نشریه معارف, [۲۴.۰۶.۱۸ ۱۴:۱۵]
مدتی برای مثال زدن افرادی که کمتر میفهمند یا نمیفهمند از واژه "دهاتی" استفاده میکردم! دهاتیها اعتراض کردند که چرا ما را مثال میزنی مگر ما اینگونه هستیم؟! بعداً آن را به پشت کوهی تبدیل کردیم! باز نامه آمد مگر ما چه تقصیری داریم؟! در زمان طاغوت منبریای در شهری از وضع نامناسب دینی انتقاد میکرد که چرا باید در فلان نقطه شهر در فلان مرکز دختر و پسر باهم اجتماع کنند و فساد و فحشا باشد. دو جوانی که این قضیه را شنیده بودند گفتند دنبال آدرس میگشتیم که آقا دادند.
#تبلیغ
#دانشگاه
📚 منبع: نشریه معارف، شماره 88- آبان و آذر 90.
4_5828158990177010802.mp3
3.86M
صوت نواهنگ ۴ دقیقه
حاج آقا عالی
۵ باور نسبت به خداوند جل جلاله
وتغییر دیدگاه نسبت به او
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرویس فرهنگی فردا.pdf
179.5K
متن کامل مصاحبه با استاد کورانی پیرامون وقایع آخرالزمان
🔴فشارهای سهگانه کلید خورد
♦️پروژه همافزایی فشارهای سهگانه از امروز با فراخوانهای گسترده در شبکههای اجتماعی کلید خورد و تلاش شد تا اعتصاب و تجمعات اعتراضی در تهران و چند استان دیگر شکل بگیرد.
♦️سناریوی هم افزایی فشارهای سهگانهی آمریکا (اقتصادی، روانی و عملی) برای تغییر محاسبات ایران و تحمیل برجامهای جدید را میشود چنین روایت کرد. «مرحله اول» خروج آمریکا از برجام برای بیتعادل سازی اقتصاد ایران و تحریک فضای کسب و کار جهت انتقال فشارهای روانی به مردم «مرحله دوم» ظهور و بروز نارضایتی و اعتراضات اجتماعی ناشی از بیتعادلی اقتصادی و فشارهای روانی در محیط داخلی ایران «مرحله سوم» میدان داری عناصر ضدانقلاب برای تبدیل نارضایتی و اعتراضات اجتماعی به آشوب و فشارهای عملی «مرحله چهارم» بازگرداندن تحریمها و اعمال تحریمهای جدید علیه ایران در نقطه جوش بیتعادلی اقتصادی و فشارهای روانی و عملی در اواخر تیر تا اواسط مرداد ماه «مرحله پنجم» ایجاد دوگانگی در حاکمیت و گسست ملی در ایران بر سر مذاکره و توافق مجدد و وانهادن مزیتهای موشکی و منطقهای به آمریکا
♦️با این شرایط بیعملی نسبت مشکلات مردم در دولت و مجلس به همراه توچالگردی و رفتن به تعطیلات تابستانی، عملا پُرکردن جدول آمریکاییها است. به نظر میرسد غربگرایان تغییر محاسبات برای مذاکره و توافق مجدد با آمریکا را به انتظار نشستهاند. در این ارتباط تلاش برای بررسی fatf طی دو ماه آینده در مجلس این انگاره را تقویت میکند.
❇️ کارت به کارت کردن فطریه و خرج کردن مبلغ کنار گذاشته شده
♻️ #کارت_به_کارت
♻️ #خرج_کردن_مبلغ_کنار_گذاشته
≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥≤≥
♻️ سوال: وظیفه کسی که مبلغ #زکات_فطره را کنار گذاشته بود ولی آن را به صورت کارت به کارت پرداخت نموده و مبلغ کنار گذاشته شده را خرج نموده، چیست؟
✅ پاسخ: ⬇️⬇️
✅ امام خامنه ای: کارت به کارت کفایت نمی کند بلکه چون زکات فطره را تلف (یعنی خرج) کرده اید باید دوباره بپردازید. [1]
✅ آیت الله مکارم: احتیاط آن است که آن پول را هم به عنوان زکات فطره بپردازد. [2]
✅ آیت الله سیستانی: نبايد فطره را تبديل كند بلكه عين همان مال را به فقير بدهد واكنون #ضامن است بايد دوباره بپردازد. [3]
✅ آیت الله شبیری زنجانی: در فرض سوال، اگر به #وکالت از فقیر زکات فطره را قبض کرده و سپس به جای آن به حسابش واریز نموده، کافی است و گرنه ضامن است. [4]
✅ آیت الله فاضل: کارت به کارت کردن فطره زکات فطره اگر پول به فقیر برسد صحیح است، لیکن #عوض_کردن پولی که بابت زکات فطره کنار گذاشته بوده جایز نیست و مصرف کردن آن نیز جایز نبوده و اگر پولی را که بابت زکات فطره گذاشته بوده مصرف کرده چون نمی دانسته گناه حساب نمی شود. [5]
—------------—
✅ پی نوشت: ⬇️⬇️
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: baa852f721433b4825ea1ae74b815f5f.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9504310124.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: 516320.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 31900.
[5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9501398.
☑️ همزمان با سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش، با انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، مطالعه این جزوات پیشنهاد میشود👇
📃 بهشتی و تشکیلات
(بررسی اجمالی احزاب شرقی و غربی و معایب آنها و ویژگی های تشکل اسلامی از نظر شهید بهشتی)
📲 kalk.ir/doc/package/300/
📃 تشکیلات اسلامی در آیات و روایات و نظرات شهید بهشتی
(بررسی مولفه های تشکیلات اسلامی با بهره مندی از سخنان شهید بهشتی پیرامون کار تشکیلاتی، مباحث مربوط به تشکل های دانشجویی و آیات تشکیلاتی)
📲 kalk.ir/doc/package/32/
📃 تشکیلات، امامت، روحانیت
(چهار درسگفتار از شهید بهشتی در باب مدیریت تشکیلاتی)
📲 kalk.ir/doc/package/195/
📃مدیریت کارآمد با نگاه به سیره شهید بهشتی
(اشاره به 10 نکته مدیریتی شهید بهشتی)
📲 kalk.ir/doc/package/39/
📌 با استفاده از فرصت تابستان و برای افزایش شناخت و کارآمدی تشکیلاتی اعضای تشکلتان، این جزوات را مطالعه کنید و به دیگران هم پیشنهاد دهید.
💥 همه بستههای پشتیبان کالک را که در قالب #پشتیبان_هفته در کانالهای سامانه منتشر میشوند، در این لینک مشاهده کنید🔻
📲 kalk.ir/doc/packages
فاضل بزرگوار سید جعفر مزارعى روایت کرده : یکى از طلبه هاى حوزه باعظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیر قابل تحملّى بود . روزى از روى شکایت و فشار روحى کنار ضریح مطهّر حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)عرضه مى دارد : شما این لوسترهاى قیمتى و قندیل هاى بى بدیل را به چه سبب در حرم خود گذارده اید ، در حالى که من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم ؟!شب امیرالمومنین (علیه السلام) را در خواب مى بیند که آن حضرت به او مى فرماید : اگر مى خواهى در نجف مجاور من باشى اینجا همین نان و ماست و فیجیل و فرش طلبگى است ، و اگر زندگى مادّى قابل توجّهى مى خواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد دکن به خانه فلان کس مراجعه کنى ، چون حلقه به در زدى و صاحب خانه در را باز کرد به او بگو :به آسمان رود و کار آفتاب کند .
پس از این خواب ، دوباره به حرم مطهّر مشرف مى شود و عرضه مى دارد : زندگى من اینجا پریشان و نابسامان است شما مرا به هندوستان حواله مى دهید !!بار دیگر حضرت را خواب مى بیند که مى فرماید : سخن همان است که گفتم ، اگر در جوار ما با این اوضاع مى توانى استقامت ورزى اقامت کن ، اگر نمى توانى باید به هندوستان به همان شهر بروى و خانه فلان راجه را سراغ بگیرى و به او بگویى :به آسمان رود و کار آفتاب کندپس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن ، کتاب ها و لوازم مختصرى که داشته به فروش مى رساند و اهل خیر هم با او مساعدت مى کنند تا خود را به هندوستان مى رساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن راجه را مى گیرد ، مردم از این که طلبه اى فقیر با چنان مردى ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد ، تعجب مى کنند .
وقتى به در خانه آن راجه مى رسد در مى زند ، چون در را باز مى کنند مى بیند شخصى از پله هاى عمارت به زیر آمد ، طلبه وقتى با او روبرو مى شود مى گوید :به آسمان رود و کار آفتاب کندفوراً راجه پیش خدمت هایش را صدا مى زند و مى گوید : این طلبه را به داخل عمارت راهنمایى کنید و پس از پذیرایى از او تا رفع خستگى اش وى را به حمام ببرید و او را با لباس هاى فاخر و گران قیمت بپوشانید .مراسم به صورتى نیکو انجام مى گیرد و طلبه در آن عمارت عالى تا فردا عصر پذیرایى مى شود .
فردا دید محترمین شهر از طبقات مختلف چون اعیان و تجار و علما وارد شدند و هر کدام در آن سالن پرزینت در جاى مخصوص به خود قرار گرفتند ، از شخصى که کنار دستش بود ، پرسید : چه خبر است ؟ گفت : مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است . پیش خود گفت : وقتى به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش براى آنان آماده است .هنگامى که مجلس آراسته شد ، راجه به سالن درآمد ، همه به احترامش از جاى برخاستند و او نیز پس از احترام به مهمانان در جاى ویژه خود نشست .نگاه رو به اهل مجلس کرد و گفت : آقایان من نصف ثروت خود را که بالغ بر فلان مبلغ مى شود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم ، و همه مى دانید که اولاد من منحصر به دو دختر است ، یکى از آنها را هم که از دیگرى زیباتر است براى او عقد مى بندم ، و شما اى عالمان دین ، هم اکنون صیغه عقد را جارى کنید .
چون صیغه جارى شد طلبه که در دریایى از شگفتى و حیرت فرو رفته بود ، پرسید : شرح این داستان چیست ؟
راجه گفت : من چند سال قبل قصد کردم در مدح امیرالمومنین (علیه السلام) شعرى بگویم ، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم ; به شعراى فارسى زبان هندوستان مراجعه کردم ، مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود ، به شعراى ایران مراجعه کردم ، مصراع آنان هم چندان چنگى به دل نمى زد ، پیش خود گفتم حتماً شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمومنین (علیه السلام)قرار نگرفته است ، لذا با خود نذر کردم اگر کسى پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتى مطلوب بگوید ، نصف دارایى ام را به او ببخشم و دختر زیباتر خود را به عقد او در آورم ،
شما آمدید و مصراع دوم را گفتید ، دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است . طلبه گفت : مصراع اول چه بود ؟ راجه گفت : من گفته بودم :به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند طلبه گفت : مصراع دوم از من نیست ، بلکه لطف خود امیرالمومنین (علیه السلام) است . راجه سجده شکر کرد و خواند :به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند *** به آسمان رود و کار آفتاب کندوقتى نظر کیمیا اثر حضرت مولا ، فقیر نیازمندى را اینگونه به ثروت و جاه و جلال برساند ، نتیجه نظر حق در حقّ عبد چه خواهد کرد ؟