eitaa logo
« نیما حیدری دخت »
198 دنبال‌کننده
142 عکس
135 ویدیو
1 فایل
یادداشت های یک دانشجومعلم، از شهرستان بشرویه لطفا کانال را به دوستانتان معرفی کنید ارتباط با ما: @nh_nima
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حجت الاسلام دومیری
تنبلی و مطالعه.mp3
5.29M
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام مهدی دومیری 🔰موضوع: تنبلی و مطالعه 📅 پنجشنبه ۳٠ فروردین ماه ۱۴٠۳ 🕌 مسجدالرضا شهرستان بشرویه 🔰 ایتا | تلگرام @mahdi_domeiri
« نیما حیدری دخت »
🎤 سخنرانی - حجت‌الاسلام مهدی دومیری 🔰موضوع: تنبلی و مطالعه 📅 پنجشنبه ۳٠ فروردین ماه ۱۴٠۳ 🕌 مسج
💢 اتمام حجت امام مسجد با اعضای تشکیلات ✔️«نتوانستن» برای انسان معنا ندارد، انسان «نمی خواهد» که انجام نمی دهد، نه اینکه «نمی تواند» ✔️ ایمان و تنبلی در مقابل همدیگرند، به هر میزان که ایمان بیشتر شود، تنبلی هم کمتر می شود و برعکس... ✔️ هرچقدر عبادت انسان اهمیت بیشتری داشته باشد، شیطان بیشتر در زمینه تنبلی فعالیت می کند، مثلا در بحث ولایت مداری انسان به شدت روی تنبلی انسان کار می کند ✔️ متاسفانه مذهبی ها نسبت به غیرمذهبی ها، مطالعه خیلی کمی دارند ✔️هرکسی حداقل برای پنج صفحه وقت دارد، این که وقت ندارم و...، بهانه است ✔️هیچ کس مثل آقا وقتش پر نیست، اما می بینید که آقا با این همه مشغله کاری(رهبر تشکیلات عظیم اسلام کم چیزی نیست، به حرف گفته میشه😐) باز هم به مطالعه اهمیت می دهد و برای آن وقت می گذارد (حالا ما با چهار تا مسئولیت توی مسجد دیگه وقت سر خاروندن نداریم، فردا ظهور شه کارامون بیشتر شه می خوایم چیکار کنیم پس؟ 😐🤦‍♂) ✔️از جوان ها و نوجوان ها پذیرفته نیست که دستشان کتاب نباشد ✔️ ما که ادعا داریم می خواهیم مسجد تراز ایجاد کنیم، باید برای کتابخوانی و مطالعه، دغدغه داشته باشیم و واقعا کتاب بخوانیم «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
« نیما حیدری دخت »
💢 اتمام حجت امام مسجد با اعضای تشکیلات ✔️«نتوانستن» برای انسان معنا ندارد، انسان «نمی خواهد» که انج
📌 یکی از دوستان در پاسخ این متن موردی را مطرح کردند که چون چند مرتبه دیگر هم این را شنیده بودم گفتم بهتر است پاسخ شخصی خودم را در کانال مطرح کنم تا سایر بزرگواران نیز به جوابشان برسند، پیشاپیش از صبر شما متشکرم😊👇 «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
🔻اولا از اینکه مطالب کانال را دنبال می فرمایید و با سوالاتتان حقیر را وادار به تفکر می نمایید، قلبا متشکرم و از سایر بزرگواران نیز همین را طلب می کنم😊🌹 🔻دوما، کسی که اینقدر کتابخوانی برایش جذاب و دغدغه شده که کتاب رفیق جدانشدنی وی گشته، قطع به یقین، امکانات لازم برای مطالعه را در خانه خود نیز فراهم کرده است(بساط عشق و عاشقیش به راهه تو خونه😉، از میز گرفته تا اصلی ترین موردش، چای😁😉) 🔻سوما، کتاب در دست گرفتن و همراه داشتن به دو منظور انجام میشود: 1⃣ در زمان های مرده(برای خودم، مثلا بین دو نماز، یا زمانی هست که در مکانی منتظر دوستانم هستم و...) کتاب بخوانیم، ولو در حد چند خط 2⃣ برای این مطالبه مهم آقا که بارها و بارها گله کرده اند، کار فرهنگی انجام شود و این سنت کتابخوانی جا بیفتد در بین جامعه ❌ این که خودمان در خانه بخوانیم که وظیفه ماست، باید انجام دهیم، اما وظیفه بعدی ما لبیک به مطالبه ولی ست. ❌ ما موظفیم با حرکات و راهکارهای مختلف و با فرهنگ سازی های گوناگون، در جهت تحقق مطالبه رهبری، تلاش نماییم 🔻چهارما، شیوه و روش امام مسجد در کلاس اساتیدشان همین گونه بوده، به طوری که زمانی که یکی از اساتیدشان کلاس می گذارد و سایر طلاب به دلیل سطح پایین مطالب، کلاس را ترک کرده اند، ایشان تا آخر در محضر استاد خویش می نشیند تا به استاد خویش بی احترامی نکرده باشد ✖️و مدام به اهالی مسجد تذکر می دهد که احترام استادتان را حفظ کنید، اینکه اهالی مسجد، ولایت مداری کنند یا نه، خودشان مسئول عملکرد خویش اند نه تشکیلاتشان 🔍 اما نظر و عمل شخص حقیر در مراسمات، کمی متفاوت است 🖇 اولا که حقیر زیاد توفیق حضور در مراسم های مختلف(حتی محفل فداییان زینب کبری) را ندارم و کمتر اتفاق می افتد در محضر علمای شهرستان بنشینم و از مطالبشان استفاده کنم، پس این مورد برای حقیر لحاظ نمی شود😊🌹 🖇دوما اگر حقیر توفیق حضور در پای منبر بزرگواری را داشته باشم(حتی امام مسجد خودم که بیشتر از سایر بزرگواران مقبول بنده هستند و به گردن حقیر حق دارند)، اگر احساس کنم که... ۱) طرف مقابلم، برای حقیر وقت نگذاشته و به جای مطالب عمقی و مبنایی، به مطالب سطحی می پردازد ۲) به بیان مطالب تکراری می پردازد ۳) از همه مهم تر بعثت امام جامعه(تمدن نوین اسلامی و...) را دریافت نکرده و همان طور که در مورد اول گفتم، به بیان مطالب سطحی بی ارزش می پردازد 👈حقیقتا انگیزه و علاقه ای برای گوش دادن به سخنان ایشان ندارم ❌و البته این نکته را هم متذکر شوم که آن کسی که می خواهد برای حقیر سخنرانی کند، اگر وقت نگذارد و موارد بالا را رعایت نکند، درواقع به مخاطبین خودش توهین کرده است، پس توهین اول، از جانب ایشان رخ داده است و نه مستمعی که از تمام برنامه های خودش زده است تا در این سخنرانی و این مجلس شرکت کند تا شاید بر معلومات و توفیقاتش بیفزاید 💯 و در آخر بارها و بارها به دوستان تشکیلاتم و همچنین سایر دوستان مذهبی نیز گله کرده ام که هیچ وقت کسی را قضاوت نکنید، شاید یک مشکل باطنی در او هست که ما از آن خبر نداریم با تشکر🌹 «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
هدایت شده از اسپیدال
💢 هم اکنون تجمع اعتراضی تولیدکنندگان و صاحبان صنوف آلاینده در اعتراض به انسداد راه دسترسی شهرک صنوف آلاینده 🔻گفتنی است این اعتراض قبلاً و رسماً رسانه‌ای شد اما ظاهراً با انسداد این مسیر، توجهی به اعتراضات اهالی نشده است. 🌲 پایگاه خبری 🌲 🌲@espidal_ir🌲
هدایت شده از اسپیدال
🔻حضور پرسنل محترم نیروی انتظامی جهت رسیدگی به اعتراضات مردم و تولیدکنندگان 🔹 فعلاً خبری از حضور مسئولان مربوطه نیست. 🌲 پایگاه خبری 🌲 🌲@espidal_ir🌲
هدایت شده از اسپیدال
🔻 مردم و تولیدکنندگان معترض : مسئولان نه در این صحنه حاضر می‌شوند و نه پاسخگوی ضرر و زیان ما هستند، تا کنون هم جواب عملی به ما نداده‌اند. 🔻خطرات جانی و تصادفات در وضعیت جدید راه دسترسی و دوربرگردان جدید بالا خواهد رفت. 🌲 پایگاه خبری 🌲 🌲@espidal_ir🌲
این سنگ اندازی ها و اذیت و آزار کارگران توسط مسئولین شهرستان را نگاه کنید و با منش و رفتار حضرت آقا با کارگر و طرز صحبت ایشان با کارگر مقایسه کنید🤦‍♂️👇
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 رهبر انقلاب: از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگهای مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است ‌ ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار کارگران: خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم. ✏️ تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری. ✏️ کشورهای مختلف، ملتها، فرهنگهای مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است. ✏️ نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است. ۱۴۰۳/۲/۵ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود. ۱۴۰۳/۲/۵ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
مسئولین بشرویه: سنگ اندازی در کار کارگران، اذیت و آزار کارگران، ایجاد ناراحتی و عصبانیت در کارگران و... حضرت آقا(همین امروز در دیدار کارگران): از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم/ تشکر زبانی البته کافی نیست حال کارگر خوب شود، حال کشور خوب می شود احترامی که آقا می ذاره رو با عملکرد مسئولین مقایسه کنید اون هم دقیقا روزی که آقا با کارگران دیدار داره😐😅😏 «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
هدایت شده از حجت الاسلام دومیری
worry1.mp3
3.24M
📌 خیلی متعجب می شوم، اصلا نمی‌توانم هضم کنم.... 🔻 گاهی اوقات که به خودمان نگاه می کنم (در زمینه یاری کردن رهبری) آن فرموده امیرالمومنین به ذهنم خطور می‌کند که ای کاش ده تا از شما را می‌دادم یکی از یاران معاویه را می‌گرفتم... 🔻 برای ما مسیر واضح است، روشن است که امام جامعه از ما چه می خواهد ولی آن قدر سرگرم کارهای خودمان هستیم که... 🔻 نزدیک به سی سال است که آن عزیز (رهبری) حرف از و میزند اما ما چه؟! 🔻 خدا را شاهد می گیرم فردای قیامت، من و شما مسئولیم، باید پاسخ بدهیم که چرا حرف امام جامعه روی زمین مانده؟! 🔻 چرا آن جهاد تبیینی که گفته است، همه‌اش رفته روی چیزهای خوب ولی غیرضروری و غیر اهم؟! 🎤 حجت‌الاسلام مهدی دومیری ✅ سلسله جلسات «دولت اسلامی» 🔰 ایتا | تلگرام @mahdi_domeiri
« نیما حیدری دخت »
📌 خیلی متعجب می شوم، اصلا نمی‌توانم هضم کنم.... 🔻 گاهی اوقات که به خودمان نگاه می کنم (در زمینه یا
📌ثانیه به ثانیش، دردناک و البته ترسناک 🔍 زندگی پس از زندگی رو نبینید که چهار قطره مذاب و... می ریزن داخل حلق طرف 🔻ما مذهبی ها و انقلابیون مسئولیم در قبال این نظام، ثانیه به ثانیه کم کاری و تنبلی، باید جواب بدیم ❌و قطعا کم کاریمون در حد عذاب قضای یه دونه نماز صبح نیست ✔️بلکه در قبال اون درد و رنجیه که ولی و امام ما می کشه ✔️در قبال تاخیر در ظهور کسیه که می خواد بیاد دنیا رو پر کنه از عدل و داد... 🔖پ. ن: حالا که فرصتش پیش اومد این قضیه رو برا بچه های تشکیلات و سایر مذهبی ها بگم👇 💯 ما در مسجدتراز به دنبال ساخت الگوی اسلامی برای ارائه به نظام اسلامی هستیم که هدفش تشکیل دولت اسلامیه ❌پس هرررررر ثانیه که در تکمیل این الگو کم کاری کنیم، دولت اسلامی دیرتر تشکیل می شه ❌دولت که تشکیل نشد، تمدن هم تشکیل نمیشه و تمدن که تشکیل نشه، ظهوری در کار نیست ♨️ و حالا شما تمام نتایج ظهور رو در نظر بگیرید که یکیش می شه این که: 🚫زمانی که ظهور شکل نگیره، کسی نمیاد عدالت بوجود بیاره، کسی نمیاد در مقابل ظلم، به خصوص ظلم اسرائیل(کشتن بچه ها و...) مقابله کنه و... 🔚 و این یعنی، هرررر ثانیه که الگوی اسلامی مسجدتراز تشکیل نشه، ما در برابر ناعدالتی و ظلم و کشتار بچه ها و... مسئولیم «چون ظهور رو عقب انداختیم، به همین راحتی» 😊 📝این همه امام مسجد داد می زنه که مسجدتراز رو برسونیم شوخی نداره، بیکار که نیست بیاد یه چیزی از روی شکم سیری بگه و بره! پشت تک تک حرف ها و سخنرانی های این مرد مبناست، خط دهی با مبنای حضرت آقا برای ظهوره، الکی که نیست😐 ✅ اتمام حجتی بود برای خودم و دوستان تشکیلات و سایر انقلابیون، شما رو با این دغدغه و ترس پر از استرس و اضطراب، تنها میگذارم😊 التماس تفکر🌹 «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
هربار میام اینجا، چند نفر اضافه شدن😊 خلاصه که این دنیا موندنی نیست، به قول حاج آقا پناهیان👇👇
توضیح هشتک: همین طور که می دونید، حقیر معلم هستم و یکی از وظایفم این است که در این زمینه کار کنم برا همین تصمیم گرفتم نکات و ویژگی های مثبت و منفی که یاد گرفتم(در تجربه های مختلف: کلاس دانشگاه، کلاس مدرسه، کتاب ها و...) رو با شما در اشتراک بذارم، انشاالله که مفید باشه پ. ن: چون بحث تخصصی هست، از معلمان بزرگوار می خواهم، منت گذاشته و در صورت اشتباه، در داخل پیوی تذکر داده تا اصلاح گردد. باتشکر🌹 Pv: @nh_nima «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
🔰 معلم تراز ۱: 📌 تمجید همراه با تحقیر 🔻به هیچ عنوان در کنار تمجید و تعریف از دانش آموز، او را تحقیر و تمسخر نکنید 🔸گاهی پیش می آید دانش آموزان ضعیف، سوالاتی را جواب می دهند که کسی از آنها انتظار پاسخگویی ندارد 🔹در این مواقع بعضی از معلمان متاسفانه شروع می کنند به اینکه: «احســــــــنت، چه عجب از تو؟ نکنه تقلب کردی؟ - باریکلااااا، فکر نمی کردم (با لفظ تاکید می کنند بر این کلمه) جواب بدی آفرین😐 و...» 🔖 پ. ن: حتی موقع تمجید هم نباید دانش آموز را تحقیر کرد، چه برسد به اینکه تمجیدی هم در کار نباشد! 🔖 پ. ن۲: به نظرتون از کسی که استاد دانشگاه فرهنگیان هست و البته عضو هیئت علمی محسوب می شود، چنین اشتباهی که یک را تحقیر کند(تحقیری به مراتب بالاتر از موارد مذکور) و غرور او را بشکند(نقل از دوستان)، قابل قبول است؟ «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
🔰 (نکات لازم برای کار کردن در تشکیلات) ۱: 📌نهایت استفاده از امام مسجد 🔸همه ما این داستان رو شنیدیم(مضمون): «یه عده رو توی یه صحرا رها می کنن، هوا به شدت تاریک بوده، بهشون می گن هرچی تو مسیر دیدین جمع کنید، یه عده جمع می کنند و یک عده هم بیخیال از کنارش رد می شن...صبح که میشه و هوا روشن می شه می بینن که طلا بود... اونایی که جمع نکردن افسوس می خوردن که چرا جمع نکردن، اونایی که جمع کردن افسوس می خوردن چرا بیشتر جمع نکردن» 🔹این داستان در مسجد، عینیت بخشیده و کاملا مشهود است...احتمالا بعد از اینکه امام فعلی مسجد، به اهدافش برسد و وظایفش را انجام داده و خیالش راحت شود که یک تشکیلات منسجم شکل گرفته و در حال پیشروی ست، بار و بندیل خود را جمع کرده و راهی مساجد دیگر این مرز و بوم شود تا مساجد بیشتری را حی و زنده کند، بلکه بتواند به مقصود خودش که رضایت ولی جامعه باشد، برسد 🔻مثال ما همچون همان مردمی ست که در صحرا رها شده اند و امام فعلی مسجد، همان طلای در صحرای تاریک است... بعد از اینکه (خدای نکرده😉) تصمیم بگیرد که ما را ترک کند، یک عده افسوس خواهند خورد که:«چرا از این طلای نایاب استفاده نکردیم» و یک عده هم افسوس خواهند خورد که «چرا بیشتر استفاده نکردیم؟» ✅ اولین و مهم ترین نکته ی تشکیلاتی که باید رعایت کنیم همین است که هرچقدر می توانیم بیشتر و بیشتر از این منبع کم نظیر امام مسجد، استفاده کنیم، وقتی در محضر این استاد گرانقدر قرار می گیریم سعی کنیم به جای لاطائلات بی اهمیت بی فایده، با بحث و جدل، به بیان مطالب مهم تر بپردازیم 🔖 پ.ن: الان داغیم، کنار دریاییم و متوجه نمیشیم چخبره... طبق مباحث مسجد تراز امام مسجد یک فرد عادی نیست(آن هم این امام که در حال حاضر توفیق شاگردیش رو داریم)... یک روزی میاد(خدا نکنه😉) که متوجه میشیم چقــــــــــــــدر نادان بودیم که از این موقعیت استفاده نکردیم🤦‍♂️ «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها به بوی نافه ای کآخر صبا زان طره بگشاید ز تاب جعد مشکینش چه خون افتاد در دل ها مرا در منزل جانان چه امن عیش چون هر دم جرس فریاد می دارد که بربندید محمل ها ، غزل ۱ «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
« نیما حیدری دخت »
💢 در دروس دانشگاه فرهنگیان چه می گذرد؟... دقت کنید تا عمق فاجعه را بفهمید 🔍 بعد از این که نویسنده محترم طرح و ساختار را توضیح می دهد، در نهایت می فرماید: «با توجه به دیدگاه ها و فلسفه های مختلف دنیا، در سطح جهان ۲۶ طرح به ثبت رسیده [و ما چاره ای نداریم جز اینکه] ضمن آگاهی از همه آنها، یا یکیش رو انتخاب کنیم یا هم چند تا رو به هم بچسبونیم و استفاده کنیم!»[و به قول یکی از اساتید بسیار خوبم(جناب آقای مهدی علی پور)، را بسازیم که چشم و ابرویش، برگرفته از آموزش پرورش فنلاند است، دهانش از سوئد و الی آخر] 🔚 اینطور بگویم، به عبارتی، نویسنده کتاب دانشگاه فرهنگیان، آنقدر ذهن فقیری دارد که نمی بیند خودمان ✔️اسلام داریم ✔️آیات و روایات و احادیث مختلفی در این زمینه داریم ✔️بیانات امامین انقلاب داریم ✖️بلکه می فرماید، ما چاره ای جز انتخاب یک یا تلفیق چند تا از این ۲۶ طرح (که خدا می داند نویسندگان آن چه مبنای فکری داشته اند) نداریم! ✅ برای همین هم هست که آقا در دیدار اخیر دانشجویان می فرمایند(مضمون): دانشجوها [شما را به هرکه می پرستید!] بنشینید در تشکل های خود، با هم همفکری کنید و یک ارائه دهید🤦‍♂️ 🔎اما واقعیت کف میدون چیه؟ چقدر به گفته ولی جاکعه عمل می شه؟ 👇 ✖️کتاب ها با ذهن فقیری نوشته شده که به دنبال راه غرب است ✖️اساتید نیز همین کتاب ها را تدریس میکنند(کاری ندارم چند درصد همین ها ذهنِ فقیرِ دنباله روِ غرب دارند و چند درصد ندارند) ✖️و دانشجویان مذهبی انقلابی ما هم که...(تو در و دیواریم دیگه، بی تعارف😉) 🔖پ. ن: اینکه میگیم باید هرچه سریع تر رو تکمیلش کنیم و در حوزه های مختلف اقتصاد، آموزش پرورش و... الگوی اسلامی ارائه بدیم برا همینه، نگاه و مطالبه حضرت اقا همینه! «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
🔰 معلم تراز نکته ۲: 📌رهبری و جهت دهی با معلم، برنامه ریزی و تنظیم فعالیت ها با دانش آموزان 🔸به جای اینکه مدام تدریس کنید، باید به دانش آموزان نیز اجازه کار و فعالیت بدهید 🔹البته نقش اصلی یعنی رهبری، نظارت و راهنمایی را فراموش نکنید 🔸مدام با دانش آموزانتان برای روزها و هفته ی خود گفت و گو کنید و با هم تصمیم بگیرید 🔹بگذارید کمی هم خودشان قوانین و فعالیت های کلاس را تنظیم کنند 🔸 با این کار، دانش آموز هدف فعالیت خود را می داند و البته این فعالیت ها بیشتر با نیازمندی ها و انگیزه ی آنها همخوانی دارد و بیشتر با معلم و کلاس همکاری می کند «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
🔰 کار تشکیلاتی نکته ۲: 📌تقویت مبنای فکری 🔻این را به یاد داشته باشید، تا زمانی که مبنای ذهنی شما شکل نگیرد، فعالیت هایتان فایده ای ندارد، اصطلاحا کارهایتان هرز است(یعنی خوب است، گناهی ندارد، اما فایده ای هم ندارد) 🔻مبنای ذهنی موجب می شود: ۱.انگیزه کار پیدا کنید، دغدغه ای در ذهنتان شکل می گیرد(موتور متحرک و غلیان و انقلاب درونی) که دیگر نمی توانید به خودتان اجازه دهید اهمال کاری کنید ۲.فعالیت هایتان جهت درستی به خود میگیرد، شما اگر ندانید که هدفتان چیست و از چه راهی می خواهید به آن برسید، چطور می خواهید فعالیت کنید؟ و... 🔻نکته ی مهمی که اینجا پیش می آید این است که یک عده فکر می کنند با خواندن چهار تا کتاب و چهارتا سخنرانی همه چیز حل می شود، در حالی که اصلا این گونه نیست، نکات مهم دیگری هم باید رعایت شود، از جمله ، و ✔️هرچقدر که می توانید به خصوص با امام و خواص و سایر افراد تشکیلات مباحثه کنید، خودتان را به چالش بکشید ✔️فکر کنید، به جای اینکه 100 صفحه بدون تفکر بخوانید، 10 صفحه بخوانید، با تفکر ✔️عمل کنید، حضرت آقا در کتاب طرح کلی می گویند، به هر میزان ایمان آوردید عمل کنید، همین میزان ایمان و عمل، شما ره هدایت می کند 🤦‍♂حرف زیاد است و گوش شنوا کم... مجبورم به همین میزان کفایت کنم، و من الله توفیق «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
سرفصل های کارگاه 👈 مقدمه - چرا هدایت تحصیلی و انتخاب رشته های داخل مدارس معمولاً ناکارآمد است؟!😩 - موانع یک انتخاب رشته خوب چیست؟! - چرا انتخاب رشته خوب یا هدایت تحصیلی خوب اهمیت دارد؟! - چگونه میتوان یک هدایت تحصیلی یا انتخاب رشته خوب داشت؟!🤔 👈 جلسه اول - علاقه چیست؟! - ویژگی های علاقه چیست؟! - علاقه چگونه شکل می‌گیرد؟! - تفاوت علاقه واقعی یا کاذب چیست؟! - روش تشخیص این دو از هم چیست؟! 👈 جلسه دوم - استعداد چیست؟! - از کجا بفهمیم در چه زمینه‌ای استعداد داریم؟!🔎 - چه نوع استعدادهایی وجود دارد؟! 👈 جلسه سوم - شخصیت چیست؟! - چه تیپ‌های شخصیتی وجود دارد؟!🔍 - تیپ شخصیتی mbti چیست؟! - تفاوت تیپ شخصیتی درونگرا و برونگرا چیست؟! - تفاوت تیپ شخصیتی ساختارگرا و منعطف چیست؟! - تفاوت تیپ شخصیتی فکری و احساسی چیست؟! - تفاوت تیپ شخصیتی حسی و شهودی چیست؟! 👈 جلسه چهارم - ارزش چیست؟! - یک مثال برای نحوه انتخاب رشته - آیا راه فرعی وجود دارد یا نه؟! - اگر در انتخاب رشته اشتباه کردیم چه کنیم؟! 👈 جلسه پنجم - تفاوت وظیفه با علاقه و استعداد و...😇 🔰 معلم تراز | جواد جوادی @moallem_taraz
این هم مناسب دانش آموزانی هست که میخوان از سال یا انتخاب رشته کنند. و هم مناسب هست که میخوان دانش آموزان رو راهنمایی کنند که یک انتخاب رشته خوب داشته باشند. فقط و فقط یک روز خواهد بود پس هم خودتون ، هم رفقاتونم خبر کنید تا جا نمونند🙏 🔰 معلم تراز | جواد جوادی @moallem_taraz
کارگاه ، جهت عضویت در این کارگاه روی لینک زیر کلیک کنید. https://eitaa.com/joinchat/2660958996C11cc0ea512 تا ساعت ۱۲ شب این لینک معتبر است.
به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید که سالک بی خبر نَبوَد ز راه و رسم منزل ها شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل کجا دانند حال ما سبکباران ساحل ها😢😏 همه کارم ز خودکامی به بدنامی کشید آخر نهان کی ماند آن رازی کزو سازند محفل ها حضوری گر همی خواهی ازو غایب مشو حافظ مَتی ما تَلقَ مَن تَهوی دَعِ الدنیا و اَهمِلها ، غزل ۱ «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512
🔰 منظومه فکری رهبری 📌 اسلام، الگویی برای همه مردم جهان، در تمام زمینه ها 📚 «وَ يُريدُ اللهُ أَن يُحِقَّ الحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ» خدا می خواهد حق در صحنه جهان جا بیفتد،«لِيُحِقَّ الحَقَّ وَيُبطل الباطِلَ وَلَو كرة المجرمون»، میخواهد باطل که باید زایل بشود و طبیعتش زوال پذیر است یکباره برافتد. مگر قرار نیست اسلام همه قدرتها و سلطه های شیطانی و طاغوتی را سرنگون کند؟ مگر قرار نیست که امت مسلمان «لتكونوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ» بشود؟ مگر قرار نیست که پرچم اسلام بر فراز قله های انسانی و بشری به اهتزاز درآید؟ پس کِی؟ چگونه و از چه راهی؟ کتاب انسان ۲۵٠ ساله، حلقه دوم، صفحه ۴۸ 🔻هدف خداوند متعال ایجاد تمدن نوین اسلامی و جا افتادن حق(اسلام) در صحنه جهان است ✔️ پس تمام مسلمانان در ابعاد مختلف و در مکان های گوناگون باید تلاش کنند تا الگوی اسلامی ارائه دهند 🔻مساجد ما کجای این قضیه قرار دارند؟ حوزه علمیه ما کجاست؟ دانشگاه های ما کجا هستند؟ ✖️حوزه های علمیه، آیا شما در زمینه اقتصاد، الگوی اسلام را استخراج و ارائه داده اید؟ مکتب اقتصاد اسلامی دارید؟ در حوزه اجتماعی چطور؟ برای ترک اعتیاد برنامه و الگوی اسلامی دارید؟ ✖️دانشگاه های فرهنگیان، آیا در زمینه آموزش و پرورش، الگوی اسلامی استخراج و ارائه داده اید؟ این شیوه مدرسه داریِ حال حاضر، برگرفته از اسلام است یا غرب؟ 🔸در نگاه اسلام، مسجد، محور است و باید در تمام زمینه ها در مسجد فعالیت صورت بگیرد... ✖️آیا مساجد ما در این زمینه ها کار کرده اند؟ چند درصد مساجد، بخش پژوهشی و اتاق فکر برای استخراج مبنای اسلام دارند؟ چند درصد مساجد ما در اتاق فکرشان نهج البلاغه را برای کشف الگوی سیاست اسلامی بررسی کرده اند؟ امام علی الگویی برای سیاست مداری و حکومت داری نداشت؟ 🔻تا زمانی که خودمان الگوی اسلامی ارائه ندهیم و مدام به دنبال علوم غربی و... باشیم(به خصوص در حوزه، دانشگاه و مسجد که همان هویت عملیاتی حوزه علمیه ست)، این مهم(برپایی پرچم اسلام در جهان) محقق نخواهد شد 💢 تا کی می خواهیم سرگرم کارهای سطحیِ ظاهریِ هرز باشیم، الله اعلم🤦‍♂ «نیما حیدری دخت» @nh_nima_512