🔴 امکان تغییر زمان امتحانات پایان سال دانشآموزان وجود ندارد/ مطابق قانون خردادماه فصل امتحانات است
مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، در پاسخ به پرسشی پیرامون امکان تغییر زمان امتحانات خردادماه دانشآموزان به دلیل همزمانی با ماه رمضان، اظهار داشت: مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، سال تحصیلی از اول مهرماه آغاز میشود و تا پایان اردیبهشتماه ادامه دارد و خردادماه فصل برگزاری امتحانات پایان سال است.
وی افزود: ما نمیتوانیم زمان امتحانات پایان سال را از خرداد ماه به زمان دیگری موکول کنیم؛ میتوان در طول خردادماه تغییراتی اعمال کرد آن چنان که زمانی به دلیل همزمانی امتحانات با مسابقات جام جهانی فوتبال تغییرات جزئی در خردادماه اتفاق افتاد.
نوید ادهم با بیان اینکه چند سال آینده هم، مسئله همزمانی ماه رمضان با امتحانات پایان سال دانشآموزان وجود دارد، گفت: آموزش و پرورش تلاش کرده است در برنامهریزی امتحانات با رعایت مواردی چون قرار دادن فرجه مناسب، پشت هم برگزار نشدن امتحانات سخت و تعیین زمان مناسب برای برگزاری امتحانات، تسهیلاتی برای دانشآموزان ایجاد کند تا کمتر دچار مشکل شوند.
ــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
دکتر خسرو باقری:
رهبران کلان جامعه در پی آناند که آموزشوپرورش، افرادی مؤمن به دین اسلام فراهم آورد اما آنچه بهطور غالب در ذهن و ضمیر دانشآموزان میگذرد، متفاوت و بلکه در جهت عکس آن است.
این گسیختگی، با نظر به قدرتمندبودن هر دو سوی کشمکش، برای جامعه و نیز آموزشوپرورش بسیار شکننده است.
اندیشمندان کلان جامعه باید برای حل این معضل اندیشه کنند و تنها به انتشار «سند تحول بنیادین» اکتفا نکنند. بسا که لازم باشد راهی از «سند تحول» تا تحول سند پیموده شود.
گشودن فضای تفکر انتقادی در کل جامعه و فضای آموزشوپرورش، بهطور خاص، راهی است که باید به آن اندیشید.
ای کاش دانشآموزان ما با دینورزی مخالفت کنند و این آمادگی در جامعه وجود داشته باشد که واکنش آنان را در فضایی اندیشمندانه و انتقادی پیش ببرد. مصیبت آن است که آنان به مسائل فکری، شامل مباحث دینی، بیتفاوت شوند و حتی نیازی به مخالفت با آن احساس نکنند.
آنچه خواندید، بریدهای از گفتار دکتر خسرو باقری، استاد دانشگاه گروه فلسفۀ تعلیم و تربیت دانشگاه تهران است که 21فروردین1397 در دیدار با وزیر آموزشوپرورش بیان کرد.
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔴تدریس خوشبختی در آمریکا
✅دانشگاه ییل آمریکا یک واحد درسی به نام «خوشبختی» را در لیست واحدهای درسیاش اضافه کرده که با استقبال ۱۲۰۰ دانشجو روبرو شده است.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅بازنشستگی ۳۵۰ هزار فرهنگی تا سال ۱۴۰۱
🔻رئیس مرکز برنامهریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: تا سال 1401 حدود 350 هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته خواهند شد که از هم اکنون باید برنامهریزی کرد تا با مشکل بحران منابع انسانی در آینده نزدیک روبهرو نشویم.؛
🔻به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نشست تخصصی ساماندهی نیروی انسانی شهرستانهای استان تهران با حضور رئیس مرکز برنامهریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، معاون طرح و برنامه مرکز برنامهریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات این وزارتخانه، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و رؤسای مناطق ۲۱ گانه شهرستانهای استان تهران در کهریزک برگزار شد.
اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامهریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در این نشست اظهار داشت: مدرسه و برنامه درس ملی، اصلیترین وظیفه آموزش و پرورش است و در تأمین و تخصیص منابع به ویژه نیروی انسانی باید مدرسه در اولویت اول آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه بدون اینکه منابع جدید در اختیار داشته باشیم نباید به توسعه واحدهای سازمانی بپردازیم، تأکید کرد: نیروی انسانی که در مدرسه مورد نیاز است به هیچ وجه نباید در بخشهای دیگر تخصیص داده شود.
چهاربند، طبق اصل ۳۳ قانون اساسی اولویت اول و وظیفه اصلی آموزش و پرورش را مدرسه دانست و افزود: به هیچ وجه نباید نیروی انسانی که برای مدرسه جذب و تربیت شدهاند به سایر واحدهای سازمانی تخصیص داده شود.
این مقام مسئول استفاده از منابع مدرسه در بخشهای دیگر را سوء مدیریت دانست و ادامه داد: ما باید تعریف مان را از مدرسه محوری در عمل محقق کرده و با اصلاح روشها به اهداف اصلی تعلیم و تربیت نزدیک شویم.
چهاربند با اشاره به اینکه در شهرستانهای استان تهران به دلیل افزایش جمعیت نسبت به استانهای دیگر از مشکلات بیشتری برخورداریم، تأکید کرد: مدیریت صحیح منابع و توجه به شهرستانهای استان تهران و برخی استانهای دیگر که شرایط مشابه دارند باید به شکل جدیتری صورت گیرد تا این استانها که از شرایط خاص برخوردار هستند با چالش جدی روبهرو نشوند.
رئیس مرکز برنامهریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برنامه نیروی انسانی یک برنامه میان مدت است و حداقل برای یک دوره ۱۰ ساله باید پیشبینیهای لازم در این زمینه صورت گیرد، یادآور شد: تا سال ۱۴۰۱ چیزی در حدود ۳۵۰ هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که باید از هم اکنون پیشبینی های لازم را صورت داد تا با مشکل بحران منابع انسانی در آینده نزدیک روبهرو نشویم.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
✅پیامبر اکرم (صلوات الله علیه)
🌺🌹🌺🌹🌺🌹
فرزندان خود را با سه خصلت تربیت کنید: دوستی پیامبرتان، دوستی خاندانش و قرائت قرآن.
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
❗️فوری
🔸نامه سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به رییس جمهور و درخواست امضای هر چه سریعتر مصوبه لغو آزمونها
جناب آقای دکتر روحانی
رياست محترمجمهور و رئیس شورای عالی آموزشوپرورش
با سلام و احترام
نظر به حواشی پدید آمده در خصوص مصوبه حذف آزمونهای ورودي مدارس خاص توسط شوراي عالي آموزشوپرورش، به استحضار میرساند؛ ادامه حواشی مذکور تحقق طرحهای کارشناسی شده در حوزههای مختلف ازجمله آموزشوپرورش را با چالش جدی مواجه میکند.
🔻در پی مصاحبه وزیر محترم آموزشوپرورش مبنی براینکه در صورت عدم امضا مصوبه شورای عالی آموزشوپرورش توسط ریاست محترم جمهور، آزمون ورودي مدارس خاص در دوره اول متوسطه همچنان وجود خواهد داشت و همچنین اظهارنظرهای برخي حاضرين در جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي ازجمله چند پیام آقای ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی براستمرارآزمون ورودي مدارس خاص، متأسفانه سبب سلب آرامش رواني خانواده شده و رضايتمندی والدین، ناشي از تصويب اين مصوبه را با تلخکامی مواجه كرده است و اخیراً مؤسساتی با ارائه اطلاعات ناقص به برخی از نمایندگان مجلس درصدد لغو مصوبه حذف آزمون و استمرار وضع موجود هستند.
🔻شرايط فوق الذکراینجانب را که دارای تجارب ارزندهای به سبب تصدی پستهای مختلف در آموزشوپرورش هستم و بهواسطه ارتباط نزدیکی که با مدارس، معلمان، دانش آموزان، اوليا و مدیران آموزشوپرورش دارم، بر آن داشت تا ضمن ابراز نگرانی از حواشی ایجادشده برای رفع این مشکل دغدغههای جامعه را به حضرتعالی انعکاس دهم.
🔻مطمئناً اطلاعرسانی دقیق از مشکلات موجود ناشی از برگزاری آزمونهای ورودي مدارس خاص که منجر به اتخاذ چنین تصمیمی شده است و مزایای بسیار مهم مصوبه شورای عالی، از طرف شورای عالی آموزشوپرورش و حوزههای ستادی و حتی مدارس میتواند از شکلگیری نگرانیهای برخی نمایندگان محترم مجلس و سوءاستفاده تعداداندکی از مؤسسین آزاد علمی و همچنین از تضعيف اين مصوبه جلوگیری کند.
🔻آسیبهایی مانند ترک تحصیل به دليل ناکامی در آزمون، استرس، فشارهای روحی روانی، افسردگی، غرور اقلیت و تحقیر اکثریت، خودکشی، افزایش انتظارات غلط از شاگردان مدارس خاص، مهاجرت به خارج، دخالت غیر متخصصین تعلیم و تربیت درفرآیندآموزشی، جایگزینی کتابهای غیردرسی و تستی تجاری بهجای کتب علمی و اصولی درسی، به حاشيه رفتن برنامه درس ملي، عدم كسب مهارتهای شناختي توسط دانش آموزان، انحراف اهداف آموزشي و تربيتي، حذف عملی دروس اساسی واصلی مربوط به فرهنگ و هنر و ادب و خلاقیت مثل هنر، نگارش، کاردستی، ورزش،دینی و اجتماعی و...ازجمله عوارضي است كه آزمونهای ورودي مدارس خاص مسبب آن است.
🔻از طرفی تصمیم تاریخی، علمی و منطقی شورای عالی آموزشوپرورش که بلندپایهترین مسئولین و متخصصین عرصه فرهنگی در آن عضویت دارند مبنی بر حذف آزمون ورودی به مدارس خاص، گامی بلند برای تمهید مقدمات اجرای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش است و روزنه امیدی را در دلها ایجاد و لبخند رضایت بخشی را برلبان دانش آموزان و کودکان معصوم حک کرده بود به امید آنکه مدارس پر از استرس، تنهایی، عقده و حسادت به مدارسی پر از نشاط تبدیل میشود.
🔻جای بسی تاسف است که عدهای بدون توجه به نظرات متخصصین تعلیم و تربیت، پشتوانه علمی این تصمیم و دیدگاههای کارشناسانه برخی بزرگان و مسئولین و تنها تحت تأثیر لابیهایی كه از طريق آزمونها و استمرار اين مدارس گردش مالي عظيمی پیداکردهاند، اين روزها دایه مهربانتر از مادر شدهاند و سخنانی بر زبان میرانند که نتیجهای جز ویرانی دستاوردهای ارزشمند علمی و تجربه كارشناسان و مديران متخصص و دلسوز در بر نخواهد داشت و از همه مهمتر امید پدید آمده در جامعه برای داشتن مدارس پرنشاط را به یاس تبدیل میکند. بیشک تحقق چنین طرحی در نظام تعلیم و تربیت در راستای دغدغههای امروز بزرگان نظام در مورد جوانان میتواند مهارتآموزی را جایگزین مدرکگرایی و افتخار به هویت ایرانی و اسلامی را بهجای احساس پوچی وبی هدفی کند.
🔻اینجانب بهعنوان فردی با تخصص تحقیقات آموزشی و باتجربه بیش از سی سال در تمام سطوح دستگاه تعلیم و تربیت كه از تدريس در مدرسه درتمام دوره ها شروع کردهام و بعد از آن در اغلب پستهای صف و ستاد با افتخار در خدمت دستگاه آموزش و پرورش بودهام درخواست میکنم قبل از اینکه خیلی دیر شود و افراد غیرمتخصص بيشتري به اين موضوع ورود نمايند و مؤسسات قدرتمندي كه فرزندان و آموزشوپرورش اين كشور را گروگان کسبوکار خويش نمودهاند و به استعمار كودكان و والدين و نظام تعليم و تربيت مشغول هستند، مخالفت را جدیتر نمايند، ازحضرتعالی تقاضا دارم تا هرچه زودتر مصوبه حذف آزمون ورودي مدارس خاص شورای عالی آموزشوپرورش را امضا و ابلاغ فرمایید.
🔻با احترام وارادت: سید میرحمایت میرزاده
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
✅این خلاصه ای از کنفرانس پیشگیری از سرطانه، رعایت کنیم🌺
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
#خلاقیت
📝خلاقیت دراملا
📖🎈 املای بادکنکی🎈
ارسالی از خانم اسحاقی🌺
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔷 سخن ناب🔷
اگر نميتوانيم كمكي به رشد دانش آموزانمان بكنيم از سر راه آنها كنار برويم. توقف بي جا مانع رشد است.
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
هدایت شده از اخبارفوری ومهم 📌
📍 اطلاعیه
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و معلمین عزیز
امید آنکه مطالب کانال تربیت_تعلیم (رسم معلمی)، تا امروز برای دوستان موثر واقع شده باشد، با این امید خواستارم دوستان اگر تجربهای در زمینهی مطالب ارائه شده در کانال، اعم از متن، ویدیو یا عکس دارید برای ادمین کانال ارسال فرمایید تا با نام خودتان در کانال قرار داده شود.
با امید به اینکه بقیهی دوستان هم از این تجربیات بهره بگیرند.
قبلاً از همکاری و توجه تمامی دوستان و همکاران عزیز سپاسگزارم.
با آرزوی توفیق روز افزون شما
✉️ Admin ID: @teacher1994
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍