eitaa logo
گناه شناسی
1.1هزار دنبال‌کننده
377 عکس
129 ویدیو
1 فایل
༻﷽༺ سلام این کانال کاملا شخصی اداره می شود. تبادل و تبليغ: eitaa.com/joinchat/271056896Cd610d948e9 ادمین اصلی(فقط پیشنهاد، انتقاد و درخواست مربوط به محتوا): @alavizade 🌐 وبسایت: Nidamat.com
مشاهده در ایتا
دانلود
گناه شناسی
یکی از معترضین به حجاب اجباری در ایران👆
❓آیا واقعاً در ایران حجاب اجباری وجود دارد؟🤔 علی‌رغم اعتراض برخی از مخالفین حجاب در ایران حجاب اجباری به نحو اجبار و الزام صد درصد وجود ندارد چرا که در مسئله حجاب دو نوع اجبار متصور است: 👌الف- اجبار در نوع حجاب: یعنی اینکه همه ملزم به پوشیدن نوع خاصی از چادر، مقنعه، روسری، روبند و یا برقع شوند. این نوع از اجبار به‌هیچ‌عنوان در ایران وجود ندارد و همه در انتخاب نوع و حتی رنگ حجاب مختار هستند چرا که در شرع مقدس زنان فقط مکلف به پوشاندن کامل بدن غیر از صورت و کفین شده‌اند و اینکه با چه حجابی خود را بپوشانند دستور خاصی وجود ندارد، لذا زنان در انتخاب نوع پوشش آزاد هستند، بله ممکن است حجابی به‌عنوان حجاب کامل و برتر معرفی‌شده باشد یا اینکه در برخی از ارگان‌ها یا مراکز آموزشی بر اساس قوانین و اقتضائات خاص خودشان، یونیفرم خاصی را مشخص کرده باشند. 👌ب- اجبار در اصل حجاب: یعنی اینکه همه ملزم و مجبور به حفظ حجاب باشند. این نوع از اجبار در حجاب هم باوجوداینکه شرعاً و قانونا وظیفه دستگاه‌های مربوطه است که آن را اعمال کنند ولی می‌بینیم که خیلی از خانم‌ها مخصوصا همان معترضین به حجاب اجباری! حتی ۴۰ درصد از حداقل حجاب اسلامی (پوشاندن کامل بدن غیر از صورت و کفین) را هم رعایت نمی‌کنند و کسی هم با آن‌ها کاری ندارد. لذا اجبار به این معنی هم به نحو صد درصد وجود ندارد و اجبار فقط در قانون نوشته شده است، ولی در عمل چیزی بنام حجاب اجباری وجود ندارد. ناگفته نماند در تمام دنیا نسبت به پوشش و حجاب قوانین و مقرراتی وجود دارد که همه ملزم به رعایت آن هستند مثلاً در اروپا هم اگر کسی عریان در کوچه و خیابان راه بیفتد پلیس بازداشتش می‌کند، یا آنکه در خیلی از کشورهای غربی حجاب اسلامی ممنوع و منفور است و بانوان مسلمان و محجبه آن کشورها با محدودیت‌ها و مشکلات فراوانی روبرو هستند. 🔅کانال گناه شناسے 🔅 🆔 @nidamat 🌐 https://nidamat.com/?p=30155
🤔وقتی نمازخواندن و روزه گرفتن اختیاری است، چرا پوشش حجاب اجباری باشد؟🤔 برخی از طرفداران حجاب اختیاری برای اثبات ادعای خود به اختیاری بودن نماز و روزه استناد می‌کنند و اینکه اگر کس که نماز نخوانْد یا روزه نگرفت گناهش پای خودش است و ما مأمور به الزام آن‌ها نیستیم! پاسخ: به‌اصطلاح علما این قیاس مع‌الفارق است و نمی‌توان مسئله حجاب را با نماز و روزه مقایسه کرد، چرا که حجاب تنها تکلیف و مسئله شخصی بانوان نیست، بلکه یک مسئله چند جهته عاطفی، روانی، خانوادگی و اجتماعی است و نه تنها حجاب حق فطرت و روان بانوان است بلکه حق خانواده و جامعه نیز می‌باشد چراکه بی‌حجابی و برهنگی سلامت و امنیت اخلاقی خانواده و جامعه را به مخاطره می‌اندازد. با ظاهر شدن زنان برهنه و نیمه برهنه در اجتماع و حتی در فضای مجازی کمترین اتفاقی که می‌افتد این است که شهوت مردان را به جوش و غلیان می‌آورد و این غلیان شهوت، عاری از اقداماتِ حیوانی و ویرانگر بر ضد خانواده و جامعه (مانند افزایش آمار طلاق، تجاوز، تولد فرزندان نامشروع، افزایش سن ازدواج و…) نخواهد بود و البته این ویرانگری‌ها برآیند یک کنش اجتماعی است. در قرآن کریم هم به این موضوع اشاره شده است. لذا کسی حق ندارد بگوید نوع پوشش من فقط به خودم مربوط است. ولی نماز و روزه مربوط به حریم خصوصی افراد است، البته اگر روزه گرفتن هم علنی باشد دیگر حریم خصوصی نیست و جنبه عمومی و اجتماعی پیدا می‌کند. #امنیت_اخلاقی_جامعه #حجاب #حجاب_اجباری #حجاب_اختیاری #فرق_نماز_و_روزه_با_حجاب #قلیان #شهوت 🔅کانال گناه شناسے 🔅 🆔 @nidamat 🌐 https://nidamat.com/?p=30152
حضرت آیت‌الله بهجت رحمه‌الله : «خدا نکند انسان معصیت کند و اگر کرد، خدا نکند معصیت اجتماعی بکند و اگر کرد خدا رحم بکند که اضلال (گمراه کردن) مردم در آن باشد.»
گناه شناسی
حضرت آیت‌الله بهجت رحمه‌الله : «خدا نکند انسان معصیت کند و اگر کرد، خدا نکند معصیت اجتماعی بکند
❓ آیا حجاب امری کاملاً شخصی و مربوط به خود فرد است؟🤔 یکی از بهانه‌های مخالفین اجرای قانون حجاب این است که امری کاملاً شخصی و مربوط به خود فرد است و همه آزادند که هر نوع پوششی را انتخاب کنند و دیگران حق ندارند در امور شخصی آن‌ها دخالت نمایند. امر شخصی و مربوط به خود انسان دو معنا می‌تواند داشته باشد: الف- به معنای آزادی تکوینی: یعنی هر مرد و زنی در انتخاب اصل و نوع پوشش آزاد هستند، این سخنی کاملاً درست است؛ زیرا هر فردی اختیار تکوینی دارد که آب را انتخاب کند یا سم بنوشد، آرام سخن بگوید و یا فریاد بزند، از چراغ قرمز رد شود یا تا سبز شدن چراغ توقف نماید، نماز بخواند یا نخواند و بسیاری از اختیارات تکوینی دیگر. ب- به معنی آزادی قانونی: یعنی عرف یا قوانین کشور یا شریعت اسلام تردد افراد با هر نوع از پوشش را در جامعه مجاز می‌داند. این ادعا درست نیست زیرا هم عرف و هم عقل و هم شریعت در هر جامعه‌ای، آزادی افراد را تا زمانی به رسمیت می‌شناسد که حقوق و ارزش‌های دیگران پایمال نشود. فردی که در جنگل و به تنهایی زندگی می‌کند، با استفاده از اختیار تکوینی خود، می‌تواند هر لباسی را بپوشد و در هر ساعتی از شبانه‌روز فریاد بزند و… ولی حضور در اجتماع، این اختیارات را به عدم ایجاد مزاحمت برای دیگران محدود می‌کند، لذا رعایت نکردن این حدود، تجاوز به حقوق شهروندی دیگران است. تردد در جامعه اسلامی با پوششی مخالف با آنچه عرف و ارزش‌های دینی مشخص کرده است، هم نوعی تجاوز به حقوق دیگران محسوب می‌شود، چرا که موجب به گناه افتادن برخی مردان و پسران و بروز مشکلات متعدد خانوادگی برای آن‌ها خواهد شد. حضرت آیت‌الله بهجت رحمه‌الله دراین‌باره می‌فرمایند: «خدا نکند انسان معصیت کند و اگر کرد، خدا نکند معصیت اجتماعی بکند و اگر کرد خدا رحم بکند که اضلال (گمراه کردن) مردم در آن باشد.»[۱] [۱]. پایگاه اینترنتی مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت ره ? 🔅کانال گناه شناسے 🔅 🆔 @nidamat 🌐 https://nidamat.com/?p=30159
🌺حجاب از فطرت انسان سرچشمه گرفته است 🌺 خداوند #فطرت انسان را بر اساس نیاز به پوشش آفرید و آن را جزء #غریزه او قرار داد. وقتی #آدم_و_حوا فریب #شیطان را خوردند و از درخت ممنوعه تناول نمودند، اولین و مهم‌ترین تنبیه آنان این بود که لباسشان از تنشان فروریخت و برهنه شدند و عورتشان آشکار شد، لذا بر اساس فطرت و غریزه، بعد از #کشف_حجاب بلافاصله سعی کردند بدن و عورتشان را با برگ‌های درختان بپوشانند. «فَأَکلَا مِنْهَا فَبَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَ طَفِقَا یخْصِفَانِ عَلَیهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّهِ؛ پس آدم و حوّا (فریب خوردند و) از آن درخت تناول کردند، بدین‌جهت (لباس‌های بهشتی از تنشان دور و عیوب و) عورت آن‌ها در نظرشان پدیدار شد و شروع کردند به ساتری از برگ درختان بهشت خود را پوشاندن.»[۱] باوجود فطری بودن #حجاب میزان و شکل آن بسته به #اخلاق و فرهنگ جوامع مختلف، از روزگاران قدیم متفاوت بوده است به این شکل که جوامعی که به ارزش‌های اخلاقی اعتقاد و التزام بیشتری داشتند از پوشش کامل‌تر و متین‌تری استفاده می‌کردند و هر چه سطح ارزش‌های اخلاقی در آن جوامع پایین‌تر می‌آمد، پوشش مردان و زنان نیز در سطح پایین‌تری و نامناسب‌تری قرار می‌گرفت. دین مبین اسلام اساس دستوراتش بر پایه فطرت قرار گرفته است و هر آنچه عقل و فطرت به آن حکم می‌کند، اسلام نیز بدان حکم می‌کند لذا حجاب که از فطرت انسان سرچشمه می‌گیرد را اسلام واجب کرده است. [۱]. آیه ۱۲۱ سوره طه. #برهنگی #بی_حجابی #حجاب_و_فطرت 🔅کانال گناه شناسے 🔅 🆔 @nidamat 🌐 https://nidamat.com/?p=30166
در نزد بنده، آری یا خیر؟❓ پرسش1: آیا در اسلام می‌توان پیش کسی اعتراف به گناه کرد؟ پاسخ : از نظر اسلام انسان اجازه ندارد گناهان (کوچک یا بزرگ) خود را در مقابل دیگران بازگو کند و اسرار خود را فاش نماید. از نظر اسلام آبروی انسان‌ها آنقدر با ارزش است که اعتراف به گناه تنها باید در پیش گاه پروردگار متعال آنهم به جهت توبه و در خواست بخشش باشد. انسان با اعتراف به گناه نزد خداوند نه تنها و ارزش خود را از دست نمی‌دهد بلکه کسب ارزش و آبرو می‌کند. این ویژگی مخصوص خداوند است اما غیر خداوند هر چند رازدار باشند و نزد دیگران گناهان اشخاص را افشا نکنند، توانایی برگشت دادن ارزش و آبروی از دست رفته (که در اثر اعتراف نزد آنان بوجود آمده بود) را ندارند تا چه رسد به زیاد نمودن آن. در مقام مشورت برای نجات از گناه و استفتاء هم حتی الامکان باید سعی کنیم که در نزد مشاور اعتراف به گناه نکنیم، مثلاً بگوییم یک بنده خدایی چنین مشکلی برایش پیش آمده است. پرسش2: چرا در اسلام کسی وجود ندارد که بتوان برای اعتراف پیش او رفت چنانکه در مذهب کاتولیک پیش پدر می‌روند ولی کسی آنها را نمی‌شناسد؟ پاسخ : در پاسخ به این پرسش شما چند نکته قابل ذکر است: اولاً: از منظر اسلام و براساس بینش توحیدی تنها مؤثر حقیقی در جهان هستی خداوند است، غیر خداوند بدون اذن و اجازه خداوند، نمی‌توانند تأثیری داشته باشند و در منابع دینی اسلام به شخص یا شخصیتی مقام بخشش گناهان داده نشده است[1]. اما آنچه در اسلام به عنوان [2] اولیای الاهی مطرح است؛ اولاً: شفاعت به معنای وساطت در بخشش گناهان است نه بخشش مستقیم و بدون واسطه. شهید مطهری می‌نویسد: شفاعت، همان مغفرت الهی است که وقتی به خداوند نسبت داده می‌شود به نام مغفرت و هنگامی که به وسایط و مجاری رحمت منسوب می‌گردد، نام شفاعت به خود می‌گیرد. [3] ثانیاً: امر از سوی خداوند به هر کسی اعطا نمی‌شود شفاعت مختص خداوند است و با اراده او به کسانی واگذار می‌گردد که با بندگی و تقرب به خداوند، نشانه‌های خدایی در وجودشان تجلی یافته است نظیر اولیای الهی (انبیاء، اوصیا، امامان معصوم (ع)، عالمان و دانشمندان دینی، شهیدان و مؤمنان حقیقی). ثالثاً: شفیعان کسانی را می‌توانند مورد شفاعت قرار دهند که در آنها نوعی صلاحیت و قابلیت وجود داشته باشد نه این که معامله مادی و راهی برای کسب درآمد و دستیابی به منافع و امیال شخصی به شمار آید. شفیعان کسانی را مورد شفاعت قرار می‌دهند که خدا اذن داده است؛ «شفاعت نمی‌کنند مگر برای کسی که او بپسندد.»[4]پس هر کسی شایستگی و ظرف برخورداری از شفاعت را ندارد. در حقیقت شفاعت به شرط تغییر و تحول فرد گناه کار از وضعیت قبلی و داشتن قابلیت‌های لازم برای آمرزش، موجب پاک شدن او از گناهانش می‌شود[5]. بنابر این در اسلام هم شفاعت کننده و هم شفاعت شونده باید دارای شرایطی باشند و تحقق آن با اراده و خواست خداوند و البته بوسیله وسایط آن انجام می‌پذیرد. اما در مسیحیت کاتولیک هیچکدام از این شرایط رعایت نمی‌شود بعلاوه عملکرد کلیسای کاتولیک در قرون وسطی گویای انحراف شدید آن از مسیر حق و حقانیت بوده و آمرزش خواهی بابی برای کسب درآمد کلیساها و دستیابی به منافع و امیال شخصی به شمار می‌آید. همه مورخان و حتی مسیحیان فرهیخته اعمال کلیسا در این دوران را رد می‌کنند. کلیسا و روحانیون مسیحیت در قرون وسطی از مسیر اصلی و آن چه وظیفه دینی آنها بود کاملاً منحرف گردیدند. و دامنه برخی از این انحرافات تا به امروز نیز ادامه یافته است. 🔅کانال گناه شناسے 🔅 🆔 @nidamat 🌐 http://nidamat.com/18343
❓آیا امکان دارد که در روز قیامت کسی بار گناه دیگری را بر دوش بکشد؟ 1❓ در قرآن کریم آمده است که «وَلَا تَکسِبُ کلُّ نَفْسٍ إِلَّا عَلَیهَا ۚ وَلَا تَزِرُ وَازِرَهٌ وِزْرَ أُخْرَیٰ؛ و هیچ‌کس جز به زیان خود [عمل زشتی] مرتکب نمی‌شود و هیچ گناهکاری بار گناه دیگری را بر دوش نمی‌کشد.»[۱] آیا این آیه استثناء هم دارد؟ و آیا امکان دارد که در روز قیامت کسی بار گناه دیگری را بر دوش بکشد؟ پاسخ: بله استثناء وجود دارد و کسانی که باعث گمراهی دیگران می‌شوند بار گناه آنان را نیز بر دوش خواهند کشید: «وَلَیحْمِلُنَّ أَثْقَالَهُمْ وَأَثْقَالًا مَّعَ أَثْقَالِهِمْ؛ قطعاً بارهای سنگین گناه خودشان را و همچنین بارهای سنگین گناهان [کسانی که آنها را منحرف کرده اند] را با بارهای سنگین گناه خود بر دوش خواهند گرفت.»[۲] یعنی آنان علاوه بر بار سنگین گناهان خود، به‌اندازه گناهان کسانی که آن‌ها را گمراه کرده‌اند نیز بر دوش می‌گیرند. [۱]. انعام/ ۱۶۴. [۲]. عنکبوت/ ۱۳. 🔅کانال گناه شناسے 🔅 🆔 @nidamat 🌐 https://nidamat.com/?p=30177
❓آیا امکان دارد که در روز #قیامت کسی بار گناه دیگری را بر دوش بکشد؟ 2❓ امام محمد باقر علیه‌السلام دراین‌باره می‌فرمایند: «أَیمَا عَبْدٍ مِنْ عِبَادِ اَللَّهِ سَنَّ سُنَّهَ ضَلاَلٍ کانَ عَلَیهِ مِثْلُ وِزْرِ مَنْ فَعَلَ ذَلِک مِنْ غَیرِ أَنْ ینْتَقِصَ مِنْ أَوْزَارِهِمْ شَیءٌ؛ و هر کس از بندگان خدا سنّت بدی را پایه‌گذاری کند، در گناه تمام کسانی که به آن سنت بد عمل کرده‌اند شریک است، بدون اینکه از گناه عمل‌کنندگان چیزی کم شود.»[۳] قرآن کریم نیز در این زمینه می‌فرماید: «لِیحْمِلُوا أَوْزَارَهُمْ کامِلَهً یوْمَ الْقِیامَهِ ۙ وَمِنْ أَوْزَارِ الَّذِینَ یضِلُّونَهُم بِغَیرِ عِلْمٍ ۗ أَلَا سَاءَ مَا یزِرُونَ؛ تا روز قیامت بار گناهان خود را تمام بردارند و [نیز] از بار گناهان کسانی را که ندانسته آنان را گمراه می‌کنند آگاه باشید چه بد باری را می‌کشند.»[۴] از قبیل این افراد می‌توان به کسانی که موجب افزایش بی‌حجابی، بی‌بندوباری و فساد در جامعه می‌شوند و همچنین کسانی که با بی‌حجابی و بی‌بندوباری خود موجب به گناه و فساد کشیده شدن سایر افراد جامعه می‌شوند اشاره کرد. [۳]. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، جلد ۱، صفحه ۱۳۲. [۴]. نحل/ ۲۵. #آزادی_های_یواشکی #باربر_گناه_دیگران #به_دوش_کشیدن_گناه_دیگران #روز_قیامت #علل_بی_حجابی #مسیح_علی_نژاد #چهار_شنبه_های_سفید 🔅کانال گناه شناسے 🔅 🆔 @nidamat 🌐 https://nidamat.com/?p=30177
رسول اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم: «مَنْ سَنَّ سُنَّهً سَیِّئَهٍ، فَعَلَیْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا من غیران ینقص من وزره شیء؛ کسی که سنت بدی را پایه‌گذاری کند، گناه آن سنت بد و گناه عمل‌کنندگان به آن سنت بر عهده اوست، بدون ‌آنکه از گناه عمل‌کنندگان چیزی کم شود!»[۱] [۱]. تفسیر کبیر منهج الصادقین فی إلزام المخالفین، جلد: ۵ ص ۱۸۴. 🔅کانال گناه شناسے 🔅 🆔 @nidamat 🌐 https://nidamat.com/?p=30185
گناه شناسی
رسول اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم: «مَنْ سَنَّ سُنَّهً سَیِّئَهٍ، فَعَلَیْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْر
⚫️تشویق به گناه؛ از عوامل تشدید عذاب در ⚫️ شاید شما هم شبیه به این جملات را که درواقع هستند را شنیده باشید: «گناهش گردن من!»؛ «یک‌شب که هزار شب نمیشه!»؛ «موسی به دین خود عیسی به دین خود!» و… . دراین‌باره آیه ۱۱۲ سوره عنکبوت به کفاری اشاره دارد که عده‌ای از مؤمنین را به گناه و سرکشی تشویق می‌کنند: «وَ قالَ الَّذینَ کَفَرُوا لِلَّذینَ آمَنُوا اتَّبِعُوا سَبیلَنا وَ لْنَحْمِلْ خَطایاکُمْ وَ ما هُمْ بِحامِلینَ مِنْ خَطایاهُمْ مِنْ شَیْ‏ءٍ إِنَّهُمْ لَکاذِبُونَ؛ کسانی که کفر ورزیدند به کسانی که ایمان آورده بودند، گفتند: شما از راه پیروی کنید. ما هم (اگر آخرتی و عقابی بود) گناهان شما را بر عهده می‌گیریم؛ و هرگز آن‌ها بر عهده گیرنده‌ی چیزی از گناهان این‌ها نیستند! آن‌ها قطعاً دروغ می‌گویند.» آنان دروغ می‌گویند یعنی اینکه آنان نه این کار را می‌کنند و نه قدرت بر این کار دارند چون هرگز مسئولیت انسان در برابر اعمالش با این سخنان بی‌اساس از بین نمی‌رود و هر کس مسئول گناهان خویش است. در آیه بعدی برای اینکه تصور نشود که تشویق‌کنندگان به کفر، گناه، فساد و فحشاء، در برابر این رفتارشان مجازاتی ندارند، می‌فرماید: «وَلَیحْمِلُنَّ أَثْقَالَهُمْ وَأَثْقَالًا مَّعَ أَثْقَالِهِمْ؛ قطعاً بارهای سنگین گناه خودشان را و همچنین بارهای سنگین گناهان [کسانی که آن‌ها را منحرف کرده‌اند] را با بارهای سنگین گناه خود بر دوش خواهند گرفت.» یعنی علاوه بر بار گناه گمراه کردن و تشویق دیگران به فساد و گناه، بار گناه آنان را که گمراه کرده‌اند نیز بر دوش خواهد کشید. از دیگر آیات و روایات به دست می‌آید که به دوش کشیدن گناه دیگران به معنی بر عهده گرفتن گناه دیگران و سلب مسئولیت از آنان نیست: رسول اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم دراین‌باره می‌فرمایند: «مَنْ سَنَّ سُنَّهً سَیِّئَهٍ، فَعَلَیْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا من غیران ینقص من وزره شیء؛ کسی که سنت بدی را پایه‌گذاری کند، گناه آن سنت بد و گناه عمل‌کنندگان به آن سنت بر عهده اوست، بدون ‌آنکه از گناه عمل‌کنندگان چیزی کم شود!»[۱] [۱]. تفسیر کبیر منهج الصادقین فی إلزام المخالفین، جلد: ۵ ص ۱۸۴. 🔅کانال گناه شناسے 🔅 🆔 @nidamat 🌐 https://nidamat.com/?p=30185
🌺دلایل خبرنگار مسیحی برای علاقمند شدن به حجاب 🌺 خانم غدی فرنسیس، خبرنگار مسیحی اهل لبنانی است، در یکی از پست‌های اخیر #اینستاگرام خود درباره تجربه خود از داشتن حجاب نوشته است: «سال‌هاست که به کشورهای مختلف اسلامی سفر می‌کنم و در این بین بارها به شهرهایی که در آن مکان‌های مذهبی وجود دارد و حجاب الزامیست رفته‌ام تا جایی که می‌توانم بگویم کاملاً با اشکال مختلف حجاب آشنا شده‌ام و خودم هم قادرم حجاب خودم را با دقت زیاد مرتب کنم! بعد از اینهمه سال، الآن می‌توانم بگویم من به حجاب علاقه‌مند شده‌ام، چرا که حجاب اسلامی ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که به من به عنوان یک زن آرامش می‌دهد. برخی از این جنبه‌ها کاربردی و بعضی هم اجتماعی هستند: شما نیازی ندارید که موهای‌تان را بطور دائم مرتب کنید. شما نیازی ندارید ساعت‌ها به اینکه چه لباسی پوشیده‌اید و بدن‌تان چگونه دیده می‌شود فکر کنید. شما به گونه‌ای خاص احساس راحتی می‌کنید. چرا که می‌دانید هیچ چشمی بدن شما را هدف نگرفته است. من می‌دانم که فمینیست می‌گوید این بدن خودمان است و ما آزادیم، اما حقیقت این است که جامعه بی نقص نیست و دیگران همیشه به لباس و شکل بدن ما توجه می‌کنند. گاهی واقعاً آرزو می‌کنم کاش ما مسیحی‌ها (حداقل طیف مذهبی‌مان) پوشش مذهبی‌مان را حفظ می‌کردیم.» منبع: مشرق نیوز #حجاب_و_مصونیت #غدی_فرنسیس #فلسفه_حجاب 🔅کانال گناه شناسے 🔅 🆔 @nidamat 🌐 https://nidamat.com/?p=30189
🌛گناه در خلوت🌜 امام باقر علیه‌السلام : «کسی که در حال خلوت گناه کند، خداوند نظر لطفش را از او برمی‌گرداند»[1] [1]. بحار الانوار، ج ۴۶، ص ۲۴۷؛ مَنِ ارْتَکَبَ الذَّنْبَ فِی الْخَلَاءِ لَمْ یَعْبَأِ اللَّهُ بِهِ! #خلوت_با_نامحرم #شوخی_با_نامحرم #لطف_خدا #چت_با_نامحرم #گناه_در_خلوت 🔅کانال گناه شناسے 🔅 🆔 @nidamat 🌐https://nidamat.com/?p=30192