eitaa logo
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
12.4هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
8.4هزار ویدیو
587 فایل
تقدیم به امام زمان علیه السلام [ کپی حلال ] دعامون کنید باعمل کردن به قرآن نورانی شویم اسرائیل رفتنی است فلسطین کلیدرمزآلودظهور است امام خامنه ای 👇 تبلیغات کانال نورالقران @Noorghran 👇ادمین رزرو تبلیغات مدیر @Eerfan313
مشاهده در ایتا
دانلود
سر سفره‌ی اصحاب ثروت و قدرت تا میتوانیم حاضر نشویم / مراقب نزدیکان و فرزندان خود باشید / ممکن است از راه #فرزند شما #نفوذ کنند 🚨 تذکر رهبر انقلاب خطاب به ائمه جمعه: 🔸 از رفتن سمت #اصحاب_ثروت و قدرت اجتناب کنید؛ سر سفره‌ی اصحاب ثروت و قدرت تا میتوانیم حاضر نشویم. 🔸 نامه‌ی امیرالمؤمنین به عثمان‌بن‌حنیف را که یادتان هست. حالا ما توقع نداریم؛ نه عثمان‌بن‌حنیف در بین ما هست، نه وضع ما با حضرت قابل مقایسه است، ولی میتوانیم این را برای خود قرار دهیم که به طبقات اشراف نزدیک نشویم. این موجب دور شدن از توده و عامه‌ی مردم است. 🔸 توصیه‌ی سلوکی این است که از رفتن سمت #صاحبان_قدرت و ثروت و کسانی که #زبان_چرب و نرم دارند پرهیز کنید. بعضی از این نودولتها که به ثروت رسیده‌اند و دنبال یک حاشیه‌ی امن هستند، سراغ ائمه‌ی جمعه و شاخصان روحانیت میروند. اینجا باید حواس جمع باشد. 🔸یکی دیگر از موارد مهم سلوک عملی که ائمه‌ی جمعه باید مراقبت کنند، مراقبت از نزدیکان و فرزندان است که اینها دچار اشکالی نشوند. آن کسی که سراغ شما می‌آید و شما رد میکنید، ممکن است سراغ فرزند شما بیاید و از آن طریق نفوذ کند.
🌒 زمان ادای نماز آیات 🔷وقت ادای (خورشید و ) از هنگام شروع گرفتگی تا زمان شروع باز شدن آن است‌ و احتیاط ترک نشود که قبل از آن که شروع به باز شدن نماید به انجام نماز بشتابد و اگر از آن وقت تأخیر انداخت، باید نماز را با نیت قربة إلی اللّه (بدون نیت قضا و ادا) بخواند.
مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در خصوص زمان دقیق شروع و پایان خسوف امشب عنوان کرد امشب، سه شنبه 25 تیر 98 از ساعت 23:13 دقیقه ماه گرفتگی به شکل نیم سایه شروع می‌شود که البته این بخش از آن قابل رصد نیست، اما زمان شروع گرفت جزئی از ساعت 31 دقیقه و 43 ثانیه بامداد چهارشنبه 26 تیر 98 شروع می‌شود و در ساعت 2 و 44 ثانیه شاهد به اوج رسیدن این گرفت جزئی خواهیم بود. سرانجام در ساعت 3 و 29 دقیقه و 39 ثانیه گرفت جزئی خاتمه پیدا می‌کند. به طور کلی این خسوف جزئی حدود 2 ساعت و 58 دقیقه طول می‌کشد
⬅️ نماز ایات دورکعت با پنج رکوع ابتدا نیت نماز ایات کنید سپس در رکعت اول حمد رابخوانید ویک سوره مانند قدر را به پنج قسمت وهردفعه یک ایه بخوانید ورکوع کنید ۰👈دقت :چون بسم الله الرحمن الرحیم فقط درسوره ی حمد یک آیه محسوب می شود در سوره های دیگر همراه با آیه اول که خوانده شود ؛یک آیه محسوب می شود ۰ 🔹بسم الله الرحمن الرحیم انا انزلناه فی لیله القدر بعد رکوع میرویم 🔹وما ادرایک ما لیله القدر رکوع می رویم 🔹لیله القدر خیر من الف شهر رکوع می رویم 🔹تنزل الملائکه والروح فیها باذن ربهم من کل امر. رکوع میرویم 🔹سلام هی حتی مطلع الفجر رکوع میرویم وسوره با پنج رکوع تمام می شود وقتی به رکوع پنجم رسیدیم وسر برداشتیم به سجده می رویم 🔹بعد از سجده دوم بلند می شویم ورکعت دوم حمد را می خوانیم وبقیه اش را مثل رکعت اول ادامه می دهیم 👈همین الان نماز را بخوانید تا قۻا نشده 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز آیات دو رکعت است که میتوان به چند روش آن را خواند: اول:پس از خواندن حمد وسوره به رکوع رود، سپس سر از رکوع بردارد ودوباره حمد ویک سوره کامل بخواند ..‌.همین طور تا رکوع پنجم سپس به سجده رود ورکعت دوم را به همین شکل بخواند. دوم: یک سوره را به پنج قسمت تقسیم کند و بعد از حمد یک قسمت از از سوره را بخواند، به رکوع رود وبعد از رکوع قسمت بعدی آیه را بخواند - بدون خواندن حمد- به رکوع رود ...تا سوره و۵ رکوع کامل شود. ورکعت دوم هم به همین صورت بخواند. سوم: یک رکعت را مثل حالت اول ورکعت دیگر را مثل حالت دوم بخواند. نکته مهم: طبق نظر رهبری در شیوه دوم نمیتوان بسم الله الرحمن الرحیم را یک قسمت قرار داد ! ✅قبل از رکوع دوم، چهارم، ششم، هشتم ودهم قنوت مستحب است واگر فقط قبل از رکوع دهم قنوت بگیرد کافی است. ✅نمازآیات را به صورت جماعت نیز میتوات خواند.
🌼🍃بسـم الله الـرحــمن الـرحــیم
4_5852879048111292865.mp3
387.1K
#ختم_قرآن📖 💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐 "صفحه #۷۵ کلام الله مجید
➣ 📜 ۲۸ { اندوهگـــین مباش! آیا خـدا ڪافی نیست!} چه بسا چیــیزی ڪه امروز تــو را می‌ڪند ممڪن است ↶↶ 👌فردا سبب باشد. 📒 ســوره قـصص آیــه ۱۳
[سوره آل عمران آیه ۱۹۱] 🔸اشاره👇 اَلَّذِینَ یَذْکُرُونَ اَللّٰهَ قِیٰاماً وَ قُعُوداً وَ عَلیٰ جُنُوبِهِمْ وَ یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلْأَرْضِ رَبَّنٰا مٰا خَلَقْتَ هٰذٰا بٰاطِلاً سُبْحٰانَکَ فَقِنٰا عَذٰابَ اَلنّٰارِ (۱۹۱) (خردمندان) کسانی هستند که ایستاده و نشسته و (خوابیده) بر پهلو یاد خدا می‌کنند و در آفرینش آسمان‌ها و زمین اندیشه می‌کنند (و از عمق جان می‌گویند: ) پروردگارا! این هستی را باطل و بی هدف نیافریده ای، تو (از کار عبث) پاک و منزّهی، پس ما را از عذاب آتش نگهدار. 🔹نکته ها👇 به فرموده ی امام باقر علیه السلام، افراد سالم، نماز را ایستاده و افراد مریض، نشسته و افراد عاجز، به پهلو خوابیده، به جا آورند. [۱] 🔸پیام ها👇 ۱ نشانه ی خردمندی، یاد خدا در هر حال است. «لِأُولِی الْأَلْبٰابِ اَلَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللّٰهَ قِیٰاماً وَ قُعُوداً وَ عَلیٰ جُنُوبِهِمْ» ۲ اهل فکر، باید اهل ذکر باشند. «لِأُولِی الْأَلْبٰابِ اَلَّذِینَ یَذْکُرُونَ»، «وَ یَتَفَکَّرُونَ» ۳ ایمان بر اساس فکر و اندیشه ارزشمند است. «یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضِ رَبَّنٰا مٰا خَلَقْتَ هٰذٰا بٰاطِلاً» ۴ ایمان و اعتراف با تمام وجود ارزش دارد. نباید به اعتراف زبانی اکتفاء کرد. «یَتَفَکَّرُونَ» ، «رَبَّنٰا مٰا خَلَقْتَ... » ۵ ذکر و فکر، همراه یکدیگر ارزش است. متأسفانه کسانی ذکر می‌گویند، ولی اهل فکر نیستند و کسانی اهل فکر هستند، ولی اهل ذکر نیستند. «یَذْکُرُونَ»، «یَتَفَکَّرُونَ» ۶ آنچه سبب رشد و قرب است، ذکر و فکر دائمی است نه موسمی. «یَذْکُرُونَ» و «یَتَفَکَّرُونَ» فعل مضارع اند که نشان استمرار است. ۷ شناختِ حسّی طبیعت کافی نیست، تعقّل و تفکّر لازم است. «یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضِ» ۸ کسی که در آفرینش آسمان‌ها و زمین فکر کند، پی می‌برد که خالق هستی، پروردگار ما نیز هست. «یَتَفَکَّرُونَ»، «رَبَّنٰا» ۹ آفرینش بیهوده نیست، گرچه همه اسرار آن را درک نکنیم. «مٰا خَلَقْتَ هٰذٰا بٰاطِلاً» ۱۰ اوّل تعقّل و اندیشه، سپس ایمان و عرفان، آن گاه دعا و مناجات. «یَتَفَکَّرُونَ»، «رَبَّنٰا»، «فَقِنٰا» ۱۱ اگر هستی بیهوده و باطل نیست، ما هم نباید بیهوده و باطل باشیم. «مٰا خَلَقْتَ هٰذٰا بٰاطِلاً»، «فَقِنٰا عَذٰابَ النّٰارِ» ۱۲ هستی هدفدار است، پس هر چه از هدف الهی دور شویم به دوزخ نزدیک می‌شویم. «فَقِنٰا عَذٰابَ النّٰارِ» ۱۳ قبل از دعا، خدا را ستایش کنیم. «سُبْحٰانَکَ فَقِنٰا... ۱۴ ثمره ی عقل و خرد، ترس از قیامت است. «لِأُولِی الْأَلْبٰابِ»، «فَقِنٰا عَذٰابَ النّٰارِ» --------------- [۱]: ۱). تفسیر برهان، ج ۱، ص ۳۳۳. (به نقل از تفسیر راهنما)
✅ حکم پوشیدن شلوارک برای مردان👆 🌺احکام شرعی مورد نیاز
4_5870684337548035481.mp3
3.01M
🔰 تحفه ی روز ⏰ 9 دقیقه 👆 ✅ کسب علم 🔸جوون ها از عمرتون استفاده کنید 🔹 ماجرای یک شخصی که در گذشته قفل ساخت... 🎤 🔹
بســـم الله الـرحـمن الـرحیم 🌻🌱🌻🌱🌻🌱🌻🌱
4_5857258579018383670.mp3
497.7K
#ختم_قرآن📖 💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐 "صفحه #۷۶ کلام الله مجید" #
تفسیر نور (محسن قرائتی) «200» يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ‌ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! (در برابر مشكلات و هوسها) استقامت كنيد و (در برابر دشمنان نيز) پايدار باشيد (و ديگران را به صبر دعوت كنيد) و از مرزها مراقبت كنيد و از خداوند پروا داشته باشيد، شايد كه رستگار شويد. نکته ها اين آيه، در چند مرحله به صبر در برابر انواع حوادث و مصائب توصيه مى‌كند؛ در برابر ناگوارى‌هاى شخصى و هوسها صبر كنيد. «اصبروا» در برابر فشارهاى كفّار، مقاومت بيشتر كنيد. «صابروا» در حفظ مرزهاى جغرافيايى از هجوم دشمن، حفظ مرزهاى اعتقادى و فكرى، از طريق مباحث علمى و حفظ مرز دلها، از هجوم وسوسه‌ها بكوشيد. «رابِطُوا» كلمه‌ى «رابطوا» از ريشه‌ى «رباط» به معناى بستن چيزى در مكانى است. به كاروانسرا نيز به اين دليل رُباط مى‌گويند كه كاروان‌ها در آنجا اتراق كرده و مال‌التجاره و اسب و شترها را در آنجا نگه مى‌دارند. همچنين به قلبى كه محكم و بسته به لطف خدا باشد، رُباط گفته مى‌شود. كلماتِ «ارتباط»، «مربوط» و «رباط» ريشه‌ى واحدى دارند. در روايات، «رابطوا» به معناى انتظار اقامه‌ى نماز آمده است. «1» گويا مسلمانان دل و جان خود را با پيوندى كه در نماز ايجاد مى‌كنند، محكم مى‌سازند. امام صادق عليه السلام فرمود: «اصبروا على الفرائض» در برابر واجبات صبر كنيد. «صابروا على المصائب» در برابر مشكلات صبر كنيد. «ورابطوا على الائمّه» «2» از پيشوايان خود دفاع كنيد. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: «اصبروا على الصَّلَوات الخمس وصابروا على قتال عدوّكم بالسيف‌ «1». تفسير مجمع‌البيان. «2». كافى، ج 2، ص 81. جلد 1 - صفحه 686 و رابطوا فى سبيل‌اللَّه لعلّكم تفلحون» بر نمازهاى شبانه روزى پايدارى كنيد ودر جهاد با دشمن، فعّال ودر راه خدا با يكديگر هماهنگ باشيد تا رستگار شويد. «1» پیام ها 1- در سايه‌ى ايمان، به كمالات مى‌رسيد. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا ...» 2- تا در مشكلات فردى صابر نباشيد، نمى‌توانيد در برابر دشمنان دين مقاومت كنيد. ابتدا «اصْبِرُوا» سپس‌ «صابِرُوا» 3- از ديگران عقب نمانيد، اگر كفّار در كفر خود مقاومت مى‌كنند، كشته مى‌دهند و مال خرج مى‌كنند، شما نيز در راه خدا با جان و مال پايدارى كنيد. «صابِرُوا» 4- مسلمانان بايد مشكلات يكديگر را تحمل كنند و يكديگر را به صبر سفارش كنند. «صابِرُوا» 5- اسلام، دين ارتباط است. ارتباط با مردم و خدا و پيامبران. «رابطوا» 6- صبر و مصابره و مرابطه بايد جهت‌دار باشد و در مسير تقوا و رضاى الهى قرار گيرد، وگرنه كفّار هم اين امور را دارند. «صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ» 7- اسلام دين جامعى است، صبر و تقوا در كنار توجّه به مرزها بيان شده است. «اصبروا ... رابطوا» 8- تقوا، مرتبه‌اى بالاتر از ايمان است. «آمنوا ... واتقوا» 9- صبر، زمينه‌ى رسيدن به سعادت و پيروزى است. «لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» «والحمدللّه ربّ العالمين
معانی کلمات آیه ۲۰۰ آل عمران اصبروا: صبر و استقامت ورزيد. صابروا: صبر و استقامت را همگانى كنيد (همه استقامت ورزيد). رابطوا: همه با هم ربط داشته باشيد (همبستگى و هماهنگى به وجود آوريد).[۱] نزول محل نزول: اين آيه همچون ديگر آيات سوره آل عمران در مدينه بر پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله نازل گرديده است. [۲] شأن نزول: محمد بن ابراهيم النعماني بعد از هفت واسطه از امام محمدباقر عليه‌السلام و ايشان از پدر بزرگوارش امام على بن الحسين عليه‌السلام روايت كند كه عبدالله بن عباس كسى نزد امام فرستاد تا درباره اين آيه از او سؤال كند. امام زين العابدين عليه‌السلام در خشم شد و به شخص سائل فرمود: خيلى ميل داشتم با آن كسى كه تو را به اين منظور فرستاده مواجه مي‌شدم تا به خودش مى گفتم. سپس فرمود: اين آيه درباره ما اهل البيت علیهم‌السلام و پدرم نازل شده است و از اين به بعد دشمنى كه بايد از او خويشتن را محفوظ بداريم جز از نسل او نمي‌تواند باشد. (منظور امام خلفاء بنى‌عباس بوده اند كه از نسل عبدالله بن عباس بوده و نسبت به آل محمد و ائمه اطهار عليهم‌السلام دشمنى فراوان ابراز داشتند).[۳] ابوذر از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل كند و گويد: پيامبر به من فرمود: اى ابوذر آيا ميدانى اين آيه چرا نازل گرديده است؟ ابوذر گفت: نه يا رسول اللّه. فرمود: درباره انتظار نماز بعد از به جاى آوردن هر نمازى نازل شده است.[۴] و نيز ابوالطفيل از امام باقر عليه‌السلام روايت كند كه فرمود: اين آيه درباره ما اهل البيت علیهم‌السلام نازل شده است و دشمنى كه بايد از او خويشتن را محفوظ بداريم. از خود ما خواهد بود (منظور امام خلفاى عباسى بوده كه از نسل عباس عموى پيامبر بوده اند).[۵] حسين بن مساعد از طريق مخالفين نقل و روايت كند كه اين آيه درباره رسول خدا صلى الله عليه و آله و امام على مرتضى علیه‌السلام و حمزه سيدالشهداء رضى الله عنه نازل گرديده است[۶].[۷] تفسیر آیه
🔸این کلمه ۳۹ بار در قرآن کریم ذکر شده است🔸 🔹اِذْن: در قرآن مجید به معنی اجازه، اراده، اعلام، اطاعت و علم به کار رفته. «وَ ما کانَ لِنَفْسٍ اَنْ تَمُوتَ اِلاّ بِاِذْنِ اللّه» (۱۴۵/آل عمران)، یعنی: هیچ کس جز با اجازه خدا نخواهد مرد. آذَنَ در کریمه «آمَنْتُمْ بِه قَبْلَ اَنْ آذَنَ لَکُمْ» (۱۲۳/ اعراف)، و امثال آن به معنی اذن دادن است یعنی: آیا به او ایمان آوردی، پیش از آن که به شما اجازه دهند.
✅ آیت الله سید علی قاضی(ره) : 🔻برای اینکه توفیقات شما زیاد شود ، #قرآن زیاد بخوانید. 🔺 تلاوت قرآن موجب باز شدن درهای توفقیات است.
🌺🌱بســـم الله الـرحـمن الـرحـیم
4_5859674970568786411.mp3
544.8K
#ختم_قرآن📖 💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐 "صفحه #۷۷ کلام الله مجید"