eitaa logo
نورمجرّد
8.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
308 ویدیو
35 فایل
☘️ نشر علوم و معارف اسلام در پرتو آثار حضرت علامه حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قدس سره) و حضرت آیت الله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظه الله) و سایر عرفاء و علماء ربانی (رضوان الله علیهم) 📬 نظرات: @noor_ad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسول خدا صلّی الله علیه وآله 🔹منْ رَدَّ عَنْ قَوْمٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ عَادِيَةَ مَاءٍ أَوْ نَارٍ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّة 🍃هر کس شرّ آب (سیل) یا آتشی را از گروهی از مسلمین دفع کند، بهشت برای او واجب می شود. 📚«کافی» ج ۵ ص ۵۵ 🆔 @nooremojarrad_com
▪️اوج تفسیر تمام آیه‌های عاشقی 🔹در میان خطبه‌های کربلا تا شام اوست ▪️مثل نام مرتضی بعد از پیمبر دیده‌ام 🔹هر کجا نام حسین آمد، پس از آن نام اوست 🆔 @nooremojarrad_com
💠یکی از مراقبات ماه رجب💠 آیةالله حاج میرزا جواد ملکی تبریزی رضوان الله علیه 🔹یکی از مراقبه های مهم از اول تا آخر ماه رجب یادآوری حدیث «مَلَک داعی» (فرشتۀ دعوت کننده) است. آنطور که از رسول خدا صلّی الله علیه وآله روایت شده است که: 🔹خداوند متعال در آسمان هفتم فرشته ای را قرار داده است که به او «داعی» می گویند. وقتی ماه رجب وارد می شود در هر شب آن تا صبح اینگونه می گوید: 🔹«خوشا به حال ذاکران! خوشا به حال مطیعان! خداوند متعال میفرماید: من همنشین کسی هستم که با من همنشین شود؛ و مطیع کسی که از من اطاعت کند؛و آمرزندۀ کسی که از من طلب بخشش کند. 🔹ماه، ماهِ من است؛ و بنده، بندۀ من؛ و رحمت، رحمتِ من. پس کسی که در این ماه مرا بخواند، پاسخش را میدهم؛ و هر که از من طلب کند، به او عطا میکنم 🔹هر که از من طلب هدایت کند، راه را نشانش می دهم. و من این ماه را رشتۀ اتّصالی بین خود و بندگانم قرار دادم؛ پس هر که به آن چنگ بزند به من می رسد.» 📚 «المراقبات» ص ۷۰ ــ حدیث: «الاقبال بالاعمال الحسنة» ج ۳ ص ۱۷۴ 🆔 @nooremojarrad_com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حضرت آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی 🌱 پاسخ به سؤالی دربارۀ روایت «لایَسَعُنی أرضی و لا سَمائی، بل یَسَعُنی قلبُ عبدی المؤمنِ بی»، و کیفیّت وصول مخلوقِ محدود به خدای نامحدود 🆔 @nooremojarrad_com
☘️ جایگزینی برای کسانی که نمی توانند در ماه رجب روزه بگیرند☘️ ....قيلَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ فَمَنْ عَجَزَ عَنْ صِيَامِ رَجَبٍ لِضَعْفٍ أَوْ لِعِلَّةٍ كَانَتْ بِهِ أَوِ امْرَأَةٍ غَيْرِ طَاهِرٍ يَصْنَعُ مَا ذَا لِيَنَالَ مَا وَصَفْتَهُ قَالَ يَتَصَدَّقُ كُلَّ يَوْمٍ بِرَغِيفٍ عَلَى الْمَسَاكِينِ وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ إِنَّهُ إِذَا تَصَدَّقَ بِهَذِهِ الصَّدَقَةِ كُلَّ يَوْمٍ نَالَ مَا وَصَفْتُ وَ أَكْثَر 🌷هنگامی که رسول خدا صلّی الله علیه وآله ثواب روزۀ ماه رجب را مفصّلاً بیان فرمودند، از ایشان پرسیدند: «ای پیامبر خدا! اگر کسی بخاطر ضعف یا عذر شرعی نمی توانست روزه بگیرد چه کند تا به ثوابی که توصیف فرمودید برسد؟» 🌷حضرت فرمودند: «به جای هر روز یک قرص نان به مساکین صدقه بدهد. قسم به خدایی که جانم در دست اوست، اگر هر روز این صدقه را بدهد، به آنچه گفتم و بالاتر از آن دست می یابد.» 📚 «الأمالی» شیخ صدوق ص ۵۳۹ 🆔 @nooremojarrad_com
🔸چه کنیم تا محیط خانه با صفا و صمیمی شود؟ 🆔 @nooremojarrad_com
🍃تهذیب نفس در پرتو تفکّر توحیدی🍃 علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین طباطبائی تبریزی رضوان الله علیه 💠طریقۀ اختصاصى اسلام (برای تهذیب نفس) ...در پرتو توحیدِ خالص صورت مى گیرد؛ 💠زیرا هنگامى كه انسان یقین پیدا كرد كه هستىِ حقیقى ویژۀ خداست، خواهد دانست كه مالك تمام وجود و هستى و آثار آن و پروردگار كلّیه جهانیان، اوست و دیگران در برابر او مالك نفع و ضرر، مرگ و زندگى و یا زنده كردن نیستند. 💠در این حال است كه انسان جز آنچه را كه خدا بخواهد، اراده نمى كند، و جز از آن كه خدا از آن كراهت دارد، متنفّر نیست. 📚 «علی علیه السلام و فلسفه الهی» ص ۳۶ 🆔 @nooremojarrad_com
🌷فضیلت روزۀ ماه رجب🌷 رسول خدا صلّی الله علیه وآله 🔸فمَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ يَوْماً إِيمَاناً وَ احْتِسَاباً اسْتَوْجَبَ رِضْوَانَ اللَّهِ الْأَكْبَر 🍃هر کس یک روز از ماه رجب را از روی ایمان و قصد قربت روزه بگیرد، مستوجب بزرگترین رضوان الهی می شود. 📚 «ثواب الاعمال» ص ۵۴ 🆔 @nooremojarrad_com
🍃 تأکید قرآن کریم بر ضرورت تبعیّت از #یقین 🆔 @nooremojarrad_com
🔵آیا عبارتِ معروف: «کلّ ما حکم به العقل حکم به الشرع؛ و کلّ ما حکم به الشرع حکم به العقل» صحیح است؟🔵 علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی قدّس سرّه 🍃اگر مراد از كلمۀ عقل در اين دو قاعده، همين عقلهاى نظرى باشد كه عامّۀ بشر دارند، و با آن ترتيب امور منزل و اجتماع و تنظيم مدنيّت خود را مى دهند، هيچ كدام از دو ملازمه بطور كلّى صحيح نيست. 🍃زيرا در بسيارى از موارد مى بينيم كه عقلاء حكمى را دارند كه شرع بر خلاف آن را آورده است؛ مثل معاملاتِ ربويّه و اصول مسائل بانکدارى... 🍃و اگر مراد، همان عقل انسانىِ واقعى و حقيقى باشد كه در انبياء و ائمّه موجود است كه با عنايت به جنبۀ ملكوتى و عِلوى انسان، نه با ملاحظات حيوانى وى ملحوظ گرديده است...در اين صورت هر دو قاعده و هر دو ملازمه صحيح است. 📚 «نور ملکوت قرآن» ج ۲ ص ۵۰۲ و ۵۰۳ با تلخیص 🍃 تأکید قرآن کریم بر ضرورت تبعیّت از 🆔 @nooremojarrad_com