🔺 نمایشگاه #کتاب ۹۹ برگزار #نمیشود.
🔸 ایوب دهقانکار، سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران:
بنا بر اعلام صریح دولت مبنی بر تکلیف همگانی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، توصیههای وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع در سطح کشور، شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران برگزاری این دوره از نمایشگاه را برای امسال منتفی دانست.
@Akhbar_farhangian
🔺 نحوه پرداخت حقوق حقالتدریسی ها و خرید خدمات برای سال تحصیلی آینده
🔸 علی الهیار ترکمن، معاون برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش:
تنها منبع درآمد ۲ گروه معلمان حقالتدریس آزاد و خرید خدمات برای سال تحصیلی جدید با توجه به برگزاری کلاسهای ترکیبی مجازی و حضوری حقوق ماهیانه است.
🔹 بنابراین صرفاً برای این گروهها حقوقشان کم یا قطع نخواهد شد حتی اگر شیوه آموزش به صورت ترکیبی پیش برود.
🔸 وضعیت پرداخت حقوق معلمان غیردولتی تابع مقررات سازمان مدارس و مراکز غیردولتی است.
🌐 yjc.ir/00VAKu
@Akhbar_farhangian
🔺 بیشترین افزایش #حقوق از سال ۹۲ تا ۹۹ برای فرهنگیان
🔸 وزیر آموزش و پرورش درباره معیشت فرهنگیان متذکر شد: وقتی درباره اتفاقاتی که در مورد حقوق افتاده صحبت میکنم بعداً مورد انتقاد قرار میگیریم که چرا میگویی اما چون مطالبه و همیشه سوال میشود، میگویم اما سربسته بگویم، بیشترین افزایشی که دولت در فاصله سالهای ۹۲ تا ۹۹ در حقوق کارکنانش اعمال کرده متوجه فرهنگیان شد نمیخواهم بگویم که حقوق فرهنگیان از بقیه بالا زده است اما در طول دو دولت آقای روحانی اتفاقاتی که در حقوق فرهنگیان افتاده در مقایسه با اتفاقاتی که در مورد متوسط حقوق بقیه کارکنان افتاده بهتر است.
🔹 حاجی میرزایی گفت: افزایش حقوق همه کارکنان را شامل شده است ۵۰ درصد امتیازات قانون مدیریت برای کارکنان اداری قبلاً اعمال نشده بود برای معلمین هم در ۴ نوبت در فاصله فقط ۹ ماه گذشته افزایش حقوق داشتیم و تلاش ما این است که دین خودم رو به معلمین ادا کنیم واقعاً من باید اینجا تشکر کنم که دولت در سختترین شرایط بودجهای در مورد فرهنگیان قدمهای خوبی برداشت.
@Akhbar_farhangian
🔺 چرا اهداف #سند_تحول محقق نشد؟
🔸 حاجی میرزایی درباره اینکه پیش از این گفته بودید سند تحول تا به امروز نتوانسته اتفاق خاصی را رقم بزند و بودجه کافیبرای تحقق آن نداریم، بیان کرد: سیاست آموزش و پرورش اجرای سند تحول است به جهت اینکه کسانی که این سند را نوشتهاند تجربیات چند دهه فعالیتهای آموزش و پرورش را مورد ارزیابی قرار دادند. تجربیات جهانی را مطالعه و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی را بررسی کردند و بر اساس آن سندی را طراحی کردند که نشان میدهد آموزش و پرورش باید چه مسیری را برود، دانشآموزان باید با چه وضعیتی تربیت شوند، چه محتوایی به آنها آموزش داده شود بنابراین ما باید بتوانیم کار خودمان را انجام بدهیم و به استناد سند فعالیتهای خود را آغاز کنیم.
🔹 وی افزود: حدود ۹ سال قبل سند تحول تصویب و ابلاغ شده و در طی این سالها اقدامات متنوعی درباره سند اجرا شده این اقدامات بیشتر اقدامات زمینه ساز بوده است. یعنی ۶ زیرنظام سند تحول تدوین و تصویب شده است، اهداف دورههای تحصیلی این که دوره اول ابتدایی، دوره دوم ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه چه اهدافی را تعقیب کنند تدوین و در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است. بر اساس سند ما باید از آموزش محوری به سمت تربیت محوری، از آموزش به تربیت، از معلم به مربی و از محتوای آموزشی به محتوای پرورشی و محتوایی که افراد را برای زندگی فعال و موثر تربیت کند، حرکت کنیم این تربیت باید در ۶ ساحت باشد.
🔸 وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رویه جاری آموزش و پرورش متکی بر آموزش صرف استم و خدمات پرورشی خارج از محتوای آموزشی به صورت فوق برنامه عرضه میشود در حالی که باید محتوای آموزشی به همه این وجوه توجه کند این اهداف تدوین، تصویب و ابلاغ شده است که باید بر اساس این اهداف برنامه درسی و محتوای یادگیری تولید میشد همه اینها در حال انجام است اما من فکر میکنم که این سند آمده که یک تحول در آموزش و پرورش ایجاد کند. جامعه مخاطب انتظار دارد این تحول را ببیند تا زمانی که کام جامعه را از این تحول شیرین نکنیم و تقاضای اجتماعی پیرامون سند شکل نگیرد قادر نخواهیم بود آن را پیش ببریم مقدماتش را فراهم کردیم اما این مقدمات وقتی در مدرسه ظهور و بروز پیدا میکند که ما از یک تقاضای موثر اجتماعی بهره مند باشیم. روشی که همکاران ما در سالهای گذشته انجام دادند این بود که به مدارس رفته و در جمع معلمان و مدیران به طرق مختلف سند تحول را توضیح دادند و برای گفتمان سازی پیرامون سند به توضیح دادن اکتفا کردند، درباره سند این همکاری لازم است اما کافی نیست باید عناصری از سند را آشکار کنیم که میتواند تبدیل به گفتگوی اجتماعی شود. مثلاً فرض کنید که باید هر دانشآموز یک مهارت فرا بگیرد که قابلیتهای او را افزایش میدهد هم خانواده استقبال میکند و هم دانش آموز و معلم. وقتی اینها در حد گزاره های هدف و در حد گفت وگو باقی می ماند، اثرگذاری لازم را ندارد اما وقتی در صحنه مدرسه ظهور و بروز مییابد اثرگذار و جذاب هم میشود.
🔹 وی گفت: ما از مجموعه محتوای سند ۲۵ موضوع تحولی را استخراج کردیم که دقیقاً از سند گرفته شده است و منطبق بر راهبردهای مصوب سند است و ویژگیهایی دارد از جمله از قابل سنجش و اندازهگیری بودن، تصور میکنیم که از این طریق کمک میکنیم سند به شکل موثرتری اجرا شود.
🔸 وی بیان کرد: به لحاظ منطقی نقطه عزیمت سند تحول محتوایی است، میگویند اگر میخواهید آینده جامعه را پیشبینی کنید بروید ببینید در مدارس چه چیزی یاد میدهید. در سند گفته که به جای کتاب باید بسته یادگیری باشد بسته یادگیری اعم از کتاب بوده و کتاب هم جزئی از آن است و به جای کلاس به موقعیت یادگیری اشاره دارد که از راهروی مدرسه تا حیاط و سرویس و... را در برمیگیرد بنابراین باید محتوای یادگیری بر اساس اهداف مصوب سند تدوین شود و معلم بر اساس آن تربیت شود و مدرسه را باید برای یک چنین کارکردی بسازیم.
🔹 وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: جهتگیری قبل از من انتخاب شده بود آن هم در همان سالهای اولیه ابلاغ سند تحت عنوان همسوسازی با سند، که محتوای پایههای تحصیلی را سازگار با اهداف سند سازگار کند به نظر من این کار نمیتواند اهداف سند را محقق کند ما الان شروع کردیم تولید محتوا را بر اساس سند انجام دهیم و تا پایان امسال راهنمای تولید تمام بستههای یادگیری برای تمام پایهها آماده خواهد شد و از سال ۱۴۰۰ بر اساس اهداف سند، محتوا تولید میشود که یک کار دراز مدت است.
@Akhbar_farhangian
🔺 #تحویل ۲۰ هزار #مسکن به معلمان
🔸 وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۲۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته برای استفاده از مسکن #ثبتنام کردند، اظهار کرد: فعلاً اطلاعات ۸۵ هزار نفر #تأیید شده و در اولویت هستند و مقدمات ساخت واحد برای حدود ۲۰ هزار معلم فراهم شده است که امیدواریم تا پایان دولت تحویل دهیم، ۴ هزار میلیارد تومان وام با بهره ۴ درصد از بانک ملی برای آورده اول فرهنگیان درنظر گرفته شده و وام بانک مسکن هم هست و شرایط مناسبی برای مسکن دار شدن این افراد فراه شده است.
🔹 وی درباره #تأمین_نیروی_انسانی و روش خرید خدمات آموزشی متذکر شد: در این روش از موسساتی که میتوانند معلم تأمین کنند استفاده میکنیم وقتی که مسئولیت گرفتم چون نقد زیادی متوجه این روش بود از توسعه آن جلوگیری کردم و فعلاً متوقف شده در همان حدی که قبلاً بود. اشکالش این است در برخی موارد کسانی که قرارداد بستهاند اهلیت کافی را برای انجام این کار نداشتند و باید با افرادی که اهلیت کافی داشته و میتوانند پول حقوق معلمان را تأمین کنند استفاده شود چون بودجه خرید خدمات در ردیف سایر است و معمولاً با تأخیر پرداخت میشود بنابراین به موسسان هم با تأخیر داده میشود و آنها هم پولی ندارند که حقوق معلمان را به موقع بدهند.
🔸 حاجی میرزایی درباره وضعیت تأمین نیروی انسانی گفت: در قانون آمده افرادی که می خواهند #استخدام شوند منحصرا باید از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بیایند. اما بر اساس قانونی در سال ۸۸ که ۱۱ بار اصلاح شده ۱۹۷ هزار نفر استخدام شدهاند و ۱۰۰ هزار نفر دیگر منتظر هستند که به این خیل بپیوندند. اما این روش مناسب نیست و باید این امکان را داشته باشیم که از بین افراد بهترین انتخابها را داشته باشیم. از این تعداد #امسال ۲۵ هزار نفر بر حسب امتیازات دریافتی #استخدام میشوند.
@Akhbar_farhangian
🔺 مصوبات نظام #رتبهبندی معلمان #اصلاح شد.
🔸 از سوی معاونت برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اصلاحات مصوبات بخشنامه نظام رتبهبندی معلمان اعلام شد.
@Akhbar_farhangian
#صدای_نیروهای_خدماتی
🔹سلام و خسته نباشید
بنده نیروی خدماتی آموزش و پرورش هستم هم سرایدار و هم خدمتگزار دو تا دبستان ابتدایی. الان سه ساله همین طور خدمت میکنم. الانم کارشناسی آموزش ابتدایی دارم. خدا شاهده دیگه توانی برامون نمونده. الان اکثر نیروهای خدماتی آموزش و پرورش شرایط بنده رو دارن، نه میشه مدرک اعمال کرد، نه رتبه بندی میشیم نه افزایش حقوقی که در حد تورم باشه، نه نیرو اضافه میکنن. الان ده ساله پیمانی هستم. از هر بخشنامه ای هیچی شامل ما نمیشه. دادمونو به کی بگیم جز شکایت به خدا؟
🔹با سلام و خسته نباشید.
میشه از مسئولین آموزش و پرورش بپرسید چرا دو مرحله افزایش حقوق در سال ۹۴ و ۹۸ شامل نیروهای خدماتی نشد؟ مگر نگفتند این افزایشها رتبه بندی نبوده بلکه ترمیم حقوق بوده؟ پس چرا شامل ما نیروهای خدماتی نشد. مگر ما جزو وزارتخانه دیگری هستیم. سیاست های یک بام و دوهوای وزارت آموزش و پرورش قابل تأمل است. لطفاً به داد این نیروهایی زحمتکش برسید. با این دریافتی واقعاً زندگی سخته...
#صدای_مربیان_پیشدبستانی
🔹سلام و وقت بخیر خدمت شما.
لطفاً صدای ما مربیان پیش دبستانی رو که از سال ۸۹ در مدارس دولتی با کمترین حقوق کار می کنیم به گوش مسئولین برسانید. بیمه رو خودمون پرداخت می کنیم. مشمولین تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون جذب در آموزش و پرورش هستیم. ولی چون نظارتی بر اجرای قانون نیست هنوز بلاتکلیفیم.
#صدای_استخدامیهای_ماده۲۸
🔹با سلام.
چرا در وزارت آ.پ بین همکاران ورودی فرهنگیان و استخدامی ماده ۲۸ تبعیض قائل میشوند؟ هر دو گروه از نخبگان کشور هستند. استخدامی ماده ۲۸ از بهترین دانشگاهها فارغ التحصیل و در آزمون سخت، و چندین مرحله مصاحبه گزینش شده اند. اما اکنون در قصه رتبه بندی بین این دو گروه فرهنگیان کاملاً تبعیض وجود دارد. ورودی هایی که سال ۹۶ مشغول به تدریس شده اند بعد از ۱ مهر ۹۹ مشمول رتبه ۲ میشوند. ولی استخدامی های ماده ۲۸ ورودی ۹۶ امسال رتبه ۱ گرفتند و باید برای رتبه ۲ تا مهر ۱۴۰۲ صبر کنند و حتی ضریب تعجیل منطقه محروم هم تاثیری ندارد. آیا گوش شنوا و مسئول دلسوزی وجود دارد که از همکاران ماده ۲۸ دفاع کند؟ ظاهراً سابقه دانشگاه فرهنگیان ورودی ۹۱ و ۹۲ در رتبه بندی اعمال شده و امسال رتبه ۲ گرفته یا مهرماه ۹۹ مشمول میشوند. پس سابقه ۲ سال خدمت سربازی استخدامی های ماده ۲۸ و همچنین تحصیل در دانشگاه با هزینه شخصی و بدون هیچ حقوقی ارزشی ندارد که باید برای رتبه ۲ تا مهر ۱۴۰۲ صبر کنند؟
@Akhbar_farhangian
637307506461652052.pdf
1.25M
#بخشنامه
🔺 اصلاح مصوبات نظام #رتبهبندی معلمان
@Akhbar_farhangian
🔺 سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: #پنجشنبهها به زمان آموزش #اضافه میشود.
🔸 در ازای اضافه شدن زمان آموزش، قرار است در طول هفته کلاسها #خلوتتر و به صورت #زوج و #فرد برگزار شود و حتی در این صورت نیز باید پروتکلهای بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.
@Akhbar_farhangian
🔺 تعیین اعضای #ناظر_مجلس در شورایعالی آموزش و پرورش
🔸 نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به عنوان عضو ناظر مجلس بر #شورایعالی_آموزش_و_پرورش انتخاب کردند.
🔹 نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، مهدی روشنفکر را با ۱۶۸ رأی و مهدی اسماعیلی را با ۱۷۹ رأی از مجموع ۲۰۰ رأی اخذ شده در جلسه به عنوان عضو ناظر مجلس بر شورایعالی آموزش و پرورش انتخاب کردند.
@Akhbar_farhangian
🔺 مهدهایکودک هم #وام حمایتی میگیرند.
🔸 بانک مرکزی رستههای جدید کسب و کارهای آسیبدیده از بیماری کرونا را اعلام کرد: مهدهای کودک خصوصی و شرکتهای مرتبط با خدمات نمایشگاهی مشمول نیز در بخشنامه جدید مشمول دریافت این تسهیلات شدند.
@Akhbar_farhangian
🔺 تأیید مدرک دانشگاههای خارجی برای دوره های دکتری محدود شد.
🔸 براساس اعلام اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور از یک تیر ماه ۹۹ فقط در دانشگاه های ممتاز و خوب میتوانند ثبتنام کنند./مهر
@Akhbar_farhangian