مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در خصوص زمان دقیق شروع و پایان خسوف امشب عنوان کرد امشب، سه شنبه 25 تیر 98 از ساعت 23:13 دقیقه ماه گرفتگی به شکل نیم سایه شروع میشود که البته این بخش از آن قابل رصد نیست، اما زمان شروع گرفت جزئی از ساعت 31 دقیقه و 43 ثانیه بامداد چهارشنبه 26 تیر 98 شروع میشود و در ساعت 2 و 44 ثانیه شاهد به اوج رسیدن این گرفت جزئی خواهیم بود. سرانجام در ساعت 3 و 29 دقیقه و 39 ثانیه گرفت جزئی خاتمه پیدا میکند. به طور کلی این خسوف جزئی حدود 2 ساعت و 58 دقیقه طول میکشد
⬅️ نماز ایات
دورکعت با پنج رکوع
ابتدا نیت نماز ایات کنید
سپس در رکعت اول حمد رابخوانید ویک سوره مانند قدر را به پنج قسمت وهردفعه یک ایه بخوانید ورکوع کنید ۰👈دقت :چون بسم الله الرحمن الرحیم فقط درسوره ی حمد یک آیه محسوب می شود در سوره های دیگر همراه با آیه اول که خوانده شود ؛یک آیه محسوب می شود ۰
🔹بسم الله الرحمن الرحیم
انا انزلناه فی لیله القدر
بعد رکوع میرویم
🔹وما ادرایک ما لیله القدر
رکوع می رویم
🔹لیله القدر خیر من الف شهر
رکوع می رویم
🔹تنزل الملائکه والروح فیها باذن ربهم من کل امر.
رکوع میرویم
🔹سلام هی حتی مطلع الفجر
رکوع میرویم
وسوره با پنج رکوع تمام می شود وقتی به رکوع پنجم رسیدیم وسر برداشتیم به سجده می رویم
🔹بعد از سجده دوم بلند می شویم ورکعت دوم
حمد را می خوانیم وبقیه اش را مثل رکعت اول ادامه می دهیم
👈همین الان نماز را بخوانید تا قۻا نشده
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
نماز آیات دو رکعت است که میتوان به چند روش آن را خواند:
اول:پس از خواندن حمد وسوره به رکوع رود، سپس سر از رکوع بردارد ودوباره حمد ویک سوره کامل بخواند ...همین طور تا رکوع پنجم سپس به سجده رود ورکعت دوم را به همین شکل بخواند.
دوم: یک سوره را به پنج قسمت تقسیم کند و بعد از حمد یک قسمت از از سوره را بخواند، به رکوع رود وبعد از رکوع قسمت بعدی آیه را بخواند - بدون خواندن حمد- به رکوع رود ...تا سوره و۵ رکوع کامل شود. ورکعت دوم هم به همین صورت بخواند.
سوم: یک رکعت را مثل حالت اول ورکعت دیگر را مثل حالت دوم بخواند.
نکته مهم: طبق نظر رهبری در شیوه دوم نمیتوان بسم الله الرحمن الرحیم را یک قسمت قرار داد !
✅قبل از رکوع دوم، چهارم، ششم، هشتم ودهم قنوت مستحب است واگر فقط قبل از رکوع دهم قنوت بگیرد کافی است.
✅نمازآیات را به صورت جماعت نیز میتوات خواند.
4_5852879048111292865.mp3
387.1K
#ختم_قرآن📖
💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐
"صفحه #۷۵ کلام الله مجید
➣
📜 #یڪــآیــهقـــرآن۲۸
{ اندوهگـــین مباش!
آیا خـدا #برایت ڪافی نیست!}
چه بسا چیــیزی ڪه امروز
تــو را #ناراحــت میڪند
ممڪن است ↶↶
👌فردا سبب #خوشحالیات باشد.
📒 ســوره قـصص آیــه ۱۳
#یک_نکته_تفسیری_از_آیاتی_که_امروز_قرائت_کردیم
[سوره آل عمران آیه ۱۹۱]
🔸اشاره👇
اَلَّذِینَ یَذْکُرُونَ اَللّٰهَ قِیٰاماً وَ قُعُوداً وَ عَلیٰ جُنُوبِهِمْ وَ یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلْأَرْضِ رَبَّنٰا مٰا خَلَقْتَ هٰذٰا بٰاطِلاً سُبْحٰانَکَ فَقِنٰا عَذٰابَ اَلنّٰارِ (۱۹۱)
(خردمندان) کسانی هستند که ایستاده و نشسته و (خوابیده) بر پهلو یاد خدا میکنند و در آفرینش آسمانها و زمین اندیشه میکنند (و از عمق جان میگویند: ) پروردگارا! این هستی را باطل و بی هدف نیافریده ای، تو (از کار عبث) پاک و منزّهی، پس ما را از عذاب آتش نگهدار.
🔹نکته ها👇
به فرموده ی امام باقر علیه السلام، افراد سالم، نماز را ایستاده و افراد مریض، نشسته و افراد عاجز، به پهلو خوابیده، به جا آورند. [۱]
🔸پیام ها👇
۱ نشانه ی خردمندی، یاد خدا در هر حال است. «لِأُولِی الْأَلْبٰابِ اَلَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللّٰهَ قِیٰاماً وَ قُعُوداً وَ عَلیٰ جُنُوبِهِمْ»
۲ اهل فکر، باید اهل ذکر باشند. «لِأُولِی الْأَلْبٰابِ اَلَّذِینَ یَذْکُرُونَ»، «وَ یَتَفَکَّرُونَ»
۳ ایمان بر اساس فکر و اندیشه ارزشمند است. «یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنٰا مٰا خَلَقْتَ هٰذٰا بٰاطِلاً»
۴ ایمان و اعتراف با تمام وجود ارزش دارد. نباید به اعتراف زبانی اکتفاء کرد.
«یَتَفَکَّرُونَ» ، «رَبَّنٰا مٰا خَلَقْتَ... »
۵ ذکر و فکر، همراه یکدیگر ارزش است. متأسفانه کسانی ذکر میگویند، ولی اهل فکر نیستند و کسانی اهل فکر هستند، ولی اهل ذکر نیستند. «یَذْکُرُونَ»، «یَتَفَکَّرُونَ»
۶ آنچه سبب رشد و قرب است، ذکر و فکر دائمی است نه موسمی. «یَذْکُرُونَ» و «یَتَفَکَّرُونَ»
فعل مضارع اند که نشان استمرار است.
۷ شناختِ حسّی طبیعت کافی نیست، تعقّل و تفکّر لازم است. «یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضِ»
۸ کسی که در آفرینش آسمانها و زمین فکر کند، پی میبرد که خالق هستی، پروردگار ما نیز هست. «یَتَفَکَّرُونَ»، «رَبَّنٰا»
۹ آفرینش بیهوده نیست، گرچه همه اسرار آن را درک نکنیم. «مٰا خَلَقْتَ هٰذٰا بٰاطِلاً»
۱۰ اوّل تعقّل و اندیشه، سپس ایمان و عرفان، آن گاه دعا و مناجات. «یَتَفَکَّرُونَ»، «رَبَّنٰا»، «فَقِنٰا»
۱۱ اگر هستی بیهوده و باطل نیست، ما هم نباید بیهوده و باطل باشیم. «مٰا خَلَقْتَ هٰذٰا بٰاطِلاً»، «فَقِنٰا عَذٰابَ النّٰارِ»
۱۲ هستی هدفدار است، پس هر چه از هدف الهی دور شویم به دوزخ نزدیک میشویم. «فَقِنٰا عَذٰابَ النّٰارِ»
۱۳ قبل از دعا، خدا را ستایش کنیم. «سُبْحٰانَکَ فَقِنٰا...
۱۴ ثمره ی عقل و خرد، ترس از قیامت است. «لِأُولِی الْأَلْبٰابِ»، «فَقِنٰا عَذٰابَ النّٰارِ»
---------------
[۱]: ۱). تفسیر برهان، ج ۱، ص ۳۳۳. (به نقل از تفسیر راهنما)
4_5870684337548035481.mp3
3.01M
🔰 تحفه ی روز
⏰ 9 دقیقه
#حتما_گوش_کنید👆
✅ کسب علم
🔸جوون ها از عمرتون استفاده کنید
🔹 ماجرای یک شخصی که در گذشته قفل ساخت...
🎤 #حاج_اقا_فاطمی_نیا
🔹