eitaa logo
گرجی همدانی
396 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
7هزار ویدیو
236 فایل
کانال رسمی حجت الاسلام علی اصغر گرجی همدانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، مشاور مذهبی، خانواده و ازدواج مشاوره و ارتباط با مدیر: @O_Agorji
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| نقدی بر پیشرفت‌های ایران!! ‼️ پیشرفت‌های ایران در این ۴۰ سال طبیعی بوده چون همه دنیا کردن! ♨️ پاسخ محکم و منطقی به یک رایج ⁉️ چرا پیشرفت‌های ۴۰ساله اینقدر مهمه؟! _______________ 📚 برشی از سخنرانی نویسنده کتاب 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @‌soada_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مرده‌شور جذب‌تون رو ببرند 🔻 قابل توجه بعضی ها .... ؟! 👇👇👇 ✨ @o_gorji
🔻دربارۀ حالِ کنونیِ عزت‌الله ضرغامی،علی لاریجانی و ... 🖋 مهدی جمشیدی ۱. ما با یک «نسلِ مدیریّتیِ فرسوده» مواجه هستیم که خسته شده‌اند، کم آورده‌اند، بیش از این نمی‌توانند، و شاید نمی‌خواهند مسیر انقلاب را ادامه بدهند. ازاین‌رو، «تظاهر به روشنفکری» می‌کنند تا شاید بدنۀ اجتماعی بیابند و کیسه‌ای برای آیندۀ سیاسی‌شان بدوزند. تصوّر کرده‌اند که مسیر قدرت، از رهگذر «چنگ‌کشیدن به چهرۀ ارزش‌ها» می‌گذرد و هرچه که «سیمای منتقدانه» از خود بتراشند و سخن باطل ببافند، بازار مخاطب‌شان، داغ‌تر و پُررونق‌تر خواهد شد. همان راهی را می‌روند که عدّه‌ای رفتند و چند صباحی بر کرسی قدرت تکیه دادند و اینک خانه‌نشین و متروک و مطرود هستند. مثال عینی‌اش علی لاریجانی. عاقبت خوش‌رقصی‌هایش برای جریان غیرانقلابی جز این شد که اکنون خاکسترنشین است و ورشکسته سیاسی به شمار می‌آید؟! ۲. اینان به این اندازه از حضور در قدرت، راضی نیستند. بیشتروبیشتر می‌خواهند. دیدید که چگونه صف کشیدند برای ریاست‌جمهوری. گویا بازنشستگی ندارند؛ اگرچه در قدرت هم که بودند، «نشسته بر کرسی» بودند، نه «ایستاده در میدان». چرخۀ باطل ساخته‌اند و سیری ندارند. معدۀ قدرت‌خواهی‌شان، بی‌اندازه اتساع‌پذیر است. اگر آیت‌الله خامنه‌ای از «چرخش قدرت» سخن نمی‌گفت و در بیانیۀ گام دوّم انقلاب، «جوانان مؤمنِ انقلابی» را به عرصۀ حکمرانی فرانمی‌خواند، بیش از اینها گرفتار این جماعتِ تکراری و تمام‌نشدنی می‌بودیم. ۳. کم‌کم دارند «ریزش» می‌کنند. چیزهای که می‌گویند، نشانگر «اتّفاقات باطنی»‌اشان است. امّا مسأله این است که سقوطِ «خودشان» را به «جامعه» نسبت می‌دهند و در لفافۀ «جانبداری از جامعه»، آن را «متهم» می‌کنند؛ متهم به عبور از ارزش‌های دینی و تفکّر انقلابی. می‌گویند جامعه، دیگر کشش انقلابی ندارد و از راه رفته، بازگشته؛ می‌گویند جامعه، دچار تغییر ارزشی شده؛ می‌گویند جامعه با انقلاب، زاویه پیدا کرده است. حال آن که این اوصاف و احکام، جملگی بازگویی حال درونیِ خودِ اینان است و نه جامعه. «خودشان» را توصیف می‌کنند، امّا رندانه و زیرکانه، سقوط و ریزش خودشان را به «جامعه» نسبت می‌دهند. شده‌اند «زبان جامعه». می‌هراسند از این‌که بگویند «ما» استحاله شده‌ایم. می‌خواهند جامعه را نیز در انحطاط فکریِ خویش، «سهیم» و «شریک» کنند تا هم خود را توجیه کنند و هم دستاویزی برای فشار بر حاکمیّت بیایند. همان سخن حجاریان است؛ فشار از پایین ... . ۴. هنوز درنیافته‌اند که مردم، الگوی مدیریّتیِ «حاج‌قاسم سلیمانی» را می‌پسندند که با وجود حضور چهل‌ساله «در قدرت»، هیچ‌گاه «بر قدرت» نشد و ایدئولوژی‌ انقلابی‌اش رقیق نگشت. نمی‌فهمند «عیان‌سازی وابستگی به ارزش‌ها»، فضیلت نه نقطۀ ضعف. البتّه حتّی برای توجیه خویش، دست تصرّف و تحریف به سوی حاج‌قاسم نیز دراز کردند تا او را «غیرانقلابی» و «منتقد» جلوه بدهند، امّا در همان آغاز راه، آیت‌الله خامنه‌ای برآشفت و گفت عدّه‌ای سعی نکنند وی را «زاویه‌دار با انقلاب» و «بریدۀ از ارزش‌ها» نشان بدهند؛ چراکه وی یک «انقلابی اصیل و ریشه‌دار» بود. حاج‌قاسم، آکندۀ از «محبّت» و «خوش‌بینی» و «ملاطفت» بود، امّا برای «جذب مخاطب به سوی ارزش‌ها»، نه برای «سیّال‌سازی ارزش‌ها» و «نسبی‌کردن مرزهای انقلابی». درونِ حاج‌قاسم، سرشار از «جزمیّت» و «قطعیّت» بود، ولی در عین حال، «گفتگو» و «مدارا» می۵‌کرد و اهتمام بر «جذب» داشت. در آنجا نیز که حس می‌کرد کسانی به‌طور عامدانه در پی «تقابل با انقلاب» هستند، ابرو در هم می‌کشید و چشم می‌دراند و با عتاب و تلخی سخن می‌گفت؛ چنان‌که با حسن روحانی چنین کرد و او را به عقب راند. حاج‌قاسم سلیمانی، هم «دافعه» داشت و هم «جاذبه». ۵. جمله‌ای که ضرغامی نوشته، وی را در وادی «خواص اغواگر» نشانده است. می‌خواهد «واقعیّت اجتماعی» را تحریف کند؛ همان واقعیّتی که مردم در متن آن زندگی می‌کنند؛ آن هم در اوج جنگ روایت‌ها. در واقع، مرتکب خیانت جنگی شده و از پشت، خنجر زده است. چون می‌داند «بازی روایت»، کارساز و فتنه‌افکن است، بر آن است که «بازی‌سازی» کند و خود را به «دیگری‌های گذشته»، نزدیک سازد. در پی «جایابیِ جدید» است برای آینده‌ای که دور نیست. نیاز دارد به چهرۀ تازه و متفاوت با گذشته. این «نیاز سیاسی»‌اش را درک می‌کنم، و نه‌فقط من، که هر مخاطبی می‌فهمد او در چه مداری و با چه هدفی به حرکت درآمده است. ازاین‌رو، کسی او را «باور» نخواهد کرد و این مواضع، حاصلی نخواهد داشت جز فروغلتیدن در مرداب انزوای سیاسی و حاشیه‌نشینیِ اجتماعی. گوارای وجودش این‌همه بی‌تدبیری در تدبیر خویش. ۶. در حالی‌که بسیجی‌ها و انتظامی‌ها در خطّ مقدّمِ نبرد، مظلومانه در خون خویش غوطه‌ور می‌شوند، اینان در پشت جبهه، گرای پیشروی و نقطه‌زنی به رسانه‌های دشمن می‌دهند. آقای رئیسی، قصد عزلِ این منصوبِ نابجا را ندارید؟!
پنجشنبه بیست و یکم مهر ۱۴۰۱ آقای ضرغامی! مردم اگر امر به معروف و نهی از منکر را نخواهند گرفتار سلطه اشرار می شوند! بسم الله الرحمن الرحیم جناب ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی توئیت فرموده اند که: «باباجون مردم اگر نخوان امربمعروف بشن کیو باید ببینن؟!» در باب این افاضه که ظاهرا ناشی از عصبانیت از راهکار ارائه شده توسط دبیر ستاد احیای امر به معروف می باشد و جناب ضرغامی دق نپسندیدن آن را بر سر این حیاتی ترین واجب الهی خالی کرده اند، ضمن یادآوری این نکته که آمر و ناهی خود مردم اند و نه امر شونده و نهی شونده و مولا امیرالمومنین در باره ارزش و اهمیت این فریضه بی بدیل می فرماید: " وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ" تمام كارهاى نيك و (حتّی) جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهى از منكر، چون دميدنى است به درياى پر موج پهناور. توجه ایشان و همه خوانندگان محترم این پست را به تفسیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب از کلامی از امیرالمومنین در مورد عواقب ترک امر به معروف و نهی از منکر جلب می نمایم. رهبر فرزانه انقلاب در تاریخ سوم خرداد 1372 در دیدار با بیانات در دیدار اعضاى «ستاد احیاى امر به معروف و نهى از منکر می فرمایند: "لتأمرنّ بالمعروف او لتنهّن عن المنکر او لیسلطن الله علیکم شرارکم. یعنی چه؟ یعنی امر به معروف و نهی از منکر، جهتش، جهت ضدّ سلطه‌ی اشرار است. معنایش این است. این دو عِدل همند. یعنی اگر کردید، سلطه‌ی اشرار واقع نخواهد شد. اگر نکردید، سلطه‌ی اشرار واقع خواهد شد. پس، معنایش چیست؟ معنایش این است که این امر و نهی، باید در مقابل سلطه‌ی اشرار باشد. حالا شما نگاه کنید، ببینید سلطه‌ی اشرار کجاست؟ شما بگویید به جوراب نازک! نه آقا! شما به جوراب نازک چه‌کار دارید؟ جوراب نازک را بپوشد؛ این‌قدر اهمیت ندارد. اما اگر دیدید روی جوراب عکس «مایکل جکسون» را زده، باید او را دنبال کنید. آن یک چیز است، این چیز دیگر است. زلفش بیرون است، باشد. هزار گونه خطا می‌کنند، این هم یک گناه صغیره است. موی سر بیرون بودن، گناه کبیره که نیست! از غیبت و دروغ که بالاتر نیست! از رشوه گرفتن و خوردن که بالاتر نیست! اما چنانچه دیدید یک نفر با همین حالت به اداره می‌آید و جلو آخوند اداره هم سرش را بالا می‌گیرد و راه می‌رود؛ این می‌شود گناه کبیره. یعنی این، در جهت تسلّط اشرار است. غرض؛ به مردم؛ به آن کسانی که می‌خواهید امر و نهی کنند، تفهیم کنید که ما از آنها چه می‌خواهیم. این جوان به خیابان می‌رود؛ اما نمی‌داند باید چه کار کند. مثلاً فرض کنید در خانه‌ی مردم عروسی است؛ می‌زنند و می‌رقصند. شما حق ندارید داخل خانه‌ی او بشوید؛ مگر با اجازه‌ی دادستان. اما یک وقت هست که می‌خواند، به قصد این‌که صدایش در بیرون منتشر شود. مثل آن قاضی معمّمی، که روز بیست‌ویکم ماه رمضان، در فلان جا، رفته لب دریا به عیش و عشرت! او را باید گرفت و به تعبیر مبالغه‌آمیز کلّه‌اش را کَند. توجّه کردید؟ حالا قضات نترسند! بحثِ «سَر کَندن» نیست! غرضم این است که ما باید ببینیم چه هست که در جهت مقابل سلطه‌ی اشرار است و آن امر به معروف و نهی از منکر، برای ما لازم است. مصداقش را شما باید پیدا کنید. مواردش را شما باید پیدا کنید." آقای ضرغامی مردم با ترک امر به معروف و نهی از منکر در مقابل اشرار خلع سلاح می شوند! شما راضی هستید؟
والدین آشوبگران را بشناسیم! 🔸 علی لاریجانی:باید درباره قانون حجاب همانند قانون ممنوعیت ماهواره رفتار شود. گفته می‌شود اگر به موضوع حجاب توجه نشود، قضیه «آندلس» رخ می‌دهد، من فکر می‌کنم این مطلب درست نیست! نباید کاری کرد که مسئله حجاب، جنس حکومتی پیدا کند. سوال این است آیا حکومت در این امور باید دخالت کند؟ 🔹 به نظرحضرت امام، فلسفه تشکیل حکومت اسلامی و مبنای نظریه ولایت فقیه، اقامه احکام شریعت است! 🔸 دی ۱۳۹۷| رهبر انقلاب :نمی‌توانیم مسئله‌ی حجاب و عفاف را در عداد مسائل مهم دیگر کشور قرار بدهیم. این مسئله بالاتر از آنهاست. 👈به تفاوت و فاصله آشکار و عمیق دیدگاه لاریجانی با نظر حضرت امام و رهبر انقلاب در خصوص مسئله این روزها دقت کنید! 🔹 دیدگاه لاریجانی درباره نسبت حکومت اسلامی با احکام شریعت و اجرای این احکام را "سکولاریسم" می‌گویند! (سکولاریسم یعنی حکومت وظیفه‌ای درقبال دین و احکام آن ندارد) 🔸وقتی فردی با این دیدگاه ۱۰ سال رئیس صدا و سیما و ۱۲ سال رئیس مجلس بوده توقع دارید نسل دهه ۸۰ و ۹۰ چگونه تربیت شود؟ مگر نه این که بنا به فرمایش امیرمومنان(ع) مردم به حاکمانشان شبیه‌ترند تا پدرانشان! 👈چرا از شباهت نگرش آشوبگران دهه هشتادی به دیدگاه یکی از مقامات عالی رتبه نظام تعجب می‌کنید؟ مگر شعار اغتشاشگران نوجوان و جوان این روزها (حجاب اختیاری و نفی قانونی کردن احکام شریعت) عین دیدگاه علی لاریجانی نیست؟ نتیجه حاکمیت امثال علی لاریجانی بر کشور، تربیت آشوبگران دهه هشتادی است! "دکتر کوشکی"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این کلیپ زیاد پخش‌ شده ولی باز هم مشاهده کنید تا بلد باشیم به نسل امروز درباره معاندین نظام چه بگوییم! ⭕️ مستندات تکان دهنده‌ای که مدعیان زن، زندگی، آزادی را خلع سلاح می‌کند. ✍ تخریب‌چی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| نقدی بر پیشرفت‌های ایران!! ‼️ پیشرفت‌های ایران در این ۴۰ سال طبیعی بوده چون همه دنیا کردن! ♨️ پاسخ محکم و منطقی به یک رایج ⁉️ چرا پیشرفت‌های ۴۰ساله اینقدر مهمه؟! _______________ 📚 برشی از سخنرانی نویسنده کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سکانسی قابل تامل از یک فیلم 🔻 بیشتر با مفهوم شعار 🔚 آشنا بشید 😏 💯 حتمااااااا ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 واکنش آیت الله علم الهدی به اظهارات ضد امر به معروف ضرغامی (وزیر گردشگری) 🔸 امام جمعه مشهد در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: برخی افراد که امروز به‌رغم روشن شدن حقایق، هنوز بر طبل مبارزه با حجاب می‌کوبند، ادعا می‌کنند که حجاب مهم نیست. درحالی‌که حقیقت آن است که حجاب برای افراد ضددین و بی‌بند و بار مهم نیست. بلکه برای زن باعفت و مرد مؤمن ما که ۸۵ سال قبل در این مسجد گوهرشاد هدف گلوله دژخیمان ضدحجاب قرار گرفتند و به شهادت رسیدند، حجاب مهم است. 🔸عضو مجلس خبرگان بدون اینکه نامی از عزت الله ضرغامی ببرد خاطرنشان کرد: آقایی که دانسته یا نادانسته توییت می‌زند و می‌گوید «مگر مردم مجبورند که امر به معروف کنند و نهی از منکر بشوند»، به قرآن، فریضه الهی و اصول قانون اساسی پشت پا زده و بی‌توجهی می‌کند. 🔸مردم به فریضه الهی نیاز دارند تا امر به معروف بکنند و نهی از منکر بشوند.  🔸نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: جریان لائیک و بی مذهبی که در خیابان هستند و قانون، حجاب و اسلام را زیر پا می‌گذارند، هرکدام یک هدف مشخص دارند؛ یا به دنبال پناهندگی هستند و یا قصد بهره‌برداری‌های انتخاباتی را دارند. اما خواص بی‌بصیرت باید بگویند که چرا با یک توییت، به قرآن پشت پا می‌زنند. همان خواص بی‌بصیرتی که در فتنه ۸۸ اسباب زحمت شدند و امروز هم در تشخیص حق دچار مشکل هستند و قصد دارند تا از جریان لائیک جامعه، یک اردوی سیاسی بسازند.
••• ⭕️طنین الله اکبر... امشب بعد از نماز مغرب و عشا! در سراسر ایران اسلامی🇮🇷🖐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۷ دقیقه از محرمانه ترین ها و نشنیده ها از ماجرای مه.سا بسیار نایاب .... از شنیدن و دیدنش پشیمان نمی شوید...
اخی حجاب نذاشت مدال الماس بگیره ااا از اتاق فرمان میگن مدال الماس نداریم 🇮🇷 کانال استاد گرجی همدانی 👇👇👇 🌺 @o_gorji
♥ السَّلامُ‌عَلَيْكَ‌یا‌بقِیَّةَ اللهُ فی اَرضِه اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللهُ فی اَرضِه اَلسَّلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْحُجَّةِ الثّانی عشر اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا نورُ اللهِ فی ظُلُماتِ الْاَرضِ اَلسّلامُ عَلَیْکَ‌یا مَولایَ یاصاحِبَ‌الزَّمان اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا فارسُالْحِجاز اَلسَّلامُ‌عَلَیْکَ یاخَلیفَةَ الرَّحمَنُ‌ویاشَریکَ‌الْقُران وَیااِمامَ الْاُنسِ‌وَالْجان به تـو ســـــلام می دهم و به معنی سـلام فکر میکنم ســـــلام یعنی آرزوۍ ســـلامتی… جانت ســـلامت عزیز️ دل ما… روز دیگری آغاز شد باز هم تشنه ی دیــدار تــوام 💞سلامتی امام زمان صلوات ✧════•❁❀❁•════✧ ألـلَّـھُـمَــ ؏َـجِّـلْ لِوَلـیِـڪْ ألْـفَـرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰خانم یوسفیه : محبت با تودد، تفاوت دارد. زیرا محبت دارای مفهوم عامی است که گاهی به معنای محبت قلبی و گاهی به مفهوم اظهار محبت می اید.اما تودد محبت قلبی همراه اظهار و ابراز آن است. 🔶درادامه محافل جشن ویژه ولادت پیامبر اکرم (ص) مراسم جشنی به همراه برگزاری سفره صلوات در موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه الزهرا س سمنان برگزارشد. دراین مراسم خانم یوسفیه بیان کرد: امام صادق علیه السلام در حدیثی به چهار نشانه اهل بهشت اشاره می فرمایند : "روی گشاده ،زبان نرم، دل مهربان و دست دهنده ." یکی از این نشانه ها ، بهره مندی از اخلاق نیکو و روی گشاده است از جمله ارزش هایی است که در فرهنگ قرآن و عترت بسیار تاکید شده است.بی تردید اهل بیت علیهم السلام به عنوان برترین هادیان الهی خود در عالی ترین درجه متصف به این اوصاف بوده‌اند و ما نیز به عنوان شیعیان آن حضرات شایسته است تا با عمل به توصیه ها و رفتارهای خواسته شده خود را آراسته به این رفتارهای آسمانی کنیم که نتیجه آن همنشینی و فیض بیشتر از وجود نورانی اهل بیت است. 🔶وی ادامه داد : پیامبر( ص ) فرمود :" التَودّد اِلَی النّاسِ نِصفُ العَقل " اظهار محبت به دیگران نیمی از عقل است. محبت با تودد تفاوت دارد. زیرا محبت دارای مفهوم عامی است که گاهی به معنای محبت قلبی و گاهی به مفهوم اظهار محبت می اید.اما تودد محبت قلبی همراه اظهار و ابراز آن است.بنابراین نسبت به اظهار مهربانی به دیگران توجه داشته باشیم. 🔶خانم یوسفیه گفت: افراد در جامعه اسلامی مانند آجرهای یک بنای عظیم هستند .اگر آجرها بدون چسب و ملاط روی هم چیده شوند،طوفان یا زلزله ضعیف ،همه بنا را ویران می کند. لذا وجود ملاط یا چسب بین آجرها لازم وضروری است ، تاساختمان از استحکام بیشتری برخوردار باشد .جامعه اسلامی باید دارای محبت ومودت باشد ،محبتی که آنها را همچون یک ساختمان، مجموعه ای واحد ویک دست بسازد.افراد در جامعه نیازمند این محبت و حلقه وصل هستند تا بتوانند در پیشبرد اهداف جامعه به سمت و سوی جامعه امام زمانی گام بردارند.
علیہ السـلام بهتـرین ڪار مـردم، امـر بہ معــروف مۍ باشد. (تصنیف غـررالحـکم ص ۳۳۱) 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده... ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در کار تشکیلاتی، «حمل بر صحت» وجود ندارد 🔻در کار اداری، «حمل بر صحت» وجود ندارد؛ مثلاً بگویید لابد بیچاره‌ها دارند کارشان را می‌کنند؛ نخیر. البته همه‌ برادران خوب‌اند؛ اما خوب، معنایش معصوم که نیست. خوب‌اند، یعنی خیانت نمی‌کنند؛ اما اشتباه هم نمی‌کنند؟ تنبلی هم نمی‌کنند؟ گاهی سستی هم گریبانشان را نمی‌گیرد؟ بنده به خودم که نگاه می‌کنم، می‌بینم آدم ضعیف و سستی هستم و در جاهایی همین احساسات بشری گریبان بنده را می‌گیرد. اگر نهیب نزنم، اگر حواسم جمع نباشد، اگر به خودم نرسم، در تنبلی غرق می‌شوم. بنده این‌طورم، شما هم همین‌طورید؛ ما بالاخره مثل هم هستیم... باید مواظب خودمان و زیردست‌هایمان باشیم. باید مواظب باشیم که اولاً کار انجام بگیرد؛ ثانیاً درست انجام بگیرد؛ یعنی غلط و بد انجام نگیرد؛ محکم انجام بگیرد. گاهی می‌شود که دو تا چکش باید روی میخ زد تا محکم بشود؛ اگر یکی زدی، این سست‌کاری است. پس اولاً اصلِ انجام گرفتن است؛ ثانیاً در جهت بودن و درست بودن است؛ ثالثاً محکم‌کاری است؛ رابعاً سرعت عمل است. (امام خامنه‌ای، 12/10/1370) 💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠سختی فقط در ایستادگی نیست؛ تسلیم شدن هم سختی دارد، با این تفاوت که وقتی انسان ایستادگی میکند، سختی او، او را به پیش میبرد ــ ما سختی میکشیم، امّا پیش میرویم ــ آن که تسلیم میشود، سختی میکشد، عقب‌رفت دارد، پیشرفت هم نمیکند. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ ☀️(مدظله‌العالی)
هر کی با خدا رفیق میشه، اهلِ بلا میشه؛ هر کی هم اهلِ بلا بشه، اهلِ کربلا میشه.
مأموریت ما ایستادن تمام قد پای انقلاب است.
حضرت آقا فرمودند: جوانان در ارتباط با بنده دو گروهند: یا تعبد به گفته های ما دارند و یا ندارند. اگر دارند، بگویید: «زود ازدواج کنند و خیلی بچه بیاورند، ولی اگر ندارند از نظر علمی برایشان این مطلب را ثابت کنید.»