eitaa logo
نور
325 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
3.7هزار ویدیو
43 فایل
الا بذکر الله تطمئن القلوب لینک دعوت http:/ https://eitaa.com/noore1 @noore2 ارتباط با ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
514-fath-ta.mp3
7.47M
صوت تفسیر قران کریم صفحه ۵۱۴ حجت الاسلام والمسلمین استاد قرائتی https://eitaa.com/noore1
10.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترجمه تصویری قرآن کریم صفحه ۵۱۴ مترجم مسعود ریاعی گوینده : بهروز رضوی https://eitaa.com/noore1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احادیث آیه ۲۴ از سوره فتح - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه)- سبب نزول آیه این بود که مشرکین در سال حدیبیّه چهل نفر را فرستادند تا از مسلمانان غنیمتی بگیرند امّا آن‌ها را به‌عنوان اسیر نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آوردند و پیامبر (صلی الله علیه و آله) دستور آزادی آن‌ها را داد. 📚 تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۴۶۲ 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 http://alvahy.com/%D9%81%D8%AA%D8%AD/24
احادیث آیه ۲۵ از سوره فتح - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 منظور از این آیه وجود مؤمنانی در مکّه است. خداوند به پیامبرش (صلی الله علیه و آله) اطّلاع می‌دهد که علّت عقد این پیمان صلح، وجود مؤمنانی در مکّه است. اگر پیمان صلح امضا نمی‌شد و میان مسلمانان و مشرکان جنگ و درگیری به وجود می‌آمد، آن‌ها کشته می‌شدند. امّا با بسته‌شدن پیمان صلح آن‌ها در امان ماندند و اسلام خویش را اظهار کردند. گفته می‌شود: این صلح برای مسلمانان بیش از پیروزی آن‌ها در جنگ بر مشرکان برکت داشت. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۴۶۴ 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 http://alvahy.com/%D9%81%D8%AA%D8%AD/25
احادیث آیه ۲۶ از سوره فتح - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام 🍀🍀🍀🍀🍀 امام صادق (علیه السلام)- اگر کسی تعصّب ورزد یا برای او تعصّب ورزیده شود، در حقیقت بند ایمان را از گردنش بیرون آورده است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۴۷۶ 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 http://alvahy.com/%D9%81%D8%AA%D8%AD/26
احادیث آیه ۲۷ از سوره فتح - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 امام علی (علیه السلام)- روزی یکی از علمای یهودی اهل شام که کتب آسمانی تورات و انجیل و زبور و صحف پیامبران (علیهم السلام) را خوانده و بر دلایل و براهین همه‌ی آن‌ها واقف و آگاه بود به مجلسی وارد شد که در آن گروهی از اصحاب رسول خدا (صلی الله علیه و آله)؛ حضرت امیر (علیه السلام) و ابن‌عبّاس (رحمة الله علیه) و ابن‌مسعود، و ابومعبد الجهنیّ حضور داشتند. یهودی گفت: «ای امّت محمّد هیچ درجه و فضیلتی از انبیاء و مرسلین ترک نگفتید جز آنکه همه‌ی آن‌ها را به پیامبر خودتان نسبت دادید، حال حاضرید به سؤالات من در آن مورد پاسخ گویید»؟ با این سؤال همه خاموش شده و هیچ نگفتند. حضرت امیر (علیه السلام) وقتی این‌گونه دید فرمود: «آری من حاضرم». یهودی گفت: «یوسف تلخ کامی فراق را با تمام ناراحتیش تحمّل کرد و زندانی کشید تا از معصیت محفوظ بماند. او را تنها میان چاه انداختند». علی (علیه السلام) فرمود: «همین‌طور است محمّد (صلی الله علیه و آله) سختی غربت را کشید و از خانواده و فرزندان و مال خود فاصله گرفت و از حرم خدا و جایگاه امن پروردگار مهاجرت نمود وقتی خداوند ناراحتی و حزن او را دید خوابی شبیه رؤیای یوسف (علیه السلام) در تأویل به او نشان داد و برای جهانیان راستی آن رؤیا را آشکار کرد فرمود: لَقَدْ صَدَقَ اللهُ رَسُولَهُ الرُّؤْیا بِالحَقِّ لَتَدْخُلُنَّ المَسْجِدَ الحَرامَ إِنْ شاءَ اللهُ آمِنِینَ مُحَلِّقِینَ رُؤُسَکُمْ وَ مُقَصِّرِینَ لا تَخافُون. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۴۸۲ 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 http://alvahy.com/%D9%81%D8%AA%D8%AD/27
احادیث آیه ۲۸ از سوره فتح - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام 🍀🍀🍀🍀 امام کاظم (علیه السلام)- محمّدبن‌فضیل گوید: از امام کاظم (علیه السلام) درباره‌ی آیه: او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد. (توبه/۳۳) سؤال کردم. آن حضرت فرمود: «او همان کسی است که پیامبرش را به تبلیغ ولایت وصی و جانشین خود دستور داده است و ولایت همان دین حق است». از آن حضرت درباره‌ی عبارت: تا آن را بر همه‌ی آیین‌ها غالب گرداند، هرچند مشرکان کراهت داشته باشند!. (توبه/۳۳) سؤال کردم. آن حضرت فرمود: «منظور از آن غالب‌ساختن آن بر همه‌ی ادیان در هنگام قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. خداوند می‌فرماید: ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هرچند کافران خوش نداشته باشند!. (صف/۸) که منظور از نور همان ولایت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و منظور از مشرکان، کسانی است که دیگران را در ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) شریک قرار می‌دهند. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۴۸۸ 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 http://alvahy.com/%D9%81%D8%AA%D8%AD/28
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃همراه با کاروان اسرای کربلا از کوفه تا شام 🍃 قسمت هشتم ۱۳ – معره النعمان چون حاملان سر به «معره النعمان» رسیدند، اهالی آنجا به آنان خدمت کرده و خوراک و نوشیدنی در اختیار آنان قرار دادند و پاسی از روز را در آنجا ماندند و از آنجا رهسپار «شیزر» شدند. ۱۴ – شیزر چون به «شیزر» رسیدند، پیرمردی گفت: این سر که به آنان همراه است، سر حسین بن علی است. اهالی آنجا با هم سوگند خوردند که به هیچ روی، آنان را به منطقه خود راه ندهند، لذا آنان بدون آنکه در آنجا توقف کنند، به حرکت خود ادامه دادند تا به «کفر طالب» رسیدند. ۱۵ – کفر طالب اهالی آنجا نیز درها را به روی آنان بستند و حاملان آن سر مقدس، هر چه از آنان آب طلب کردند، گفتند: به شما آب نمی‌دهیم، چرا که حسین و اصحاب او را تشنه شهید کرده‏‌اید. ۱۶ – سیبور آنان بناچار از «کفر طالب» کوچ کرده و به «سیبور» رسیدند. از حضرت امام سجاد علیه‏‌السلام در این منزل نیز شعری چند نقل کرده‏‌اند. پیرمردی از هواداران عثمان، مردان «سیبور» را گرد آورده و گفت: زینهار! فتنه مکنید، راه دهید تا مانند دیگر شهرها از اینجا بگذرند! جوانان امتناع کردند، پل ارتباطی آن منطقه را خراب کردند و سلاح بر گرفته آماه جنگ شدند. از طرفین تنی چند کشته شدند. ام کلثوم علیها السلام دعا نمود که خداوند ارزاق آن‌ها را ارزان و آبشان را گوارا سازد و شر ستمگران را از آنان باز دارد. از امام سجاد علیه‏‌السلام نقل شده که اشعاری را در «سیبور» خوانده است که از آن جمله این بیت است: آل الرسول علی الاقتاب عاریه و آل مروان یسری تحتهم نجب ادامه دارد.... 🍃 🍀🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/noore1