eitaa logo
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
12.4هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
8.3هزار ویدیو
587 فایل
تقدیم به امام زمان علیه السلام [ کپی حلال ] دعامون کنید باعمل کردن به قرآن نورانی شویم اسرائیل رفتنی است فلسطین کلیدرمزآلودظهور است امام خامنه ای 👇 تبلیغات کانال نورالقران @Noorghran 👇ادمین رزرو تبلیغات مدیر @Eerfan313
مشاهده در ایتا
دانلود
ختم سوره حمد برای حاجت : بسیار مجرب است و برای هر امر مشکلی وارد شده است و آن این که روزی صد بار خوانده شود به این کیفیت که بعد از نماز صبح ۲۱ مرتبه و بعد از نماز ظهر ۲۲ مرتبه و بعد از نماز عصر ۲۳ مرتبه و بعد از نماز مغرب ۲۴ مرتبه و بعد از نماز عشاء ۱۰ مرتبه . شروع ختم روز پنچ شنبه است و تا یک هفته ادامه دارد و چنانچه به هدفش نرسید در هفته دوم شروع کند و در دو ایه  الرحمن الرحیم  و ایاک نعبد و ایاک نستعین حاجت خود را بخواهد   منبع : رک بحارالانوار ج ۹۲ ص ۳۸۱
🍃🌹🍃🌹🍃 🌼کلید حل مشکلات: 🌼امام صادق علیه السلام: «ثلاث لایضرّ معهنّ شی ء: الدّعاء عند الکرب و الاستغفار عند الذّنب و الشّکر عند النّعمة» کافی ج ۲ ص ۹۵ 🌷 سه چیز است که با وجود آن، ضرری متوجه انسان نمی گردد: 🌷۱.وقت مشکلات دعاکن 🌷۲. برای گناه استغفارکن 🌷۳. و برای نعمت شکرکن 🍃🌹🍃🍃🌹🍃🍃🌹🍃
سلام علیکم برای شفای یک مریۻ که در کما است یک ختم صلوات برداشته ایم لطفا شرکت کنید ممنون 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
🍃🌹🍃🍃🌹🍃 #حفظ_قرآن 💠 روش های مرور 1. مباحثه 2. مرور انفرادی 3. استفاده از ترتیل استادان برجسته 4. م
🍃🌹🍃🍃🌹🍃 1. حفظ جدید متقن و با کیفیت 🔰 2. تکرار با فاصله زمانی مناسب در همان روز ( هر 3 یا 4 ساعت یکبار ) 🔰 3. تکرار همه روزه ی حفظ جدید حداقل تا 10 روز ( 10 درس ) 🔰 4. تکرار و مرور منظم کل محفوظات در بازه زمانی 3 تا 10 روز 🌺 روش تسلط بر آیات مشابه 🌺 1. انجام دقیق وظایف از حفظ جدید تا مرحله ماندگار شدن محفوظات 2. تکرار زیاد 3. دقت در تفاوت 4. بهره گیری از تجربه استادان حفظ 5. بهره از علم صرف و نحو 6. رمز گردانی 🍃🌹🍃🍃🌹🍃🍃🌹🍃
☇ 🌺🍃بســم اللہ الرحمـن الرحیـم ‌
[سوره مائده آیه ۵۰] أَ فَحُکْمَ الْجٰاهِلِیَّةِ یَبْغُونَ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّٰهِ حُکْماً لِقَوْمٍ یُوقِنُونَ آیا آنان حکم جاهلیّت را می‌طلبند؟ برای اهل ایمان و یقین، داوری چه کسی از خدا بهتر است؟ 🔸نکته ها👇 بهترین قانون، آن است که قانون گذار شرایط زیر را داشته باشد: *از تمام اسرار هستی و انسان، در حال و آینده آگاه باشد. *هیچ هدف انتفاعی نداشته باشد. *هیچ لغزش عمدی و سهوی نداشته باشد. *از هیچ قدرتی نترسد. *خیر خواه همه باشد. این شرایط، تنها در خداوند متعال وجود دارد، لذا قرآن می‌فرماید: «مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّٰهِ حُکْماً» و هر قانون بشری که خلاف حکم خدا باشد، جاهلانه است. «أَ فَحُکْمَ الْجٰاهِلِیَّةِ» (چون این قانون‌ها غالباً بر اساس هوا و هوس، ترس، طمع، جهل، خطا، خیال و محدودیّت علمی وضع شده است) 🔹پیام ها👇 ۱-بعضی از مردم (مشرکان، اهل کتاب) خواستار داوری پیامبر بر اساس قوانین جاهلیّت بودند. «أَ فَحُکْمَ الْجٰاهِلِیَّةِ یَبْغُونَ» ۲-فسق و گناه، انسان را به سوی فرهنگ جاهلی سوق می‌دهد. وَ إِنَّ کَثِیراً مِنَ النّٰاسِ لَفٰاسِقُونَ... أَ فَحُکْمَ الْجٰاهِلِیَّةِ ۳-آنان که با داشتن احکام الهی از آن روی می‌گردانند و سراغ قوانین بشری می‌روند، در مسیر جاهلیّت گام برمی دارند. فَإِنْ تَوَلَّوْا... أَ فَحُکْمَ الْجٰاهِلِیَّةِ یَبْغُونَ ۴-زمان جاهلیّت، مخصوص یک دوران نیست، هرگاه که مردم از خدا جدا شوند، دوران جاهلیّت است. أَ فَحُکْمَ الْجٰاهِلِیَّةِ... ۵-عقل و وجدان بهترین داور و دادگاه است. «وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّٰهِ حُکْماً» ۶-آنان که تنها چشم به قوانین بشری دوخته اند و آن را راه کمال می‌دانند، در ایمان و یقین خود شک کنند. «لِقَوْمٍ یُوقِنُونَ» 🍃🌼🍃🌼🍃🌼🌼🌼🍃🌼
🔹أَلْو: (بر وزن فلس) تقصير. كوتاهي (مفردات). «لٰا تَتَّخِذُوا بِطٰانَةً مِنْ دُونِكُمْ لٰا يَأْلُونَكُمْ خَبٰالًا» آل عمران: ۱۱۸، يعني از غير خودتان همراز مگيريد كه در تباهي شما كوتاهي نميكنند «وَ لٰا يَأْتَلِ أُولُوا الْفَضْلِ مِنْكُمْ وَ السَّعَةِ أَنْ يُؤْتُوا أُولِي الْقُرْبيٰ وَ الْمَسٰاكِينَ» نور، ۲۲ صاحبان فضل و وسعت كوتاهي نكنند از اينكه بنزديكان و مساكين چيزي بدهند، كلمۀ «يَأْتَلِ» را در آيه، قسم خوردن معني كرده اند ولي معناي اوّلي بهتر است، گر چه «ائتلي» بمعني قسم خوردن آمده است، زيرا حفظ وحدت معني بهتر است و اثبات اشتراك دشوار ميباشد. ناگفته نماند: مادۀ الو را از باب نصر ينصر و افتعال و تفعيل بمعني تقصير و كوتاهي گرفته اند، و از باب افعال و تفعّل و افتعال قسم خوردن معني كرده اند (اقرب الموارد) در مفردات گويد: «لٰا يَأْتَلِ أُولُوا الْفَضْلِ» ميشود از باب افتعال باشد بمعني تقصير، و ميشود از آليت باشد بمعني قسم خوردن. در الميزان ذيل آيۀ مذكور گفته: ايتلاء بمعني تقصير، ترك، و قسم خوردن است و هر سه معني در آيه خالي از تناسب نيست، و معني آيه اين است صاحبان فضل و وسعت از دادن، تقصير و كوتاهي نكنند، يا عطا كردن را ترك نكنند و يا قسم نخورند كه چيزي ندهند. 🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
🌼💜🌼💜🌼 🌼 اول صبح بگویید جان رخصت تا که رزق از کرم سفره ارباب رسد ❤️اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ❤️ 💚ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎ ﻣﻮﻻ‌ﯼ ﯾﺎ ﺻﺎﺣﺐَ ﺍﻟﻌﺼﺮ ﻭ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎ ﺷَﺮﯾﮏ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﯾﺎ ﺍﻣﺎﻡَ ﺍﻹ‌ﻧﺲِ ﻭ ﺍﻟﺠﺎﻥّ ﻋﺠّﻞَ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓَﺮَﺟَﮏ ﻭ ﺳَﻬَّﻞَ ﺍﻟﻠﻪ ﻣَﺨﺮَﺟَﮏ💚 🌼 اَللّهُمَّ مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَْبْصارِ، ثَبِّتْ قَلْبى عَلى دينِكَ، وَ لا تُزِغْ قَلْبى بَعْدَ اِذْ هَدَيْتَنى، وَ هَبْ لى مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً اِنَّكَ اَنْتَ الْوَهّابُ، وَ اَجِرْنى مِنَ النّارِ بِرَحْمَتِكَ. اَللّهُمَّ امْدُدْ لى فى عُمْرى، وَ اَوْسِعْ عَلَىَّ فى رِزْقى، وَ انْشُرْ عَلَىَّ مِنْ رَحْمَتِكَ، وَ اِنْ كُنْتُ عِنْدَكَ فى اُمِّ الْكِتابِ شَقِيًّا فَاجْعَلْنى سَعيدًا، فَاِنَّكَ تَمْحُو ما تَشاءُ وَ تُثْبِتُ وَ عِنْدَكَ اُمُّ الْكِتاب🌼 🍂♦امام صادق عليه السلام فرموده اند: چه مانع است شما را كه در هر صبح و شام اين دعا را سه مرتبه بخوانيد. 🍃🔅🍃 ⚡از اين دعا استفاده مىشود كه براى اشقيا نيز اميد نجات و سعادت وجود دارد. بنابراين كسى كه توفيق خواندن آن را پيدا نمیكند و ميل به خواندن آن ندارد، بايد بيش از ديگران عنايت به خواندن آن داشته ⚡ 📚بحارالانوار 83 / 267 📒الباقيات الصالحات، امرنهم / 15 🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼
🌸🍃﷽🍃🌸 🔻گناهانِ نفتی و بنزینی🔻 ✍ بعضی از مثل «نفت» هستند، و بعضی‌ها هم مثل «بنزین»❗️ قرآن درباره نفتی، میگه: ☜ «انجامش ندین»☹️👇 🕋 لَا تَلْمِزُوا أَنفُسَکُمْ (حجرات/۱۱) 💢 به همدیگه طعنه نزنید، تیکّه نندازید. 🕋 لَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ (حجرات/۱۱) 💢 همدیگه رو با القاب زشت صدا نکنید. 🕋 لَا تَجَسَّسُوا (حجرات/۱۲) 💢 توی کار همدیگه تجسّس و فضولی نکنید. 🕋 لَا یَغْتَب (حجرات/۱۲) 💢 غیبت همدیگه رو نکنید. امّا درباره بنزینی میگه: ☜ لَا تَقْرَبُوا: یعنی حتّی «نزدیکش هم نشید».😱 چون «بنزین»، بر خلافِ «نفت»، از دور هم آتیش می‌گیره.🔥👇 🕋 لَا تَقْرَبُوا الْفَوَاحِشَ، مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ مَا بَطَنَ (انعام/۱۵۱) 💢 به فواحش و کارهای زشت اصلاً نزدیک نشوید، چه آشکار باشد چه پنهان. 🕋 لَا تَقْرَبُوا الزِّنَا، إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَةً وَ سَاءَ سَبِیلًا (اسراء/۳۲) 💢 به نزدیک نشوید، که کار بسیار زشت، و راه بدی است! خواهرم! برادرم!⚠ 👀 نگاه به 👤 رابطه با 📱 چت کردن با 🗣 صحبت کردنِ بی‌مورد با و... همه مصداقِ نزدیک شدنِ به هستند. ❌ و جزوِ گناهانِ بنزینی هستند.🔥 نباید نزدیکش شد. 😈 برای حضرت موسی قسم خورد، که هرجا زن و مردی تنها باشند، من خودم شخصاً میام کنارشون، نه یارانم. 📚 امالی شیخ مفید، ص ۱۵۷. ، ، ، ، ، ، ، . اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج* 🌼🍃🌼🌼🌼🍃🌼🌼🍃🌼
البته باید دانست که گناه صغیره، همیشه صغیره نمی ماند❌ ⚠️ چنانچه به ارتکاب گناه صغیره عادت کرده و به دفعات مرتکب شویم ، ⚠️یا ارتکاب آن را بی اشکال و بی اهمیت بدانیم و برایش توجیه بیاوریم و آن را کوچک بشماریم، ⚠️یا آشکارا مرتکب آن شده و ابائی از انجام آن نداشته باشیم ⚠️یا پشیمان نشده و قصد انجام آنرا کماکان داشته و از ارتکاب آن، خوشحال و خشنود باشیم، ⚠️یا به آن مغرور شویم و خود را از مجازات الهی مصون بدانیم، 👌🔥 چنین گناه صغیره ای ، تبدیل می‌شود به گناه کبیره! ⚠️🔥 روایات زیر را بخوانید:👇 ✅ در روایتی از امام صادق می‌خوانیم: «هیچ گناهی با تکرار کردن، صغیره نیست.»⚠️ ✅ امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند: "سخت‌ترین گناه در نظر خدای سبحان، گناهی است که گنهکار، آنرا کم و ناچیز انگارد.⚠️ ✅ از پیامبر اکرم (ص) نقل است که فرموده: «هر کس گناهی کند در حالیکه خندان باشد، در آتش🔥 وارد می‌شود در حالیکه گریان است.»⚠️ ✅ امام زین‌العابدین(ع) فرمود: «از شادمانی به گناه بپرهیز؛ زیرا شاد شدن از گناه، بدتر از ارتکاب آن است.»⚠️ ادامه دارد 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
1_31712639.mp3
2.75M
🎵نمونه هایی از حق الناس 🎤حجت الاسلام #عالی #سخنرانی #شیخ_عالی #صدای_عالی 🍃🍃🍂🍃🍃🍃
واجب ‏نمازهای واجب دودسته است: ‏الف . نمازهای همیشگی و روزانه ‏ب .نمازهایی که در زمانهای خاصی واجب می شود و همیشگی نیست. ✅نماز های روزانه ‏در هر شبانه روز باید هفده رکعت نماز بخوانیم، و اینک نام هر یک را، ‏همراه با تعداد رکعتهایش یادآور می شویم: نماز صبح : دو رکعت نماز ظهر : چهار رکعت نماز عصر : چهار رکعت نماز مغرب: سه رکعت نماز عشا: چهار رکعت ✅‏نماز های غیرهمیشگی ‏نمازهایی که گاهی اوقات واجب می شود همیشگی نیست بدین شرح است: ‏ نماز آیات ‏ نماز میت ‏نماز طواف کعبه ‏ نماز قضای پدر که بر پسر بزرگتر واجب می شود نمازی که با نذر یا قسم واجب شود. ✅ احکام شرعی مورد نیاز 🍃🌼🌼🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
💢 عاق اولاد!!! 💢 آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): «خدا ما را عاق والدین و عاق اولاد قرار ندهد. عاق والدین که معلوم است. یعنی کاری نکنیم که پدر و مادر از ما ناراضی باشند. اما خیلی‌ها عاق اولاد را نمیدانند. -اگر شما به پسرت حرام دادی خورد، عاق اولاد شده ای. اگر اسم بد روی پسرت بگذاری، او در قیامت جلویت را خواهد گرفت، که مگر حسن و حسین چه عیبی داشت که روی من نگذاشتی؟» 🍃💜🍃🍃💜🍃🍃💜🍃
محرم نزدیک است خدایا🙏 آرزوی کربلا در سینه داریم به عشق کربلا بر تربتش سر می گذاریم🙏 #السلام_علیک_یااباعبدالله_الحسین علیه السلام 🍃💜🍃🍃💜🍃🍃💜🍃💜🍃
با ؛ آخرت را برای خودمان تنگ می بافیـــم! تنگِ تنگ ...💙🍃
05_056_96-06-30-5sh (Siah Pooshan) _ Moh.mp3
3.82M
ارباب صدای قدمت می آید...💔 🎤 هفتہ ے دیگہ این موقع ڪیا هیئتن ڪیا ڪرببلا؟!😭😔 🍃💙 💜🍃💜 🍃💜🍃
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
🍃🌹🍃🍃🌹🍃 #حفظ_قرآن 1. حفظ جدید متقن و با کیفیت 🔰 2. تکرار با فاصله زمانی مناسب در همان روز ( هر 3 ی
🍃💜🍃💜🍃 💠 اقسام رمز گردانی 1. رمز گردانی محتوایی 2. رمز گردانی بصری 3. رمز گردانی صوتی 4. رمز گردانی از الفاظ آیه 5. رمز گردانی از طریق مجموعه سازی 6. رمز گردانی باتوجه به وقف و ابتدا ✅ توضیحات این مراحل ارائه خواهد شد . انشاالله 💜حافظ عزیز💜 یکی از مواردی که در تقویت حافظه نقش بسازیی دارد تغذیه میباشد. حافظ در حین کار حفظ باید از موادی تغذیه کند که مغز را گرم نگه دارد و باعث کاهش رطوبت مغز شود . خوردن عسل -کنجد -خرما و دود کرون اسپند رطوبت مغز را کاهش می دهد. سعی کنیم علاوه بر رعایت کردن این موارد مهمترین عامل را در کار حفظ فراموش نکنیم و بدانیم کار حفظ توفیق است وبا رعایت تقوا و پرهیز از گناه این کار تدوام پیدا میکند. انشاءالله 🍃💜🍃💜🍃💜🍃💜🍃💜🍃
☇ 🌺🍃بســم اللہ الرحمـن الرحیـم ‌
4_5978752092741828706.mp3
1.21M
💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐 "صفحه #۱۱۷ کلام الله مجید" 🍃💜🍃
[سوره مائده آیه ۵۵] إِنَّمٰا وَلِیُّکُمُ اللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاٰةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکٰاةَ وَ هُمْ رٰاکِعُونَ ولیّ و سرپرست شما، تنها خداوند و پیامبرش و مؤمنانی هستند که نماز را برپا می‌دارند و در حال رکوع، زکات می‌دهند. 🔹نکته ها👇 در شأن نزول آیه آمده است: سائلی وارد مسجد شد و از مردم درخواست کمک کرد. کسی چیزی به او نداد. حضرت علی علیه السلام در حالی که به نماز مشغول بود، در حال رکوع، انگشتر خود را به سائل بخشید. در تکریم این بخشش، این آیه نازل شد. ماجرای فوق را ده نفر از اصحاب پیامبر مانند: ابن عباس، عمّار یاسر، جابربن عبداللّه، ابوذر، انس بن مالک، بلال و... نقل کرده اند و شیعه و سنّی در این شأن نزول، توافق دارند. [۱] عمّار یاسر می‌گوید: پس از انفاق انگشتر در نماز و نزول آیه بود که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «مَن کنتُ مولاه فعلیّ مولاه». [۲] پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در غدیرخم، برای بیان مقام حضرت علی علیه السلام این آیه را تلاوت فرمود. [۳] و خود علی علیه السلام نیز برای حقّانیّت خویش، بارها این آیه را می‌خواند. [۴] ابوذر که خود شاهد ماجرا بوده است، در مسجد الحرام برای مردم داستان فوق را نقل می‌کرد. [۵] کلمه ی«ولی»در این آیه، به معنای دوست و یاور نیست، چون دوستی و یاری مربوط به همه مسلمانان است، نه آنان که در حال رکوع انفاق می‌کنند. امام صادق علیه السلام فرمودند: منظور از اَلَّذِینَ آمَنُوا...، علی علیه السلام و اولاد او علیهم السلام تا روز قیامت هستند. پس هرکس از اولاد او به جایگاه امامت رسید با این ویژگی مثل اوست، آنان در حال رکوع صدقه می‌دهند. [۶] مرحوم فیض کاشانی در کتاب نوادر، حدیثی را نقل می‌کند که بر اساس آن سایر امامان معصوم نیز در حال نماز و رکوع به فقرا صدقه داده اند که این عمل با جمع بودن کلمات «یُقِیمُونَ، یُؤْتُونَ، رٰاکِعُونَ» سازگارتر است. امام باقر علیه السلام فرمود: «خداوند پیامبرش را دستور داد که ولایت علی علیه السلام را مطرح کند و این آیه را نازل کرد». [۱] بهترین معرّفی آن است که اوصاف وخصوصیّات کسی گفته شود ومخاطبان، خودشان مصداق آن را پیدا کنند. (آیه بدون نام بردن از علی علیه السلام، اوصاف وافعال او را برشمرده است) امام صادق علیه السلام فرمود: «علی علیه السلام هزاران شاهد در غدیر خم داشت، ولی نتوانست حقّ خود را بگیرد، در حالی که اگر یک مسلمان دو شاهد داشته باشد، حقّ خود را می‌گیرد! » [۲] ولایت فقیه در راستای ولایت امام معصوم است. در مقبوله ی عمربن حنظله ازامام صادق علیه السلام می‌خوانیم: «به آن کس که حدیث ما را روایت کند و در حلال وحرام ما نظر کند و احکام ما را بشناسد، بنگرید. پس به حکومت او راضی باشید که من او را بر شما حاکم قرار دادم. فانّی قد جعلته علیکم حاکماً.... [۳] --------------- [۱]: ۱). الغدیر، ج۲، ص۵۲، احقاق الحقّ، ج۲، ص۴۰۰ و کنزالعمّال، ج۶، ص۳۹۱. [۲]: ۲). تفسیر المیزان. [۳]: ۳). تفسیر صافی. [۴]: ۴). تفسیر المیزان. [۵]: ۵). تفسیر مجمع البیان. [۶]: ۶). کافی، ج۱، ص ۲۸۸. [۱]: ۱). تفسیر نورالثقلین وکافی، ج۱، ص۲۸۱. [۲]: ۲). تفسیر نورالثقلین. [۳]: ۳). کافی، ج۱، ص۶۷. 🍃💜🍃💜🍃💜🍃💜🍃💜🍃
🍃💜🍃💜🍃 🔸ايلاء: قسم خوردن. ايلاء در فقه اسلامي آنست كسي قسم بخورد كه بزن خود نزديكي نخواهد كرد، زن او ۴ ماه حق اعتراض ندارد، پس از چهار ماه اگر بحاكم رجوع بكند، حاكم شوهر او را ميان دو چيز مخيّر ميكند، و آن اينكه يا طلاق بدهد و از زن جدا شود و يا كفّاره بدهد و بزن خود برگردد، در صورت امتناع وي را زنداني ميكند، تا يكي از دو كار را اختيار نمايد (شرايع) قرآن مجيد فرموده «لِلَّذِينَ يُؤْلُونَ مِنْ نِسٰائِهِمْ تَرَبُّصُ أَرْبَعَةِ أَشْهُرٍ، فَإِنْ فٰاؤُ فَإِنَّ اللّٰهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ، وَ إِنْ عَزَمُوا الطَّلٰاقَ فَإِنَّ اللّٰهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» (بقره: ۲۲۶- و ۲۲۷) براي آنها كه قسم ميخورند از زنان خود دور شوند و مقاربت نكنند، چهار ماه انتظار هست، سپس اگر برگشتند خدا آمرزگار و رحيم است، و اگر قصد طلاق كردند، خدا دانا و شنواست. در صورت برگشتن چون قسم خود را شكسته و بر خلاف آن عمل كرده است، بايد كفّاره بدهد چنانكه شيعه قائل است و جملۀ «فَإِنَّ اللّٰهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ» دليل آن است كه بر رجوعش عذابي و عقابي نيست رجوع و يا طلاق اگر در عرض چهار ماه عملي شد، هيچ و الّا پس از انقضاء چهار ماه، حاكم اجبار ميكند كه يكي از آن دو را اختيار نمايد. 📗کتاب قاموس قرآن 🍃💜🍃💜🍃💜🍃💜🍃💜🍃