🔰 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور به وجود ۲۰ مدرسه #اوتیسم در کشور اشاره و تأکید کرد آموزش و پرورش امروز به دنبال عادیسازی و یکپارچگی دانشآموزان است و هر استان #حداقل به یک مدرسه اوتیسم #نیاز دارد.
🔸 به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مجید قدمی در گردهمایی مشترک معاونان وزیر، مدیران حوزه ستادی و ادارات کل تابعه سازمان نوسازی مدارس کشور در اردوگاه شهید باهنر بر توجه به تقاوتهای فردی افراد تأکید کرد و گفت:
«سال گذشته ۸۳ هزار دیرآموز در طرح سنجش معرفی شدند که این نشان میدهد مخاطبان ما یکسان نیستند و طیف گستردهای را شامل میشوند و این فقط یک مصداق از تفاوتهاست، فضای آموزشی باید در مواجهه با این تفاوتها آماده باشد.»
🔹 او ادامه داد:
«دانشآموز دیرآموز در یک نظام آموزشی مناسب با یک فضای متناسب با شرایط میتواند پیشرفت خوبی داشته باشد.»
🔸 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تمجید از اجرای طرح توصیفی در مدارس ابتدایی افزود:
«آموزش و پرورش امروزی به سمت ارزیابیهای کیفی پیش میرود و در طرح توصیفی هم همین موضوع مورد توجه قرار گرفته است و وظیفه ما شناسایی دانشآموزان در طرحهای کیفی است.»
🔹 قدمی به آمار دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت:
«بیش از ۷۸ هزار دانشآموز با نیازهای ویژه داریم. همچنین حدود ۶۷ هزار دانشآموز در مدارس عادی تلفیقی تحصیل میکنند.»
🔸 او گفت:
«نگاه آموزش و پرورش پیشرفته امری برای عادیسازی است چرا که مدرسه باید نمایی از جامعه باشد و خط قرمز ما زمانی است که دانشآموز نتواند در مدرسه عادی تحصیل کند.»
🔹 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به موضوع اختلالات یادگیری هم اشاره کرد و گفت:
«حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد دانشآموزان دچار مشکلات اختلال یادگیری هستند، این افراد دارای هوش عادیاند اما در یک یا دو درس مشکل دارند که تحقیقات نشان میدهد معلم بیسواد یا کمسواد در دوره ابتدایی میتواند باعث اختلال یادگیری شود و به همین دلیل گفته میشود که معلم دوره ابتدایی باید اصولی انتخاب شود.»
🔸 قدمی گفت:
«هدف سازمان استثنایی عدالت آموزشی است و با توجه به زیرنظام فضا و تجهیزات نظام روانشناسی فضا برای دانشآموزان با نیازهای ویژه ضرورت دارد.»
🔹 رئیس آموزش و پرورش استثنایی به مدارس اوتیسم هم اشاره کرد و گفت:
«۲۰ مدرسه اوتیسم در کشور داریم که باید تعداد آن به ۳۲ برسد البته در طراحی مدارس اوتیسم هم باید به طراحی و روانشناسی رنگ توجه شود.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💢 معاون آموزش ابتدائی در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونان سازمان نوسازی مدارس به اهمیت نقش مدارس در تربیت کودکان اشاره و تأکید کرد فضاهای آموزشی باید با رویکرد #خشونتزدایی و دوری از استرس #طراحی شوند.
🔸 به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیمزاده در این گردهمایی که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است بر اهمیت فضای کالبدی مدارس تأکید کرد و گفت:
«در معاونت ابتدایی سعی کردیم تا رویکرد دوری از استرس و خشونت را مورد توجه ویژه قرار دهیم. طراحان و سازندگان مدارس باید در طراحیها به اهمیت این دو موضوع توجه ویژه داشته باشند و همین رویکردها را در فضاسازیها لحاظ کنند.»
🔹 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:
«متأسفانه در دنیای امروز، کودکان درگیر فضای مجازی شدهاند. فعالیتهای فیزیکی و بازی از کودکان دور شده است اما اخیراً کشورهای اسکاندیناوی در مدارس، رویکرد بازی و استفاده از فضای فیزیکی بیرون را مورد توجه قرار دادهاند و بخشی از کلاس درس در فضای باز تشکیل میشود.»
🔸 حکیمزاده به چهاربعدی بودن فضای مدرسه اشاره کرد و گفت:
«براساس نظر متخصصان علم تعلیم و تربیت، فضای مدرسه شامل فضای فیزیکی، تعاملی، اجتماعی و علمی آکادمیک است و تعاملات در این فضاها اهمیت بهسزایی دارد.»
🔹 او بر نگاه جامع و چهارجانبه در ساخت فضای آموزشی تأکید کرد و گفت:
«باید سازندگان مدارس به صورت همزمان چهار فضا را با هم ببینند به گونهای که معلمان فضای تبادلنظر و استراحت و دانشآموزان فرصت یادگیری داشته باشند.»
🔸 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از فضای مدیریتی سلسله مراتبی فعلی انتقاد کرد و گفت:
«امروزه فضای سلسلهمراتبی و اشرافیگری جای خود را به مدیریت تعاملی داده است که شکستن این فضا اهمیت بهسزایی دارد.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونان سازمان نوسازی مدارس آسیبهای اجتماعی را نتیجه غفلت و توجه به حاکمیت آموزشی دانست و تأکید کرد آموزشزدگی #آفت نظام تعلیم و تربیت شده است.
🔸 به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در این گردهمایی که در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد، گفت:
«توجه به رویکردهای قرآنی برای ما نعمت است. برای دستیابی به مکارم اخلاقی باید روی نفسمان پا بگذاریم اما نه تنها مکارم اخلاقی، بلکه آداب و اخلاق هم کمرنگ شده است.»
🔹 او افزود: «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکردی تربیتی و فرهنگی دارد و بزرگترین چرخش آن از نظام آموزشی به تربیتی است. همچنین مدرسه به عنوان اصلیترین اما نه تنهاترین رکن مطرح است.»
🔸 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:
«سند تحول بنیادین باید در موضوعات فضا، معلم و کتاب درسی تجلی یابد.»
🔹 کاظمی گفت:
«به طور معمول آمادگی برای زندگی آینده در فضاهای غیرمدرسهای شکل میگیرد و از این منظر اردوگاهها اهمیتی والا پیدا میکنند؛ اکنون هزار و ۱۳۲ کانون فرهنگی تربیتی، ۷۵۰ مرکز مشاوره و ۳۵۰ اردوگاه داریم. البته باید فضای بیشتری برای فعالیتهای پرورشی و تربیتی شکل گیرد تا دانشآموزان از آسیبهای اجتماعی در امان باشند.»
🔸 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود:
«امروزه آسیبهای اجتماعی نتیجه غفلت و توجه به حاکمیت آموزشی بوده است. آموزشزدگی آفت نظام تعلیم و تربیت شده است.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💎 امام صادق عليه السلام:
🌹 هيچ گاه پيامبر خدا درباره چيزى كه گذشته بود، نمى فرمود: كاش غير اين بود.
🌸 الكافی، ج2، ص63
🔹🔶 براى رسيدن به موفقيتهاى چشمگير بايد از ای کاش ها دست برداريد!
ای کاش شانس فلانى را داشتم؛
ای کاش شرايط بهتر بود؛
ای کاش جوان تر بودم؛
ای کاش ديگران اعصابم را خُورد نكنند؛
ای کاش خانواده ام مرا درك مى كردند؛
ای کاش با من موافق بودند؛
ای کاش جاى فلانى بودم؛
ای کاش ديگران مى گذاشتند؛
ای کاش پارتى داشتم؛
ای کاش ديگران به حرف من گوش مى دادند؛
ای کاش در گذشته اين اتفاق نيفتاده بود؛
ای کاش فلان كشور یا فلان شهر بودم؛
💐 ای کاش ها رو از زندگیتون #حذف کنید و با توکل به خداوند متعال، #تلاش کنید به #بهترین_موفقیت ها برسید...
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 دردسرهای #مشاوران_غیرمتخصص برای مدارس؛
حضور نیروهای غیرمتخصص به عنوان مشاور در مدارس تبعات مختلفی را دارد و نخستین قربانیان اینگونه تصمیمها دانشآموزان و در درجه بعدی خانوادههای آنها هستند، اما در درازمدت کل سیستم آموزشی ـ تربیتی مدرسه دچار مشکل خواهد شد.
🔗 گزارش تکمیلی 👈
🌐 tn.ai/2034956
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور #خبر داد این سازمان امسال حدود ۳هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی و ۲هزار میلیارد تومان اعتبار استانی برای ساخت و ساز مدارس #هزینه میکند.
🔸 مهراله رخشانیمهر، در گردهمایی مشترک معاونان وزیر و مدیران حوزه ستادی و ادارات کل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس که در اردوگاه شهیدباهنر در حال برگزاری است، گفت:
«سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با هزینهکرد حدود ۳هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی و ۲هزار میلیارد تومان اعتبار استانی برای ساخت و ساز مدارس، یکی از بزرگترین دستگاههای تخصصی و اجرایی در حوزه ساخت و ساز در کشور است.»
🔹 او ادامه داد:
«این سازمان سالهاست که در حوزه اهمیت معماری مدارس و فضاهای آموزشی تأکید دارد و بر روی آن کار تخصصی انجام میدهد.»
🔸 رخشانیمهر به تاریخچه توجه به اهمیت معماری مدارس اشاره کرد و گفت:
«این موضوع به سالهای ۷۲ و اولین گردهمایی مدیران نوسازی در زمان وزارت دکتر نجفی باز میگردد. در آن همایش تاکید بر آن بود که به ظرفیتهای استادان و جامعه مهندسان و معماران توجه شود.»
🔹 رئیس سازمان نوسازی مدارس ادامه داد:
«آن جلسه پایهگذار برگزاری همایشهای معماری ایرانی مدارس شد و سال ۸۵ اولین همایش مدرسه ایرانی، معماری ایرانی برگزار شد و خوشبختانه سال گذشته نیز هشتمین دوره این همایش برگزار شد.»
🔸 او گفت: «خوشبختانه آثار و خدمات این همایشها در اجرای پروژههای ساخت مدارس کاملاً مشهود است.»
🔹 رخشانیمهر به دستاوردهای هفتمین و هشتمین همایش مدرسه ایرانی، معماری ایرانی اشاره کرد و گفت:
«در همایش هفتم به ساخت مدارس مجتمعها و در همایش هشتم به ساخت مدارس سبز تأکید شد.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 مطالبات ۱۰هزار میلیاردی فرهنگیان در ۴۲ سرفصل به سازمان برنامه و بودجه #ارائه شد.
💢 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه واقعاً خندهدار است که بیانکردن مطالبات ۱۰هزار میلیارد تومانی فرهنگیان از سوی ما با عنوان تلاش انتخاباتی پاسخ داده میشود، گفت:
این بدهی در ۴۲ سرفصل از سوی آموزش و پرورش به #مجلس ارائه شده است.
🔗 گزارش تکمیلی 👈
🌐 tn.ai/2034824
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💠 سخنگوی انجمن اسلامی معلمان ایران خواستار پیگیری #فوری تصویب و اجرای طرح #سازمان_نظام_معلمی و #رتبهبندی_معلمان شد.
🔸 به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان ایران، عزتالله عباسی درباره مصوبات جلسه اخیر این انجمن گفت:
«یکی از مصوبات انجمن تصویب سازمان نظام معلمی است که انجمن قبلاً طرحی در این زمینه تقدیم وزارت آموزش و پرورش کرده و مراحلی از آن دنبال شده است اما هنوز اجرایی نشده است. تصویب و اجرای سریعتر طرح سازمان نظام معلمی را خواستاریم و تقاضا داریم این طرح در دستور فوری قرار گیرد.»
🔹 او ادامه داد:
«یکی دیگر از مصوبات انجمن درباره طرح رتبهبندی، معیشت و منزلت شاغلان و بازنشستگان است که بارها از آن سخن به میان آمده اما هنوز اجرایی نشده است. انتظار میرود که این طرح ارزشمند در اولویت و برنامهریزی حاکمیت قرار گیرد.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ با حضور معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان های سازمان دانش آموزی از #سامانه لباس فرم مدارس #رونمایی شد.
🔸 سیدهادی دلبری در جلسه توجیهی رابطین استانی سامانه های دانش آموزی گفت: رونمایی از سامانه جذب، روپوش دانش آموزان، سرویس و بوفه مدارس محور فعالیت های ما است.
🔹 او افزود: سازمان دانش آموزی یک نهاد غیردولتی است و برای تامین اعتبار خود به شیوه های دولتی، دریافت حق عضویت، کمک های مردمی و درامد حاصل از فعالیت های سازمان تلاش میکند.
🔸 دلبری افزود: اقتصاد در سازمان دانش آموزی هدف نیست بلکه وسیله ای برای رسیدن به اهداف تربیتی و دانش آموزی است ما در سازمان دانش آموزی به دنبال منابع درامدی پایدار برای سازمان هستیم.
🔹 معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان های سازمان دانش آموزی گفت: وزیر وقت آموزش و پرورش ماموریتی برعهده سازمان دانش آموزی گذاشت و این ماموریت سختی است. طبق بررسی های انجام شده از ۶ شرکت در بحث روپوش مدارس دعوت کردیم.
🔸 او افزود: برای سرویس مدارس سامانه سپند تحت نظر وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی کشور راه اندازی شده است که چند استان فعالیت های مثبتی در این راستا انجام داده اند. اگر مدیر استانی در این موضوع سلیقه ای عمل کند مورد قبول ما نخواهد بود.
🔹 او همچنین در پایان ضمن امیدواری از اینکه جلسات دوروزه توجیهی سازمان خروجی خوبی داشته باشد افزود که امیدواریم در سال آینده این چهار سامانه تجمیع شوند و برای سهولت کار، سامانه جامع سازمان دانش آموزی طراحی و مورد استفاده قرار گیرد.
🔸 در نشست دوم جلسات توجیهی سامانه های نظارتی سازمان دانش آموزی که عصر امروز برگزار شد از سامانه لباس فرم مدارس رونمایی شد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💢 رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از #ابلاغ شیوهنامه ثبتنام دانشآموزان #اتباع_خارجی در سال تحصیلی 99-1398 #خبر داد.
🔸 به گزارش روابط عمومی مرکز امور بینالملل، غلامرضا کریمی درباره این شیوهنامه گفت: «در راستای اجرای سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران و به استناد مصوبه 8 اردیبهشت 95 هیأت وزیران، شیوهنامه ثبتنام دانشآموزان اتباع خارجی بعد از هماهنگی با دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور و تصویب کمیته تخصصی آموزش و پژوهش کمیته عالی فرهنگی اتباع و مهاجرین خارجی برای اجرا در مدارس سراسر کشور ارسال شد.»
🔹 او ادامه داد: «با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت نام همه دانشآموزان لازمالتعلیم اتباع، در این شیوهنامه نحوه ثبتنام و ادامه تحصیل دانشآموزان اتباع خارجی دارای مدارک اقامت و دانشآموزانی که مدارک هویتی و اقامتی تاریخ گذشته دارند یا فاقد هرگونه مدارک هویتی و اقامتی معتبر هستند و همچنین دانشآموزان فاقد مدارک تحصیلی یا دارای مدارک تحصیلی خارجی برای اجرا به مدارس اعلام شده است.»
🔸 قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بینالملل افزود: «در همه فعالیتهای آموزشی و پرورشی در درون مدرسه اعم از برگزاری اردوها و مسابقات و فعالیتهای فرهنگی و آموزشی و اجرای دورههای آموزش خانواده، دانشآموزان اتباع خارجی با دانشآموزان ایرانی شرایط یکسان دارد و تأکید میشود جداسازی دانش آموزان اتباع از سایر دانشآموزان ممنوع است.»
🔹 شیوهنامه ثبتنام دانشآموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی 99-1398 در 6 ماده، 7 بند، 13 تذکر، 9 تبصره و 13 ملاحظه در جلسه شماره 11 مورخ 25 اردیبهشت 98 به تصویب کمیته تخصصی آموزش و پژوهش اتباع و مهاجرین خارجی رسیده است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد| رهبرانقلاب: حضرت هادی (ع) فرمودند اگر عبدالعظيم را در ری زيارت بكنی مثل اين است كه ابیعبداللهالحسين عليهالسلام را در #كربلا زيارت كرده باشی
🏴 سالروز وفات #حضرت_عبدالعظيم_حسنی
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 طی حکمی از سوی علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت و آموزش و پرورش حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان به سمت مسئول دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی #منصوب شد.
🔸 در بخشی از این حکم آمده است: «در اجرای مصوبه جلسه شورای هماهنگی تشکلهای دانشآموزی مبنی بر تشکیل دبیرخانه دائمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه به عنوان مسئول دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منصوب شد.
🔹 انتظار میرود به منظور مشارکت هرچه بیشتر تشکلهای دانشآموزی در تبیین و اجرای توصیههای مهم مقام معظم رهبری در این بیانیه با استفاده از ظرفیتهای موجود برنامه ریزی، هماهنگی و اقدامات لازم را بهعمل آید.
🔸 لازم به ذکر است، جوانان و آینده سازان ایران اسلامی نقش اساسی و انکارناپذیر در تحقق بیانیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان گام دوم انقلاب دارند و بی شک سپردن کار به جوانها، روح تازهای به فضای سیاسی - اجتماعی کشور برای پیشروی در تمامی امور میدمد، زیرا جوانان ثابت کردهاند که هر جا به توانایی و استعداد آنها بها داده شده خوش درخشیدهاند.
@akhbar_farhangian