eitaa logo
نورالزهراء
207 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
478 ویدیو
46 فایل
کانال نورالزهرا(ثامن) اخلاقی. مذهبی. اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
🔻 واکسن برکت جزو امن‌ترین و اثربخش‌ترین واکسن‌های تزریقی در کشور بوده است 🔸عین‌اللهی وزیر بهداشت گفت: امروز ازهمه نقاط کشور بیشترین پیامی که به من میرسد درخواست "واکسن برکت" است. واکسن برکت یک واکسن مردمی با لحاظ تمام استانداردهای روز دنیاست و برای همیشه به عنوان یک افتخار ملی درتاریخ این کشور ثبت شد. پروژه‌ای که به طور طبیعی باید طی ۶ سال انجام میشد را ستاد اجرایی فرمان امام ظرف یکسال به نتیجه رساند. 🔸 امیدواریم با راه‌اندازی خطوط دیگر واکسن برکت خواسته و مطالبه مردم را فراهم کنیم. واکسن برکت خیلی خوب مورد استقبال مردم قرار گرفته و جزو امن‌ترین و اثربخش‌ترین واکسن‌های تزریقی در کشور بوده است. @bisimchimedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟امام صادق(ع): مَن لَم يَعرِفِ الحَقَّ مِنَ القُرآنِ لَم يَتَنَكَّبِ الفِتَنَ؛ 💎هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه‌ها بركنار نمی‌ماند. 📗 منبع:محاسن، ج۱، ص۲۱۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️امشب شب رحلت پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله) هست و امروز خبر اومد «لارس ویلکس» کاریکاتوریست اهانت کننده به ساحت پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله) بر اثر تصادف به درک واصل شده. 🔹با آل علی هر که در افتاد ور افتاد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 احکام شرعی ❓سؤال: بازی با وسایل سرگرمی از جمله پاسور چه حکمی دارد و آیا بازی با آنها برای سرگرمی و بدون شرط بندی جایز است؟ ✅ جواب: بازی باچیزی که عرفا از آلات قمار محسوب می شود مطلقا حرام است هر چند برای سرگرمی و بدون شرط بندی باشد. 📚 استفتائات مقام معظم رهبری 🔮کانال احکام شیرین 💞🌷💞🌷💞🌷 💞🌷💞🌷💞🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اِی اُمت رسول قیامت به پا کنید لبریز جام دیده زاشک عزا کنید در ماتم پیمبر و تنهایی علی باید برای حضرت زهرا دعا کنید. (صل الله علیه وآله) و (علیه السلام) تسلیـــت باد 🏴 الله ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 اگر عزت واقعی میخواهیم باید در راه پیامبر قدم بگذاریم ▫️ تبرک جستن مردم از آب وضوی پیامبر و اعتراف ابوسفیان به عزت واقعی ایشان 📝 رهبرانقلاب: پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله ده سال حکومت کرد، اما اگر بخواهیم عملی را که در این ده سال انجام گرفته، به یک مجموعه پُرکار بدهیم تا آن را انجام دهند، در طی صد سال هم نمیتوانند آن همه کار و تلاش و خدمت را انجام دهند! اگر ما کارهای امروزمان را با آنچه که انجام داد، مقایسه کنیم، آنگاه میفهمیم که پیغمبر چه کرده است. اداره آن حکومت و ایجاد آن جامعه و ایجاد آن الگو، یکی از معجزات پیغمبر است. 💟 آن مردمی که ده سال با او زندگی کردند، روزبه‌روز محبت پیغمبر و اعتقاد به او در دلهایشان عمیقتر شد. وقتی در فتح مکه، ابوسفیان مخفیانه و با حمایت عبّاس - عموی پیغمبر - به اردوگاه آن حضرت آمد تا امان بگیرد، صبح دید که پیغمبر وضو میگیرد و مردم اطراف آن حضرت جمع شده‌اند تا قطرات آبی را که از صورت و دست ایشان میچکد، از یکدیگر بربایند! گفت: من کسری و قیصر - این پادشاهان بزرگ و مقتدر دنیا - را دیده‌ام؛ اما چنین عزّتی را در آنها ندیده‌ام. 🚩آری؛ عزّت معنوی، عزّت واقعی است؛ «وللَّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین»؛ مؤمنین هم اگر آن راه را بروند، عزّت دارند. ۸۰/۲/۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═✧🦋❁ ﷽ ❁🦋✧═┅┄┄ مناظرات امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) ؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 مناظره امام با، علي بن محمّد بن جهم،(سنی مذهب) درباره عصمت انبياء. «««««««««««««««««««« اباصلت هروي مي گويد: «هنگامي كه مأمون پيروان مذاهب و مكاتب مختلف يعني يهود، نصارا، مجوس، صابئين و ساير فرق و علماي اسلام را در دربار خود گردآورد تا با امام علي بن موسي الرضا(عليه السلام) مناظره كنند، هر كس در برابر آن حضرت عرض اندام كرد، با پاسخ دندان شكني روبه رو شد و خاموش گشت. در اين ميان، نوبت به «علي بن محمّد بن جهم» كه از علماي معروف اهل سنت بود، رسيد؛ او به امام(عليه السلام) رو كرد و گفت: عقيدة شما دربارة عصمت انبيا چيست؟ آيا شما همه را معصوم مي دانيد؟ امام(عليه السلام): آري. ابن جهم: پس اين آيات را كه ظاهرش صدور گناه از آنان است، چگونه تفسير مي كني؟ مثلاً قرآن دربارة آدم(عليه السلام) مي فرمايد: «وَ عَصى‌ آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى‌»(1)؛ (آدم به پروردگارش عصيان كرد و از پاداش او محروم ماند). و یا دربارة يونس(عليه السلام) مي گويد: «وَ ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ»(2)؛ (يونس خشمگين از ميان قوم خودش رفت و گمان كرد بر او تنگ نخواهيم گرفت). و یا دربارة يوسف(عليه السلام) مي گويد: «وَ لَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَ هَمَّ بِهَا»(3)؛ (زليخا قصد يوسف كرد و يوسف قصد او را). و در مورد داوود(عليه السلام) مي فرمايد: «وَ ظَنَّ دَاوُودُ أَنَّمَا فَتَنَّاهُ فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ»(4)؛ (داوود گمان كرد ما او را امتحان كرده ايم و از كار خود توبه كرد). و بلاخره دربارة پيامبرش محمّد(صلی الله علیه و آله و سلّم) مي فرمايد: «وَ تُخْفِي فِي نَفْسِكَ مَا اللَّهُ مُبْدِيهِ»(5)؛ (تو در دل چيزي [دربارة همسر زيد] پنهان داشتي كه خدا آن را آشكار ساخت). امام(عليه السلام) فرمود: واي بر تو! گناهان زشت را به پيامبران الهي نسبت مده و كتاب خدا را به رأي خود تفسير مكن كه خداوند فرموده: «تأويل (و تفسير) آن را جز خدا و راسخان در علم نمي دانند» اكنون پاسخ سؤالاتت را بشنو: امّا دربارة آدم(عليه السلام) خداوند او را حجت در زمين و نمايندة خود در بلادش قرار داده بود. آدم براي بهشت آفريده نشده بود (و سكونتش در بهشت موقتي بود و بهشت سراي تكليف نبود) عصيان آدم (و ترك اولاي او) در بهشت رخ داد، نه در زمين، و عصمت بايد در زمين باشد و مقادير امر الهي تكميل گردد (و آدم الگو و رهبري براي مردم جهان باشد) لذا هنگامي كه به زمين گام نهاد، خداوند او را حجت و خليفة معصوم قرار داد، چنان كه در حق او مي فرمايد: «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَ نُوحًا وَ آلَ إِبْرَاهِيمَ وَ آلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ»(6)؛ (خداوند آدم و نوح و خاندان ابراهيم و خاندان عمران را بر جهانيان برگزيد). اين گزينش، خود دليل بر معصوم بودن اين رهبران است؛ زيرا گزينش براي رهبري بدون عصمت، موجب نقض غرض است. امّا در مورد يونس(عليه السلام) منظور از «لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ» اين نيست كه او گمان كرد خداوند قادر بر (مجازات) او نيست، بلكه به معناي اين است كه او گمان كرد خداوند بر او تنگ نمي گيرد (و ترك اولايي نكرده است)، همان گونه كه در آية ديگر قرآن آمده: «وَ أَمَّا إِذَا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ...»(7)؛ (امّا هنگامي كه خداوند انسان را مبتلا سازد و روزي را بر او تنگ بگيرد...) زيرا اگر او گمان كرده بود خداوند قادر بر (مجازات) او نيست، كافر مي شد (و كفر از ساحت مقدس انبيا به دور است). امّا در مورد يوسف(عليه السلام) منظور اين است كه زليخا قصد كام گيري از يوسف كرد و يوسف...... 🌴 ادامه دارد.... پی نوشت: (1) 📚 سوره طه، آیه 121. (2) 📚 سوره انبياء، آیه 87. (3) 📚 سوره يوسف، آیه 24. (4) 📚 سوره ص، آیه 24. (5) 📚 سوره احزاب، آیه 37. (6) 📚 سوره آل عمران، آیه 33. اين سخن را به عبارت ديگري نيز مي توان بيان كرد و آن اين كه: اصولاً بهشت دار تكليف نبوده و بنابراين، گناه و عصيان در آنجا مفهوم نداشته است، امّا هنگامي كه آدم قدم به دار تكليف و صحنة زمين گذاشت، اطاعت و عصيان مفهوم پيدا كرد و خداوند به او مقام عصمت داد. ( 7) 📚سوره فجر، آیه 16
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حضرت آیت الله خامنه‌ای ظهر ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ خطاب به دانشجویان: با انتشار افکار صحیح در فضای مجازی به معنای واقعی کلمه جهاد از کنید/ اصل قطعی، پیروی از شیوه اخلاقی است 🔻 رهبر انقلاب، در پایان مراسم عزاداری روز اربعین حسینی(علیه السلام): شما امروز در می‌توانید افکار درست و صحیح را منتشر کنید و به مسائل پاسخ دهید و می‌توانید به معنای واقعی کلمه کنید. 🔹️ البته اصل قطعی در این باب پیروی از شیوه‌ی اخلاقی است. باید از این کاری که بعضی افراد با دشنام و فریب و دروغ دربرابر افکار عمومی مواجه می‌شوند، اجتناب کرد. 🔺️ باید منطق را به اخلاق مزیّن کرد حقایق را منتشر کرد. امروز همه باید در این میدان حرکت کنیم. ۱۴۰۰/۷/۵ ✍خــط بــیــداری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هلالی: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 مبحث جذّاب توحید {خداشناسی}، قسمت دوم _ از جلسه اول، موضوع جلسه _ ادامه معنای لُغَوی عِرفان سخنران: استاد مرتضی مخملباف ------------------------------------ 🕋التماس دعا🕋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎆🎆 امام علی علیه السلام: "کسی که کمتر اعتماد کند, به سلامت ماند . کسی که زیاد اعتماد کند،پشیمان شود."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩⭕️با آیات قران اهل‌بیت علیهم السلام را بشناس اهل_بیت علیهم السلام در قرآن. ... ابو بصير نقل مي كند: كه مولا عليه السلام پيرامون آيه.. ⭕️يا أَيها الَّذِينَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِي السِّلْمِ كَآفَّةً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّيطَان.. 📗آیه ٢٠٨ بقره از من پرسيدند: آيا معناي «سِلم» را مي داني؟ 👈 پاسخ دادم: شما داناتريد. حضرت فرمودند: 🚩منظور، ولايت عليه السلام و امامان بعد از او مي باشد. همچنين حضرت فرمودند:👇 به خدا سوگند منظور از خطوات الشيطان،ولايت و خدا بر آنها باد است. 📗تفسير_عياشي، ج ١، ص ١٢١، ح ٢٩٥ 📗تفسیر برهان ذیل آیه ٢٠٨ بقره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸حدیث قلم و دوات (قرطاس) 🔹 توهین و تهمتِ هذیان، به رسول خدا؛ در صحیح بخاری، از کتب معتبر اهل سنت چنین نقل شده است که ابن عباس میگوید: در آن هنگام که لحظات مرگ پیامبر(صلی الله علیه وآله) نزدیک میگشت، در خانه و اتاق آن حضرت مردانی بودند که در میانشان عمربن خطّاب نیز بود. آن حضرت فرمود: چیزی بیاورید که برایتان نوشته ای بنویسم که بعد از آن گمراه نشوید. 💢 عُمر گفت: بر پیامبر مرض غلبه کرده، و سخن او بر سلامت و شعور کافی (العیاذ بالله) نیست. نزد شما کتاب خدا (قرآن) هست، و کتاب خدا ما را کافی می باشد. آن کسانی که در اتاق بودند اختلاف کردند و به دو دسته تقسیم شدند. یک دسته همراه عمر، و دسته دیگر مخالف او. پیامبر فرمود: از نزد من برخیزید. این سر و صدا و اختلاف و درگیری در حضور من روا نیست.[۱] 🔻علامه مجلسی رضوان الله علیه می نویسد: حدیث دوات و قلم (قرطاس) در صحیح بخاری مسلم و سایر کتب معتبره اهل سنت(خلاف) مذکور است به طرق متعدد، چنین روایت کرده اند ایشان از ابن عباس که او گریست آنقدر که آب دیده اش سنگریزه مسجد را تر کرد، و می گفت که: روز پنجشنبه، روزی که درد رسول خدا صلی الله علیه و آله شدید شد و گفت: بیاورید دواتی و کتفی تا بنویسم از برای شما کتابی که گمراه نشوید بعداز آن هرگز، عُمَر گفت رسول خدا می گوید. [العیاذ بالله] به روایت دیگر گفت: درد بر او غالب شده است، نزد شما قرآن است، بس است ما را کتاب خدا. 🔹 پس اختلاف کردند اهل آن خانه و با یکدیگر مخاصمه کردند، بعضی گفتند: بیاورید تا بنویسد رسول خدا صلی الله علیه و آله برای شما کتابی که بعد از آن گمراه نشوید؛ بعضی گفتند که: قول، قول عمر است، چون آوازها بلند شد و اختلاف بسیار شد نزد آن حضرت، دلتنگ شد و فرمود: برخیزید از پیش من. پس ابن عباس می گفت: به درستی که مصیبت و بدترین مصیبتها آن بود که مانع شدند میان رسول خدا صلی الله علیه و آله و میان آنکه آن کتاب را از برای ایشان بنویسد، به سبب اختلافی که نمودند و آوازها که بلند کردند.[۲] 📚 منابع: [۱]- صحیح بخاری، باب قول المریض قومواعنی، کتاب المرضی، ج۷، ص۱۵۶، و باب کراهیه الخلاف: ج۹، ص۱۳۷، چ بولاق. [۲]- جلاء العیون، صفحه ۸۸. ----------------------------- 📌📌 پی نوشت : سوره ی حجرات، آیه ۲؛ -(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَن تَحْبَطَ أَعْمَالُكُمْ وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ)- ﺍﻯ ﻣﻮﻣﻨﺎﻥ ! ﺻﺪﺍﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻠﻨﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﺻﺪﺍﻯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻧﻜﻨﻴﺪ، ﻭ ﺁﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﻠﻨﺪ ﺳﺨﻦ ﻣﻰﮔﻮﻳﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﻠﻨﺪ ﺳﺨﻦ ﻧﮕﻮﻳﻴﺪ ، ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﻋﻤﺎﻟﺘﺎﻥ ﺗﺒﺎﻩ ﻭ ﺑﻰ ﺍﺛﺮ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺗﺒﺎﻫﻰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭﻙ ﻧﻜﻨﻴﺪ. سوره ی نجم آیه ۳ و ۴؛ -(وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ)(إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ)- ﻭ [رسول خدا] ﺍﺯ ﺭﻭﻯ ﻫﻮﺍ ﻭ ﻫﻮﺱ ﺳﺨﻦ ﻧﻤﻰ ﮔﻮﻳﺪ.(۳) ﮔﻔﺘﺎﺭ ﺍﻭ ﭼﻴﺰﻯ ﺟﺰ ﻭﺣﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺎﺯﻝ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ، ﻧﻴﺴﺖ.(۴) ✔️ می بینیم که به روشنی ثابت میشود این ها می ترسیدند که از پیامبر مطلبی به جای ماند، که سدّ راه منافع و خواسته های آنها شود، و آرزوها و آمال سالیان درازشان را بر باد دهد. این گروه نیرومند ، در زمان حیات پیامبر ، از نوشته شدن گفتار آن حضرت مانع گشتند. بعد از آن حضرت هم کوشیدند که سخنانی که از وی در خاطره ها مانده است ثبت نشود و بازگو نگردد... 💬 برای اطلاع بیشتر رجوع کنید به کتاب نقش ائمه در احیای دین - علامه سید مرتضی عسکری؛ جلد ۱، ص ۱۵۱، داستان قلم و دوات. ----------------------------- ☆ مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاه ☆
🔸 شهادت رسول خدا (ص) 🔹 در روایات اهل بیت علیهم السلام ۱- امام رضا علیه السلام فرمودند: والله هیچ یک از ما نیست مگر اینکه مقتول شهید است...[۱] ۲- امام حسن علیه السلام به اهل بیتشان فرمودند: من با سم از دنیا می روم، همان گونه که رسول الله از دنیا رفتند.[۲] ۳- سلیم بن قیس هلالی از عبدالله بن جعفر نقل می کند که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خطبه ای خواندند و فرمودند: ای مردم! زمانی که من شهید شوم، علی أولی به نفس شماست، و زمانی که علی به شهادت برسد، فرزندم حسن أولی به نفس مؤمنین است.... پس علی بن ابی طالب (علیه السلام) ایستاد و در حالی که گریه می کرد، فرمود: پدر و مادرم فدایت ای پیامبر خدا! آیا کشته می شوی؟! حضرت فرمود: بله، به وسیله سم به شهادت می رسم، و تو با شمشیر کشته می شوی و محاسنت از خون سرت خضاب می شود...[۳] ۴- مرحوم عیاشی روایت کرده است که حسین بن منذر گوید: از امام صادق (علیه السلام) در مورد قول خداوند  ﴿أفإن مات أو قتل إنقلبتم علی أعقابکم﴾ پرسیدم: آیا قتل بوده یا موت؟ فرمود: اصحابش کردند آن چه کردند (یعنی ایشان را به شهادت رساندند).[۴] ۵- عیاشی رضوان الله علیه عالم و مفسر بزرگ شیعه روایت کرده است: عبد الصمد بن بشیر گوید که امام صادق علیه السلام فرمودند: می‌دانید پیامبر صلی الله علیه و آله درگذشت یا کشته شد. همانا خدا می‌فرماید: اگر وفات کند یا کشته شود، آیا به گذشته‌تان بر می‌گردید؟ پس پیامبر صلی الله علیه و آله قبل از مرگ مسموم شد و همانا آن دو زن (عایشه و حفصه) به او سم خوراندند. راوی گوید: پس گفتیم که آن دو زن و پدرانشان بدترین مخلوقات خدایند.[۵] ۶- مرحوم علی بن یونس عاملی نباطی روایتی را از امام صادق علیه السلام نقل کرده که فرمود: پیامبر (صلی الله علیه و آله) حفصه را آگاه کردند که پدرش (عمر) و ابوبکر امارت را غصب می کنند، حفصه این سر را برای عایشه فاش کرد و عایشه هم برای پدرش گفت و ابوبکر هم به عمر گفت. پس آن دو (ابوبکر و عمر) جمع شدند برای این که این امر زودتر اتفاق بیفتد، پیامبر را مسموم کنند[۶]. 📚منابع: [۱]- عیون اخبار الرضا (علیه السلام)، جلد ۲، صفحه ۲۸۷، طبعة منشورات الشریف الرضی. [۲]- الخرائج و الجرائح، جلد ۱، صفحه ۲۴۱. [۳]- كتاب سليم بن قيس الهلالی، صفحه ۳۶۲-۳۶۳، نشر الهادی. [۴]- تفسير العياشي، جلد ۱‏، صفحه۲۲۴، ح۱۵۳. [۵]- تفسیر العیاشی، جلد ۱، صفحه ۲۲۴. [۶]- الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم‏، جلد ‏۳، صفحه ۱۶۸. 💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا