هدایت شده از اخبار فرهنگیان
🔸 اللَّهُمَّ... فَتَجَاوَزْ يَا رَبِّ عَنْ قَبِيحِ مَا عِنْدَنَا بِجَمِيلِ مَا عِنْدَكَ
🔹 خدایا... به زيبايى آنچه نزد توست، از زشتى آنچه پيش ماست درگذر
فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian
هدایت شده از اخبار فرهنگیان
29.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دفاع دکتر شیوا قاسمیپور از حقوق معلمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
درود به شرفت
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian
40462479454667.pdf
584.9K
🔺 حذفیات کنکور
🔷 تمامی رشته ها
💢 قسمتهایی که در آزمون سراسری دیماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ نباید از آنها سوال طراحی شود.
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian
هدایت شده از اخبار فرهنگیان
🟣عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتوگو با پانا:
«صحرایی» بهعنوان گزینه نهایی تصدی وزارت آموزشوپرورش به مجلس معرفی خواهد شد
🔸زهره الهیان در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «در اولین جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید، نمایندگان به صورت جد از حقوق جامعه فرهنگیان دفاع کردند. مطالبه جدی مجلس از دولت، اجرای صحیح رتبهبندی معلمان است و اینکه عدالت در این رتبهبندی لحاظ شود.
🔸عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «با توجه به سابقه آقای دکتر صحرایی و وزانت علمی ایشان و تجربه خوبی که در دانشگاه فرهنگیان داشتند، امیدواریم که ایشان با یک برنامه قوی و منسجم و با یک نگاه تحولی نسبت به نظام تعلیم و تربیت به صحنه بیاید. اگر این اتفاق بیافتد مجلس حمایت خواهد کرد. بنده روز گذشته هم با آقای دکتر صحرایی صحبت داشتم و عرض کردم که شرط حمایت ما از ایشان این است که برنامه تحولی خود در حوزه تغییر رویکرد در نظام تعلیم و تربیت را ارائه دهند و اگر روند به سمت تحول در نظام تعلیم و تربیت باشد ما هم حمایت جدی خواهیم داشت تا انشالله با یک رویکرد جدیدی در وزارت آموزش و پرورش، شاهد خروجی مطلوبی باشیم.
🔸الهیان با بیان اینکه انشالله دکتر صحرایی وضعیت آموزش و پرورش را با برنامه تحولی که ایشان هم به آن قائل بودند ساماندهی کنند، تاکید کرد: «براساس شواهدی که سوال کردیم به نظر میرسد ایشان بهعنوان گزینه نهایی تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی خواهد شد.
ــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian
💢#اصلاحیه دهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور
🔹 بیست فروردین آغاز ثبتنام دهمین آزمون فراگیر دستگاههای اجرایی
🔹 با توجه به اصلاحات به وجود آمده در برخی از شرایط احراز مشاغل و محلها :
دفترچه راهنمای آزمون از روز یکشنبه ۲۰ فروردین منتشر و ثبت نام از همان روز آغاز میشود و تا پایان روز ۳۱ فروردین ادامه خواهد داشت.
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian
📢 به اطلاع متقاضیان شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری (کنکور) سال ۱۴۰۲ میرساند؛
📝 برای ثبتنام آزمون سراسری (شروع ثبتنام پانزدهم فروردین سال جاری)، در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور، داشتن کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹ رقمی) الزامی است.
📆 لذا متقاضیان میتوانند از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با مراجعه به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش my.medu.irکد مذکور را دریافت نمایند.
📌 به داوطلبان توصیه می شود دریافت کد سوابق تحصیلی را به روزهای پایانی ثبت نام موکول نکنند و هرچه سریع تر نسبت به دریافت کد ۱۹ رقمی اقدام نمایند.
باتشکر🌹
مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش
ــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian
🔴 اطلاعیه رسمی بارگذاری مستندات رتبهبندی اعلام شد
ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به اطلاع همکاران عزیز میرساند؛
مرحله دوم بررسی نتایج رتبهبندی و بارگذاری مدارک و مستندات از روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۸ تا ۱۴۰۲/۰۲/۴ (ده روز کاری) برای استانهای:
تهران، شهرستانهایتهران،مرکزی،خراسانرضوی،اصفهان، آذربایجان شرقی،اردبیل،مازندران،خراسان شمالی، خراسانجنوبی در سامانه پنجره واحد فعال میباشد.
🔺 لازم به ذکر است بارگذاری مستندات برای سایر استانها در روزهای آتی فعال و از کانال اطلاعرسانی مرکز به اطلاع همکاران خواهد رسید.
🔹 فرهنگیان گرامی در استانهای مذکور میتوانند با مراجعه به درگاه my.medu.ir از قسمت نتایج رتبهبندی نسبت به بارگذاری مدارک در بندهای مورد اعتراض خود اقدام نمایند.
در ضمن امکان بارگذاری مستندات جدید در قسمت هایی که اعتراض ثبت شده بود فراهم هست.
🔺همکاران میتوانند با گوشی های خودشون وارد سامانه شوند و در قسمت های درخواستی مستندات خودشون رو بارگذاری کنند. ضرورتی به استفاده از لپ تاپ هم نیست.
ــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian
newsfarhangian_archive.pdf
1.56M
با سلام
فایل راهنمای بارگذاری مستندات محضر گرامیان ایفاد می گردد
ــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian
📸 فلوچارت فرآیند اعتراضات
ــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian
💢منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش منتشر شد
▫️وزارت آموزش و پرورش، تمام منابع آزمون استخدامی جذب آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنايي را به همراه فایل آنها روی سایت خود منتشر کرد.
✍️دریافت از طریق پایگاه خبری وزارت آموزش و پرورش ( فیلتر شکن خاموش باشد)
ـــــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian
دفترچه-ثبت-نام-دهمین-آزمون-استخدامی.pdf
4.01M
به صورت غیررسمی؛
✳️ انتشار دفترچه ثبتنام دهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی
🗓 تاریخ ثبتنام: از ۲۰ تا ۳۱ فروردینماه
ــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian
🔖 بیانیه سازمان اداری استخدامی در جواب کمیسیون آموزش
📌مطرح شدن نام سازمان اداری و استخدامی به عنوان مقصر جای تعجب دارد ! گویی از یادها رفته است که قانون «نظام رتبهبندی معلمان»، ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در شرایطی از سوی مجلس محترم شورای اسلامی به تصویب رسید كه با توجه به اعمال تغییرات فراوان در لایحه پیشنهادی دولت، بیشتر شبیه طرحی از سوی مجلس شد تا لایحهای از سوی دولت!
از این رو یادآور میشود که قانون تصویب شده، ابهامات اجرایی جدی از جمله: ۱. دقیق نبودن دامنه شمول ۲. معلوم نبودن اولویتبندی میان شاخصهای رتبهها و وزن آنها ۳. مشخص نبودن وضعیت همسانسازی معلمان بازنشسته قبل و بعد از تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۰ و… را در بر دارد.
📌هر چند طراحی چارچوب آییننامه و دستورالعمل اجرایی این قانون،مطلوب نظر سازمان اداری و استخدامی کشور نبوده است؛ اما جهتگیری آن دقیقا با هدف تضمین کیفیت تعلیم، تربیت و تفکیک سره از ناسره در ارائه خدمات تعلیمی و تربیتی به نسل آینده کشور تنظیم شده است.
باید توجه داشت كه تعیین «بازه زمانی سه ماهه» از سوی مجلس بر خلاف لایحه پیشنهادی دولت، آن هم بدون در نظر گرفتن ظرفیتهای موجود در آموزش و پرورش، برای اجرای کامل فرایند رتبهبندی تمامی معلمان ارجمند از سوی قانونگذار، آیا چیزی جز تعجیل در اجرای این نظام رتبهبندی است؟
📌لازم به ذکر است، نظامی که بر اساس سند تحول بنیادین، به منظور تحول در نظام تعلیم و تربیت پایهریزی شده است، از سوی مجلس محترم با نگاه ترمیم معیشت معلمان به صورت قانون درآمد كه در تضاد با روح لایحه پیشنهادی دولت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است. سازمان اداری و استخدامی کشور، تجربههای سالهای ۹۴ و ۹۸ را در اجرای این نظام که هم ضوابط رتبهبندی آن تعیین و هم هزینههای مربوط به آن پرداخت شده بود را بارها یادآور شد و خاطرنشان کرد که در عمل و مرحله اجرا چگونه انجام شد، اما این مهم نیز هیچگاه مورد توجه قرار نگرفت
🔸 سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور همراهی در اجرای رتبهبندی و به علت عدم وجود بسترهای لازم در وزارت آموزش و پرورش، با استفاده از ظرفیت مرکز آموزش مدیریت دولتی خود، دوره تربیت ارزیابان، ویژه طرح رتبهبندی را در سراسر کشور با زمانبندی پیشنهادی آموزش و پرورش، برگزار کرد.
در این دورهها تعداد ۳۱۵۱ نفر از میان اعضای هیئت علمی شاغل و بازنشسته دانشگاههای کشور یا وابسته به آن وزارتخانه و معلمان شاغل و بازنشسته با مدرک کارشناسی و بالاتر که از طریق وزارت معرفی شدند، آموزش دیدند ظرفیت این تعداد ارزیاب ویژه رتبهبندی معلمان برای وزارت یاد شده، بهمثابه سرمایه انسانی ماندگار همواره در دسترس خواهد بود تا در یک بازه زمانی منطقی، مطابق با چارچوب آییننامه و دستورالعمل اجرایی قانون رتبهبندی معلمان، فرایند ارزیابی را به اجرا درآورند.
در اجرای این قانون ، از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، روش سنجش و آزمون شاخصهای تعیین شده نیز پیشنهاد شد که میتوانست از اعمال سلیقه فردی و صنفی در تعیین صلاحیتهای لازم جلوگیری كند؛
در پایان و با هدف جمعبندی پنج پرسش بنیادین از کمیسیون آموزش مطرح میشود
۱. آیا لایحهای که دولت در خصوص رتبهبندی معلمان به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد، تصویب و قانون شد؟ یا اینکه آنقدر لایحه دولت در کمیسیون مذکور مورد حذف و اضافه قرار گرفت، كه بهجای آن كه لایحه دولت باشد، بیشتر شبیه طرح مجلس شد؟
۲. جهتگیری لایحه اولیه دولت بر عدم گرهزدن رتبهبندی معلمان به مسائل مالی و معیشتی بود یا قانون تصویب شده با توجه به شرایط تعیین شده در آن که توسط مجلس محترم از دل لایحه بیرون آمد؟
۳. بازه زمانی پیشنهادی دولت برای اجرای طرح رتبهبندی معلمان ۳ سال بود؛ اما مجلس این زمان را بدون در نظر گرفتن ظرفیت آموزش و پرورش، به ۳ ماه تقلیل داد! آیا این زمانبندی برای تعیین صلاحیت بیش از ۹۰۰ هزار نفر معلم، کافی است؟
۴. آیا سازمان اداری و استخدامی کشور، بارها در جلسات متعدد، تجربههای پیشین برای اجرای این نظام و هزینههای پرداخت شده مربوط به آن در سالهای ۹۴ و ۹۸ که ضوابط رتبهبندی را تعیین کرده بود، یادآور نشد؟
۵. پیشنهاد این سازمان مبنی بر برگزاری آزمون در بازه زمانی تعیین شده در قانون برای استقرار نظام و تعیین امتیاز برای فوقالعاده رتبهبندی به منظور شفافیت در اجرا آیا تصمیم بهتری نبود؟
ــــــــــــــــــــــ
#کـانـالـ_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ
🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇
@newsfarhangian