11.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 اقامه نماز بر پیکر شهید نیلفروشان توسط شیخ عبدالمهدی الکربلایی، تولیت عتبه سیدالشهداء
😭از امام مهربانت اجر خدمت را
کنار مضجعش گرفتی
به خاطر جهاد خالصانه ات با ظلم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گریههای عالم اهل سنت برای شهید نصرالله
شیخ خالد الملا:
🔸 سید حسن اگر به دنبال دنیا بود می توانست در لندن یا لس آنجلس زندگی کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️به خدا داره نفس میکشه...
مادر فلسطینی که شهادت تنها فرزندش رو باور نمیکنه 😭
💐 سلام علیکم 💐
بنا برفرمان امام خمینی کبیر رحمت الله علیه و ایام جهاد علیه اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار ،
❌ برآن شدیم که به تفسیر آیات #سوره_مبارکه_برائت(توبه ) که در مورد قتال وجنگ است (و وظایف مجاهدان درراه خدا را بیان کرده )، بپردازیم
حتما گوش کنید 👇
009017 1 1.mp3
12.69M
بسم الله الرحمن الرحیم
ما كانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَساجِدَ اللَّهِ شاهِدِينَ عَلى أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ أُولئِكَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ وَ فِي النَّارِ هُمْ خالِدُونَ «17»
مشركان حقّ ندارند مساجد خدا را با آنكه به صراحت بر كفر خويش گواهى مىدهند، تعمير كنند. آنان كارهايشان (به خاطر بىايمانى) تباه شده است و در آتش، جاودان خواهند بود
"إِنَّما يَعْمُرُ مَساجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَى الزَّكاةَ وَ لَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسى أُولئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ «18»
مساجد خدا را تنها كسانى بايد آباد كنند كه به خدا و روز قيامت ايمان دارند و نماز را به پا داشته و زكات مىپردازند و جز از خدا نمىترسند. اميد است كه آنان از رهيافتگان باشند.
نشرحداکثری
حتما گوش دهید
#تفسیرسوره_توبه
قسمت هشتم
24.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ظاهرش گردنبنده
اما قراره تو مسیری خرج بشه
که گردن دشمنای خدا رو بشکنه
ظاهرش دستبنده
اما دست بندههای خوب خدا رو قراره بگیره
و تو این مسیر سخت و حساس یاری کنه
اینا همون خانمایی هستن
که همیشه زیورآلات خودشون رو
از چشم نامحرم پنهون کردن
حالا با همین زیورآلات
به چشم شهدا اومدن
به چشم خدا اومدن
همدلی بدون مرز
(کمک جنگ زدگان لبنان ،)
#خطبه_۲۱_نهج_البلاغه
🔵اين خطبه بعداز«ليلة الهرير»
(يكى از شب هاى بسيار پر حادثه جنگ صفين) ايراد شده، هنگامى كه يكى از همراهان امام عليه السلام برخاست و عرض كرد تو ما را از قبول حكميّت نهى كردى، سپس ما را به آن امر فرمودى ما نفهميديم كدام يك از اين دو دستور صحيح است؟ امام عليه السلام (از اين سخن سخت ناراحت شد) دست بر پشت دست زد، سپس (اين خطبه را ايراد) فرمود.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
يكى از اصحابش برخاست و گفت: ما را از حكميت منع مى كردى و سپس خود حكمى برگماشتى ، ندانيم كداميك از اين دو به صواب نزديكتر است، على (ع) دست بر دست زد و فرمود:
اين است جزاى كسى، كه آنچه را كه بر آن پيمان بسته به كار نبندد. به خدا سوگند، هنگامى كه شما را فرمان دادم به آنچه فرمان دادم، شما را به كارى ناخوش آيند واداشتم، ولى، كارى بود كه خدا خير شما را در آن نهاده بود. اگر استقامت ورزيده بوديد، شما را راه مى نمودم و اگر به راه كج مى رفتيد به راه راستتان مى آوردم و اگر سر بر مى تافتيد، چاره كار شما مى كردم. اين روشى درست و رأيى استوار بود.
اما به كه و با چه كسى؟ مى خواهم درد خود را به شما درمان كنم و حال آنكه شما عين درد من هستيد. همانند كسى كه بخواهد با نوك خارى، خارى را از پاى بيرون كند و مى داند كه خار به خار متمايل است. بار خدايا، پزشكان اين درد بيدرمان از علاج ملول شده اند و آنان كه مى خواهند با طنابها از چاه ژرف آب بكشند، خسته و درمانده گشته اند.
♨️مى خواستم درمان من باشيد، ولى درد من هستيد!
امام (عليه السلام) در پاسخ ايرادکننده به حکمیت جواب دندان شکنى مى گويد. مى فرمايد : «اين (گرفتارى و بدبختى ناشى از حکميّت که دامان شما را گرفته) کيفر کسى است که رأى صواب را رها سازد»
❌هَذَا جَزَاءُ مَنْ تَرَکَ الْعُقدَةَ.
من به شما فرياد زدم که جنگ را در مرحله حساس رها نکنيد، ادامه دهيد که پيروزى نزديک است !، ولى شما اين رأى صواب را رها کرده، تسليم حيله هاى ناصواب «عمروعاص» شديد، و اصرار به قبول حکميّت کرديد
🟡 همان گونه که امام (عليه السلام) در خطبه بعد فرموده : اين حيله کارى بود که ظاهرش ايمان وباطنش کفر و نفاق بود.
سپس مى افزايد : «به خدا سوگند اگر هنگامى که من شما را دستور به قبول حکميّت (از روى ناچارى و اضطرار و اصرار جُهّال) دادم (به جاى آن) شما را وادار (به ادامه جهاد) مى کردم ـ کارى که خوشايندتان نبود ولى خدا خير فراوانى در آن قرار مى داد ـ و در اين حال اگر شما در مسير حق گام برمى داشتيد، هدايتتان مى کردم و اگر منحرف مى شديد شما را به راه باز مى گرداندم و اگر گروهى از شما خوددارى مى کردند کسان ديگرى را به جاى آنها مى گماردم (به هر حال اگر اطاعت من در ادامه مبارزه مى کرديد) اين کار صحيح و محکمى بود ولى (افسوس که تسليم فرمان من نبوديد) من با کمک چه کسى بجنگم ؟ و به که اعتماد کنم ؟»