eitaa logo
تربیت فرزند نوردیده
81.2هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
23 فایل
کانال قصه و شعر نوردیده 👇 eitaa.com/joinchat/2079785181Cb3e7c100b0 نظرات و پیشنهادات نوردیده .مشاوره نداریم @nasman تبلیغات @nooredid کانال مدیر نوردیده حسین دارابی👇 eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
مشاهده در ایتا
دانلود
فرزند شما باید بداند به عنوان یک انسان صاحب ارزش است و مانند سایرین مورد احترام است. این حس به فرزندان می‌آموزد که اگر خود را محترم نشمارند، نمی‌توانند احترام دیگران را حفظ کنند. فرزندتان را تشویق کنید تا به خوبی از خودش مراقبت کند طمینان حاصل کنید که به اندازه کافی استراحت می‌کند لباس آراسته و پاکیزه می‌پوشد و از خوراک مناسب و کافی برخوردار است. کودکان به همان چیزهایی اعتقاد پیدا می‌کنند که والدین به آن اعتقاد دارند. 👇 Join @nooredideh
💠 تکنیک تقویت تمرکز کودکان هر کودکی روش متفاوتی دارد. برخی کودکان وقتی اطلاعات را می‌بینند آن را بهتر درک می‌کنند. برخی با شنیدن راحت‌تر هستند و برخی وقتی یاد می‌گیرند که از اطلاعات استفاده عملی کنند و آن را لمس کنند. بهتر است بدانید کودک شما در کدام گروه قرار دارد، چون به‌این‌صورت کودک اطلاعات را بهتر درک می‌کند و یادگیری او بلند‌مدت‌تر می‌شود. 🔻دیداری: کودکانی که دیداری هستند وقی چیزی را می‌بینند بهتر آن را درک می‌کنند. در این مورد، کودک وقتی بهتر می‌تواند تمرکز کند که اطلاعات را می‌خواند و آن را می‌نویسد. 🔻درست‌کردن فلاش کارت: اگر کودک شما باید املا یا مفاهیم را یاد بگیرد، نوشتن آنها روی یک کارت کوچک و دائم نشان‌دادن به او، کمک می‌کند این مفاهیم را سریع‌تر درک کند و به‌خاطر بسپارد. 🔻نقاشی‌کردن: از کودک بخواهید چیزی را که یادمی‌گیرد، نقاشی کند. این کار کمک می‌کند کودک مطالب را بهتر در ذهن خود ببیند. یکی از فایده‌های این کار این است که مهارت‌های حرکتی کودک نیز بهبود پیدا می‌کند. 🔻خط‌خطی‌کردن: معمولا می‌بینیم که کودک وقتی درس می‌خواند گوشه کتاب‌ را خط‌خطی می‌کند و فکر می‌کنیم حواس‌ او پرت شده. ولی درواقع خط‌خطی‌کردن کمک می‌کند کودک مطالب را به‌خاطر بسپارد و بعدا راحت‌تر آنها را به‌یاد آورد. 🔻شنیداری: کودکانی که وقتی چیزی را می‌شنوند آن را بهتر درک می‌کنند، یادگیری شنیداری دارند. بلندخواندن: کودکانی که یادگیری شنیداری دارند وقتی مطالب را بلند‌بلند می‌خوانند یا به خواندن کسی دیگر گوش می‌دهند، بهتر یاد می‌گیرند. در این موارد کتاب‌های صوتی برای کودک بهتر از کتاب‌های کاغذی هستند. 🔻حرکتی: کودکانی که یادگیری حرکتی دارند، باید مطالبی که می‌خوانند را لمس کنند تا آن را بهتر بفهمند و درک کنند. برای این کودکان، یادگیری با برنامه‌های عملی بهتر از بلندخواندن و نوشتن است. 👇 Join @nooredideh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اگر از عقب مسجد، صدای کودک نیامد، این محله عقبه ندارد! ⁉️ اگر ما مسجدی‌ها می‌دیدیم که کودکی به نام امام حسن روی دوش رفت چه می‌کردیم؟ 🔴 برای نسل خود مسجد را تقویت کنید! 💠 سعداء استاد راجی 🆔 @soada_ir
با چشمان کودک دنیا را ببینید کودکان عمدا کارهایی نمی کنند که شما ناراحت شوید بلکه دلیل کارهای بدشان این است که مثل بزرگسالان فکر نمی کنند. اگر اجازه دهید رفتارشان شما را بیازارد مرتب در رنج و عذاب خواهید بود. روش درست این است که بخشی از رفتار آنها را ناشی از شرایط سنی بدانید. یک کودک 2 ساله در حال یادگیری است و وقتی بشقاب را پرت می کند می خواهد ببیند چه می شود. اگر یک بشقاب پلاستیکی به وی بدهید خواهید دید که پس از پرت کردن آن به سراغ چیز دیگری رفته و شما نیز کمتر ناراحت خواهید شد. وقتی خود را جای او بگذارید محیط را آماده کرده و بسیاری از اوقات به جای عصبانی شدن بخندید. 👇 Join @nooredideh
تربیت فرزند نوردیده
گفتيم ذهنيت غيرواقعي، برداشتي و القايي و هنجاري است. الآن هنجارهاي جامعه خيلي بهم ريخته است و اين سي
در هوش متعادل ما مي خواهيم شخصيت را بر پايه ي تفكر سنتي به روز شده و با كمك علم تعريف كنيم. به همين دليل به سراغ ساختار مي رويم. هر شخصيتي يك ساختار نياز دارد اگر اين ساختار را نشناسيم در حقيقت شخصيت متعادل نخواهيم داشت. ساختار عبارت است از: 🔸 اصل، 🔸 اصول، 🔸 ارزش 🔸 و مهارت همه ي اين موارد تعريف دارند و اگر آن ها را نشناسيم نمي توانيم شخصيت متعادلي بسازيم. اصل چيست؟ هدف شما در زندگي چيست؟ حاضرين: متعالي شدن. استاد: بعد از اين كه متعالي شديد چي؟ سكوت..... رسيدن به آرامش. استاد : بعد از اين كه به آرامش رسيديد چي؟ حاضرين: لذت ببريم. استاد : بعد از لذت چي؟ حاضرين: خوب ديگه مي ميريم. استاد : وقتي ما هدفي انتخاب مي كنيم براي رسيدن، در دلش يك ايستايي دارد و همه ي ما گرفتار اين ايستايي هستيم. ما هدف هايي مي خواهيم كه به آن ها برسيم و اصلاً از نظر ما هدف يعني رسيدن ولي وقتي زندگي ما هدفي براي رسيدن است يعني در حقيقت حركت را از آن سلب كرده ايم. گفتيم زندگي يعني حركت و حركت به سمت هدفي كه هيچ گاه به آن نرسيم. مهمترين قضيه در زندگي اين است كه ما نياز به هدفي داريم كه هيچ وقت به آن نرسيم و بدانيم كه به آن نمي رسيم و مطمئن هستيم كه به آن نخواهيم رسيد ولي به سمت آن حركت مي كنيم. ما به اين مي گوئيم هدف غايي. اين هدف براي رسيدن نيست. براي جهت دادن است. براي اين است كه يك نقطه داشته باشيم كه به آن نگاه كنيم تا راه را گم نكنيم. مثلا میخواهیم بریم قله دماوند از هر جا که قله را ببینیم جهت را تشخیص میدهیم که آیا درست حرکت میکنیم یانه. {قسمت13} [مباحث کودک متعادل ] @nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
والدینی که در تربیت فرزندشان باهم هماهنگ نباشند و مدام در خانه تنش هایی در این رابطه ایجاد کنند در این هنگام نوجوان هم کاری را که دوست دارد، انجام می دهد و این باعث می شود نوجوان احساس آرامش نکند و به دوستان نامناسب پناه ببرد. کودکان برای كامل كردن زندگی ما به دنیا نيامده اند... آنها براي جبران نقصها و برآوردن آرزوهای ما نيامده اند. آنها برای اينكه ما را به بزرگی و شهرت و افتخار برسانند، نيامده اند. آنها انسانهایی مستقل از ما هستند که از قضا، قرار است مدتی زندگيشان را در كنار ما و با ما بگذرانند. Join @nooredideh
هدایت شده از کانال حمید کثیری
یکی از مهم‌ترین کارهایی که ما باید برای بچه‌ها انجام بدیم اینه که کمک کنیم شیوه‌ی فکر کردن رو یاد بگیرن (حالا خودمون بلد هستیم یا نه، بماند!) اینکه یاد بگیرن قبل از هر کاری فکر کنن، مسئله/ مشکل رو تجزیه و تحلیل کنن و کار صحیح رو تشخیص بدن. مهمه که تابع جریان و تابع تبلیغات نباشن ... به تعبیری در هر شرایطی قدرت تشخیص، تفکر و نگاه مستقل رو تشویق کنیم. این نوعی اطاعت درونی ایجاد می‌کنه. پی‌نوشت: در مورد همه این‌ها و روش‌ها و راهکارهاشون در دوره جدید لایوها صحبت می‌کنیم، إن‌شاءالله. به زودی شروع میشه ... 👈 عضو شوید @hamidkasiri_ir
نشانه‌های کودک دارای اعتماد به نفس بالا * کودک برای خود ارزش و احترام قایل است. * با دیگران به خوبی ارتباط برقرار می‌‌کند. * به توانایی های خود اعتماد دارد. * انتقاد را بدون احساس خشم و گرفتن حالت تدافعی می‌پذیرد. * تجارب جدید را می‌پذیرد. * توانایی تحمل شکست را دارد. * می‌تواند احساساتش را ابراز کند. * می‌تواند نظرش را برای دیگران بیان کند. * در موقعیت‌های اجتماعی احساس راحتی و شادی می‌کند. * در موقعیت‌های اجتماعی شرکت می‌کند. @nooredideh
یکی از روش های صحیح دعوت کودک به همکاری، توصیف کردن است. وقتی بزرگترها مساله‌ای را توصیف می‌کنند، کودکان فرصتی می‌یابند تا بدانند چه باید بکنند. وقتی دیگران به شما می‌گویند مرتکب چه اشتباهی شده‌اید، برای شما دشوار است کاری را که لازم است انجام دهید. موقعی که کسی مساله‌ای را برای شما بازگو می‌کند، تمرکز حواس برایتان آسانتر است. ❌روش غلط: چندبار بهت بگم چراغ حموم رو خاموش کن؟ (این کدام یک از روش های غلط ده گانه است) ✅روش صحیح 👈 توصیف کنید: پسرم چراغ حمام هنوز روشنه ❌مادر: زود باش تلفونو همین الان قطع کن😡😡(روش غلط فرمان و دستور) پسر: نمی‌خواهم ✅توصیف کنید: مادر: من حالا می‌خوام یه تلفن بزنم😘 پسر: تو یک دقیقه تمومش میکنم❤️ ❌تمام روز به جوجه‌هات آب و دونه ندادی؟ عرضه نگهداری از دوتا جوجه رو نداری؟ ✅ بجای اتهام زدن، توصیف کنید: جوجه ها خیلی گرسنه بنظر می‌رسن 👇 join @nooredideh
در اغلب موارد اگر والدین بر روی احساسات خود دقیق شوند، می توانند متوجه تجربه احساسی غیرمنتظره بعد از هر بار تنبیه فرزندشان شوند. در واقع پیش از آغاز احساس گناه در والدین، احساسی کاملا متفاوت با آن تجربه می شود، احساس خلاصی بعد از انتقام! بچه هایی که از طرف والدین مورد تهدید قرار می گیرند و تنبیه می شوند بیش از دیگران نافرمان و لجباز هستند و با ضعف در اعتماد به نفس روبه رو می شوند. نافرمانی، منفی بافی، مخالفت با دیگران و لجبازی از شایع ترین اختلالات رفتاری در کودکان پیش دبستانی و دبستانی است. به طور قطع لجبازی بچه ها قابل اصلاح و درمان است. در غالب موارد تنبیه بچه ها، نافرمانی و لجبازی، ضعف در اعتماد به نفس، کج خلقی و پریشانی خاطر را نیز به همراه دارد. @nooredideh