eitaa logo
نیروی قدس (جبهه مقاومت)
40هزار دنبال‌کننده
31.8هزار عکس
18.1هزار ویدیو
924 فایل
﷽ 🔰وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ در خدمتم 👇
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدم به روی نیزه ها بابا سرت را دیدم به دست ساربان انگشترت را بابا بمیرم تشنه بودی بین گودال پوشانده تیر و نیزه ها آن پیکرت را بابا تو رفتی و حرم رفته به غارت خیلی کتک زد قاتل تو خواهرت را راس تو روی نیزه ها! باشد قبول است اما به روی نیزه ها زد اصغرت را دستان ما بستند و در بین اسیری هنگام رفتن دیده ام‌ بال و پَرَت را وقتی که افتادم حواست بود بابا؟ حتما تو دیدی حال و روزِ دخترت را بابا وَرَم دارد تمام صورتِ من سیلی زده یک مرد جنگی دلبرت را بابا نشان پیری از موی سپید است؟ گفتی تو روزی سرگذشت مادرت را آتش میان خیمه افتاد و سرم سوخت انگار سوزانده کسی موی سرت را من دخترم، باباییم، تقصیر من چیست؟ بابا بغل کن باز هم این دخترت را
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@dars_akhlaq (2).mp3
11.53M
🔊 💐🎙 آیت الله استاد بهاءالدینی (ره) 🔵موضوعتزکیه نفس (نفس اماره) 👌 پیشنهاد دانلود فوق العاده👌 ⭕️ قسمت دوم ⭕️
تزکیه نفس (نفس اماره) جلسه دوم تمام موجودات جهان از معجزات خداوند هستند. بصیرت انسان باید حقیقت جهان را درک کند و هوای نفس مانع آن می شود. امت های گذشته در جواب دعوت انبیاء به یکتاپرستی می گفتند: ما تابع کارهای پدرانمان هستیم، آن ها بت پرست بودند و ما نیز بت پرستیم. پیامبر (ص) می فرمایند: هیچ پیامبری مانند من اذیت نشد. انسان با تزکیه و تهذیب نفس به درک حقایق اطراف و معجزات عالم بشریت می رسد. 👈ایمان به خدای تعالی از همه چیز انسان را غنی می کند. قرآن می فرماید: از روزی بترسید که دیگر کسی به حال کسی فایده ای نکند. در روز قیامت غنی و فقیر فرقی با هم ندارند و کمکی به هم نمی کنند. چیزی که همراه انسان است اعمال اوست. فقط شفاعت اهل عصمت شامل بندگان با ایمان می شود. امام سجاد (ع) می فرمایند: انسان با ایمان آشنایی پیدا نمی کند در صورتی که دروغ بگوید، ولو این که دروغی بگوید که به شوخی باشد. سخن انسان مومن باید به گونه ای باشد که نیاز به سند و مدرک برای تایید صدق آن نباشد. رابط بین نعمات الهی و روحانیت، عبارت از عاقله است. عقل یک نورانیت است و عاقله پیامبران و اولیاء را تربیت می کنند، عاقله معارف و اخلاق اسلام را ادراک می کند و مورد خطابات الهی است. کسی کمال عقلی پیدا می کند که محبوب ترین موجودات الهی باشد، تمام برکات انبیاء و اولیاء همه از عاقله است. نفوس غیر الهی، تمام جرایم را کمال خود می داند. اگر خداوند به انسان عقل عطا فرمود و مورد حب خود قرار داد، انسان هرگز جرایم را جزو کمالات خود نمی داند. پیامبر اسلام (ص) عظمت را یافته است و زمین خاکی و یا نخ ابریشم برایش تفاوتی ندارد. بزرگی این است که دستان خدا با انسان همراه باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊 💠 دعای حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) ﷽ 🔆إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ 🔅اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🔅 🔆أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ 🔆فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ 🔅يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ🔅 🔆اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ 🔆يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ🙏 بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌷 💐💐💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄━═✿♡﷽♡✿═━┄ 🔅امام حسن مجتبی(علیه السلام): 🔹مَن عَبَدَ اللّهَ عَبَّدَ اللّهُ لَهُ کُلَّ شَىء. 🔸هر کس خدا را(حقیقتا) بندگى کند، خداوند همه چیز را بنده او گرداند. 📚تنبیه الخواطر/ج۲ ص۱۰۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
764.4K
💠آیات ۱۷ الی ۷۶ سوره مبارکه ✅نکته 🔅فَلَا اُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ (۷۵) 🔅وَ اِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ (۷۶) اگر «لا»  باشد که به معنی قسم یاد کردن است، زائده نباشد؛ یعنی نیازی به قَسم نیست، خود این مطلب روشن است. 🔸برخی‌ها خواستند بگویند این «لا» زائده است؛ یعنی «اُقسِمُ» به قرینه ﴿وَ اِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ﴾. پس معلوم می‌شود قسم هست. پس «لا» زائده است؛ یعنی «اُقسِمُ» بعضی‌ها خواستند بگویند که این «لا» زائده نیست؛ یعنی قسم یاد نمی‌کنم، چرا؟ چون این یک قسم عظیمی است من چرا چنین قسمی یاد بکنم؟! پس این دلیل نیست که این «لا» زائده است، برای اینکه اگر این «لا» زائده نباشد معنایش این است که من به مواقع نجوم قسم یاد نمی‌کنم، برای اینکه قسم مهمی است من چرا قسم یاد بکنم؟ ❓پرسش: در مورد سوره «قیامت» هم باید این را بگوییم؟ پاسخ: بله این دو وجه است؛ منتها آن‌جا ﴿وَ اِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ﴾ ندارد. این ﴿لاَ اُقْسِمُ بِیَوْمِ الْقِیَامَةِ ٭ وَ لاَ اُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَةِ﴾ و هم اینکه قسم به عظیم نیست! به این دو دلیل بین سوره «قیامت» با اینجا فرق است. 🔹مواقع نجوم هم که آیا این جمع «مُوقِع» به معنای اسم زمان است که هنگام سقوط نجوم:﴿وَ اِذَا النُّجُومُ انکَدَرَتْ﴾ و {فَإِذَا النُّجُومُ طُمِسَتْ} هست، یا اگر اسم مکان باشد؛ یعنی به نظام سپهری قسم نمی‌خورم. به هر تقدیر این وجوه درباره این دو جمله نورانی گفته شد هر کدام از اینها لطافت خاص خودش را دارد. 📚تفسیر تسنیم (آیت الله جوادی آملی)
📖صفحه ۵۳۵و۵۳۶🌷