📍 نظارت بر درس خواندن
🔰 پدرم بر درس خواندن ما به طور مستمر نظارت میکرد. ما را گاه با تشویق و گاه با تندی، به آن ترغیب میکرد.
🔸 من همیشه تسلیم روش پدر و مجری خواست او بودم. هرگاه در مورد درسی که میخواندم، اظهار نظر میکردم، پدرم خیلی خوشحال میشد و به من که چهارده پانزده ساله بودم، میگفت: تو مجتهدی و قدرت استنباط داری.
📌 با برادرم مباحثه میکردم. پس از مباحثه، پدرم ما را به اتاق خود میخواند، از ما پرسش میکرد و آنچه را نتوانسته بودیم بفهمیم، برایمان توضیح میداد.
📔 بخشی از خاطرات دوران جوانی و مبارزات آقا به نقل از کتاب «خون دلی که لعل شد»
#امام_خامنه_ای
#تحصیل
@nomov_ir
3273-20190806154352153.mp3
23.67M
🔰سلسله مباحث #فلسفه_اخلاق_توحیدی
🎙 #استاد_فیاض_بخش
#جلسه_شانزدهم
📍رابطه اخلاق و اعتقادات در مکاتب مختلف اخلاقی
🔖 هدیه پیامبر در شب معراج از سوی پروردگار بر امت خاتم
🔖 انس با نماز؛ کمک به تقرب الهی
🔖 تمامی دستورات عملی در نماز هست.
🔖 تاسّی شیعیان به ملائکه در عرضه ولایت
🔖 ثبت تمامی اسامی شیعیان امام علی علیهالسلام در صحیفه النور
@nomov_ir
🔰تلاش و اقدام برای تشکیل #دولت_اسلامی از روز اول شروع شد؛
منتها افت و خیز داشته؛ پیشرفت و عقبگرد داشته؛ در جاهایی موفق بودیم، در برههیی موفق نبودیم.
🔹بعضی از ماها وسط راه پایمان لغزید؛
🔹بعضی از ماها در اصل هدف مردد شدیم؛ 🔹بعضی از ماها نتوانستیم خود را نگه داریم؛ دلبستهی به رفتارهای طاغوتی شدیم .
✅يقيناً اگر مزاحم هائى كه حالا مىشمارم، وجود نداشت، رسيدن به اين هدف، زمان زيادى نمىخواست؛ شايد در طول #پنج سال، #ده سال يك گروه متشكل قوى مىتوانستند اين اهداف را برآورده كنند؛
منتها در سر راه انسان موانع وجود دارد.
⚠️اين #موانع چه بودند؟
ما دو نوع موانع داشتيم:
يكى موانع درونى، يكى موانع بيرونى
🔳موانع درونى، #ضعفها است؛
▪️ضعفهاى فكرى است،
▪️ضعفهاى عقلانى است،
▪️راحتطلبى است،
▪️آسانگرائى است،
▪️آسانپندارى است. آسانپندارى هم مثل آسانگيرى و سهلانگارى است.
▪️گريز از چالش هم يكى از ضعفهاى درونى ما است.
▪️يكى ديگر از ضعفهاى درونى عبارت است از تربيتهاى اجتماعىِ موجود و عادتهاى تاريخى كه اينها در ما ملت ايران در آغاز انقلاب بود.
▪️#خشم و #شهوتهاى بىمهار و تربيت نشده، دلبستگى به عادات و عقايد خرافىِ ميراثى و بدفهميدن دستور دين جزو ضعفهاى درونى است.
🎙بیانات در در ديدار اساتيد و دانشجويان دانشگاههاى شيراز در تاریخ 14/ 02/ 1387
#دولت_اسلامی
@nomov_ir
بررسی حجیت قرائات مختلف_ استاد مفیدی.mp3
40.26M
🔰 بررسی حجیت قرائات مختلف
🎙استاد مفیدی
✍️این صوت، فشرده و محصّل چندین سال تحقیقات آیت الله حسین مفیدی -از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی بهجت (ره) - پیرامون بحث #تعدد_قرائات است.
#علمی
#اصول_فقه
📤 پیوند دریافت در پایگاه:
http://dl.nomov.ir/elmi/tahghigh/e-w-41.mp3
@nomov_ir
⚔️ سوغات غرب، به زور سر نیزه | تبیین تاریخی توطئه «کشف حجاب» براساس بیانات حضرت آیت الله خامنهای
✳️ استعمارگران برای آنکه در کشورهای تحت تسلط و نفوذ خود، زمینههای مقاومت و ایستادگی را از بین برده و استیلایی همهجانبه یابند، به «نابودی هویت، فرهنگ و سنتهای ملتها» پرداختند و وقتی «از قرنهای شانزده و هفده که وارد سرزمینهای شرق- از جمله سرزمینهای اسلامی- شدند، برای اینکه بتوانند کاملا کمند اسارت را به دست و پای این ملتها ببندند و اسیرشان بکنند، شروع کردند آنها را نسبت به گذشتهی خود، نسبت به داشتههای خود، نسبت به مذهب خود، نسبت به آداب خود و نسبت به لباس خود بدبین کردن... یعنی دینش را، اخلاقش را، لباسش را، خطش را، گذشتهاش را و مفاخرش را کنار بگذارد و فراموش بکند، اما فرهنگ غربی، آداب غربی، رسوم غربی، تفکر غربی و روش و منش غربی را بپذیرد!»
این مطلب را می توانید از پیوند رو به رو (https://khl.ink/f/37147) یا از تصاویر زیر بخوانید ⬇️
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
4_406825169202446997.pdf
3.53M
📚#کتاب ناب و خواندنی «مهر تابناک» ، بررسی احوالات عرفانی و دستورات اخلاقی و سلوکی عارف بزرگ قرن، سید علی آقا قاضی رحمت الله علیه
✍️علامه طهرانی(ره)
#آیت_الله_قاضی (ره)
#اخلاق
#معنویت
📤 پیوند دریافت در پایگاه:
http://dl.nomov.ir/tazkiei/t-637.pdf
@nomov_ir
🍃آیا حجاب نیروی نیمی از اجتماع را ناکارآمد می کند؟ 🍃
🎙#شهید_مطهری
✨آنچه موجب فلج کردن نیروی زن و حبس استعدادهای اوست #حجاب به صورت زندانی کردن زن و محروم ساختن او از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی است و⬅️ در اسلام چنین چیزی وجود ندارد.
⚡️اسلام نه میگوید که زن از خانه بیرون نرود و نه میگوید حق تحصیل علم و دانش ندارد- بلکه علم و دانش را فریضه مشترک زن و مرد دانسته است- و نه فعالیت اقتصادی خاصی را برای زن تحریم میکند.
💥اسلام هرگز نمیخواهد زن، بی کار و بیعار بنشیند و وجودی عاطل و باطل بار آید.
♻️پوشانیدن بدن به استثنای وجه و کفین مانع هیچ گونه فعالیت فرهنگی یا اجتماعی یا اقتصادی نیست.
✅آنچه موجب فلج کردن نیروی اجتماع است آلوده کردن محیط کار به لذتجوییهای شهوانی است.
📚مسئله حجاب
#حجاب
@nomov_ir
🎁معرفی یک نرم_افزار کاربردی در پژوهش
❓آیا تا به حال شده بین ده ها و صد ها فایل pdf یا word و... به دنبال مطلبی خاص باشید و نتوانید همه فایل ها را جداگانه باز کرده و جستجو کنید؟؟
🔺نرم افزار #FileSeek می تواند به سادگی این کار را برای شما انجام دهد. این نرم افزار یک ابزار جستجوی سریع، کوچک و با کاربرد فوق العاده آسان است که با اضافه کردن کلید واژه مورد نظر و تعیین پوشه ای که فایلها درون آن قرار دارد، براحتی درون تمام فایلهای word, pdf,... را جستجو و نتایج را به شما نشان خواهد داد.
👈این نرم افزار 2 ویژگی کاربردی دارد:
1️⃣برای دسترسی سریع تر و آسان تر، این نرم افزار به منوی راست کلیک ویندوز اضافه می گردد.
2️⃣این نرم افزار از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند.
🖇 فایل نرم افزار (ویژه ویندوز) با حجم 3.4 مگ برای دانلود مستقیم ضمیمه شده است.
📤صفحه دریافت نرم افزار:
https://soft98.ir/software/16624-FileSeek.html
#نرم_افزار
#ویندوز
@nomov_ir
خدای سخن آموز.mp3
453K
🎙بشنوید:
«خدای سخن آموز»
#استاد_وزیری_فرد
#پادکست_صوتی
📚از کتاب #ره_آورد_آسمان
•••✾•┈🍃💐🍃┈•✾•••
🔻کانال #رسم_وفا
@rasmevafa
💢 حضرت امیر، غدیر را به وجود آورده است.
🎙#امام_خمینی(ره):
حضرت امیر است که #غدیر را به وجود آورده است، مقام شامخ اوست که اسباب این شده است که خدای تبارک و تعالی او را حاکم قرار بدهد.
مسأله، مسأله #حکومت است. مسأله، مسأله سیاست است، حکومت عدل سیاست است، تمام معنای سیاست است.
خدای تبارک و تعالی این حکومت را و این سیاست را #امر کرد که پیغمبر به حضرت امیر واگذار کنند، چنانچه خود رسول خدا سیاست داشت و حکومت بدون سیاست ممکن نیست، این سیاست و این حکومتی که عجین با سیاست است، در روز عید #غدیر برای حضرت امیر ثابت شد.
📚صحیفه امام؛ جلد ۲۰؛ صفحه ۱۱۳
🗓مورخ: ۲ شهریور ۱۳۶۵
@nomov_ir