أَ وَ مَنْ كانَ مَيْتاً فَأَحْيَيْناهُ وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَنْ مَثَلُهُ فِي الظُّلُماتِ لَيْسَ بِخارِجٍ مِنْها ۰۰۰۰۰«122»
وآيا آنكه (به واسطهى جهل و شرك) مرده بود، پس او را (با هدايت خويش) حيات بخشيديم و براى او نورى (از ايمان) قرار داديم كه با آن در ميان مردم راه خود را بيابد، مَثَل او مَثَل كسى است كه در ظلمتهاى (جهل و شرك) قرار دارد و از آن بيرون آمدنى نيست؟
اين آيه درباره ايمان آوردن حضرت حمزه، عموى پيامبر نازل شده است، كه چون از اذيت و آزار ابوجهل نسبت به رسول خدا صلى الله عليه و آله و مكتب او آگاه شد، در حمايت از پيامبر به سراغ ابوجهل رفت و با مشت بر سر او كوبيد. آنگاه گفت: من از امروز، به محمّد ايمان مىآورم
#درسهای_قرآنی صفحه143
➖➖➖
🔸استاد قرائتی
🆔@noor133Qoran
در تعابير قرآنى، «مرگ»
🔺 هم بر مرحلهى قبل از نطفه گفته شده است
«كُنْتُمْ أَمْواتافَأَحْياكُمْ» «1»
🔺هم به گمراهى:
«أَ وَ مَنْ كانَ مَيْتاً»
🔺هم به منطقهى بىگياه و خشك: «فَسُقْناهُ إِلى بَلَدٍ مَيِّتٍ» «2»
🔺 هم به مرگ موقّت: «فَقالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْياهُمْ» «3»
🔺 و هم به مرگ حقيقى:
«إِنَّكَ مَيِّتٌ وَ إِنَّهُمْ مَيِّتُونَ» «4».
#درسهای_قرآنی صفحه143
➖➖➖
🔸استاد قرائتی
🆔@noor133Qoran
🌹🍃امام باقر عليه السلام فرمود: #نورى كه در ميان مردم راه را از چاه نشان مىدهد، #امام و رهبر آسمانى است. «تفسیرالمیزان»
🚫كارهاى پر جاذبه، كفّار مثل:
#ابتكارات
#اختراعات
#تكنولوژى_وتمدّن
👆چنان براى آنان جلوه كرده كه نمىگذارد انحرافات و سقوط انسانيّت خود را درك كنند.👇
«زُيِّنَ لِلْكافِرِينَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ»
#درسهای_قرآنی صفحه143
➖➖➖
🔸استاد قرائتی
🆔@noor133Qoran
🍃🌹سلام🌹🍃
تفسیر قطره ای درکانال
برنامه ی جدید ما هر روز تفسیر یک آیه از صفحه تلاوت شده به صورت موضوعی، وتمامِ مطالبِ آن روز،مربوط ب همان موضوع میباشد
🖍با ما همراه باشید😊
🍃جمعه هامسابقه ازمطالب هفته
ومطالب مهدویت
👇پیام های آیه 122انعام
🍁🌙حيات و مرگ واقعى انسان، ايمان و كفر اوست. «مَيْتاً فَأَحْيَيْناهُ»
🍁🌙 ارشاد و هدايت، كار خداست، هر چند خود انسان زمينهى هدايت را فراهم مىكند. «فَأَحْيَيْناهُ»
🍁🌙 استفاده از تمثيل، سؤال و مقايسه، در تبليغ و تربيت مؤثّر است.
أَ وَ مَنْ كانَ ... كَمَنْ مَثَلُهُ ...
🍁🌙مؤمن، هرگز به بن بست نمىرسد. او در جامعه هم بينش دارد و هم حركت. «نُوراً يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ»