eitaa logo
🚩سربازانقلاب| سیدفخرالدین موسوی
18.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
2.9هزار ویدیو
274 فایل
🚩 درگاهی برای معرفی #شبکه_نفوذ @fakher56 گروه متصل: https://eitaa.com/joinchat/1366360084C09602dbad0 کانالهای دیگرم: @mostanadsazam @parvandeha @roshana_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩سربازانقلاب| سیدفخرالدین موسوی
سند دیدار خاتمی و جورج سوروس (رهبر کودتاهای مخملی) @NOFOZ_SHENASI
نتیجه سفر سید محمد خاتمی به واشنگتن، دستور محرمانه از سوی رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به سازمان سیا برای اجرای "عملیات سیاه" در ایران با هدف بی ثبات سازی دولت تهران بود و کنگره آمریکا نیز به درخواست 400 ملیون دلاری بودجه از سوی "بوش "برای بی ثبات کردن نظام دینی ایران پاسخ مثبت داد. @NOFOZ_SHENASI
دیدار با محسن امین زاده، از متهمین فتنه 88 @NOFOZ_SHENASI
پایان التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷✌️ امروز ۱۰ آذر ۱۴۰۱ بازدید رئیس جمهور از بازار سنندج خدا حفظ کنه رئیس جمهور مردمی و شجاع رو✌️ @nofoz_shenasi ✅کانال جامع نفوذشناسی: 👇 https://eitaa.com/joinchat/1512374323C3a455ab6f6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تکذیب خبرهای منتشر شده در خصوص بخشش قاتلین شهید عجمیان توسط والدینش @nofoz_shenasi
51.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 تفاوت اعتراض با اغتشاش 🚨 در پاسخ به کارگردان تلویزیون و سینما 🔥 نشر با شما 😉 ⚠️ بیناشو! (علی زکریائی) رو دنبال کنید و به دیگران هم معرفی کنید 👇 https://eitaa.com/joinchat/941490182Cf311cd661a 🆔 @binaasho
🪓مسئولین این نوشته را نخوانند... یکی از شیوه های تبلیغاتی در برندینگ کالاها، هزینه هایی است که برای تبلیغات منفی، توسط خود شرکتهای تولیدی پرداخته میشود. به عنوان مثال، کفشی تولید میشود و خود شرکت سازنده، هزینه هایی را به افرادی پرداخت می کنند تا علیه کالای تولیدی خودشان محتوا تولید کنند. شاید در ظاهر اولیه، تصور شود این شیوه تبلیغ به قیمت نابودی شرکت سازنده تمام شود، اما قرار گرفتن در صدر کانون توجه ها، اصلی ترین هدف تبلیغات کالاهاست که اتفاقا در این نوع شیوه تبلیغ به راحتی میتوان بدان دست یافت. و با این روش هم در صدر کانون توجهاتند و هم با پاسخ به نقدها و به تعبیری پاتک زدن به حملات (ساختگی)، میزان فروش خود را بالا ببرند. یا مثلا فیلمی ساخته میشود، خود کارگردان، منتقدینی را اجیر می کند که علیه فیلمش نقد بنویسند، و به فیلمش حمله کنند، با این شیوه، فیلم ساخته شده، هم در صدر اخبار قرار میگرد و هم کانون توجه ها واقع میشود و بنابر قاعده «الانسان حریص علی ما منع» (انسانها برای رسیدن به آن چیزی که منع میشوند حریصند)، مخاطب بیشتری را برای دیدن این فیلم به گیشه ها میکشاند و سود چند برابری نصیب خود می کند. در عرصه سیاست هم متأسفانه هستند کسانی که دقیقا از همین شیوه استفاده کرده و به قیمت بدنامی خود (با علم بر غلط بودن مواضعشان) حاضرند دست به تبلیغات کثیف زده و خود را در صدر کانون توجهات قرار دهند. در دنیایی که فالورها و هشتگها در مدیریت فضای جوامع یکه تازی می کنند، داشتن دنبال کننده زیاد، به معنای داشتن منابع درآمدی بسیار (و البته بادآورده) از طریق تبلیغات است. این واقعیتی است که از آن به «»، تعبیر میشود. عدم شناخت این محیط دهشتناک و عدم تسلط بر علوم رسانه توسط مسئولین قضایی کشور، در برند شدن بسیاری از سلبریتیهای دست چندم و فراموش شده کمک شایانی کرده است. ضرورت بازیابی و به روزرسانی اطلاعات رسانه ای مسئولین مربوطه در این حوزه از نان شب نیز واجب تر است. در اتمسفری که «آقامیری ها» بعد از خلعیت و محکومیت میتوانند دنبال کننده های خود را چند برابر ساخته و به تبع آن به سم پاشیهایشان هم ضریب بدهند، نداشتن قواعد «» توسط مسئولین صاحب منصب، میتواند لطمات اجتماعی جبران ناپذیری را در ادامه سلطه بر پیکره ی مظلوم جامعه ی ذهنی ما بزند. ✍🏼هشتگ نوشتی از: سیدفخرالدین موسوی @nofoz_shenasi
35.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚽️ سید دوباره گل کاشت! سید مجاهد زلال و شجاع عراقی بازهم اثبات کرد که دانش آموخته باکفایت و تربیت شده است! 👌سید جان خدا حفظت کنه! ✅ حقا که ثابت کردی شاگرد حاج قاسم هستید! در این شرایط حساس سکوت چرا ؟ @nofoz_shenasi ✅کانال جامع نفوذشناسی: 👇 https://eitaa.com/joinchat/1512374323C3a455ab6f6
آیا آن بخشی از جامعه عفیف ایرانی که در پی هنجارشکنی های اخیر در خصوص کشف حجابهای علنی در مراکز و اماکن عمومی و بعضا دولتی، حساسیت دینی بخرج داده و اعتراضش را به شکلی قانونی و مسالمت آمیز و بصورت تحصن و تجمع نشان داده، نباید مورد توجه مسوولین قرار گیرند؟! آیا حساسیت این طیف که کم هم نیستند و جمعیتشان به گستره جمعیت ایران اسلامی است نباید مورد بررسی قرار گیرد؟! آیا مسوولی نباید بیاید و درست توضیح بدهد که چرا قوانین رسمی جمهوری اسلامی لگدمال امیال جمعیت قلیلی از هنجارشکنان واقع شده و صدایی از مسوولین هم بلند نشود؟! با مردمتان حرف بزنید. این بخش کثیر از جامعه که برای حفظ منافع نظام سکوت انقلابی کرده اند را حقیقتا مردم بدانید و شبهات ذهنشیان را نسبت به کم کاری یا ترک فعل برخی مسوولین، پاسخ دهید. بپذیرید که ایشان هم جزئی از مردمی هستند که اتفاقا کل را تشکیل میدهند. @nofoz_shenasi
♦️مقدمه اول: امروز جمهوری اسلامی حرم است(شهید سلیمانی) ♦️مقدمه دوم: طبق پروتکلهای تصویبی هیچ یک از اماکن مقدسه و حرمها اجازه ورود به افراد بدحجاب و بی‌حجاب را بداخل حرم نمیدهد. نتیجه : هیچی داشتم تمرین قواعد منطقي رو میکردم 😉 @nofoz_shenasi
❣چگونه من چادری شدم؟! (ارسالی از خاطرات واقعی یکی از اعضا محترم کانال) من تو یه خانواده کاملا سنتی به دنیا اومدم از اونهایی که عنادی با دین ندارن اما برای تمام جزییات زندگی فرزندشون سخت میگیرن جز برای دین داریش مثلا با شدید ترین فشارها مجبورش میکنن دهها کلاس موسیقی و هنر و ورزش و درسی بره تا ذهنش باز بشه و در آینده برای خودش کسی بشه ولی درمورد حجاب و نماز و اصول دین معتقدن که نباید به بچه فشار آورد و باید گذاشت خودش انتخاب کنه منم تو این خانواده مجبور بودم تمام هفته کلاسهای مختلف زبان ، موسیقی، خوشنویسی، شنا ....برم بدون اینکه اصلا نیازی درخودم احساس کنم یا اینها برام جذابیتی داشته باشن سال ۹۴ وارد نوزده سالگی شده بودم که یهو احساس کردم به پوچی رسیدم و از همه این کلاسها و رفت وآمدها بیزارم وروحم تشنه یه چیزی شده که این کلاسها جوابگوش نیست خودمو گم کرده بودم و بلد نبودم خودمو پیدا کنم یه چیزی درونم می جوشید که نمبدونستم اون چیه دنبال یه چیزی فراتر از اینهایی که تا حالا داشتم بودم یه شب رفتم مسجد گفتم خدایا کمکم کن خودمو پیدا کنم نمیدونم باید از کجا شروع کنم همون شب خواب دیدم یه خانم محجبه که دور صورتش نورانی بود یه چادربهم داد گفت دخترمن باید با این شروع کنه شروع کن دخترم بیدارشدم احساس کردم مادرم حضرت زهرا بهم امر کرده که چادر سرم کنم ونقطه شروع حرکت یه خانم حجابه صبحش به مادرم گفتم برام چادربدوز من میخوام حجاب برتر رو انتخاب کنم خانوادم مخالفت کردن نه اینکه ضد حجاب باشن دوتا دلیل داشتن اول اینکه گفتن الان احساساتی شدی چند صباح دیگه طاقت نمیاری و پشیمون میشی و بدتر حرمت چادر رو زیرپا میکنی و دیگه اینکه تو جمع همسالان خودت که تا حالا باهم بودید دیگه پذیرفته نمیشی اما من دیگه تصمیمم رو گرفته بودم دقیقا روز ۱۷ دی ۹۴ همزمان با کشف حجاب چادری شدم البته خانوادم درست گفتن تقریبا اکثر دوستانم از تصمیم یهویی من خوشحال نشدن خصوصا اینکه من خیلی تصادفی وارد گروه دقایق شدم و خط مشی انقلابی هم پیدا کرده بودم خیلی طعنه وکنایه شنیدم تقریبا تنها هم شدم ولی من بیدی نبودم با این بادها بلرزم با گذشت زمان نه تنها پشیمون و دلسرد نشدم بلکه چادری که مادرم حضرت زهرا بهم عنایت کردن برام روز به روز ارزشمندتر شد و محکم تر حفظش کردم امیدوارم که با همین چادرشهید بشم و چادر سیاهم کفنم بشه. @nofoz_shenasi ✅کانال جامع نفوذشناسی: 👇 https://eitaa.com/joinchat/1512374323C3a455ab6f6
❌نوستالژیهای خطرناک/1 👈خاطره ایت الله محمدی گیلانی(رییس سابق دیوان عالی کشور) و ترس از ترور توسط !!! 🔸آیت الله محمد محمدی گیلانی رییس سابق دیوان عالی کشور و از شخصیت های برجسته انقلاب اسلامی می گوید: 👈یک روز قبل از مطرح شدن قائم‌مقامی آقای منتظری در مجلس خبرگان (25/4/1364)، من ضمن تماس با دفتر امام رحمت‌الله‌علیه کتباً (از طریق آقای توسلی و آقای رسولی) از ایشان درخواست ملاقات کردم. در آن موقع اعلام شده بود که امام تا پانزده روز ملاقات ندارند. من در تکه کاغذی نوشتم مطلبی واجب و ضروری است، احساس وجوب کردم به عرض مبارک برسانم. امام اجازه دادند خدمت‌شان رسیدم. گفتم:« فردا قرار است موضوع قائم‌مقامی آقای منتظری در مجلس خبرگان مطرح شود، خواستم به عرض‌تان برسانم به آقای هاشمی بگویید مطرح نشود. من به آقای منتظری ارادت دارم؛ خدمت‌شان درس خوانده‌ام؛ ایشان را عابد و زاهد می‌دانم؛ ولی این خصوصیات کافی نیست. او از عهده‌ی این کار بر نمی‌آید...» 🔸امام گله‌های سوزانی از آقای منتظری آغاز کرد که کجا چه کرده و کجا چه...! و اضافه فرمود:«... احمد هم از او دفاع می‌کند! از منزل سید مهدی هاشمی دست‌نویس‌‌های او را آورده‌اند. من دیدم نامه‌های آقای منتظری از نوشته‌های مهدی هاشمی الهام گرفته! این را من برای ایشان نوشتم!» سخن امام که به این‌جا رسید، من گفتم:«آقای عین نامه‌ی شما را آورد و در جلسه خواند و با خنده گفت: امام خیال کرده که آن‌چه من برایش می‌نویسم، الهام از سید‌مهدی می‌گیرم!»  👈امام فرمود:« نامه‌ی مرا آورد در جلسه خواند؟»      🔸گفتم:« بله! آقای سید عباس خاتم و سید جعفر کریمی و چند نفر دیگر هم بودند.»      👈امام فرمود:« او این طور است.»      عرض کردم:«بفرمایید که فردا ایشان به عنوان قائم‌مقام رهبری مطرح نشود.»      👈امام قدری فکر کرد و فرمود:«احمد نیست؛ می‌شود شما زحمت بکشید و به آقای هاشمی بگویید بعد از ظهر من ایشان را ببینم؟»      عرض کردم:« بله! اما به آقای نگویید که من آمدم( و این جریان را به شما گفتم) به هیچ کس نگویید. من می‌ترسم مرا هم کنند یا مثل در چاه بیندازند!»😳     این را که گفتم، امام – اعلی‌الله‌مقامه- سه بار خندید و فرمود:«خاطرت جمع باشد.»  📚کتاب سنجه انصاف؛ تألیف محمّد محمّدی ری‌شهری، صفحه 16/ چاپ پنجم/ 1388/ دارالحدیث. @nofoz_shenasi
/2 در خاطرات سال ۷۵ خود به مرگ پسر حسن روحانی به خاطر شلیک یک گلوله اشاره می‌کند. در متن خاطره روز ۲ فروردین سال ۱۳۷۵ آمده است: «خبر رسید محمد روحانی، پسر دکتر نایب رییس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی در اثر حادثه‌ای فوت کرده است. با ایشان صحبت کردم. خیلی متاثر بود و گفت، دیشب در خانه با گلوله‌ای کشته شده است. ظواهر نشان می‌‎دهد که احتمالا در هنگام ور رفتن با اسلحه از دست خودش در رفته، ولی احتمالات دیگری هم مطرح است؛ در حال بررسی هستند. پیام تسلیتی برای پخش فرستادم.» @nofoz_shenasi
/3 ☮رفسنجانی: زنان کت و دامن بپوشند.... گزیده پاسخ‌های رفسنجانی به کیهان در سال ۸۲ را در زیر بخوانید: مثلا از من می‌پرسیدند: زن می‌تواند کت و دامن بپوشد؟ گفتم: چه اشکالی دارد؟ سر همین جواب خیلی حرف زدند. بحث رنگ مطرح شد، گفتم که رنگ را خدا تعیین نکرده است. رنگ سیاهی که ما انتخاب کردیم، درست ضد آن چیزی است که اهل بیت(ع) انتخاب کردند. آنها سفید یا سبز می‌پوشیدند. بنی‌عباس بودند که سیاه را آوردند. گفتم کاری به رنگ لباس مردم نداشته باشید. گفتم کاری به شکل لباس مردم نداشته باشید. زن باید پوشیده باشد، حالا لباس هرچه می‌خواهد، باشد. نباید تبرج باشد، چون یک اصل اسلامی است. بنابراین ما مسایل فرهنگی را در حد اعتدال قبول داریم. یعنی همان مقداری که اسلام خواسته است و نه آن مقداری که بخواهیم تحمیل کنیم. شاید یادتان نباشد که اگر استادی در دانشگاه ریش خود را می‌تراشید و یا لباس شیک می‌پوشید، مشکل داشت و سخت می‌گرفتند. می‌خواستند زنان و مردان را از هم جدا کنند و حتی سراغ درمان رفتند و گفتند که طبیب زن برای زن و طبیب مرد برای مرد باشد. اینها همه سخت گیری های است که نتیجه عکس می‌دهد. اگر سخت‌گیری‌ها را رسمی کنیم برای جامعه مخصوصاً در زنها و جوانها حالت فرار درست می شود. هنوز فکر می‌کنم اگر ابتکار را دست بگیریم، توقعات خانمها و جوانها را شرعاً می‌توانیم تامین کنیم و پیش خداوند هم حجت داریم. انقلاب اسلامی را هم می‌توانیم حفظ کنیم. لابد می‌دانید که رهبری در مقابل فشار همین سخت‌گیری ها یک بار فرمودند: «وجهی برای تحمیل چادر نمی‌بینم» در حدیث این جمله است: انالله یحب ان یوخذ برخصه کما یحب یوخذ بعزائمه، خداوند همان مقدار که میخواهد به تکلیف های واجب عمل شود، همان مقدار هم میخواهد به رخصتها عمل شود. امام(ره) همواره نصیحت میکردند که در زندگی و در برخورد با مردم و در آموزشها و منبرها، خواسته های خشکمقدسها و احتیاط های سخت را مطرح نکنید که مردم بتوانند به طرف اسلام بروند. آیتالله بروجردی میگفتند: این احتیاط هایی که ما میکنیم، خلاف احتیاط است. چون از بس سختگیری میکنیم، افراد پشیمان میشوند. نباید بیشتر از همان مقدار که خدا خواسته است، از مردم بخواهیم.. ما که نمیخواهیم بیشتر از خدا و پیامبر (ص) مسلمان باشیم. @nofoz_shenasi
/4 هاشمی رفسنجانی خطبه های نماز جمعه12اردیبهشت65: «ببینید من بارها در این بحثم گفتم که به این‌ها اهانتِ مرگ بر بی‌حجاب و این‌ها نکنید، بذارید این‌ها کم‌کم بفهمند، اما نمی‌فهمند؛ بعضی‌هایشان عناد دارند، بعضی‌هایشان اصولاً ضدانقلاب هستند؛ یعنی چون با انقلاب مخالف هستند این‌جوری می‌کنند که بگویند ما با انقلاب نیستیم. به‌هرحال مطمئن باشید که از این به بعدان شاء الله با آمدن قانون که حرکت قانونی باشد، دیگر در جمهوری اسلامی ما تحمل نمی‌کنیم که برای تضعیف خانواده و تضعیف رابطه زن و شوهر و تضعیف رابطه بچه و مادر، تضعیف خواهر و برادر و به هم زدن این نهاد مقدس، افراد لاابالی و هوس‌باز بتوانند مصلحت این جامعه را به بازی بگیرند.» هاشمی در سال 82: زنان، کت و دامن بپوشند... @nofoz_shenasi
هدایت شده از گردباد نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑فیلم شوک آور ربایش یک سپاهی و اعتراف گیری اجباری در اطراف تهران / گنده لات هایی که نوچه موساد شدند 🔹گزارشی از اقدامات اراذل و اوباشی که به اعدام محکوم شدند را ببینید. این اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بودند. 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود ✏️ @aledavood 👈 عضو شوید 🙏
چگونه اعتراض خود را نشان دهیم بهتر است؟! ⚠️سوال از شما، پاسخ از رهبری ⛔️((مهم)) ❇️پاسخ رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای(دام ظله): اجتماع درست این است که شما یک سالنی اجاره کنید یا در اختیار بگیرید، پانصد نفر، هزار نفر، دو هزار نفر، 10 هزار نفر دانشجو آنجا جمع بشوند، دو نفر سه نفر با مطالعه قبلی بروند آنجا به ‌طور استدلالی حرف بزنند؛ این مهم است. 👈🏻این حرف، هم به گوش نماینده مجلس می ‌رسد، هم به گوش نماینده دولت می ‌رسد، هم به گوش نماینده رهبری می‌ رسد؛ این‌جور اجتماعاتی مهم است. 👈 یا در قضایایی که گاهی بعضی از مجموعه ‌های دانشجویی می ‌خواهند خط ‌شکنی کنند، اگر چنانچه فرض بفرمایید یک عده ‌ای می‌خواهند از خط قرمزهای نظام عبور کنند و خیلی هم افتخار می ‌کنند و می‌ خواهند شجاعت به خرج بدهند، جلادت به خرج بدهند و از خط قرمزهای نظام عبور کنند، خیلی خب، اینجا اجتماع جسمانی بسیار خوب است؛ البته نه به معنای اینکه بروید مجلس آنها را به هم بزنید. 👈🏻بنده قبلا هم گفته ‌ام، الان هم می ‌گویم، 10 بار دیگر هم می‌ گویم؛ من با به ‌هم زدن مجلس مخالفم؛ هر مجلسی که می ‌خواهد باشد. به هم زدن مجلس یک کاری است بی ‌فایده و احیانا مضر؛ اقلّش این است که بی ‌فایده است، اکثرش این است که مضر است. چه لزومی دارد؟ خیلی خب، آنها آنجا جلسه تشکیل داده‌اند و علیه فلان مبنای انقلابی دارند بحث می ‌کنند؛ بسیار خوب، شما همان ‌جا اعلام بکنید که فردا یا پس ‌فردا ما در اینجا -آنها آنجا، شما اینجا یا در همان سالن- جلسه تشکیل می‌ دهیم و درباره این موضوع بحث خواهیم کرد. دعوت کنید، دانشجویان را جمع کنید، بحث کنید، پنبه آن حرف را بزنید، تمامش کنید؛ این خوب است. @nofoz_shenasi
❓ضدانقلاب کیست؟؟ ⭕️ضدانقلاب کسی است که در کاری که مشغول هست، سستی کند. امروز ضد انقلاب کسی است که آن کاری که مشغول هست، در آن کار سستی کند، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربه است به کشور خودشان. امام خمینی(ره) @nofoz_shenasi
آشنا کیست؟! گلزاده کیست؟! چرا مریم رجوی و آشنا برای مرگ گلزاده پیام تسلیت فرستادند؟! (مروری بر کارنامه فکری )
1⃣ برخلاف دیدگاه بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی که معتقدند ، در حوزه‌ی فرهنگ، فاقد سیاست و برنامه‌ی مدونی است، اظهارات رئیس جمهوری و مشاوران ایشان و نیز عملکرد دولت در حوزه‌ی فرهنگ، نشان می¬دهد که دولت، رویکرد منسجم و نظام¬مندی را در طرح¬ریزی کلان فرهنگی دنبال می¬کند. مرور ادبیات و مواضع فرهنگی مسئولان و متولیان فرهنگی و شخص رئیس جمهوری، شواهدی بر جاری شدن یک تئوری قدیمی اما به‌روز شده ارائه می¬دهد. تمام نشانه ها حاکی از این است که این دولت، تلاشش برای پیاده‌سازی یک نظریه‌ی فرهنگی نه چندان خوشنام در فضای فرهنگی و سیاسی ایران است. کلیدواژه‌ای به نام «اسلام اجتماعی»، «» و «» که در پس نقاب خوش‌ رنگ و لعاب فرهنگی ، لانه کرده‌است. با قاطعیت تمام می‌توان گفت که تئوری فرهنگی «اسلام اجتماعی و رحمانی»، در حال پیاده -سازی و گسترش است. تئوری‌ای که برای اجرایی شدنش شخص به عنوان مشاور امور فرهنگی رئیس ‌جمهوری، متولی همراه کردن تمامی شئون فرهنگی و دستگاه‌های مسئول در دولت با این نظریه است. @nofoz_shenasi
2⃣ برای اثبات این فرضیه، با مروری مختصر بر آراء و نظرات فرهنگی و کنار هم قرار دادن صحبت¬ها و نوشته¬های رئیس جمهوری و حاملان تئوری اسلام غیرسیاسی و تأثیر آن بر عملکرد دولت، به محوریت نظریه‌ی «» بر سیاست‌‌های فرهنگی دولت خواهیم پرداخت و با انطباق این خط فکری با برخی نظریه¬ های قدیمی، با نگاهی عمیق‌تر عقبه‌ی فکری و فرهنگی را بررسی خواهیم کرد. ☸️1 . اسلام اجتماعی، محور سیاست‌ها و اقدامات مغز متفکر فرهنگی دولت بارها به صراحت بر پیاده‌سازی الگوی اسلام اجتماعی سخن گفته‌است: «پروژه ای هم که من دنبال آن هستم، فهم اسلام اجتماعی در کنار اسلام فردی و اسلام سیاسی است». (مصاحبه با مجله‌ی اندیشه‌ی پویا، شماره‌ی 19) ⁉️⁉️سوال: مقصود از اسلام اجتماعی چیست؟ ، مقصود خود از اسلام اجتماعی را حد واسطی میان اسلام فردی و اسلام سیاسی می‌خواند. اسلامی که دغدغه‌ی حکومت دینی ندارد و بیشتر به زندگی مؤمنانه در جامعه‌ی مدرن می‌اندیشد. او این قرائت از اسلام را این‌گونه شرح می‌دهد: «به عنوان یک تحلیل‌گر معتقدم که اسلام اجتماعی واسط میان اسلام فردی و اسلام سیاسی است. نگاه من تاریخی است و معتقدم که از اسلام فردی عبور کردیم و بعد از سرکوب مدرس و دوره‌ی رضاشاه به دهه‌ی سی تا دهه‌ی پنجاه رسیدیم که دوره‌ی اوج اسلام اجتماعی بود. پروژه‌ی اسلام سیاسی، روی اسلام اجتماعی سوار شده‌است.» (مصاحبه با مجله‌ی اندیشه‌ی پویا، شماره‌ی 19) @nofoz_shenasi
3⃣ ‼️بسیار مهم «تقابل اسلام‌اندیشان فرهنگی و اسلام‌اندیشان سیاسی در تقدم یا تأخر فرهنگ و سیاست بر یکدیگر است. گروه اول معتقدند؛ بدون جامعه‌ی دین‌دار، حکومت دینی محقق نمی‌شود پس باید ابتدا به اصلاح جامعه پرداخت. اما گروه دوم معتقدند؛ اولویت با تغییر رهبری جامعه است و استقرار حکومت دینی شرط لازم برای تحول دینی در جامعه است. (وبلاگ دکتر حسام‌الدین آشنا،17 دی 88) فقط کافیه یک جستجوی کوتاه از فرمایشات حضرت امام در مورد مبدأ انقلاب داشته باشید و با این نوع تفکر که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد مقایسه کنید و به ابعاد خطرناک این منشای فکری بیشتری پی ببرید. 👈🏻👈🏻طبیعتاً نتیجه‌ی چنین نگاهی به اسلام سیاسی، اعتقاد به انقلاب کم‌عمق را در دیدگاه مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، به دنبال دارد. از همین رو، آشنا مبدأ انقلاب اسلامی را نه ریشه‌دار در هویت تاریخی و اجتماعی ملت ایران و قیام 15 خرداد 1342، که کوتاه مدت و لحظه‌ای می‌داند. به این صحبت بیشتر دقت کنید: انقلاب اسلامی 57 از دی 56 شروع شد. در تظاهرات عاشورا و تاسوعای 57 خانواده‌ی ما روسری دوخته بود و به خانم‌های بدون حجاب، روسری می­دادیم. روسری تظاهرات عاشورای 57 قرار است چه مدتی دوام بیاورد؟ روسری را به عنوان یک تمثیل به‌کار می­برم. می‌خواهم بگویم که عمق تحولات انقلاب در سطح تغییر ساختارهای سیاسی بوده و نه در سطح تحول بنیادین فرهنگی. (مصاحبه با مجله‌ی اندیشه‌ی پویا، شماره‌ی 19) 2-1) آبشخورهای فکری نظریه‌ی اسلام اجتماعی آشنا در حمله ای مستقیم و با صراحت، ارکان و مبانی نظری حکومت جمهوری اسلامی و نیز مبانی انقلاب شکوهمند اسلامی را زیر سوال برده و با بازی با کلمات، نوع جدیدی از ادبیات را بر زبان میراند. به این بخش از مصاحبه ی او دقیقتر نگاه کنید: «ما باید مشق­ های ننوشته را بنویسیم. چرا خیلی زود از اسلام اجتماعی گذر کردیم و وارد اسلام سیاسی شدیم؟ هنوز باید مشق‌های ننوشته در اسلام اجتماعی را بنویسیم. ما بدون اینکه اخلاق را در جامعه نهادینه کنیم حکومت تشکیل دادیم و در نتیجه بسیاری فعالیت­های حکومتی‌مان فاقد اخلاق است. اصلاً اینکه آیا ما در مقابل معیشت مردم مسئول هستیم یا نه، مسئله‌ی اسلام اجتماعی است. ما نسبت به همسایه‌ی خودمان احساس مسئولیت نمی‌کنیم اما مثلاً نسبت به ونزوئلا احساس مسئولیت می‌کنیم.» (مصاحبه با مجله‌ی اندیشه‌ی پویا، شماره‌ی 19) @nofoz_shenasi