eitaa logo
نکته ها
1.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
1.5هزار فایل
وَ قَالَ عليه السلام مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ حکمت 297 نهج البلاغه پندها چه بسيار است و پند گیرنده چه اندك.. نشانی نشرمطالب کانون پژوهشی کوثر @noktaha
مشاهده در ایتا
دانلود
برادر، در مكايد نفس و شيطان دقيق شو. بدان كه نمى‏گذارند تو بيچاره يك عمل خالصى بكنى، و همين اعمال غير خالصه را كه خداوند به فضلش از تو قبول كرده نمى‏گذارند به سر منزل برسانى. كارى مى‏كنند كه به واسطه اين عجب و تدلّل بيجا همه اعمالت به باد فنا برود، اين نفع هم از جيبت برود . از خدا و رضاى او كه دورى، به بهشت و حور العين هم نمى‏رسى، سهل است، مخلّد در عذاب و معذب در آتش قهر هم مى‏شوى. تو گمان كردى به واسطه اين اعمال پوسيده گنديده سر و دست شكسته مخلوط به ريا و سمعه و هزار مصيبت ديگر، كه هر يك مانع از قبولى اعمال است، استحقاق بر حق تعالى پيدا كردى؟ يا از محبين و محبوبين شدى‏ عابد در مقام تفاخر گويد من فلان عمل را كردم. و ديگران را تنقيص كند و اعمال خود را بزرگ شمارد. گاهى هم تصريح نمى‏كند ولى چيزى مى‏گويد كه لازمه‏اش تزكيه نفس است. و عالم گويد به غير: تو چه مى‏دانى؟ من فلان كتاب را چندين دفعه ديدم، چندين سال در مجامع علمى بودم و اساتيد و اساطين ديدم و زحمتها كشيدم، كتابها نوشتم، تصنيف و تأليفها كردم. و همينطور. پ... و انسان بايد خيلى مواظبت از حال خود كند و در اطوار و اعمال خود دقيق شود كه مكايد نفس و دامهاى شيطان خيلى دقيق است و كمتر شخصى مى‏تواند از آن نجات پيدا كند. ممكن است انسان با يك اشاره در غير موقع يا يك كنايه بيجا از اهل دورويى و دو زبانى به شمار آيد. و شايد انسان تا آخر عمر مبتلاى به اين رذيله باشد و خود را صحيح و سالم و پاك و پاكيزه پندارد. . انسان بايد مثل طبيب دلسوز حاذقى و پرستار شفيق مطلعى از حالات نفس و اعمال در اطوار و اعمال خود دقيق شود چهل‏حديث حدیث عجب
تَعَلَّمُوا القرآنَ فإنّهُ أحسَنُ الحَديثِ و تَفَقَّهوا فيهِ فإنّهُ رَبيعُ القُلوبِ ، و استَشفُوا بنورِهِ فإنّهُ شِفاءُ الصُّدورِ، و أحسِنوا تِلاوَتَهُ فإنّهُ أنفَعُ القَصصِ . نهج البلاغة خطبة 110 امام على عليه السلام فرمودند قرآن را بياموزيد، كه آن بهترین سخن هاست. در آن انديشه كنيد، كه سبب بهار دلهاست از نورش شفا جوييد، كه شفابخش سينه هاست و به خوبی تلاوت کنید كه آن سودمندترين حکایت هاست
چه کار زیبایی.mp3
1.8M
چه کار زیبایی کردی کاری که پیامبر صلی الله علیه واله تحسین نمود و به عامل ان افرین گفت
کتاب نجات بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی https://eitaa.com/noktaha/3082
وقتی حجت برهمه تمام میشود.pdf
421.8K
... وقتی ستارگان پرفروغ اسمان انسانیت را یکی پس ازدیگری کنازدند و درحبس یا تبعید و... به شهادت رساندند.. درعصر وزمان ما اطاعت ازامثال ترامپ و.. .. صدام و ال سعود وال خلیفه و... حسنی مبارک و ومحمدرضا شاه را... بر ستارگان عالم انسانیت همچون امام خمینی رحمت الله علیه و... ترجیح دادند عملکرد رهبران جاهل کم عقل و فاسق و فاجر و مفسد و... باعث میشود عالم بشریت درکات و طبقاتی از جهنم فوق جهنم و عذاب روی عذاب و مصیبت روی مصیبت و... را متحمل شود... حوادث تاریخ و ظلم ها وستم ها و کشت وکشتارها وجنایت ها وفجایعی که بر بشر درحکومت طواغیت گذشته است جنگهای خانمان سوز و سلاح های مرگبار وجهنم افرین بکار رفته و اماده بکار سلاح های تمدن عصرما که به ان سلاح اتمی و میکربی و شیمیایی هم اضافه شده است نمونه هایی از دوزخ های سوزان و طبقاتی از عذاب جهنم و جوشش و نفوره و غرش ونعره ان است که انسان ها بخاطر نتیجه و حاصل عمل انتخاب غلط خود به ان گرفتارشده اند ومیشوند .. جهنم هایی که داعش برامده ازتفکر سقیفه بنی‌ساعده اخیرا بر افروخت و چه فجایع و مصیبت هاو جنایتهایی بباراورد که کسی جز خدا ازعمق ان خبرندارد نمونه عینی است که همه مشاهده نمودند... وقتی مکتب علی علیه السلام واصل امامت امت مهجور ومطرود و مکتب غاصبان امرامامت و ولایت محبوب و عزیز وحاکم شود نتیجه ان حکومت طواغیتی چون ال سعود سرسپرده کامل اسرائیل بر مکه ومدینه میشود .. بخشی ازمتن درس پنجم سوره مبارکه ملک
هدایت شده از نکته ها
سه لذت مهم.pdf
331.5K
این دهان بستی دهانی بازشد خوشا به حال روزه داری که درپایان ماه مبارک استغفار امده در صفحه 13این متن زبان حال و دلش باشد
22.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قران کتاب زندگی سعادت مندانه دنیا واخرت است بیانات مقام معظم رهبری مد ظله العالی فَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ سوره مبارکه بقره ایه 200 وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ سوره مبارکه بقره ایه 201
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم وَ أَهْلِکْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ‏
مادامي كه انسان در حجاب خود هست نمی تواند اين قرآن را كه نور است و به حسب فرمايش خود قرآن، نور است، نور را كساني كه در حجاب هستند پشت حجاب‏هاي زياد هستند، نمی توانند ادراك كنند. گمان می كنند كه می توانند اما نمی توانند. تا انسان از حجاب‏هاي بسيار ظلماني خود خارج نشود، تا گرفتار هواهاي نفساني است، تا گرفتار خودبينی هاست، تا گرفتار چيزهايي است كه در باطن خود ايجاد كرده است از ظلماتي كه بعضی ها فوق بعض است، لياقت پيدا نمی كند انسان كه اين نور الهي در قلب او منعكس شود... امام خمینی رحمت الله علیه صحيفه نور، ج 12، ص 253
يكي ديگر از حجاب‏هايي كه مانع از استفاده از اين صحيفه نورانيه است، اعتقاد به آن است كه جز آن كه مفسرين نوشته يا فهميده اند كسي را حق استفاده از قرآن شريف نيست. و تفكر و تدبر را به تفسير به رأي كه ممنوع است، اشتباه نمودند و به واسطه اين رأي فاسد و عقيده باطله، قرآن شريف را از جميع فنون استفاده عاري و قرآن را به كلي مهجور نموده اند در صورتي كه استفادات اخلاقي و ايماني و عرفاني به هيچ وجه مربوط به تفسير نيست تا تفسير به رأي باشد. آداب الصلوه، ص 199
از آداب قرائت، كه موجب تأثير در نفس نيز هست و سزاوار است كه شخص قاري مواظبت آن كند، ترتيل در قرائت است و آن، به طوري كه در حديث است، عبارت است از حد توسط بين سرعت در آن و تأني و فتور مفرط كه كلمات از هم متفرق و منتشر گردد. گويد پرسيدم از حضرت صادق سلام الله عليه از قول خداي تعالي كه می فرمايد: "و رتّل القرآن ترتيلاً"(مزمل، 4) فرمود يعني اظهار كن آنرا اظهار كاملي و سرعت مكن در آن چنانچه در شعر سرعت می كني و متفرق مكن اجزاي آنرا چون ريگهاي متفرق كه اجزايش با هم ملتئم نشود، ليكن قرائت كنيد كه تأثير در قلوب كند و دل هاي سخت شما را به فزع آورد و همّ شما آخر سوره نباشد يعني مقصود شما آن نباشد كه ق رآن را در چند روز ختم كنيد و يا اين سوره را به زودي ختم نموده و به آخر برسانيد. پس انسان كه می خواهد كلام خدا را قرائت كند و به آيات الهيه قلب قاسي خود را مداوا كند و با كلام جامع الهي شفاي امراض قلبيه خود را بگيرد و با نور هدايت اين مصباح منير غيبي و اين نور را دريابد، بايد اسباب ظاهريه و باطنيه آن را فراهم كند و آداب صوريه و معنويه آن را فراهم كند، نه مثل آن كه اگر گاهگاهي هم تلاوت قرآن كنيم، علاوه بر آن كه از معاني و مقاصد آن و اوامر و نواهي و وعظ و زجر آن به كلي غافليم ، و گويي آياتي كه در آن ذكر اوصاف جهنم و عذاب اليم آن يا بهشت و كيفيات نعيم آن گرديده به ما ربطي ندارد و نعوذ بالله در خواندن كتاب قصه حضور قلب ما بيشتر و حواس ما جمع‏تر است از كتاب كريم خداوند .چهل حديث، ص 504 و505