eitaa logo
مجله الکترونیکی اخوت
651 دنبال‌کننده
384 عکس
332 ویدیو
6 فایل
﷽ 💠 رسانه‌ی بازخوانی اندیشه وحدت و برادری 🌱 جایی برای وحدت و تقریب ادیان و مذاهب ☀️✨ مجله علمی رسانه‌ای اخوت 🔸 وب‌سایت okhowah.com 🔹 اینستاگرام instagram.com/okhowahmag 🔸 تلگرام t.me/okhowahmag مشتاق شنیدن از شما📩: @Hadi_hri72 ‌‌
مشاهده در ایتا
دانلود
💢حوزه باید پای کار تقریب بیاید؛ نمی‌شود انقلاب بخواهد، حوزه نخواهد! ✔️ در گفتگو با استاد احمد مبلغی: 🔹گاهی اقتضائات تقریب رعایت نمی‌شود. ببینید ما یا نباید در یک عرصۀ جهان اسلامی با این عظمت و با این ابعاد گسترده ورود داشته باشیم یا اگر وارد شدیم، باید اقتضائاتش را بشناسیم. مثلا یکی از اقتضائاتش این است که حوزه باید پای کار تقریب بیاید. نمی‌شود که انقلاب بخواهد، حوزه نخواهد یا حوزه بخواهد، بخشی از آن بخواهد، آن بخشی هم که می‌خواهد کمتر حرف بزند، آن بخشی که نمی‌خواهد، صدایش بلندتر باشد. 🔸جالب این است که در برابر آن کسانی که صدای بلند ضدتقریب داشتند، آن کسانی که اهل تقریب و وحدت بودند، به موازات بلندتر شدن صدای آن‌ها، این‌ها هم دچار تقیۀ تقریبی می‌شدند. تقیۀ تقریبی دیگر خیلی بد است، یعنی شما تقریبی باشی، حرفی نزنی. تقریبی باشی، آن درد و دلت یا آن نگاه و اندیشه‌ات را نگویی، به خاطر اینکه دیگری به تو حرف نزند و یا وضعیت اجتماعی را بخواهی حفظ بکنی و یا به هر دلیل دیگر، این خیلی بد است. 🔹ما تقریب را بد فهمیدیم، همایش محور شدیم، آن هم سالیانه یک همایش؛ اصلا اینطور نیست، تقریب یک ایده است برای میدان عمل و بکار گیری در فضای بیرون. همچنین در پس تقریب خودمان احیاناً بعضی کسانی که نفوذ پیدا می‌کنند در تقریب وجود دارند، نفوذی‌های تقریبی ما کم نداریم و این‌ها می‌خواهند کارهای دیگری انجام بدهند، خب این خراب می‌کند. 👈 متن گفتگو را در «اجتهاد» بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=73895 🆔 https://eitaa.com/ijtihad ___________ @okhowahmag
⭕️ گلایه امام جمعه زاهدان از روند رسیدگی به پرونده ۸ مهر 📌آیت‌الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان 🔻عده زیادی از واقعه هشتم مهرماه سال گذشته گلایه‌مند بوده و همچنان سوال دارند که ما برای بخشی از اینها جوابی نداریم. 🔻قوه قضائیه و سازمان قضایی نیروهای مسلح اقدام خاصی نداشته‌اند و در چند ماه گذشته که مسئله را از رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح پیگیری کردیم عنوان کردند کار در حال پیگیری است و قبل از سالگرد واقعه هشت مهرماه پرونده بسته خواهد شد و مقام معظم رهبری نیز در این جهت تاکید دارند. 🔻پس از آن با تخلف یک سرباز انتظامی مواجه شدیم و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در رسانه ملی گزارش دادند که با سرباز خاطی برخورد صورت گرفته و بلافاصله پس از آن نیز بنده پیامکی فرستاده و عنوان کردم ای کاش توان برخورد با کادر متخلف را هم داشتید و وعده‌های شما به کجا رسید که بلافاصله پاسخ دادند کار در حال انجام و نتیجه نزدیک است و حال با گذشت چند ماه هنوز اتفاقی رخ نداده است. 🔻وجود چنین اتفاقاتی کار انتخابات در سیستان و بلوچستان را سخت می‌کند اما نباید ناامید شویم بلکه باید تلاش بیشتری داشته باشیم. @okhowahmag
⭕️ سیل الاقصی (۱)، سیلی سرخ کودکان و رسوایی بازی کودکانه ✍ مهدی شمقدری 🔻در همان روزهای آغازین عملیات «طوفان الاقصی» در حاشیه موج جهانی حمایت از غزه مظلوم و مقتدر، بویژه در میان مسلمانان، نداهایی متفاوت نیز شنیده می‌شد! یکبار از زبان عالمی در ظاهر اهل‌سنت می‌شنویم که: «حماس شرور و جنگ طلب است» ویکبار از زبان روحانی به ظاهر شیعه می‌شنویم: «حماس دشمن ما در نزاع سوریه بوده است»! گاه آن یکی می‌گوید: «حماس رافضی‌ است» و گاه دیگری می‌گوید:«حماس ناصبی است»! 🔻آن طرف می‌گوید: «خون مسلمین را هدر می‌دهد»، این طرف می‌گوید: «حماس با شیعیان غزه درگیر است»! آن یکی، حکم عدم جواز حمایت از حماس را صادر می‌کند! این یکی، شبهه می‌کند که «حماس، خیره‌سر است و ما را داخل دردسر انداخته است»! صدالبته که این دهان‌ها رسوا شدند و خیلی زود از فریاد به پچ پچ فروکش کردند! در سوی دیگر این صحنه، آنچه دیده می‌شود استفاده از فرصت یک مساله واقعی برای هم جبهگی امت است. 🔻 فلسطین این محور اساسی برای وحدت، زمینه پیوند در مرز «طریبیل» عراق شد. عشایر و شیوخ عرب، از شیعه و سنی در مرز اردن، تجمع کردند؛ با هم شعار دادند، با هم نماز خواندند، باهم راه را بستند، هم سفره شدند و پیوندهای ملی و امتی خود را تحکیم کردند. یکبار سنی امامت می‌دهد و یکبار شیعه، یکبار شیعه مهمان سفره سنی می‌شود و یکبار سنی مهمان شیعه. یکبار سنی رجز می‌خواند و یکبار شیعه و هرکدام می خواهد جانش را برای دیگری و برای فلسطین فدا کند! 💯 «طوفان الاقصی» سیلی بزرگوارانه کودکان غزه بود تا ما مسلمانان از هپروت دعواهای کودکانه پا در میدان رزم بزرگان بگذاریم؛ تا دوباره به یادآوریم که «اسلام» ما منوط به یاری مظلومان است، منوط به دشمنی با مستکبرین است و وابسته به مقاومت در برابر شیاطین پیدا و پنهان است! البته از قدیم گفته‌اند: «آدم خواب را می‌شود بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده، نه!». 🔻باید آگاهانه خود را در این مسیر پیدا کنیم وگرنه همان می‌شود که آن واعظ غزاوی گفت: «به من گفتند که امت باید برای غزه نماز غایب بخواند، گفتم: غزه باید برای امت، نماز غایب بخواند!». ___ ۱.«طوفان» در عربی به معنای «سیل» است و مفهوم طوفان در زبان فارسی، معادل «عاصفه» در زبان عربی می‌باشد، بنابراین معنای «طوفان الاقصی» می‌شود «سیل الاقصی». @okhowahmag
⭕️حوزه علمیه و فلسطین مظلوم ✍ علی اکبری 🔻حوزه علمیه تا آزادی قدس در کنار مردم فلسطین خواهد بود، حوزه علمیه وظیفه شرعی خود را دفاع از مظلوم میداند، حوزه علمیه مبارزه با اسرائیل ظالم را یک امر جهادی میداند، حوزه علمیه..... 🔻 این جملات، شعارهایی است که از آغاز طوفان الاقصی بطور مداوم از تریبون های حوزوی شنیده میشود. شعارهایی که نشان میدهد ردپایی از خودش در میدان عمل، جز برگزاری تجمع مردمی ندارد. شاید بهتر باشد بگوییم حوزه علمیه در مساله حمایت از جریان مقاومت اسلامی بخصوص در عملیات طوفان الاقصی، مانند برخی دیگر از مساله ها، ورود تشریفاتی دارد تا عملیاتی. چرا تشریفاتی ؟.... 👈 متن کامل یادداشت را در سایت اخوت مطالعه نمایید: okhowah.com/fa/13961 @okhowahmag
📌آیت الله بهجت رضوان‌الله‌علیه: 🔻 اگر مورچه‌ای ما را گاز بگیرد، آرام و قرار نداریم و از گزیدن یک پشه‌ ناراحت می‌شویم، پس چرا بر سر مؤمنین و مؤمنات از زمین و هوا آتش و موشک می‌بارد، ولی ما ناراحت نمی‌شویم؟! 🔻چگونه ما که از نیش یک پیشه آرام و قرار نداریم،حاضر می‌شویم این همه تیر و بلا و عذاب بر سر مسلمانان بریزد؟! 🔻آیا خوب است فردا هم بلا بر سر تو بیاورند و از کسی سر و صدا و فریاد بلند نشود و اصلا متأثر نشوند؟ آیا ناراحت نمی‌شوی؟! در محضر بهجت، ج۳، ص۲۸ @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رهبر انقلاب: اون کسانی که میان پیش شیعه بغض و کینه سنی در دل او وارد میکنن و پیش سنی بغض و کینه شیعه در دل او وارد میکنن‌ والله... 👈 توصیف ایشان از این عده را، حتما بشنوید. @okhowahmag
⚡️حضرت زهرا(ع) از مقدسات همه مسلمانان است/نفی تحمیل عقیده ✍مهدی مسائلی بیشتر شیعیان معتقدند که حضرت فاطمه زهرا(ع) در جریان منازعه‌ی خلافت و بیعت گرفتن از امام علی(ع) متحمل رنج‌ها و آسیب‌های جسمی و سقط جنین شدند و به خاطر بیماری ناشی از آن، از دنیا رفتند و به شهادت رسیدند. گزارش‌هایی در منابع شیعی در این‌باره وجود دارد که شیعیان معمولا به آنها استناد می‌کنند، اما در میان اهل‌سنت فقط مستنداتی برای تهدید به آتش زدن خانه امام علی(ع) وجود دارد و برای فراتر از آن، یعنی مضروب شدن حضرت زهرا(ع) نقل تاریخی اثباتی وجود ندارد. منابعی از اهل‌سنت که معمولا آدرس آنها برای اثبات این موضوع فهرست می‌شود، به ذکر اعتقادات شیعیان یا معتزلیانِ متمایل به شیعه اشاره می‌‌کنند و خود این منابع چنین باوری را باطل می‌دانند.(نمونه‌اش نقل شهرستانی در الملل و النحل و ذهبی در میزان الاعتدال) بر این اساس، اهل‌سنت معتقد به مضروب شدن حضرت زهرا(ع) و شهادت ایشان نیستند و چنین گناهی را برای عمر و ابوبکر ثبت نمی‌کنند. پس قبول خلافت آنها و احترام بدیشان، ملازمه‌ای با روا دانستن آسیب زدن به حضرت زهرا(ع) ندارد. از این گذشته، در کتاب‌های حدیثی اهل‌سنت فضائل بسیار و والایی برای حضرت فاطمه زهرا نقل شده است و آن حضرت نه تنها از مقدسات شیعه بلکه از مقدسات تمام مسلمانان است. با این مقدمه چند نکته را عرض می‌کنم: ۱. با تمسک بر منابع اهل‌سنت راهی برای علم یا حتی گمان به وقایع مورد اعتقاد شیعه وجود ندارد. بسیاری از شیعیان با اعتماد و تکیه بر منابع حدیثی خودشان، معتقد به عنوان شهادت برای حضرت زهرا(ع) هستند و برای ایشان عزاداری می‌کنند ولی نمی‌توان این عقیده را به اهل‌سنت تحمیل کرد و آنها را در تنگنای انتخاب اهل‌بیت(ع) یا خلفا قرار داد. ۲. مخالفان وحدت و برادری اسلامی در میان شیعه معمولا از این سخن می‌گویند که ما با قاتل حضرت زهرا(ع) دوست نمی‌شویم. این در حالیست که اهل‌سنت اعتقادی به قتل حضرت فاطمه(ع) ندارند، و قدر و منزلت آن حضرت نزد آنان بدان حد است که در صورت اثبات چنین امری، آنها نیز هرگز با قاتل آن حضرت رفاقت ندارند. ۳. سیره اهل‌بیت(ع) در برابر عموم مسلمانان هیچ‌گاه پیش کشیدن موضوع رنج‌های حضرت زهرا(ع) و گسست فاصله‌ها نبوده است و مجادلاتی از این دست مورد توصیه امامان واقع نشده و گزارش و روایتی برای آن نداریم. در این موضوع هرکس می‌تواند اعتقاد خویش را داشته باشد ولی هنگامی اعتقادات‌مان تنش‌زا می‌شود که بخواهیم آنها را به دیگران تحمیل کنیم و لوازم اعتقادی خودمان را به دیگران نسبت دهیم... بگذریم ......... @azadpajooh
⭕️ منطق اسلام، نفی سلطه استکبار بر جهان مستضعفین 📌حجت الاسلام و المسلمین ایزدهی در گفتگو با اخوت 🔻 اسلام سعی کرده ‌امت واحد بسازد. یعنی سعی کرده بگوید شما مسلمانان برادر هستید و سرنوشت شما یکی است. سعی کرده بگوید ‌اگر شما به مسلمانی کمک کنید در واقع به خودتان کمک کردید. اگر می‌گوید: انما المؤمنون اخوه، المؤمنون بعضهم اولیاء بعض، من سمع منادیا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم و... حکایت این است که گویا همه مسلمانان سرنشینان یک کشتی هستند، اگر یک جایی از آن کشتی خراب شود همه در خطر نابودی و غرق خواهند بود. نمی‌شود بگوییم ما به ‌آن قسمت کشتی کار نداریم. 🔻 نوع نگاه انسانی اسلام اقتضا می‌کند که با تبعیض و ظلم حتی در آفریقای جنوبی مخالفت داشته باشد. درمورد اسرائیل هم منطق اسلام برای مخالفت، سلطه و ظلم بر مسلمانان و غصب سرزمین اسلامی و حاکمیت دارالاسلام است. لازمه ‌اینها این است که نوع نگاه ‌امام و انقلاب نسبت به مسلمانان و حمایت از آنها، از باب خودی شکل می‌گیرد و پیرو این فتوا می‌دهند. به‌علاوه پیش‌فرض این فتوای حمایت، انتساب و نگاه ‌انسانی هم هست. 👈متن کامل مصاحبه را در سایت اخوت مطالعه نمایید okhowah.com/fa/13962 @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تکفیر ممنوع 📌 حجت الاسلام و المسلمین عاملی: 🔻رسول خدا (ص) اومد یک اصلی رو پایه گذاری کرد که کسی در دین من، در آیین من حق نداره دیگری رو تکفیر بکنه. این نهایت درایت پیغمبره. ‼️خدای ما هر پیغمبری رو فرستاده یه جمله رو گفت: (أن أقیموا الدین ولاتتفرقوا فیه) نری به نام دین اختلاف درست بکنی، مردم رو جون هم بندازی، به نام دین!!! @okhowahmag
⭕️ ائمه ما لعان نیستند. 📌 آیت الله هادوی تهرانی 🔻 مرحوم آیت الله تسخیری به بنده گفت که طلبه ای در مسجد الحرام به من گفت: من روزی نیست که یک تسبیح لعن به تو نفرستم و بنده به او گفتم: قبول باشد! 🔻 در حالیکه آیت الله تسخیری دلسوز اسلام و مؤمن بود و با بدنی که بیمار بود از این طرف دنیا به آن طرف دنیا می‌رفت تا صدای شیعه را به همه برساند. 🔸 فقیهی چون شیخ طوسی به طریق اولی معتقد است که وقتی لعن حیوانات جایز نیست، لعن انسان ها حرام است. و متأسفانه برخی به راحتی دیگران را لعن می‌کنند. 🔸 البته اگر دلیل خاصی از روایات و آیات برای آن داشتیم بحث دیگریست. در سنت ائمه هم بیان شده که ما لعان نیستیم، ولی رفقای ما به راحتی وقتی از لحاظ سیاسی با دیگران اختلاف دارند، از تعبیر «لعنت الله علیه» استفاده می‌کنند! ▫️درس تفسیر، سوره مبارکه الحجر، ج ۵۱ @okhowahmag
⭕️دوستی اهل‌بیت، عامل اتحاد و ائتلاف ✍ حجت الاسلام محسن قنبریان 🔻موالات، دوستی و اطاعت اهل‌بیت(ع)، باید موجب ائتلافِ تفرقه ها شود (بمولاتکم ائتلفت الفرقه)؛ و الا راه را درست طی نمی کنیم! اگر کسی بگوید: موالات، فقط پذیرش ولایت اهل‌بیت(ع) است و ائتلافی با مذاهب غیر شیعه نیست! باز می گویم: پس چرا بین شیعیان ۱۲ امامی، تفرقه هست؟! در این تلقی انگار هرچه ولائی تر، جدایی طلب تر! 🔻 می کشد به جایی که انکار قمه زنی یا منع سبّ خلفاء هم خروج از تشیع باشد! اهل سنت -به اعتراف عامه و علمائشان- اقلا دوستدار اهلبیت هستند؛ پس چه چیز ائتلاف با شیعیان را می شکند؟! ۱. عالمانی که با خبط و خطا تعریض و تعرض به اهل بیت می کنند. ۲. عوام زدگانی که در شعر و شعار و… مسبب شهادت صدیقه طاهره(س) را سنیان کشورشان القاء می کنند یا با یک درجه تخفیف وارثان قاتلان می گمارند! ۳. سیاستمدارانی که فرمایش فاطمی(س) را کامل به کار نمی بندند که فرمود: خداوند عدالت اجتماعی را برای همگان و هم تراز کردن قلوب واجب کرد(جعل الله…العدل تنسیقاً للقلوب) 🔴 به کانال اخوت بپیوندید👇👇👇 @okhowahmag