فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیر آیه ۵۷ کهف
صفحه ۳۰۰ قرآن کریم
وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُكِّرَ بِآياتِ رَبِّهِ فَأَعْرَضَ عَنْها وَ نَسِيَ ما قَدَّمَتْ يَداهُ إِنَّا جَعَلْنا عَلى قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَنْ يَفْقَهُوهُ وَ فِي آذانِهِمْ وَقْراً وَ إِنْ تَدْعُهُمْ إِلَى الْهُدى فَلَنْ يَهْتَدُوا إِذاً أَبَداً «57کهف»
و كيست ستمكارتر از آنكه به آيات پروردگارش تذكّر دهند، پس (به جاى پذيرش) از آنها اعراض كند و (گناهان و) دستاورد پيشينهى خويش را فراموش كند؟! البتّه ما بر دلهايشان پردههايى نهاديم تا آيات قرآن را نفهمند و در گوشهايشان سنگينى قرار داديم كه اگر به سوى هدايتشان فراخوانى، هرگز به راه نخواهند آمد.
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
تذكر»، رمز آن است كه انسان در عمق روح و فطرت خود، خدا را يافته، لكن از آن غافل شده است و تذكّر براى كنار زدن پردهى غفلت است. حضرت على عليه السلام در توصيف انبيا مىفرمايد: هدف از بعثت انبيا آن است كه مردم را به وفا كردن به فراموش شدهها يادآورى كنند. «و يذكرهم منسى نعمته». «1»
«أَكِنَّةً» جمع «كنان» به معناى پرده و پوشش است.
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
بىاعتنايى به آيات الهى و درنگ نكردن در آنها، بزرگترين ستم است.
«وَ مَنْ أَظْلَمُ ذُكِّرَ فَأَعْرَضَ نَسِيَ»
ياد عملكرد بد، زمينهساز توبه و عذرخواهى است و بر عكس غفلت از آن، سبب تيرگى روح و كليد همهى بدبختىهاست.
«نَسِيَ ما قَدَّمَتْ يَداهُ»
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
👇غدیر وویزگیهای رفتاری
امام علی علیه السلام
دوری از آنچه صبغهٴ غير خدايي داشت
آیت الله جوادی آملی ، یکی دیگر از ویژگی های ممتاز آن حضرت را اجتناب از زرق و برق دنیا قلمداد کرده و خاطر نشان کردند:
👌حضرت علي (عليه السلام) در پرتو توحید، هر چه صبغهٴ غير خدايي داشت و از دنيا محسوب مي شد، آن را طلاقِ بائن داد كه مجالي براي رجوعِ مجدّد نخواهد بود و زرق و برقِ زر و سيم براي آن حضرت جاذبه اي نداشت. لذا طبق نقل ابن ابي الحديد، هر هفته، بعد از توزيع عادلانه اموال ملي، بيت المال را جارو مي كرد و بعد از رفت و روب، دو ركعت نماز در آن مي خواند و مي فرمود:
«تا شاهدم در قيامت باشد».
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
✍ امیرالمؤمنین علی علیهالسلام:
چقدر قبیح است که انسان دارای دو چهره متضاد و متفاوت باشد
📚 غررالحكم حدیث ۳۹۵
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽️ *تقدیم به غدیری ها..🌹*
*👌🏻دوستداران و مُحبّین امام علی💓علیه السلام..🌷*
*#حقّانیّت.شیعه.اَثنیٰ.عَشَری💐
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
جوانی را در برزخ دیدم که می گفت:
به برزخ بیایید، خواھید فهمید ھر نفسی که به غیرِ #خدا کشیده اید، به ضرر شما تمام شده است...!
📚شیخ رجبعلی خیاط
تفسیر قرآن آیت الله جوادی آملی
eitaa.com/joinchat/2222719144C67cdb88e07
تفسیر سوره های کوتاه شیرین و شیوا وپر محتوا
👇تشریف بیاورین خوشحال میشیم @Tafsir_Quran_JavadyAmoly
🌺🍃سلام
به دوستداران مولاعلی علیه السلام
😭جای #دردِ سیلی برصورت مطهر زهرا سلام الله علیها را چگونه مَرهَم نِهیم ؟!!!!
💐 با بزرگداشت #عیدِ_ولایت مولا در #غدیر
😊هیچ فکر کردیم
🥀 چه عواملی باعث شد #حقِ_ولایت مولا را #غصب کنند؟!!!!😭
💐 با این همه سفارش که پیامبر اکرم در خطبه ی غدیر فرمودند۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اثبات نظارت امام زمان عج الله فرجه بر اعمال ما... «سخنرانی استاد قرائتی» #منبر
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفسیــــر صفحه ۳۰۱ قرآن کریم
📖تفسیر آیه 65 کهف📖
💥 كسى كه مىخواهد مردم را به عبوديّت خدا فرابخواند، بايد هم خودش و هم استادش عبد باشند. «مِنْ عِبادِنا»
💥 دريافت رحمت و علم الهى، در سايهى عبوديّت است.
عَبْداً مِنْ عِبادِنا آتَيْناهُ رَحْمَةً ... وَ عَلَّمْناهُ
💥 بالاتر از هر دانايى، داناترى است، پس به علم خود مغرور نشويم. عَبْداً ... عَلَّمْناهُ مِنْ لَدُنَّا عِلْماً
📌 طىّ اين مرحله بىهمرهى خضر مكن ظلمات است بترس از خطر گمراهى (حافظ)
➬@noor133Qoran
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج