🔰 هر آنچه داوطلبان شرکت در آزمون #سراسری98 باید بدانند؛
🔸 آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه مورخ ۹۸/۰۴/۱۳، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه مورخ ۹۸/۰۴/۱۳، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه مورخ ۹۸/۰۴/۱۴ و داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه مورخ ۹۸/۰۴/۱۴ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشو برگزار خواهد شد.
🔹 کارتهای شرکت در آزمون کلیه داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۹۸/۰۴/۰۹ لغایت روز چهارشنبه ۹۸/۰۴/۱۲ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 #مهر_ماه امسال 20 هزار معلم به آموزش و پرورش #وارد میشوند.
🔸 حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت:
«آموزش نیاز مبرم در آموزش و پرورش است و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید بر توجه به آموزش و پژوهش، مدیریت جهادی و علم و فناوری شده است. در راستای منشور حقوق شهروندی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امسال ٢۵ هزار ردیف دانشجو پیوسته، ١٢هزار دانشجو ماده ٢٨ و چهار هزار ردیف از سال گذشته مجوز گرفته شده است و تا سال ١۴٠٢کف نیاز آموزش و پرورش برطرف خواهد شد.»
🔹 خنیفر #خبر داد ٢٠ هزار معلم در مهر وارد آموزش و پرورش خواهند شد.
او گفت:
«ضمن قدردانی از زحمات مدیران کل درخواست داریم که در بخش تسهیلسازی و تقویت مراکز و پردیسهای دانشگاه فرهنگیان ما را همراهی و یاری کنند. در بحث مدیریت آموزشگاهی، رشته مربوطه طراحی شده است و به شکل آزمایشی در چند استان اجرا خواهد شد. در سال ٩٧و ٩٨ پنج رشته در کارشناسی ارشد تعریف کردیم و 9 رشته را کاملاً بازشناسی و ١۶ رشته ماده٢٨ را بازنگری و ابلاغ کردیم.»
🔸 او افزود:
«مدارس تجربی وابسته به دانشگاه فرهنگیان را تأسیس و راهاندازی خواهیم کرد و طرح ١٠٠هکتار و ٣١ استان را که در هر استان یک دانشگاه تربیتمعلم 100 هکتاری داشته باشیم، پیگیری میکنیم.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 همه کارهایی که آموزش و پرورش انجام میدهد براساس #سند_تحول خواهد بود.
🔸 رضا مددی، مشاور وزیر آموزش وپرورش در اجرای سند تحول بنیادین از زحمات مدیران کل که در تدوین برنامههای سال ٩٨ اهتمام ویژهای داشتند، تشکر کرد و گفت:
«براساس زیرنظامهای سند تحول، برنامههای اجرایی ابلاغ شده است و در سال ٩٨ همین برنامه در دستور کار قرار گرفته است و همه کارهایی که در آموزشوپرورش انجام میشود براساس سند تحول آموزش و پرورش خواهد بود.»
🔹 مددی ادامه داد:
«در برنامههای سال ٩٨ دقیقاً وظایف هرکدام از معاونتها تعیینشده است و سیاستها و راهبردهای معاونت مشخص شده است و در جهت گفتمانسازی تلاش میشود تا سند تحول بنیادین در عمل هم اجرا شود. در سند تحول بنیادین گفته شده که از تدوین و تصویب برنامه ابلاغی تفکیکی جلوگیری شود و برنامهها به سمت یکپارچگی حرکت کند و تمام برنامهها باید بر اساس اهداف دورههای تحصیلی باشد. مدیر مدرسه براساس چارچوبهای ابلاغی برنامهها را اجرا کند و اداره آموزش و پرورش مجموعه یکپارچهای را از وی طلب کند.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور؛
🔸 وزیر سابق آموزش و پرورش:
افزایش تعارض در سازمانها منجر به کاهش عملکردها میشود.
🔹 وزیر سابق آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور اظهار کرد:
افزایش تعارض در سازمانها منجر به کاهش عملکردها میشود لذا باید یکی از مهمترین اولویتها و استراتژیها مدیریت تعارض باشد.
🔗 گزارش تکمیلی 👇
🌐 pana.ir/news/924342
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 مدیران کل استانی در بازگشت دانشآموزان #المپیادی به کشور اهتمام ویژهای داشته باشند.
🔹 فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان هم در این گردهمایی گفت:
«از همه مدیران کل استانها درخواست دارم به مدارس استعداد درخشان در زمینه نیروی انسانی و برنامههای دیگر توجه داشته باشند. تضعیف این مدارس سبب میشود که المپیادها تهرانی شود که این اتفاق باعث افت رتبه ایران در المپیادهای جهانی میشود.»
🔸 مهاجرانی افزود:
«به مناطقی که کمبرخوردار هستند توجه ویژه شود. تحول در مدارس استعدادهای درخشان هم صورت میگیرد و درخواست دارم به برنامههایی همچون اردوهای علمی جهادی و لیگهای علمی توجه شود. مدیران کل در بازگشت دانشآموزان المپیادی به کشور اهتمام ویژهای داشته باشند و علی رغم سختیها با استقبال از این دانشآموزان آنها را به ادامه مسیر دلگرم کنند.»
🔹 او افزود:
«امسال سمپاد مهارتی علاوه بر استانهای خوزستان، البرز، همدان و خراسان رضوی در خراسان شمالی هم اجرا خواهد شد. در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی پایههای هفتم و دهم ۴٣٠هزار دانشآموز شرکت کردند.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر کاهش فاصله مدیران در همه سطوح با ذینفعان تأکید کرد.
او اعضای شورای معاونان، مدیران کل ستادی و استانی، مدیران مناطق و نواحی را ملزم کرد بهطور روزانه به مدت ده دقیقه با مدیران مدارس، معلمان، دانش آموزان و اولیا بهصورت تلفنی تماس بگیرند و در جریان مشکلات و مسائل قرار بگیرند تا فاصله تمام سطوح مدیریتی با مدارس کاهش پیدا میکند.
🔗 گزارش تکمیلی 👇
🌐 pana.ir/news/924318
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانها برنامههای خود را تشریح کردند و به برخی پرسشهای مدیران کل #پاسخ دادند.
🔸 به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اللهیار ترکمن، معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این گردهمایی علت اصلی مشکلات در آموزش و پرورش را توجه به معلولها بهجای توجه به علتها دانست و گفت:
«تا زمانی که با نگاه علمی و تحلیلگرایانه مشکلات را بررسی نکنیم، نمیتوانیم علت مشکلات آموزش و پرورش را پیدا کنیم و درنتیجه این مشکلات حل نخواهد شد.»
🔹 معاون وزیر آموزش و پرورش درباره طرح معلم تماموقت گفت:
«این طرح از سال گذشته آغاز شد و اجرای آن در تابستان متوقف شد. این طرح در شهریور مجدداً آغاز خواهد شد و پیشبینی میکنیم بیش از ۱۰۰ هزار نفر از همکاران در این طرح ثبتنام کنند. همچنین مجوز جذب ۵ هزار نفر نیروی خدماتی گرفتهشده است که در تابستان فرآیند جذب این نیروها آغاز میشود و از اول مهر مشغول به کار میشوند.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💢 باید به سمت #واگذاری_اختیارات به مدرسه حرکت کنیم.
🔹 در ادامه این گردهمایی علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه، نیز به اهمیت سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت:
«سند تحول در همه جای مدرسه باید حضور داشته باشد و اگر گفتمان سند حاکم شود، گفتمان تحول در همه بخشهای نظام آموزشی جاری میشود. اگر گفتمان سند تحول حاکم شود، معلمان ما از سند الگو میگیرند و اهداف و برنامههای خود را براساس سند تعیین میکند.»
🔸 کمرئی مدرسه محوری را رویکردی در حرکت به سمت عدم تمرکز دانست و گفت:
«در رویکرد مدرسهمحوری یکسری مفاهیم وجود دارد که باید آرام آرام جاری شود.
نباید طرح مدرسهمحوری را با قانون و مقررات آن مترادف بدانیم و زحمتی جدید برای مدرسه به وجود بیاوریم؛ باید به سمت واگذاری اختیارات به مدرسه حرکت کنیم.»
🔹 او برنامه تعالی را کانون مدرسهمحوری و یک برنامه توسعه مدیریتی برای بهبود مدیریت مدرسه دانست و گفت:
«برنامه تعالی سعی دارد شایستگی مدیران را برای اداره مدرسه در راستای مدرسهمحوری افزایش دهد.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 نگران ۳ شیفته شدن برخی مدارس هستیم.
🔸 علی شهری در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری #تسنیم درباره نگرانی از سهشیفته شدن مدارس در استان تهران اظهار کرد:
در برخی شهرستانها چون تراکم دانشآموزان افزایش یافته است، دیگر حتی جای نفس کشیدن در مدارس نیست! بنابراین نگران سهشیفته شدن برخی مدارس هستیم.
🔹 وی افزود:
در شهرستانهایی مانند شهرقدس و بهارستان، تراکم دانشآموزی بسیار بالاست و امیدواریم در ساماندهی فضاهای آموزشی و استفاده بهینه، سهشیفته شدن مدارس اتفاق نیفتد.
💢 افزایش قابل توجه مدارس دوشیفته!
🔸 مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت:
آمار مدارس دوشیفته به طور قابل توجهی افزایش یافته است؛ میانگین تعداد دانشآموزان در کلاسهای درس استان تهران حدود 32 نفر و میانگین کشوری 24 نفر است، با افزایش تراکم دانشآموزان در کلاس درس، کیفیت کار معلم نیز دچار آسیب میشود و حتی مدارسی را داریم که تا لب سکوی کلاس درس، دانشآموزان نشستهاند و امکان تردد آسان معلم و دانشآموزان وجود ندارد.
🔹 شهری تصریح کرد:
بعد از طرح تخریب، بازسازی و مقاومسازی مدارس کشور، وضعیت استحکام مدارس از دو سوم غیرمستحکم به یک سوم مستحکم تغییر یافته است و هماکنون بیش از دو سوم مدارس مستحکم هستند، با این حال 30 درصد مدارس کشور ناایمن هستند و بیشترین مدارس غیرمستحکم در استان تهران است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 ثبتنام دانشآموزان برای ورود به پایه #دهم مدارس شاهد از امروز چهارشنبه 5 تیر ماه 98 آغاز و تا روز جمعه 21 تیر ادامه دارد.
🌀 ثبتنام متقاضیان ورود به پایه #هفتم مدارس شاهد نیز از تاریخ اول تیر ماه آغاز شده و تا 14 تیر ماه 98 ادامه خواهد داشت.
💢 شرایط عمومی ثبت نام تمام دانش آموزان شاهد و غیرشاهد؛
🔸 دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری، رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان خصوصاً حجاب برتر برای دانش آموزان برتر، التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزشهای اسلامی و تربیت دینی، رعایت مقررات و آیین نامههای انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد و سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبتنام.
🔹 احراز شرایط عمومی از طریق بررسی سوابق تحصیلی و تربیتی دانشآموزان با حضور دانش آموزان و والدین آنها انجام میشود و مسئولیت آنها در ثبت نام ورودی به عهده ستاد ثبت نام مدرسه و در ادامه تحصیل به عهده شورای مدرسه است.
💢 تعیین محدوده ثبتنام مدارس شاهد؛
🔸 تعیین محدوده ثبتنام مدارس شاهد در مناطق و شهرستانهای تابعه به عهده ستاد اجرایی شاهد استان است. امکان پیشثبتنام برای فرزندان فرهنگیان و بنیاد شهید در محدوده محل کار والدین با مجوز اداره شاهد منطقه مورد نظر بلامانع است.
💢 شرایط علمی ثبتنام دانشآموزان ورودی به مدارس شاهد؛
🔹 پایه اول تحصیلی: دارا بودن شرایط عمومی و کسب امتیاز لازم مطابق جدول امتیاز بندی.
🔸 پایه هفتم تحصیلی: کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس یا کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در خردادماه پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 97-98
🔹 پایه دهم تحصیلی: قبول خردادماه در پایه نهم با معدل کل حداقل 17 و نمره سالانه 15 در تمامی دروس.
🔸 از بین متقاضیان ثبت نام در پایههای ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم در مدارس شاهد تا دو برابر ظرفیت اصلی و ذخیره از طریق سامانه سجا اعلام میشود. مدیران مدارس پس از دریافت اسامی از طریق سیستم پیامکی نسبت به اطلاع رسانی به والدین اقدام میکنند.
🔹 حضور حداقل یکی از والدین و ارائه مدارس ثبت شده در سامانه سجا هنگام بررسی و تأیید مدارک در مدارس الزامی است.
🔸 مسئولیت تطبیق و تأیید نهایی مدارک نهایی از اولیا برعهده مدیر مدرسه است. درصورت نقص مدارک ولی دانش آموز می تواند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ اعلام نسبت به رفع نقص و تحویل مدارک به مسئول مربوطه اقدام کند.
🔹 برای دانش آموزانی که با امتیاز برابر یا فاقد امتیاز هستند در شرایط مساوی دوری و نزدیکی محلی سکونت از مدرسه شاهد ملاک اولویت پذیرش است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش گفت:
۱۳۱ راهکار برای تحقق ۲۳ هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و تبیین شده است.
🔸 عباس سلطانیان پیش از ظهرچهارشنبه در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه سیاست مدرسه محوری برای مدیران مدارس باید به خوبی تبیین شود گفت:
باید اهداف اجرای این سیاست برای جامعه هدف تبیین و تشریح شود.
🔹 وی با بیان اینکه مهمترین تکلیف وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه، اجرای متوازن سند توسعه تحول بنیاد است گفت:
اجرای متوازن سند تحول بنیادین مسئله بسیار مهمی است که باید برای اجرای آن، باید ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار را مدنظر قرار دهیم.
🔸 وی با عنوان اینکه سند تحول ملاک مهم در طرح مدرسه محوری است گفت:
ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی در سند تحول بنیاد مورد توجه قرار گرفته است و این سند محقق نمیشود مگر آن را در مدرسه محقق کنیم.
🔹 سلطانیان با اظهار اینکه برای اجرای سند تحول در مدارس به مدرسه توانمند نیاز داریم گفت:
سند تحول بنیادین در گروه داشتن مدارس توانمند و پویا است و مدرسهای توانمند است که دارای نیروهای توانمند باشد.
🔸 مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:
در بحث مدرسه محوری باید به شخصیت نیروهای فعال در مدارس احترام گذاشته شود و ما برای مدیران تصمیم گیری نکیم و ما باید سیاستها را مشخص کنیم.
🔹 سلطانیان از ابلاغ بخشنامه مدرسه محوری به مدارس #خبر داد و گفت:
مدرسه محوری سیاستی با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تفویض اختیار اولین اصل آن به شمار میرود.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian