✅ ماجرای هیئت امنایی شدن؛ مدارس سمپاد به زیرمجموعه غیردولتی میروند؟
رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان درباره هیئت امنایی شدن مدارس سمپاد گفت:اگر هیئت امنایی شدن مدارس به روشی اجرا شود که به تضعیف آنها منجر شود این مرکز واکنش نشان خواهد داد.
👁 منبع: تسنیم
📅 17 مرداد 97
🔗 گزارش کامل: http://yon.ir/wZtdM
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇
🆔 @tarbiyat_talim
✅ بیشترین مشکل دختران دانشآموز عدم تعامل مثبت با خانواده و معلمان/ضرورت تعلیم معلم تربیتی در دانشگاه فرهنگیان
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر تربیت مربیان تربیتی در دانشگاه فرهنگیان، بیشترین مشکل دختران دانشآموز را عدم تعامل مثبت با خانواده و معلمان دانست.
👁 منبع: خانه ملت
📅 17 مرداد 97
🔗 گزارش کامل: http://yon.ir/mN9L9
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇
🆔 @tarbiyat_talim
✅ تمام لوایح دولت درباره بهبود معیشت معلمان رأی حداکثری مجلس را داشته است
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه تمام لوایح دولت درباره بهبود معیشت معلمان رأی حداکثری وکلای مردم در خانه ملت را داشته است، از انداختن توپ کمبود بودجه در زمین مجلس انتقاد کرد.
👁 منبع: خانه ملت
📅 17 مرداد 97
🔗 گزارش کامل: http://yon.ir/0Tfay
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇
🆔 @tarbiyat_talim
⭕️اوج هماهنگی در وزارت آموزش و پرورش! / زمام تعلیم و تربیت کشور دست چه کسانی است؟
به دو سخن زیر، که در کمتر از یک هفته، از زبان دو مدیر ارشد آموزش و پرورش بیان شده است توجه کنید:
محمد بطحایی: در پنجاه سال گذشته، «آموزش و پرورش» مرتباً سیر نزولی داشته است/ ایلنا
کاظمی معاون پرورشی:
آموزش و پرورش در حال حاضر در اوج شکوه خود قرار دارد!/ مهر
🔰مبلغ افزایش رتبه فرهنگیان
🎐افزایش مبلغ حکم رتبه برای همکارانی که مشمول رتبه میشوند به طور تقریبی به قرار زیر است
مقدماتی به پایه حرفه ای از ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تومان
ارشد حرفه ای از۱۶۰تا۱۹۰هزار
خبره حرفه ای ۲۰۰ تا۲۵۰هزار
عالی حرفه ای ۳۶۰تا۴۴۰ هزار
🔻توجه۱: همکارانی که رتبه پایه میگیرند دو حکم دارند ابتدا حکم پایه حدود ۶۰ هزار و بعد حکم پایه حرفه ای حدود ۱۲۰ هزار تومان
🔻توجه۲: این مبالغ به صورت تقریبی می باشد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔴چرا بهترین نظام آموزشی دنیا قصد تغییر دارد؟(مطلب مربوط به سال ۱۳۹۴ هست)
فنلاند که بعنوان یکی از بهترینها و شاید هم بهتریننظام آموزشی دنیا شناخته شده، قصد دارد برای بهبود کیفیت، تحولی اساسی در نظام آموزشی خود ایجاد و مواد درسی را حذف کند.
از سال ۲۰۱۶، تمام مدارس این کشور شمال اروپا نظام آموزشی جدید را با عنوان "پدیده یادگیری" در پیش خواهند گرفت.
در این برنامه جدید، کلاس یا مواد درسی وجود نخواهند داشت و جای آنها را "برنامه موضوعی" خواهد گرفت یعنی برنامههایی که با روند یادگیری کودکان سازگارند.
ماریو کالونن، مدیر آموزش و پروش هلسینکی، پایتخت فنلاند، میگوید: "در نظام آموزشی سنتی، کودکان به کلاسهای مختلف میروند و برای مثال اول ریاضی دارند، بعد علوم و بعد ادبیات."
"اما در نظام جدید دانشآموزان بجای اینکه موضوعات مختلف را منفک از هم یاد بگیرند، حود نقش فعالی خواهند داشت و در برنامهریزی مشارکت میکنند."
به گفته ماریو کایلونن، در نظام سنتی که مواد درسی از هم جدا شدهاند کودکان برای زندگی آینده آماده نمیشوند، در حالی که آنها "نیاز به تفکر چند وجهی دارند تا بتوانند مسئله را از زوایای مختلف ببینند و از ابزارهای مختلف برای حل آن استفاده کنند."
تجربه مشترک
هلسینکی پیشتاز تدوین این نظام جدید بوده است، نظامی که دانشآموزان میتوانند موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنند و برای یادگیری همراه با معلمان برنامهریزی کنند.
کایلونن برای سارا مونتگیو گزارشگر بیبیسی توضیح داد که شیوه کار چگونه است.
برای مثال فرض کنید دانش آموزان کلاس چهارم یک مدرسه علاقه داشته باشند تا همراه با معلمهای خود تاریخ تکامل تلفنهای هوشمند را بررسی کنند.
برای بررسی این موضوع، وقتی صحبت از این میشود که چرا مردم از موبایل استفاده میکنند، ریاضی و آمار به کار گرفته میشوند و برای فهمیدن اینکه پیامک چگونه شیوه نگارش مردم را تغییر داده پای ادبیات به میان میآید:
"به این ترتیب، دانشآموران بسرعت با موضوع ارتباط برقرار میکنند."
"پدیده یادگیری" در دو سال گذشته بتدریج در مدارس فنلاند به اجرا گذاشته شده و مدارس ملزم بودهاند در هر سال تحصیلی مدتی، معمولا چند هفته- را برای تکمیل و توسعه این یادگیری تجربی اختصاص دهند.
در مورد هلسینکی، مدارس تشویق شده بودند تا سالی دو بار این کار را بکنند.
از معلم تا راهنما
تغییر در نظام آموزشی به این معنا است که آموزگاری هم دچار تغییرات عمدهای میشود، معلمها دیگر کنترلی روی موضوعات درسی ندارند و باید یاد بگیرند با دانشآموزان و معلمهای دیگر همکاری و مشارکت کنند.
کار آنها دیگر بر اساس درس دادن نیست، آنها باید بیشتر نقش راهنما یا مربی را داشته باشند تا نقش استاد را.
تا ابتدای امسال (شمسی) هفتاد درصد معلمهای هلسینکی برای اجرای نظام آموزشی جدید آموزش دیدهاند.
کایلونن میگوید: "فکر نمیکنم معلمها دیگر بتوانند بنشینند و ببینند چه اتفاقی میافتد. من فکر میکنم در نظام جدید نقش آنها مهمتر از نظام قدیم خواهد بود بنابراین آنها باید در بکارگیری شیوه جدید بسیار دقت کنند."
نظام آموزشی جدید البته منتقدانی هم دارد.
برای مثال گزارشگر بیبیسی از لئو، دانشآموز مدرسهای در هلسینکی نظرش را در باره نظام جدید پرسید.
لئو پاسخ داد: "نظام جدید محاسن و معایب خود را دارد. این شیوه کاملا متفاوتی است و معلمها میتوانند خلاقیت داشته باشند و شیوههای جدید تعلیم و یادگیری را بکار بگیرند و نظام جدید مفرح هم هست."
"اما من پارسال از این شیوه خوشم نیامد چون آزادی خلاق برای یادگیری هر از گاهی چیز خیلی خوبی است اما آموزش سنتی هم جای خود را دارد."
پروفسور تیم اُتس، مدیر گروه ارزیابی تحقیق و توسعه در دانشگاه کمبریج نگران است که تجربه مثبت فنلاند باعث اشتباه کشورهای دیگر شود.
او میگوید آموزش در فنلاند زمانی که این کشور بهترین نتایج را در برنامه بینالمللی ارزیابی تحصیلی دانشآموزان (پیسا) بدست آورد به اوج رسید اما در سالهای اخیر رو به افول بوده است.
(پیسا برنامه سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی اروپا است که کشورها را از نظر دستاوردهای تحصیلی دانش آموزان ردهبندی میکند).
به گفته پروفسور اتس، متولیان آموزش در بسیاری از کشورهای دنیا، به مدارس فنلاند نگاه کردند که ویژگی آنها آزادی عمل وسیع بود و این که دانش آموزان نباید برای رفتن به کلاس بالاتر در پایان هر سال تحصیلی امتحان بدهند و قبول شوند.
پروفسور اتس میگوید نتایج خوب فنلاند از سال ۲۰۰۰ به بعد در پیسا، محصول اصلاح نظام آموزشی در دهه ۱۹۷۰ بود که تصمیمگیری متمرکز، حضور ناظر در هر کلاس، سرمایهگذاری وسیع در تربیت آموزگار و امتحان اجباری در پایان هر سال تحصیلی را تغییر داد.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
کند نویسی کودک😕
بین بچه های کلاس اولی، گاهی دیده می شه که یکی از بچه ها نمی تونه پا به پای بچه های دیگه مشق بنویسه. همیشه عقبه و موقع نوشتن از دست درد و چشم درد گله می کنه.
در مورد این بچه ها تشویق به نوشتن و حتی تنبیه کردن هم نتیجه بخش نیست.
اگه این روند به همین شکل ادامه پیدا کنه، بچه اعتماد به نفسش رو از دست می ده و باور می کنه که «خنگه» و نمی تونه مثل بچه های دیگه درس رو یاد بگیره. در حالی که اصلا اینطور نیست و هوش این بچه هیچ مشکلی نداره.
مشکل این بچه ها در هماهنگی بین چشم و دستشون هست، مثلا ممکنه این بچه «راست دست» باشه ولی چشم برترش، چشم چپش باشه.
همین می تونه باعث کند شدن حرکات کودک به خصوص حرکات ظریف مثل نوشتن بشه.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🍁🍃💕#پندانه
🍁 برای انهدام یک تمدن سه چیز را باید منهدم کرد:
اول: خانواده
دوم: نظام آموزشی
سوم: الگوها
🍁برای اولی منزلت زن را باید شکست.
🍁برای دومی منزلت معلم.
🍁و برای سومی منزلت بزرگان و اسطوره ها و الگوها
‼️متوجه باشیم که به کجا میرویم
🍃🍂💞
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
❓راستی آیا #شهدا خروجی #آموزش_و_پرورش هستند؟
❗️اگر پاسخ مثبت است،یعنی شهدای انقلاب که در مدارس دوران پهلوی درس خواندهاند، خروجی نظام آموزش و پرورشِ شاهنشاهی بودهاند؟!
Join @tarbiyat_talim
✅ آموزش و پرورش نیروی مورد نیاز برای کمبود ۲۰هزار استادکار را به دانشگاه فنی وحرفهای سفارش دهد
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس معتقد است اگرچه آموزش و پرورش با قرار گرفتن دانشگاه فنی وحرفهای در زیرمجموعه وزارت علوم در جذب نیروی استادکار دچار مشکل شده اما میتواند نیروهای مورد نیاز خود را به این دانشگاه سفارش دهد.
👁 منبع: خانه ملت
📅 17 مرداد 97
🔗 گزارش کامل: http://yon.ir/LwK9B
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇
🆔 @tarbiyat_talim
✅ ۱۲۰ هزار نفرمحروم از تحصیل در سیستان و بلوچستان/ اعتبارات توسعهای تخصیص نمییابد
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان از وجود ۱۲۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل به دلیل نبود فضای آموزشی و کلاس درس در برخی مناطق این استان خبر داد.
👁 منبع: خانه ملت
📅 17 مرداد 97
🔗 گزارش کامل: http://yon.ir/2434g
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇
🆔 @tarbiyat_talim