♦️ اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های #نیمه_متمرکز آزمون سراسری سال ۱۳۹۷
▫️طبق اطلاعیه قبلیِ سازمان سنجش آموزش کشور، اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های #نیمه_متمرکز آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ امروز #پنجشنبه ۲۰ دی ماه در سایت این سازمان اعلام میشود.
▫️پذیرفتهشدگان #دانشگاه_فرهنگیان و تربیت دبیر #شهیدرجایی باید تا #یک_هفته پس از اعلام نتایج برای #ثبتنام اقدام کنند و عدم مراجعه برای ثبتنام به منزله انصراف است.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
👤 رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران:
🔹وجود مشق شب در نظریههای نوین آموزشی مردود است. از سوی دیگر، مشق شب عارضههای بسیاری برای دانشآموزان ایجاد میکند که مهمترین آن، بروز #اختلال_نوشتن و #اختلال_املا است.
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
💢 انتصابات جدید در وزارت آموزش و پرورش با رویکرد انتخاب افراد معتقد به سند تحول بوده است.
امیرعلی نعمت الهی، سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش در نشست فصلی مسئولین سازمان بسیج دانش آموزی :
▫️تلاش داریم با انجام تغییرات، آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود درعرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی برسانیم.
▫️در انتصابات اخیر در آموزش و پرورش تلاش کردیم افرادی انتخاب شوند که انقلابی، مقید به اجرای سند تحول و منویات مقام معظم رهبری و همراه با دولت تدبیر و امید باشند، لذا آموزش و پرورش با این نگاه مدیران را انتخاب می کند.
منبع : #تسنیم
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
💠 منطقه مجاور رشد (ZPD)
آگاهی از مفهوم منطقه مجاور رشد و تکیهگاهسازی و پشتیبانی برای معلمان مفید است، زیرا این سطوح نشان میدهند که کودک در یک لحظه خاص کجا قرار دارد و به کجا میرود.
معلم باید فعالیتهایی را برنامهریزی کند که نه تنها آنچه را که کودکان میتوانند خودشان انجام دهند، بلکه آنچه را که میتوانند با کمک دیگران یاد بگیرند، در بر داشته باشند.
هر چیزی را که در محدوده منطقه مجاور رشد قرار میگیرد، میتوان آموخت. آموزش را میتوان طوری برنامهریزی کرد که تمرینی را در منطقه مجاور رشد برای کودکان به صورت فردی یا برای گروههایی از کودکان فراهم کند.
فعالیتهای یادگیری مشارکتی را میتوان با گروههایی از کودکان در سطوح مختلف برنامهریزی کرد تا بتوانند در یادگیری به یکدیگر کمک کنند. پشتیبانی، توصیهها و کمکهایی را در سطوح مختلف تأمین میکند. به کمک بازی، آموزش رسمی و حتی کار، میتوان کودکان را به سطح رشد بالقوه رسانید.
الگودهی (معلم هنر ابتدا خودش شکلی را برای دانشآموزان رسم میکند، و بعد از آنها میخواهد تا خودشان مستقلا به رسم شکل بپردازند)، استفاده از مواد آموزشی (معلم ورزش تور بسکتبال را پایین میآورد تا دانشآموزان خردسال انداختن توپ درون تور را تمرین کنند، و بعد که یاد گرفتند، تور را بالا
میبرد)، استفاده از پاداش، دادن بازخورد، استفاده از اشاره و راهنما، پرسش و پاسخ و از این قبیل میتواند به رشد مناسب کودکان کمک کند.
✅ برگرفته از کتاب نظریههای انگیزش در آموزش و پرورش؛ حسنزاده و مهدینژاد
♨️ #صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
4_5881859301286348434.pdf
1.09M
🔖 دستورالعمل نظام سنجش صلاحیت و #رتبه_بندی معلمان
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
💠 طبق نظریهٔ یادگیری مغزمحور در کلاس درس
۱. از طریق درگیری با فعالیتهای نسبتاً دشوار و چالش برانگیز، روابط مثبت ارتقا مییابد.
۲. تلاش کنید تا تدریس و انجام تکلیف را با فعالیتهای لذتبخش و هیجانبرانگیز همراه کنید.
۳. فرصتهایی را برای دانشآموزان جهت نوشیدن آب کافی و سایر مایعات فراهم کنید.
۴. فرصتهایی را برای تحرک و جنب و جوش دانشآموزان فراهم کنید، زیرا داشتن تحرک به گردش خون و تنظیم ضربان قلب کمک کند.
۵. از دانشآموزان انتظار نداشته باشید که بیش از آنچه در توان دارند، بر موضوعی تمرکز کنند. انجام فعالیتها و تکالیف را به بخشهای کوتاه تقسیم کنید.
۶. از تکالیف چالشبرانگیز و فعالیتهایی که هر دو نیمکرهٔ مغز را به کار میگیرند، استفاده کنید.
۷. محیطهایی را برای یادگیری فراهم کنید که هشیاری آرامبخش، درگیری عمیق با موضوع مورد
یادگیری و پردازش فعال را ترغیب کند.
✅ برگرفته از کتاب "روانشناسی تربیتی کاربردی"، دکتر بیابانگرد
♨️ #صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
💥جزئیات #استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اعلام شد.
به گزارش پایگاه خبری #کشکان، علی باقرزاده ظهر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تغییر وضعیت همه نیروهایی که به نوعی با آموزش و پرورش همکاری می کنند براساس قانون صورت می گیرد، اظهار داشت: در قانونی که شهریور 95 با عنوان قانون اصلاح تبصره ده تصویب شد تأکید آن بر این بود که بر تأمین نیازمندی های آموزش وپرورش و نیروی انسانی باید از طریق تبدیل وضعیت حق التدریس ها، شرکتی ها مربیان پیش دبستانی و آموزش دهندگان صورت بگیرد؛ وی افزود: اما این تبدیل وضعیت براساس نیاز و توزیع منطقه ای، جنسیتی و رشته ای صورت می گیرد.
👤 معاون وزیر آموزش وپرورش عنوان کرد: همچنین قانونی در شهریورماه سال جاری با عنوان الحاق ماده به تعیین تکلیف تصویب شد که به نوعی قانون قبلی را تعیین تکلیف می کند. تصریح این قانون این است که آموزش دهندگان قبل از سال 92 که دو نفر یا بیش از دو نفر را تحت پوشش بردند ابتدا باید در آزمون شرکت کنند در صورت کسب حد نصاب وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند و پس از گذراندن این دوره استخدام می شوند.
باقرزاده گفت: این قانون یک آیین نامه می خواهد که در آن شرایط شرکت کنندگان، زمان و نحوه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان مشخص می شود و به تأیید دولت برسد. در خود قانون تصریح شده است باید سازمان اموری ادارای استخدام آموزش وپرورش و دو نفر از نمایندگان مردم درمجلس و عضو کمیسیون ناظر باشند.
رئیس نهضت سوادآموزی کشور خاطرنشان کرد: جلسات کمیته چندین بار برگزار شده و امیدواریم به زودی طرح اولیه تدوین و در نهایت هیات دولت آن را تصویب کند، اما به دلیل اینکه مشخص نیست این موضوع چقدر زمان میبرد نمی توانیم در مورد مواد آزمون شرایط و دیگر موارد صحبت کنیم.
وی با اشاره به اینکه همکاران و آموزشیاران از طریق #سایت پیگیر اخبار دقیق باشند، اظهار داشت: درقانون سهمیه استخدام خانواده شهدا وایثارگران پیش بینی شده وجای نگرانی وجود ندارد.
#تسنیم
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
#پرسشگر #امشب
♨️ چالشهای بودجه۹۸ آموزش و پرورش
#علیالهیارترکمن
معاون توسعه وزارت آموزش و پرورش
#قاسماحمدیلاشکی
نایب ریس کمسیون آموزش مجلس
#سیدمیرحمایتمیرزاده
سخنگوی کمسیون آموزش مجلس
جمعه_ساعت۲۲
#شبکهآموزش
#صدای_معلم
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8