نوری برتاریکی, [۰۵.۰۲.۱۸ ۱۵:۱۱]
✳️✳️می خواهند ندانیم و ندانیم اما .....
هجوم گسترده دنباله های استکبار برای اینکه پنهان کنند و ندانیم که ایران 40سال پیش کشوری با 35 میلیون مردم و فروش روزانه 6 میلیون بشکه نفت، جزء کشورهای عقب مانده عالم در همه حوزهها و عرصهها بود و75 درصد مردمش حتی سواد نوشتن اسم خودشان را هم نداشتند! ندانیم که در سال 50 بدون شلیک حتی یک گلوله یک کشور یعنی بحرین از ایران جدا شد و انگلیس دست ایران را از آن سوی خلیجفارس کوتاه کرد! ندانیم که 40 هزار مستشار نظامی آمریکا در ایران بودند و ژنرال ما در پیش پای آنها همچون غلام خوار و بیمقدار، مجبور به کرنش و تعظیم بود! جوان دانشجوی ما روزهای ذلتی را ندیده که در مناطق نفتخیز جنوب، انگلیس به غارت نفت ما مشغول بود و با همان پول، باشگاه ورزشی درست کرده بود و بر سردر آن نوشته بود: «ورود ایرانی و سگ ممنوع»!
✅انقلاب اسلامی یعنی عبور از روزگار ذلت و حقارت آن روزها به امروز. به امروز که 20 سال برنامه منطقهای آمریکا در برابر اراده مردم ما رنگ میبازد و آنچه ما میخواهیم میشود. امروز که کشوری 80 میلیونی، با دنیایی تحریم و دشمنی، با فروش حداکثر 5/1 میلیون بشکه نفت، در بسیاری از امور، سرآمد عالم است. نمیخواهند مردم بدانند که امروز اقتصاد ایران در زمره 20 اقتصاد اول دنیاست،که امروز در برخی علوم در لبه علم جهان هستیم، در علومی پیشتازیم و رتبه 16 در تولید علم را بهدست آوردهایم. به امروز رسیدیم که نه تنها از بیسوادی خبری نیست که یک بیستم جمعیت کشور یعنی بیش از 4 میلیون نفر در دانشگاهها مشغول تحصیلاند و تازه این به جز فارغالتحصیلان دانشگاهی است.
نوری برتاریکی, [۰۶.۰۲.۱۸ ۲۲:۰۹]
✳️✳️✳️انتقاد از منصوبان رهبری !!
سخنان مهم رهبر انقلاب درباره نقد منصوبان خویش (7 مهر 87 در دیدار با دانشجویان):
بعضى ميگويند اگر چنانچه صدا و سيما را نقد كنيم، بر خلاف رهبرى مطلبى گفته ايم؛ چرا؟ چون رهبرى رئيس صدا و سيما را معين ميكند! اگر واقعاً ملاك اين باشد، كه آدم بايد به هيچ كس اعتراض نكند! چون رئيس قوه ى قضائيه را هم رهبرى انتخاب ميكند، رئيس جمهور هم بعد از انتخابات، تنفيذ رهبرى دارد؛ ميگويد نصب كردم. پس بايد به هيچ كس اعتراض نكرد. نه آقا ... رهبرى هم در موارد زيادى اعتراضهائى دارد. همين اعتراضهائى كه شما داريد، بعضى هايش يا خيلى هايش، اعتراضهاى ما هم هست...
نوری برتاریکی, [۰۸.۰۲.۱۸ ۰۹:۵۲]
[ Photo ]
اشترانکوه لرستان
نوری برتاریکی, [۰۸.۰۲.۱۸ ۱۹:۲۷]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۰۹.۰۲.۱۸ ۱۳:۵۹]
✅✅خبرنگار صدای آمریکا فاش کرد
پشت پرده ادعای فتنهگران سال 88 درباره تجاوز در کهریزک
اخیرا فایلی تصویری از خبرنگار صدای آمریکا در فضای مجازی منتشر شده که در آن به چگونگی ایجاد و اجرای پروژه خبرسازی «#تجاوز در #کهریزک»اشاره میکند.
ج: پیامبر(ص) در عمل به تمام محتوای وحی، حتی مستحبات، عصمت دارد. این تعریف عصمت معصوم است. بطور مثال شما به دادگاه مراجعه کردید و او برای دعوای شما، حکم بدوی صادر کرد که حق با شاکی است، البته رأی دادگاه از سخن وزیران هم مهمتر و واجبالاجراست. حال سؤال این است که آیا میتوان بر حکم این دادگاه نقد کرد؟ یعنی بگوییم رأی شما غلط و اشتباه است؟ (معنای نقد همین است) پاسخ این است که: بلی. و دادگاه تجدیدنظر یعنی همین. یعنی دادگاه بدوی حکم غلطی صادر کرده، بعد دادگاه تجدیدنظر رأی بدوی را رد یا قبول میکند. حال آیا به دادگاه تجدیدنظر، میتوان نقد کرد و گفت: غلط است؟ بلی، میتوان گفت و لذا شکایت به دیوان عالی برده میشود. اینها معنای کلمه «نقد» است.
دیدگاه قرآن درباره نقد پیامبر(ص)
اما سؤال اصلی ما این است که اگر قرآن کریم یا پیامبر و امام زمان(عج) رأی و حکمی دادند میتوان آن را نقد کرد یا نه؟ پاسخ این است که گاهی گفته میشود آری! میشود نقد کرد زیرا این برجام جاودانه نیست که نتوان نقد کرد ولی برخی میگویند نمیتوان به حکم پیامبر و معصوم نقد کرد، البته میتوانیم برای رفع ابهام سؤال کنیم ولی نقد جایز نیست.بنده هم نمیدانم که این نظریات درست است یا نه.حال نظر قرآن را جویا میشویم:
«هیچ مرد و زن مؤمنی را نمیرسد که وقتی خدا و رسولش به امری حکم دهند، برایشان اختیار نفی و نقد باشد و هر که خدا و رسول را نقد و عصیان کند، او در گمراهی خیلی روشنی قرار دارد» (الأحزاب/36) (و در نماز میگوییم خدایا ما را از ضالّین قرار نده).
در آیه 68 قصص فرمود: «تدبیر امور و حذف و انتخاب به ارادة خداست و کسی در برابر خدا و رسول و فرشتگان، صاحب هیچ اختیار و چون و چرا و نقد کردن نیست. زیرا انبیاء و فرشتگان به اذن خدا، حرف میزنند و کار انجام میدهند.»
نوری برتاریکی, [۲۵.۰۱.۱۸ ۱۸:۰۶]
✳️✳️✳️کروبی و میر حسین چرا به حصر رفتند؟!
⚛محمدعلی ابطحی رئیس دفتر محمد خاتمی در کانالش نوشت : باور من این است احمدی نژادی ها یقین دارند مجوز نمی گیرند که تقاضای مجوز تجمع اعتراضی کرده اند و مي خواهند سوار موج اعتراضات خياباني اخير شوند.
وقتی معترضان شعار عبور از اصولگرایی و اصلاح طلبی می دهند، و قصد عبور از روحانی وخاتمی دارند،خیلی دوزِ توهم باید بالا باشد که تصور کنند معترضان قصد بازگشت به احمدی نژادی ها دارند.
گرچه اعتراض حق همه است و درخواست تجمع احمدي نژادي ها، قانوني است، اما فراموش هم نكنيم كه اساسا #حصر ٨ ساله رهنورد و#موسوي و#كروبي وقتي انجام شد كه آنها تقاضاي راهپيمايي در حمايت پيروزي مردم #مصر دادند و در دوره اقاي احمدي نژاد مجوز ندادند.
نوری برتاریکی, [۲۸.۰۱.۱۸ ۰۸:۵۳]
✳️✳️✳️دیشب یه سلطنت طلب گفت: این رژیم (جمهوری اسلامی ) آنقدر بد است که در بارندگی هم به رویش بسته شده !!!
گفتم چیز عجیب تری به تو بگویم ... در دوران امام رضا علیه السلام هم خشک سالی چنان شدت داشت که آن حضرت نماز باران خواندند و ..... به نظرت امام رضا علیه السلام حجت خدا در سرزمینی باشد و در آن سرزمین خشکسالی بیاید عجیب نیست!!
به عالم بزرگواری گفتند باران نمی آید می ترسیم ! فرمودند : مگر بارندگی روزی می دهد مگر روزی دست بارندگی است !!
نوری برتاریکی, [۲۸.۰۱.۱۸ ۱۱:۲۲]
زبان حال همه ما
✳️ربَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا ۚ أَنْتَ مَوْلَانَا
پروردگارا، ما را بر آنچه به فراموشی یا به خطا کردهایم مؤاخذه مکن. بار پروردگارا، تکلیف گران و طاقت فرسا که بر پیشینیان ما نهادهای بر ما مگذار. پروردگارا، بار تکلیفی فوق طاقت ما بر دوش ما منه، و بیامرز و ببخش گناه ما را، و بر ما رحمت فرما، تنها آقای ما و یاور ما تویی
نوری برتاریکی, [۲۸.۰۱.۱۸ ۱۲:۲۲]
[Forwarded from عادلی]
✳️✳️✳️گفت طوسی تبرئه شد !!!
گفتم طوسی خر کیه ... بسیاری از افراد با رهبر انقلاب عکس دارند و برخی از اینها به هر دلیل ممکن است به فساد کشیده شوند چون انسانند و در معرض خطا هستند قرار نیست هرکس با رهبری عکس داشت از خطا معصومیت و مصونیت یابد .. اشکال وقتی وارد است که رهبری از آدم فاسد دفاع کند که تا کنون چنین اتفاقی نیافتده است .... ضمنا" پرونده طوسی را بهترین قضات بررسی و رأی تبرئه داده اند لذا اخلاقا" نمی توان او را مجرم دانست....
ضمنا" جمع زیادی از اصلاح طلبان با رهبری عکس دارند و برخی از انها امروز در دامن اروپا و آمریکا مشغول وطن فروشی و کاسه لیسی هستند....
نوری برتاریکی, [۰۱.۰۲.۱۸ ۱۰:۳۳]
✳️✳️✳️نامه کروبی پاسخگویی خامنه ای !!! #انتخابات
پس از انتخابات 88 با کلید واژه «تقلب» آشوبهای خیابانی آغاز شد. در این مرحله رسانههای فارسی زبان بیگانه نقش مهمی در شعلهور کردن فضای جامعه ایران و دمیدن در آن داشتند. در یکی از این موارد پروژهای بود که با عنوان «تجاوز در کهریزک» آغاز شد.
مجری شبکه صدای آمریکا در بخشی از برنامه خبری خود به بازداشت شدگان آشوبهای آن سالاشاره میکند و سپس تصاویر دختری را در حال صحبت کردن نشان میدهد. دختر خود را «مریم صبری»،
21 ساله معرفی میکند که در جریان اغتشاشهای اخیر (سال 88) در بهشت زهرا دستگیر شده است.
در موردی دیگر تصاویر پخش شده از شبکه صدای آمریکا پسری را نشان میدهد که خود را «ابراهیم» معرفی کرده و در ادامه میگوید: «[در زندان شخصی] دستهای مرا به دیوار بست و دیگر لزومی ندارد تا ادامه آن را بگویم.»
پسر هم زمان با گفتن کلمات آخر (لزومی ندارد تا ادامه...) سرش را پایین میاندازد و صورتش را با دست میپوشاند! این گونه نمایشی تاثیرگذار به روی صحنه میآید تا اهداف پنهان آشوب و اغتشاش را تامین کند. سؤال این است که کارگردان این نمایش چه کسی بوده است؟
اخیرا فیلمی در شبکههای مجازی دست به دست میشود که در آن «علی جوانمردی» خبرنگار صدای آمریکا به صورت تصویری در حال شرح دادن پشت پرده ماجراست.
او میگوید: «هم دختر [مریم صبری] و هم پسر [ابراهیم شریفی] را من از ایران آوردم و با آنها مصاحبه کردم و آن موقع شما نگاه کنید نیم میلیون بازدید داشته در یوتیوب.»
تو داری خبرسازی میکنی!
خبرنگار صدای آمریکا در ادامه میگوید: «ابتدا کروبی اسم این افراد را برد و سپس گفتند که «ابراهیم شریفی» گم شده است. از دو کانال جدا اینها را در آنکارا من به هم دیگر متصل کردم. به ابراهیم گفتم یکی دیگر هست که دقیقا مثل خودت است، اسمش مریم است و دوست دارم که با او آشنا شوی.» جوانمردی سپس به پولهایی که به این افراد داده میشداشاره میکند: «اولین مصاحبه را من گرفتم و یک ماه بعد از من بود که نوری زاده از من تلفن گرفت، میبدی از طریق بهمن معالیزاده از من تلفن گرفت، و من هم از طریق بهمن پول برای اینها میگرفتم.»
او در ادامه میگوید: «من پنج-شش فایل صوتی با خود آوردم از همینها که وقتی با اینها صحبت میکردم ضبط کرده بودم، مراحل مختلف، صبحتهای مختلف. من نمیدانم که چرا اعتماد کرد و چه اتفاقی افتاد و یا چه شد؟ چندبار من را زیر سؤال بردند که این درست نیست، تو داری خبرسازی میکنی!»
این اتفاق نیفتاده بود!
اما اوج قضیه آنجاست که خبرنگار صدای آمریکا به صراحت اقرار میکند که به این افراد تجاوز نشده بود. این در حالی است که برخی از افراد در طیف موسوم به اصلاحطلب این را بهانهای برای حمله به نظام قرار دادند: جوانمردی میگوید: «واقعا به این دو نفر تجاوز نکرده بودند. من ساعتها با اینها صبحت کردم، پزشکی قانونی هر دوی اینها را بررسی کرد. ابراهیم را معاینه کردند این را [تجاوز به این دو نفر را] UN [سازمان ملل] تایید نکرد.»
خبرنگار صدای آمریکا در ادامه میگوید: «ولی خب آن دختر میگفت! برای اینکه من به آنها میگفتم خودتان آمده اید. اکنون مریم با یک آمریکایی زندگی میکند. ابراهیم آمریکاست و با اطرافیان کروبی است. با آنهاست... او با دار و دسته کروبی در واشنگتن است... یک بار با من قرار گذاشت و صبحت کرد. به من فهماند که خانوادهاش از او انتقاد میکنند که فلانی [علی جوانمردی] تو را بدبخت کرد و آبروی ما هم رفت و فلان.»
نوری برتاریکی, [۰۹.۰۲.۱۸ ۱۹:۱۹]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
تو دهنی مهاجرانی به براندازان / مقایسه کنید با محمود صادقی کاسه لیس بی بی سی !
نوری برتاریکی, [۱۰.۰۲.۱۸ ۲۱:۲۴]
✅✅✅مرگ بر آمریکا ، رفتار نجیبانه خانواده مقتول!
✳️گفت: چرا باید بگیم مرگ بر آمریکا؟ چرا لعنت ؟ چرا فحش !!
✍گفتم :این فریاد مرگ بر امریکا نجیبانه ترین واکنش ملت ایران در برابر یک قاتل است؟
✳️گفت :" قاتل ؟ نجیبانه ! چی داری میگی ! حالت خوبه!
✍گفتم : آمریکا سالها قبل از پیروزی انقلاب با راه اندازی کودتای 28مرداد و کشتار خیل عظیمی از مردم کوچه و بازار و حتی نخبگان و سیاسیون دولت قانونی مصدق را سرنگون کرد یا نه ؟
✳️گفت: درسته ! خب ....
✍گفتم : دانشجویان معترض به سفر نیکسون را در دانشکده فنی به شهادت رساندن یا نه ؟
✳️گفت اینهم درسته ! خب..
نوری برتاریکی, [۲۰.۰۱.۱۸ ۰۹:۱۷]
⚛مسعود پزشکیان متوجه نشدم اما فهمیدم !!😂
نایب رئیس مجلس می گوید:زمانی که بنده نیز به عنوان عضو اکیپ مجلس در مورد برجام انتخاب شدم با مطالعه آن به معنای واقعی به دلیل تخصصی بودن بحث زیاد متوجه قضایا نشدم چرا که در موضوعات غیرتخصصی همواره سعی میکنم ورود پیدا نکرده و اصراری نداشته باشم اما✅تنها این را فهمیدم که اگر برجام نبود ما هر روز یک هزار میلیارد تومان باید به خاطر تحریمها ضرر میکردیم.
حالا باید از پزشکیان پرسید ایشان اگر در خود صلاحیتی نمیدیده، چرا پذیرفته که عضو کمیسیون ویژه شود؟! و چرا وقتی متوجه قضایا نشد، از متخصصان و صاحبنظران نپرسید؟
در ثانی اگر بعد از 40 روز حضور در کمیسیون، از برجام سر در نیاورده، پس از کجا متوجه شده و با اعتماد به نفس عجیبی میگوید «قبل از برجام هر روز هزار میلیارد تومان متضرر میشدیم»؟!
ثالثا" در پایان دومین سالگرد اجرای برجام با حساب سرانگشتی آقای پزشکیان باید 730 هزار میلیارد تومان پول به کشور آمده باشد. آیا ایشان میداند این رقم انبوه کجا رفته که بیکاری شدت یافته، تورم دو رقمی شده، قیمت دلار 35 درصد(1100 تومان) افزایش پیدا کرده، رکود تشدید شده، تراز تجاری منفیتر شده و...؟!
نوری برتاریکی, [۲۰.۰۱.۱۸ ۱۱:۳۰]
امیرالمؤمنین علیه السلام:
✅آنکس كه کینه را كنار بگذارد، قلب و عقلش آرامش مىيابد.
📚 غرر الحكم: ح۱۹۶۲
نوری برتاریکی, [۲۴.۰۱.۱۸ ۱۸:۴۶]
✳️✳️✳️واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور :گفتگو به معنای مذاکره نیست!!!😂
درحاشیه گفتگوی ظریف و عراقچی با وزرای خارجه فرانسه ، انگلیس و آلمان در مورد مسائل موشکی !!!
نوری برتاریکی, [۲۴.۰۱.۱۸ ۱۸:۵۲]
✅استفتاء از رهبر معظم انقلاب اسلامی
✳️✳️✳️حرمت اتهام زنی به معتقدات اهل سنت
رهبر معظم انقلاب در پاسخ به جمعی از علما و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان که فتوای معظمله را درباره «اهانت و استفاده از کلمات تحقیرآمیز و توهین به همسر پیامبر اسلام، امالمومنین عایشه جویا شده بودند چنین مرقوم فرمودند:
«اهانت به نهادهای برادران اهل سنت از جمله اتهامزنی به همسر پیامبر اسلام [عایشه] حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و بویژه سیدالانبیاء پیامبر اعظم - حضرت محمد(ص) - میشود.»
(خبرگزاری مهر)
نوری برتاریکی, [۲۵.۰۱.۱۸ ۱۲:۵۴]
✅✅✅سؤال از پیامبر(ص) یا نقد ایشان؟
ابوالفضل بهرامپور
فرق است بین کلمة سؤال و کلمة نقد. آیا ما میتوانیم از پیامبر(ص) و امام زمان(عج) سؤال کنیم؟! نمیدانم! آیا میتوانیم از آنها ایراد بگیریم و نقد کنیم؟! باز هم نمیدانم!
این یک بحث قرآنی و جدای از گفتمانهای سیاسی است. انسان عاقل و دانشمند وقتی میخواهد سخنرانی یا اظهارنظر کند، باید عالمانه باشد و در استعمال کلمات که هر کدام معنای خاص خود را دارد، دقت کند وگرنه او متهم به جهالت خواهد شد. حال اگر کسی در رابطه با قرآن و رسول(ص) و اهلبیت عصمت(ع) میخواهد صحبت کند، باید کاملاً قرآنی و فقیهانه باشد و اگر نمیتواند، ثواب سکوت بیشتر و آبرومندانهتر است. مثلاً گفتهاند: ضلالت و غیّ یعنی گمراهی، ولی فرقشان این است که اگر ضلالت راه باشد، غَیّ، شهر ضلالت است؛ اگر هدایت، راه باشد «رُشد»، شهر هدایت است و به همین قیاس.
بنابراین فرق است میان سؤال کردن و نقد کردن. قرآن فرمود: «یسئلونک» از تو میپرسند تو هم برای روشنگری جواب بده. پس، از قرآن و رسول میتوان سؤال کرد ولی نقد و ایرادگیری چطور؟ مفهوم نقد آن است که در این مورد غلط و اشتباه وجود دارد و منتقد ،قصدجایگزینی و اصلاح غلط را دارد یعنی بالاتر از او میفهمد.
هر مسلمانی باید بداند که پیامبر(ص) در سه مورد عصمت دارد:
الف: در مورد گرفتن وحی، در سوره جنّ آیه 26فرمود: ما وقتی وحی را با جبرئیل بر پیامبر نازل میکنیم، آن را تعدادی از فرشتگان همراهی میکنند تا به طور خالص به پیامبر ابلاغ شود.
ب: پیامبر (ص) در انتقال امانت وحی به امت، عصمت دارد و بدون کم و زیاد و بدون ابهام و با یک قرائت به امت میرساند. در این راستا خدا فرمود: اگر پیامبر ما (که البته محال است) حتی اگر یک کلمه از خودش بر وحی ما اضافه کند، ما شاهرگش را میزنیم :« وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَينَا بَعْضَ الْأَقَاوِيلِ * لَأَخَذْنَا مِنْهُ بِالْيمِينِ» (حاقه، 44 و 45) و بدانید که هر چه میگوید نظر ما را میگوید «وَمَا ينْطِقُ عَنِ الْهَوَى». (نجم،3)
گفتهاند در مواردی پیامبر(ص) از مخاطبان اقرار میگرفت: «هَل بَلَّغتُ» آیا مطلب را شفاف رساندم؟ آیا بدون ابهام دریافت کردید؟ میگفتند: بلی یا رسولالله.
پذیرش حکمیت از سوی امام علی(ع) تحت اجبار گروه وسیعی از سپاهیانش بود، اما کار به اینجا نیز خاتمه نیافت. امام در ابتدا خواست #ابن عباس و یا #مالک اشتر را به حکمیت برگزیند که هر دو مورد، مخالفت آنها را به همراه داشت و آنان خواهان این بودند که خود، حَکَم را انتخاب کنند و شخص مورد نظر آنها ابوموسی اشعری بود. امام خطاب به آنان چنین گفت: «شما در آغاز این کار، از من سرپیچی کردید؛ پس اکنون دیگر گوش فرا دهید. رأى من آن نیست که ابوموسى را برگزینم». آنان گفتند: ما تنها به ابوموسی اشعری راضی میشویم. امام(ع) گفت: «وای بر شما! او انسان قابل اعتمادی نیست؛ او مردم را از من دور میکرد کارها علیه من انجام داده است».
اما مخالفین امام را به قتل تهدید کردند و گفتند همانگونه که عثمان را کشتیم تو را هم می کشیم !!
در ادامه و قتی ابوموسی فریب خدعه عمرعاص را خورد !! اینبار آن گروه وسیع در برابر امام ایستادند گفتند تو مقصر بودی !!! و مسئول این فریب تو هستی !!
#نامه کروبی #پاسخگویی #خامنه ای !
نوری برتاریکی, [۰۱.۰۲.۱۸ ۱۱:۰۸]
✳️✳️✳️در بابِ نامه شجاعانه جناب آقای کروبی
به قلم حسین دهباشی سازنده فیلم تبلیغاتی حسن روحانی
الف:
نامه آقای کروبی جوری است انگار اگر به جای رهبری فعلی، شخص دیگری رهبر جمهوریاسلامی میشد، اوضاع بهتربود. بهتربود؟
گزینههای بدیل برای رهبری در سال ۶۸ مشخصاند. آقایان حاج احمد خمینی، آیتالله گلپایگانی، اکبر هاشمی رفسنجانی و یک گزینه هم شورای رهبری. به هرحال از فضا که قرار نبود رهبر بیاوریم! اصلا فکر کنیم چنانکه جناح چپ آنروز و اصلاحطلبان امروز میخواستند مثلا آقایان خاتمی و موسوی خوئینیها هم به این فهرست افزوده میشدند، واقعا کدامشان به لحاظ جمیع امور کشورداری، ایرانِ بهتری برای ما میساخت؟
ب:
نامه آقای کروبی جوری است انگار مصادرههای ابتدای انقلاب که بنیان بنیادهای دولتی در زمان امام را گذاشتند ربطی به بنیادهای فعلی ندارند. ربطی ندارند؟
بنیادهای تحت نظر رهبری و مورد نقد جناب کروبی نیز از زمان امامخمینی وجود داشتهاند. با این تفاوت که در طی این سالها و با مقداری خصوصیسازی اندکی از سرجمع سهم آنها در اقتصاد کشور کمتر شده. این رویه چرا در سالهای ابتدای انقلاب که اصلاحطلبان مدیریت ایشان را داشتند بلااشکال باشد و حالا محل اشکال؟
ج:
نامه آقای کروبی جوری است انگار مقوله حذف رقبای سیاسی در انتخابات سابقهای در دوران قبل از رهبری فعلی ندارد. سابقهای ندارد؟
در دهه اول انقلاب مهندس بازرگان و یاراناش در انتخابات رد صلاحیت نشدند؟ آیتالله شریعتمداری حصر خانگی نشد؟ نخستوزیر وقت به رئیسجمهور وقت تحمیل نشد؟ هیاتهای گزینش و پاکسازی ادارات در کار نبودند؟ انقلاب فرهنگی در دانشگاهها نشد؟ حریم سفارتخانههای خارجی شکسته نشد؟ دکان همه مطبوعات مستقل و احزاب سیاسی تخته نشد؟ آنموقع که جناح راست آنوقت و اصولگرایان فعلی کارهای نبودند، چه کسانی در پی این اقدامات بودند؟
د:
نامه آقای کروبی جوری است انگار فرضیه کودتای انتخاباتی و تقلب در انتخابات سال ۸۸ برای همگان یا دستکم اکثریت پذیرفته و بدیهی است. پذیرفته و بدیهی است؟
نزدیک به هشتسال است که اغلب اصلاحطلبان بر مقوله تقلب در آن انتخابات اصرار میکنند. اما دلایل عرضه شده بر ادعایشان در همین سطح مدعای آقای کروبی است که اگر در دو انتخابات با فاصله ۴ سال در محل تولد ایشان آرایشان کمتر شده، حجتی است بر دستکاری در نتایج. وقت آن نرسیده که اگر دلایل محکمتری وجود دارد به پیشگاه ملت عرضه گردد ورنه چنانکه عقل و شرع میگوید پرونده این تهمت بسته و فرض بر صحت گذاشته شود؟
ه:
نامه آقای کروبی جوری است انگار اگر قصدی برای گشایش حصر وی و یارانشان بوده همگان ملتفت باشند که ایشان کوتاه نیامده و نرمشی یکجانبه است. و راهحل دیگری میتوان یافت. میتوان یافت؟
در این سالها هزاران نفر آواره شدند. چه بسیار که به زندان رفتند، از تحصیل منع شدند، کار و کسب و گاه خانوادهشان از هم پاشید. تحریمهای جدیدی بر تحریمهای بسیار قبلی افزوده شد. بیراه نیست اگر بگوییم حتی حمام خون شهروندان بیگناه در سوریه و عراق یکی از نتایج شکسته شدن تصویر اقتدار کشورمان در منطقه بود. بله آقای کروبی به سنت غیورمردان لُر سرسخت است و مانند نسلِ اول انقلابیون سازشناپذیر. اما آخر چه حاصلی دارد این زجرِ بیاجر؟ چه دادیم؟ چه گرفتیم؟ کجا میرویم؟ کسی میداند؟
نوری برتاریکی, [۰۲.۰۲.۱۸ ۲۰:۳۱]
✳️✳️✳️✳️✳️مخالفت مجلس با تحقیق و تفحص از اعتبار مدرک تحصیلی رئیس جمهور!
✍ فقط لازم بود تا مجلس با تحقیق و تفحص از یک نهاد انقلابی مخالفت مینمود تا فریادهای عدهای گوش فلک را "کر" میکرد!!
حسین قدیانی :
طرفداران پروپاقرص موسوی و احمدینژاد، برخلاف مجادلهی صوریشان، بسیار مثل هماند؛ هر ۲ گروهک، اصل را بر حق بودن موسوی و احمدینژاد گرفتهاند و دقیقا سر همین مسئله، حقیقت واقعی را به راحتی، فدای این ۲ نفر میکنند و حاضرند تا همه جا با این ۲ نفر بروند؛ ولو تا جهنم! و صدالبته به جهنم! اگر موسوی و موسویچیها مظهر توهماند؛ به حدی که هنوز انتخابات در جریان است، اعلام پیروزی کنند، احمدینژاد و احمدینژادیها هم نماد بیصفتیاند؛ به حدی که حرمت هیچ چیز را نگه نمیدارند! القصه! نسل ما را پدرانی بود که روزگاری به امثال منتظری، دلها بسته بودند لیکن فقط بیسلیقهها «خمینی» را به عناصر خودفروخته، فروختند! جناب موسوی! آقای احمدینژاد! ما به جفت شما، روزگاری امیدها بسته بودیم لیکن هیهات اگر «خامنهای» را به شماها بفروشیم! تاریخ، این بیسلیقگی را به نام ما نخواهد نوشت! در خون ما نیست، یوسففروشی! پدران ما تا پای جان، پای «روحالله» ایستادند و ما نیز تا پای جان، پای «سیدعلی» میایستیم! ما نه موسوی را تجلی آزادیخواهی میدانیم و نه احمدینژاد را سمبل عدالت! بلکه این هر ۲ را اسطورهی قانونشکنی میخوانیم و هرج و مرج و منیت! از قضا، خیلی هم مسروریم که این ۲ نفر، هرروز زاویهدارتر میشوند با رهبر خوبان! والله برای مولا و مقتدا و سید و سالار ما، افت کلاس دارد که امثال این ۲ نفر؛ با این حد از توهم و بیصفتی، بخواهند گوش به فرمانش باشند! آنی فرض کنید موسوی و احمدینژاد، با همین رفتار و گفتار میخواستند طرفدار حضرت آقا هم باشند! چه فرض محالی؛ که روی گل، باید پروانه بنشیند و در جوار ماه، ستاره! وقتی «ولیامر مسلمین جهان» در کنار خود، حاجقاسم و سیدحسن نصرالله را دارند، بیش از پیش باید خوشحال بود که مگس، عرصهی سیمرغ را جولانگه خود نمیداند! من دههی ۶۰ باری موسوی را دیدم و دههها بعد، چندباری احمدینژاد را؛ به اولی بهخاطر «روزگار جنگ» و به دومی بهخاطر «جنگ روزگار» ابراز ارادت کردم اما شرط همان ماچ و بوسه هم «ولیفقیه» بود! ممنون میشویم عالیجنابان، اگر ما را با عشاقِ تا قعرِ جهنمِ خود، اشتباه نگیرید! اینهمه را گفتم اما برای این جملهی آخر! من جای نظام بودم، احمدینژاد را میفرستادم پیش موسوی، بلکه تا آخر عمرشان با هم مناظره کنند! قطعا باید دیدنی باشد مناظرهی متوهمترین و بیصفتترین! البته اگر خیلی جای نظام بودم، جفتشان را «اعدام» میکردم؛ به جرم فتنه و محاربه! گویا درِ بازِ دیگ، زیادی بیحیا کرده گربهها را!
نوری برتاریکی, [۱۵.۰۲.۱۸ ۰۹:۰۴]
✅پاس دادن احمدی نژاد و بقا مشا به آمدنیوز و بی بی سی این روزها تماشائیست!!
التماس تفکر
نوری برتاریکی, [۱۷.۰۲.۱۸ ۱۱:۰۸]
✅✅✅ توصیه های شیطان به حضرت نوح
....ای نوح! تو را از سه خصلت نهی میکنم:
۱- هیچگاه متکبر و خودخواه نباش؛ زیرا نخستین چیزی که موجب گناه و نافرمانی خدا شد، تکبّر بود. آنجا که خداوند به من فرمان داد تا پدرت آدم(ع) را سجده کنم، ولی تکبر باعث شد او را سجده نکردم، اگر او را سجده میکردم خداوند مرا از جهان ملکوتیان و فرشتگان بیرون نمیکرد.
۲- از حرص بپرهیز؛ زیرا خداوند همه نعمتهای بهشت را برای پدرت (آدم) مباح کرد و تنها از خوردن یک درخت، او را نهی نمود، ولی حرص آدم باعث شد تا از آن درخت بخورد و در نتیجه به فرمان خدا از بهشت اخراج شود.
۳- با زن نامحرم خلوت نکن، که در چنین حالی من بسیار به تو نزدیک هستم تا تو را وسوسه کرده و به عمل منافی عفت وادارت کنم.
خداوند به نوح(ع) وحی کرد: این سه سخن شیطان را بپذیر.[ یکصد موضوع، ۵۰۰ داستان، ص ۳۱۰.]
نوری برتاریکی, [۱۷.۰۲.۱۸ ۱۱:۲۱]
✅✅✅یه سلطنت طلب دیشب گفت: برخی خیلی عقب مونده ا ند وقتی میخوان پیشرفت کشور را نشون بدن آن را با دوره شاه در چهل سال قبل مقایسه می کنن!! معلومه اگه الان شاه بود بیشتر از حالا پیشرفت کرده بودیم !!
گفتم : آره حق با توست نباید با چهل سال قبل مقایسه کنیم !!!
آخه تا پیش از انقلاب جمعیت 85میلیون بود الان شده 35میلیون 😜
قبل از انقلاب 8سال با صدام جنگیدند بعد از انقلاب هیچ جنگی رخ نداده !😜
قبل از انقلاب تحریم های شدید اقتصادی بود الان نیست!😜
قبل از انقلاب روزی یک ونیم میلیون بشکه نفت صادر می کردن الان روز ی شش میلیون !😜
قبل از انقلاب هزاران هزار مسکن مهر بود بعد از انقلاب هزاران منطقه حلبی اباد داریم!!😜
قبل از انقلاب 75درصد مردم شهر نشین بودند الان فقط 25درصد شهر نشینند!!😜
بازم بگم یا کافیه !!😂😂
✍گفتم: آمریکا در کمک به حفظ رژیم دست نشانده اش یعنی شاه ساواک را به کمک اسرائیل برای سرکوب نهضت اسلامی مردم ایران راه اندازی کرد یا نه ؟
✳️گفت: درست ! خب...
✍گفتم : در ابتدای پیروزی انقلاب یک طرفه اعلام قطع رابطه با ایران کرد یا نه ؟
✳️گفت : این هم درسته ! خب ..
✍گفتم : سفارتش به محل پرورش جاسوس و کودتا گران علیه انقلاب تبدیل شده بود یا نه ؟ کودتای نژه را علیه نظام راه اندازی کرد یا نه ؟ وزیر دفاعش رامسفلد را به عراق فرستاد و صدام را به جنگ علیه ایران تشجیع و تحریک کرد یا نه ؟ در طول 8سال جنگ رژیم صدام را مورد انواع حمایت های قرار داد یا نه ؟ قاطعانه از گروهک های تروریستی و تجزیه طلب حمایت کرد یانه ؟ هواپیمای مسافر بری ایران با 300مسافر که عموما" زن و بچه بودند در خلیج فارس ساقط کرد یا نه ؟
✳️گفت بله قبول دارم !!!
✍گفتم حاصل این همه جنایت و ستیزه جوئی ها با ایران موجب شهادت 250هزار ایرانی و چند برابر این عدد جانباز وآزاده و ......شد است !
خب برادر من ملت ایران یعنی خانواده مقتول در برابر این همه جنایت و شقاوت تنها کاری و واکنشی که انجام داده فریاد مرگ بر آمریکاست !! به نظر تو خانواده مقتول همین حق را هم ندارند؟ و به نظر تو این اقدام بجای قصاص و .... یک واکنش ضد بشری است یا رفتاری نجیبانه ؟
گفت : آنها در برابر کشته شدن یک آمریکایی هزاران نفر را می کشند در حالیکه ملت ما تنها کاری که می کند همین اعلام تنفر از قاتلین هموطنانشان است و حقیقتا" هم رفتاری نجیبانه است !
✍✍باعرض پوزش از خانواده های عزیز شهدا .. بکار بردن عبارت مقتول برای تفهیم مطلب بود وگرنه آن شهیدان خدای اینک د ر محضر خداوند متنعمند و ملت ایران عزت و شرف و اقتدار خود را تا ابد مدیون جانفشانی آن عزیزان هستند
نوری برتاریکی, [۱۰.۰۲.۱۸ ۲۱:۲۴]
✳️✳️✳️جبهه رسانه ای آمریکا تسلیم شد!!
آمدنیوز و رفقای تو این یکماه خودشونو کشتن که مردم به راهپیمائی نیان از امشب اما با آشکار شدن نشانه های شکست پروژه شان دارن مطلب منتشر می کنند که ای بابا از امروز صبح تمام ادارات و نهادها دارن پول و مواد غذایی میدن به کارکنانشون تا فردا بیان راهپیمائی !! #اسکول ها 39سال است که برای توجیه شکست شان از ملت آنها را با #کاسه لیس های آمریکا و اسرائیل و اخیرا" آل سعود مقایسه می کنن!
نوری برتاریکی, [۱۲.۰۲.۱۸ ۰۸:۳۶]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
آب سرد وزیر اصلاحات بر مخ متوهم براندازان...
نوری برتاریکی, [۱۲.۰۲.۱۸ ۱۳:۱۱]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۱۲.۰۲.۱۸ ۲۰:۲۷]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
چه اشتراک احساسی دارند! برخی ...
نوری برتاریکی, [۱۵.۰۲.۱۸ ۰۸:۵۳]
✅میر حسین ⚛احمدی نژآد! #دیگ!
نوری برتاریکی, [۲۳.۱۰.۱۷ ۰۹:۴۹]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۲۴.۱۰.۱۷ ۱۹:۰۳]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۲۴.۱۰.۱۷ ۱۹:۰۶]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۲۵.۱۰.۱۷ ۱۳:۲۵]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
پیامک های یارانه ای دولت در شب انتخابات!!
نوری برتاریکی, [۲۵.۱۰.۱۷ ۱۸:۳۳]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
هواپیمای 3میلیون یورویی..........
نوری برتاریکی, [۲۵.۱۰.۱۷ ۱۸:۴۴]
✳️✳️✳️هخامنشی ها در بیانات مقام معظم رهبری / فایده آشنایی با گذشته تاریخی
از بیانات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۳ در دیدار مسئولان و نخبگان استان همدان:
«فرنگی ها اصرار داشتند هخامنشی ها را بالا بیاورند و مطرح کنند و کوروش و داریوش را اولِ تاریخ بدانند؛ حتّی مادها را هم از خاطر برده اند. کار مستشرقان اروپایی در این زمینه خیلی صادقانه نبوده، لیکن حفاری ها و شناخت ها و نشانه های گوناگون تمدنی به ما نشان می دهد که در سرتاسر ایرانِ کنونی ما تمدن های بسیار قدیمی ـ که بعضی شاید از تمدن مصر هم قدیمی تر باشد ـ وجود دارد؛ تمدن های شش هزارساله، هفت هزارساله؛ از جمله در همدان است، از جمله در سیستان است، از جمله در مناطق دیگری از این کشور است.
بنابراین نمی شود قاطع گفت اینجا (همدان) تنها دولت متمرکز یا اولین دولت متمرکز وجود داشته؛ این ها حدسیات است. آنچه مسلّم است، این است که اینجا سه هزار سال زنده بوده است؛ سه هزار سال مشغول ساختن و تولید تمدن و علم و زندگی بوده است؛ این خیلی مهم است.
این گذشته ی تاریخی به چه دردی می خورد؟ اگر این گذشته را به عنوان یک شجره نامه فقط در جیبمان بگذاریم و به آن افتخار کنیم، مثل بعضی هاست که از سیادت فقط شال سبزی به کمرشان ببندند یا شجره نامه ای در جیبشان بگذارند و آن را وسیله ی ارتزاق قرار دهند؛ اینکه درست نیست. اهمیت این شجره نامه از این جهت است که نشان می دهد این منطقه ـ به هر دلیلی؛ یا به دلیل اقلیمی، یا به دلیل جغرافیایی، یا به دلیل تاریخی ـ منطقه ای است که استعداد در آن پرورش پیدا می کند؛ یعنی جوانِ امروزِ همدان و ملایری و نهاوند و کبودرآهنگ و بقیه ی نقاط این استان می تواند این امید را داشته باشد که بشود ابن سینا…».
نوری برتاریکی, [۲۷.۱۰.۱۷ ۱۳:۰۰]
[Forwarded from حمید رسایی]
[ Photo ]
🌐رونمایی از پلاک?😂?😰😱😡
جای روحانی بودم این دومسئول متملّق را بخاطر این کارشان عزل میکردم. البته وقتی دستان دولت برای افتتاح پروژه ها خالی باشد، انتظاری بیش از این میتوان داشت!
Plink.ir/rasaee
نوری برتاریکی, [۲۸.۱۰.۱۷ ۰۸:۵۲]
[Forwarded from عادلی]
✳️✳️✳️زور شمشیر سبب پیشرفت قرآن نشد
به قلم گوستاو لوبون (درگذشت: ۱۹۳۱م)
«زور شمشیر موجب پیشرفت قرآن نگشت؛ زیرا رسم اعراب این بود که هر کجا را فتح می کردند مردم آنجا را در دین خود آزاد می گذاردند.
و اینکه مردم مسیحی از دین خود دست بر می داشتند و به دین اسلام می گرویدند و زبان عرب را بر زبان مادری خود انتخاب می کردند بدان جهت بود که عدل و دادی که از آن عرب های فاتح می دیدند مانندش را از زمام داران پیشین خود ندیده بودند و برای آن سادگی و سهولتی بود که در دین اسلام مشاهده می نمودند و نظیرش را در کیش قبلی سراغ نداشتند.
تاریخ این مطلب را ثابت کرده که ادیان به زور شمشیر پیشرفت نکرده است. روزی که نصاری اندلس را فتح کردند عرب های آن سرزمین کشته شدن و آوارگی را بر ترک دین خود ترجیح دادند و به هیچ وجه زیر بار مذهب دیگری نرفتند.
باری قرآن به وسیله ی شمشیر پیشرفت نکرده بلکه تنها به وسیله ی دعوت و تبلیغ بود و همین تبلیغ بود که ملت های ترک و مغول را پس از ظهور اسلام هنگامی که بر سر اعراب مسلط شدند با اینکه اعراب مغلوب آنها بودند مسلمان کرد.
قرآن در هندوستان که فقط عبور عرب بدانجا افتاد، چنان پیش رفته که هم اکنون زیاده از پنجاه میلیون مسلمان در این مملکت وجود دارد و با اینکه دولت انگلستان که در وقت کنونی مملکت مزبور مستعمره ی آنها است با وسائل بسیار مجهز و فرستادن کشیش های مسیحی مشغول به تبلیغ مذهب مسیح گشته اند، روز به روز بر تعداد مسلمانان این سرزمین افزوده می شود.
و همچنین در مملکت پهناور چین که عرب حتی به یک وجب زمین آنجا نیز حمله نبرد پیشرفت قرآن کمتر از هندوستان نبوده… و هم اکنون متجاوز از بیست میلیون مسلمان دارد.
منبع: تمدن اسلام و عرب، ص ۱۴۵ ـ ۱۴۷
💥 ﺍﻟﺒﺘﻪ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻭﺣﺪﺕ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ !! ﻣﮕﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺟﻨﺎﺏ ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﭼﻨﯿﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺍﯼ ﺑﺎ ﺟﻨﺎﺏ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﺎﺷﺪ ؟؟
❌ﻣﯽ ﺑﯿﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺁﻗﺎﯼ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻋﻠﯽ ﺭﻏﻢ ﺁﻥ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﻣﻨﻪ ﺍﯼ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﺡ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
23 ﺷﻬﺮﯾﻮﺭ 67
« ﻋﺼﺮ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﻓﺘﻢ ... ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﻠﺢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﺷﺪ . ﺑﺎ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ ﻣﻮﺍﻓﻘﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ ﺭﺍ ﺻﻼﺡ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺟﺰﻡ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ، ﺟﻨﮓ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﺠﺪﯾﺪ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﺭﺍ ﻣﺎﯾﻪ ﺩﻋﻮﺍ ﻭ ﻧﺰﺍﻉ ﻭ ﻧﺎﺭﺿﺎﯾﺘﯽ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ. »
10 ﺁﺫﺭ 67
« ﺁﻗﺎﯼ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﻧﻮﺭﯼ ﺁﻣﺪ . ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺗﺸﮑﯿﻼﺕ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﻠﺢ ﺭﺍ ﺩﺍﺩ، ﺑﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻧﻈﺎﻣﯽ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ. »
♨️ﺩﻭﻡ ﻓﺮﻭﺭﺩﯾﻦ 1368
« ﻋﺼﺮ ﺑﻪ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﻓﺘﻢ . ﻭﺿﻊ ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ ﺭﺍ ﮔﻔﺘﻢ ﻭ ﻣﺸﮑﻞ ﺩﻭﮔﺎﻧﮕﯽ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻣﺴﻠﺢ ﻭ ﻣﺨﺎﺭﺝ ﮔﺰﺍﻑ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﺗﮑﺮﺍﺭﯼ ﻭ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﺍﻧﺴﺠﺎﻡ ﺭﺍ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺩﺍﺩﻡ ﻭﻟﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﻧﮕﺮﺍﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺸﻢ ﺁﻧﻬﺎ ﻭ ﺩﺭﮔﯿﺮﯼ ﺷﻮﺩ. ﮔﺮﭼﻪ ﻗﺒﻮﻝ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺎﯾﺪ ﯾﮑﯽ ﺷﻮﻧﺪ {!} ﻭﻟﯽ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ .»
💓ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﻣﻨﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﺪ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺩﺳﺖ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﻣﻮﺭﺥ 25 ﻓﺮﻭﺭﺩﯾﻦ 68 ﻣﺠﺪﺩﺍً ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ :
«ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ ﺩﻭ ﺑﺎﺯﻭﯼ ﻧﯿﺮﻭﻣﻨﺪﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺠﻬﯿﺰ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﭘﯿﺶ ﺩﺭ ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺯ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﮔﺎﻡ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ. »
❌ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺍﺳﺖ، ﺁﻗﺎﯼ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺗﺎ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫﺎﯼ ﺣﯿﺎﺕ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ ( ﺭﻩ ) ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻣﺠﻮﺯ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺧﻮﯾﺶ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻧﻊ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺮ ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ .
♨️ﺳﺮﺩﺍﺭ ﺭﺣﯿﻢ ﺻﻔﻮﯼ ﺩﺭ ﮔﻔﺖ ﻭ ﮔﻮ ﺑﺎ ﻧﺸﺮﯾﻪ ﭘﺎﺳﺪﺍﺭ ﺍﺳﻼﻡ، ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻣﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ :
« ﺍﻭﺍﺧﺮ ﻋﻤﺮ ﺷﺮﯾﻒ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﻡ، ﯾﮏ ﺧﻂ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ ﺑﻮﺩ . ﺩﺭ ﺭﺍﺱ ﺍﯾﻦ ﺧﻂ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺁﻗﺎﯼ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ } ﻣﻄﺮﺡ ﮐﺮﺩﻥ { ﺍﺩﻏﺎﻡ «ﺟﻬﺎﺩ ﺳﺎﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ» ، « ﮊﺍﻧﺪﺍﺭﻣﺮﯼ ﻭ ﺷﻬﺮﺑﺎﻧﯽ ﻭ ﮐﻤﯿﺘﻪ » ، ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺍﺩﻏﺎﻡ « ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ» ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻄﺮ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺑﺎ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﻮﺩﯾﻢ ...
❌ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﻗﺎ ﺭﻫﺒﺮ ﺷﺪﻧﺪ، ﺁﻥ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺭﺍ ﮐﻪ ﮐﺎﺭ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺍﻗﺎﯼ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﻪ ﻧﻮﺭﯼ ﺑﻮﺩ، ﺗﻌﻄﯿﻞ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ : « ﻣﻦ
ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﻧﺪﺍﺭﻡ . ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ ﺩﻭ ﺑﺎﺯﻭﯼ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺷﮑﻞ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ ...»
♨️سردار ﺭﺣﯿﻢ ﺻﻔﻮﯼ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﺯ ﺳﺨﻨﺎﻧﺶ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ :
« ﺟﻬﺎﺩﯼ ﻫﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﻭ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺳﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﻫﺰﺍﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺩﺍﺩﻧﺪ؛ ﻭﻟﯽ ﻫﻤﻪ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﺟﻬﺎﺩ ﭘﺮﺍﮐﻨﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ . ﺍﺳﺎﺳﺎً ﺟﻬﺎﺩ ﺳﺎﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﺍ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺗﻮﺍﻥ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ﻗﻮﯼ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻧﺪ.
نوری برتاریکی, [۰۶.۱۱.۱۷ ۰۹:۱۱]
[Forwarded from کانال گیزمیز 💯 (🌍)]
[ Photo ]
🔸ریختن آشغال توی خیابون فقط مختص ایرانیاست اونم تو مراسم مذهبی مثلا عاشورا و اربعین!
مدیونید اگه فکر کنید اینجا نیویورکه و بعد از جشن سال نو !
🆔 @GizmizTel 💯
نوری برتاریکی, [۰۶.۱۱.۱۷ ۱۰:۱۳]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
عزت...
نوری برتاریکی, [۰۶.۱۱.۱۷ ۱۲:۴۷]
[ Photo ]
خدایا ما را از شر دیوانگان محفوظ بدار !
نوری برتاریکی, [۰۹.۱۱.۱۷ ۱۹:۴۸]
✅ تعداد #یهودیان (کلیمیان) ایرانی که در هشت سال دفاع مقدس و در راه دفاع از این سرزمین شهید شدند 👈 18 نفر❗️
❌ تعداد #زرتشتیانی که در هشت سال دفاع مقدس و در راه دفاع از این آب و خاک جان خود را فدا کردند 👈 9 نفر 😐
📚 روزنامه ایران، 30 شهریور 1393، کد خبر: 30614
📚 خبرگزاری ایرنا، 29 شهریور 1393، کد خبر: 81318456
📚 جامِ جم آنلاین، 31 شهریور 1393، کد خبر: 1653454392624646474
🌾با اینکه #یهودیان، هیچ یک اصالتاً ایرانی نیستند (بلکه از بنیاسرائیلاند) و نیز جمعیتشان در ایران بسیار کمتر از زرتشتیان است، اما میبینیم که همین یهودیان دو برابرِ زرتشتیان شهید تقدیم این آب و خاک کردند. به راستی #موبدان_زرتشتی با چه رویی دم از وطنپرستی میزنند؟
نوری برتاریکی, [۱۱.۱۱.۱۷ ۰۹:۴۰]
✳️✳️✳️روزنامه #کیهان دو بار توقیف شده است...
یک بار در دولت #اصلاحات به خاطر یک طنز در مورد مجلس کویت!
یک بار در دولت #اعتدال به خاطر نقل یک خبر از مسئولان انصارالله یمن!!
#آزادی_بیان
#قلم_شکنان
نوری برتاریکی, [۱۱.۱۱.۱۷ ۱۲:۰۰]
[Forwarded from سیدیاسر جبرائیلی (سیدیاسر جبرائیلی)]
[ Photo ]
این نامه دانشگاه علم و صنعت به اساتید خود، خلاصه خسارات برجام برای علم و فناوری در ایران است.
هر تحقیقاتی که "غیرمستقیم" به مسائل هستهای مرتبط شود، تبدیل به "مشکل" می شود!
@jebraily
نوری برتاریکی, [۱۲.۱۱.۱۷ ۱۸:۳۰]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
زکودکی خادم این تبار محترمم.....
نوری برتاریکی, [۱۲.۱۱.۱۷ ۱۸:۵۵]
[Forwarded from مستند قائم مقام]
[ Video ]
🔴🔴🎥 تیزر جدید مستند #قائم_مقام
🔸روایتی بدون سانسور از زندگی آیت الله منتظری
برای اطلاع از اکرانهای مستند به کانال زیر مراجعه کنید👇
-
✅ https://telegram.me/joinchat/AfOYAT-fHxnWJC1pdpJGoA
نوری برتاریکی, [۱۳.۱۱.۱۷ ۰۸:۳۱]
[Forwarded from مستضعفین]
[ Video message ]
نوری برتاریکی, [۱۳.۱۱.۱۷ ۱۲:۰۹]
[Forwarded from عادلی]
🔸در سال ۱۹۹۵ زلزلهای با بزرگی ۷/۳ ریشتر شهر #کوبه در ژاپن را به مدت ۲۰ثانیه لرزاند و در هم کوبید.
🔹در نتیجه این زمینلرزه ۶هزار و ۴۳۳نفر کشته و بیش از ۴۳هزار نفر زخمی شدند. حدود ۱۰درصد از کل تلفات این زلزله به علت آتشسوزی تاسیسات شهری پس از وقوع زمین لرزه بود.
🔹پس از زلزله بخش زیادی از شهر در آتش سوخت، اما آن آتش را زنده نگه داشتند (عکس زیر👇) و پاس داشتند؛ زیرا اگر چه شهرشان را سوزاند، اما شعله مهر و همدلی را برافراشت
نوری برتاریکی, [۱۳.۱۱.۱۷ ۱۲:۰۹]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۱۳.۱۱.۱۷ ۱۲:۰۹]
[Forwarded from عادلی]
🔹زلزله سال 1995 شهر کوبه در ساعت ۵:۴۶ صبح (وقتی همه خوابند) رخ داد. یکی از ساعتهای معابر شهری که از کار افتاده بود را به همان شکل در همان ساعت متوقف شده هنگام زلزله نگه داشتهاند تا همیشه یادشان بماند ممکن است دوباره زلزله در چنان وقتی بازگردد و به ایمن سازی اهمیت بیشتری داده شود! 👇
نوری برتاریکی, [۱۳.۱۱.۱۷ ۱۲:۰۹]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۱۴.۱۱.۱۷ ۱۹:۲۱]
[Forwarded from Atrestan...عطرستان (mola)]
-
بعضی از آدم ها ترجمه شده اند؛
بعضی از آدمها فتوکپی آدمهای دیگرند؛
بعضی از آدمها با چند درصد تخفیف
به فروش میرسند؛
بعضی از آدمها فقط جدول و سرگرمی دارند؛
بعضی از آدمها خط خوردگی دارند؛
بعضی از آدمها راچند بار باید بخوانیم
تا معنی آنها را بفهمیم
و بعضی از آدمها را باید نخوانده کنار گذاشت .
و از روی بعضی از آدمها باید مشق نوشت ...
[ قیصر امینپور ]
@Atrestan
نوری برتاریکی, [۱۹.۱۱.۱۷ ۲۰:۲۶]
[Forwarded from فارس پلاس]
[ Photo ]
🔺تصویر واضح تر ستون های مسکن مهر که به تمامی کارشناسی های غیر مهندسی پایان میدهد
🔹پرت سفال هیچ ارتباطی به خود بتن ستون ندارد ودر دوغاب پشت سنگ پلاک استفاده شده است
@CIVILAZ
@Fars_Plus
نوری برتاریکی, [۱۹.۱۱.۱۷ ۲۰:۲۶]
[Forwarded from فارس پلاس]
[ Photo ]
معاون بازرسی ویژه رهبری، بانک و شرکت و معدن که هیچ، راننده هم نداره برای ماشینش بنزین بزنه؛ پس ترسی از زدن حرف حق نداره.
اما شرط میبندم جهانگیری در ۳۰سال اخیر یکبار هم خودش بنزین نزده!
@faridebrahimi
نوری برتاریکی, [۱۹.۱۱.۱۷ ۲۰:۲۶]
[Forwarded from حزب الله پلاس (علی اکبر اخوان)]
[ Video ]
🔴🎥 توضيحات #وحید_حقانیان در مورد سخنان روز گذشته اش در مورد #جهانگیری 👆👆
🆘 @hizbolah
نوری برتاریکی, [۲۰.۱۱.۱۷ ۱۰:۰۷]
[Forwarded from عادلی]
[ Video ]
اگر تا به حال حسن روحانی را نشناخته اید،
اگر همچنان درباره شخصیت این فرد، تردید دارید، کافی است این چند دقیقه را ببینید...
نوری برتاریکی, [۲۰.۱۱.۱۷ ۱۰:۰۸]
✳️✅⚛آیتالله جوادی آملی (حفظهالله تعالی) :«در فرهنگ قرآنی غیرت را سه عنصر معرفت، هویت و غیرزدایی تشکیل میدهند؛ غیرزدایی به این معنا است که اجازه ندهیم بیگانه به حریم ما نفوذ کند. بیگانه را در حریم خود راه دادن با غیرت سازگار نیست... کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و یا سیاسی به روی کشور میگشایند، از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نیستند و #دیوث سیاسی هستند.».
نوری برتاریکی, [۲۰.۱۱.۱۷ ۱۲:۳۴]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
شوق مردم مصیبت زده مناطق زلزله زده از دیدار با رهبر انقلاب
نوری برتاریکی, [۲۱.۱۱.۱۷ ۱۷:۴۳]
[Forwarded from عادلی]
✳️✅⚛نوبخت:مشکل مسکن مهر در کرمانشاه به دولت قبل بازنمیگردد😂
نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری:
🔹دولت قدردان و سپاسگزار نیروهای مسلح به ویژه برادر فهیم و عزیزمان سردار سلیمانی است.
🔹باید مراقب تحرکات و تفکرات تروریست های تکفیری باشیم تا آنها در فاز دیگری فعالیت تروریستی نکنند.
✅اگر در شهری، پیمانکاری درست عمل نکرده به این معنا نیست که در تمام کشور اینگونه بوده است و تمامی مسکن مهرها مشکل دارند.
⚛آنچه مطرح شده به پیمانکار بازمیگردد نه به دولت قبل؛ ممکن است در دولت ما هم یک پیمانکار در یک جایی خوب عمل نکرده باشد.
🔹اینکه هر اتفاقی بیفتد و یک برچسب سیاسی به آن بخورد درست نیست.
نوری برتاریکی, [۲۱.۱۱.۱۷ ۱۷:۴۳]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۲۳.۱۱.۱۷ ۱۲:۱۰]
✳️✅⚛فوق العاده است بخوانید!!! حتما" بخوانید.
#مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی با عنوان «سعد حریری و سلاح حزب الله!؟» نوشت:
طارق متری وزیر فرهنگ لبنان ( ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸)، دقیق و خوش سخن و دانشمند و بسیار خوان بوده و هست. دیدار با او همیشه غنیمت است! چای نعناع و دردشه! دردشه همان گفتگو ست، صمیمی و پایان ناپذیر. طنجه بودیم، گفت داستان ملاقات با آیت الله خامنهای را برایت بگویم. حتما تازه است.
همراه سعد حریری به تهران سفر کردیم. قرار ملاقات با آیت الله خامنهای بود. -این دیدار در آذرماه ۱۳۸۹ انجام شده است- قبل از دیدار قرار شد، جلسهای با سعد حریری به عنوان نخست وزیر داشته باشیم. شش وزیر هم همراه بودیم. جلسه در محل اقامت حریری در کاخ سعد آباد برگزار شد. سعد حریری گفت: باید مسالهی سلاح حزب الله را به عنوان مسالهی اصلی لبنان مطرح کنیم. من سخنی نگفتم، اما همه تایید کردند.
وقتی وارد دفتر آیت الله خامنهای شدیم، ایشان بسیار گرم و صمیمانه سعد حریری را در آغوش گرفت. جوانی و هوشمندیاش را تحسین کرد. از مرحوم رفیق حریری ذکر خیری به میان آورد. از لبنان بسیار تعریف کردند. نا گاه از سعد حریری پرسیدند، آقای نخست وزیر شما رمان گوژ پشت نتردام را خواندهاید!؟ خب پیداست که نخوانده بود!
سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه. آیت الله خامنهای گفت. در این رمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس است. طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن هستند. لاتهای پاریس، قداره کشان، بانفوذها. اما همه میدانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟ طارق گفت، من گفتم ازمیریلدا! آیت الله خامنهای با تمام چشمانش خندید و گفت احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید!
همه میدانستند که ازمیریلدا یک دشنهی ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمیکند. آقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلیها به کشور شما نظر دارند. اسراییل خطری است که شما را تهدید میکند. مگر تا خیابانهای بیروت نیامدند. مگر مردم را نکشتند. ویران نکردند؟ سلاح مقاومت مثل همان دشنه ازمیریلد است. دشمن را نومید میکند و امکان عمل را از او میگیرد.
گفتگوها ادامه پیدا کرد. اما سعد حریری کلمهای در بارهی سلاح حزب الله سخنی نگفت. بعد از جلسه پرسیدم نگفتی؟ گفت: دیدی جلسه را چگونه اداره کرد و بحث را پیش برد. میشد مطرح کرد؟
نوری برتاریکی, [۲۳.۱۱.۱۷ ۱۲:۲۴]
✳️✅⚛امام خميني:
شما اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، (در بین) رئیسجمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای #خامنهای پیدا بکنید که #متعهد به اسلام باشد و #خدمتگزار و بنای #قلبیاش بر این باشد که به این ملت #خدمت کند، پیدا نمیکنید. من ایشان را سالهای #طولانی میشناسم و در آن زمانی که اول نهضت بود، ایشان وارد بود و به اطراف برای رساندن پیامها تشریف میبردند و بعد از این هم که این انقلاب به اوج خودش رسید، ایشان همهجا حاضر واقعه بود تا آخر و حالا هم هست. (او) یک نعمتی (است که) خدا به ما داده (است).(صحیفه امام، ج 17، ص 272)
نوری برتاریکی, [۲۴.۱۱.۱۷ ۱۳:۳۸]
✳️✳️✳️تسلیت به آقای احمدی نژاد!
🔸باید به آقای احمدی نژاد تبریک بلکه تسلیت گفت که بعد سالیان مجادله و منازعه - ولو در حد گلادیاتور ها- با تجدید نظر طلبان و انقلابیون پشیمانی که فتنه و آشوب سال 88 را به راه انداختند، ته صف همان ها مانند یک ابواب جمعی ایستاده و عین دروغ های جاری بر زبان آنها را تکرار می کند. دروغ هایی -مانند واریز پول های قوه قضائیه به حساب شخصی رئیس این قوه- که خلاف بودنش قابل اثبات است و حقیقت ماجرا آشکار شده است. عجیب اینکه با جماعتی همراه شده و اتهامات دروغشان را بازگو می کند که همان ها او را #دروغگو و #متقلب خواندند! عوام به چنین کارهایی می گویند تُف سر بالا!
♦️شده داستان #بانو_حمقاء ، زن ضرب المثل شده در میان عرب که تا ظهر همراه خدم و حشم می شد برای تابیدن پشم و درست کردن نخ؛ و ظهر می گفت حالا بر عکس کنید و رشته های تابیده را وا بتابید و از هم بگسلید! "وَلَا تَكُونُوا كَالَّتِي نَقَضَتْ غَزْلَهَا مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ أَنْكَاثًا . ای مومنان! مانند آن زن نباشید که رشته ها را پس از تابیدن و محکم کردن، وا می تابید و از هم می گشود". (آیه 92، سوره نحل). احمدی نژاد پس از خدمات بزرگ به ملت و انقلاب، بازیچه دشمنان نظام و مردم شده است.
🔹به قول محمد کاظمی" آسیا بود، ولی راه عمل را گم کرد - آرد را چرخ زد و چرخ زد و گندم کرد/ از درختی که چنین است، نچیدن بهتر - از چنین راه، به منزل نرسیدن بهتر". حلقه انحرافی که تا دیروز با فتنه گران و مدعیان تقلب 11 میلیون رایی !! در انتخابات 88 تقابل و تخاصم داشت ، حالا به پارسنگ کفه آنها تبدیل شده است. انگار دوباره، همان حکایت با هم پریدن زاغ و لک لکی است که به خاطر لنگیدن ، هم جنس شده بودند. السنخیه علت التجانس. سنخیت، تجانس می آورد.
نوری برتاریکی, [۲۸.۱۰.۱۷ ۱۲:۵۱]
[Forwarded from افسران جوان جنگ نرم]
✅ شیعه شدن یک یهودی با سلام گرم یک روحانی!
yon.ir/aLgJz
🔸حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی نقل می فرمودند : من سالهای طولانی شب های جمعه (سالهای ۵۱ به بعد) به جهت تبلیغ از قم به تهران می رفتم؛ در مسیری که به طرف مکان بر گزاری جلسه بود، افرادی بسیاری از کسبه بودند، هر هفته به آنان سلام گرمی می کردم.
.
🔸یک روز شخصی به نام آقای نجات زهاویدان پیش من آمد و گفت: "من از جمله کسبه ای بوده ام که هر هفته بر من سلام می کردید، اما من مسلمان نبوده ام بلکه اعتقاد به آیین #یهودیت داشته ام اما بواسطه ی این حسن بر خورد شما و هم چنین حقانیت دین اسلام ، می خواهم بدست شما مسلمان شوم.
.
🔸این شخص مسلمان شد و نامش را به محمد علی احمدی تغییر داد و از آن جا که اولاد نداشت #تمام_اموالش را هم به بنده بخشید. و بعد از یکی دو ماه که مسلمان شد ، از دنیا رفت.
من هم منزل این شخص را صندوق قرض الحسنه وحدت فاطمیه قرار دادم که تاکنون پابرجاست.
کانال افسران جوان جنگ نرم:
telegram.me/joinchat/BBmAijuziGup93W29V-moA
نوری برتاریکی, [۲۹.۱۰.۱۷ ۰۹:۴۹]
[Forwarded from دیوید]
[ Video ]
. برخورد تحقیرآمیز لیونل مسی با بدل ایرانیاش(رضا پرستش) همان برخوردی است که آمریکا و اروپا با دولت میکنند
تحقیر، عاقبت همه کسانی است که حقیرانه میخواهند "بدل" غرب باشند!
👆👆👆👆👆👆👆👆👆😳😳😳
نوری برتاریکی, [۳۰.۱۰.۱۷ ۰۹:۱۹]
[Forwarded from عادلی]
[ Video ]
تجمع میلیونی هواداران کوروش!!7آبانماه پاسارگاد
نوری برتاریکی, [۳۰.۱۰.۱۷ ۰۹:۱۹]
[Forwarded from عادلی]
[ Video ]
تجمع میلیونی هواداران کوروش !! ماشاءالله ماشاءالله کنان!! البته ماشاءالله عربی نیست فارسی هخامنشیه!!
نوری برتاریکی, [۰۲.۱۱.۱۷ ۱۰:۵۳]
[ GIF ]
نقشه ایران از هخامنشیان تا الان .... فقط در یک دوره حتی یک وجب از این خاک به دشمن داده نشد آنهم دوره انقلاب اسلامی ایران
نوری برتاریکی, [۰۴.۱۱.۱۷ ۱۰:۳۹]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
فقر و بارداری در #تورنتو کانادا
رو مقوانوشته : باردار و #بی_خانمان
اگر شما ماهی یکبار به بیخانمانها کمک میکنید، ماه بعد مرا در نظر بگیرید.
نوری برتاریکی, [۰۴.۱۱.۱۷ ۱۱:۰۵]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۰۴.۱۱.۱۷ ۱۱:۰۵]
✳️✳️✳️هزینه مادامالعمر برای مراسم ازدواج!
🔹وقتی به عنوان فرد ساکن آلمان، آدرست را در اداره #شهرداری ثبت می کنی، به صورت پیش فرض، مسیحی در نظر گرفته میشوی و #مالیات کلیسا هر ماه از حقوقت کسر می شود، که مقدارش بستگی دارد به میزان #حقوق دریافتی. مثلا برای حقوق ناخالص 4000 یورو، ماهانه 143 یورو میپردازی و برای 2300 یورو، کمتر از سی یورو!
🔹میتوانی اعلام کنی مسیحی نیستی و مالیات ندهی. اما در این صورت، دیگر حق ازدواج در #کلیسا را نخواهی داشت!
🔹بسیاری از مردم آلمان با اینکه به قول خودشان مذهبی نیستند و حتی یک بار هم در برنامههای یکشنبه کلیساها شرکت نکردهاند، فقط به خاطر اجازه مراسم ازدواج بر طبق آیین مسیحی، این مالیات را می دهند! البته بعضا برای پیدا کردن کلیسا و کشیشی که حاضر به برگزاری مراسم ازدواجشان بشود، به مشکل می خورند و هر کلیسایی که تماس میگیرند، ارجاعشان میدهد به همان کلیسایی که یکشنبهها باید می رفتهاند.
نوری برتاریکی, [۰۵.۱۱.۱۷ ۱۰:۲۳]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۰۶.۱۱.۱۷ ۰۹:۰۹]
🔴❌اﮔﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﻣﻨﻪ ﺍﯼ ﻧﺒﻮد؛ ارتش ﻫﻢ ﻧﺒﻮﺩ !!
ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ﺑﺨﻮﺍﻧﯿﺪ !!
🔵❌ﻣﺮﻭﺭﯼ ﺑﺮ ﺗﻼﺷﻬﺎﯼ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﺬﻑ ﺳﭙﺎﻩ ﭘﺎﺳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﯽ :
♨️19 اﺭﺩﯾﺒﻬﺸﺖ 1367
« ﻃﺮﺡ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺫﻫﻦ ﺩﺍﺭﻡ، ﺑﺎ ﺁﻗﺎﯾﺎﻥ ﺷﻤﺨﺎﻧﯽ ﻭ ﺳﻨﺠﻘﯽ ﻭ ﺁﻗﺎﯼ ﻣﺤﻤﺪﯼ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﮔﺬﺍﺷﺘﻢ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﮐﺮﺩﻧﺪ .»
❌21 ﺍﺭﺩﯾﺒﻬﺸﺖ 67
« ﺑﺎ ﺁﻗﺎﯾﺎﻥ ﻣﺤﺴﻦ ﺭﺿﺎﯾﯽ ﻭ ﺷﻤﺨﺎﻧﯽ ﻭ ﺁﻗﺎ ﻣﺤﻤﺪﯼ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻃﺮﺡ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﺳﭙﺎﻩ ﻭ ﺍﺭﺗﺶ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﺮﺩﯾﻢ، ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻭ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻭ ﺿﺮﺭﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ. »
♨️24 ﺍﺭﺩﯾﺒﻬﺸﺖ 67
« ﺍﻓﻄﺎﺭ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺁﻗﺎﯼ ﺧﺎﻣﻨﻪ ﺍﯼ ﺑﻮﺩﯾﻢ، ﺩﺭ ﺟﻠﺴﻪ ﺳﺮﺍﻥ ﻗﻮﺍ ... ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻃﺮﺡ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ ﻫﻢ ﺑﺤﺚ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﻧﺮﺳﯿﺪﯾﻢ .»
💥 ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺁﻗﺎﯼ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﺍﺯ « ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﻧﺮﺳﯿﺪﯾﻢ»، ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ #ﺭﺋﯿﺲ_ﺟﻤﻬﻮﺭ ﺑﺎ ﻃﺮﺡ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ .
❌ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﻣﻨﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ 20 ﺧﺮﺩﺍﺩ 67 ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﻌﻪ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ :
«ﻋﻠﯽ ﺭﻏﻢ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻣﺴﻤﻮﻡ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﮑﺒﺎﺭﯼ، ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻣﺎﻧﺪ ... ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﺍﺭﺗﺶ ﺩﺭ ﺳﭙﺎﻩ ﺳﺨﻦ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﯾﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﭙﺎﻩ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﻃﺮﺡ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﻭ ﺳﻢ ﭘﺎﺷﯽ ﻫﺎﯼ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺍﺳﺘﮑﺒﺎﺭﯼ ﺍﺳﺖ .»
♨️9 ﻣﺮﺩﺍﺩ 67
« ﺩﮐﺘﺮ (!؟؟!) ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﻃﺮﺡ ﺍﺩﻏﺎﻡ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﺯﻣﯿﻨﯽ ﺍﺭﺗﺶ ﻭ ﺳﭙﺎﻩ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﺮﺩﯾﻢ ؛ ﻭﺣﺪﺕ ﻧﻈﺮ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ . ﺑﻨﺎﺷﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺤﺚ ﺷﻮﺩ .»
آری! خودت را نگاه! خودت را نگاه، که با وجود این همه تذکر و تأکید و هشدار و نهیب «حضرت آقا» به مصرف #کالای_ایرانی، باز میروی کتوشلوار سفارش میدهی با پارچهی خارجی! حتی خمیردندان خارجی! حتی شویندهی خارجی!
و بعد که کارگری، متأثر از همین شهوت حضرتعالی به خرید اجناس خارجی، بیکار شد، آنوقت با وجود رأی تو به «حسن روحانی» ۴ سال امتحانپس دادهی نه چندان مقید به مصرف جنس تولید داخل، گریبان #نظام را میگیری! و یقهی «جمهوری اسلامی» را! و آنقدر هم تند که بیتعارف، گویی مخاطب نقدت «رهبر انقلاب» است!
کیست مگر رئیس صدا و سیما؟! بالاتر از «کمیل» منصوب «ابوتراب» که با آن همه مقام و منزلت، جایی حضرت، متذکر ایشان شدند که «چه میکنی؟! کجایی؟! چونی؟! چه میگویی؟!»
پس فرقی نمیکند که من و تو باشیم یا منتخب ما یا منتخب خود «سیدعلی» یا اصلا منتخب «علی»!
حرف را که گوش ندهی؛ حرف، زمین میماند!
پیامبر خدا هم که باشی، حرفت زمین میماند! بله البته! اگر #فرمان8مادهای نمیبود و اگر «توصیه به #سادهزیستی» نمیبود و اگر «من به #مذاکره با آمریکاییها، خوشبین نیستم» نمیبود و اگر «تنبه دولت به #معیشت_ملت نمیبود و اگر «نسخهی #اقتصاد_مقاومتی» نمیبود و اگر «جنس ایرانی بخر تا کارگر، یارای تنفس داشته باشد» نمیبود و اگر «من به مرزبندی با #فتنه و فتنهگر حساسم» نمیبود؛ به خداوندی خدا، این همه گستاخی را داشتم که با علم به اصل مسلم «تفکیک قوا» و نیز «دأب رهبر عزیز به عدم دخالت در کارهای اجرایی» بزرگان را خطاب قرار دهم که «چرا کارگر، بیکار است؟!»
اما یاللعجب! نهایت گستاخی- در اینجا به معنای بیمعرفتی!- را ببین که این همه که برشمردم هست و چون منی باز، نظام «جمهوری اسلامی» را خطاب قرار میدهم که «چرا کارگر، بیکار است؟!»
کیست مگر نظام؟! کیست مگر رهبر این نظام؟! آیا انصاف است که مملکت «قوهی مجریه» داشته باشد و رئیس آن را امثال من معین کنند، آنوقت پاسخگوی بیکاری کارگر «نظام» باشد؟!
رئیس رسانهی ملی، گیرم فلان غلط را کرده! و گیرم با حکم رهبر هم رئیس رسانهی ملی شده! اما مگر، آن همه ننالیدند «علی علیهالسلام» از دست منصوبین خود؟! در مقام نقد، چه کسی را باید بزنی؟! نعوذبالله «علی» را؟! مگر «ابوتراب» از بلندای سپهر، مدیران خود را انتخاب میکردند؟!
به جبر طبیعت، امور را با ۴ تا بهتر و بدتر از من و شما، پیش میبردند دیگر! و همینگونه بود که وقتی میدیدند به نصایحشان و اوامرشان بیتوجهی میشود، درددل با چاه میکردند! و گله از دست زمینیان، به ضمیر زمین میبردند!
باز کنم روضه را بیشتر؟! کاش دل «آقا» از دست ما و منتخبان ما و منصوبان خودشان نگرفته باشد! ۳۰ سال رهبری، کم چیزی نیست! و نیک اگر بنگری؛ معایب ما، محاسن خامنهای را سفید کرد❗️
طرفه حکایت اینجاست که هر وقت ما به «یأس» نزدیک میشویم، ایشان با وجود این همه مظلومیت، روزنههای واضح #امید را نشانمان میدهند! آنهم از موضع اقتدار!
نوری برتاریکی, [۲۹.۱۱.۱۷ ۱۳:۱۳]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۳۰.۱۱.۱۷ ۱۸:۳۳]
[Forwarded from عادلی]
در حاشیه تهمت زنی به آیت الله مکارم شیرازی از سوی محمودشون!!
⚛⚛⚛محمود صادقی قرار است سال آینده و در سالروز این تهمت زنی ، کنگره بیعت با آیت الله مکارم را به نمایندگی از لرها و بختیاری ها در قم برگزار کند!!😂😂😂
نوری برتاریکی, [۳۰.۱۱.۱۷ ۱۸:۳۳]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
همراه با محمود صادقی !!! تا فردا......
نوری برتاریکی, [۰۲.۱۲.۱۷ ۱۳:۵۱]
❌ قرعه کشی و استفاده ابزاری از زن❌
دیشب مردم ایران به روشنی استفاده ابزاری از زن را مشاهده کردند... زن به عنوان عروسک و ابزار...
در مراسم قرعه کشی جام جهانی وقتی اسامی بزرگان فوتبال را اعلام کردند تا در تریبون قرار بگیرند یک زن بزک کرده هم همراه او وارد می شد و سپس می رفت..
حکمت این عمل چه می تواند باشد؟
سالهاست در غرب و شرق زن یک ابزار تبلیغاتی و پیش و پا افتاده است..
دیشب کسی سوال نکرد چرا جام جهانی زن و مرد تفکیک شده...
چرا یک بازیکن زن فوتبال را برای قرعه کشی دعوت نکردند...
این مسایل برای دنیا حل شده است که زن و مرد مساوی نیستند... حتی در قوانین فوتبال..
یک عده روشنفکر کج فهم در ایران، از غربی ها هم غربی تر شده اند و فمنیست تر!!
کاش دیشب یک مجری حرفه ای ایران دوست اجرای برنامه ۹۰ را به عهده داشت تا به جای تیکه انداختن های بچه گانه کمی از ارزشهای والای اسلامی ایرانی دفاع می کرد...
نوری برتاریکی, [۰۳.۱۲.۱۷ ۰۸:۱۸]
[Forwarded from عادلی]
✳️✳️✳️پوست و روده!
گفت: آقای محمود صادقی نماینده تهران که به خلافگویی و عذرخواهی بعد از آن معروف است در تازهترین ادعای کذب خود یک مفسد اقتصادی را به حضرت آیتالله مکارم شیرازی نسبت داده بود!
گفتم: ولی همه شواهد و اسناد نشان میدهد که این یک اتهام ناروا و دروغ محض است.
گفت: خود محمود صادقی هم مثل دفعات قبل بعد از این ادعای دروغ از آیتالله مکارم پوزش خواسته و گفته است که اشتباه کرده بود!
گفتم: از این دروغگوییها و تکذیبکردنهای بعدی چه منظوری دارد؟
گفت: خب کلک مرغابی میزند، اول دروغ را مطرح میکند تا همهجا منتشر شود و سپس با این انگیزه که عدهای تکذیب بعدی او را نشنوند، اعتراف میکند که دروغ گفته است.
گفتم: یارو گوسفند مردم را میدزدید و بعد گوشت آن را صدقه میداد! پرسیدند؛ این چه کاری است؟ گفت؛ گناه دزدی به ثواب صدقه در، پوست و روده حیوان هم برای من باقی میماند!
نوری برتاریکی, [۰۳.۱۲.۱۷ ۰۹:۵۲]
✳️✳️✳️فوری:
پاسخ رهبرانقلاب به نامه ای سرگشاده: مبارزه با فساد را از اطرافیان نامطمئن خود شروع کنید/ جفای به خودم را می بخشم اما از حق ملت نمی گذرم/ مهم آن است که خواص نگذارند اقدام شان در خدمت هدف شوم دشمن قرار گیرد
بسمالله الرحمن الرحیم
با سلام و تحیت؛ دیروز نامهای منسوب به جنابعالی ملاحظه کردم که در آن از برخی اوضاع کشور از جمله رواج فسادهای اخلاقی و مالی و وجود تبعیض میان طبقات مردم و استفادههای نامشروع برخی از اصحاب مناصب حکومتی یا روحانی شکوه کردهاید.
اینها مطالب حقّی است که #اینجانب در چند سال اخیر بارها در اجتماعات عمومی و نیز در دیدار مسئولان ذیربط دربارهی آن هشدار داده و بسیج همهی امکانات را برای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض از همه خواستهام. اکنون هم معتقدم جز با جهادی مخلصانه و برخاسته از احساس درد و احساس خطر، این شجرههای ملعونه قلع نمیشود و این محتاج همکاری و همصدایی همه بخصوص صاحبان موقعیتهای حکومتی و اجتماعی است.
امروزه برای رفع مشکلات مردم سه امر محوری وجود دارد، یکی تولید کار و اشتغال برای نسل جوان پراستعداد و پرشمار این کشور است که مشکلات زندگی را از دوش بخش مهمی از مردم ما بر میدارد، دوم مبارزه با فساد اقتصادی در دستگاهها است که اگر عزم همگانی بر آن قرار نگیرد همهی تلاشهای دولت کنونی و دولتهای قبلی را خنثی و دستاوردهای نظام مقدس ما را ضایع میسازد و فاصله طبقاتی را عمیق و منابع محدود ملّی را به خورد متجاوزان به حقوق ملت میدهد. سوم و از همه مهمتر وحدت ملّی و یکصدایی مسئولان و خواص است که اگر مخدوش شود هیچ حرکت سازنده به سامان نمیرسد.
مردم بر خلاف تحلیل تعداد انگشت شمار اشخاص مغرض یا فریب خورده، پشتیبان نیرومند انقلاب و اسلام و اماماند. کسانی که بر اثر تلقین #اطرافیان_ناباب_و_نامطمئن پنداشتهاند که نظام جمهوری اسلامی دوران ضعف وانحلال را میگذراند، خودشان در دوران ضعف و انحلالند.
دشمنان سوگند خوردهی انقلاب که یکروز هم با امام و امت دلِ صاف و مهربان نداشتهاند با این تلقینها میخواهند مردم را مأیوس، جوانان را گمراه، و بعضی پیران موجّه ولی بیخبر را مدّعی امام و انقلاب کنند. در چنین شرایطی حرف زدن و اقدام کردن #هوشیاری_بیشتری میطلبد و اندک غفلتی دشمنان داخلی و خارجی را در #سوء_استفاده و سوء نیت خود #گستاخ میسازد و #جفای_بزرگی به این ملت مظلوم است.
از همین رو، روزی که اطلاعیهی منسوب به جنابعالی صادر شده ضدانقلاب که در زیر سایهی آمریکا و اسرائیل با پول آنها زندگی و تغذیه میکند بیشترین سوءاستفاده را از آن کردند و آن را مقابله با سیاستهای امام راحل و نفی و رفض نظام اسلامی و شعارهای آن وانمود کردند.
این باید موجب شود که همهی ما در گفتار و اظهار خود هوشیاری و دقت و اخلاص بیشتری به کار گیریم و نگذاریم وحدت و انگیزه این ملت بزرگ و قهرمان خدای نخواسته با غفلت ما #مخدوش شود.
آمریکا برای عملی کردن تهدید خود در ایران تنها کمبودی که دارد وجود یک پایگاه مستحکم مردمی است که بتواند با استفاده از آن انتقام خود را از انقلاب و اسلام و امام بگیرد و برای سرکوب این ملت آزاد و شجاع، یک دیکتاتوری سیاه شبیه دیکتاتوری پهلوی در این کشور مستقر کند. البته این خواب بی تعبیر و خیال احمقانهی آنان مانند تحلیلهای غلط همیشگیشان نسبت به مسائل کشور، برای آنان جز خسران و یأس چیزی به بار نخواهد آورد.
مهم آن است که خواص ملت نگذارند هیچ #حرکت_و_اقدام_آنان #در_خدمت آن #هدف_شوم قرار گیرد. در باب فساد اقتصادی خوب است همه از #اطرافیان و #منسوبان خویشاوندی و شخصیتی خود شروع کنند. فساد را فقط در اشخاص دور دست نبینند، بلکه در نزدیکان خود و اشخاص #ظاهرا_مورد_اعتماد خود هم آن را حس و با آن مبارزه کنند.
♦️"دوش آن صنم چه خوش گفت در مجلس مغانم/ با کافران چه کارت، گر بت نمیپرستی؟! ". خدا پدر زبیر را بیامرزد که ولو دیر هنگام، به خود آمد و درباره خودکشی سیاسیش گفت "انا لله و انا الیه راجعون" یعنی من از دست رفته ام. آیا احمدی نژاد پیش از آن که دیر شود، جبران می کند و دشمنان به هیجان در آمده را نا امید می سازد؟
محمد ایمانی
نوری برتاریکی, [۲۴.۱۱.۱۷ ۱۳:۳۹]
[Forwarded from قطعه ۲۶]
رنجنامهی #حسین_قدیانی به #فاطمه_کروبی
با سلام و احترام! و اما شما اگر نگران فرسایشی شدن حصر هستید، من نگران فرسایشی شدن عدالتم! معالاسف همسر شما در انتخاباتی که از میان ۴ نفر، رتبهای بهتر از پنجم یعنی پایینتر از «آرای باطله» کسب نکرد، دقیقا بفرمایید مدعی چه چیزی و معترض چه مسئلهای بود که آن همه غائله براه انداخت؟! و شگفتا! حصر هم اساسا ارتباطی به فتنهی تقلب نداشت! لابد میدانید که تجمع کذا، هدفی جز همراهی با تکفیریها نداشت و فیالواقع، سران فتنهای از قبیل همسر شما، قصد داشتند حتی از ناآرامیهای شام هم برای مقاصد شوم خود ماهی بگیرند و همان نسخهی سوریه را در ایران، نهادینه کنند! براستی باید پرسید؛ اگر قرار بر اجرای عدل و داد بود، آیا اعوان و انصار فتنه که بیهیچ بینهای، تهمت تقلب به انتخابات نظام زدند و منبعث از آنهمه ناامنی و آشوب، زمینهساز تحریمهای بزرگ بعدی شدند، اصلا و اساسا زنده میماندند که اینک شما بخواهید نگران فرسایشی شدن حصر بشوید؟! در همین دورهی حصر، مسافرت شما براه بود؛ تفریح و تفرج شما براه بود؛ زندگی در قصر مجللتان براه بود؛ بهترین خدمات درمانی شما براه بود و اینهمه در حالی است که ناشی از فرسایشی شدن عدالت، چه بسیار مادر شهید که جگرگوشهیشان راه کربلا را گشودند و عاقبت، دعوت حق را در خانههای محقر جنوب شهر، لبیک گفتند، بیآنکه حتی کربلایی بروند! یا مسافرتی به سبک و سیاق سفرهای شاهانهی شما بروند! ناراحت نشوید اما عجیب پررو و وقیح هستید امثال شما، که اینجور مواقع عمدتا پای خبط و خطای رئیسجمهور سابق را به میان میکشید، در حالی که بحث اصلی، ادعای دروغ تقلب بود و الا ما بسی بیش از شما، از دار و دستهی «فرقهی زنبیلیه» ناسزا شنیدهایم! اگر هم رهبری معزز، جایی و در موضوع مشخصی فرمودند که نظر من به نظر فلانی نزدیکتر است، در همان جا یعنی در همان خطبه، سخنها علیه همان فرد گفتند و منجمله تعاریف مبسوط کردند از مرحوم هاشمی! شما اما سخن از همه چیز حتی از قاتل بروسلی در کرج میرانید الا آنکه بگویید مرض نفر پنجم انتخابات ۸۸ از میان ۴ نامزد چه بود؟! واقعا کاش اندکی هم منصف بودید و نگران فرسایشی شدن کمر مادران و پدران شهدایی میشدید که نه تنها هیچ محافظی ندارند، بلکه هیچ رسانهای هم ندارند تا در وقت خطر، عصای دست و زبان مست اشک شباهنگامشان شود! پیشاپیش رهایی شویتان را تبریک عرض میکنم و تنها امیدوارم به دیدار در یومالعیار قیامت! قدرمسلم خداوند، مصلحتسنجیهای این نظام مظلوم را ندارد!
@ghete26
https://www.instagram.com/p/Bb31XVBh1_i/
نوری برتاریکی, [۲۴.۱۱.۱۷ ۱۹:۳۰]
🌳لطفا" مطلب را تا آخر بخوانید...
⚛⚛✳️برای «خامنهای» چه کردهایم؟ با «حضرت آقا» چه کردهایم؟
در حالی کمتر ا ز ۲ سال دیگر، دوران رهبری «حضرت آقا» به ۳۰ سال میرسد که هم #منتخبان ما مردم و هم بعضا #منتصبان خود ایشان، آنطور که باید، کار نکرده و نمیکنند! و آنگونه که شاید، #انقلابی نبوده و نیستند!
به طیف متنوعی که در این قریب ۳۰ سال، همین من و شما «رئیسجمهور» یا «رئیس مجلس» کردهایم، نگاهی از سر دقت بیندازیم!
شگفتا! جوری اصلاح امور اجرایی مملکت را و حتی حل معضل رکود و بیکاری را از «خامنهای مظلوم» مطالبه میکنیم، کأنه در ششم مرداد ۶۸ و دوم خرداد ۷۶ و سوم تیر ۸۴ و ۲۴ خرداد ۹۲ و اساسا در همهی انتخاباتها، رأی به «سیدعلی خامنهای» دادهایم!
گاه خوب است تلنگری به خود بزنیم تا یادمان نرود «خامنهای» فقط #رهبر است؛ نه رئیسجمهور، نه رئیس مجلس، نه رئیس قوهی قضا و نه رئیس رسانهی ملی!
وانگهی! «حضرت آقا» که نمیتوانند از آسمان، برای خود، ستارهی «عمار» بچینند! ایشان که جای خود دارند؛ «امیرالمؤمنین علی علیهالسلام» هم- با آن همه معصومیت و با آن همه عظمت- مدیران خود را از همین موجودین روی زمین، اختیار میکردند!
گمانم کم «نهجالبلاغه» میخوانیم که گاه، از «جمهوری اسلامی» طوری انتقاد میکنیم که در وهلهی اول، پر نقدمان- خواسته یا ناخواسته- به شخص «حضرت آقا» بگیرد!
والله خوب شد ما مردمان صدر اسلام نبودیم و الا تا در بازار کوفه، احتکاری مشاهده میکردیم، جار میزدیم که :حکومت علی را نگاه❗️ نه جانم❗️خودت را نگاه❗️
بلای #گرفتاری_در_مشت_اطرافیان_نامطمئن موجب شد که یکی از یاران و شاگردان نزدیک امام در اواخر عمر آن یگانهی زمان، مطرود ایشان واقع شود و او را از دخالت در امور سیاسی منع شرعی کنند و باز اگر آن شخص به این تصمیم و اخطار حکیمانهی استاد و مراد خود عمل میکرد یقیناً مشکلات بعدی را برای خود و کشور به وجود نمیآورد.
اینجانب جفای به خودم را فراموش میکنم اما همه باید از امام راحل عظیم خود آموخته باشیم که جفای به ملت و تلاش برای سُست کردن بنیان نظام اسلامی #قابل_بخشش_نیست.
[پاسخ رهبر انقلاب به نامه سرگشاده امام جمعه اصفهان ۱۳۸۱/۰۴/۲۰]
نوری برتاریکی, [۰۳.۱۲.۱۷ ۱۰:۱۸]
دولت راستگویان!
✍آقای #روحانی به دانشجو ها گفته: «دولت را نقد کنید راحتتر است و هزینهاش هم کمتر است»!
راست گفته بنده خدا! اینجا مدیران دولتی همه اسوه ادب و تربیت خانوادگی
هستند!
🔴در بعضی کشورها شما لب به انتقاد باز کنید،رئیس جمهور عصبانی می شود و به جهنم حواله اتان می دهد!
🔴 یکی از کشورها #وزیرمسکن زحمتکش و مستضعفی دارد که یکبار در مصاحبه ، میکروفن خبرنگار را گرفت و پرتاب کرد!
🔴 کشور دیگری یک #وزیربهداشت با ادبی دارد که حتی به فرماندار شهر می گوید بی شعور !
🔴 در یکی از این کشورهای عجیب و غریب، دانشجوها را به مراسم سخنرانی رئیس جمهورشان بمناسبت روز دانشجو راه نمی دهند! چون پارسالی ها چند سوال نا مربوط پرسیده بودند که البته راهی #کمیته_انضباطی شدند!
🔴 حتی شنیده ام خارجی ها روزنامه ای به اسم #کیهان دارند که بخاطر انتقاد از دولت ،در عرض چند روز با بیش از 80شکایت مواجه شد!
می بینید جهان چه جای خطرناکی است و این خارجی ها چقدر بد و بی اخلاقند!؟
ای کاش مدیران همه کشورهای دنیا می آمدند و از آقای روحانی و دوستانشان، ادب و کرامت و مخالف نوازی یاد می گرفتند!
#دولت_راستگویان
#گوبلز
@H_shamsian
نوری برتاریکی, [۰۳.۱۲.۱۷ ۱۰:۴۶]
به امیرالمؤمنین(ع) هم اعتراض میکردید؟!(نکته)
دیروز، روزنامههای زنجیرهای با تیترهای درشت در صفحه اول خود و یادداشت و گزارش در صفحات دیگر به سراغ آیتالله مصباحیزدی رفته بودند و کینههای دیرینهای که از روشنگریهای ایشان در سینه داشتند را یکجا بیرون ریخته بودند. مدعیان اصلاحات با اشاره به مواضع اخیر احمدینژاد و تیم همراه وی، به آیتالله مصباح اعتراض کردهاند که چرا از او حمایت کرده بود؟! ماجرای این اعتراض به اندازهای مضحک و خندهدار است که فقط در چنته زنجیرهایها که به تحلیلهای قهوهخانهای عادت دارند، و فقط به فرموده مینویسند یافت میشود. بخوانید؛
این دو حالت را در نظر بگیرید و سپس قضاوت کنید که برخورد کدام طیف با هر یک از این دو حالت، عاقلانه و برخاسته از شعور بوده و کدامیک کمشعوری کردهاند؟!
حالت اول- شخص یا جریانی را در نظر آورید که مواضع پسندیده و مردمی دارد و تمام تلاش خود را در خدمت به خلقالله، دفاع از محرومان، مقابله با ستمگران و دشمنان ملت و... به کار میگیرد. در این حالت آیا کسانی که از او حمایت میکنند قابل سرزنش و ملامت هستند یا کسانی که به دشمنی با وی بر میخیزند؟!
احمدینژاد در آغاز کار اینچنین بود و به همین علت مورد حمایت اردوگاه انقلاب قرار گرفته بود و افراد و جریاناتی که با انقلاب اسلامی زاویه داشتند و زندگیهای اشرافی و رانتخواریهای خود را در خطر میدیدند و نیز جماعتی که با قدرتهای بیگانه زد و بند داشتند به مقابله و دشمنی با او برخاستند. حالا، کدام طیف باید از اقدام خود شرمنده باشند؟ بدیهی است که اردوگاه انقلاب به اقدامی عاقلانه و منطقی و خداپسندانه دستزده است و مدعیان اصلاحات و کاسهلیسان غرب باید به خاطر دشمنی آن روز خود از خجالت آب شوند! البته اگر مفهوم خجالت را بشناسند!
حالت دوم- همان شخص یا جریان سیاسی را در نظر بگیرید که تغییر مسیر داده و به انحراف کشیده شده است. در این حالت آیا عقل و شرع و منطق و شعور حکم نمیکند که با روش و منش انحرافی و خسارتآفرین او مقابله شود؟ و این دقیقا راهبردی بود که اردوگاه انقلاب در مقابل آن مسیر زشت و پلشت به کار گرفت و نشان داد که قبیلهگرا نیست و تابع حق است.
اما مدعیان اصلاحات هیچیک از اعضای حزب خود - بخوانید قبیله خود- را حتی بعد از آنکه دست به فساد آشکار اقتصادی، دزدی اموالعمومی، جاسوسی و دهها خیانت و جنایت دیگر زده بودند، نه فقط طرد نکردند بلکه با کمال وقاحت به حمایت از آنها نیز پرداختند که فهرست آن هم به درازا میکشد. فلان مفسد اقتصادی محکوم به اعدام شده را « کارآفرین»! و نابغه اقتصادی که باید از وجود او استفاده!! شود نامیدند، از جاسوسانی که به جرم خود نیز اعتراف داشتند حمایت کردند، دریافتکنندگان حقوقهای نجومی را ذخیرهنظام!! معرفی کردند و...
باید از مدعیان اصلاحات و حملهکنندگان به حضرت آیتاللهمصباح پرسید؛ برخورد حقطلبانه ایشان در حمایت از مسیر مردمی اولیه احمدینژاد و طرد و نفی مسیر انحرافی بعدی و کنونی وی قابل ملامت است یا برخورد قبیلهگرایانه شما که غیر از منافع حزبی و قبیلهای و آلاف و اولوفهای خود به هیچ مسئله دیگری نمیاندیشید؟!
خدای متعال بر درجات حضرت امام(ره)- همان امامی که اصرار دارید نظرات ایشان را تحریف کنید- بیفزاید که در همین زمینه میفرمودند «چه کسی گفته حرف مرد یکی است»؟! و توضیح میدادند که همواره حق ملاک گفتار و عمل است، یعنی دقیقا همان که آیتالله مصباحیزدی به آن عمل کردهاند و نیز دقیقا برعکس آنچه که مدعیان قبیلهگرای اصلاحات عمل کرده و میکنند!
نمونههایی از این دست در تاریخ اسلام به فراوانی دیده میشود و فقط به عنوان مثال؛ حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام در معرفی زبیربنعوام، یعنی همان کسی که باتفاق طلحه جنگ جمل را علیه حضرتش بر پا کردند میفرماید :«مَا زَالَ الزُّبَیْرُ رَجُلاً مِنَّا أَهْلَ الْبَیْتِ... زبیر یکی از مردان ما اهلالبیت بود». یعنی حضرت امیر علیهالسلام در آن هنگام که طلحه و زبیر در جبهه حق بودند از آنها دفاع جانانه
- و نه عادی و معمولی- میفرمودند و پس از آنکه از اردوگاه حق خارج شدند با آنان به مقابله و مقاتله نیز پرداختند. حالا باید از مدعیان اصلاحات پرسید؛ شما اگر در دوران امام علی علیهالسلام بودید به حضرت اعتراض نمیکردید که چرا در آغاز از طلحه و زبیر حمایت کردهاند؟! با این دیدگاهی که امروز دارید به یقین آن روز هم به امیرالمؤمنین علیهالسلام اعتراض میکردید! نمیکردید؟! مگر نهاینکه حق همیشه حق و باطل همیشه باطل است؟
همین جا اشاره به یکی از مواضع سخت آیتالله مصباح علیه جریان انحرافی و فرقهگونه احمدینژاد را که بعد از مشخص شدن انحراف آنان مطرح کردهاند ضروری میدانیم:
نوری برتاریکی, [۰۳.۱۲.۱۷ ۱۰:۴۶]
« اگر یک روز دیدیم که سیدعلیمحمدباب دیگری به دست خودمان و با ثمره خون شهیدان و مقاومتهای فراوان به وجود آمده است، تعجب نکنیم. حال اگر کسی ریاست، پول و سوابق داشته باشد و خدمات دولت نهم و دهم نیز در اختیار او قرار گیرد و چه بسا رئیسجمهور هم بگوید؛ هر چه دارم از او بوده است! چه تأثیراتی میتواند داشته باشد...امروز یک مقام رسمی کشور، بیاید و مطرح کند که دیگر دوران تعریف از اسلام و شعار اسلامی گذشته است، پلورالیسمی میباشد که در گذشته سایه آن را نیز با تیر میزدیم...» -22 اردیبهشت 1390
و بالاخره این نکته نیز گفتنی است که مگر احمدینژاد امروزه - و نه دیروز که شما در عمران و آبادانی و خدمت به مردم انگشت کوچک او هم نمیشدید- چه مواضعی دارد که شما مدعیان اصلاحات ندارید؟! و آیا در میان مواضع امروز او میتوانید به موضعی اشاره کنید که با مواضع شما تفاوت و اختلاف اساسی داشته باشد؟! آیا نباید به خاطر مواضع دیروزتان خجالت بکشید و برای اعتراض امروزتان به اردوگاه انقلاب و حقجویان- و نه قبیلهگرایان- شرمنده باشید؟!
حسین شریعتمداری
نوری برتاریکی, [۰۴.۱۲.۱۷ ۰۹:۲۲]
[Forwarded from عادلی]
[ Photo ]
مکه مکرمه /حسین شریعتمداری .احمد متوسلیان و شهید حاج ابراهیم همت ...
نوری برتاریکی, [۰۴.۱۲.۱۷ ۰۹:۳۴]
[ Photo ]
عشق ما سید مولای ما......
نوری برتاریکی, [۰۷.۱۲.۱۷ ۱۲:۵۷]
✳️✳️عقل و دینداری
قالالنبی(ص): «دینالمرء عقله و من لاعقل له لا دین له»
پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود: دین(و دینداری صحیح) آدمی به عقل و خرد اوست، هر کس عقل ندارد دین(و دینداری درستی) ندارد. (1)
_______________
1- نهجالفصاحه، ح 2103
نوری برتاریکی, [۰۷.۱۲.۱۷ ۱۳:۰۲]
✳️در محضر امام خمینی(ره)
⚛⚛⚛دقت و رسیدگی به خریدها
امام مسئولان دفترشان را موظف کرده بودند که کارهای عمومی و بیتالمال را از امور شخصی زندگی جدا کنند.
تمام مخارج زندگی شخصی منزل امام از غیر از سهم امام و بیتالمال تأمین میشد. ایشان برای امور زندگی خویش جدولی تهیه کرده بودند که مسئولان دفتر طبق آن جدول هر روز موظف به ارائه کلیه خریدها و وسایل شخصی بودند. بارها پیش آمد که امام ما را میخواستند و به عنوان مثال میفرمودند: این افزایش 10 یا 20 تومانی که در جدول دیده میشود برای چیست؟ یک روز مرا خواستند و فرمودند: در منزل من روزانه سه قرص نان مصرف میشود، اینجا در جدول و صورتحساب یک قرص نان اضافه خریداری شده است. این برای چیست؟
*پرتوی از خورشید، به نقل از محمدعلی انصاری، ص 56
نوری برتاریکی, [۰۷.۱۲.۱۷ ۱۳:۰۸]
⚛⚛⚛ما با هلند و کانادا و فرانسه چه کرده ایم آنها چرا با ما دشمنی می کنند؟!
بعضی خیال میکنند دشمنیهایی که با ما میشود بهخاطر این است که ما ستیزهگری کردهایم؛ ما دائماً انگشت در چشم اینها کردهایم، [لذا] اینها از این جهت با ما دشمنی میکنند؛ نه، این هم خیال غلطی است، تصوّر غلطی است. ما شروعکننده نبودهایم. اوّل انقلاب آمریکاییهایی که دستگیر شده بودند، چند روزی نگه داشته شده بودند، امام فرمود با کمال مراقبت بروند به محلّ خودشان، سفارت خودشان؛ تا قبل از اینکه مسئلهی تسخیر سفارت پیش بیاید -که آن هم عواملی داشت، مقدّماتی داشت- [آمریکاییها] در کمال امنیّت اینجا زندگی میکردند؛ راحت میرفتند، میآمدند؛ و البتّه بدجنسی میکردند. ما شروع نکردیم، آنها شروع کردند؛ آنها از همان اوّل شروع کردند: با بدگویی، با تحریم، با طلبکاری، با پناه دادن به دشمن ملّت ایران؛ شروعکننده آنها بودند. وانگهی فقط آمریکا که نیست، کشورهای دیگر [هم هستند]؛ ⚛حالا مثلاً فرض بفرمایید جمهوری اسلامی نسبت به فرانسه چه ستیزهگریای کرده؟ کشور فرانسه چون امام مدّتی در آنجا بود، حتّی مورد تمجید نیروهای انقلابی هم بود امّا خب میبینید که چهکار میکنند. دیدید در قضیّهی هستهای که فرانسویها نقش پلیس بد را اجرا کردند -البتّه مدیریّت برنامه با آمریکاییها بود، معلوم بود لکن در قضیّهی هستهای بدترین موضع را فرانسویها [گرفتند]- ما با فرانسویها چهکار کرده بودیم؟ ستیزهگری کرده بودیم؟ ⚛حال یک کشور کوچکی مثل هلند مثلاً؛ در هر قضیّهای که شما نگاه کنید از قضایایی که پای جمهوری اسلامی به میان است، در آن لیست و فهرست دشمنها، یکیاش هلند است! حالا ما با هلند چهکار داشتیم؟ چه ستیزهگریای؟ کشور کوچکی که در گوشهی اروپا افتاده [است]. بحث این نیست که ما با آنها دشمنی و ستیزهگری کردیم. مثلاً فرض بفرمایید کانادا روابطش را با ما قطع کرد. ما با کانادا دشمنی کرده بودیم؟ ستیزهگری کرده بودیم؟ قضیّه این نیست، قضیّه چیز دیگری است. ما خودمان را نباید فریب بدهیم و بگوییم «آقا، ما دشمنی نکنیم تا آنها دشمنی نکنند»؛ نه، انگیزههای دیگری وجود دارد؛ مسائل دیگری پشت پرده است.۱۳۹۵/۰۳/۲۵
حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار مسئولان نظام
نوری برتاریکی, [۰۸.۱۲.۱۷ ۱۲:۴۲]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۰۸.۱۲.۱۷ ۱۳:۰۱]
✳️✳️✳️روز دانشجو مبارک
ولی هم روز دانشجو داریم
هم دانش آموز
هم پزشک
هم پرستار
هم مهندس
هم معلم
هم کارگر
هم کارمند
هم خبرنگار
هم...
ولی روز طلبه و آخوند نداریم!!
نوری برتاریکی, [۰۹.۱۲.۱۷ ۰۸:۵۳]
[Forwarded from Norollahi ']
[ Video message ]
☔️باز باران با ترانه
#نوستالژی
🔻 @lorestankhabar
نوری برتاریکی, [۰۹.۱۲.۱۷ ۲۰:۵۳]
[Forwarded from عادلی]
⚛⚛⚛نماز آیات برای جلوگیری از زلزله !!
امروز یکی از اساتید دانشگاههای قم و تهران را در خیابان دیدم او یکی از اعضای مؤسس حزب مشارکت هم بوده بعد از احوال پرسی گفت: بجای استحکام سازی ساختمانها هی برید نماز آیات بخونید عادلی ! نگاه کنید به ژاپن که دین ندارند اما کشور خود را در برابر زلزله ایمن کرده اند!!!!
✳️گفتم استاد نماز آیات را برای مقابله با زلزله نمی خونند !! نمازآیات بعد از وقوع زلزله یا کسوف و .... واجب میشه !!
گذشته از این همان ژاپن شاید در ساخت سازه هایی ایمن برای مقابله با زلزله موفق بوده اما مگر توانست مانع سونامی شود!!! و اصلا" مگر بشر می تواند خود و ساختمانهایش را در برابر این پدیده عظیم و بنیانکن ایمن کند!!
یه لبخند صوری و زوری زد و گفت: خوب درسای منو حفظ کردی!!
نوری برتاریکی, [۱۰.۱۲.۱۷ ۱۰:۴۰]
[Forwarded from کانال مشرق (Admin 1)]
[ Video ]
📵پسر با نصب دوربین مخفی در اتاق پدر بیمارتلاش میکند نحوه مراقب پدر بیمارش درنبود خودش درمنزل توسط عروس را ببینید
🔻مراقب پدر مادراتون باشید
💎 @mashreghnews_channel
نوری برتاریکی, [۱۱.۱۲.۱۷ ۱۳:۱۳]
فتواهای جدید و کهنگی احکام اسلامی
سؤال:
امروزه شاهد بعضی فتواهای جدید هستیم. مثلا فقیهان در گذشته سقط جنین را به هیچ وجه اجازه نمی دادند اما امروزه آن را ـ دست کم در بعضی مواقع ـ اجازه می دهند. آیا این نشانه ی این نیست که اسلام برای همان ۱۴۰۰ سال پیش بوده و امروزه کاربرد ندارد؟
جواب:
یک) چند درصد از احکام اسلام چنین است؟ مثلا در مورد حرام بودن دروغ، دزدی، غیبت، حقه بازی، تعرض به ناموس دیگران، پایمال کردن حقوق دیگران و… نمی توان گفت که اینها برای ۱۴۰۰ سال پیش است و با پیشرفت امروزی سازگار نیست.
دو) برخی فتواهای جدید به این معنا نیست که فقیهان از احکام اسلام دست برداشته اند و از خودشان نظریه ی جدید داده اند. بلکه این فتواها براساس همان آیات و روایات است؛ مثل نظریات جدید در امور تاریخی. وقتی امکانات پژوهش زیاد شد و آیات و روایات بیشتر مورد کنکاش قرار گرفت، نظریات پدید می آید.
برخی فتواها را ما تصور می کنیم که جدیدند در حالی که فقیهان گذشته هم شبیه آنها فتوا داده اند اما چون دلایل خود را بخوبی بیان نکردند، آن نظریات در گذشته مورد توجه قرار نگرفتند. مثلا حدود بیست سال است که بیشتر فقیهان قائل به پاک بودن اهل کتاب شده اند اما چنین نیست که در گذشته هیچکس چنین فتوایی نداشته است.
سه) برخی فتواهای جدید بخاطر پیشرفت های جدید است. شنیده ام برخی علما می گویند: اگر پیش از سه ماهگی جنین، معلوم شد که بچه معلول به دنیا می آید، می توان آن را سقط کرد. در گذشته علم به این اندازه پیشرفت نکرده بود و در نتیجه روایات را با این دید بررسی نمی کردند.
چهار) دلیل دیگر برای فتواهای جدید این است که جو عمومی جامعه اجازه نمی دهد برخی علما نظریات خود را اظهار کنند اما وقتی فضا آماده شد، آنان فتوای خود را می گویند اما ما خیال می کنیم این فتواها جدیدند. فتوا به پاکی اهل کتاب است که در دهه های گذشته و قرن های گذشته علمایی بودند که همین نظریه را داشتند اما جرأت اظهار نداشتند و حتی برخی را بخاطر چنین فتوایی تکفیر کردند.
یکی از مراجع تقلید برجسته که مقلدان فراوان داشت بر این باور بود که تماشای فیلم سکسی (اگر مفسده و گناهی به دنبال نداشته باشد) حرام نیست اما تا آخر حاضر نشد این نظریه ی خود را برای عموم بیان کند بلکه خصوصی می گفت.
نوری برتاریکی, [۱۱.۱۲.۱۷ ۱۸:۳۰]
✅✅✅وقتی یک مرجع مأمور انگلیس باشد!!
ویدئویی دیدم در گروه هها و کانالهای ضد انقلاب دست به دست می شد که در آن یک مدعی مرجعیت که فقط خودش خودش را قبول دارد و البته انگلیس هم او را سخت قبول دارند !در آن می گوید 80درصد ملت زیر خط فقرند ! این عار نیست از همه کشورهای اسلامی در کشورهای غیر اسلامی پناهندگی گرفته اند!!
از این مرجع باید پرسید:
⚛ براستی فقر امت اسلام در دوره پیامبر بزرگوار اسلام و حکومت 4ساله حضرت امیر ع که حتی نزدیکان آنان مانند عقیل برادرشان را متأثر کرده بود برای آن بزرگواران عار بود یا نه !!؟
⚛از آن گذشته این جناب مرجع نمی داند فقر امت اسلامی به دلیل استعمار دولت خبیث انگلیس و سپس آمریکا بوده که هردوی اینها الان پشتیبان همه جوره شما ها هستند!
⚛یعنی شما نمی دانید اکثر کسانی که در کشورهای غیر اسلامی پناهندگی گفته ا ند به دلیل زیادی ثروت و آزادشدن از قید بند احکام الهی کشور خود را ترک کرده اند!
یعنی شما نمی دانید این مشکلات به دلیل استقلال خواهی جمهوری اسلامی و تأکید براصول اسلام ناب محمدی ص گریبان مردم مؤمن را گرفته است !!
البته که خوب می دانید اما شما مأمور هستید و معذور!
نوری برتاریکی, [۱۴.۱۲.۱۷ ۱۹:۳۱]
✳️✳️✳️ماجرای شیر و گوسفند «موسولینی» دیکتاتور ایتالیا
دیکتاتور معروف ایتالیا یک وقتی به یک کسی از دوستانش گفته بود که من ترجیح میدهم که یکسال شیر زندگی کنم، تا اینکه صد سال گوسفند زندگی کنم! یکسال شیر باشم، دیگران را بخورم، طعمه خود بکنم بهتر ازاین است که صد سال گوسفند باشم و آماده خورده شدن در کام یک شیر باشم. این را گفت و مرتب به دوستش یک پولی میداد و میگفت: خواهش میکنم این جمله را تا من زنده هستم در جایی نقل نکن، چرا؟ «موسولینی» میگفت: به جهت اینکه من با این شرط میتوانم شیر باشم که مردم گوسفند باشند، اما اگر مردم این جمله من را بفهمند، آنها هم میخواهند مثل من شیر باشند، دیگر من نمیتوانم شیر باشم و آنها باید گوسفند باشند که من شیر باشم. در این حرف بزرگی هست «اما بزرگواری نیست» (1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- گفتارهای معنوی، شهید مرتضی مطهری (ره)، ص 171
نوری برتاریکی, [۱۶.۱۲.۱۷ ۱۳:۴۶]
[ Photo ]
بنای یادبود جانبازان آمریکا!!!!!
نوری برتاریکی, [۱۶.۱۲.۱۷ ۲۰:۲۲]
[Forwarded from عادلی]
⚛⚛⚛افسانه قیمت خودکار بیک و 13 سال نخستوزیری هویدا بخش اول
این داستان را بسیاری شنیدهایم که هویدا نخست وزیر رژیم پهلوی پس از پیروزی انقلاب و در دادگاه خودکار بیکی را از جیب خود بیرون آورده و در پاسخ به قاضی که در مدت 13 سال صدارت خود چه کردهای گفت: «در این مدت قیمت این خودکار ثابت بوده و تغییر نکرده است.»
این داستان به دلیل تکرار تبدیل به حقیقتی غیرقابل کتمان شده است، دروغی که حتی دروغسازان آن را باور کرده و زمانی که با مستندات دروغ بودن آن را یادآور میشود چون استدلالی غیر قابل خدشه به آن داستان رجوع و به قول خود حجت را تمام میکنند!
ولی واقعیت و حقیقت چه بوده است، بیآن که به منابع و نوشتههای پس از انقلاب و به نقل از انقلابیون استناد کنیم که در آن به دلیل رویکرد این بزرگان خدشه وارد شود رجوعی میکنیم به مطبوعات و خاطرات شخصیتهای دوره پهلوی تا نشان داده شود این گونه که میگویند نبوده و نیست.
همه چیز هم گران شده!
✅اسدالله علم نخست وزیر و وزیر دربار شاه در خاطرات 23 فروردین 1353 خود مینویسد: «[به شاه] عرض کردم متأسفانه در داخله به واسطه غفلت متصدیان نه گوشت در دسترس مردم است نه شکر، نه گوشت مرغ و مردم خیلی ناراضی هستند و این صحیح نیست. آخر چرا این پیشبینیها را نمیکنند؟ همه چیز هم گران شده. تعجب است که شاهنشاه تمام گوش کردند ولی همانطور که چشمشان را روی هم گذاشته بودند اصلاً باز نکردند و یک کلمه جواب ندادند. من که شاهنشاه را میشناسم، میدانم که این به معنی این است که حرف تو را میشنوم ولی نمیخواهم جواب بدهم.»
علم در روزنوشت 17 اسفند ماه 1347 نیز مینویسد: شرفیابی شاه را در جریان تحولات اخیر قرار دادم و چند نکته را مطرح ساختم که او را ناراحت ساخت. گفتم دو برابر شدن آببها مملکت را آشفته کرده است. آسفالت خیابانها در حال از هم پاشیدگی است، فساد کارمندان گمرک رو به گسترش است و اعتبارات بانکی محدود شده و شرکتهای زیادی رو به ورشکستگی میروند. دست آخر درباره بحران مالی دانشگاهها به او هشدار دادم . شاه ناگهان از جا در رفت و مرا مورد حمله قرار داد و گفت: وقتی پولی به دستمان نمیرسد چه میتوانیم بکنیم؟ پاسخ دادم هر بار که توجه اعلیحضرت را به کمبود پول جلب کردهام پاسخ این بوده که این طور نیست. دولت به اندازه کافی پول در اختیار دارد و گزارشهای من نادرست است. اما همین دیروز بود که اعلیحضرت درباره ولخرجیهای شرکت نفت در زمینه پتروشیمی صحبت کردند.
چند روز بعد اسدالله علم در 27 اسفند همین سال تذکر خود را تجدید میکند و در شرح این تذکر در روزنوشت خود مینویسد: «شرفیابی ...یک بار دیگر موضوع افزایش آببها را مطرح کردم، شاه گفت: تا کی مردم میتوانند از چیزهای مجانی استفاده کنند؟ پیشرفت، پول میخواهد. پاسخ دادم افزایش هفتاد درصدی قیمتها پیشرفت نیست، بلکه فقط بیعدالتی است...گاهی بیاعتنایی او مرا آزار میدهد و ناچار میشوم روز بعد مطلب را مجددا مطرح کنم. تا کی میتوانیم به مردم و نیازهایشان بیتوجهی کنیم؟»
فقر مردم و سفر تفریحی شاه
✅با وجود فقر و عقب ماندگی مفرط مردم و كشور در دوره شاه، پهلوی بیهیچ نگرانی به سفرهای تفریحی خارج از كشور میرود. اسدالله علم در خاطرات روز 30 بهمن 1348 مینویسد: «امروز بعد از ظهر كه به حضور شاه رفتم، وسط كار ماساژ و حمام بودند، دو ساعتی با هم صحبت كردیم. عرض كردم به نظر من ایشان هم در ورزش و هم در فعالیتهای شبانه[!] افراط میكنند... به تذكرم خندید... بار دیگر پیشنهاد كردم به حد كافی خارج از مملكت بودهایم و اكنون بهتر است برگردیم. مثل این كه دنیا را بر سرش خراب كرده باشم، اما وظیفه من ایجاب میكند كه به اطلاع برسانم كه پادشاه ایران نمیتواند 45 روز را خارج از وطنش و صرفا بابت استراحت و سرگرمی بگذراند. مردم این چیزها را تحمل نمیكنند.»
نوری برتاریکی, [۱۶.۱۲.۱۷ ۲۰:۲۲]
[Forwarded from عادلی]
⚛⚛⚛افسانه قیمت خودکار بیک و 13 سال نخستوزیری هویدا بخش دوم
در شرایطی كه شاه همچنان در خارج از كشور است قیمت برخی اقلام سه برابر میشود، اسدالله علم در خاطرات جمعه 2 تا چهارشنبه 7 اسفند ضمن تشریح سفر درمانی خود به ژنو كه صرفا بابت معاینه چشمهایش صورت گرفته بود مینویسد: «از تهران خبرهای بد میرسد، بلیط اتوبوسها ناگهان سه برابر شده است كه باعث اعتراض شدید مردم شده، دانشجویان از حاضر شدن سر كلاسها خودداری كردهاند و چند اتوبوس را آتش زدهاند. آنها از حمایت مردم برخوردارند و تظاهراتشان رو به تشدید...»
✅شاه برای حفظ سلطنت دستور لغو افزایش قیمتها را صادر میكند ولی تنها مصیبت افزایش قیمت بلیط اتوبوسها نبوده و با توقف آن حل نمیشد؛ علم مینویسد: «من ذاتا آدم صبوری هستم، ولی وقایع اخیر حسابی بدن مرا به لرزه درآورده است، هر یك از وزرا جداگانه به شاه گزارش میدهد و شاه نیز در نهایت دستورهایش را بدون كمترین مشورت با نخست وزیر بیچاره صادر میكند. چه بسا رمز دوام نخست وزیریاش در شش سال گذشته هم همین بوده است.»
✅مگر مردم چقدر نخود میخورند؟!
امیرعباس هویدا نخست وزیر وقت روز 30 بهمن 1350 به مجلس میرود تا در برابر انتقادات نمایندگان نسبت به گرانیها پاسخگو باشد. هویدا میگوید: در سال جاری انواع حبوبات روی هم رفته 9/46 درصد و لبنیات 6/13 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان میدهد، وقتی میگوییم قیمتها نسبت به سال قبل حدود 5 درصد افزایش یافته است منظور سطح کل قیمتها است این به آن معنی نیست که قیمت هیچ کالایی کمتر یا بیش از 5 درصد افزایش نداشته باشد زیرا همان طوری که اشاره شد قیمت حبوبات طی سال جاری حدود 47 درصد ترقی داشته است، قیمت مثلا زردچوبه نسبت به سال 1343 شدیدا ترقی کرده و حدود سه برابر شده ولی افزایش ترقی روی معدل تعیین قیمتها ناچیز است زیرا مگر یک خانواده چقدر از کل هزینههایش را صرف زردچوبه میکند. قیمت نخود هم در یکی دو سال اخیر شدیدا بالا رفته و حدود دو برابر شده است ولی هزینهای که یک خانواده صرف نخود میکند چقدر است؟! از این رو افزایش قیمت نخود حتی اگر ده برابر هم بشود در هزینه کل خانواده تغییر محسوسی به وجود نخواهد آورد.
توضیحات هویدا فارغ از تاسفبار بودن آن که میگوید مگر مردم چقدر نخود میخورند که گران شدن دو برابر یا ده برابری آن تاثیری در زندگی آنان داشته باشد ابتدا به ساکن در مجلس مطرح نشد، گرانی قیمتها تا آن جا بر مردم فشار آورده بود که نمایندگان مجلس شورای ملی که توسط حکومت به این سمت منصوب و به پارلمان راه یافته بودند نیز برای حفظ ظاهر مجبور شده بودند اعتراض کنند.
نوری برتاریکی, [۱۶.۱۲.۱۷ ۲۰:۲۲]
[Forwarded from عادلی]
⚛⚛⚛افسانه قیمت خودکار بیک و 13 سال نخستوزیری هویدا بخش سوم
12 آبان 1350 دبیر کل حزب مردم در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی دولت هویدا و حزب به اصطلاح اکثریت را به شدت مورد انتقاد و حمله قرار داد. کنی دولت را ضعیف و سیستم اداری را پوسیده و انقلاب[!] اداری را تعطیل و شرکت واحد اتوبوسرانی را ورشکسته و شرمآور معرفی کرد.کنی درباره سیاست تثبیت قیمتها و مبارزه دولت با گرانفروشی نیز گفت: گرانی یکی از مشکلات بزرگ مردم است با وجود اوامر موکد شاه در رفع این مشکل میبینیم که قیمت ارزاق و نیازمندیهای عمومی روز به روز اضافه میشود و دولت هم در این زمینه مثل سایر قسمتها ضعف خودش را نشان داده و اولتیماتومی هم که دولت به اصناف داد و مدت اولتیماتوم هم تمام شد بدون نتیجه مطلوب و تنها مطلبی که پیش آمد، این بود که دولت زندگی اقتصادی مردم را به ریسمان پوسیده هیئت ده نفری سپردند که خود آن بیچارهها هم در این قضیه ذینفع هستند.
در یک کلام گرانیها تا آن جا ادامه یافت که روزنامههای کشور در شماره 13 آبان 1350 اعلام کردند برای مبارزه با گرانی ورود تخم مرغ و پنیر به کشور آزاد شده است!
✅افزایش 36 برابری قیمت مسکن
در حکومت پدر و پسر!
با گذر زمان قیمتها تغییر میکند و طبیعی است که قیمت سال 1340 با 1395 تفاوتهای بسیاری باید داشته باشد چرا که حقوقها و درآمدها نیز در این مدت تغییرات زیادی کرده است و کسی که آن زمان هزار تومان حقوق میگرفته امروز حداقل دو میلیون میگیرد ولی زمانی که با انکار گرانی در دوره پهلوی مواجه میشویم و داستانهایی را درباره خودکار بیک که هویدا در دادگاه نشان قاضی داد و گفت قیمت این خودکار در زمان صدارت من تغییر نکرد میخوانیم ناخودآگاه یاد گزارش مطبوعات دوره پهلوی میافتیم که از 36 برابر شدن قیمت مسکن در بخشی از سلطنت پدر و پسر خبر داده بودند!
کیهان در شماره 23 فروردین 1340 مینویسد: اخیرا برای تثبیت اوضاع اقتصادی کشور برنامههایی طرح شده است و دولت امیدوار است با اجرای این طرحها بتواند قیمتها را در یک سطح قرار دهد و از نوسان شدید قیمتها جلوگیری کند. در اجرای این امر تطبیق عرضه و تقاضا یک اصل مهم به شمار میرود، عدم انطباق عرضه و تقاضا به خصوص در مورد مسکن بیش از سایر امور به چشم میخورد. به علت تقاضای بیش از عرضه کرایه مسکن در همه کشور به خصوص در تهران به وضع بیسابقهای افزایش یافت و هزینه مسکن که طبق آمار بانک ملی در 1315 مساوی 100 بود به 3600 در سال 36 رسید. هیچ یک دیگر از اقلام هزینه زندگی در طول این مدت به این سرعت افزایش نیافت.
در ادامه این گزارش میخوانیم: شک نیست که در این مدت 21 سال درآمد افراد 36 برابر نشده است و ناچار هزینه مسکن برای عموم به صورت یک خرج توانفرسا درآمده است. امروز در تهران نزدیک 60 هزار خانه خالی وجود دارد که بدون مشتری مانده است با این همه کمی درآمد و گرانی کرایهها مانع از این است که کسانی که از لحاظ مسکن در مضیقه هستند بتوانند در این ساختمانها سکنی گزینند.
نوری برتاریکی, [۱۶.۱۲.۱۷ ۲۰:۲۲]
[Forwarded from عادلی]
✅✅✅طنز آخر : یکی از مخاطبان چند روز پیش پیام داد که هویدا تونست کشور را اداره کند که از آغاز دولت تا پایان دولتش قیمت خوکار بیک تغییری نکرد!
گفتم گذشته از صحت این سخن اما آخه کسی سواد نداشت که نیاز به خرید خودکار بیک داشته باشد! اکثر مطلق ملت بیسواد بودند چرا هویدا قیمت خانه و کالاهای ضروری مردم را مثال نزده است !!😂
نوری برتاریکی, [۱۷.۱۲.۱۷ ۰۹:۰۶]
[ Photo ]
روحانی به جهانگیری امید بسته بود!! و خداوند قسم یاد کرده که هرکس به غیر من امید ببندد امیدش را نا امید و بوسیله آن کسی که بااو امید بسته بوده به او ضربه خواهم زد
نوری برتاریکی, [۱۷.۱۲.۱۷ ۱۰:۲۲]
✅⚛جایگاه عقل و تدبیر و آگاهی به مقتضیات زمان
بعضی از دوستان میرزای شیرازی گفته بودند ما نامهای خدمت ایشان نوشتیم و از ایشان برای یک ملایی که در یکی از شهرستانها بود، تاییدیه خواستیم. مرتب نامه به ایشان نوشتیم که فلان شخص در این شهر مردی است خیلی عالم، در این حد عالم است که مجتهد است و خیلی هم باتقوا، شما ایشان را تایید کنید. میگوید: ما نامه نوشتیم، میرزا جواب نداد. بار دیگر نامه نوشتیم باز میرزا جواب نداد. تا بالاخره آن کسی که این همه او را تایید میکرده میرود سامرا و سوال میکند که چرا میرزا جواب نداد؟ رفت و گفت: آقا! چرا ما هرچه برای این آقا تاییدیه خواستیم شما تایید نکردید؟ میرزا فرمود: تو همواره در نامههایت نوشتی که این چقدر عالم است و چقدر باتقوا است، در یک نامهات ننوشتی که عقلش در چه حدی است؟
من نمیتوانم کسی را فقط به دلیل علم و تقوا تایید کنم. درصورتیکه برای من محرز نیست که از نظر عقل و تدبیر و هوشیاری و درک شرایط زمان و درک وشناخت مردم در چه حدی است، بسیار خوب، آدم عالم و باتقوا برای خودش آدم خوبی است، اما من نمیتوانم مقدرات اسلامی مردم را در دست کسی بدهم که عقلش برای من محرز نیست. (1)
1- آشنایی با قرآن، شهید مرتضی مطهری(ره)، ج 8، ص 148
نوری برتاریکی, [۱۸.۱۲.۱۷ ۰۸:۵۵]
⚛⚛⚛عصاره های بی بی سی!
محمود صادقی نماینده عضو فراکسیون امید در جدیدترین اظهارات شاذ خود فرموده اند:
ما نمایندگان نه عصاره فضائل ملت که عصاره فضائل شورای نگهبان هستیم!
خیر جناب صادقی ـ شما و تمامیت لیست امیدتان عصاره زحمات و تبلیغات و مساعی بی شائبه تلویزیون فارسی بی بی سی هستید که با سوبسیت خبری و بموفع آن بلندگوی وزارت خارجه انگلستان توفیق آن را یافتید روی موج خبری و پروپاگاندای این رسانه و از طریق سابوتاژ کرسی های مجلس ایران را اشغال فرمائید!
چرا نعل وارونه می زنید و بی جهت پای شورای نگهبان رو وسط می کشید؟
داریوش سجادی
نوری برتاریکی, [۱۹.۱۲.۱۷ ۲۰:۰۹]
[ Photo ]
نوری برتاریکی, [۲۳.۱۲.۱۷ ۰۹:۴۵]
[ Photo ]
یه کیف 300 دلاری نخر که هیچی توش
نذاری/یه کیف 10 دلاری بخر، که توش 290 دلار پول داشته باشی
خودت رو ورشکست نکن، برای اینکه پولدار بنظر برسی
نوری برتاریکی, [۲۳.۱۲.۱۷ ۱۲:۰۲]
✔️فقط #احمدی_نژاد
✍ بقلم: #پرستو_مروجی
بازی های احمدی نژاد مثل قایم باشک شده است،چشم هامونم ببندیم باز میدونیم کجا پیداش کنیم!!
تیم ۳ نفره ی ایشون جالبه،و در پی شگفتی آفرینی هستند!
◾️بقایی در وضعیت مشخصی به سر میبرد،یک سری اتهامات دارد که در حال بررسی و حکم نهایی است/ ولی نباید فراموش کنیم چرا باید در منزل کسی چون بقایی باید اونهمه سکه،شوکر و اسپری فلفلی باشد..
◼️مشایی هم دستش رو شده اس و عملا کاری از او بر نمیاید.در وضعیت فک ایشون دقت کنید میشه گفت:« دائم الجنبنده اس» کمی نزدیک تر که بروید صدای ( پیس پیس پیسش) را خواهید شنید،ایشان علیه السلامی است که ذکر میگوید اما این ذاکر بد نیست مطالعه کند و ذکر ( لا اله الا الله) را انتخاب کند که به روایت اهل البیت ،نه دهان میچرخد و نه صدایی دارد.✔️از،این ذکر بوی ریا بلند نمیشود.
🔳 و اما احمدی نژاد
ایشون پرونده ای کاملا پاک دارد،نه مسئله ی مالی دارد و نه ...چیزی ندارد و تا اینجای کار صدای تیم ۳ نفره شان هست.
جمع بندی این تیم👇👇
صدا⬅️ از احمدی نژاد
تصویر ⬅️ از بقایی
تدوین ⬅️ از مشایی
این ترکیب منو یاد فیلم ۳ کله پوک انداخت._بگذریم_
احمدی نژاد کاملا موضع انقلابی خود را ترک گفته و تمایلی به نگاه انقلابی_جهادی ندارد که اگر داشت حداقل فراخوان زلزله میزد و کمی کمک جمع آوری میکرد برای هموطنانمون/ برای او قطعا بقایی در اولویت بوده است .
کاملا واضح است ایشون وارد تیم #سید_حسن_خمینی شده است اگر تصور میکنید نشده کاملا در اشتباهید،دفتر فعلی احمدی نژاد هدیه ی حسن آقاس .
📣 حرفِ آخر👇👇( البته در این مقاله)
✅ احمدی نژاد و تیمش با چرخش ۱۸۰ درجه بشدت گرایشات اصلاح طلبانه یافته اند و در این جهش با رویکردی باورنکردنی به قهرمان تیم اصلاحات تبدیل خواهد شد.( لازم به توضیح است که اصلاح طلب ماهیتا گرایشِ ضد انقلابی نیست منظور بنده همین گروه های انحرافی موسوم به اصلاح طلبی هست که گند زدند هم به تفکر این گرایش و هم با عملکردِ منفی شان دلِ مردم را خون کرده اند.)
👍نکات در مورد #احمدی_نژاد بسیار است.سعی میکنم با پله پله مطرح کردنشون مطالب بهتر پخته بشن.
نوری برتاریکی, [۲۴.۱۲.۱۷ ۰۹:۵۱]
[Forwarded from عادلی]
✳️✳️✳️✳️درسته روحانی رییس جمهور شده و همه چی با تورم واقعی گرون شده و بیکاری بیشتر شده و برجام به فنا رفته و رکود پدر مردم رو در آورده!
اما عوضش تو پیاده رو ها دیوار نداریم!😂
نوری برتاریکی, [۲۴.۱۲.۱۷ ۱۹:۱۱]
[Forwarded from عادلی]
✳️✳️✳️اژه ای در پاسخ به روحانى كه گفته بود، (پيامبر شنود نداشت):
⚛ وزارت اطلاعات یکی از دستگاههای اصلی امنیت و بخش عمدهای از درخواستهای شنود توسط خود دولت یعنی وزارت اطلاعات انجام می شود!
🔴 پیامبر شنود نداشت و دروغ هم نمیگفت!
بعضی هابراین باورندکه بایدباهمه دولت هایی که ازنتایج آرا مردم انتخاب میشوندحمایت کردمابه انان عرض میکنیم خب دولت بنی صدرملعون راهم بایدحمایت میکردیم پس نتیجه اینکه جمع بستن همه دولتهایعنی اینکه الان چون دولت مردتاییدبنده سرکاراست این مطالب بی خردانه گفته شود!
نوری برتاریکی, [۲۵.۱۲.۱۷ ۱۱:۲۵]
[Forwarded from عادلی]
اندر حکایت رذائل بی بی سی 👇👇👇👇محمود صادقی کجائی !
نوری برتاریکی, [۲۵.۱۲.۱۷ ۱۱:۲۵]
[Forwarded from ⚘Msn⚘]
(http://khatmghoran.com/Channel/adminchannel/totg.php?id=1542&channel=masaf) 🔴 دشمن درخانه ملت نفوذ کرده؟
وکلای ملت با 187 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن، طرح دو فوریتی اعلام «قدس» به عنوان پایتخت همیشگی فلسطین را به تصویب رساندند
🔺اگر مانند بسیاری از کشورهای دیگر دنیا #شفافیت آرای نمایندگان در #مجلس شورای اسلامی #ایران هم اجرا می شد
⚠️ 15 نفر و 9 نفرنماینده #جاسوس و #صهیونیست حاضر در مجلس ما هم مشخص می شدند
@melatebidar
نوری برتاریکی, [۲۵.۱۲.۱۷ ۱۹:۴۲]
⚛⚛⚛احمدی نژاد ـ خزعلی پیوندتان مبارک!
ویدئوئی از اظهارات محمود احمدی نژاد و بقائی اش منتشر شد که طی آن ایشان در جمعی محدود سخنرانی کرده و به اتفاق بقائی ضمن دفاع از بست نشینی شان در حرم عبدالعظیم از موضعی حق به جانب و در مقام دفاع از این اقدام خود فرموده اند:
سنت بست نشینی تعلق به علمای شیعه دارد و نباید این سنت را تخطئه کرد!
جل الخالق!
اظهارات آقایان قرینه اظهارات چندی پیش فرزند ناخلف مرحوم آیت الله خزعلی است.
مهدی خزعلی نیز پیش تر در ادامه شامورتی بازی های متداولش درمقام توجیه حضورش در مقابل دوربین تلویزیون دولتی «صدای آمریکا» و «بی بی سی» فرمودند:
همان طور که زینب (س) از تریبون یزید بالا رفت و از همان تریبون برای بیان حرف هایش استفاده کرد من هم در این رسانه ها حاضر می شوم!
آن موقع به خزعلی مزبور نوشتم:
اخوی ـ تاریخ اسلام را کج خوانده اید! زینب (س) اگر از تریبون یزید بالا رفت از آن تریبون بهره برد تا دارالخلافه همان یزید را رسوا و افشاگری کند نه مانند حضرتعالی که از تربیون دشمن ایران علیه حکومت مشروع ایران بهره برداری فرصت طلبانه می کنید.
اکنون و با همین استدلال باید به آقای احمدی نژاد گفت:
اخوی ـ سنت بست نشینی متعلق به دورانی است که علمای اسلام و جامعه ایران فاقد نظام مشروع حکومتی بودند و آن بزرگواران از سر استیصال متوسل به زوایای متبرکه اماکن مقدسه شیعه می شدند.
در موقعیتی که حضرتعالی در ذیل نظام حکومتی مشروع شیعه دو دوره رئیس جمهور این مملکت بوده اید چنین شامورتی بازی هائی را چیزی نمی توان نام نهاد جز دهان کجی به رهبری!
اگر چنین قصدی دارید شایسته است ابتدا مسئولیت های نظام را محول کنید و از مجمع تشخیص مصلحت نیز استعفا داده و آنگاه به بهانه و ادعای «عدم صلاحیت منسوب رهبری در عدلیه» سینه به سینه رهبری بایستید.
چیز عجیبی هم نیست و پیش از شما دیگرانی نیز بودند که این بازی ها را کردند و مدتی درخشیدند و بسرعت نیز تمام شدند!
✳️داریوش سجادی
نوری برتاریکی, [۲۶.۱۲.۱۷ ۱۹:۳۳]
[Forwarded from عادلی]
😏 آقای سریع القلم، سلام علیکم!
سریع القلم، مشاور سابق روحانی که روزگاری نیازی به دخالت نظرات مردم در برجام نمی دید امروز به نظراتی رسیده است که مردم اعم از "تاکسی داران" و "لبوفروشان" سه سال گذشته عنوان می کردند بدون اینکه مدرک دکتری خود را از دانشگاه های خارجی دریافت کرده باشند!
محمود سریع القلم حالا که بعد از آنهمه هشدار دلسوزان، برجام با شکست مواجه شده و تقریبا هیچ دستاوردی عاید ایران نشده، در پانزدهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت گفته است:
🔹 "اگر دستگاه دیپلماسی ما در رابطه با موضوع برجام مشاور بینالمللی میگرفت و متن مذاکرات 22 جلدی آمریکا و چین را مطالعه میکرد که چه مواردی در سالهای 70 تا 78 بین آمریکا و چین اتفاق افتاده است و چگونه مذاکرات را پیش بردند، قطعاً موفقیت بیشتری با دریافت امتیازات حاصل میشد.
مذاکرات برجام توسط ایران بر اساس دانش بینالمللی نبود چرا که این مذاکرات دچار هیجان و احساس بود و باید مطالعات بیشتری صورت میپذیرفت".
آقای سریع القلم! سلام علیکم!
حامد طالبی
نوری برتاریکی, [۲۶.۱۲.۱۷ ۲۰:۲۱]
✳️✳️✳️مدیریت رئیسی از زبان رئیس دفتر خاتمی
در سفر اخيرم به زادگاهم مشهد سه نكته مهم توجهم را جلب كرد كه ملي است:
١/ مرحوم اقاي طبسي با اينكه ٣٨ سال توليت آستانقدس بود، فراموش شده و طبسي زدايي به چشم مي خورد. باخودم فكر ميكردم اگر به جاي ٣٨ سال، ٢٨ سال توليت مانده بود و استعفا داده بود نامش و خاطره اش در مشهد زنده بود.