هوالشافی
با خبر شدیم که فاضل گرامی جناب حجت الاسلام ایمان اشتری زید عزه به دلیل سانحه در بستر بیماری هستند؛ از محضر حضرت رب العالمین برای ایشان طلب عافیت و سلامت داریم!
@olgou4
👌به فضل الهی: نشست تخصصی نظریه مدیریت شهری محله محور روز دوشنبه ( ۱۰ مرداد ۱۴۰۱) در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار می گردد
🗞لطفا پیشخوان این نشست را مطالعه کنید:
https://eitaa.com/olgou4/3978
#مدیریت_شهری_محله_محور
#زندگی_در_محله
#نقد_بخش_یازدهم_سند_ضاله_2030
@olgou4
⚡️برخی از کتاب ها و گزارش های مدرسه فقهی هدایت درباره نظریه مدیریت شهری محله محور
#مدیریت_شهری_محله_محور
@olgou4
👌به فضل الهی: دومین نشست تخصصی نظریه مدیریت شهری محله محور روز چهار شنبه ( ۱۲ مرداد ۱۴۰۱) در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار می گردد
🗞لطفا پیشخوان این نشست را مطالعه کنید:
https://eitaa.com/olgou4/3978
#مدیریت_شهری_محله_محور
#زندگی_در_محله
#نقد_بخش_یازدهم_سند_ضاله_2030
@olgou4
⚡️پیشرفت شهر را بر اساس بسته جدیدی از شاخصه ها، ارزیابی می کنیم!
👌به فضل الهی: برای ارزیابی وضعیت پیشرفت کشور، یک بسته شاخصی جدید را طراحی کرده ایم و در فقه الفرقان آن را تبیین می نمائیم. این بسته شاخصی ۱۲ محور بحثی دارد؛ که در یک حوزه به تبیین شاخصه های ارزیابی پیشرفت شهر می پردازد.
⚡️شاخصه هائی مانند: ۱- کاهش سفرهای درون شهری، ۲- کاهش ساختاری تولید زباله، ۳- تنوع در ایده های مرتبط با تفریح غیر متمرکز شهری، ۴- تناسب کالبد شهر با اصل مترقی تجارت عمومی، ۵- میزان استفاده از درختان و درختچه های معطر، ۶- ارائه خدمات زیرساختی به شهروندان برای امداد غیر متمرکز فقرا و... بخشی از شاخصه های پیشرفت اسلامی در حوزه مدیریت شهری محسوب می شوند.
👌جهت گیری ساختاری این شاخصه های جدید، تحقق تدریجی محلات سه گانه اسلامی است و ذهنیت مدیران شهری و مردم در راستای تحقق محلات مستقل، محلات وابسته و محلات اضطراری هدایت می کند.
👌 شایان ذکر است که : تحقق مفاهیم پایه شهر اسلامی را (۱- روابط انسانی صحیح در حوزه های سیزده گانه، ۲- تسخیر شئ پایه در ۲۰۰ حوزه پرکاربرد و ۳- استفاده از اسماء الهی در مدیریت) وابسته به تحقق و احیای مفهوم فقهی محله (محیط همسایگی) می دانیم.
حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اجمالی شاخصه های جدید ارزیابی شهر - بامداد چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - قم
#شاخصه_های_پیشرفت
#محلات_سه_گانه_اسلامی
#مدیریت_شهری_محله_محور
@olgou4
⚡️امید آفرینی چگونه محقق می شود؟
👌در یک جمله: پرداختن به مسائل امید آفرین، طریق اصلی تحقق امید در جامعه است و مراد از مسائل امید آفرین، مسائل بسیار مرتبط با حوائج و نیازهای مردم است.
👌در رأس مسائل امید آفرین ۱۲ مسئله ۱- تغییر الگوی ساخت مسکن، ۲- تأکید بر محله محوری، ۳- ارتقای سطح سلامت جامعه، ۴- آموزش و پرورش هویت ساز، ۵- محرومیت زدائی ساختاری، ۶- تغییر در الگوی مدیریت راهبردی، ۷- تغییر در مدل قدیمی سازمان برنامه و بودجه، ۸- عمومی کردن تجارت، ۹- تحول در الگوی پخش اخبار صدا و سیما، ۱۰- حذف قوانین مزاحم در همه حوزه ها، ۱۱- فرعی کردن مونیتورینگ در فرآیندهای امنیتی کشور و ۱۲- عدم استفاده از نظریات ناکارآمد در اداره کشور (علت ناکارآمدی های کشور استفاده از نظریات سند توسعه پایدار 2030 و اسناد بین المللی است) خودنمایی می کند!
👌در تئوریزه کردن مسائل امید آفرین باید به دو اصل پی گیری مردمی این مسائل و رجوع روشمند به منابع وحیانی در تحلیل های کارشناسی، توجه ویژه ای داشته باشیم. نادیده گرفتن مردمی شدن، خدمات مرتبط با این مسائل را گرانتر و زمان تحقق آنها را دیرتر می نماید. همچنین اگر منابع وحیانی را مبنای تحلیل های کارشناسی قرار ندهیم؛ #تحلیل_های_فلج_کننده مطرح در اسناد بین المللی کشور را بیچاره خواهد کرد.
حجت الاسلام علی کشوری - تبیین الگوی ملی امید آفرینی- پنج شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - حوزه علمیه قم
#الگوی_ملی_امید_آفرینی
#مسائل_امید_آفرین
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
@olgou4
⚡️طرح تمدنی مدرسه هدایت چه می گوید؟
👌از نظر مدرسه فقهی هدایت، تمدن ضاله و معیوب مدرنیته، چهار انحراف بزرگ را بر زندگی بشر تحمیل کرده است و بالتبع برای ساخت تمدن اسلامی مواجهه روشمند با این چهار انحراف یک ضرورت است.
👌انحراف اول تمدن مدرنیته، ایجاد اختلال در روابط انسانی و گسترش فردگرایی و تنهایی در جوامع مختلف است. (برای تبیین معادلات وحی در مسئله تنظیم روابط انسانی، فقه نظام در ۹ محور ۱- فقه الامام، ۲- فقه العلم، ۳- فقه التزکیه، ۴- فقه المکاسب، ۵- فقه العبرة، ۶- فقه النظم، ۷- فقه الفرقان، ۸- فقه البیان و ۹- فقه نفی سبیل، پایه گذاری شده است.)
👌انحراف دوم تمدن مدرنیته، ارائه یک الگوی غلط و همراه با تالی فاسد فراوان -در حوزه های سلامت، محیط زیست و اخلاق- برای تصرف در طبیعت است. مبنای اصلی این الگوی غلط، ارائه توصیف ناقص و غلط از عناصر تشکیل دهنده عالم است. ( برای تبیین معادلات وحی در مسئله تسخیر طبیعت، فقه الخلق در ۱۰ محور ۱- جدول فقهی خصلت، ۲- جدول فقهی بنیاد، ۳- جدول فقهی زمان، ۴- جدول فقهی عِماد، ۵- جدول فقهی زینت، ۶- جدول فقهی سببیت (جدول تسخیر)، ۷- جدول فقهی تغییر، ۸- جدول فقهی طبقه بندی اشیاء، ۹ - جدول فقهی حیازت و ۱۰ - و جدول فقهی نفی تشبیه، پایه گذاری شده است.)
👌انحراف سوم تمدن مدرنیته، ارائه یک تصویر مبهم و همراه با انکار از اسباب باطنی عالم است. انسانهای مدرن گزارشی دقیق از اسباب باطنی عالم در اختیار ندارند و بالتبع از این اسباب موثر در زندگی خود استفاده نمی کنند. ( برای تبیین معادلات وحی در مسئله اسباب باطنی عالم، فقه علوم غریبه در محورهائی مانند: ۱- معرفی جن و اقسام آن و تبیین مناسک مرتبط با عدم اختلاط در زندگی انسان و جن، ۲- معرفی ملائکه و مدبرات اربعه و تبیین چگونگی تاثیرگذاری ملائکه بر زندگی انسان، ۳- تبیین چگونگی ارتباط با عالم اموات و ارواح بر اساس بازخوانی عمیق مفهوم زیارت، ۴- تبیین اجمالی مفهوم تنزل امر در آسمانهای هفت گانه و تبیین اتفاقات امری در هر آسمان، ۵- تبیین مفهوم حجاب و سرادق، ۶- تبیین مکانیزم مدیریت بت خانه ها در اقوام اولین (بررسی تجربه های اقوام اولین در ارتباط میان انسان و جن)، ۷- بررسی تأثيرات آسمانِ رفیع بر زمین (بررسی تاثیر کواکب، نجوم، مصابیح و قمر و شمس بر زندگی)، ۸- معرفي اجمالی علومی مانند علم اعداد و جداول اوفاق، علم حروف و اسماء، علم جعفر و... تبیین شده است.)
👌انحراف چهارم مدرنیته، معرفی ناقص خداوند متعال و نادیده گرفتنِ نقش تام مقام ربوبی در اداره عالم است. مدرنیته عملاً خداوند را به عنوان یک مهندس بازنشسته معرفی می کند و بشر را از تکیه دادن به حضرت غنیِ حمید محروم کرده است. (برای معرفی مقام ربوبیت، فقه التسبیح در محورهایی مانند ۱- تبیین تفصیلی معنای سبحان الله، ۲- تبیین تفصیلی معنای الحمدلله، ۳- تبیین تفصیلی معنای لااله الا الله و ۴- تبیین تفصیلی معنای الله اکبر، تبیین تفصیلی معنای صلوات، ۵- تبیین تفصیلی ۹۹ اسم الهی با تأکید بر شرح تفصیلی اسم حسیب ( به دلیل مواجهه با مفهوم تنزل یافته سود در تمدن مدرنیته)، شرح تفصیلی اسم ذو انتقام (به دلیل مواجهه با تسامح حداکثری انسان مدرن در مسئله حق الناس ) و اسم مُسبب (به دلیل مواجهه با مفهوم ناقص علیت در منطق صوری و مفهوم ناقص متغیر در منطق سیستمی) پایه گذاری شده است.
حجت الاسلام علی کشوری - گفتگو با برخی از نخبگان کرج -چهارشنبه - پنجم محرم الحرام ۱۴۴۴ ( ۱۲ مرداد ۱۴۰۱) - کرج
🗞منبع:
https://nro-di.blog.ir/1401/05/13
#طرح_تمدنی_مدرسه_هدایت
#از_امام_بپرس
#تمدن_معیوب_مدرنیته
@olgou4
أَبَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِلْحَقِّ إِلاَّ إِتْمَاماً وَ لِلْبَاطِلِ إِلاَّ زُهُوقاً وَ هُوَ شَاهِدٌ عَلَيَّ بِمَا أَذْكُرُهُ
@olgou4
⚡️خبر ابزار تحریک تفکر است!
👌همانطور که اطلاع دارید: تنظیم خبر بر اساس شاخصه هائی مانند شهرت، فراگیری، مجاورت، بزرگی، عجیب بودن، تازگی و... ارزیابی می شود و خبر در نگاه موجود باید دارای یک یا چند ارزش خبری از میان این شاخصه ها باشد. اما در نگاه الگوی پیشرفت اسلامی خبر را بر اساس میزان تحریک فکر در حوزه های پنج گانه تفکر ارزیابی می نمائیم و خبری که به ارتقای سطح تفکر جامعه منجر نشود؛ خبری مطلوب محسوب نمی گردد.
👌برای تدوین خبر مطلوب، دو صور عام و خاص را باید لحاظ کنیم. صور عام خبر -که شامل دو محور سازه های خبر و روند خبر است- در واقع قواعد شکلی نگارش خبر را تبیین می کند. همچنین صور خاص خبر -که شامل سه محور الگوهای مردمی نشر خبر، الگوهای غریبه نشر خبر و تخصیص الگوهای مدرن نشر خبر است- شکل انتشار خبر را تبیین می کند. (انتشار خبر از یک الگوی واحد تبعیت نمی کند!)
👌سازه های خبر، شاملِ سه اصطلاح ۱- سوال خبر، ۲- اصطلاح خبر و ۳- ارجاع خبر است. این سازه های سه گانه، هر کدام به شکلی تفکر را تحریک می کنند. همچنین روند نگارش خبر باید در سه مرحله تعریف، تصویر و تصمیم ، تصور و تئوریزه شود. این روند سه گانه هر کدام به شکلی تفکر مطرح در خبر را از حالت انتزاعی خارج می کند. (تفکر و خبر کاربردی متکفل پرداختن به این سه محور است)
👌علاوه بر تدوین خبر مبتنی بر اصل تحریک فکر، انتشار یک خبر هم باید بر اساس تحریک فکر باز تعریف شود. انتشار خبر از طریق روابط انسانی، ۱۰ روش مشخص دارد. انتشار خبر از طریق علوم غریبه ۵ روش برجسته دارد و انتشار خبر از طریق رسانه ها را بر اساس قاعده نظام مقایسه تخصیص می زنیم!
حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اجمالی الگوی تنظیم و انتشار خبر - یک شنبه تاسوعای حسینی ۱۴۴۴ - قم مبارک
#الگوی_جدید_تنظیم_خبر
#خبر_و_ارتباطات_آینده
@olgou4
⚡️تحقق برنامه سلامت قلب، نقطه آغاز پیشگیری از بیماری است!
👌همانطور که قبلاً مطرح کرده ایم: "پزشکی سلول پایه" برنامه ای مشخص و کارآمد برای تحقق "پیشگیری از بیماری" طراحی نکرده است و بیشتر در مقام سخن از پیشگیری بحث می کند. به عنوان مثال: برنامه اصلی بخش سوم سند توسعه پایدار 2030 (به عنوان چکیده دانش جهانی در حوزه سلامت) پوشش همگانی سلامت و ارائه خدمات پزشکی به بیماران است. گسترش روز افزون بیماری های مزمن و غیر واگیر در حوزه های مختلف، دلیل روشنی برای ضعف دانش پزشکی سلول پایه در حوزه پیشگیری از بیماری است!
👌بخشی از برنامه پیشگیری حوزه علمیه قم، به تبیین برنامه پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی اختصاص دارد. در برنامه سلامت قلب (پیشنهادی حوزه علمیه) علاوه بر بحث های نظری مرتبط با قلب و عروق، ۸ نوع دواء برای علاج بیماری های قلبی و ۱۱ پروتکل برای پیشگیری اولیه و بنیادین از وقوع بیماری های قلبی و عروقی پیشنهاد می شود. برنامه سلامت قلب حوزه علمیه قم در مقایسه با برنامه های #کالج_کاردیولوژی_آمریکا (ACC) تدوین شده است.
👌برنامه های پیشگیری از بیماری را ذیل نسخه های #طبیب_مشاور ارائه می کنیم. در برنامه های طبیب مشاور، علاوه بر تبیین مبانی نظری حوزه سلامت و تبیین ساختار پیشگیری از بیماری، نسخه های مترقی پیشگیری از بیماری در حوزه های مختلف را تبیین می نمائیم.(به فضل الهی)
حجت الاسلام علی کشوری- سه شنبه ۱۱ محرم الحرام ۱۴۴۴ - تبیین برنامه فقهی سلامت قلب - قم مبارک
🗞مطالب مرتبط:
❓دریافت نسخه با کیفیت برنامه فقهی سلامت قلب و عروق:
https://nro-di.blog.ir/1401/02/25
❓دریافت متن کامل گزارش اول درباره قلب و عروق:
https://eitaa.com/olgou4/4200
#برنامه_فقهی_سلامت_قلب
#نقد_کاردیولوژی_پیشگیرانه
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
@olgou4
الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی .pdf
5.42M
🔉 متن کامل اولین گزارش راهبردی مدرسه هدایت با موضوع: الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی / ۱۷۰ صفحه
❓معرفی سازمانها و نهادهای مرتبط با میراث فرهنگی + معرفی ایکوموس
❓معرفی برخی قواعد اصولی مرتبط با روایت میراث فرهنگی
❓معرفی مبنای مفهومی الگوی جدید روایت میراث فرهنگی
❓معرفی ساختار اجمالی و ساختار تفصیلی دفترچه های راهنمای میراث فرهنگی
❓پیشنهاد تولید دفترچه های روایت میراث ملموس و ناملموس فرهنگی به حوزه علمیه + معرفی محوطه های دارای اولویت
✔️نمودار مباحث:
https://eitaa.com/olgou4/4525
#نظام_سازی_فقهی
#الگوی_فقهی_روایت_میراث_فرهنگی
#فقه_العبرة
@olgou4
⚡️الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی به ۷ پرسش درباره مسئله بسیار مهم میراث فرهنگی پاسخ داده است! متأسفانه به دلیل غفلت حوزه های علمیه در چله اول انقلاب اسلامی، اختیار محوطه های تاریخی ایران و منطقه و روایت میراث های ناملموس فرهنگی به دست سازمان معیوب یونسکو و مجموعه هائی مانند آیکموس است!
❓حرف اصلیِ الگوی فقهی روایت، تبیین چگونگی استفاده از میراث فرهنگی برای گسترش عبرت در افراد( تاثیرگذاری بر شخصیت افراد) است!
🗞متن کامل گزارش مدرسه هدایت درباره الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی:
https://eitaa.com/olgou4/4522
#نظام_سازی_فقهی
#الگوی_فقهی_روایت_میراث_فرهنگی
#فقه_العبرة
@olgou4
⚡️گزارش های راهبردی مدرسه در مرداد ماه ۱۴۰۱
👌گزارش جدول فقهی تسخیر
https://eitaa.com/olgou4/4488
👌گزارش الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی
https://eitaa.com/olgou4/4522
#کمک_فکری_به_جمهوری_اسلامی
@olgou4
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل و تجویز #دواء (در مقایسه با مفاهیم کتاب فارماکولوژی کاتزونگ - Katzung & Trevor's Pharmacology) روز یک شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۹ صبح در مدرسه علمیه حاجی کلباسی شهر اصفهان برگزار می شود.
#الگوی_فقهی_تحلیل_دواء
#نقد_مفهوم_ماده_مؤثره
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
@olgou4
⚡️جدول فقهی زمان چه می گوید؟ / مقایسه تعریف زمان به عنوان بعد چهارم با مفهوم "زمان تنزیل"
👌درباره مفهوم زمان ایده های مختلفی با اغراض مختلف مطرح شده است. یکی از آن ایده ها مفهومی است که انیشتین و تابعین او مطرح کرده اند: در این ایده مفهوم زمان در کنار سه بعد دیگر یک شئ (طول، عرض و ارتفاع) به عنوان بعد چهارم یک شئ تلقی می شود و در واقع شیئیت بر اساس نظر او در چهار بعد تحلیل می شود. از جمله فوائد تحلیلی و کاربردی این نظریه تولد مفهوم اتساع زمان است. در تحلیل انیشتین زمان امری عارض بر یک شئ نیست و بُعد ذاتِ یک شئ محسوب می شود. دو پرسش اساسی از نظریه انیشتن مطرح است:
👌پرسش اول اینکه: آیا تحلیل ابعاد و مختصات یک شئ در این چهار بُعد خلاصه می گردد و یا اینکه ابعاد دیگری هم برای یک شئ متصور است؟ (شرح بیشتر اینکه: هر چه ابعاد شیئیت را دقیق تر تحلیل کنیم؛ بهره برداری از اشیاء بیشتر می شود و نسبتی دقیق میان مفهوم تسخیر اشیاء و شناخت دقیق تر از ابعاد اشیاء وجود دارد.)
👌پرسش دوم آنکه: چه ارتباطی میان مفهوم زمان و مفهوم بنیاد و ریشه اشیاء وجود دارد؟ آیا می توانیم با گفتگو درباره ریشه و بنیاد اشیاء، زمینه بحث دقیق تر درباره زمان را آماده کنیم؟ (به نظر ما بحث از بنیاد و ریشه اشیاء، توجه به بحث ابتدا و انتهای یک دوره زمانی را در بحث برجسته می کند و در واقع بحث از بنیاد اشیاء، سیاق بحث از زمان اشیاء محسوب می شود.) توضیح بیشتر اینکه در روایات و آیات، با تاکید و تفکیک خاصی درباره مفهوم ابتدا و مفهوم ختم اشیاء بحث شده است.
👌نتیجه فنی بررسی پرسش های فوق الذکر، تولد مفهوم تنزیل در اذهان است. به عبارت ساده تر وقتی بنیاد و ریشه اشیاء را درست تصور بکنیم و جایگاه ریشه اشیاء را بدانیم، زمینه تصور مفهوم بسیار کاربردی تنزیل در ذهن ها آماده می شود. قرآن کریم در آیاتی مانند آیه ۲۱ از حجر، آیه ۲۵ از حدید و آیه ۹ از سوره ق و...... ریشه و بنیاد همه چیز را در خزائن خدا (عرش الهی) می داند؛ که آنها را به زمین یا سایر عوالم نازل کرده است.
👌بعد از تبیین تفصیلی مفهوم تنزیل در ذهن ها، مفاهیمی مانند: "زمان تنزیل"، دوره های زمانی تنزیل، آغاز تنزیل، ختم تنزیل و.... برای فیزیکدان های فعلی و مردم و مدیران قابل فهم می شود و درک آنها از زمان با اصطلاح "زمانِ تنزیل" ارتقاء می یابد. به عبارت ساده تر مدرسه فقهی هدایت بر پایه مفهوم "زمان تنزیل" مفهوم "بعد چهارم" در فیزیک را به چالش می کشد! (بخش تعریف زمان)
👌جدول فقهی زمان دارای بخش تصویر و یک جدول تصمیم ۱۲ بخشی است؛ که به فضل الهی در نشست تخصصی جدول فقهی زمان آن را تشریح خواهیم کرد.
حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین محتوای جدول فقهی زمان در مقایسه با نسبیت عام و خاص انیشتین - یک شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ (۱۶ محرم الحرام ۱۴۴۴) - قم مبارک
✨✨✨✨✨
پی نوشت: جدول فقهی زمان سومین جدول مطرح در مباحث #فقه_الخلق است و مباحث #فقه_الخلق دومین باب از ابواب چهار گانه مکتب #فقه_هدایت است!
#جدول_فقهی_زمان
#سیاق_یابی_برای_زمان
#نظام_مقایسه_با_نسبیت
@olgou4
⚡️جلسه پژوهشی برای بازخوانی مفاهیم الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء روز شنبه ۲۹ مرداد در شهر اصفهان برگزار می گردد!
👌احتراماً به اطلاع پژوهشگران محترم می رساند: که آخرین جلسه پژوهشی برای بازخوانی و تکمیل مفاهیم مطرح در الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء روز شنبه (۲۹ مرداد ۱۴۰۱) از ساعت ۸ صبح در شهر اصفهان برگزار می گردد.
👌در این جلسه پژوهشی پرسش های مهمی مانند: ۱- چه اشکالاتی بر مفهوم ماده مؤثره وارد است؟ ( سه اشکال تا الان احصاء شده است!)، ۲- مفاهیم پایه تحلیل دواء از نظر وحی کدام است؟ ، ۳- از نظر وحی چند نوع دواء وجود دارد و طبقه بندی آن چگونه است؟ (تاکنون ۱۰ نوع دواء را به ترتیب اهمیت طبقه بندی نموده ایم)، ۴- مجاری استعمال دواء از نظر وحی کدام است؟ و ۵- عملکردهای دارویی از نظر آیات و روایات چیست؟ (مکانیزم عملکرد دواهای شئ پایه کدام است؟) بررسی می گردد.
دایره پژوهش مدرسه فقهی هدایت
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - قم مبارک
#الگوی_فقهی_تحلیل_دواء
#نقد_مفهوم_ماده_مؤثره
#از_امام_بپرس
@olgou4
⚡️نشست صمیمی با طلاب جدید الورود استان البرز با موضوع: طلبه تمدن ساز روز پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهر کرج برگزار می گردد.
#جامعیت_اسلام
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
@olgou4
⚡️نشست صمیمی با طلاب جدید الورود حوزه علمیه البرز با موضوع تبیین ویژگی های سه گانه طلبه تمدن ساز روز پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج برگزار گردید.
#جامعیت_اسلام
@olgou4
آخرین جلسه پژوهشی درباره الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - بیت مرحوم آیت الله شیخ احمد زاهد - اصفهان
#الگوی_فقهی_تحلیل_دواء
#نقد_مفهوم_ماده_مؤثره
#معرفی_الگوی_یازده_بخشی_دواء
@olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل و تجویز #دواء (در مقایسه با مفاهیم کتاب فارماکولوژی کاتزونگ - Katzung & Trevor's Pharmacology) روز یک شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۹ صبح در مدرسه علمیه حاجی کلباسی شهر اصفهان برگزار می شود.
#الگوی_فقهی_تحلیل_دواء
#نقد_مفهوم_ماده_مؤثره
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
@olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل و تجویز #دواء (در مقایسه با مفاهیم کتاب فارماکولوژی کاتزو
در نشست تخصصی فردا تحلیل و تعریف جدیدی از دواء بر اساس آیات و روایات ارائه می شود. این تعریف با مبانی فارماکولوژی کاتزونگ مقایسه شده است!