امام على عليه السلام:
كُن لِما لا تَرجُو أرجى مِنكَ لِما تَرجُو ؛ فإنّ موسى بنَ عِمرانَ عليه السلام خَرَجَ يَقتَبِسُ لِأهلِهِ نارا، فَكَلَّمَهُ اللّهُ عزّوجلّ فَرَجَعَ نَبيّا، و خَرَجَتْ مَلِكَةُ سَبَأٍ فَأسلَمَتْ مَع سُليمانَ عليه السلام، و خَرَجَ سَحَرَةُ فِرعَونَ يَطلُبُونَ العِزَّةَ لِفِرعَونَ فَرَجَعُوا مُؤمِنِينَ
به آنچه اميدش را ندارى اميدوارتر باش از آنچه بدان اميد دارى؛ زيرا كه موسى بن عمران عليه السلام رفت كه براى خانواده اش آتش برگيرد اما [در آن جا] خداوند عزّوجلّ با او به سخن در آمد و او پيامبر برگشت. ملكه سبا نيز از كشور خود بيرون آمد، اما به دست سليمان عليه السلام مسلمان شد. و جادوگران فرعون براى تقويت قدرت فرعون بيرون آمدند، اما [به خدا ] ايمان آوردند و برگشتند.
الأمالی للصدوق صفحه244
💠 کانال سخنان امام علی ونهج البلاغه 👇
💠 @mahzar_Nahjolbalagheh
[۱۲/۱۶، ۷:۰۱] +98 919 692 0263: *☀️بسم الله الرحمن الرحیم*
*🌹رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:*
♦️ستكون فتن يصبح الرّجل فيها مؤمنا و يمسي كافرا إلّا من أحياه اللَّه بالعلم
♦️فتنه هایی خواهد بود که در اثنای آن مرد به صبح مومن باشد و به شب کافر شود , مگر آنکه خدایش به علم زنده دارد
📚نهج الفصاحه ص 522 ، ح 1734
*🔴امام خمینی(ره)*
♦️ما همه مکلفیم به تکلیف الهی اسلامی٬که با هم این نهضت را حفظ کنیم.و این قدرت الهی را نگذاریم تشتت پیدا بکند و دست آنهائی که می خواهند بین ما تفرقه بیندازند قطع کنیم.ما همه مؤظفیم به حسب احکام اسلامی که فتنه گران را از کشور خودمان برانیم و آنها را در بین صفوف خودمان راه ندهیم.
1358/2/1
*🔴 امام خامنه ای:*
♦️عدّهی "توّابین" چند برابر عدّهی شهدای کربلاست. شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توّابین نیز همه در یک روز کشته شدند. اما اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! بهخاطر اینکه در وقت خود نیامدند. کار را در لحظهی خود انجام ندادند. دیر "تصمیم" گرفتند و دیر "تشخیص" دادند.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
📶گروه هفتاد وهفتم نشریه عبرتهای عاشورا برای افراد جدیدی که خواستار عضویت هستند ایجاد شد
👇👇
https://chat.whatsapp.com/BskGK9IknpF9g679BDJoQi
[۱۲/۱۶، ۷:۳۱] +98 911 217 1277: بسم الله الرحمن الرحیم ✍️ سیری در حکمت های نهج البلاغه 🔹 قال علی (علیه السلام).... أولَئِکَ قَومُ ٱتَّخَذُواٱلأَرضَ بِسَاطاً.... آنان مردمی هستند که زمین را تخت خود قرار دادند.(نهجالبلاغه، حکمت١٠۴، ترجمهٔ دشتی) زمین مبدأ آفرینش و گِل سرشت بشر و خاک پیدایش انسان است. و سرانجام همهٔ انسانها نیز از لحاظ جسمانی به خاک بر می گردند و از جهت روحانی به سوی خداوند مراجعت می نماید.(إنّالِلّهِ وَ إنّاإلیه رَاجِعُون) بی تردید یکی از فلسفه هایی که برای دو بار سجده نمودن در حال اقامهٔ نماز بر روی زمین و خاک ذکر می شود؛ آن است که: سجده اوّل مفهومش آنست که بیاد آوریم ما از خاک زمین آفریده شدیم و سجده دوّم معنایش آنست که ما مجدّداً پس از چند سال زندگی در دنیا به خاک و زمین بر خواهیم گشت. بنابراین زمین نقش اولیه در هستی بشر دارد و سرانجام آن هم خاک شدن و در دل زمین قرار گرفتن خواهد بود. انسان ها بطور عموم در طول زندگی کوتاه و چند تا روزهٔ خود بر اثر غفلت زدگی ها و دنیا طلبی ها فراموش می نمایند که مبدأ هستی و پیدایش او از زمین و خاک بوده و سرانجام آنها نیز خاک می باشد و بر همین اساس گرفتار غرور و تکبّر و نخوت شدید می گردند و از خداوند و عاقبت خود غافل می شوند و زمانی بخود می آیند که دیگر فرصت جبران هیچ چیزی را ندارند؛ امّا در مقابل عدّه ای از انسانها که دنیا را سه طلاقه می کنند و مانند زُهّاد واقعی که هرگز دل به دنیا نبسته و نخواهند بست و بیشتر به عاقبت و آخرت می اندیشند و برای عالم دیگر توشه فراهم می سازند؛ همیشه زمین را تخت و بستر خود قرار می دهند و فریب زرق و برق خانه های قشنگ و فانی شدنی ساخته دست بشر که با یک زلزله و یا سیل و.... ویران و خراب می گردند؛ نمی خورند و در تمام امور زندگی با برنامه ریزی منظّم برای تعالی و پیشرفت روح و جان خویش تلاش نموده و همیشه خداوند و خالق خود را حاضر و ناظر دانسته و خود را هیچ می انگارند.(نگارنده/مصطفی عزالدین)
☀️بسم الله الرحمن الرحیم*
*🌹رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:*
♦️ستكون فتن يصبح الرّجل فيها مؤمنا و يمسي كافرا إلّا من أحياه اللَّه بالعلم
♦️فتنه هایی خواهد بود که در اثنای آن مرد به صبح مومن باشد و به شب کافر شود , مگر آنکه خدایش به علم زنده دارد
📚نهج الفصاحه ص 522 ، ح 1734
*🔴امام خمینی(ره)*
♦️ما همه مکلفیم به تکلیف الهی اسلامی٬که با هم این نهضت را حفظ کنیم.و این قدرت الهی را نگذاریم تشتت پیدا بکند و دست آنهائی که می خواهند بین ما تفرقه بیندازند قطع کنیم.ما همه مؤظفیم به حسب احکام اسلامی که فتنه گران را از کشور خودمان برانیم و آنها را در بین صفوف خودمان راه ندهیم.
1358/2/1
*🔴 امام خامنه ای:*
♦️عدّهی "توّابین" چند برابر عدّهی شهدای کربلاست. شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توّابین نیز همه در یک گذاشتند، نیست! بهخاطر اینکه در وقت خود نیامدند. کار را در لحظهی خود انجام ندادند. دیر "تصمیم" گرفتند و دیر "تشخیص" دادند.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
📶گروه هفتاد وهفتم نشریه عبرتهای عاشورا برای افراد جدیدی که خواستار عضویت هستند ایجاد شد
👇👇
https://chat.whatsapp.com/BskGK9IknpF9g679BDJoQi
[۱۲/۱۶، ۷:۳۱] +98 911 217 1277: بسم الله الرحمن الرحیم ✍️ سیری در حکمت های نهج البلاغه 🔹 قال علی (علیه السلام).... أولَئِکَ قَومُ ٱتَّخَذُواٱلأَرضَ بِسَاطاً.... آنان مردمی هستند که زمین را تخت خود قرار دادند.(نهجالبلاغه، حکمت١٠۴، ترجمهٔ دشتی) زمین مبدأ آفرینش و گِل سرشت بشر و خاک پیدایش انسان است. و سرانجام همهٔ انسانها نیز از لحاظ جسمانی به خاک بر می گردند و از جهت روحانی به سوی خداوند مراجعت می نماید.(إنّالِلّهِ وَ إنّاإلیه رَاجِعُون) بی تردید یکی از فلسفه هایی که برای دو بار سجده نمودن در حال اقامهٔ نماز بر روی زمین و خاک ذکر می شود؛ آن است که: سجده اوّل مفهومش آنست که بیاد آوریم ما از خاک زمین آفریده شدیم و سجده دوّم معنایش آنست که ما مجدّداً پس از چند سال زندگی در دنیا به خاک و زمین بر خواهیم گشت. بنابراین زمین نقش اولیه در هستی بشر دارد و سرانجام آن هم خاک شدن و در دل زمین قرار گرفتن خواهد بود. انسان ها بطور عموم در طول زندگی کوتاه و چند تا روزهٔ خود بر اثر غفلت زدگی ها و دنیا طلبی ها فراموش می نمایند که مبدأ هستی و پیدایش او از زمین و خاک بوده و سرانجام آنها نیز خاک می باشد و بر همین اساس گرفتار غرور و تکبّر و نخوت شدید می گردند و از خداوند و عاقبت خود غافل می شوند و زمانی بخود می آیند که دیگر فرصت جبران هیچ چیزی را ندارند؛ امّا در مقابل عدّه ای از انسانها که دنیا را سه طلاقه می کنند و مانند زُهّاد واقعی که هرگز دل به دنیا نبسته و نخواهند بست و بیشتر به عاقبت و آخرت می اندیشند و برای عالم دیگر توشه فراهم می سازند؛ همیشه زمین را تخت و بستر خود قرار می دهند و فریب زرق و برق خانه های قشنگ و فانی شدنی ساخته دست بشر که با یک زلزله و یا سیل و.... ویران و خراب می گردند؛ نمی خورند و در تمام امور زندگی با برنامه ریزی منظّم برای تعالی و پیشرفت روح و جان خویش تلاش نموده و همیشه خداوند و خالق خود را حاضر و ناظر دانسته و خود را هیچ می انگارند.(نگارنده/مصطفی عزالدین)
🌹.
┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄
📜 #خطبه202 : درد دل امام (علیه السلام) با پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) هنگام دفن حضرت فاطمه(سلام الله علیها)
🔹شكوه ها از ستمكاری امت
🔻سلام بر تو ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) سلامی از طرف من و دخترت كه هم اكنون در جوارت فرود آمده و شتابان به شما رسيده است. ای پيامبر خدا! صبر و بردباری من با از دست دادن فاطمه (سلام الله علیها) كم شده و توان خويشتن داری ندارم، اما برای من كه سختی جدایی تو را ديده و سنگينی مصيبت تو را كشيدم، شكيبایی ممكن است. اين من بودم كه با دست خود تو را در ميان قبر نهادم و هنگام رحلت، جان گرامی تو ميان سينه و گردنم پرواز كرد. پس همه ما از خداييم و به خدا باز می گرديم. پس امانتی كه به من سپرده بودی برگردانده شد و به صاحبش رسيد، از اين پس اندوه من جاودانه و شبهايم شب زنده داری است، تا آن روز كه خدا خانه زندگی تو را برای من برگزيند. به زودی دخترت تو را آگاه خواهد ساخت كه امّت تو چگونه در ستمكاری بر او اجتماع كردند، از فاطمه (سلام الله علیها) بپرس و احوال اندوهناك ما را از او خبر گير، كه هنوز روزگاری سپری نشده و ياد تو فراموش نگشته است. سلام من به هر دوی شما، سلام وداع كننده ای كه از روی خشنودی يا خسته دلی سلامی نمی كند، اگر از خدمت تو باز می گردم از روی خستگی نيست و اگر در كنار قبرت می نشينم از بدگمانی بدانچه خدا صابران را وعده
داده نمی باشد.
┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🌹امام علی علیهالسلام:
ای جوینده دانش! برای دانشمند ۳نشانه است: دانش و بردباری و سکوت.
📚(کافی،ج۱ص۳۷)
💠بزرگترین کانال سخنان امام علی ونهج البلاغه 👇
💠 @raz_Nahjolbalagheh
هدایت شده از نهج البلاغه کتاب روشنگری
شرح حکمت ۷۶ بخش ۵ روش تحلیل رویدادها.mp3
2.03M
🌹سلسله جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت76 5⃣
⭕️ روش تحلیل رویدادها
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
هدایت شده از کانال شرح و تفسیر نهج البلاغه
🌹🌹امام علی علیه السلام میفرماید: «الْخَشْيَةُ مِنْ عَذَابِ اللَّهِ شِيمَةُ الْمُتَّقِين؛ ترس از عذابِ خدا، خویِ پرهیزگاران است» (1)
رسول خدا صلی الله علیه و آله با اين كه از مقام و قرب والايى نزد خداوند برخوردار بود و اشرف مخلوقات به شمار مى آمد، بيش از ديگران نسبت به مقام ربوبى، از خويش خشيت نشان مى داد به طوری که آن بزرگوار از خوف الهى آن قدر گريه مى كرد كه غش به او دست مى داد. (2)
🌹 با اين كه ايشان از مقام عصمت برخوردار بود، همواره از خداوند مى خواست كه نظر لطفش را لحظهاى از او برنگيرد: «لا تَكِلْنِى الَى نَفْسِى طَرْفَةَ عَيْنٍ ابَداً؛ خدايا! مرا يك لحظه و يك چشم برهم زدن، به حال خويش وامگذار» (3)
🌹🌹گریه ی شدید رسول خدا و أصحاب
وقتی که آیه ی شریفه ی: «وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعينَ لَها سَبْعَةُ أَبْوابٍ لِكُلِّ بابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ؛ و مسلماً دوزخ، وعدهگاه همة آنان است براى آن هفت در است، براى هر درى گروهى از پيروان شيطان تقسيم شده اند» (4) بر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نازل شد سخت گریست و اصحاب نیز از شدّت گریه ی او گریستند اما نمیدانستند چه چیز باعث شده که آن حضرت این گونه میگرید و از هیبت رسول خدا کسی جرأت سؤال هم نبود. اصحاب میدانستند رسول خدا با دیدن حضرت زهرا علیها السلام شادمان میشود؛ از این رو به سراغ فاطمه علیها السلام رفتند تا با آوردن ایشان رسول خدا را آرام کنند. حضرت زهرا آمد و به پدر گفت: فدایتان شوم چه شده است؟
اما همین که رسول الله جریان را فرمود و آن آیات را بر دخترش خواند به یکباره رنگ از رخسار حضرت زهرا پرید و به روی خود زد و ناله برآورد: «الویلُ ثُمَّ الویلُ لِمَن دَخَلَ النَّارَ؛ ای وای! وای بر کسی که داخل آتش شود»
علی علیه السلام هم دست بر سر خود گذاشت و با گریه میگفت: «آه از طولانی بودنِ سفرِ قیامت و کمی توشه ی راه» سلمان و ابوذر و مقداد نیز میگریستند و هر یک با خود کلماتی جان سوز زمزمه میکردند. (5)
🌹همچنین حضرت زهرا علیها السلام در وصیّت خود به حضرت علی علیه السلام فرمود:
«وقتی وفات کردم پس از دفن بالای سرم بنشین و برایم قرآن و دعا بسیار بخوان؛ چرا که آن ساعت ساعتی است که میّت به انس گرفتن با زندگان محتاج است». (6)
🌹يكى از زهاد اصحاب خود را این چنین نصيحت كرد:
«به خدا قسم اگر همنشين گروهى شوى كه تو را امروز بترسانند، تا در فردا ايمن باشى بهتر است از اين كه با گروهى همنشين شوى كه تو را امروز امنيت دهند تا در فردا خائف شوى». (7)
ـــــــــــــــــــــــــــــ
1) تميمى آمدى، عبد الواحد، «غرر الحكم و درر الكلم»، ص94.
2) بحار الانوار، ج 10، ص 40.
3) همان، ج 14، ص 384.
4) سورة حجر:15، آیة 43 و 44.
5) مجلسی، محمد باقر، «بحارالأنوار»، ج43، ص87.
6) همان، ج79، ص27.
7) شرح نهجالبلاغة ابن ابى الحديد، ج10، ص146.
(بخش ۷۴)@ahklag_marefat
هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
📌 حضرت زینب با جهاد تبیین نگذاشت روایت دشمن از حادثه عاشورا غلبه پیدا کند.
🔰امام #خامنهای حفظه الله: این بزرگوار [زینب کبریٰ] جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. حالا تا امروز روایت زینب کبریٰ(س) از حادثهی عاشورا در تاریخ مانده.
📆۲۱ آذرماه ۱۴۰۰
#فاطمیه
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
بسم الله الرحمن الرحیم❤️❤️ در دانشگاه آکسفورد پایان نامه دانشجوی سعودی عَلَیهِ امیرالمومنین(ع) رد شد.
دانشگاه آکسفورد پایان نامه عثمان الکلبانی دانشجوی عربستانی در زمینه پژوهش های اسلامی را به خاطر اشتباهات زیاد، رفتار ناشایست دانشجو در جلسه دفاع و واکنش غیر مؤدبانه وی به "طارق خان" رئیس هیئت داوری، رد کرد.
یکی از مسائل مورد اختلاف زمانی بود که دانشجو معنی "الأنزع البَطین" در وصف امیر المؤمنین (ع) را تفسیر کرد و "اَنزَع" را "ریخته شدن موی جلوی پیشانی" و "البَطین" را "بزرگی شکم" بیان کرد.
دفاع جانانه استاد دانشگاه آکسفورد از امیر المؤمنین (علیه السلام)
امّا پروفسور طارق خان رئیس هیئت داور به این دانشجو گفت: این تفسیر اشتباه است؛ چرا که این کنیه را به شکل ظاهری آن تفسیر کردی، حال آنکه تفسیر صحیح این کنیه این است که امام علی (ع) بُریده از شرک و سرشار از علم بود و الأنزَع کنایه از عدم راهیابی شرک در اوست و البَطین کنایه از فراوانی علم، ایمان و یقین حضرت (ع) است.
وی ادامه داد: سند فراخی شکم و کوتاهی قد حضرت حیدر کرار (علیه السلام) ضعیف و بی اساس است و آن را دشمنان امام علی (ع) درست کرده اند و ابن تیمیه در زمان معاصر آن را ترویج داد.
پروفسور طارق خان اشاره کرد: ابن تیمیه آشکارا با امام علی (ع) دشمنی می کرده و این سخن او هیچ حجتی بر مسلمین ندارد و روایت های بسیاری در کتاب های مسلمانان در این زمینه وجود دارد.
وی افزود: از جمله این روایت، حدیث شریف نبوی است که می فرماید: " يا علي, اِنّ الله قد غَفَر لك ولِذُرِّيتِك ولِشيعتك ولِمُحِبّي شيعتك, و لِمُحِبّي مُحِبّي شيعتك, فَابشِر فإنك الأنزَعُ البَطين, مَنزُوعٌ من الشِّرك مَبطُونٌ مِن العِلم " (ای علی، خداوند تو را و خاندان و شیعیان و دوستان شیعیان تو را آمرزیده است، پس مژده باد تو را که تو اَنزع بطین هستی، از شرک بریده ای و از علم سرشاری )؛ الجويني در کتاب فرائد السمطين 1/308، ابن المغازلي در مناقبه ،شیخ صدوق در عيون اخبار الرضا 1/52، مسند زيد بن علي 456 و روایت های دیگر آن را ذکر کرده است و این تفسیر با زهد امیر المؤمنین (ع) و سخنان آن بزگوار مطابقت دارد.
طارق خان در خصوص امام علی (ع) به این حدیث امام اشاره کرد که فرمود: «ولكن هيهات أن يغلبني هواي, ويقودني جشعي إلى تخيّر الأطعمة ولعلّ بالحجاز أو باليمامة من لا طمع له في القرص, ولا عهد له بالشبع أو أبيت مبطاناً وحولي بطون غرثى, وأكباد حرّى …. أ أقنع من نفسی بأن یقال: هذا امیر المؤمنین و لا أشارکهم فی مکاره الدهر، أو أکون أسوه لهم فی جشوبه العیش! فما خلقت لیشغلنی اکل الطیبات کالبهیمه المربوطه همها علفها...»(نامه 45 نهج البلاغه) (هیهات که هوای نفس بر من غلبه کند و حرص و آزا مرا به برگزیدن غذاها وادارد ـ در صورتی که ممکن است در حجاز یا یمامه (از شهرهای یمن) کسی باشد که طمعی در یک قرص نان نداشته هیچگاه سیر نشده است یا اینکه با شکم پر بخوابم و کنار من شکم هائی گرسنه و جگرهائی (از تشنگی) سوزان باشد… آیا قناعت کنم به اینکه گفته شود: این امیر المؤمنین است! و در سختی های روزگار با آنان شریک نباشم و الگوئی برای آنان در تلخکامی سخت زندگانی کردن نباشم؟ آری! من آفریده نشدم که غذاهای خوب، مرا ( از یاد آنان) غافل کند همانند حیوان بسته ای که اندیشه ای جز علفش ندارد.
رئیس هیئت داوری تاکید کرد: این تفسیر دانشجوی سعودی غلط است که و این تفسیر در زمان معاویه بن ابوسفیان رواج یافت که بسیار نسبت به اهل بیت رسول الله (ص) به ویژه خلیفه و وصی ایشان امام علی (ع) کینه و دشمنی می ورزید و حتی روایت های بسیاری وجود دارد که می گوید، معاویه با خوارج برای کشتن جانشین رسول الله (ص) حضرت علی بن ابی طالب (ع)، هم پیمان شدند و او بود که عبد الرحمن بن ملجم را به ارتکاب این جنایت وحشتناک واداشت.
پروفسور الدمنهوری: الازهر به ما آموخته است که امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و شکمش از شدت زهد لاغر بوده است
پروفسور خالد الدمنهوری عضو هیئت داوران خطاب به دانشجوی عربستانی گفت: اینکه تو نام خلفای پیش از امام علی (ع) را جمله "کرم الله وجهه" آورده ای جایز نیست؛ چرا که امام علی (ع) تنها خلیفه ای است که خداوند او را مورد تکریم قرار داده است برای اینکه امام (ع) مقابل بت سجده نکرده و برعکس خلفای پیش از خود مشرک نبوده است.
وی ادامه داد: سخن تو که گفتی امام علی (ع) "چاق و کوتاه" بود، نادرست است؛ چرا که این ویژگی با شخصیت امام علی (ع) که پهلوان و قهرمان میدان جنگ بود و شجاعت او در مقایسه با خلفای دیگر برجسته و بارز بود و با پهلوانان عرب همچون "مرحب" و "عمرو بن عبد ود" مبارزه می کرد و از طرف دیگر عقل نیز نمی پذیرد که همچنین شخصیتی کوتاه قد باشد.
الدمنهوری ادامه داد: مذاهب مختلف مسلمانان آورده اند که امام علی (ع)، "مرحب" را از وسط دو نیم کرد و معروف است که "مرحب" قد بل
ند بود؛ حال چگونه امام علی (ع) با قد کوتاه می توانسته او را دو نیم کند با این حال که"مرحب" قدی بیش از دو متر و بدنی قوی داشته است. در خصوص "عمرو بن عبد ود" نیز چنین است.
وی افزود: تو می گویی که امام علی (ع) چاق بوده است، مکاتب مختلف فکری مسلمین و از جمله الازهر به ما آموخته است که امام علی (ع) هیکلی قوی و دستانی بزرگ داشته و شکمش از شدت زهد لاغر بوده است و زمانی که بر اسب سوار می شد، پاهایش روی زمین کشیده می شد.
استاد دانشگاه آکسفورد اشاره کرد: تمامی مسلمانان اجماع داند که امام علی (ع) در جنگ سوار کار و جنگجوی شجاعی بود و در میدان مثل زنبور از جایی به جای دیگر می رفت؛ چگونه به کسی که این خصوصیات بی نظیر و شجاعت بی مانند را دارد، این حرف های ناپسند را نسبت می دهند.
عصبانیت دانشجوی سعودی از سخنان اساتید دانشگاه آکسفورد
بعد از این سخنان دانشجوی سعودی به پروفسور طارق خان و پروفسور الدمنهوری گفت: سخنان شما به کفر نزدیک تر است تا به اسلام .
این حرف وی باعث شد رئیس هیئت داوران به جلسه پایان دهد و پایان نامه را رد کند که در پی آن دانشجوی سعودی با صدای بلند به همه فحش و ناسزا گفت.
حاج سید عبدالکریم کشمیری(ره) می فرماید: « روزی با آقا سید مهدی قاضی، فرزند استادم آقا میرزا علی قاضی (ره) در مسجد هندی نشسته بودیم. ایشان گفت: شما که در برخی امور ماهر و متبحر هستید بگویید پدرم به من چه وصیتی کرده است؟ من بلافاصله به پشت بام مسجد رفتم و تأملی کرده، ذکری بر زبان راندم. به دلم الهام شد آقای قاضی به وی دو نصیحت کرده است: اول این که هر روز خودت را بر امیرالمؤمنین علیه السلام عرضه کن و دیگر این که اگر فقر و فاقه به تو فشار آورد به قصد کمک مالی، به منازل و بیوت مراجع نرو. »
هدایت شده از میانه دیار ولایت مداران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تأڪیدآیتاللهبهجتبهخواندندعایغریق
🔻درفشارهاۍ آخرالزمان زیاد این ذڪر رابگویید:
⚘مقام معظم رهبری:
⚘مرحوم آقاۍ بهجت رضواناللهتعالیعلیه میفرمودند:
⇓⇓ #ایندعارازیادبخوانید:⇓⇓
«يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَالْقُلُوبِثَبِّتْ قَلْبِيعَلَىدِينِك؛
اۍخدا، اۍ رحمتگستر، اۍ مهربان، اۍ زیر و رو ڪننده دلها، قلب مرا بر دینت استوار و ثابت بدار».
❌پینوشت:
آیتالله بهجت رحمهالله میفرمودند:
☚«چنانچه ابتداۍصراط ڪه بر روۍ جهنم است #ازهمیندنیاباشد _ ڪه چنین است _
☝با ڪمترین غفلت،
◉ولو یک آن و یک لحظه از آن میافتیم،
❌واگر افتادیم ممڪن است تا به آخر برویم؛
☚ لذا باید براۍ تثبیت در دین و بودن بر صراط مستقیم این دعا را در زمان غیبت همه بخوانیم.
وقت خواندن این دعا همین روزها میباشد.
اگر این روزها این دعا را نخوانیم پس ڪے میخواهیم بخوانیم؟!».
📚 بهجتالدعاء، ص٢۵٢
حضرت آیت الله خامنهای (مد ظله العالی): انقلاب پرچم عزت این ملت است و این پرچم رو این ملت در دست استوار خود محکم نگاه خواهد داشت و به فضل پروردگار آن را تسلیم امام زمان ارواحنا له الفداء (عجل الله تعالی فرجه) خواهد کرد.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش