eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
👌درباره هوش مصنوعی! / روش بررسی مسئله هوش مصنوعی در حوزه علیمه غلط است. ❓برای کمک به تصحیح قضاوت کارشناسان حوزوی در مسئله هوش مصنوعی در ابتدای امر پیشنهاد می کنیم که روش موضوع شناسی در این مسئله تصحیح شود. 🗞متن کامل: http://nro-di.blog.ir/1400/02/03 @olgou4
❌ تکرار تعاریف دیگران درباره هوش مصنوعی؛ یعنی وابستگی در تعریف! افرادی که تعاریف دیگران را می پذیرند؛ در تصمیم و اقدام هم وابسته خواهند شد! 🗞متن مرتبط: http://nro-di.blog.ir/1400/02/03 @olgou4
👌با تأكيد بر اولویت های تمدنی ۱۲ گانه تصویری تفصیلی از آینده برنامه ریزی کشور ارائه نموده ایم. متأسفانه در شرايطی که اختیارات اجتماعی برای مؤمنين آماده است؛ بیشترین بخش از گفتگوهای نیروهای انقلاب اسلامی در فضای نقد مدرنیته است! همچنین بخشی از برنامه های اثباتی نیروهای انقلاب، کپی برداری از سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ است. @olgou4
👌متن کامل دومین نامه حجت الاسلام علی کشوری به دکتر محمد جواد ظریف: ❓جناب آقای ظریف شما را به مطالعه بیشتر و دقیق تر در مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی دعوت می کنم! ⚡️متن کامل نامه: http://nro-di.blog.ir/1400/02/07 @olgou4
⚡️مسئله محوری و مواجهه با جریان غرب گرا ❓ورود مسئله محور در عرصه تصمیم سازی کشور، راه غلبه بر جریان غرب گرا و تقویت جبهه منطقه ای مقاومت است! بعد از انتخاب و تنقیح مسئله(بر اساس نظریه هسته های توازن)، ساخت آن مسئله را در قالب سه بخشی الگوی ساخت پی گیری می کنیم. الگوی ساخت، برای هر مسئله تعریف، تصویر و تصمیم پیشنهاد می کند. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین اولویت‌های تمدنی ۱۲ گانه - بامداد پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - قم @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️تبیین اجمالی استراتژی فقهی تولید و صنعت/دوگانه بخش خصوصی یا بخش دولتی؟! معیوب است! 👌عمده کارشناسان اقتصاد در معایبِ تصدی بخش دولتی و مدح بخش خصوصی بحث کرده اند. درباره این دوگانه غلط نکاتی را مطرح می کنم: 👌اول اینکه: به دلیل عدم رعایتِ شاخصه های مهمی مانند "مناسب بودن فاصله محیط کار با خانه کارگر"، " اولویت مشاغل غیر استخدامی بر مشاغل استخدامی"، " مجموعه استاندارهای غذای طیب"، " کاهش ساعت کار به یک چهارم ساعات روزانه" و... الگوی بخش خصوصی و الگوی بخش دولتی بر ضد روابط انسانی صحیح عمل می کنند و الگوئی مناسب برای کسب و کار جمهوری اسلامی محسوب نمی شوند. (رجوع شود به شاخصه های فقهی کسب و کار در مقایسه با شاخصه های سازمان جهانی کار) 👌دوم آنکه: به دلیل "غیر قابل اغماض" بودن چالش برای روابط انسانی، الگوی تولید مناسب برای جمهوری اسلامی، الگوی تولید غیر متمرکز و محله ای و خانگی است. در الگوی تولید غیر متمرکز -که در بخش کشاورزی، غذا و سایر صنایع قابلیت تحقق دارد- کیفیت بیشتر، قیمت ارزانتر و حفظ محیط زیست؛ بهتر تأمين مي شود (رجوع شود به استراتژی فقهی صنعت و تولید) 👌سوم اینکه: پیشران اصلی برای گسترش کسب و کارهای خانگی را بازخوانی آموزشهای فقهی مرتبط با کسب و کار و راه اندازی بازارهای موقت می دانیم. از نظر ما حکومت ها باید هزینه های تجارت، را با ساخت بازارهای موقت صفر کنند و با این اقدام میل به تجارت را عمومی نمایند. (رجوع شود به الگوی فقهی تجارت و بازار) 👌چهارم آنکه: به بخش های اقتصادی صدا و سیما توصیه می کنم؛ که بر اساس شاخصه های فقهی کسب و کار از مدیران دولتی و صاحبان بخش خصوصی پرسشگری و مطالبه گری نمایند. طراحی سوال بر اساس شاخصه های فقهی کسب و کار، یکی از زیرساخت های ایجاد زیست بوم خانگی و محله ای و غیر متمرکز است. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین استراتژی فقهی صنعت و تولید - در جمع برخی از طلاب مدرسه هدایت - پنج شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - قم مبارک ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1399/11/16 @olgou4
❓تحلیل های غلط دکتر ظریف و دکتر روحانی تا چه زمانی ادامه دارد؟! مطلب مرتبط: نامه حجت الاسلام علی کشوری به دکتر ظریف @olgou4
⚡️درباره پدیده معیوبِ دکتر حجت الاسلام! 👌برخی از طلبه ها -در روزگار ما - علاوه بر تحصیلات حوزوی به دنبال تحصیلات دانشگاهی می روند و عنوان حجت الاسلام دکتر متولد می شود. البته برخی هم بعد از اخذ مدرک دکتری و مهندسی برای تحصیل به حوزه علمیه می آیند؛ درباره این برادران چند نکته را عرض می کنم: 👌نکته اول اینکه: برای تحصیلاتِ دوگانه در حوزه و دانشگاه دو انگیزه اصلی متصور است. برخی با انگیزه آشنائی و سپس نقد مفاهیم پوزیتویستی به تحصیلات تکمیلی دانشگاهی می پردازند و  جمع دیگری هم  به دنبال یافتن پاسخ  برای پرسش های خود در رشته های دانشگاهی هستند. جریان دوم در واقع اعتقادی به جامعیت دین در پاسخگویی به همه مسائل بشر ندارند! 👌نکته دوم آنکه: برای تسلط و نقدِ دیدگاه های سکولار دانشگاهی، روش های بهتری متصور است. به عنوان مثال می شود جلسات گفتگو میان طلبه ها و دانشگاهیان را در رشته های مختلف راه اندازی کرد و نشست هائی مانند تجربه سال های اولیه انقلاب اسلامی را در قم و سایر حوزه های علمیه مجدداً راه اندازی کرد. به عبارت دیگر برای آشنایی و نقد دیدگاه های غلط دانشگاهی در حوزه های اقتصاد، سیاست، هنر، جامعه شناسی، روانشناسی و... لازم نیست تا در دانشگاه تحصیل کنیم و به بهانه آشنائی و نقد، نظام مدرکی و طبقه بندی علمی معیوب دانشگاه را -و لو ناخواسته- تقویت و تایید نماییم. البته راه اندازی گفتگوی انتقادی با نظام دانشی مدرنیته نیازمند طراحی یک الگوی چابک و کارآمد توسط حوزه علمیه است و نباید به اسم گفتگو، زمینه رواج بیشتر مفاهیم ناقص مدرنیته را فراهم نمود. اساس این الگوی گفتگو، طراحی نظام سوالات دقیق برای گفتگوهای مشترک است. (گفتگو در فضای نظام مقایسه با دانشگاه؛ راه حل مواجهه با انگیزه اول برخی طلاب برای ورود به دانشگاه) 👌نکته سوم اینکه: مدیران و اساتید حوزه باید گفتگوهای مرتبط با جامعیت دین را در حوزه های علمیه-خصوصاً در سالهای اولیه طلبگی- راه اندازی نمایند. استنطاق از امام علیه السلام درباره دایره تفقه و میزان جامعیت دین، زمینه ساز عدم رجوع طلاب به سایر مکاتب دانشی است. به عبارت دیگر وقتی در حوزه های علمیه پاسخ بسیاری از نیازمندی ها و حوائج بشر داده نمی شود؛ طلبه ها هم محتاج طبقه بندی فعلی علم می شوند و اصطلاحاً به امضای حداکثری بناهای عقلائی می پردازند. به عبارت سوم به همان میزان که تکامل تفقه را می پذیریم؛ به همان میزان هم، طلبه در درون خود غنای بیشتری احساس می کند و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه را نمی پذیرد. (گفتگو درباره جامعیت دین و دائره تفقه؛ راه حل مواجهه با انگیزه دوم برخی طلاب برای ورود به دانشگاه) 👌نکته چهارم آنکه: برای گسترش گفتگوهای مرتبط با جامعیت دین، چهار دسته بحث، شاملِ: ۱- تبیین ساختار عوامل ایجاد فساد در مدرنیته ، ۲- تبیین مفهوم ویژگی های مشترک اشیاء، ۳- تبیین مفهوم امامت، ۴- تبیین مفهوم علم -با روش تحقیق فقهی- را به اساتید محترم حوزه  پیشنهاد می کنیم. بررسی آیات و روایات مرتبط با این چهار حوزه به تبیین گستره دین کمک می کند. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین طبقه بندی فقهی علم - یک شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - قم ⚡️لینک خبر http://nro-di.blog.ir/1400/02/12 @olgou4
⚡️به فضل الهی نشست تخصصی "هوش مصنوعی و طرح جایگزین" روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری در شهر قم برگزار می گردد. 🗞پیشخوان نشست: http://nro-di.blog.ir/1400/02/03 @olgou4
👌نامه حجت الاسلام علی کشوری به تولیت محترم حرم حضرت معصومه سلام الله علیها: ❓ نیازمندِ تکامل و رشد در برنامه های خدماتی و معرفتی آن آستان ملک پاسبان هستیم. 🗞متن کامل نامه: http://nro-di.blog.ir/1400/02/20 @olgou4
⚡️سه پرسش درباره هوش مصنوعی! 👌درباره هوش ماشینی و سایر پدیده های پیشنهادی مدرنیته سه پرسش اساسی مطرح است. طرح و بررسی این پرسش ها به تنقیحِ مسئله هوش مصنوعی و قضاوت نهائی حوزه علمیه درباره این مسئله کمک می کند. ⚡️لینک خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/02/20-2 @olgou4
⚡️نشست تخصصی بررسی سه پرسش درباره هوش مصنوعی / دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری - ساعت ۲۱ .... 🗞پیشخوان نشست: http://nro-di.blog.ir/1400/02/20-2 @olgou4
هوش مصنوعی وسه پرسش ۲۰ اردیبهشت۱۴۰۰.mp3
24.27M
🔉بررسی اجمالی سه پرسش درباره هوش مصنوعی در جمع برخی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم - دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری شمسی @olgou4
👌نقش مبانی نظری در صحت سنجی روایات ⚡️متن خبر: http://nro-di.blog.ir/1400/02/21 @olgou4
⚡️به فضل الهی نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین امروز (سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری) در پلاک ۳۱۳ مسجد جمکران برگزار گردید. @olgou4
⚡️با به کار گیری هوش مصنوعی بیکاری در جامعه گسترش می یابد و آزادی و اختیار انسان به چالش کشیده خواهد شد./ حجت الاسلام مهدی قاسمی در نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین @olgou4
📸گزارش تصویری نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین/ سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - مسجد جمکران پلاک ۳۱۳ دریافت تصاویر نشست از خبرگزاری رسا @olgou4
⚡️ایده اسلامی کردن هوش مصنوعی شبیه تجربه های شکست خورده ای مانندِ اسلامی کردن بانک و.. است./ حجت الاسلام سید حسن آیت در نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین- سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - مسجد جمکران پلاک ۳۱۳ @olgou4
⚡️از فناوری های هوشمند فقط در حوزه رصدهای مرتبط با نفی سبیل استفاده می کنیم و مخالف استفاده از آنها در فرآیند جامعه سازی مطلوب هستیم. در مسئله بیوتکنولوژی هم مسئله به همین شکل است./ حجت الاسلام علی کشوری - نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین- سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری - مسجد جمکران پلاک ۳۱۳ @olgou4
هوش مصنوعی وطرح جایگزین۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰.mp3
37.48M
🔉صوت نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین- مسجد جمکران پلاک ۳۱۳ - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری شمسي 🗞پیاده فوری جلسه: https://eitaa.com/olgou4/3198 📌نمودار مباحث جلسه: https://eitaa.com/olgou4/3200 @olgou4
هوش مصنوعی و طرح جایگزین.pdf
1.74M
🗞پیاده فوری نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین- مسجد جمکران پلاک ۳۱۳ - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری شمسي - ویرایش دوم - ۵۵ صفحه @olgou4
🗞نمودار مباحث نشست تخصصی هوش مصنوعی و طرح جایگزین- مسجد جمکران پلاک ۳۱۳ - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ هجری شمسي @olgou4
📚نظریه فقهی تأویب چه می گوید؟ / تبیین راه حل های فقهی برای مدیریت ساختاری تغییراتِ اقلیمی و تهدیدات زیست محیطی - به فضل الهی ❌ مواجهه با راهبردهاي معیوب بخش سيزدهم سند توسعه پایدار 2030 🗞متن اطلاعیه دائره پژوهش: http://nro-di.blog.ir/1400/03/05 @olgou4
⚡️متأسفانه عادت کرده ایم به جای امام علیه السلام از اسناد بین المللی استنطاق کنیم! ❓دریافت نسخه با کیفیت: http://nro-di.blog.ir/1400/03/07 @olgou4