eitaa logo
کانال مسجد حضرت نورالاصفیا(عج)
351 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3هزار ویدیو
56 فایل
کانال رسمی مسجد حضرت نورالاصفیاء(عج) - حکیمیه.ایران پایگاه اطلاع رسانی مسجد https://noorolasfia.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ گفت وشنود....... ↙️اخبارمهم را در "کانال خبری کیهان بوشهر" ببینید. برای پیوستن به کانال خبری کیهان بوشهر در ایتا از لینک زیر استفاده کنید. https://eitaa.com/bvguhbv
9.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ ماموریت آخر 🔹 حاج قاسم در ماموریت آخر سفر به لبنان و سوریه و بغداد این احساس سبکی و نزدیک بودن شهادت را داشتند و برخی از بزرگان دین هم نیز به ایشان چنین چیزی را گفته بودند و رفتار ایام نزدیک به شهادت ایشان گواه همین مسئله بود رفتاری مانند ارائه دستورات و راهکارهایی برای چند ماه آینده و توجه و گذران وقت بیشتر با سردار قاآنی و آشنا کردن ایشان با مهره ها، اعضا و مسائلی که تا پیش از این مکتوم و پنهان مانده بود. همه این‌ها در کنار دست نوشته آخر ایشان گواه بر این بود که ایشان احساس نزدیکی در شهادت داشتند. ☫ کانال 👇🏻 @sardarghaani
❤️ هرکس به اندازه مصلحتش روزی می‌گیرد و ... اگر روزی شما گسترده شود در زمین عصیان و طغیان می‌کنید! 📖 سوره شوری آیه ۲۷ ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ ➥ @Qaraati313_ir
هدایت شده از ریحانه
🔰 چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه؛ موعد دیدار جمعی از بانوان با رهبر انقلاب 🔺در آستانه ایام سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها، جمعی از بانوان فرهیخته و فعال عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی، چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار خواهند کرد. 🔹رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با اشاره به درخواست جمعی از بانوان محترم برای برگزاری یک دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا(س) فرمودند: «بانوان محترم از ما گلایه میکنند که این روز را باید به بانوان اختصاص میدادیم؛ حق هم با آنها است، منتها این جلسه، جلسه‌ی ریشه‌دار و سابقه‌داری است و نمیشود این جلسه را دست کم گرفت؛ باید یک روزی را برای دیدار خانمها هم ان‌شاءالله معیّن کنیم.» 🔸 پیش از این نیز اقشار مختلف بانوان کشور دیدارهای اختصاصی با رهبر انقلاب داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به اجتماع صدهزار نفری در ورزشگاه آزادی و دیدارهای بانوان در جریان سفرهای استانی رهبر انقلاب اشاره کرد. 🌱 @khamenei_Reyhaneh
🔰 دغدغه‌های ! ♨️ دغدغه سوم: دغدغه مردم 💢 سومین مورد دغدغه مردم بود. حاج قاسم مردم ایران را به شدت دوست داشت. همانگونه که دغدغه مردم مظلوم همه کشورها را داشت. حجت‌الاسلام کاظمی کیاسری روایت می‌کند: امان از این ترکش‌ها؛ چه دردها که به جان حاجی نمی‌انداختند. مدام دردش را می‌خورد. یادم هست بعضی وقت‌ها قرآن که می‌خواست بخواند گردن بند طبی می‌بست. دائم بدنش را به هم فشار می‌داد تا شاید دردش کم شود. می‌خواستیم تنش را ماساژ بدهیم نمی‌گذاشت. می‌گفت: «این درد مال منه، عادت می‌کنم»، میگفتم: «خب حاجی چرا این رو همیشه نمیبندی به گردنت؟ دردت رو کمتر می‌کنه‌ها.» می‌گفت: «من ببندم نیرو چی میگه؟ نمیگه حاج قاسم چش شده؟» ناراحتی‌ام را که دید. خندید. گفت: «این دردها یادگاری رفقای شهیدمه. این‌ها نباشه یادم می‌ره کی هستم. با این دردها یاد شهدا میفتم، یاد حسین یوسف الهی، یاد احمد کاظمی، اونا نمیدادن بدنشون رو کسی ماساژ بده.» بعد مکثی کرد و گفت: «این درد خیلی مهم نیست، درد مردم و درد دین آدم رو می‌کشه.» 🔹 این حاج قاسم سلیمانی است. اینکه مردم اینگونه حاج قاسم را دوست دارند او هم مردم را دوست داشت. راننده حاج قاسم می‌گفت: «حاج قاسم نمی‌گذاشت هیچ وقت بوق بزنم می‌گفت مردم می‌ترسند. اگر یک ماشین از فرعی می‌آمد بیرون، سریع به من می‌گفت آروم برو. دیگر من می‌دانستم که همیشه باید به بقیه راه بدهم، چون حاج قاسم دغدغه مردم را داشت.» او حتی در سطح جامعه نیز بسیار عادی رفت و آمد می‌کرد. حجت‌الاسلام کاظمی کیاسری می‌گوید: 🔻 راننده از توی آینه زل زده بود به صورت حاجی. حاج قاسم پرسید: «چیه؟ آشنا به نظرت میرسم؟» خوب خوب نگاه کرد که درست بشناسدش. آخرسر گفت: «شما با سردار سلیمانی نسبتی داری؟ برادرش نیستی؟ پسرخاله‌اش چی؟» حاجی جواب داد: «من سردار سلیمانی‌ام.» جوان لب‌هایش باز شد به خندیدن. گفت: «می‌خوای من رو رنگ کنی؟ خودم این کاره‌ام.» حاجی با خنده‌اش خندید و دوباره گفت: «من سردار سلیمانی‌ام.» جوان دودل و مردد گفت: «بگو به خدا» گفت: «به خدا من سردار سلیمانی‌ام.» زبانش بند آمده بود. دیگر حرفی نزد. گاز ماشین را گرفت و رفت. چند دقیقه‌ای که گذشت حاجی سکوت را شکست و پرسید: «زندگیت چطوره؟ با گرونی چه میکنی؟ مشکلی نداری؟» جوان چشم‌هایش را از آینه دوخت به حاجی. گفت: اگه تو سردار سلیمانی هستی من هیچ مشکلی ندارم. ♦️ حاج قاسم حتی در سیل و زلزله کنار مردم بود و در هنگام حوادث به کمک آن‌ها می‌رفت. پیرمرد دو دستش را گرفته بود بالای سرش، عکس امام هم بین دست‌هایش بود. تا زیر زانو توی آب ایستاده بود. آبی که کل زندگی‌اش را شسته و برده بود. مدام می‌گفت: «هیچ چیزی نمی‌خوام اما عکس امام نباید خیس بشه.» هر کار می‌کردند از خانه‌اش برود بیرون نمی‌رفت. آب داشت پیشروی می‌کرد، می‌گفتند: «از خونه‌ت بیا بیرون آب داره میرسه خونه میریزه روی سرت.» دست می‌کشید روی عکس امام. می‌گفت: «زمان جنگ دیدم تیرها می‌خوردن کنار پاهامون ولی بهمون نمی‌خوردن. همش از برکت این سید بود.» تند و تند عکس امام را می‌بوسید. حاجی تا زیر زانو رفت توی آب پیشش. دستش را گرفت و بوسید. گفت: «قسمت میدم به همین سید از این خونه بیا بیرون تا سیل بهت آسیب نزنه.» پیرمرد حاجی را بغل کرد. حاجی از آن مهلکه آوردش بیرون. کل زندگی پیرمرد بین دست هایش بود. بیخود خیال می‌کردیم زندگی‌اش را آب برده. 🌐 برای مطالعه متن کامل سخنرانی به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها، به صفحه مجازی زیر مراجعه نمایید: https://soada.ir/parvandeh/daghdaghe_hajghasem/ 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق رسیدن به مرتبه معرفت کرامت بخشی وعزت انسانها وتکریم بندگان خدا روز چهارشنبه شما بزرگواران همراه باسلامتی وطول عمرباعزت وبرکت *یاحی یاقیوم* *دادگری و رابطۀ قلبی بامردم برترین تکیه گاه زمامداران در مدیریت برجامعه* *ارتباط بامردم بهترین تکیه گاه* امیرمؤمنان علی (ع) در عهدنامۀ مالک اشتر دربارۀ دادگری و رابطۀ قلبی به عنوان برترین تکیه گاه حکومت و مدیریت فرموده است : *«وَ إِنَّ أَفْضَلَ قُرَّةِ عَيْنِ الْوُلاَةِ اسْتِقَامَةُ الْعَدْلِ فِي الْبِلاَدِ، وَ ظُهُورُ مَوَدَّةِ الرَّعِيَّةِ،وَ إِنَّهُ لاَ تَظْهَرُ مَوَدَّتُهُمْ إِلاَّ بِسَلاَمَةِ صُدُورِهِمْ.* و بى گمان بهترين روشنايى چشم سرپرستان، پايدار شدن دادگرى در كشور است، و پديدار شدن دوستى صميمانۀ شهروندان؛ و دوستى شان جز با سالم شدن سينه هايشان پديدار نمى گردد. سالم شدن سینه هایشان از كينه و بى اعتمادى و سوءظن . *دادگرى در حكومت و مديريت* دادگرى در حكومت و مديريت، هدفى اساسى و سياستى بنيادى است، و هيچ چيز چون آن، حكومت و مديريت را سامان نمى بخشد و استوار نمى سازد، و از اين روست كه بيش ترين تلاش بايد در جهت پايدار شدن آن باشد. پايدار شدن دادگرى در ديده اميرمؤمنان على (ع) چنين پربها است که فرمود : « بى گمان بهترين روشنايى چشم سرپرستان و مایۀ آرامش آنان ، پايدار شدن دادگرى در كشور است. » *اهمیت دادگری درزمامداری* اهميت دادگرى در نزد امام على (ع) تا بدانجاست كه آن حضرت دادگرى را ریشه ، اساس ، پایه و معيار حكومت و سياست و مديريت می دانسته و بر این اساس عمل کرده است . در بیانی که در غررالحکم وارد شده این چنین آمده است : *«مِلاَکُ السِّيَاسَةِ الْعَدْلُ.»* ملاک سياست دادگرى است. دادگرى در حكومت و مديريت، بدين معناست كه براى همه، امكانات مساوى براى پيشرفت و تعالى فراهم شود، و هركس بدانچه استحقاق دارد دست يابد، و در وضع قانون و اجراى آن مساوات رعايت شود و تبعيضى بر كسى نرود، و تفاوت ها و امتيازات برمبناى صلاحيت و استحقاق باشد. لازمۀ پايدار شدن دادگرى در كشور، رويكرد همه جانبه به دادگرى و پرهيز از تجزيه گرى در دادگرى است؛ يعنى دادگرى در وجوه فردى، خانوادگى، اجتماعى، سياسى، مديريتى، اقتصادى، فرهنگى و قضايى لحاظ گردد و براى تحقق آن برنامه ريزى شود، كه در اين صورت نظام مطلوب برقرار و دادگرىِ پايدار شكل مى يابد، كه به بیانی که در غرر از امام وارد شده : «الْعَدْلُ نِظَامُ الاِْمْرَةِ.»* دادگرى نظام بخشِ حكومت است. و بهترين تكيه گاه حكومت و مديريت، و نيز باارزش ترين دستاورد آن ها دوستى صميمانۀ شهروندان است؛ و اين دوستى به قدرى بااهميت و گرانبها است كه اميرمؤمنان على (ع) آن را در كنار دادگرى ديده و هم بها با آن معرفى كرده است: *وَ ظُهُورُ مَوَدَّةِ الرَّعِيَّةِ»* وپديدار شدن دوستى صميمانه شهروندان). *حکومت ومدیریت برقلبها* حكومت و مديريتى كه اميرمؤمنان على (ع) درپى تحقق آن است، حكومت و مديريت بر قلب ها است؛ حكومت و مديريتى كه در دل مردمان و اداره شوندگان نفوذ دارد، و موردتأييد و حمايت آنان است؛ و البته شرط رسيدن بدان اين است : *«وَ إِنَّهُ لاَ تَظْهَرُ مَوَدَّتُهُمْ إِلاَّ بِسَلاَمَةِ صُدُورِهِمْ»* (و دوستى شان جز با سالم شدن سينه هايشان [ از كينه و بى اعتمادى و سوءظن پديدار نمى گردد. حكومت و مديريت بر قلب ها جز با چنين بن مايه اى به دست نمى آيد. در حكومت و مديريت چنان بايد عمل نمود كه علاوه بر حركت به سوى اهداف، دوستى شهروندان نيز فراهم گردد، كه بدون آن چيزى ارزش ندارد، زيرا عدالت نيز براى مردم است، *پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمديده* چنان كه اميرمؤمنان على (ع) فرمود : *«أَمَا وَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ، وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ، لَوْ لاَ حُضُورُ الْحَاضِرِ، وَ قِيَامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ، وَ مَا أَخَذَ اللّهُ عَلَى الْعُلَمَاءِ أَنْ لاَ يُقَارُّوا عَلَى كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لاَ سَغَبِ مَظْلُومٍ لاََلْقَيْتُ حَبْلَهَا عَلَى غَارِبِهَا، وَ لَسَقَيْتُ آخِرَهَا بِكَأْسِ أَوَّلِهَا* .» به خدايى كه دانه را شكافت و جان را آفريد، اگر حضور حاضران و برپا شدن حجّت با اعلام وجود ياوران نبود، و چنانچه خداوند از عالمان پيمان نگرفته بود كه بر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمديده، هيچ آرام و قرار نگيرند، بى تأمل ريسمان مهار حكومت را بر گردنش مى افكندم و با همان جام نخست آخرش را هم سيراب مى كردم ( یعنی و چون گذشته خود را به كنارى مى كشيدم). امام (ع) به روشنى بيان كرده كه حكومت را براى مردمان پذيرفته است تا اين كه دادگرى را براى آنان برپا دارد. با چنين جهت گيرى اى است كه مى توان دادگرىِ در خدمت مردمان را سامان داد نهج البلاغه خطبه سوم.
سـلام صبح زیباتون بخیر ☕ 🌸 انشاءالله امروز 🌸🍃 و همه لحظه های شما 🌸🍃 پراز رحمت 🌸🍃 دلتون پرازمحبت 🌸🍃 زندگیتون پراز بركت و🌸🍃 پراز موفقيت🌸🍃 وعاقبتتون بخیرباشه🌸🍃
12-13.mp3
6.03M
تفسیر صوتی قرآن کریم توسط استاد قرائتی آیات ۱۲و۱۳ سوره توبه: ✅ وَإِن نَّكَثُوا أَيْمَانَهُم مِّن بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنتَهُونَ ﺍﮔﺮ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻋﻬﺪ‌ﺷﻜﻨﻲ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺩﺭﺑﺎﺭﮤ ﺩﻳﻨﺘﺎﻥ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﻴﺶ‌‌ﻭﻛﻨﺎﻳﻪ ﺑﮕﺸﺎﻳﻨﺪ، ﺩﻳﮕﺮ، ﺭﻫﺒﺮﺍﻥِ ﻛﻔﺮ ﺑﻪ‌ﺣﺴﺎﺏ ﻣﻲ‌ﺁﻳﻨﺪ. ﭘﺲ ﺑﺎ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﺗﻌﻬﺪی ﭘﺎﻳﺒﻨﺪ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺷﺪﺕ ﻋﻤﻞ، ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﻋﻬﺪ‌ﺷﻜﻨﻲ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ. (١٢) أَلَا تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَّكَثُوا أَيْمَانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُم بَدَءُوكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَن تَخْشَوْهُ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ﺁﻳﺎ ﻧﻤﻲ‌ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺟﻤﺎﻋﺘﻲ ﻛﻪ ﻋﻬﺪﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻜﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺼﻤّﻢ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻜﻪ ﺍﺧﺮﺍﺝ ﻛﻨﻨﺪ؟! ﻫﻤﺎﻥ‌ﻫﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻭﻟﻴﻦ‌‌ﺑﺎﺭ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺁﻏﺎﺯ ﻛﺮﺩﻧﺪ! ﻧﻜﻨﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﻣﻲ‌ﺗﺮﺳﻴﺪ؟! ﺍﮔﺮ ﻣﺆﻣﻨﻴﺪ، ﺟﺎ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﺭﺟﮥ ﺍﻭﻝ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﺒﺮﻳﺪ. (١٣)
هدایت شده از بصیرت ظهور
🔻ایستاده در یک جبهه، نشسته در دو سنگر 🔴 اگر انقلاب اسلامی را به‌عنوان خروجِ جمعی از ولایت طاغوت بدانیم و مصداقِ تمام‌ عیارِ طاغوت را در این زمانه، تجدّد غربی قلمداد کنیم، باید علامه مصباح و شهید سلیمانی را دو نیروی تاریخ‌سازِ "هم‌جبهه‌ای" تصویر کنیم که راه «مقاومت» را در پیش گرفتند. ♨️ دو هم‌جبهه‌ای که یکی از دریچۀ "اندیشه‌ورزی" مسیر مقاومت را در پیش گرفت و دیگری از دریچۀ "نظامی‌گری". 🔴 شهید سلیمانی، بر آن بود که خطّ تاریخیِ انقلاب را به بیرون از مرزهای ایران امتداد دهد و سیطرۀ تجدّدِ غربی را از جوامع اسلامیِ دیگر نیز بزُداید و شدن‌ها و صیرورت‌های مسلمانان را به مرحلۀ "تمدّن اسلامی" نزدیک کند. 🔴 علامه مصباح نیز انقلاب اسلامی را یک انقلاب متمایز معرفی کرد که ریشه در دین دارد و برخلاف عالم تجدّد، می‌خواهد نظامات اجتماعیِ خویش را بر دین بنا کند و از توحید، روایت عینی و ساختاری بیافریند. ♨️ علامه مصباح الگوهای ساختاریِ غرب را به چالش کشید از جمله این‌که؛ دموکراسیِ سکولار را برنتابید و مردم‌سالاری را در متن دین جُست و نشان داد که مردم‌سالاری سوغات غرب نیست، بلکه نظریۀ سیاسیِ اسلام همواره بر تقدّم و اصالت امر اجتماعی نسبت به امر سیاسی دلالت دارد. او سخت بر این باور بود که دولت‌های غربی، "قابلِ‌اعتماد" نیستند... 🖌 مهدی جمشیدی[با تخلیص] 👈 👇 http://sapp.ir/basiratezohor بصیرت ظهور &ایتا👇 eitaa.com/basiratezohor