eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
75.6هزار دنبال‌کننده
18.6هزار عکس
11.1هزار ویدیو
445 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 نیازمند ادمین جهادی هستیم🙋 مدیریت ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴جزئیات امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اعلام شد ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد: 🔸امتحانات نیمسال دوم طی چهار هفته از تاریخ ۹۹/۰۳/۲۴ لغایت ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ برگزار می شود. 🔸در شهرهایی که دربازه آزمون وضعیت قرمز را داشته باشند اجرای امتحان حضوری مجاز نمی باشد. 🔸به منظور جلوگیری از سفرهای بین شهری، دانشجویان فاقد منع آموزشی با ثبت نام در سایت azmoon99.iau.ac.ir (سایت مذکور از روز شنبه ۱۷ خردادماه فعال می باشد) و کسب موافقت از ستاد طرح تعاون آزمون می توانند در واحد محل زندگی خود آزمون دهند. 🔸تعداد جلسات برگزاری امتحانات در هر روز چهار نوبت از ساعت ۱۰-۸، ۱۳-۱۱، ۱۶-۱۴، ۱۹-۱۷ خواهد بود. @Akhbar_farhangian
🔺 چرا نیمه دومی‌ها یک سال تحصیلی دیرتر به مدرسه می‌روند؟ 🔸 معاون آموزش ابتدایی درباره زمان مدرسه رفتن کودکان متولد نیمه دوم سال و تدابیر در نظر گرفته شده برای این موضوع توضیح داد. 🌐 yjc.ir/00UxUe @Akhbar_farhangian
🔺 امتحانات پایه از فردا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۶ هزار و ۶۰۰ حوزه امتحانی آغاز می‌شود و تا ۱۶ تیر ماه ادامه می‌یابد. 🔸 رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموزان باید ماسک و دستکش داشته باشند. دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم شدند که در روزهای زوج و فرد برای امتحانات نهایی مراجعه کنند تا فاصله اجتماعی دو متر رعایت شود. @Akhbar_farhangian
🔹با سلام وخسته نباشید. میشه پیگیری کنید که آیا نیروهای خدماتی امسال تبدیل وضعیت می شوند؟ ممنون میشوم این را هم به گوش مسئولین برسونید که نیروهای خدماتی که زحمات بسیاری در مدرسه می کشند تافته جدا بافته نیستن و جزو کارمندان این وزرات خانه هستند. پس چرا این همه مورد تبعیض قرار می گیرند؟ 🔹با سلام و احترام به همکاران بلند پایه ی فرهنگی که میدونم دردمون رو میفهمند ولی هیچ کاری انجام نمیدن چرا؟! بنده نیروی خدماتی قرارداد معین در پست سرایدار که (سرایداری هم نداره آموزشگاه) با حداکثر کاری که در آموزش و پروش انجام میدیم حداقل حقوق رو میگیریم (۲،۸۰۰،۰۰۰ تومان). امسال هم با این همه سروصدا که حقوقِ فرهنگیان بالا رفته ما رو جزء خودشون ندانستند بماند؛ که حقوق همه ی نیروها رو پایه (۲،۸۰۰،۰۰) و یکسان قرار دادند و حق اولاد رو از ما گرفتند با این کارشون ضربه زدن به خیلی از توصیه های فرزندآوری. انشالله که الله هدایتمون کنه همه ما رو./ شهرستان 🔹شما را بخدا صدای ما را به گوش وزیر برسونید. ما کجای آموزش و پرورشیم؟ کاش یک ماه کل نیروهای خدماتی و سرایدارها را تعطیل کنن تا پی ببرند وجود ما تو مدارس به چه کاری می آید؟ تا ببینن مدرسه بدون ما مدرسه نمی‌شود، تو کل ساعات کاری دوندگی میکنیم، بعد از ساعت کاری همه نیروها، تازه کار ما شروع می‌شود. بخدا مدرک ما هم کمتر از مدیر و معلم نیست، پس چرا خرداد هم شد ولی از رتبه بندی برای ما خبری نشد؟ این ناعدالتی ها در محضر پروردگار بی جواب نمی ماند. 🔹کاش نیروهای خدماتی هم رتبه ای می گرفتند... یا بهتر بگویم کاش این طرح جوری طراحی می شد تا فاصله هامان کمتر شود. سواره را غم پیاده نیست و رتبه بندی گرفته را غم نگرفته... انتظاراتشان کم است و گاهی صدای اعتراضاتشان هم در گلویشان بغض می شود و از گوشه چشمشان فرو می چکد. تمامی بار عملیاتی آموزشگاه در تمام فصول سال (اعم از کرونا | و پسا کرونا و پیش از کرونا و...) بر دوششان است. اگر حقشان نیست مسئولین محترم این پیام را نادیده بگیرید. اما اگر احساس کردید کمی، فقط کمی انتظار این عزیزان قانونی که نه اما وجدانيست، بیدارش کنید تا شاید در یک آموزشگاه فاصله بین مدیر و سرایدار بیشتر از ۷ میلیون تومان نشود. نیروهای خدماتی آش را نخوردند و چون سوار این کشتی هستند دهانشان سوخت.... سرایدار 🔹با سلام خدمت شما، ما جمعی از نیروهای تحصیلکرده خدماتی قراردادی آموزش و پرورش دارای مدارک کاردانی، کارشناسی و حتی دکترا مرتبط با آموزش و پرورش مشغول به کار خدماتی در این نهاد مقدس میباشیم. با توجه به کمبود شدید نیروی آموزشی در این وزارتخانه خواهان تغییر رسته به آموزشی - اداری میباشیم. در ضمن در سالهای اخیر تعدادی از این نیروهای تحصیل کرده تغییر سمت شدند و الانم در پست های آموزشی و اداری مشغول به کار هستند. هر بار که به سازمان مراجعه میکنیم جهت تغییر سمت خود، جوابشان این هست که با توجه به کمبود نیروی خدماتی تغییر سمت شما ممنوع میباشد که این کار با جذب نیروی خدماتی و نیروی جایگزین میتوانند به راحتی مشکل این نیروهای دارای مدارج دانشگاهی راحل وفصل نمایند. لذا ما از شما استدعا داریم این مشکلات عدیده این نیروهای زحمتکش را با مطرح کردن با وزیر یا در صحن علنی مجلس برطرف نمایید. اَجر شما با خداوند یکتا بنده خودم کارشناسی ابتدائی دارم و ۷ سال است که قراردادی هستم. نه تبدیل وضعیت به پیمانی یا رسمی میکنن نه اعمال رسته به آموزشی ... @Akhbar_farhangian
💢 پشت پرده جالب حذف ۱۷ رشته پُرمخاطب کاردانش مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش : 🔸 ۱۶۰ رشته در کاردانش داریم. ۳۷ رشته جدید را کردیم. وقتی رشته‌ای به‌روز می‌شود یعنی جدید است؛ هر رشته، کد مشخصی دارد و زمانی که به‌روز می‌شود، کد قبلی حذف و کد جدید جایگزین می‌شود. 🔸همه این ۱۷ رشته، اکنون تغییر نکرده است بلکه مثلاً مدیریت و برنامه‌ریزی خانواده چندین ماه پیش حذف شد ولی چون برای سامانه ابلاغ می‌کنیم همه را باید یکجا ابلاغ کنیم. http://fna.ir/expuxf @Akhbar_farhangian
6.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران: ۶۰ تا ۷۰ درصد بیماران جدیدی که بستری شدند، در روزهای اخیر به سفر رفته بودند. 🎥 پیشنهاد می‎کنیم، تهران در برگزاری امتحانات حضوری کند. @Akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 امتحانات دانش‌آموزان آغاز شد. 🔸 امتحانات نهایی خرداد ماه دانش‌آموزان پایه از امروز با امتحانات دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی ـ فیزیک و تجربی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شد. @Akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها معاون آموزشی وزیر علوم: 🔹الويت سلامتی دانشجويان است 🔹اگر دانشگاهی نتواند پروتکل بهداشتی را اجرا کند آزمون غير حضوری برگزار می‌شود. @Akhbar_farhangian
🔺 اعلام کنکور سراسری ، زمان شروع سال تحصیلی را معاونت آموزشی اعلام می‌کند. 🔸 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به بیان توضیحاتی درباره زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹ و شروع سال تحصیلی پرداخت. 🌐 yjc.ir/00UxkS @Akhbar_farhangian
🔺 برای برگزاری آزمون‌ها باید در سطح باشد. 🔸 مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه : آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات از ستاد کرونا مجوز گرفته و آنجا در این باره تصمیم گرفته شده است و تصمیم استانی نیست که بنده بخواهم درباره آن اعلام نظر متفاوتی داشته باشم. 🔹 امتحانات هم در سطح ملی برگزار می‌شود و اگر قرار باشد تصمیم جدیدی اتخاذ شود باید در سطح ملی باشد. @Akhbar_farhangian
🔺 معلمان برون‌سپاری، مفقودالاثرهای آموزش و پرورش ✍️ محمدرضا نیک‌نژاد، صفحه آخر روزنامه شرق، 17 خرداد ماه 99 (این یادداشت با اندکی تغییر در عنوان و متن روزنامه منتشر شده است.) 🔸 دست‌اندرکاران آموزش و پرورش برای جبران سیل بازنشستگی در این نهاد، افزون بر بکارگیری گسترده‌ی معلمانِ بازنشسته و افزایشِ ساعت‌های آموزشیِ معلمانِ رسمی، به دنبالِ جذبِ دانش‌آموختگانِ جوان با عنوان‌هایی مانند معلمانِ آزاد، خرید خدماتِ آموزشی، حق‌التدریس و معلمانِ برون‌سپاری رفته‌اند. هدفِ اصلی بکارگیری همه‌ی این معلمان، کاهش هزینه‌ی تمام شده‌ی آموزش و صرفه‌جویی است؛ اما این صرفه‌جویی‌هایِ تا‌اندازه‌ای افراطی، تا چه میزان بر آینده‌ی دانش آموزانِ کنونی و آینده سازان کشور و خودِ کشور موثر خواهد بود، پرسشی ست که از آن می‌گذریم! 🔹 از میانِ این معلمان، معلمانِ خرید خدمات آموزشی و معلمانِ برون‌سپاری شرایطی بشدت نگران کننده‌ دارند. این معلمان به واسطه‌ی موسسه یا شرکت با آموزش و پرورش ارتباط دارند و از این رو سامانه‌ آموزشی نسبت به قراردادها و شرایط حرفه‌ای و آموزشی آنان پاسخگو نیست. واسطه‌ها قرار است پول را از آموزش و پرورش بگیرند و پس از برداشتنِ سهمِ خود، باقی مانده را صرفِ هزینه‌های آموزش، از جمله، حق‌الزحمه این معلمان کنند؛ گرچه این پول‌ها نیز هیچگاه سرِ وقت پرداخت نشده و بنابراین پرداختِ دستمزدهای معلمانِ طرفِ قرارداد، گاه بیش از یک سال عقب می افتد! 🔸 اما چه دستمزدی!؟ معلمانِ طرفِ این قراردادها عموما روزمزد بوده و به ازای حضور در مدرسه حقوق می‌گیرند؛ تعطیلی‌های رسمی و غیر‌رسمی مانند نوروز، کلِ تابستان، روزهای آلودگیِ هوا و ... از حقوق خبری نیست! این معلمان از حداقل حقوق وزارتِ کار نیز محرومند! چرا که ساعت‌های آموزشی، یک ربع از ساعت‌های عرفی کمتر است و کلِ حضور روزانه‌ی یک معلم در مدرسه، کمتر از هشت ساعت‌کاریِ وزارتِ کار است. این بهانه باعث می‌شود که حقوقِ این معلمان گاه تا یک-سوم و حتی یک-چهارمِ حقوق مصوبِ وزارت کار باشد! بی‌گمان این نگاه به معلمی برآمده از محوریتِ پول و کاملا مادی است! بسیاری از این معلمان در مناطقِ کم‌برخوردار کار می‌کنند و افزون بر هزینه‌های بالای آمد و شد، گاه کلِ زمانِ روزانه‌شان برای رفت و برگشت صرف می‌شود و کاهش چنین رقمی از حقوق‌شان ستمی باور نکردنی است! 🔹 قراردادهای معلمانِ خرید خدمات و برون‌سپاری، با کمترین نظارت از سوی آموزش و پرورش همراه است و از این رو در بیشتر موارد قراردادها بسیار یک‌طرفه و ظالمانه‌اند. برای نمونه در قرارداد، حقِ فسخ به موسسه یا شرکت داده می‌شود و معلمان از اعتراض و حتی گلایه به میزانِ دستمزد و تاخیرهای آزاردهنده‌اش محروم می‌شوند. در بسیاری از قراردادها سهمِ ماهانه‌ی موسس از پرداختِ حقِ بیمه 15 روزه است و هزینه‌ی روزهای باقی مانده‌یِ ماه و البته همه تابستان، بر عهده‌ی معلم با دستمزدِ اندکش است! 🔸 اما معلمان برون‌سپاری افزون بر همه موارد بالا یک ویژگی! دیگر نیز دارند و آن نداشتنِ "کد پرسنلی" است! کد پرسنلی شماره‌ی شناسنامه‌ی‌ حرفه‌ای یک معلم به شمار می آید و نبودش، رسمیت کارِ او را بشدت به خطر می‌اندازد؛ این معلمان را شاید بشود "مفقود‌الاثر"های آموزش و پرورش نامید! این نام در دوران جنگ بر اسیرانِ ایرانی نهاده ‌شده بود که نامی در لیستِ اسیرانِ سازمان ملل نداشتند و دور از چشمِ جهان نگهداری می‌شدند! عراق می‌توانست هر جور که می‌خواهد با آن‌ها برخورد کند و به هیچ کس هم پاسخگو نباشد. گذشته از قراردادهای این مفقودالاثرها، معلمان برون‌سپاری به‌خاطر نداشتنِ کد پرسنلی نه می‌توانند از مزایای معلمی‌شان در آزمون‌های استخدامی بهره ببرند نه سال‌های معلمی‌شان سابقه بشمار می‌آید و البته موسس هم بدون هیچ پیامدی می‌تواند با آنان رفتار کند. کمترین آسیبِ این مفقودالاثری، محروم شدن‌شان از بهره‌گیری رایگانِ معلمان از نرم‌افزار شاد در آموزش‌های مجازی بود و هست. 🔹 معلمی، حرفه‌ای اخلاقی-انسانی‌ست و پیامدِ ناکارآمدی آن، همه مردم و همه کشور را درگیر کرده و می‌کند. اکنون 14 میلیون دانش آموز داریم و رضایت و کارآمدی معلمان، سر‌راست بر آموزشِ نوآموز موثر است. برای آینده‌ای بهتر نیاز به معلمانِ رضایتمند داریم؛ که شوربختانه سال‌هاست این واژه در آموزش و پرورش شنیده نمی‌شود! رضایت یک چیز و ستم‌های باور نکردنی یک چیز دیگر! همه موارد بالا و البته اخلاق، حکم می‌کند معلمانِ برونسپاری، خرید خدمتی و آزاد را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم. امیدوارم چنین شود. @Akhbar_farhangian