eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
74.6هزار دنبال‌کننده
19.4هزار عکس
11.4هزار ویدیو
445 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 👑مدیریت👇 ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴از کتاب ِ جامعه شناسی خودمانی نویسنده : حسن نراقی 🔷 من نمی دانم مردمی که هنوز روی خط کشی ِ کف ِ خیابان نمی توانند حریم و حرمت ِ همدیگر را نگاه دارند، دموکراسی را برای چه می خواهند؟! رعایت ِخط کشی که دیگر مربوط به حکومت نیست، مربوط به استکبار ِ جهانی نیست. الفبای ساده دموکراسی ، در همین خطوط را بی جا قطع نکردن، پشت ِ چراغ ایستادن، به عابر ِ پیادهِ نگون بخت راه دادن و سبقت بی جا نگرفتن است...! ♦️خواندن این کتاب را به همه ِ شما فرهیختگان و عاشقان ِ ایران معرّفی می کنیم. 👇🔻👇🔻👇🔻👇🔻👇 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
♦️🔹🔸 چه باید کرد تا بچه ها را به زور از مدرسه بیرون کنیم! ۱۶ شیوه ِ راهبردی را بر اساس ِ دانش و تجربه ِ خود به همه ِ یاران و دوستانم در نظام ِ آموزش و پرورش کشورم ایران برای رسیدن به " مدرسه دوست داشتنی ِفردا " پیشنهاد می کنم: ۱. خشونت را اعم از فیزیکی و کلامی به طور کامل حذف کنیم. ۲. احترام به شخصیت ِ بچه ها را تا می توانیم افزایش دهیم. ۳. با رشد ِ سنی بچه ها به تدریج، به استقلال آن ها هر چه بیشتر کمک کنیم. ۴. به بچه ها در مدرسه مسئولیت دهیم و به تدریج از نقش خود بکاهیم. ۵. تا آنجا که می توانیم اضطراب و نگرانی بچه ها را به صفر نزدیک کنیم. ۶. شادی را به بالاترین درجه رسانیم. از طریق سرود، موسیقی، رقص ( ببخشید حرکات موزون) و... ۷. به ورزش و هیجانات ِ ورزشی بچه ها در مدرسه توجه ِ وافر کنیم. ۸. با برگزاری اردوها و گردش های علمی، پژوهشی، پرورشی، سیاحتی و تفریحی ابعاد با هم زیستن بچه ها را تدارک کرده و کسب مهارت های اجتماعی را افزایش دهیم. ۹. برای کوچکترین ِ رفتارهای مثبت بچه ها تشویق های مناسب ( ترجیحاً غیر مادی) داشته باشیم. ۱۰. با افزایش مهارت های هنری ، ورزشی فنّی و... اعتماد به نفس بیشتری برایشان فراهم کنیم. ۱۱. حرف های بچه ها اگرچه انتقادی و اعتراضی باشد را با حوصله و روی باز بشنویم و با آن ها گفت و گو کنیم. ۱۲. آشنایی با قوانین ِ مدرسه و چگونگی رعایت آن ها را به بچه ها آموزش دهیم. تذکر به بچه ها باید به آرامی و فقط متوجه رفتار نادرست مطابق قوانین باشد نه سلیقه ها. ۱۳. فنون مطالعه، برنامه ریزی درسی و نیز راه های فراگیری خودآموزی را به آن ها بیاموزیم. ۱۴. تعلیم مهارت های زندگی را جدّی بگیریم. ۱۵. روحیه پرسشگری، کاوش و جست و جوگری بچه ها را محوریت دهیم. ۱۶. و در آخِر اینکه بدانیم مهم ترین شاخص مدرسه خوب، مدیر و کارکنان خوب و معلم های خوب آن است که کودکان و نوجوانان ِ ما مدرسه و کلاس را دست ِ کم به اندازه خانه دوست داشته باشند. اگر بچه ها در آرزوی بیشتر بودن ِ روزهای تعطیل و نیز هر چه زودتر به پایان رسیدن ساعت ماندن در مدرسه هستند، به همان اندازه ما و سیستم ِ ما در کار خود ناموفّق بوده ایم. 🔹علیرضا ظفری/ پژوهشگر و تحلیلگر مسائل آموزشی، فرهنگی و اجتماعی ⭕️ این مطلب توسط خانم دکتر محرمی گرامی ارسال شده است 🙏🌸 ♦️اگر با این سخنان موافقید، برای دیگران نیز ارسال کنید. ♦️ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴‌تقدیم به کسانی که می خواهند والدین خوبی باشند 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ➖ فرزندت خیلی دروغ میگه! زیرا خیلی بهش گیر میدی. ➖ فرزندت اعتماد بنفس نداره! زیرا تشویقش نمی کنی. ➖ فرزندت کم حرفه! زیرا باهاش حرف نمیزنی. ➖ فرزندت دزدی میکنه! زیرا بذل و بخشش رو بهش نمی آموزی. ➖ فرزندت ترسوست! زیرا همیشه طرفداریشو میکنی. ➖ فرزندت به دیگران احترام نمیذاره! زیرا صدات رو واسش پایین نمی آری. ➖ فرزندت همیشه عصبیه! زیرا ازش تعریف نمیکنی. ➖ فرزندت بخیله! زیرا باهاش همکاری نمیکنی ➖ فرزندت به دیگران پرخاش میکنه! زیرا تو خشن و سختگیری. ➖ فرزندت ضعیفه! زیرا همیشه تهدیدش میکنی. ➖ فرزندت داد و فریاد میکنه! زیرا بهش اهمیت نمیدی. ➖ فرزندت ناراحتت میکنه! زیرا بغلش نمی کنی و نمی بوسیش. ➖ فرزندت ازت فرمان نمی بره! زیرا درخواستات بیش از حده. ➖ فرزندت گوشه گیره! زیرا همیشه مشغولی.(مشغول کارهای خودت) نمود این رفتارها در بزرگسالی بسیار خطرناک و غیر قابل درمانند. ⭕️ارسالی از همکار گرامی آقای محمدیان🙏🌺 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴 مهمّ ترین نکته ای که امروزه در مدرسه یاد می گیریم این است که: " مهمترین نکته ها را در مدرسه نمی توان یاد گرفت! " ♧ هاروکی موراکامی ⭕️ارسالی از سرکار خانم حمیدی🙏🌹 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ نگرانی برای بازنشستگی معلمان وجود ندارد: قانون جدید شامل معلم‌ها نمی‌شود اخبار نادرست نگرانی‌هایی را درباره بازنشستگی معلمان ایجاد کرده است اما قانون جدید هیچ ارتباطی با کارکنان دولت، از جمله معلمان ندارد و درباره برخی مقامات است 👁 منبع: پانا 📅 18 مرداد 97 🔗 گزارش کامل: http://yon.ir/vKo7Y ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 🆔 @tarbiyat_talim
🔴ارجاع به کمیسیون آموزش 📌سخنگوی کمیسیون آموزش : طبق آئین‌نامه وزیر آموزش و پرورش یک هفته فرصت دارد تا در کمیسیون حاضر شده و درباره محور‌های استیضاح توضیح دهد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 🆔 @tarbiyat_talim
♦️🔹🔸 فرهنگ آموزش در ژاپن ( درسی برای همه ما ایرانیان) دکتر ابوالفضل بختیاری پژوهشگر ِ فرهنگ ژاپن ۱ ) اهمیت بسیار زیاد مردم و دولت ژاپن به آموزش و پرورش (دولت ژاپن بیشترین سهم از تولید ِ ناخالص ملّی را صرف دوره های آموزش پیش دبستانی و ابتدایی می کند.) ۲ ) تاکید بر کارگروهی ِ (تیمی) بچه ها ۳ ) انعطاف ِ فکری و نوپذیری ِ نوسازی اعجاز آمیز ژاپن ۴ ) نظام آموزشی کارآمد و توجّه به کیفیت بالای آموزش ۵ ) پشتکار، صبر و حوصله، انضباط ِ درونی ۶ ) احترام به دیگران ۷ ) روح همکاری دسته جمعی ۸ ) انضباط و شوق به کار ۹ ) ثُبات ۱۰ ) شوق یادگیری ۱۱ ) اخلاق ِ کار و تلاش ۱۲ ) در زمینه مدیریت، ژاپنی ها به رهبری ِ جمعی گرایش دارند. ۱۳ ) تاکید بر جنبه ِ کاربردی ِ آموزش ۱۴ ) شیوه آموزش ِ عملگرا، تاکید بر آزمایش و پژوهش ۱۵ ) دانش آموزان در کارهای مدرسه مشارکت فعال دارند (تعاون و همراهی گروهی) ۱۶ ) مدرسه در ژاپن محل زندگی دانش آموزان است. ۱۷) در مدارس سعی در بالابردن “اعتماد به نفس ِ” فراگیران(دانش آموزان) است. ۱۸ ) مدارس ژاپنی تلاش برای رشد ِ خلاقیت و رشد ِ روحیه کارگروهی می کنند. ۱۹ ) بازی های آزاد در مدارس مورد توجه است. ۲۰ ) مدارس ژاپنی، بچه ها را برای زندگی در جامعه تربیت می کنند. ۲۱ ) پرورش ِ حسّ اعتماد به نفس ۲۲ ) شکوفایی خلّاقیت ۲۳ ) مشارکت و درگیرکردن بچه ها به صورت عملی ۲۴ ) پرورش ِ حسّ مسئولیت پذیری ۲۵ ) تاکید بر رفاقت ِ بین دانش آموزان به جای رقابت ۲۶ ) تاکید بر دوستی و همکاری ِ بین بچه ها ۲۷) همکاری در نظافت مدرسه ۲۸) همکاری بسیار نزدیک خانواده (اولیاء) با مدرسه ۲۹) تاکید بر دوستی و رفاقت در مدارس ۳۰- توجه به خودفرمانی یا خود مدیریتی ۳۱) تاکید بررشد اجتماعی ، سهم زیادی از آموزش در ژاپن به زندگی اجتماعی و رشد اجتماعی می پردازد. ۳۲) ایجاد فرصت های مساوی برای همگان ۳۳ ) آموزش و پرورش تمامی کودکان با یک روش ۳۴) معلّمان مربّی اند نه معلّم ِ مستبدّ (معلم در نقش هادی و راهنما) ۳۵) در مدارس ژاپن تفریح و شادی ضروری است. ۳۶) در مدارس با تفریح و شادی، دانش آموزان را وارد به مشارکت و همکاری می کنند. ۳۷) در ژاپن کلاسها به گروه های کوچک تقسیم می شود. ۳۸) ژاپنی ها کوشیده اند شادی و لذّت را به فرایند یادگیری بیامیزند. ۳۹) در کلاسهای درسی ِ ژاپن تعارض و دشمنی بین معلّم و شاگرد وجود ندارد. ۴۰) هیچ دانش آموزی در ابتدایی مردود نمی شود و هیچ دانش آموزی از مشارکت در فعالیت ها منع نمی شود. ارسالی از آقای یونسی🙏🌸 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
😅صبر و کوشش معلم در تفهیم مطالب مسلم است به منظور رسیدن به این خواسته، معلم باید از فنون تدریس آگاهی لازم و تجربه کافی داشته باشد. به کارگیری زبان مناسب با موضوع تدریس، بهره بردن از وسایل آموزشی و کمک آموزشی، عینی ساختن مطالب به کمک مثال های ملموس، گروهی کردن کارهای عملیاتی و آزمایشگاهی، از جمله روش های کارآمد در تفهیم گفته های علمی است. استاد برای به بارنشاندن فرایند یاددهی ـ یادگیری، با استفاده از روش تدریس مناسب مؤثر و ضروری است. ✨ حضرت علی علیه السلام فرموده است: «صبر، مایه کمک و مدد در هر کاری است».✨ 🌹باغبانی خدمت گل می کنی رنج خارش را تحمل می کنی رنج خار باغبان را کس ندید خون دل خورد و چنین گل پرورید🌹 📕نکات اخلاقی در فرآیند تدریس (مجله طوبی) شبتان بخیر و شادی🌺🌹🌿 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
اخبارفوری ومهم 📌
🔴ارجاع #استیضاح_بطحایی به کمیسیون آموزش 📌سخنگوی کمیسیون آموزش : طبق آئین‌نامه وزیر آموزش و پرورش ی
❌❌نمایندگان محترم مجلس آموزش و پرورش را استیضاح کنید نه شخص وزیر را ❌❌ ⭕️دوباره استیضاح در اصل هشتاد و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است که نمایندگانه مجلس شورای اسلامی می توانند در مواردی که لازم می دانند هیأت وزیران یا هریک از وزراء را استیضاح کنند و وقتی قابل طرح در مجلس است که با امضای حداقل 10 نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شود. نظام تعلیم و تربیت رسمی ما در این چهل سال چهارده وزیر و برای مدت کوتاهی نیز پنج سرپرست به خود دیده است که بطور میانگین می توان گفت آموزش و پرورش برای هر سه سال تحصیلی یک وزیر داشته است، وزرات خانه ای با مخاطبینی که کل جامعه را پوشش می دهد. حال بیاییم موارد استیضاح وزرای آموزش و پرورش را بررسی کنیم و ببینیم چه سئوالاتی مطرح است؟ و اساساً مشکل کجاست؟ اگر متن استیضاح های متعدد وزرای پیشین آموزش و پرورش را مطالعه کنیم، در می یابیم که اکثر آنها بیش از ده بند کما بیش مشابه دارند مانند : عدم توجه به مسائل تربیتی و پرورشی و فرهنگی در سیاست های آموزش و پرورش و مدارس. مانند: عدم توجه به شعارها و برنامه های پیشنهادی در برنامه ارائه شده. مانند: عزل و نصب های سیاسی و...... در موردی هم عنوان شده بود : « دهها مورد چالش دیگر در سیاست های فعلی آموزش و پرورش». البته شاید این مورد آخر نشان از لایه های پنهانی دارد که بیشتر به ایما و اشاره می ماند. لایه های تاریکی که وزرای پیشین را به استیضاح کشاند، آموزش و پرورش با بیش از یک میلیون معلم و کارمند و بیش از 13 میلیون دانش آموز در بیش از 160 هزار آموزشگاه قطعا و همواره با مشکلات ومسائلی مواجه بوده و خواهد بود که باید به دور از تنش های سیاسی، در فضایی آرام مورد واکاوی و تحلیل عالمانه قرار گرفته و برای حل هر مشکل، نسخه ای تخصصی پیچید.  بسیاری از این سئوالات که نمایندگان محترم مجلس پاسخش را از وزیر آموزش و پرورش مطالبه می کنند در مسئله استخدامی و رفاهی معلمان است، و یا در مسئله بی توجهی به مدارس روستایی و ... پس چگونه است که این مشکلات ومسائل و به قولی دهها چالش آموزش و پرورش حل نمی شود و از استیضاحی به استیضاح دیگر می رود؟ آیا اساسا پاسخ ها و راه حل ها را باید در جای دیگری جستجو کرد؟ آیا شخص وزیر مانع حل مشکلات و یا سدی در برابر حل آنها است؟ پرسش و پرسشگری سرآغاز توسعه و تحول است و کسی که سئوال دارد و سئوال می پرسد مسئله برایش مهم و البته پاسخ های متعددی هم در ذهن دارد و می خواهد با طرح آن بهبهترین حل مسئله برسد.  اما اساساً بعد از استیضاح وزیر آموزش و پرورش، مشکلات و مسائل آموزش و پرورش حل می شوند؟ بطور مثال سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور افزایش می یابد تا وزیر بعدی مدارس روستایی را تجیهز کند؟ تا حقوق معلمان را افزایش بدهد؟ تا مطالبات آنها پرداخت شود و آموزش و پرورش بدهکاری مالی نداشته باشد؟ و... در زمان تنظیم بودجه برای افزایش بودجه آموزش و پرورش، برای افزایش حقوق معلمان، برای افزایش سرانه های آموزشی و فرهنگی و تربیت بدنی مدارس، برای بازسازی مدارس، برای تأمین مدارس، برای تجهیز مدارس، برای اجرای درست سیاست های آموزش و پرورش و برای دهها مشکل ریز و درشت آموزش و پرورش آیا دولت را مورد سئوال قرار دادیم که چرا، تو که می خواهی در برنامه ششم توسعه به ارتقاء سلامت اداری و اقتصادی برسی، به توسعه تربیت و بدنی و ورزش همگانی برسی تو که می خواهی سند تحول بنیادین را در آموزش و پرورش اجرا کنی و ... (اهداف برنامه ششم توسعه را ملاحظه کنید) چرا بودجه های لازم ، قوانین لازم و اساساً منابع آنرا تأمین نکرده ای؟ آیا قانونی می خواهی که بودجه را افزایش دهیم؟ آیا قانونی می خواهی تا .... نمایندگان محترم مجلس؛ اکثر شما یا خود معلم هستید و یا همسرتان، یا فرزندی دارید که معلمش را می شناسید و دقیقا می دانید که مسائل و مشکلات آموزش و پرورش چگونه است؟ و قطعا می دانید؛ پایه و اساس توسعه در همه عرصه ها، در آموزش و پرورش توسعه یافته نهفته است. حال که مسئله استیضاح وزیر آموزش و پرورش دوباره مطرح شده، بیائید آموزش و پرورش را استیضاح کنید نه شخصِ وزیر را. بیائید آموزش و پرورشی را استیضاح کنید که خود آنرا ساخته ایم. لطفا تاریخ آموزش و پرورش بعد از انقلاب را دوباره ملاحظه کنید ... زنده یاد شکوهی، شهید رجایی، شهید باهنر، زنده یاد پرورش، اکرمی، نجفی، مظفر، حاجی، فرشیدی، علی احمدی، حاجی بابایی، فانی و احمدی دانش آشتیانی وزرایی هستند که آمدند و رفتند. آیا مشکلی از نظام آموزشی حل شد؟ پس بیائید با ریشه یابی این دردِ مُزمن، یکبار برای همیشه آن را به سرانگشت تدبیر درمان کنید. ✍ ارسالی از آقای روح اله رضاعلی🙏🌺 دانشجوی دکترای مطالعات برنامه درسی و کارشناس سازمان پژوهش ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
هدایت شده از حدیث گراف
ساعات عمر من همگی غرق غم گذشت دست مرا بگیر که آب از سرم گذشت تا کی غروب جمعه ببینم که مادرم یک گوشه بغض کرده که این جمعه هم گذشت 🆔 @hadisgraph
اخبارفوری ومهم 📌
ساعات عمر من همگی غرق غم گذشت دست مرا بگیر که آب از سرم گذشت تا کی غروب جمعه ببینم که مادرم یک گوشه
🔰امام زمان (عج) در چه مکانی از نظرها غائب شدند؟ ✍پاسخ: ✅در خرايج راوندى آمده است که: خليفه عباسی (معتضد)، لشكر بسياری به سامرا برای دستگیری امام عسکری(ع) فرستادند. وقتى داخل خانه شدند، صداى قرائت قرآن را از سرداب خانه شنيدند. سربازان در سرداب را گرفتند تا از بالا رفتن و بيرون آمدن خواننده قرآن جلوگيرى نمايند. امير لشكر هم ايستاد تا همه لشكر به خانه بريزند و او را بگيرند؛ ولى او از راهى كه پهلوى در سرداب بود، بيرون آمد و از جلو سربازان گذشت. وقتى ناپديد شد، امير لشكر گفت: وارد سرداب شويد و او را دستگير كنيد! سربازان گفتند: مگر او نبود كه از پهلوى تو گذشت؟ امير لشكر گفت: من او را نديدم. چرا گذاشتيد برود؟! گفتند: وقتى ما ديديم تو او را مىبينى و چيزى نمي گویى، ما هم چيزى نگفتيم. (۱) البته حضرت مهدی (ع) از زمان ولادت از دیدگان مردم خصوصاً حکّام مخفی بود. بعد از شهادت پدرش بر جسد او نماز گزارد و رسماً غیبت خود را از آن خانه آغاز نمود. از آن جا که سکونت حضرت و سایر اعضای خانواده در آن سرداب (طبقه پایین ساختمان) بوده است. بنابراین، مکان غیبت را به آن سرداب مقدّس نسبت می دهند. این سرداب، برای شیعیان اهل بیت از آن جهت مقدّس شمرده شده است که امام زمان و پدر و جدّش در آن سرداب به سر برده و عبادت به جای آوردهاند. از همان مکان نیز حضرت مهدی (ع) غایب شده است. البته برخی غیبت صغری را از آغاز ولادت آن حضرت و زمان حیات پدر بزر گوارش دانسته اند. (۲) که باز هم مکان غیبت، منزل امام عسکری (ع) می باشد. پی نوشت ها: ۱. علی دوانی، مهدی موعود، ص ۷۸۹ - ۷۹۰، تهران، دارالکتب الاسلامیه. ۲. سید محمد کاظم قزوینی، امام مهدی از ولادت تا ظهور، ص ۲۲۹، ترجمه: علی کرمی و سید محمد حسینی، قم، انتشارات الهادی، ۱۳۸۴ ش، چاپ ششم. 🔷 @tarbiyat_talim 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تفریق🔸ارسالی ازسرکار خانم ناهید ساریخانی 🔸مخاطبان : معلمان پایه 🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8