🔴هفت چیزی که هر کودک نیاز دارد که بشنود:
1)عاشقتم
2)بهت افتخار میکنم
3)متاسفم
4)من میبخشمت
5)بهت گوش میدم
6)این مسئولیت توست
7)میتونی از پسش بر بیای
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
♦️ نعل ِ وارونه آموزش و پرورش ِ ایران
یک داستان تأمل برانگیز!
دانشجویی برای ادامه تحصیل همراه با خانواده اش عازم استرالیا شد.
در آنجا پسر کوچک شان را در یک مدرسه استرالیایی ثبت نام کردند تا او نیز ادامه تحصیلش را در سیستم آموزش و پرورش ِ این کشور تجربه کند.
روز اوّل که پسر از مدرسه برگشت، پدر از او پرسید:
پسرم تعریف کن امروز در مدرسه چی یاد گرفتی؟
پسر جواب داد: امروز درباره خطرات سیگار کشیدن به ما گفتند و بحث کردیم، خانم معلّم برایمان یک کتاب ِقصّه خواند و یک کاردستی هم درست کردیم.
پدر پرسید: ریاضی و علوم نخواندید؟ پسر گفت: نه
روز دوّم دوباره وقتی پسر از مدرسه برگشت ، پدر سؤال ِخودش را تکرار کرد. پسر جواب داد: امروز نصف روز را ورزش کردیم، یاد گرفتیم که چطور اعتماد به نفس ِمان را از دست ندهیم، و زنگ آخر هم به ما یاد دادند که باید قسمتی از درآمدمان را به دولت بدهیم تا برای آبادی ِشهرها و روستاها خرج شود.
بعد از چندین روز که پسر می رفت و می آمد و تعریف می کرد، پدر کم کم نگران شد . چرا که می دید در مدرسه پسرش وقت ِ کمی در هفته صرف ریاضی، علوم و چیزهایی که از نظر او درس درست و حسابی بودند می شود.
از آن جایی که پدر نگران بود که پسرش در این دروس ضعیف رشد کند به پسرش گفت:
پسرم از این پس دوشنبه ها مدرسه نرو تا در خانه خودم با تو ریاضی و فیزیک کار کنم.
بنابراین پسر دوشنبه ها مدرسه نمی رفت. دوشنبه ِ اوّل از مدرسه زنگ زدند که چرا پسرتان نیامده ؟
گفتند : مریض است.
دوشنبه ِ دوّم هم زنگ زدند و باز یک بهانه ای آوردند.
بعد از مدّتی ، مدیر مدرسه مشکوک شد و پدر را به مدرسه فراخواند تا با او صحبت کند.
وقتی پدر به مدرسه رفت باز سعی کرد بهانه بیاورد امّا مدیر زیر بار نمی رفت. سرانجام به ناچار حقیقت ِ ماجرا را تعریف کرد. گفت که نگران ِ پیشرفت تحصیلی پسرش بوده و از این تعجّب می کند که چرا در مدارس ِاسترالیا این قدر کم درس ِ درست و حسابی می خوانند.
مدیر مدرسه پس از شنیدن حرف های پدر کمی سکوت کرد و سپس جواب داد:
🔹 ما هم ۳۰ سال پیش مثل شما فکر می کردیم.
تعریف باسوادی فقط خواندن ِ فیزیک و شیمی و ریاضی نیست، بلکه احساس ِ مسئولیت و مشارکت نسبت به مسایل ِ جامعه است.
مهارت های زندگی و اجتماعی شدن در یک جامعه ِ مدنی برای همه لازم است ، ولی فیزیک و شیمی ِ تخصصی ممکن است برای گروهی کارگشا باشد.
♦️کودکان ِ ایران را جدّی بگیریم♦️
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ زیر نظام های سند تحول آماده شده است
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز زیر نظامهای سند تحول آماده شده است و منظور از استقرار و اجرای سند تحول، اجرای برنامههای زیر نظامهاست.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇
🆔 @tarbiyat_talim
✅ مطهری: تلاش میکنیم بودجه خوبی برای امور پرورشی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش همانقدر که وظیفه دارد قوه فکر و تحلیل دانشآموزان را تقویت کند باید به بخش پرورش و تربیت هم توجه کند، گفت: باید بودجه خوبی در اختیار آموزش و پرورش برای امور پرورشی قرار بگیرد که ما تلاش میکنیم در مجلس محقق شود.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇
🆔 @tarbiyat_talim
✅ جزئیات استخدام مشروط معلمان حقالتدریس و ۳۶ هزار نهضتی
استخدام معلمان حقالتدریس، نیروهای پیشدبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در چند سال اخیر یکی از موضوعات چالشی و بحث برانگیز حوزه تامین منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش بوده است.
👁 منبع: ایسنا
📅 19 مرداد 97
🔗 گزارش کامل: http://yon.ir/bxXuv
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇
🆔 @tarbiyat_talim
🌿🌿🌿
🔻تفاوت های آموزش و پرورش ژاپن و آمریکا
🔹فرهنگ آموزش و یادگیری در ژاپن بیش تر بر همکاری ، مشارکت و فعالیت گروهی تاکید دارد حال آن که در آموزش آمریکایی رقابت و توانایی فردی بیش تر جلوه می کند. ژاپنی ها کمتر دست به جداسازی دانش آموزان بر اساس آزمون های هوش و پیشرفت تحصیلی
می زنند ولی در آمریکا گروه بندی دانش آموزان بر اساس آزمون های تحصیلی ، فرهنگ رایج آموزش و یادگیری است.
🔹 در ژاپن به فرایندها بیش تر از نتایج و پیامد ها اهمیت داده می شود و پرسش های کتاب درسی و معلمان بیش تر از چگونگى است تا چرایی ، در حالی که در مدارس آمريكا نتایج و پیامدها وزن سنگینی دارد و سئوالات کتاب های درسی و معلمان بیش تر از چرایی است تا چگونگى.
🔸کتاب آموزش به مثابه فرهنگ :نویسندگان تاکه او دوای و...
مترجمان:محمدرضا سرکارآرانی و... نشر منادی تربیت ص 18.
🌱
🌱
🌱
🌱
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅مطالعه ثمربخش متأثر از دو عامل است: علاقه نسبت به مطالب خواندنی و کاربرد ماهرانه فنون مطالعه نسبت به مطلب خواندنی.
✅عدم تمرکز حواس، يا منشا ذهنی و درونی دارد يا منشا بيرونی و محيطی.
رهايي از حواس پرتی و ايجاد تمرکز حواس در افراد مختلف، متفاوت است و به حالت درونی، تجربهها، مکان و موقعيت آنها بستگی دارد. يکی از مهم ترين مسايل در اين زمينه، آن است که ببينيم منشا حواس پرتی، درونی است يا بيرونی؟؟
حواس پرتي بيرونی، آسان تر از حواس پرتی درونی برطرف می شود.
#مرضیه_حبیبی
کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ نکتهای مهم در تربیت فرزند: ملامتِ زیاد سبب ایجاد نفرت میشود
🔸ملامت گاهى خيلى مفيد است. گاهى يک انسان با ملامت غيرتش تحريک مىشود. ولى ملامت هم جا دارد. اين مطلب كليت ندارد ولى در بسيارى از موارد، ملامتِ زياد بيشتر نفرت ايجاد مىكند.
🔹مثلا خيلى افراد در تربيت فرزند اين اشتباه را مرتكب مىشوند، دائماً بچه را ملامت مىكنند و سركوفت مىزنند: اى خاک بر سرت، فلان بچه هم هم سنّ توست، ببين او چطور پيش رفته، تو خيلى بىعرضه و نالايق هستى، من كه ديگر به تو اميدى ندارم.
🔸خيال مىكنند با اين ملامتها غيرت بچه تحريک مىشود در صورتى كه در اين موارد، اگر ملامت از حدش بگذرد، عكسالعمل خلاف ايجاد مىكند؛ روح او حالت انقباض و فرار پيدا مىكند و او از نظر روحى بيمار مىشود و محال است كه دنبال آن كار برود.
📝 استاد مطهری، سیری در سیرۀ نبوی، ص۱۸۸-۱۸۷(با تلخیص)
#گزیده_کتاب
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
♦️ یک روز ، یک دانش آموز
یک روز ، یک دانش آموز در جلسه امتحان به گوشه ای از کلاس خیره شده بود.
معلم گفت : چرا نمی نویسی؟
دانش آموز گفت : دارم فکر می کنم.
معلم گفت : فکر نکن! بنویس.
و از آن پس، دانش آموز فکر نکرده خیلی کارها کرد ...!
شبتان بخیر و شادی🌺🙏
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💢 با دستور مستقیم خنیفر وجوهی که بالاجبار تحت عنوان کمک خیری از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد یزد گرفته شده بود عودت داده شد و با متخلفین برخورد شد.
چندی پیش در دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد یزد نا اهلانی آبروی دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم را به پای منافع شخصی خود سر بریدند و در جهت خود نمایی و رزومه سازی به نیت یافتن جایگاهی بالاتر و فرصتی مناسب تر برای ارضای هواهای نفسانی خود، با شناخت و مدد جویی از خلاء های قانونی،
دانشجویان میهمان به یزد که قریب به صد نفر از مشهد آمده بودند و بیست نفر هم به صورت پراکنده از سایر استان ها بودند، از هر کدام هشتصد تا یک میلیون تومان به عنوان کمک خیری به دانشگاه گرفتند.
فریاد های دادخواهی گوش فلک را کر کرد اما مسئولین سابق سازمان مرکزی جهت پایمال کردن حق مظلوم و دفاع از ظالم اقدام کردند و به موضوع رسیدگی نکردند.
خداوند را شاکریم که در سایه ی عنایات مقام معظم رهبری و با انتصاب جناب آقای دکتر خنیفر این فرزند اصیل وادی ولایت به سمت ریاست سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان روح تازه ای در کالبد مرده ی این دانشگاه دمیده شد و افرادی که کمر همت بر نابودی تربیت معلم بسته بودند به کنار رانده شده و شایستگان توفیق خدمت گزاری یافتند و حق مظلوم از ظالمان ستانده شد و سرخوردگی ها به سربلندی و شادی مبدل گشت و روسیاهی ماند برای زغال هایی که با عملکرد خود فاتحه ها، دعا ها و آرزوی توفیق آمرزش برای پدر و مادر مرحوم خود خریدند.
لذا برخود واجب می دانیم اعلام کنیم این تخلف برای دوران مدیریت سابق سازمان مرکزی بوده و از جناب دکتر خنیفر که در جهت احقاق حق و بازگرداندن وجوه دریافتی اقدام و همکاری سازنده کردند و مقام دانشجومعلم را تکریم کردند و به جایگاه واقعی خود برگرداندند قدردانی و تشکر کنیم و آرزوی توفیق روز افزون برای جناب آقای دکتر خنیفر و تیم مدیریتی ایشان داریم.
از طرف جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد یزد
🆔 @tarbiyat_talim
💠 توضیح وزیر آموزشوپرورش درخصوص مصوبه مجلس درباره #تعیین_تکلیف_معلمان_حقالتدریس
سیدمحمد بطحایی درباره اقدامات آموزش و پرورش پس از مصوبه مجلس مبنی بر تعیین تکلیف معلمان حقالتدریس و پیشدبستانی، گفت :
▫️این موضوع به شورای نگهبان بستگی دارد که چه زمانی این قانون را تصویب کرده و آن را به آموزش و پرورش ابلاغ کند.
▫️ما پیشبینیهایی در این زمینه انجام دادهایم. اگر این موضوع پیش از مهرماه محقق شود، امکان بهکارگیری بخشی از نیروها را در مهرماه خواهیم داشت و مورد استفاده قرار میهیم. اما اگر تا ۲۰ شهریور یا اوایل مهرماه به ما ابلاغ نشود و به سال تحصیلی کشیده شود ما ناچاریم برای سال تحصیلی آینده از آنها استفاده کنیم.
منبع : خانه ملت
🆔 @tarbiyat_talim