🔰معرفی رَهبرِ سیزده ساله
🎗شهید مهرداد عزیزاللهی
خاطره ای از شهید مهرداد عزیزالهی:📝
پاسگاه روی آب است و ما کاملا یک زندگی آبی داریم. 🌊
یعنی، روی آب غذا میخوریم، نماز میخوانیم. 💦
روبروی پاسگاه یک دولول قرار دارد.🚧 فاصلهمان با خط هم بیشتر از 15 کیلومتر، نیست. 🧭
با صدای انفجار از سنگر بیرون آمدم و همان موقع یک ترکش به پایم اصابت کرد و سوزش عجیبی تمام بدنم را فرا گرفت. 💥
طولی نکشید کف پایم که سوخته بود، پر از تاول شد.🔥 وقتی که پا روی زمین گذاشتم، تاولها ترکید و سوزش و دردم بیشتر شد، طوری که از درد به خود میپیچیدم 🤕و نمیتوانستم راه بروم🧑🦼. یکی دو روز استراحت کردم تا کمی بهتر شدم.🤸
27.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
مبحث جذّاب توحید {خداشناسی}،
قسمت اول _ از جلسه اول،
موضوع جلسه _ معنای لُغَوی عِرفان
سخنران: استاد مرتضی مخملباف
------------------------------------
🕋التماس دعا🕋
از جاده چالوس به عنوان سوغات شمال خریدیم اول فکر میکردیم یه ماکت خریدم که بچهمون هم باهاش بازی کنه...
‼ ولی تو خونه متوجه شدم اینا ماکت نیستند!
با چاقو افتادم به جونش دیدم استخوان داره، محتویات شکمش رو خالی و با پنبه پر کردند! خلاصه این حیوانات رو با برق خشک میکنن و میفروشن! خواهشا نخرید اینا سوغات نیستند! جسدن!
#نخرید ❌
رهبر انقلاب: حوادث اخیر در شمالغربی کشور بایستی بدون دخالت و حضور نظامی ارتشهای بیگانه حل شود/ آن که برای برادر خود چاه میکَند اول خودش در آن میفتد
🔹نگذارند که ارتشهای بیگانه از هزارها فرسنگ راه بیایند و در این کشورها دخالت کنند، حضور نظامی پیدا کنند و در ارتشهای آنها دخالت کنند. ارتشهای خود این ملتها میتوانند این منطقه را اداره کنند و اجازه ندهید که دیگران وارد بشوند.
🔹 این حوادثی هم که در شمال غربی کشور ما در بعضی همسایهها در جریان هست، اینها هم چیزهایی است که بایستی با همین منطق حل بشود. البته کشور ما و نیروهای مسلح ما با عقلانیت عمل میکنند. در همه مسائل شیوه، شیوهی عقلانیت است؛ اقتدار همراه با عقلانیت، و دیگران هم خوب است با عقلانیت عمل بکنند و نگذارند که این منطقه دچار مشکلی بشود. آن کسانی که برای برادران خود چاه میکنند، خودشان اول در چاه میافتند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رجزخوانی شنیدنی سربازان وطن در رزمایش فاتحان خیبر
ما همه شیر نریم و نوه عباسیم
گفته بودیم که ما روی وطن حساسیم🇮🇷
🏴 🏴 🏴 🏴
❇️حسنُ الحَسَن (علیه السلام) فی القرآن
✨ «أَ لَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماءِ* تُؤْتي أُكُلَها كُلَّ حينٍ بِإِذْنِ رَبِّها وَ يَضْرِبُ اللهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ»
«آیا ندیدى چگونه خداوند کلمهی طیّبه را به درخت پاکیزهاى تشبیه کرده که ریشهی آن [در زمین] ثابت و شاخهی آن در آسمان است؛ هر زمان میوهی خود را به اذن پروردگارش مىدهد و خداوند براى مردم مَثَلها مىزند، شاید متذکّر شوند»
(سوره مبارکه ابراهیم آیات ۲۴ و ۲۵)
ا┅═✧❁▪️❁✧═┅ا
🔳آیات مبارکات فوق، به شأنی از شئونات حضرت السید السبط الاکبر حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) دلالت می نماید. مراد از شجرة، شجره طیبة محمدی (صلوات الله علیه) است که ثمرات آن در معنایی عام، به وجود مبارک ائمه از فرزندان حضرت أم الائمة و الابرار فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) اشاره دارد و در معنایی خاص، به وجود مبارک امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) دلالت می نماید.
همانطور که حضرات تراجمة وحی الله (علیهم السلام) در تبیین این آيات فرمودند:
▫️الشَّجَرَةُ رَسُولُ اللَّهِ صلوات الله علیه أَصْلُهَا نَسَبُهُ ثَابِتٌ فِي بَنِي هَاشِمٍ وَ فَرْعُ الشَّجَرَةِ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام وَ غُصْنُ الشَّجَرَةِ فَاطِمَةُ علیها السلام وَ ثَمَرَتُهَا الْأَئِمَّةُ مِنْ وُلْدِ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ علیهما السلام (۱)
▪️مقصود از شجره، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است که نسب ایشان دربنی هاشم، استوار است. تنه آن درخت، علی (علیه السلام) است و شاخه آن فاطمه (سلام الله علیها) است و ثمراتش امامان از فرزندان علی و فاطمة (علیهم السلام) میباشند
و نیز فرمودند:
▫️...وَ عُنْصُرُ الشَّجَرَةِ فَاطِمَةُ (۲)
▪️عنصر و جوهره ی آن شجرة، حضرت فاطمه (سلام الله علیها) هستند
▫️..وَ ثَمَرُهَا الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ [عَلَيْهِمُ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ وَ التَّحِيَّةُ وَ الْإِكْرَامُ] فَإِنَّهَا شَجَرَةُ النُّبُوَّةِ (۳)
▪️ثمرات آن امام حسن و امام حسین (علیهمالسلام) هستند چرا که ایشان شجرة نبوت می باشند
◀️مطابق احادیث شریف، حضرت ام الائمة و الابرار فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) عنصر یعنی «اصل و ریشه آن حسب و نسب شجره نبوی» هستند و ثمرات این شجرة، وجود مبارک حسنین (علیهم السلام) می باشند. به عبارت دیگر، حسب و نسب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) از حضرت کوثر (علیها السلام) که عنصر شجره محمدی هستند، به کثرت رسیده است و اولین ثمره آن ، وجود مبارک حضرت السید السادات حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) می باشند.
🖋 بنابراین از دلالات «ثمر» در این شریفه، شأن «سید السادات» بودن حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) است. اولین ثمر از ثمرات شجرة طیبة محمدی (علیهم السلام) که با ظهورشان سر منشأ سادات گردیده و موجب ظهور نسل ذراری حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) و تکثر نسل سادت در عالَم شده اند، حضرت السید السبط الاکبر حسن المجتبی (علیه السلام) می باشند که وارث سیادت محمدی (صلوات الله علیه) هستند.
➖چنانکه حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) بر این شأن سبط اکبرشان تأکید فرمودند:إنَّ ابْنِي هَذَا سَيِّدِ (۳)
➖و نیز حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) آن هنگام که در اواخر عمر شریف رسول خدا (صلی الله علیه و اله و سلم) از حضرتشان درخواست نمودند که چیزی از جانب خود به حسنین (علیهم اسلام) به ارث دهند، حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمودند: أمَّا اَلْحَسَنُ فَإِنَّ لَهُ هَيْبَتِي وَ سُؤْدُدِي (۴): شکوه و بزرگی و سیادتم را به حسن (علیه السلام) میدهم.
🖋لذا اولین سرسلسله سادات، وجود مقدس حضرت حسن المجتبی کریم آل طه (علیه السلام) هستند که اولین ثمر از ثمرات شجرة طیبة محمدی (صلوات الله علیه) می باشند.
〰️ادامه دارد...
ا┄┅═✧❁ منابع ❁✧═┅┄ا
(۱).تفسير القمي ؛ ج۱ ؛ ص۳۶۹؛ البرهان في تفسير القرآن، ج۳ ص۲۹۷
(۲). تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ؛ ص۲۴۶
(۳). تفسير فرات الكوفي، ص: ۳۹۵ شواهد التنزيل لقواعد التفضيل ؛ ج۱ ؛ ص۴۰۶
(۴).بحارالأنوار، ج۴۳ ص۲۹۸
🏴🏴 🏴
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
🔻 واکسن برکت جزو امنترین و اثربخشترین واکسنهای تزریقی در کشور بوده است
🔸عیناللهی وزیر بهداشت گفت: امروز ازهمه نقاط کشور بیشترین پیامی که به من میرسد درخواست "واکسن برکت" است. واکسن برکت یک واکسن مردمی با لحاظ تمام استانداردهای روز دنیاست و برای همیشه به عنوان یک افتخار ملی درتاریخ این کشور ثبت شد. پروژهای که به طور طبیعی باید طی ۶ سال انجام میشد را ستاد اجرایی فرمان امام ظرف یکسال به نتیجه رساند.
🔸 امیدواریم با راهاندازی خطوط دیگر واکسن برکت خواسته و مطالبه مردم را فراهم کنیم. واکسن برکت خیلی خوب مورد استقبال مردم قرار گرفته و جزو امنترین و اثربخشترین واکسنهای تزریقی در کشور بوده است.
@bisimchimedia
#حدیث
🌟امام صادق(ع):
مَن لَم يَعرِفِ الحَقَّ مِنَ القُرآنِ لَم يَتَنَكَّبِ الفِتَنَ؛
💎هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنهها بركنار نمیماند.
📗 منبع:محاسن، ج۱، ص۲۱۶
🔴 احکام شرعی
❓سؤال: بازی با وسایل سرگرمی از جمله پاسور چه حکمی دارد و آیا بازی با آنها برای سرگرمی و بدون شرط بندی جایز است؟
✅ جواب: بازی باچیزی که عرفا از آلات قمار محسوب می شود مطلقا حرام است هر چند برای سرگرمی و بدون شرط بندی باشد.
📚 استفتائات مقام معظم رهبری
🔮کانال احکام شیرین
#احکام
💞🌷💞🌷💞🌷 💞🌷💞🌷💞🌷
اِی اُمت رسول قیامت به پا کنید
لبریز جام دیده زاشک عزا کنید
در ماتم پیمبر و تنهایی علی
باید برای حضرت زهرا دعا کنید.
#شهادت_حضرت_محمد_مصطفی (صل الله علیه وآله)
و #امام_حسن_مجتبی (علیه السلام) تسلیـــت باد 🏴
#آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان_عجل الله
●➼┅═❧═┅┅───┄
🏴 اگر عزت واقعی میخواهیم باید در راه پیامبر قدم بگذاریم
▫️ تبرک جستن مردم از آب وضوی پیامبر و اعتراف ابوسفیان به عزت واقعی ایشان
📝 رهبرانقلاب: پیامبر اعظم صلیاللهعلیهوآله ده سال حکومت کرد، اما اگر بخواهیم عملی را که در این ده سال انجام گرفته، به یک مجموعه پُرکار بدهیم تا آن را انجام دهند، در طی صد سال هم نمیتوانند آن همه کار و تلاش و خدمت را انجام دهند! اگر ما کارهای امروزمان را با آنچه که #پیغمبر انجام داد، مقایسه کنیم، آنگاه میفهمیم که پیغمبر چه کرده است. اداره آن حکومت و ایجاد آن جامعه و ایجاد آن الگو، یکی از معجزات پیغمبر است.
💟 آن مردمی که ده سال با او زندگی کردند، روزبهروز محبت پیغمبر و اعتقاد به او در دلهایشان عمیقتر شد. وقتی در فتح مکه، ابوسفیان مخفیانه و با حمایت عبّاس - عموی پیغمبر - به اردوگاه آن حضرت آمد تا امان بگیرد، صبح دید که پیغمبر وضو میگیرد و مردم اطراف آن حضرت جمع شدهاند تا قطرات آبی را که از صورت و دست ایشان میچکد، از یکدیگر بربایند! گفت: من کسری و قیصر - این پادشاهان بزرگ و مقتدر دنیا - را دیدهام؛ اما چنین عزّتی را در آنها ندیدهام.
🚩آری؛ عزّت معنوی، عزّت واقعی است؛ «وللَّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین»؛ مؤمنین هم اگر آن راه را بروند، عزّت دارند. ۸۰/۲/۲۸
┄┅═✧🦋❁ ﷽ ❁🦋✧═┅┄┄
مناظرات امام علی بن
موسی الرضا (علیه السلام) ؛
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
مناظره امام با، علي بن محمّد بن جهم،(سنی مذهب) درباره عصمت انبياء.
««««««««««««««««««««
اباصلت هروي مي گويد:
«هنگامي كه مأمون پيروان مذاهب و مكاتب مختلف يعني يهود، نصارا، مجوس، صابئين و ساير فرق و علماي اسلام را در دربار خود گردآورد تا با امام علي بن موسي الرضا(عليه السلام) مناظره كنند، هر كس در برابر آن حضرت عرض اندام كرد، با پاسخ دندان شكني روبه رو شد و خاموش گشت. در اين ميان، نوبت به «علي بن محمّد بن جهم» كه از علماي معروف اهل سنت بود، رسيد؛ او به امام(عليه السلام) رو كرد و گفت: عقيدة شما دربارة عصمت انبيا چيست؟ آيا شما همه را معصوم مي دانيد؟
امام(عليه السلام): آري.
ابن جهم: پس اين آيات را كه ظاهرش صدور گناه از آنان است، چگونه تفسير مي كني؟ مثلاً قرآن دربارة آدم(عليه السلام) مي فرمايد: «وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى»(1)؛ (آدم به پروردگارش عصيان كرد و از پاداش او محروم ماند).
و یا دربارة يونس(عليه السلام) مي گويد: «وَ ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ»(2)؛ (يونس خشمگين از ميان قوم خودش رفت و گمان كرد بر او تنگ نخواهيم گرفت).
و یا دربارة يوسف(عليه السلام) مي گويد: «وَ لَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَ هَمَّ بِهَا»(3)؛ (زليخا قصد يوسف كرد و يوسف قصد او را).
و در مورد داوود(عليه السلام) مي فرمايد: «وَ ظَنَّ دَاوُودُ أَنَّمَا فَتَنَّاهُ فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ»(4)؛ (داوود گمان كرد ما او را امتحان كرده ايم و از كار خود توبه كرد).
و بلاخره دربارة پيامبرش محمّد(صلی الله علیه و آله و سلّم) مي فرمايد: «وَ تُخْفِي فِي نَفْسِكَ مَا اللَّهُ مُبْدِيهِ»(5)؛ (تو در دل چيزي [دربارة همسر زيد] پنهان داشتي كه خدا آن را آشكار ساخت).
امام(عليه السلام) فرمود: واي بر تو! گناهان زشت را به پيامبران الهي نسبت مده و كتاب خدا را به رأي خود تفسير مكن كه خداوند فرموده: «تأويل (و تفسير) آن را جز خدا و راسخان در علم نمي دانند» اكنون پاسخ سؤالاتت را بشنو:
امّا دربارة آدم(عليه السلام) خداوند او را حجت در زمين و نمايندة خود در بلادش قرار داده بود. آدم براي بهشت آفريده نشده بود (و سكونتش در بهشت موقتي بود و بهشت سراي تكليف نبود) عصيان آدم (و ترك اولاي او) در بهشت رخ داد، نه در زمين، و عصمت بايد در زمين باشد و مقادير امر الهي تكميل گردد (و آدم الگو و رهبري براي مردم جهان باشد) لذا هنگامي كه به زمين گام نهاد، خداوند او را حجت و خليفة معصوم قرار داد، چنان كه در حق او مي فرمايد: «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَ نُوحًا وَ آلَ إِبْرَاهِيمَ وَ آلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ»(6)؛ (خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهيم و خاندان عمران را بر جهانيان برگزيد). اين گزينش، خود دليل بر معصوم بودن اين رهبران است؛ زيرا گزينش براي رهبري بدون عصمت، موجب نقض غرض است.
امّا در مورد يونس(عليه السلام) منظور از «لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ» اين نيست كه او گمان كرد خداوند قادر بر (مجازات) او نيست، بلكه به معناي اين است كه او گمان كرد خداوند بر او تنگ نمي گيرد (و ترك اولايي نكرده است)، همان گونه كه در آية ديگر قرآن آمده: «وَ أَمَّا إِذَا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ...»(7)؛ (امّا هنگامي كه خداوند انسان را مبتلا سازد و روزي را بر او تنگ بگيرد...) زيرا اگر او گمان كرده بود خداوند قادر بر (مجازات) او نيست، كافر مي شد (و كفر از ساحت مقدس انبيا به دور است).
امّا در مورد يوسف(عليه السلام) منظور اين است كه زليخا قصد كام گيري از يوسف كرد و يوسف......
🌴 ادامه دارد....
پی نوشت:
(1) 📚 سوره طه، آیه 121.
(2) 📚 سوره انبياء، آیه 87.
(3) 📚 سوره يوسف، آیه 24.
(4) 📚 سوره ص، آیه 24.
(5) 📚 سوره احزاب، آیه 37.
(6) 📚 سوره آل عمران، آیه 33. اين سخن را به عبارت ديگري نيز مي توان بيان كرد و آن اين كه: اصولاً بهشت دار تكليف نبوده و بنابراين، گناه و عصيان در آنجا مفهوم نداشته است، امّا هنگامي كه آدم قدم به دار تكليف و صحنة زمين گذاشت، اطاعت و عصيان مفهوم پيدا كرد و خداوند به او مقام عصمت داد.
( 7) 📚سوره فجر، آیه 16