eitaa logo
نقد فیلم🎬🇵🇸
100 دنبال‌کننده
37 عکس
50 ویدیو
7 فایل
ارتباط با ادمین https://eitaa.com/Fateme1711
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام به همه. فردا جلسه نقد فیلم ساعت ۱:۳۰برگزار می شود.
مقاله اعتدال در سیاست دکتر رضا داوری اردکانی در دین یا لااقل در دین ما جدایی و دوگانگی هدف و وسیله امری اعتباری است.ادای فرائض و نوافل در ظاهر وسیله یا طریق رسیدن به مقصودند. اما در حقیقت آنها خود غایتند، آنکس که واجبات و مستحبات را برای رسیدن به بهشت، ادا می کند و صرفا از خوفِ دوزخ، از منهیات و محرمات پروا و احتراز دارد به قول مولای متقیان علی ع سوداگری می کند، تا شاید جایی در جنت افعال برای خود دست و پا کند؛ اما طور دیگری از عبادات و طاعت هست که به جنت یا لااقل جنت افعال نظر ندارد چنانکه به قول عارف هرات بهشت بی دیدار تو درد و داغ است. اگر چنین است که اعمال عادی و ذکر و فکر وسیله نیستند آیا می توان برای حمایت از دین به کارهای غیر دینی و ضد دینی دست زد و ادای فعل حرام و گناه را به عنوان وسایل حفظ دین توجیه کرد و موجه جلوه داد؟ عمل وقتی از معنی خود جدا شود و نه طریق تقرب بلکه وسیله رسیدن به غایات شخصی و اجتماعی شود ممکن است از حکم عقل سربرتابد یا صرفا موافق با اهداف یا مصلحت بینی های گروه های خاص باشد. ایدئولوژی مکارم اخلاق ندارد و در آن چیزی جز وصول به مقصد و رسیدن به غایات مهم نیست اما دین غایتش خدای بی نیاز است. برای اینکه مردم این خدا را بپرستند ضرورت ندارد که کسانی به دروغ و بهتان و ضریب متوسل شوند و اگر چنین کردند خدا فراموش می شود. گاهی اشتباه میان دین و ایدئولوژی موجب شده است که غایات ایدئولوژیک جای غایات دینی را بگیرد با این اشتباه ماهیت عمل انسانی و وظایف انسان نیز دگرگون می شود. یعنی اعمال به خودی خود اهمیتی ندارند بلکه صرف وسیله اند و چون چنین شود اعمال از باطن خود تهی می شوند و آنچه از آن ها می ماند صورت ظاهر و بی روح است. پس دیندار حقیقی هرگز دچار افراط و تفریط نمی شود او در قول و عقل به میزان حق نظر می کند زیرا غیر از دوست مقصدی نمی جوید او نه غرور دارد و نه احساس حقارت میکند و از بابت پرستشی که می کند طلبکار خدا و هیچکس دیگر نیست او بی ادعا و متواضع است. اما وقتی عمل بی یاد دوست و صرفا برای رسیدن به پاداش و ضرر بود غایت و مقصود و حتی شرایط ادای عمل منتفی می شود و متاسفانه هر کس که بیشتر به عمل صوری ناظر به غایات شخصی و گروهی دل بسته است استعداد افتادن در ورطه افراط و تفریط برایش بیشتر است. صوری شدن اعمال و افعال امر تازه ای نیست در زمان ما برای اعمال صوری زمینه و مجال تازه ای پیدا شده. این مجال سیاست است. سیاست واسطه نزدیک شدن دین به ایدئولوژی است. سیاستمداران دینی هم بسته به این که عمل دینی و بطور کلی عمل را چگونه دریابد و به آن چه نظری داشته باشند به سیاستی مایل می شوند و راهی را در سیاست پیش می گیرند ان ها عمل را اگر، نه عین غایت بلکه بستگی به آن بدانند سیاستمدار معقول اند و اگر بر استقلال اعمال و افعال و وسیله انگاشتن ان ها بیشتر اصرار کنند از اعتدال دور و دور تر می شوند. سیاست معتدل همان اخلاص در سیاست است منتهی اخلاص در عمل سیاسی از اخلاص در عمل فردی و عادی دشوارتر است اخلاص در عمل سیاسی مسبوق به برخورداری از درک و خرد سیاسی است. دینداری حقیقی می تواند سیاست را به جانب اعتدال ببرد. در سیاست اعتدالی سیاستمدار مردم را با چشم خدایی می بیند و خلق همه در نظر او یکسره نهال خدایند و به این جهت در پی شکستن و برکندن آنها نیست. @oasisnaghde_film
🔖 ✊ زندگی به سبک پیشروان دین 🥀 با چفیه و جلیقه و قرآن شهید شد یعنی که در میانۀ میدان شهید شد 🥀 آن‌کس‌که هم کتاب دعا، هم تفنگ را باهم به جبهه برد، مسلمان شهید شد.. (مهدی جهاندار) 📖 در همین راستا، در بخشی از کتاب حلقۀ دوم «انسان ۲۵۰ساله» دربارۀ نشانه‌های یک مبارز مکتبی می‌خوانیم: 👇👇 🔷 در اتاق خصوصی حضرت موسی بن جعفر که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانه‌های یک آدم جنگی مکتبی، مشاهده می‌شود: 🔹 شمشیری که نشان می‌دهد هدف، جهاد است. 🔹 لباس خشنی که نشان می‌دهد وسیلۀ زندگی خشونت‌بارِ رزمی و انقلابی است. 🔹 و قرآنی که نشان می‌دهد هدف، این است. 🎙 بیانات مقام معظّم رهبری در تاریخ ۱۳۶۴/۱/۲۳ 📷 تصویر وسایل همراه شهید در لحظۀ شهادت ╭────── 📱 @sahba_nashr ╰────────────
سلام به همه. جلسه نقد فیلم سه شنبه ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می شود.
49.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقا رسول الله و خانم فاطمه زهرا صلوات @oasisnaghde_film
سلام علیکم شب بخیر فردا که مستحضرید جلسه نقد فیلم بر قراره؛ انشاالله به روال سابق سه شنبه ها ساعت 1:30 فیلمها هم علاوه بر سه تا قبلی، فیلمهای زمین میلرزد و وسوسه البته تماشای وسوسه در اولویت هست
سلام فیلمهای جلسه بعد شب های روشن مرگ در ونیز و conversation piece برای زیرنویس به آدرس زیر رجوع کنید Subf2m.co شب های روشن با عنوان اصلی le notte blanche چهارتا زیرنویس داره
اصلاح میکنم le notte bianche
سلام Conversation piece رو از لیست تماشا خط بزنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
 قَالُوا أَأَنْتَ فَعَلْتَ هَٰذَا بِآلِهَتِنَا يَا إِبْرَاهِيمُ یکی یکی بت های جاهلیت شکسته می شود و هنوز دلبسته بت هاییم من دلم برای تو نمی سوزد تو همه ی آرزوی منی @oasisnaghde_film
نقد فیلم🎬🇵🇸
 قَالُوا أَأَنْتَ فَعَلْتَ هَٰذَا بِآلِهَتِنَا يَا إِبْرَاهِيمُ یکی یکی بت های جاهلیت شکسته می ش
مرد زندگی هستی کودک فلسطینی! کودکان ما اما گشته اند تزئینی تو، معلم درسِ، استقامت مایی فَٱسۡتَقِمۡ كَمَآ»هایت گشته درسِ تمرینی کودکان مثل تو خود روایت از فتحند بچه هایی از نسل مرتضای آوینی با صدای قرآنیت فتح را تلاوت کن و مرا به جهدی خوان با جهاد تبیینی هان بخوان «فَتَحْنا» را فتح آشکارا را آنچه را که ما کوریم آنچه را که میبینی طفل های ما خوابند گوششان اذان خواهد تو بیا موذن باش کودک فلسطینی اسفند/۱۴۰۲ @esharenakhana
مستند روایت فتح؛ پیام امیر و یادگار حسن https://www.aparat.com/v/w152813 "باران و آفتاب بهاران را دیده ای که چگونه درهم می آمیزند؟ حسن اینگونه بود در گریه می خندید و در خنده می گریست. دلی دریایی داشت، مطمئن و آرام بود اگرچه امواج بی قراری بی تابانه خود را به ساحل بلند سینه ستبرش می کوبید؛ بی قرار و بی آرام! تخریب چی بود، طلبه بود، هنرمند بود، ورزشکار هم بود. نگاهش به مهربانی باران بود و خنده اش به گرمای آفتاب. پناه آرام و مفرح دره های سبز را با خود داشت."
چه بگویم نمی دانم چه خبری است اینجا چند روزیست هوا ابریست بوی باران می آید بشدت اما خبری از باران نیست خطی های بی مخاطب @oasisnaghde_film
سلام فردا سه شنبه ۱۵ آبان جلسه نقد فیلم ساعت ۱۳:۳۰ برگزار خواهد شد.
نباید راضی شد زیبا آرام پر رمز راز جلوه یار است آسمان همین امروز است دستِ ردِّ دوست است می بوسمش اما نمی شود راضی شد فصل باران است نمی شود دلخوش شد آخر فصل باران است... خطی های بی مخاطب @oasisnaghde_film
براستی که جهان آفرینش انسان چنان هولناک است که هوش از سر هستی می برد و مگر نه این که رخدادهای عظیم مورد تفاسیر سو ء واقع می شوند.... @oasisnaghde_film
امروز که جهان بس سبک و پرهیجان است، جان ها سخت تهی و پریشان و دمدمی مزاج شده ... همهمه غوغا می کند ... عمل زدگی بر رویای آمریکایی می دمد ... کتاب را که در کنجی باز می کنی و می کوشی که دل بسپاری به خطوط، ورقش بزنی، از بالا به پایین، از این صفحه به آن صفحه، همچون عبور از دالانی است که نوری در انتهایش در برف و بوران این شب تاریک سو سو می زند و آنگاه بر درِ گِل گرفته تفکر، کوبیدن با دست هایی یخ زده در سوز سرمای بی خانمانی ... @oasisnaghde_film
سلام با عرض شرمندگی فراوان بنده جلسه نقد فردا رو نیستم حال کنید اینقدر دیر خبر دادم
نقد فیلم🎬🇵🇸
امروز که جهان بس سبک و پرهیجان است، جان ها سخت تهی و پریشان و دمدمی مزاج شده ... همهمه غوغا می کند
در این نوشته از رویای آمریکایی صحبت شد American dream یک جریان قرن ۱۹ و ۲۰ در آمریکا که خودتون برید درباره اش بخونید خیلی به آمریکا و آمریکایی بودن مربوطه با توجه به گفت گو هایی که ذیل عنوان آمریکا و جهان امروز در کانال سها گذاشته می شود. 🛸یک رمان در این رابطه: Great Gatsby گتسبی بزرگ هست 🛸فیلمش هم ساخته شده اصطلاح گتسبی کردن هم بعد از این رمان مشهور شد که در فضا مجازی خیلی به کار می رود. @oasisnaghde_film
سلام وقت بخیر توجه داشته باشید که فیلم boccaccio '70 یک فیلم چند اپیزودی است که اپیزود سوم اش رو ویسکونتی ساخته و مدنظر ماست زیرنویس هم داره
هدایت شده از سربازان گمنام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرود جالب و کودکانه دختران و پسران لبنانی در مدارس محل اسکان آوارگان 🔹هل من ناصر حسینی، لبیک یا خمینی(ره) ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
درباره‌ی مقام امیرالمؤمنین(علیه‌الصّلاةوالسّلام)، زبانهای نوع بشر و قدرت تصویر و ترسیم انسانها، عاجز از ارائه‌ی کُنه و حقیقت مطلبند؛ بلکه عاجز از تصور آن مقام شامخ و کُنه عظمت آن بزرگوارند. ما با قیاس به معلومات خودمان میتوانیم چیزی را بشناسیم و بفهمیم. امیرالمؤمنین(علیه‌الصّلاةوالسّلام) از مقیاسهای ما خارج است. او را با ذرع و پیمانه‌یی که برای سنجیدن انسانها و فضیلتها و محسّنات و زیباییها در اختیار ماست، نمیشود سنجید و اندازه گرفت؛ او بالاتر از این حرفهاست. آنچه که ما میبینیم، درخشش آن بزرگوار است که به چشم هر انسانی - حتّی دشمنان و مخالفان - می‌آید؛ چه برسد به دوستداران و یا شیعیان؛ همچنان که از روات اهل سنت روایت شده که رسول خدا(صلّیاللَّه‌علیه‌واله‌وسلّم) فرمود: «علی بن ‌ابی طالب یزهر فیالجنّة ککوکب الصّبح لاهل الدّنیا»؛ (۱) درخشش امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) در بهشت، مثل درخشش ستاره‌ی صبح برای مردم دنیاست؛ نور را میبینند، درخشش را میبینند؛ اما ابعاد و جزییات را نمیتوانند درک کنند و ببینند.  رابطه‌ی ملت ما با امیرالمؤمنین(علیه‌الصّلاةوالسّلام)، یک رابطه‌ی عاشقانه است؛ مسأله، بالاتر از اعتقاد به ولایت و امامت آن بزرگوار است. اعتقاد به ولایت و امامت وجود دارد و جزو جان ماست؛ جزو اولین آموخته‌های ما در گاهواره است و ان‌شاءاللَّه تا گور با ما همراه خواهد بود؛ اما عنصر دیگر در رابطه‌ی ملت ما و امیرالمؤمنین (علیه‌الصّلاةوالسّلام)، رابطه‌ی محبت و عشق است.  آن‌قدر زیباییها و جلوه‌ها و جاذبه‌ها در آن بزرگوار بسیار است، که دلی که با این جاذبه‌ها آشنا شود، نمیتواند نسبت به آن بزرگوار بیتفاوت بماند. هر کس او را به قدری که در همین روایات هست، شناخت، دلباخته‌ی او شد. حتّی آن کسانی که امامت آن بزرگوار و ولایت آن حضرت را هم مانند ما قبول نداشته و عقیده‌ی ما را نداشته باشند، این فضایل و مناقب را که در کتب فریقین آمده است، میبینند - مخصوص شیعه نیست؛ علمای بزرگ اهل سنت هم این فضایل را آورده‌اند؛ و اینها را که میبینید، در همه‌ی آفاق منتشر شده است - دلباخته و مجذوب امیرالمؤمنین میشوند. پس مسأله‌ی ما، مسأله‌ی شناخت حقیقت نورانی و عِلوی امیرالمؤمنین نیست، که او را نه میتوانیم بفهمیم، نه میتوانیم تصور کنیم، نه راهی داریم برای این‌که او را درک کنیم؛ مگر کسانی که دلشان به نور هدایت و معرفت الهی در آن ابعاد روشن شده باشد؛ اما این مسأله‌ی محبت، مسأله‌ی مهمی است. این ارتباط دوستی و عشق و رابطه‌ی با امیرالمؤمنین(علیه‌السّلام)، یک حقیقت درخشان است. از این حقیقتِ درخشان، ما باید مانند معراجی استفاده کنیم و عروج کنیم؛ و این میشود. با نردبان محبت میشود به بالاترین درجات معرفت هم رسید. اصل کار، محبت است.  برادران و خواهران! این عمر کوتاه است. این دنیا برای ما و برای هر نفس بشری کوچک است و زود میگذرد. باید فرصتها را مغتنم شمرد و با تعارف و با چیزهایی که ما را به پیش نمی‌برد، نباید مشغول شد. این محبت باید ما را به معراج ببرد و رشد بدهد. این چه وقت خواهد شد؟ این محبت، چه وقت چنین اکسیر اثری را نشان خواهد داد؟ آن وقتی که ما به پیوند محبت‌آمیز بین خودمان و امیرالمؤمنین و اولیای دین، به چشم جدی نگاه کنیم. چگونه؟ جدی نگاه کردن به محبت، این است که ما تلاش کنیم در راهی که به آن بزرگوار میرسد، حرکت کنیم؛ والّا اگر به آن راه پشت کنیم و خدای نکرده با هر عملی، با هر اقدامی و با هر سخنی، خودمان را یک قدم از آن بزرگوار دور کنیم، این محبت هم بتدریج کمرنگ و بیعمق و سطحی و صوری خواهد شد.  محبت واقعی داریم و محبت صوری. محبت واقعی شما، محبت شما به فرزندتان است. هیچ گرفتارییی، شما را از بیماری فرزند، از خطری که او را تهدید میکند، از نگرانیهای او فارغ نمیکند؛ این محبت حقیقی است. یک محبت هم محبت زبانی است و در مواقع حساس و مراکز حساس، انسان را رها میکند. اگر ما خدای نخواسته از امیرالمؤمنین(علیه‌الصّلاةوالسّلام) دور بشویم، این‌طور خواهد شد؛ محبت، زبانی و ادعایی خواهد شد؛ دست ما را در وقتی که به آن احتیاج داریم، نخواهد گرفت. اما اگر ما آن راهی را که به امیرالمؤمنین میرسد، دنبال کنیم، هرچه پیش برویم، این محبت عمیقتر خواهد شد. ۱۳۷۰/۱۰/۲۹ @oasisnaghde_film
سلام شب بخیر با عرض معذرت جلسه نقد فردا با نیم ساعت تاخیر و انشاالله ساعت دو برگزار میشود
سلام و شب بخیر و خدا قوت اولا هنوز تصمیمم بابت برگمان قطعی نیست دوما در هر صورت هفته ی بعد جلسه برگزار نمیشود
48.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"چو ره به فاطمه امن است؛ پایمردی کن"
کاش ما را یارای آن بود تا در تاریکی شب بی چراغ به انتظار صبح بنشینیم ... @oasisnaghde_film
السَّلامُ عَلَيْكِ يا مُمْتَحَنَةُ ، إِمْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِما امْتَحَنَكِ صابِرَةً ، أَنا لَكِ مُصَدِّقٌ صابِرٌ عَلى ما أَتَى بِهِ أَبُوكِ وَوَصِيُّهُ صَلَواتُ الله عَلَيْهِما ، وَأَنا أَسْألُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلاّ أَلْحَقْتِيِني بِتَصْدِيقِي لَهُما ، لِتُسِرَّ نَفْسِي ، فَاشْهَدِي أَنِّي طاهِرٌ 1 بِوَلايَتِكِ وَوَلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَواتُ الله عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ که سخت و سست جهان بر تو بگذرد بگذر ز عهدِ سست و سخن‌هایِ سختِ خویش
هدایت شده از اشاره های ناخوانا
حیدر اگر به فتح رساند ست کار را زهرا رسانده دست علی ذوالفقار را @esharenakhana
گاهی تصمیم به رفتن می‌گیرم می‌خواهم بروم؛ جایی دور! نه کسی را بشناسم نه کسی مرا بشناسد. عجب خوره وحشتناکیست که کم و بیش گاهی به جان ما می‌افتد! مایی که نمی‌خواهیم کمر خم کنیم زیر سنگینی هستی؛ آری هستی؛ این وزن، وزن هستی است ... من در خیالم تا تهش را رفتم رفتم به تنهایی مطلق، دیدم نه؛ بعد از این، زندگی، زندگی نمی‌شود تنهایی، تنهایی نمی‌شود وقت‌هایی که حالا با کتاب می‌گذرانم، آن وقت دیگر قفلی می‌شود بر وجودم، بغضی در گلویم، فشاری روی تک تک سلول‌های مغزم؛ نه این گوشه دنج دیگر دنج است نه شور تنهایی، شور فقط هیجاناتی سرد و لحظه‌ای و بی‌ریشه؛ حالا می‌فهمم که جاهایی هست که جا نیست! برویم، بیاییم، باشیم، نباشیم، چیزمان نمی‌شود. از بند نافشان تغذیه نمی‌کنیم که! اما جاهایی، انسان‌هایی هستند که مأوایند برای ما! برای من حتماً! وجودمان از بند نافشان تغذیه می‌کند. بدون آنها سبک و معلق می‌شویم بی‌وجود می‌شود ما را از همان اول اهل علقه آفریدند... مادرم برای من یکی از آن مأمن‌هاست؛ گاهی که مرا نمی‌فهمد و زبان گنگ من در برابر سؤال‌هایش گنگ‌تر می‌شود، خسته می‌شوم و بیچاره می‌شوم بدخُلق می‌شوم یادم به کودکی‌ام می‌افتد؛ آن روزها که فکر نبودنش برای من سخت بود سخت‌ترین‌ها... همان روز که در سال سوم مدرسه وقتی قصه مرگ آمنه مادر آقا رسول‌الله را معلم می‌خواند، سخت‌ترین روز مدرسه‌ام بود که نگران مادرم شدم و بغض داشت مرا خفه می‌کرد. یاد آن روزهایی که خیلی کوچک بودم و موقع خواب، خودم را با سنجاق به مادرم وصل می‌کردم. چقدر خوب است این خاطرات، مرا دلتنگ مادرم می‌کند.... و ناگفته نماند یک روز هم کتک بدی از مادرم خوردم اولین و آخرینش بود و معلمی و دوستانی که وقتی در کرمان بمب‌گذاری شد، گفتم که شهید شدند و گفتم وای که من بدبخت شدم آخر مگر می‌شود بدون این آدم‌ها زندگی کرد؟ من گاهی ادا اصول در می‌آورم ولی خودم و شاید بعضی دوستانم بدانیم که چقدر از همه ضعیف‌تر و حساس‌ترم... و علقه ما به مادر هستی به سرور زنان دو عالم همان بانویی که گاهی خجالت می‌کشم از اینکه نامش به زبان بی‌ادب من بیاید، هم او که همه زندگی‌ام به نظر لطف ایشان معنا یافت.... می‌بینی امروز بی‌پناه‌تر و تنهاتر و گنگ‌تر و بی‌معناتر شدیم. ما زیرِ علقه‌مان به مادر هستی زدیم. انگار که خودمان از پس همه چیز برمی‌آییم. ما در سایه مبارک ایشان است که قدم از قدم بر می‌داریم اما... @oasisnaghde_film