هدایت شده از کانال ܫࡎـــܝ ࡈ߭ߊߺـــܣࡐܝ
✳️ همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دلها گروه گفتمان بسوی ظهور برگزار میکند :
🗞پرسش و پاسخ آزاد
🔳 باحضور :استاد سید فخرالدین موسوی
🕑 ساعت 22
🗓 روز دوشنبه 1401/10/12
✔️ابر گروه گفتمان بسوی ظهور
لینک گروه:
https://eitaa.com/joinchat/2778660876Cb817fb5993
دوستان خودرا معرفی کنید .
🛑 کنفرانس را در کانال #عصر_ظهور دنبال بفرمایید. 👇👇👇
https://eitaa.com/amtewi
410.8K
🔰 #سؤال_چهارم
چرا دشمنان داخلی و خارجیِ ما با بسیج و بسیجی دشمنی دیرینه دارند ؟
414.9K
🔰 #سؤال_پنجم
آزادیِ اسلامی چیست ؟
( تعریف آزادی از دیدگاه دین مبین اسلام چیست ؟ )
241.2K
🔰 #سؤال_هفتم :
در ظاهر دلیل اغتشاشات اخیر ، موضوع حجاب بوده . چرا با وجود گذشت بیش از ۳ ماه از شروع این جریانات ، هنوز قانون یا مصوبهی درستی چه از سوی مجلس و چه دیگر دستگاههای دخیل ، در این زمینه اتخاذ نشده و روز به روز شاهد ولنگاری بیشتری در این مورد (حجاب) هستیم ؟
365.2K
🔰 #سؤال_هشتم :
دلیل عدم کنترل فضای مجازی و عدم مسدود کردن دائمی پیامرسانهای خارجی به عنوان برجستهترین عامل التهابات جریانات اخیر چیست ؟ آیا میشه اینطور قلمداد کرد که دلیل ، نفوذ عوامل مخالف نظام و انقلاب در ارگانهای مربوط به این مسئلهست ؟
#جان_فدا
#حاج_قاسم_سلیمانی
🕌🚩 🇮🇷با ما باشید در قرارگاه عمار ⇩⇩⇩
https://eitaa.com/joinchat/3879600153Ca36ccb76db
♦️قاری قرآنی که جهنمی شد
👈یک چهارم از شب گذشته بود که امیر مومنان علی(علیه السلام) از مسجد کوفه بیرون آمد و به سوی منزل رهسپار گردید. کمیل بن زیاد که از اصحاب خاص و مخلص آن حضرت بود، همراه آن حضرت حرکت می کرد، در راه به در خانه مردی رسیدند، صدای قرآن از خانه وی شنیدنداو نیمه شب برخاسته بود و قرآن می خواند، علی(علیه السلام) و کمیل شنیدند او این آیه را با صدای دلنشین و پرسوز می خواند: امّن هو قانت آناء اللّیل ساجداً و قائماً یحذر الاخره و یرجو رحمه ربّه...؛ آیا کسی که در دل شب به اطاعت خدا و سجده و قیام به سر برد و از آخرت ترسان و به رحمت خدا امیدوار است، با کسی که با گناه و کفر زندگی می کند یکسان می باشد؟
👈کمیل در دل خود آهی کشید. صدای دلنشین قرآن، آن هم در دل شب و از لبان یک انسان شب زنده دار، او را به نشاط آورد، ولی چیزی نگفت.امام به کمیل توجه کرد و فرمود: صدای دلنشین این شخص تو را نفریبد، این قاری قرآن، ازاهل جهنم است که به زودی راز این مطلب را به تو خبر خواهم داد.
👈کمیل در حیرت و تعجب فرو رفت، از این رو که امام (علیه السلام )از فکر و نیّت او آگاه گشته و گواهی می دهد که آن قاری قرآن از اهل دوزخ است!!مدتی از این جریان گذشت، تا این که ماجرای خوارج نهروان پیش آمد و آنها بر ضد علی (علیه السلام) اعلام جنگ کردند و در سرزمین نهروان، جنگ خونینی بین سپاه علی (علیه السلام) با سپاه خوارج درگرفت و همه خوارج ـ جز 9 نفر فراری ـ کشته شدند.
👈کمیل در جبهه همراه امیرالمومنین (علیه السلام) بود، امیرالمومنین (علیه السلام)در حالی که از شمشیرش خون می چکید، به کمیل رو کرد و فرمود: با من بیا سپس هر دو نفر به اتفاق هم کنار کشته ها و سرهای بریده که به زمین افتاده بود رفتند، علی (علیه السلام) سرشمشیرش را بر سر کشته ها می نهاد، تا این که نوک شمشیر را بر سر همان قاری قرآن نهاد و فرمود: ای کمیل امّن هو قانت آناء اللّیل... این سر همان شخصی است که نیمه شب این آیه قرآن را می خواند و تو را مجذوب ساخته بود.کمیل امام را بوسید و از آرزوی جاهلانه خود استغفار کرد.
💡کانال جامع نفوذشناسی_تبیین:
🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار به همراهی آن یار می آید.
ای اهل حرم میر و علمدار می آید.
🇮🇷 سلیمانی قهرمان 🇮🇷
#حاج_قاسم
#شهید_پیروز
#لبیک_یا_خامنه_ای
@nofoz_shenasi
✅کانال جامع نفوذشناسی:
👇
https://eitaa.com/joinchat/1512374323C3a455ab6f6
آسمانسوخت، زمینسوخت و باراننگرفت
زندگی بعد تو بر هیچ کس آسان نگرفت...
🇮🇷 قهرمان سلیمانی 🇮🇷
@nofoz_shenasi
894.8K
چرا شبکه های اجتماعی داخلی نتوانستند جایگزین شبکه های اجتماعی خارجی شوند؟
شیخ قمی
@TablighGharb
4_6044021619817450128.mp3
4.53M
❌پرونده ویژه
🔻سیرتاپیاز جریان بهائیت
✅بخش اول
1⃣قسمت اول
💡کانال جامع نفوذشناسی_تبیین:
🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید
4_6044021619817450129.mp3
6.42M
❌پرونده ویژه
🔻سیرتاپیاز جریان بهائیت
✅بخش اول
2⃣قسمت دوم
💡کانال جامع نفوذشناسی_تبیین:
🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید
4_6044021619817450130.mp3
4.75M
❌پرونده ویژه
🔻سیرتاپیاز جریان بهائیت
✅بخش اول
3⃣قسمت سوم
💡کانال جامع #نفوذشناسی_تبیین:
🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | اشاره روز گذشته رهبر انقلاب به خصوصیات شخصی حاج قاسم
👆🏻 نگاه کنیم این خصوصیات را در خودمان به وجود بیاوریم اگر نیست، اگر نداریم، این خصوصیات را در خودمان ایجاد کنیم.
📲 پخش اینترنتی فیلم کامل بیانات👇
http://Farsi.Khamenei.ir/live
#شبهه
سه روحانی مطرحی که اجبارکردن حجاب شرعی را قبول نداشتند
🔹محسن کمالیان پژوهشگر فرهنگ و روحانیت، نوشت: آیت الله سیدمحمد حسن صدر، امام موسی صدر و آیت الله شهید بهشتی، هیچکدام، اجبار کردن بانوان به رعایت حجاب شرعی را قبول نداشتند.
🔹تصاویر زیر از سه روحانیت صاحب نام: سید محمد (حسن) صدر، امام موسی صدر و شهید بهشتی را در حالی نشان میدهد که حتی در مجالس یا دیدارهایی رسمی و حکومتی، خانمهای بیحجاب را محترمانه به حضور میپذیرفتهاند.
🔹شکی نیست که هر سه بزرگوار، ضرورت حفظ حجاب شرعی را قبول داشتند؛ اما حجاب اجباری را چطور؟ تصاویر زیر گواه آن است که هیچکدام، اجبار کردن بانوان به رعایت حجاب شرعی را قبول نداشتند.
🔹روش آنها روش پیامبر اکرم (ص) و مبتنی بر اقناع و محبت و انتخاب بود، نه روش منافقان مخالف پیامبر و مبتنی بر زورگویی، خشونت و اجبار! فقیهان حکومتی که امروز سنگ حجاب اجباری را به سینه میزنند، آیا فقه و اصول را بهتر از خاندان صدر میفهمیدند؟ یا خود را به حال اسلام و تشیع دلسوزتر میدانند؟/خبرآنلاین
🔻🔻🔻پاسخ این شبهه را در پست بعدی دنبال کنید
💡کانال جامع نفوذشناسی_تبیین:
🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید
🚩سربازانقلاب| سیدفخرالدین موسوی
#شبهه سه روحانی مطرحی که اجبارکردن حجاب شرعی را قبول نداشتند 🔹محسن کمالیان پژوهشگر فرهنگ و روحانی
👈پاسخ:
⭕️نکته اول:
از امام موسی صدر پرسیدهاند «آیا همسر شما محجّبه است؟» پاسخ ایشان بسیار خواندنی است: «[همسرم] حجاب اسلامی دارد. با این حال احساس نمیکنم در ادای وظایفش در جامعه و در برابر جامعهاش کوتاهی کند. خواهری دارم که در صور زندگی میکند و قویترین مؤسسات اجتماعی را در جنوب لبنان مدیریت میکند و محجبه است. اما تکرار میکنم که حجاب شرعی آسانتر از حجابی است که ما بدان عادت کردهایم.» (کتاب مسیره الامام السید موسی الصدر، ج2، صص 88-85، به نقل از وبگاه مؤسسهی امام موسی صدر)
⭕️نکته دوم:
مغالطهی آشکاری در تعبیر «حجاب اجباری» رخ داده است. وقتی از حجاب اجباری سخن میگوییم، سخن ما این است: «زنان مسلمان مجبورند محجبه باشند و در انتخاب غیر آن، اختیاری ندارند»؛ و خواسته یا ناخواسته، دوگانهی «اجبار – اختیار» شکل میگیرد و بهتبع این دوگانه، میتوانند از تحکّم و خشونت دینی و اعتبار قائل نبودن برای کرامت و اختیار انسانی و برچسبهایی از این قبیل سخن بگویند؛ در این فضای بحث، به یاد بیاوریم که اساساً دعوت دین به هدایت الهی با اختیار انسانها، رابطهای مبنایی دارد و نمیتوانیم از دینداری انسانها سخن بگوییم، امّا انسانها را موجوداتی مجبور و غیرمختار بدانیم؛ اساساً تدیّن و دینداری برای انسان مجبور، امکانپذیر نیست؛ بنابراین تعبیر «حجاب اجباری» در حقیقت حاوی نفی اختیار انسان است.
امّا اگر به تعبیر صحیحِ آن، یعنی «حجاب_الزامی» توجه کنیم، آنگاه دچار این خطای بزرگ روششناختی نمیشویم. نکتهی مهم این است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بنا بر «حُکم و نظر ولیفقیه» که اکثر مردم ایران با او بیعت کردهاند و همچنین بر اساس «تصویب اکثریت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی»، رعایت حجاب شرعی در ساحت جامعه، امری لازم است.
دربارهی این «الزام» ممکن است برخی دیدگاهها قابل طرح باشد، امّا وقتی رعایت حجاب شرعی، امری لازم و «قانونی» میشود، در حقیقت بیانگر این است که در اینجا دیگر «اجبار» وجود ندارد و «الزامِ» آن، الزامی منطقی و قابل قبول است. بر این اساس، لزوم رعایت حجاب در جامعه، هم بر اساس نظر فقیه جامعالشرایطی بوده است که زعامت و رهبری جامعه را برعهده داشته است و هم خواست و مطالبهی اکثر مردم و نمایندگان ایشان.
حتی اگر عدهای از زمرهی تجدیدنظرطلبان و معتقدان به اندیشههای سکولار باشند، باید توجه کنند هر قانونی که در یک روند مردمسالارانه (و دموکراتیک) مبنای عمل اجتماعی قرار میگیرد، قطعاً از الزامات حقوقی برای اجرا برخوردار میشود.
⭕️نکته سوم:
شهید بهشتی در یکی از سخنرانیهای خود به صراحت عنوان میکند که ما قائل به آزادی به این گونه ای که زنان بدون حجاب وارد خیابان شوند نیستیم.
⭕️نکته چهارم:
بحث رأفت اسلامی یا جذب کسانی که نسبت به مقوله حجاب دچار تردید ذهنی هستند یک بحث است و بحث اجرای قوانین مصرحه در دایره حکومت اسلامی یک بحث دیگر.
اساسا سبک رفتار بزرگان ما در قبل و بعد از ایجاد حکومت اسلامی در مقوله های اجتماعی، کاملا متفاوت است.
⭕️نکته پنجم:
وقتی از امام موسی صدر «دربارهی زن مسلمان» پرسش میشود، پاسخ ایشان این است: «اعتقاد ندارم که تمدن امروزی آزادی درستی برای زن به ارمغان آورده باشد، زیرا این تمدن اگرچه از آزادی زن سخن گفته، عملاً او را با ابزارهای مختلفی چون تبلیغات و تجارت و جشنها مقید ساخته است و بیشترِ تلاش خود را بر رشد بُعد زنانگی او متمرکز کرده و این خود موجب کوتاهی عمر زن و کاهش فرصتهای او و افزایش قیدوبندهایش شده است. درحقیقت، اگر ما قصد آزادی حقیقی زن را داشته باشیم، در تعالیم دینی نکاتی میبینیم که این خواسته را تأمین میکند. دین مطلقاً فعالیت زن را در امور مختلف اجتماعی ممنوع نمیکند. اگرچه رسیدگی به امور خانه و خانواده را برای زن ترجیح میدهد، او را مجبور به این کار نمیکند.» (به نقل از وبگاه مؤسسهی امام موسی صدر)
💡کانال جامع نفوذشناسی_تبیین:
🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید