eitaa logo
نیروی قدس (جبهه مقاومت)
41.9هزار دنبال‌کننده
30.5هزار عکس
17.3هزار ویدیو
924 فایل
﷽ 🔰وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ در خدمتم 👇
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅خدایا! به آه تمام مظلومان بی‌پناه قسم، ما بیشتر از همیشه محتاج طلوعِ خورشید ظهوریم، در این تاریکی مطلق زمین . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ زیبای قرائت « دعای نجات از فتنه‌های آخرالزمان » 🎙 با صدای سید حجت بحرالعلومی 📗 این دعای زیبا در کتاب «سلاح المؤمنین» برای نجات از فتنه‌های آخرالزمان نقل شده
شعری که ایت الله بهجت(ره) در اواخر عمرشان زمزمه میکردند.... با کدام آبرو، روز شمارش باشیم؟ عصرها منتظر صبح بهارش باشیم؟ سال ها منتظر سیصد و اندی مرد است آنقدر مرد نبودیم که یارش باشیم... گیرم امروز به ما اذن ملاقاتی داد مرکبی نیست که راهی دیارش باشیم سال ها در پی کار دل ما افتاده یادمان رفت کمی در پی کارش باشیم ما چرا؟ خوبترین ها به فدای قدمش حیف او نیست که ما میثم دارش باشیم؟ اگر آمد خبر رفتن ما را بدهید به گمانم که بنا نیست کنارش باشیم... 🌸اللهم عجل لولیک الفرج🌸
صدا ۰۲۱.m4a
6.09M
✅ 6 دقیقه سخنرانی متفاوت نیمه شعبان ❌ تیرخلاص از اول سخنرانی! ❌ از دست‌بوسی ولی فقیه تا توییت‌بازی با آنجلینا جولی ❌ امتحان بزرگ عصر غیبت ❌ شرط عاقبت‌بخیری ❌ مردم را در صف مرغ بردن موجب رضایت امام زمان نیست ❌ جمله مهم سردار سلیمانی ❌ ۱۰ راه یاری کردن امام زمان ❌ مفهوم ظهور نزدیک است؟ 📌 حجت الاسلام دکتر لطفی زاده
معنای لغوی سیره «سیره» به معنای شیوه و چگونگی رفتار انسان در زندگی است. [۱] بررسی سیره امام زمان روایات بزرگان معصوم (ع) سیره امام زمان را در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی نمودار ساخته‌اند: ← زندگی شخصی زندگی شخصی امام، بسیار ساده و دور از تجمّل و اشرافی‌گری است. زندگی آن حضرت از نظر مادّی همانند زندگی پایین‌ترین طبقات جامعه است. روایات، امام زمان (ع) را در این عرصه به پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) مانند دانسته‌اند. [۲] آن حضرت لباس کم‌بها می‌پوشد و همانند مستمندان غذا می‌خورد. [۳] این شیوه همه رهبران و انسان‌های الهی است. آنان زندگی خویش را با نیازمندان و مستمندان همسان می‌کنند تا فقر و تنگ‌دستی بر آنان گران نیاید و محرومیت از مواهب مادّی آنان را نیازارد. [۴] برقرار ساختن حکومت عدل جهانی بی‌گمان با رنج‌ها و سختی‌ها همراه است و از این رو، بنابر روایات حتی اصحاب امام زمان (ع) نیز پیش از برپایی این حکومت الهی در دشواری و زحمت زندگی می‌کنند. [۵] ←← محل سکونت حضرت مهدی بعد از ظهور از روایات درباره جای سکونت حضرت مهدی (ع) برمی‌آید که آن حضرت در مسجد سهله سکونت خواهد گزید. [۶] . ← سیره سیاسی گسترانیدن عدل و داد از آرمان‌های بنیادی امام زمان (ع) است؛ همان‌سان که پیامبران آسمانی (ع) نیز همواره در پی آن بوده‌اند. [۷] احادیثی که از قیام امام زمان (ع) سخن می‌گویند، همان‌قدر بر عدالت پای می‌فشارند که بر توحید و مبارزه با شرک. [۸] دادگری، آشکارترین صفت نیک امام (ع) است و بدین روی در برخی ادعیه از آن حضرت با عنوان «عدل منتظَر» یاد شده است و در روایتی آمده است که «امام موعود، آغاز و انجام عدل است.» بدین معنا که عدالت با آن حضرت به کمال و تمام می‌رسد. کم‌تر حدیثی را درباره امام غایب (ع) می‌توان یافت که از یادکرد عدالت تهی باشد و اخبار دراین‌باره به سر حدّ تواتر رسیده‌اند. [۹] در عصر ظهور، تربیت دینی و اخلاقی مردم، زمینه‌های برپایی عدالت را در همه ابعاد فردی و اجتماعی فراهم می‌سازد. ←← برپایی عدالت در روایتی از امام رضا (ع) درباره برپایی عدالت به دست امام زمان (ع) آمده است: «خداوند زمین را به دست او از هر ستمی می‌پیراید و از هر گونه کژی می‌زداید و...آن‌گاه که او خروج می‌کند، میزان عدل را میان مردم برمی‌نهد و بدین سان، کسی نتواند به دیگری ستم روا دارد.» [۱۰] این بدان معنا است که در روزگار ظهور، میزان و معیار عدالت مشخّص می‌شود و به دست مردم می‌افتد و زمامداران وظیفه خویش را می‌شناسند و مردم رفتار خود را به صلاح می‌آورند. در روایتی دیگر آمده است که پیامبر اسلام (ص) فرمود: «مهدی ثروت را عادلانه میان مردم تقسیم می‌کند و خدای متعال قلب امت اسلام را از بی‌نیازی سرشار می‌کند و آنان را از عدالت خویش بهره‌مند می‌سازد.» [۱۱] [۱۲] بدین ترتیب، رشد روحی و عقلی مردم در آن عصر، زمینه‌ساز عدالت جهانی می‌شود و قاطعیّت در اجرای احکام و قوانین عدالت محور اسلام نیز چاشنی آن می‌گردد و دادگری به هر خانه‌ای پا می‌نهد. چنان که در روایتی از امام صادق (ع) آمده است: «مهدی عدالت را به هر خانه‌ای راه می‌نماید؛ همان‌سان که سرما و گرما به هر خانه‌ای راه می‌یابد، و دادگری او همه جا را در بر می‌گیرد.» [۱۳] و در روایتی از امام علی (ع) آمده است: «برده‌ای نمی‌ماند مگر مهدی او را می‌خرد و آزاد می‌کند و بدهکاری نمی‌ماند مگر بدهی‌اش را می‌پردازد و حقی بر گردن کسی نمی‌ماند مگر به صاحب حق باز می‌دهد و کسی کشته نمی‌شود مگر دیه او را می‌پردازد و کسی به کام مرگ نمی‌افتد مگر بدهی او را ادا می‌کند و...زمین را از داد پُر می‌سازد پس از آنکه از بیداد پر می‌شود.» [۱۴] ← سیره اجتماعی جامعه انسانی در روزگار ظهور برای نخستین بار به گونه‌ای بی‌همتا بر عدالت و درستی استوار می‌شود و روایات بزرگان معصوم برای به تصویر کشاندن آن، به فراخور حال مخاطبان، حتّی از جزئیّات نظم و عدل اجتماعی روزگار حکومت جهانی امام زمان (ع) سخن گفته‌اند. ←← نمونه سیره اجتماعی در پاره‌ای روایات آمده است که در آن زمان، پنجره‌هایی که به معابر عمومی باز شده‌اند و برای مردم مایه زحمت‌اند، بسته می‌شوند و ناودان‌هایی که به راه مردم آب می‌ریزند، از میان می‌روند. در روایتی از امام باقر (ع) آمده است: «چون قائم ظهور می‌کند، راه‌های بزرگ را توسعه می‌دهد و... مساجدی را که میان راه مردمان‌اند، ویران می‌کند. [۱۵] نیز در روایت است که هنگام حج، کسی از سوی امام خطاب به حاجیان بانگ برمی‌آورد: «هر کس نماز طواف واجب را گزارده است، کنار رود تا دیگران نیز نماز واجب طواف خویش را بگزارند و نماز نافله مانع انجام نماز واجب نگردد.» [۱۶] هدف این روایات آن است که دقّت و جدّیّت امام (ع) را در برقراری عدالت نشان دهند.
سيرة شخصي امام سيره امام مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) در رفتار شخصي و نيز در ارتباط با مردم، نمايانگر يك حاكم اسلامي نمونه است كه حكومت در نگاه او وسيله‌اي است براي خدمت به مردم و رسانيدن آن‌ها به قله‌هاي كمال و نه جايگاهي براي زراندوزي و ستمگري و به استثمار كشيدن بندگان خدا! به راستي كه آن امام صالحان در كرسي حكمفرمايي ياد آور حكومت پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله وسلم) و اميرالمؤمنين علي(عليه السلام) است و با وجود آنكه همه اموال و ثروت‌ها در اختيار اوست در زندگي شخصي خود در پايين ترين سطح به سر مي‌برد و به كمترين‌ها قناعت مي‌كند. امام علي(عليه السلام) در توصيف او فرموده است: «امام ]مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) [ با خود عهد مي‌بندد كه ]اگرچه حاكم و رهبر جامعه بشري است ولي[ همانند رعيت خود راه رود و مانند آنان بپوشد و بر مركبي همچون مركب آنها سوار شود... و به كم قناعت كند.» ( 1 ) امام علي(عليه السلام) خود چنين بود و در زندگي دنيا و خوراك و پوشش آن زهدي پيامبرگونه داشت و مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) در اين ميدان به آن حضرت اقتدا خواهد كرد. امام صادق(عليه السلام) فرمود: «اِنَّ قائِمَنا اِذا قامَ لَبِسَ لِباسَ عَلِي وَ سارَ بِسيرَتِهِ( 2 )؛ وقتي قائم ما قيام كند لباس علي(عليه السلام) را در بر مي‌كند و روش او را پيش مي‌گيرد.» او كه درباره خود سخت گير و دقيق است، با امت چون پدري مهربان است و آسايش و راحتي آنها را مي‌خواهد به گونه‌اي كه در روايت امام رضا(عليه السلام) اينگونه توصيف شده است: «اَلاِْمام، الاَْنيسُ الرّفيق وَالوالِدُ الشَّفيق وَالاَْخُ الشَّقيق وَالأُمُّ البَرَّةِ بِالْوَلَدِالصَّغير مَفْزَعُ الْعِبادَ فِي الدّاهِية النّاد( 3 )؛ امام آن همدم همراه و آن پدر مهربان و برادر تني (كه پشتيبان برادر) است و مادر دلسوز نسبت به فرزند خردسال است و پناهگاه بندگان در واقعه هولناك.» آري او چنان با امت صميمي و نزديك است كه همه او را پناهگاه خود مي‌دانند. از پيامبر مكرّم اسلام(صلي الله عليه و آله وسلم) روايت شده كه درباره مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) فرموده است: «امّتش به او پناه مي‌برند آن گونه كه زنبورها به ملكه خود پناهنده مي‌شوند.» ( 4 ) او مصداق كامل رهبري است كه از ميان مردم برگزيده شده و در بين آنها و مانند آنها زندگي مي‌كند. به همين دليل دردهاي آنها را به خوبي مي‌شناسد و درمان آن را مي‌داند و تمام همّت خود را براي بهبودي حال آنها به كار مي‌گيرد و در اين راه تنها به رضايت الهي مي‌انديشد. در اين صورت چرا امّت در كنار او به آرامش و امنيّت نرسد و به كدام دليل دل به غير او بسپارد؟! پی نوشت ها: 1. منتخب الاثر، فصل 6، باب 11، ح 4، ص 581. 2. وسائل الشيعه، ج 3، ص 348. 3. اصول كافى، ج 1، ح 1، ص 225. 4. منتخب الاثر، فصل 7، باب 7، ح 2، ص 598.
👈‏جشنواره نوروزی در دریاچه چیتگر... ❌حالا اگه هیات یا حرم یک دهم‌این‌جمعیت جمع میشد، بردگان سازمان بهداشت جهانی به یاوه گویی می افتادند... ⛔️بر دشمن اهلبیت لعنت...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 امام زمان (عج) کار فردی نمی خواد ⚘ کار تشکیلاتی می خواد⚘ استاد پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انواع غيبت امام زمان(علیه السلام) روایات در این زمینه: در مورد انواع غيبت، حضرت امام سجاد (عليه السلام) مي‌فرمايند: «اِنَّ لِلقائِم مِنَّا غَيبَتَين إِحداهُمَا أَطوَلُ مِنَ الأُخری ... و أَمّا الأُخری فَيَطُولُ أَمَدُهَا حَتّی يَرجَعَ عَن هذَا الأَمرِ أَکثَرُ مَن يَقُولُ بِهِ فَلَا يَثبُتُ عَلَيهِ إِلَّا مَن قَوِيَ يَقِينُهُ وَ صَحَّت مَعرِفَتُهُ وَ لَم‌يَجِد فِي نَفسِهِ حَرَجاً مِمّا قَضَينَا وَ سَلَّمَ لَنا أهلَ البَيتِ».؛ «و همانا برای قیام کنندۀ از ما، دو غیبت وجود دارد که یکی از این دو، طولانی‌تر از دیگری است... و اما دیگری، پس مدّت آن طولانی می‌شود تا اینکه غالب کسانی که به او اعتقاد داشتند، از این اعتقاد برمی‌گردند و کسی بر این امر ثابت نمی‌ماند، مگر اینکه یقینش قوی و معرفتش صحیح باشد و در دلش، حرجی از آنچه حکم می‌کنیم، نبوده و تسلیم ما اهل‌بیت باشد».[1] 1. غیبت صغری غیبت صغری به دوره‌ای از زندگی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) گفته می‌شود که آن حضرت برای مدتی محدود، از دید عموم پنهان بودند. این دوره با شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) در سال 260 ق. آغاز شد و تا رحلت نایب چهارم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) در سال 329 ق. ادامه یافت. بنابراین دوران غیبت صغری، محدود به 69 سال بود و در این دوره اگر چه حضرت غایب بودند و کسی اطلاعی از محل سکونت ایشان نداشت، اما ارتباط به طور کلی قطع نبود و شیعیان از طریق نایبان خاص حضرت می‌توانستند مشکلات خود را حل نمایند و مسایل خود را از حضرت بپرسند. ایشان در این مدت، چهار نایب برای خود منصوب نمودند که هر یک بعد از فوت دیگری، عهده‌دار این مهم می‌گردید. اسامی آنان به ترتیب عبارت است از: 1. ابوعمرو عثمان بن سعید عمری، از سال 260 ق. تا هنگام وفات (احتمالاً سال 267 ق). 2. ابوجعفر محمّد بن عثمان عمری، بعد از فوت پدر تا سال 305 ق. 3. ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی، از سال 305 ق. تا 326 ق. 4. ابوالحسن علی بن محمّد سَمُری، از سال 326 ق. تا 329 ق.[2] 2. غیبت کبری با فوت آخرین نایب حضرت در سال 329 ق. دورۀ طولانی غیبت کبری آغاز گردید و تا زمانی که مشیت الهی تعلق گیرد، ادامه خواهد داشت. در آخرین روزهای عمر نایب چهارم، امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) در نامه‌ای خطاب به او فرمودند: «به نام خداوند بخشندۀ مهربان. ای علی بن محمّد سمری! خداوند پاداش برادرانت را دربارۀ تو بزرگ فرماید. تو در فاصلۀ شش روز می‌میری، کارهای خود را انجام بده و به هیچ کس وصیت نکن که پس از تو جانشین‌ات باشد، چون غیبت دوم (تامّه) واقع شده است...».[3] بیم‌ها و امیدها امام علی(علیه السلام) در بیان ویژگی‌های غیبت کبری می‌فرمایند: «لِلقائِمِ مِنَّا غَیبَةٌ أمَدُها طویلٌ کَأَنِّی بالشِّیعَةِ یجُولُونَ جَولانَ النِّعَم فی غَیبَتهِ یطلُبُونَ المَرعی فَلایجِدُونَه أَلا فَمَن ثَبَتَ مِنهُم علی دِینِهِ وَ لَم‌یقسُ قَلبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَیبَتِ إِمَامِهِ فَهُوَ معی فی دَرَجَتی یومَ القیامَةِ»؛[4] قائم(علیه السلام) را غیبتی است که زمانش طولانی خواهد بود. گویی شیعیان را می‌بینم که در زمان غیبت او به این سو و آن سو می‌روند. همانند گوسفندانی که چوپان خویش را گم کرده و به دنبال چراگاه هستند و چیزی نمی‌یابند. آگاه باشید پس کسی که بر دینش ثابت قدم بماند و به خاطر طولانی‌شدن غیبت امامش، دچار قساوت قلب نگردد، پس او در روز قیامّت در رتبه و درجۀ من، با من خواهد بود. فقها حجت امام عصر(علیه السلام) بر مردم وظیفۀ شیعیان در دوران غیبت کبری، طبق توصیۀ خود حضرت، مراجعه به فقهای جامع الشّرایط است که نایبان عام ایشان محسوب می‌شوند. در توقیع صادر شده از حضرت آمده است: «وَ أَمّا الحوادِثُ الوَاقِعَةُ فَارجِعُوا فِیهَا إلَی رُوَاةِ أَحَادِیثِنَا فَإِنَّهُم حُجَّتِی عَلَیکُم وَ أَنَا حُجَّةُ الله عَلَیهِم»؛[5] و اما در پیش‌آمدها به روایان احادیث ما مراجعه نمایید که آن‌ها حجت من بر شمایند و من حجّت خدا بر آن‌ها هستم. امام صادق(علیه السلام) در این زمینه می‌فرمایند: «وَ أَمَّا مَن کَانَ مِنَ الفُقَهَاءِ صَائِناً لِنَفسِهِ حافظاً لِدِینِهِ مُخَالِفاً لهَواهُ مُطِیعاً لأَمرِ مَولَاهُ فَلِلعَوَامِ أَن یقَلِّدُوهُ»؛[6] و اما کسی از فقها که خویشتن‌دار و نگهبان دینش و مخالف هوای نفسش و پیرو دستوارت مولایش (ائمۀ اطهار‌ (علیهم السلام)) باشد، پس بر مردم لازم است از او تقلید نمایند. نتیجه: بنابر مباحث مطرح شده غیبت دو گانه امام دوازدهم (عجل‌الله‌ تعالی‌فرجه الشریف)، سالها پیش از تولد او توسط امامان قبلی، پیشگویی شده و از همان زمان توسط راویان و محدثان، حفظ و نقل و در کتاب‌های حدیث ضبط شده است که بدان اشاره شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استغاثه آیا می توان برای ظهور غریب فاطمه(عج) استغاثه نکرد؟! آیا می توان این همه ظلم و ستم را در جای جای این کره خاکی و مخصوصا در میان امت پیامبر اکرم(ص) دید و دلخون نشد و حتی لب به دعایی باز نکرد؟ آیا می توان هزار و اندی سال غربت و غیبت مهدی فاطمه(عج) را به نظاره نشست و اشک نریخت؟ آیا می توان هل من ناصر منتقم خون حسین(ع) را شنید و از کنار آن با بی تفاوتی گذشت؟ آیا می توان هر روز نگاه مظلومانه اطفال یمن و عراق و سوریه و فلسطین را تماشا کرد و از عمق جان خواستار ظهور منجی عالم بشریت نشد؟ آیا می توان وصایای امام و شهدا را نادیده گرفت و حتی دعا و تضرعی برای تحقق آن آرمان‌های نورانی نکرد؟ آیا می توان منجلاب فساد و تباهی بشریت را در عصر کنونی دید و بی تفاوت بود؟ پس بیاییم یکدل و یکصدا در نیمه شعبان امسال همراه با هزاران هزار عاشق منتظر در ایران اسلامی بانگ برآوریم و ظهور مولایمان را از خداوند متعال بخواهیم ، تضرع و استغاثه کنیم به درگاه الهی باشد که باقی مانده غیبت را بر ما ببخشاید و دیدگانمان را با نور ظهورش روشن سازد.
🔴 پرسش و پاسخ مهدوی شماره(۱) 🔵 فواید دعا برای سلامتی امام زمان(عج) 🌕 آیا خواندن این دعا (اللهم کن لولیک) فضیلتی دارد؟ و چه ضرورتی دارد ما برای سلامتی امامی که وعده خداوند بر زنده ماندن و جهانی شدن قیامش وجود دارد دعا کنیم؟ به عبارتی این دعای مستجاب شده است. 🌹 پاسخ آیت الله مصباح(ره ) : 🔹 کمترین فایده آن اظهار ارادت و محبت دعاکننده است، و اگر نظر دقیقی داشته باشیم می‌فهمیم خدای متعال در چنین دستوراتی چقدر به بندگانش لطف فرموده که اجازه داده است برای ولی نعمت خودشان دعا کنند یا صدقه بدهند. ضمناً ضمانت طول عمر به معنای آن نیست که هیچگونه مرضی هم عارض وجود مبارک ایشان نشود.
‼️ خطرناکتر است یا بانک ها؟؟؟ حجت الاسلام موسوی مطلق: امیدوارم همچنان که داعش نابود شد، سیستم بانکی ایران هم نابود گردد. خطر ربا در بانک ها کمتر از داعش نیست. ✍️وقتی با خدا میجنگیم،خودبخود نابود میشویم. داعش را انقلابیون نابود کردند اما چرا برای مقابله با جنگ با خدا کاری نکردیم؟؟ ❗️خودمان را گول نزنیم!! ✔️ هرگونه سود و وام بانکی را تحریم کنیم.
🍾 ❇️⇦۸مزیت شگفت‌انگیز ↶کنترل قندخون ↶کاهش کلسترول ↶مبارزہ باعفونتها ↶بهبود کاهش وزن ↶سفید کردن دندان‌ ↶درخشان کردن مو ↶بهبود گرفتگی عضلات ↶درمان سرماخوردگی 🍏
🔆 🔸گویند: دانایی، روزی در کوچه دید دو کودک بر سر یک گردو با هم دعوا می‌کنند. 🔸به خاطر یک گردو یکی زد چشم دیگری را با چوب کور کرد. 🔸یکی را درد چشم گرفت و دیگری را ترس چشم درآوردن، گردو را روی زمین رها کردند و از محل دور شدند. 🔹فرد دانا رفت گردو را برداشت و شکست و دید، گردو از مغز تهی است. گریه کرد. 🔸پرسیدند: تو چرا گریه می‌کنی؟ 🔹گفت: از نادانی و حس کودکانه، سر گردویی دعوا می‌کردند که پوچ بود و مغزی هم نداشت. 🔹دنیا نیز چنین است، مانند گردویی است بدون مغز که بر سر آن می‌جنگیم و وقتی خسته شدیم و آسیب به خود رساندیم یا پیر شدیم، آن را رها کرده و برای همیشه می‌رویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ هفت فرمان رهبر معظم انقلاب به فعالان فضای مجازی
انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه.pdf
3.52M
📗 نسخه پی‌دی اف و رایگان کتاب "انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه" ✍ به قلم استاد علیرضا پناهیان
خصوصیات انسانهای آخرالزمان ________________ ________________ 📚📚📚📚📚📚📚 ✍️ سوال: انسانهای آخرالزمان چه خصوصياتی دارند که باعث می شود برخی از آن ها از اصحابی که در زمان امامان (ع) بودند و با آنها در جنگ ها شرکت ميکردند مقامشان بيشتر باشد؟ چرا در اين زمان که ما امام خود را نمی بينيم بيشتر از آن زمان ديندارتريم؟ ✍ پاسخ: روایات متعددی در بزرگداشت مقام مومنان در زمان غیبت از سوی پیامبر و اهل بیت اطهار (ع) بیان شده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم: ☀️پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) می فرمایند: يا علىّ! عجيب ترين مردم از جهت ايمان، و عظيم ترين ايشان از جهت يقين گروهى هستند كه در آخرالزمان زيست می‌كنند، زيرا ايشان به ديدار پيامبر نرسیده اند، و حجّت از ايشان غائب است، ولى ايشان به نوشته اى (كتاب‌های روايات معصومين) ايمان آورده اند. 📚📗من لا يحضره الفقيه: شيخ صدوق (381 ه ق)، ج 4، ص366 ✅برادران پيامبر اکرم (صلی الله عليه و آله و سلّم) در آخرالزمان ☀️ابو بصير و او از امام محمد باقر (عليه السّلام) روايت نموده كه پيغمبر اكرم (صلّى اللَّه عليه و آله) روزى در جمعى از اصحاب خود دو بار فرمود: خداوندا! برادران مرا به من بنمايان. اصحاب عرض كردند: يا رسول اللَّه! مگر ما برادران شما نيستيم؟ فرمود: نه! شما اصحاب من می باشيد، برادران من مردمى در آخرالزمان هستند كه به من ايمان مى آورند، با اين كه مرا نديده اند. خداوند آنها را با نام و نام پدرانشان، پيش از آن كه از صلب پدران و رحم مادرانشان بيرون بيايند، به من شناسانده است، ثابت ماندن يكى از آنها بر دين خود، از صاف كردن درخت خاردار (قتاد) با دست در شب ظلمانى، دشوارتر است. و يا مانند كسى است كه پاره اى از آتش چوب درخت «غضا» را در دست نگاه دارد. آنها چراغ هاى شب تار می باشند، پروردگار آنان را از هر فتنه تيره و تارى نجات می دهد. 📚📗بحار الأنوار: علامه مجلسی، ج52، ص124 ✍️این روایات و روایات آخرالزمان نشان می دهند که در زمان غیبت امام زمان (عج) دینداری بسیار سخت می شود، چرا که از یک طرف کشش های شیطانی و ابتلائات آخرالزمانی بسیار زیاد می شود و یک طرف ولی خدا در پرده غیبت است و مومنان نمی توانند او را ببینند و از وجود او استفاده کنند و مجبور هستند دین خود را بر اساس نوشته ها (قرآن و احادیث) حفظ کنند، این وضعیت موجب می شود که گرایش به بی دینی و دین گریزی بسیار پر رنگ تر از دینداری و گرایش به دین باشد و اگر کسی با این وضعیت دیندار شد ارزش بسیار زیادی خواهد داشت. ✍️بنا بر این انسانهای آخرالزمان در صورتی از اصحاب پیامبر (ص) مقامشان والاتر باشد که ایمان داشته و در این ایمان خود راسخ و پابرجا باشند و الا اگر ایمان نداشته باشند ارزشی نخواهند داشت. ________________ ________________ 📚📚📚📚📚📚📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ ماجرای عجیب تفحص یک شهید در نیمه شعبان ✨ انتشار به مناسبت ولادت امام زمان
(عجل الله تعالی فرجه الشریف)

👤 🎬 By ErFan404