eitaa logo
نــــــــــورنــما
2.5هزار دنبال‌کننده
198 عکس
148 ویدیو
10 فایل
💠 مجموعه #نـــــــــورنــما لا تعادوا الایام فتعادیکم با روزها دشمنی نورزید که به دشمنی با شما برمیخیزند. ارتباط با مدیر کانال @aghs13 ارتباط با ادمین @sarbazaman کانال ما در تلگرام @noornama2 پیج اینستاگرامی @noornamaferagh1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسلام و لباس وارونه(۶) شهید مطهری، مقصود امیرالمؤمنین علیه السلام، از لباس وارونه را چنین بیان می دارد که آنها هم این لباس اسلام را دارند و هم ندارند! و نتیجه ی چنین لباسی این است که اسلام هست؛ ولی این اسلام، اسلام بی خاصیت و بی اثر است، اسلامی که دیگر نمی تواند حرکت بدهد و نمی تواند بصیرت بدهد؛ بلکه مثل یک درخت پژمرده آفت زده‌ای می‌شود که سرِ پا هست اما پژمرده و افسرده، برگ هم اگر دارد برگ‌های‏ پژمرده با حالت زار و نزار است... و بالاخره این اسلامی است که نه مرده است و نه زنده است: «لایموتُ فیها وَ لایحْیی‏» (احیای تفکر اسلامی ص ۱۰۰ و ۱۰۱) و مانند کودک بی بصیری می ماند که در گهواره ی مادر آرام گرفته و به خواب رفته و هر گاه قصد بیداری کند، این گهواره بیشتر تکان می خورد و همین‌طور او را در این حالت نگه می دارد. مادری که به ظاهر دلسوز است ولی به قصد انحراف تکان می دهد تا آنکه برای همیشه دیده فرو بندد. و در مقابل، کافر مرده است: «الکافر میت» و کسی از حیات واقعی برخوردار است که اولا لباس تقوا بر تن دارند: «لباسه التقوی» و ثانیا سخنان پیامبر را شنیده و تبعیت کرده: «یا ایهَا الَّذینَ امَنُوا اسْتَجیبوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسولِ اذا دَعاکمْ لِما یحْییکمْ‏» و نهایتا به آن عمل کرده است: «و ثمرته العمل»؛ یعنی میوه ی چنین اسلامی، جنبش و حرکت در مسیر صحیح است. و اینگونه مسلمان واقعی، حیات دار و با لباس درست است که می تواند به زمین نیز حیات بدهد: «أن الله یحیی الأرض بعد موتها» و امام کاظم علیه السلام در تفسیر این آیه می فرماید: «لیس یحییها بالقطر ولکن یبعث الله رجالا فیحیون العدل فتحیی الأرض لاحیاء العدل» مراد از حیات نزول باران نیست، بلکه خدا مرادانی(که خود حیات دارند) برمي انگیزد تا عدل را زنده کرده و در نتیجه با احیای عدالت، زمین زنده می شود؛ یعنی ثمره ی عدالت هم آبادانی زمین خواهد بود: «ما عُمّرت البلدان بمثل العدل» اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
[نابودی اسرائیل توسط ایران] اخیرا روایتی منتشر شده است که مفاد آن، نابودی اسرائیل توسط کسانی است که به فارسی می گویند: "بکش بکش" و از این روایت استفاده می کنند که اسرائیل توسط ایران نابود می شود. 📍این روایت ابدا نام معصومی را در خود ندارد و در واقع نقل پسر ابوهریره از پدرش، از علی بن ابی طلحه است که می گوید: «یدخلون دمشق برایات سود عظام، فیقتلون فیها مقتلة عظیمة، شعارهم بکش بکش» با پرچم های سیاه بزرگ وارد دمشق شده و کشتاری عظیم می کنند و شعارشان(به فارس) بکش بکش است. 📍پس این روایت نقل معصوم نیست و در کتاب الفتن(ج ۱ ص ۲۰۷) نقل شده که برای ما قابل اعتنا نیست و متن روایت هم آن را مربوط به دمشق سوریه کرده است(نه اسرائیل) و از همه مهم تر، بنظر می رسد که این روایت بعلت انگیزه های سیاسی ساخته و ایجاد شده است. 📍استاد رسول جعفریان با بیان چنین روایاتی می گوید: «بسیاری از آنچه به عنوان علائم ظهور نقل می شود، نقل هایی است که در اطراف برخی از اتفاقات سیاسی شکل گرفته است. برخی از اینها همزمان با حادثه ساخته شده تا مردم جذب آن حرکت شوند»(مهدیان دروغین ص ۳۰) و ایشان همینطور، خاصا روایت فوق را می آورد و می گوید: «تاریخ این روایت، مربوط به ورود عباسیان و کشتاری است که به فرماندهی عبدالله بن علی عباسی از امویان و هواداران آنان کردند»(مهدیان دروغین ص ۳۱) 📍آیت الله نجم الدین طبسی در درس خارج مهدویت خویش، اثبات می کنند که تا قبل از ظهور، یهود صاحب حکومت می شود و این حکومت از بین می رود و اینگونه ما را از استناد به چنین روایاتی بی نیاز می کند. اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نرمش ها و خشونت ها در کنار همه ی نرمش‌ها که اسلام دارد، به "خشونت" و "تقابل" نیز توجه می کند؛ منتهی می گوید: قبل از اعمال خشونت باید چند چیز محقق باشد: ۱. باید نسبت به مسائل(بویژه مسائل دینی)، فهم عمیق داشته باشد، چنانچه امام حسین علیه السلام، قبل از اینکه به مصاف دشمن برود، خدا را حمد می کند، از این بابت که آنها را فقیه در دین قرار داده است: «و فقهتنا فی الدین» و فقیه کسی است که از دین، فهم عمیق دارد. ۲. باید عاقل باشد، به این معنا که شهوات را بجای عقل راهبر خود قرار ندهد و چنانچه أعقل باشد، حق را از باطل باز می شناسد و به "معرفت" و "تبعیت" می رسد: «اَلا وَ اِنَّ اَعْقَلَ النّاسِ عَبْدٌ عَرَفَ رَبَّهُ فَاَطاعَهُ وَ عَرَفَ عَدُوَّهُ فَعَصاه» بدانيد كه عاقل ترين مردم كسى است كه پروردگارش را بشناسد و از او پيروى كند، دشمنان خدا را بشناسد و از آنان نافرمانى كند. از این رو امام حسین علیه السلام از دشمن خود می خواهد که به عقول خود بازگردند و راهبر خود را عقل نهند: «إرجعوا إلی عقولکم». ۳. کینه ی دشمن او را از دعوت و موعظه و اتمام حجت بازندارد: «لا یحملنکم شانهم علی قتالهم قبل دعائهم» کینه ی آنها شما را وادار نکند که قبل قتال، دعوت نکنید. آیت الله جوادی آملی از این اصل تعبیر جالبی دارند و ایشان می گویند: «زبانه ی تبلیغ قبل از زبان تیغ»(حماسه و عرفان ص ۹)، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام دوازده هزار نفر از خوارج را جمع کرد و با آنها سخن گفت، تا اینکه هشت هزار نفر آنها برگشت و با چهار هزار نفر باقی مانده جنگید و تنها انگشت شماری از آنها زنده ماند، یا آنکه حضرت در جنگ جمل اجازه داد دشمن آغازگر جنگ باشد و بعد آنکه تعدادی فریاد زدند ما زخمی شدیم، حضرت فرمود: ديگر عذرى نمانده است، با آنها جنگ مى‌كنيم. بنابراین نگاه تک بُعدی و احساسی به اسلام، اشتباه و چه بسا تبعات و هزینه های سنگینی به همراه خود دارد. ولو این سخنان تأثیرگذار و جذب کننده و پُرطرفدار باشد، ولی در بُلند مدت، مخرب و تضعیف ادراک مردم از دین است. خداوند متعال در اوایل سوره ی نور از مجازات سخن می کند و تأکید دارد که نباید مهربانی شما باعث شود که از مجازات آنها چشم بپوشید و علامه طباطبائی بیان می دارد که این توجه به عقلانیت است؛ یعنی اسلام یک دین عقلانی است. اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
آیت الله جوادی آملی: در احكام اسلام در مقابل همه نرمشهاي تعليم، تهذيب، تزكيه، دعوت به حكمت و موعظه حسنه، دو نحوه خشونت تشريع شده است: ۱. خشونت به عنوان نهي از منكر كه عامل بازدارنده تبهكاران بوده و موجب «دفع تباهي» است و از مراتب شديد نهي از منكر است. ۲. خشونت بعد از ارتكاب منكر كه حد يا قصاص يا تعزير ناميده مي‌شود و عامل تنبه و بيداري خطاكاران و براي «رفع تباهي» آنهاست. (سیره رسول اکرم در قران ج ۹ ص ۴۴) اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
4_5888552178888477804.mp3
3.17M
ذکر غروب جمعه هاا،اقام کجاست اقام کجاست 😔😔 جز شرمنده گی چیزی ندارم😔 اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
زیارت نامه ی حضرت معصومه 📍از نکات جالب زیارت نامه ی حضرت معصومه، این است که ابتدا غیابا به برخی از انبیاء سلام می دهد و بعد با تغییر لحن، حاضرا پیامبر و معصومین علیهم السلام را مخاطب قرار می دهد و به آنها سلام می دهد. تا این مقصود را برساند که قم و زیارتگاه ایشان، حرم برای تمام اهل بیت علیهم السلام است(کأن تمام اهل بیت در این حرم حاضر اند) و با زیارت حضرت معصومه، در واقع همه ی اهل بیت علیهم السلام نیز زیارت می شوند. 📍امام صادق علیه السلام می فرماید: إن لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ خدا را حرمی است و آن مکه است، پیامبر را حرمی است و آن مدینه است، امیرالمومنین را حرمی است و آن کوفه است و برای ما حرمی است و آن قم است. اللّهم‌َعجّل‌لولیڪ‌الفرج 🌱 @noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا