eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
11.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
131 ویدیو
225 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
AudioCutter_الگوی فقهی تحلیل تورم ۳خرداد ۱۴۰۲.mp3
35.78M
🔈 صوت نشست معرفی "الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم" در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه اهل البیت علیهم السلام شهر تیران اصفهان / چهارشنبه ۳خرداد ۱۴۰۲ / ۷۴ دقیقه ❓چرا حوزه های علمیه از ظرفیت آیات و روایات برای حل مسئله تورم استفاده نمی کنند؟ ❓تورم ما لا نص فیه نیست! ❓تحلیل های اقتصاد کلان از مسئله تورم معیوب و ناقص است! ❓چهار راه حل اصلی برای مهار تورم از نظر فقه کدام است؟ https://eitaa.com/olgou4
نشست معرفی "مقررات فقهی ساختمان" روز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ در جمع برخی از مهندسان و معماران شهر اصفهان برگزار گردید. https://eitaa.com/olgou4
⚡️️روش تدریس در آموزش و پرورش آینده چگونه است؟ 👌یکی از اشکالات سه گانه به نظام آموزش و پرورش فعلی، اشکال به شیوه های تدریس و ارزیابی است. آموزش و پرورش فعلی بر اساس مفهوم "حفظ مطالب" پایه گذاری شده است و کمتر به مسئله تفکر و "تحریک فکر" در دانش آموزان اهمیت می دهد. بنابراین یکی از محورهای تشکیل نظام آموزش و پرورش آینده، طراحی و ساخت یک شکل جدید برای تدریس و ارزیابی مبتنی بر "مسئله تفکر" است. درباره مسئله تفکر و روش تدریس مبتنی بر تفکر، چند نکته حیاتی را تبیین می کنیم: 👌نکته اول: تفکر دارای پنج نوعِ: ۱- تأمل (آغاز تفکر)، ۲- تعقل (مبدأ يابي برای اشیاء)، ٣- تدبر (بررسي عاقبت تصميمات)، ٤- تجرب (تعميق و تكميل فهم در فضاي تعقل و تدبر) و ٥- تفقه(بررسی الگوی فکری انبیاء) است و نباید تفکر را حداقلی و تک بعدی معنا کرد. ( انواع تفکر کدام است؟) 👌نکته دوم: برای دستیابی به هرکدام از ابعاد تفکر، نیازمند یک روش و چارچوب هستیم. به عبارت دیگر: منطق از نظر فقه شامل پنج مصداقِ ۱- منطق تأمل، ۲- منطق تعقل، ۳- منطق تدبر،۴- منطق تجرب و ۵- منطق تفقه است.(منطق های پنج گانه تفکر کدام است؟) 👌نکته سوم: برای دستیابی به تفکر والا و پیشرفته، توجه جدی به ۶ متغیر ۱- رعایت آداب انعقاد نطفه، ۲- مصرف غذاهای زیاد کننده عقل، ۳- انتخاب تجارت به عنوان شغل دوم همه افراد، ۴- کثرت مسافرت و بررسی میراث فرهنگی، ۵- ازدواج به موقع و ۶- تسلط بر اصطلاحات دقیق قرآن، لازم است. به عبارت دیگر برای دستیابی به تفکر پیشرفته، توجه به مجموعه ای از عوامل بیانی و غیر بیانی به عنوان زیرساخت تفکر لازم است.( زیرساخت های تفکر کدام است؟) 👌نکته چهارم: برای تأمین زیرساخت های تفکر، برنامه ریزی در خانواده کفایت می کند و باید خانواده را به عنوان نهاد اصلی متکفل آموزش تلقی کرد. به عبارت دیگر: تفویض مسئله آموزش به مدارس فعلی قاتل تفکر است! (نهاد اصلی آموزش و تفکر کدام است؟) 👌نتیجه بحث: برای ساخت و طراحی روش تدریس و آموزش در آموزش و پرورش آینده به محوریت تفکر، به چهار مسئله ۱- انواع تفکر، ۲- منطق های پنج گانه تفکر، ۳- زیرساخت های تفکر و ۴- خانواده به عنوان نهاد اصلی آموزش و تفکر، توجه جدی می کنیم. حجت الاسلام علی کشوری- تبیین نظریه آموزش و پرورش آینده- جمعه انتظار ۵ خرداد ۱۴۰۲- قم https://eitaa.com/olgou4
🌙مرور سریع سرفصل های فقه هدایت (در مدرسه هدایت چه درس هایی خوانده می شود؟!) ❓در مدرسه فقهی هدایت یک طبقه بندی جدید از علم استنطاق و استنباط شده است و طلاب مدرسه هدایت، حول این محتوای بسیار تفصیلی، چرخه چهاربخشی تحریک فکر را عملیاتی می کنند. شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی بر اساس ۱۲ نظریه از این طبقه بندی پیشرفته،  مشغول تصمیم سازی در میان مسئولین کشور است. در متن زیر سرفصل های این طبقه بندی و تبویب فقهی جدید را بخوانید:  🗞متن کامل مطلب: https://m-hedayat.blog.ir/post/964 https://eitaa.com/olgou4
⚡️معرفی برخی از نشست های تخصصی اولویت دار 1⃣ نشست تخصصی الگوی فقهی مدیریت آب 2⃣ نشست تخصصی الگوی فقهی کشاورزی 3⃣ نشست تخصصی الگوی فقهی مطالعات نجومی 4⃣ نشست تخصصی نظریه فقهی کرسی 5⃣ نشست تخصصی: طبیب مشاور مغز، اعصاب و حافظه 6⃣ نشست تخصصی: الگوی جدید خدمت در مساجد بازار 7⃣ نشست تخصصی: الگوی جدید تأمین اجتماعی 8⃣ نشست تخصصی: الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی 9⃣ نشست تخصصی: الگوی فقهی زینت در مقایسه با مکتب هنری فرمالیسم پژوهش مدرسه هدایت - شنبه ۶خرداد ۱۴٠۲ https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی روز یک شنبه ۷ خرداد ۱۴٠۲ در شهر ملارد برگزار شد.(به فضل الهی) https://eitaa.com/olgou4
۱۳ پیشنهاد عملیاتی برای اصلاح فرهنگ عمومی شهر ملارد 👌از نظر مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی، اختلال در فرهنگ عمومی یک شهر به اختلال در روابط انسانی مردم بازگشت دارد. به عبارت بهتر: اگر در ۱۳ حوزه ۱- رابطه انسان با امام، ۲- رابطه انسان با معلم، ۳- رابطه انسان با همسایه، ۴- رابطه انسان با خانواده، ۵- رابطه انسان با دوست، ۶- رابطه انسان با دشمن، ۷- رابطه انسان با شریک شغلی، ۸- رابطه انسان با طرف معامله، ۹- رابطه انسان با فقیر، ۱٠- رابطه انسان با یتیم، ۱۱- رابطه انسان با ابن سبیل، ۱۲- رابطه انسان با همسفر و ۱۳- رابطه انسان با مهمان، اختلال ایجاد شود؛ فرهنگ عمومی جامعه به مشکلاتی مانند: طلاق، ربا، اعتیاد، مشاغل حرام، بی حجابی، بی تفاوتی نسبت به مسائل بین المللی و... مبتلا می شود. 👌برای ایجاد اصلاح بنیادین در روابط انسانی ۱۳گانه، نیازمند تغییر در نظامات اجتماعی از طریق اجرای نظریات فقهی متعدد هستیم. به عنوان مثال: اصلاح نظام آموزش و پرورش را از طریق اجرای نظریه فقهی آموزش و پرورش آینده، اصلاح نظام اقتصادی را از طریق اجرای فقه المکاسب، اصلاح نظام مهندسی و معماری را از طریق اجرای مقررات فقهی ساختمان و اصلاح نظام مدیریت شهری را از طریق اجرای نظریه فقهی مدیریت شهری محله محور دنبال می کنیم.(به فضل الهی) 👌در کنار پی گیری فرآیند پیچیده نظام سازی، ۱۳ اقدام اورژانسی برای ترمیم فرهنگ عمومی شهر ملارد در حوزه های ۱- تقویت مفهوم تفریح محله ای و خانگی، ۲- گسترش فرهنگ تغذیه طیب( راه اندازی باغچه طیبات)، ۳- آموزش روش هاي تنظیم روابط انسانی ۱۳ گانه در مدارس و مساجد، ۴- آموزش تدابیر ۲۵ گانه پیشگیری از بیماری به مردم، ۵- اجرای الگوی جدید خدمات محله ای در مساجد (۴٠ خدمت)، ۶- ارزیابی شهر بر اساس شاخصه های پیشرفت اسلامی، ۷- گسترش اطلاعات مردم درباره سیاست خارجی قبل از ظهور و مناطق جغرافیائی ظهور، ۸- توجه جدی به موضوع مهم بازی کودکان و ارزیابی صحیح شخصیت، ۹- معرفی مشاغل برتر ۴ گانه به مردم، ۱۰- اجرای الگوی جدید زیارت، ۱۱- ساخت بازار موقت برای تجارت مردم و فقراء، ١٢- ساخت دار واسعه (خانه ویلائی) به جای آپارتمان و ۱۳- اعطای زمین رایگان به مستأجرها، پیشنهاد می شود. حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) نشست تخصصی تبیین الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی- یک شنبه ۷ خرداد ۱۴٠۲- شورای فرهنگ عمومی شهر ملارد https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: تبیین الگوی جدید خدمت در مساجد محلات روز دوشنبه ۸ خرداد ۱۴٠۲ در شهر ملارد برگزار گردید.(به فضل الهی) https://eitaa.com/olgou4
⚡️الگوی جدید خدمت در مساجد محلات چه می گوید؟/ صلات چهار هزار معنا برای اداره جامعه پیشنهاد می کند! 👌برای تبیین "جایگاه الگوی جدید خدمت در مساجد محلات" و ارتقای جایگاه امام جماعت در مساجد محلات -در اذهان نخبگان- سه پرسش بنیادین را بررسی می کنیم: 👌پرسش اول: الگوی حکمرانی اسلام چه ویژگی هائی دارد؟ و چه تفاوتی میان حکمرانی مبتنی بر توسعه غربی و الگوی پیشرفت اسلامی وجود دارد؟ (جواب اجمالی: مطابق آیه ۴۱ از سوره حج، الگوی حکمرانی اسلام دارای چهار بُعد ۱- صلات، ۲- زکات، ۳- امربه معروف و ۴- نهی ازمنکر است. برنامه ریزی عمیق و فقیهانه برای این ۴ موضوع، جمهوری اسلامی را از آزار مفاهیم توسعه غربی و اسناد بین المللی نجات خواهد داد.) 👌پرسش دوم: چرا صلات به عنوان رکن اول در الگوی حکمرانی اسلام معرفی شده است؟ به دلیل کدام ویژگی، صلات به عنوان رکن اول نظام سازی تعریف شده است؟ (جواب اجمالی: در صلات چهار هزار معنا تعبیه شده است.(کافی ج ۳: حماد ابن عیسی از امام صادق علیه السلام: لِلصَّلاَةِ أَرْبَعَةُ آلاَفِ حَدٍّ .) و اقامه صلات به معنای ترویج و گسترش ۴٠٠٠ معنا در جامعه می شود. به عبارت دیگر: اقامه صلات به گسترش مفاهیم و تفکر در جامعه کمک می کند و در مرحله بعد، افراد مبتنی بر این مفاهیم در حل مشکلات خود و جامعه مشارکت می کنند. مدرسه فقهی هدایت، شرح مفاهیم چهار هزار گانه صلات را در ۴ بخش: ۱- معانی مطرح در اذکار نماز، ۲- معانی مطرح در شکل نماز، ۳- معانی مطرح در زمانهای نماز و - معانی مطرح در مقدمات و تعقیبات نماز، تشریح و دسته بندی و پی گیری می کند. ) 👌پرسش سوم: صلات و چهار هزار معنای مطرح در آن، از طریق چه ساختاری در جامعه گسترش می یابد؟ (جواب اجمالی: اقامه صلات و گسترش معانی عظیم الشأن آن از طریق چهار ساختار ۱- مساجد محله (مساجد تقویت کننده خانواده )، ۲- مساجد بازار (مساجداحیاء كننده طلب حلال)، ۳- مساجد اعظم (مسجد اداره کننده شهر) و ۴- مساجد اربعه اسلام (مساجد تعیین کننده سیاست جهانی اسلام) برنامه ریزی و احياء می شود. مدرسه فقهی هدایت، در قالب ۴ جدول، الگوی اقامه معانی صلات را در جامعه را تبیین می کند. ( ۱- جدول خدمت در مسجد محله، ۲- جدول خدمت در مسجد بازار، ۳- جدول خدمت در مسجد اعظم و ۴- جدول خدمت در مساجد جهانی اسلام) حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت)- نشست تخصصی تبیین الگوی جدید خدمت در مساجد محلات- دوشنبه ۸ خرداد ۱۴٠۲- ملارد 🎞فیلم مرتبط: https://eitaa.com/olgou4/5305 https://eitaa.com/olgou4
⚡️بازدید از هلدینگ رایزکو- صفادشت ۷ خرداد ۱۴٠۲ https://eitaa.com/olgou4
️ ️⚡️چگونه تورم را مهار کنیم؟ 👌فقه المکاسب به دنبال تحقق اصلاحات ساختاری در هفت محور: ۱- اصلاح ذهنیت مردم درباره مشاغل مطلوب و مشاغل نامطلوب، ۲-توجه دادن به مطلوبیت های غیرقابل انکار الگوی تولید غیر متمرکز (خصوصاََ در حوزه غذا)، ۳- ساخت بازارهای موقت متعدد و زمینه سازی برای تجارت مردم و محرومین، ۴- اصلاح اختلالات سه گانه در حوزه معامله و تبادل (اختلال در عقود معامله، اختلال در قیمت گذاری و تسعیر و اختلال در تعریف پول)، ۵- توجه به اصل عدم تقویت کافر در معاملات بین المللی، ۶- احیای الگوهای تأمین مالی اسلامی و ۷- مدیریت سرفصل های غیر اقتصادی مؤثر بر حوزه اقتصاد هستیم. 👌راه حل های کوتاه مدت فقه المکاسب برای مهار تورم، شامل هفت اقدام سریع الاثر برای بازگشت امید به مردم است. (سریع الاثر یعنی: دو ماه) معاونت فقه المکاسب مدرسه هدایت- چهارشنبه ۱٠ خرداد ۱۴٠۲ 🗞مطالعه مبانی فقه المکاسب در مقایسه با اقتصاد کلان (۶۴۸ صفحه) https://eitaa.com/olgou4/3282 https://eitaa.com/olgou4
⚡️معرفی مسائل اقتصادی ایران بر اساس فقه المکاسب 👌سرفصل های فقه المکاسب با تبویب جدید در مقایسه با مفاهیم اقتصاد کلان به شرح زیر است: 👌 محور اول: روش تحقیق فقهی در مقایسه با روش تحقیق های پوزیتویستی در حوزه اقتصاد چه مزیت هائی دارد؟ + معرفی اصل اشراف در تحقیق و توصیف 👌محور دوم: بررسی مفاهیم پایه و مبانی نظری حوزه اقتصاد در قالب پنج پرسش ( بررسی مفهوم سود، مفهوم کنز، اقتصاد و رذائل اخلاقی، اقتصاد و عبادت، اقتصاد و برکت و...) 👌محور سوم: طبقه بندی صحیح از مشاغل کدام است؟ و معیارهای اصلی طبقه بندی مشاغل چیست؟ (معرفی مشاغل مطلوب + معرفی مشاغل ممحوق) 👌محور چهارم: معرفی تفصیلی ویژگی های الگوی تولید از منظر انبیاء + تبیین ارتباط الگوی تولید و اصل عدالت، ارتباط الگوی تولید و حفظ محیط زیست، ارتباط الگوی تولید و سلامت، ارتباط الگوی تولید و کاهش مصرف انرژی و... 👌محور پنجم: معرفی تفصیلی ویژگی های پنج گانه سازه بازار در اسلام + رایگان بودن بازار، دادگاه و تعزیر در بازار، مسجد بازار، منابع مالی ساخت بازار و جانمایی صحیح محل ساخت بازار 👌 محور ششم: معرفی ارکان سه گانه تبادل و معامله میان بایع و مشتری ( ۱- معامله و تبادل در قالب عقود مبادله + تبیین حق خیار و عظیمه اقاله، ۲- تسعیر اختیاری میان بایع و مشتری و ۳- استفاده از پول دارای مالیت در معامله میان بایع و مشتری) 👌محور هفتم: تبیین اصل مترقی عدم تقویت کافر در تجارت شهری و تجارت بین الملل + تبیین معانی ۵ گانه کفر در قرآن 👌محور هشتم: تبیین روش های تأمین مالی از منظر انبیاء (انفاق، انفال، وقف، زکات، خراج، دیات، قرض الحسنه و خمس + تبیین آثار نکبت بار تأمین مالی ربوی و قمار محور) 👌محور نهم: تبیین موضوعات غیر اقتصادی بسیار مؤثر بر اقتصاد (تزکیه و اقتصاد، امامت و اقتصاد، نفی سبیل و اقتصاد، نظم و اقتصاد، عبرت های اقتصادی و... ) معاونت فقه المکاسب مدرسه هدایت - شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ 🗞پی نوشت: بحث تورم و بحث ارز واسط دلار در ذیل بحث سوم از محور ششم تحلیل گردیده است. https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 توضیحات حجت الاسلام علی کشوری درباره نظریه اسلام ناب (نظریه جامعیت اسلام) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر (شامگاه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲) / ۷ دقیقه ❓اسلام ناب یعنی رجوع به آیات و روایات برای حل مشکلات حوزه های مسکن و معماری، سلامت، آموزش و پرورش، کشاورزی و... 🗞فیلم کامل برنامه: http://www.telewebion.ir/episode/0x6e0af13 https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 توضیحات حجت الاسلام علی کشوری درباره معنای صحیح مردمی سازی امور و تفاوت آن با معنای بخش خصوصی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر (شامگاه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲) / ۴دقیقه ❓ واگذاری ۱۰ میلیون قطعه زمین ۱۰۰۰ متری به مستأجران برای حل مشکل مسکن و استفاده از معادلات طب اسلامی برای پیشگیری از بیماری از راه حل های حوزه های علمیه برای حل مشکلات مردم است! 🗞فیلم کامل برنامه: http://www.telewebion.ir/episode/0x6e0af13 https://eitaa.com/olgou4
⚡️برای حل مشکل مستأجران ۱۰ میلیون قطعه زمین ۱۰۰۰ متری به مردم واگذار کنید! 🗞آشنایی بیشتر با مقررات فقهی ساختمان https://eitaa.com/olgou4/3356 https://eitaa.com/olgou4
⚡️راه حل مسئله تورم به زبان ساده 👌تورم و گرانی (غلاء السعر) ریشه در اختلال های متعدد میان طرف بایع و طرف مشتری دارد و نباید راه حل علاج آن را بر اساس پیشنهادهای معیوب اقتصاد کلان مبنی بر تثبیت قیمت ارز، کاهش میزان نقدینگی و... دنبال کنیم: برخی از علت های غلاء السعر مبتنی بر مفاهیم فقه المکاسب به شرح زیر است: الف: وقوع اختلال شدید در تحقق طبقه بندی صحیح از مشاغل و دور شدن مردم از مشاغل صحیح ۱- کشاورزی، ۲- باغداری، ۳- دامداری، ٤- خياطي و ٥- تجارت عمومی (عدم تحقق مشاغل برتر، ایران را از حیث تأمین غذا و لباس در حد ۲۲ میلیون تن در سال به خارج وابسته نموده است.) ب: ترجیح الگوی تولید صنعتی و کارخانه ای به الگوی تولید محله ای و خانواده محور -خصوصاً در حوزه غذا- به افزایش تورم مصرف کننده انجامیده است. در الگوی تولید صنعتی قیمت ها به عنوان تابعی از سود سرمایه دار تعریف می شود و افسانه رقابت و شورای معیوب رقابت، قدرت رقابت با سود کلان سرمایه دارها را ندارد. (اجرای قانون مترقی احیای موات و توزیع عمومی زمین رایگان میان مردم و ساخت دار واسعه از زیرساخت های مهم تولید غیر متمرکز و بالتبع کاهش قیمت ها است.) ج: توزیع متمرکز و مگامال های معیوب یکی از علت های اصلی تورم و گرانی و احتکار در کشور است. برای حل مشکل افزایش قیمت ها، دولت و واقفین باید هزینه توزیع کالا در کشور را از طریق ساخت بازارهای موقت صفر کنند. بازار موقت مکانی ثابت دارد ولی بهره برداری از آن به صورت روزانه و رایگان است و براساس تحقیقات میدانی مدرسه فقهی هدایت، زمینه ساز توزیع ارزان حدود ۵۰۰ قلم از کالاهای مرتبط با معیشت خانوار است! د: عدم جریان عقود اسلامی در مبادلات مردمی و تسعیرهای متعدد حکومتی و استفاده از پول اعتباری، از دلایل مهم غلاء السعر و تورم محسوب می شود. البته از منظر تحقیقات مدرسه فقهی هدایت، "موضوعات ثلاثه بند د از بسته فقهی مهار تورم" در شرایط تولید و توزیع متمرکز و تحقق طبقه بندی مدرن از مشاغل قابلیت اجرای حداقلی دارد. (مدیریت غلاء السعر از منظر فقه، راه حل های تکمیلی دیگری هم دارد.) 👌 مکرراً گفته ایم: دو اقدام واگذاری ۱۰ میلیون قطعه زمین رایگان ۱۰۰۰ متری و ساخت گسترده بازارهای موقت در محل های ثابت، در یک دوره زمانی ۲ ماهه، ضمن توسعه امیدواری در مردم ایران، اژدهای هفت سر تورم در ایران را به صورت جدی مدیریت خواهد کرد! به عبارت بهتر: مدیریت تورم از مدیریت انتظارات تورمی (بخوانید: امیدوار کردن مردم به حل مشکلات اقتصادی) آغاز می گردد و هیچ اقدامی مانند اجرای قانون مترقی احیای موات و ساخت دار واسعه و ساخت بازارهای موقت، قدرت امید آفرینی و مدیریت سریع انتظارات تورمی را ندارد. 👌متأسفانه برخی از طلاب و اساتید مانند آقای علوی بروجردی به جای عبرت گیری از اجرای نظریات اقتصاد کلان در ایران و پذیرش استنباط های ضابطه مند جدید در حوزه مکاسب و اقتصاد، مردم و مسئولین را به اجرای نظریات و استدلالهای معیوب اقتصاددان های بی سواد غربی (مانند فریدمن) ارجاع می دهند. حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) - بازخوانی بسته فقهی تحلیل و مهار تورم - بامداد پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - قم مبارک https://eitaa.com/olgou4
⚡️برنامه هفتم و اولویت های تمدنی... 👌برخی از دوستان درباره برنامه هفتم و روش اصلاح آن می پرسند. اصلاح این برنامه را در جملات زیر دنبال کنید: ۱- برنامه هفتم و قانون مترقی احیای موات ۲- برنامه هفتم و خانه ویلایی ۳- برنامه هفتم و پیشگیری از بیماری ۴- برنامه هفتم و تحول در آموزش و پرورش ۵- برنامه هفتم و محله محوری ۶- برنامه هفتم و مشاغل برتر (مشاغل پنج گانه توصیه شده توسط پیامبران) معاونت پژوهش مدرسه فقهی هدایت - شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره پیاده روی مرتبط با زیارت اربعین/ نه دسته معنا در زیارت اربعین به بشر مدرن معرفی می شود! 👌ارائه یک روایت خوب و فقیهانه از اسرار مطرح در متن زیارت اربعین و پیاده روی جهانی مرتبط با آن، یک تکلیف قطعی و واجب محسوب می شود و هرکس به اندازه استطاعتش بر این تکلیف پر بهره مکلف است. از منظر مباحثات مطرح در الگوی جدید زیارت -که بخشی از علوم مرتبط با فقه الامام است- برخی از آثار این پدیده عظیم الشأن به شرح زیر است: 👌اولین اثر این زیارت عظیم الشأن، تقویت قدرت سیاسی و مدیریتی برای مقام امام علیه السلام است و مصداقی برای مفهوم نصرت امام علیه السلام محسوب می شود. ورود بیش از ۲۱ میلیون نفر به کربلا در سال ۱۴۰۱ به ترویج جهانی مقام مدیریتی و سیاسی امام علیه السلام کمک می کند و به معنای معرفی الگوی جدید مدیریت و سیاست دنیا در آینده است (زیارت اربعین و سیاست) 👌دومین اثر این زیارت بزرگ، ایجاد پاکسازی و طهارت و تزکیه برای زائر است. مصادیق مختلفی از ظلمات ۲۰ گانه مطرح در عالم دنیا از طرق مختلفی مانند: ۱- غذاهای غیر طیب، ۲- معادلات وهمی و ظنی پوزیتویستی، ۳- روابط انسانی آلوده به غیبت، تهمت، اهانت و... ۴- آلودگی های تاریک کننده جنسی، ۵- آلودگی های ناشی از تحقیر یتیم و فقیر و ... در قلب -به عنوان امیرالجوارح- و سایر اعضاء وارد شده است و حرکت انسان به سوی عبودیت و معرفت را سخت نموده است. زیارت امام علیه السلام مسیری تعریف شده برای دستیابی به طهارت و پاکی و رهایی از این ظلمت ها محسوب می شود. (زیارت اربعین و طهارت و پاکسازی قلب) 👌سومین اثر مهم مطرح در زیارت اربعین، تحقق و تجربه پدیده آخرالزمانی نظم اختیاری و نظم مبتنی بر تنظیم روابط انسانی است. با پیشتازی برادران عراقی در تحقق وصف کرم و ایثار و کمک فرعی سایر مردم، مفهوم جدیدی از نظم بر اساس اخوت و ایثار در زیارت اربعین مشاهده می شود و کنترل های جبری مرسوم در جوامع مدرن در طول این پیاده روی گسترده حذف می گردد. در زیارت اربعین نظمی مردم پایه به همراه دخالت حداقلی دولت در جریان است. (زیارت اربعین و نظم اختیاری غیر جبری) 👌 چهارمین اثر زیارت اربعین بازنگری در مفاهیم پایه اقتصاد کلان است. تعریف جدیدی از سود، گنج و هزینه در زیارت اربعین عملیاتی و تئوریزه می شود. تأمین بیش از ۵۰۰ میلیون وعده غذایی و نوشیدنی های متعدد گرانقیمت و گرمایش و سرمایش و اسکان و ده ها خدمت متنوع دیگر برای مردم زائر به معنای اعتقاد مردم به مفاهیم جدیدی از سود، پس انداز و کنز و رونق کسب و کار است. زیارت اربعین، یک رفرنس قوی برای ابطال نظریات آدام اسمیتی و کینزی در حوزه اقتصاد است و مفاهیم جدیدی در حوزه اقتصاد را به مردم معرفی می کند. (زیارت اربعین و اقتصاد) 👌پنجمین اثر زیارت اربعین گسترش عبرت در افراد است. مرور آثار شومِ غفلت از مقام امام علیه السلام در حادثه كربلا و مرور نکبت های ناشی از عدم نصرت امام، برای همه افراد عبرت آفرین و شخصیت ساز است و آرزوی زندگی با امام علیه السلام و نصرت او را در دلها زنده می کند. (زیارت اربعین و عبرت) 👌در نشست تخصصی کارکردهای تمدنی زیارت اربعین، آثار زیارت بزرگ اربعین در حوزه های تولید علم، ارزیابی و فرقان، نفی سبیل و خود کنترلی و بیان و شعر را هم تشریح می کنیم. (به فضل الهی) حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) تبیین کارکردهای تمدنی زیارت اربعین - بامداد یک شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - قم مبارک https://eitaa.com/olgou4
⚡️آغاز دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه در بنیاد هدایت 👌به فضل الهی دوره مباحثاتی ۱۰ جلسه ای با موضوع مسجد و اداره جامعه از امروز در بنیاد هدایت قم آغاز می گردد. 👌در این دوره مباحثاتی به هفت پرسش اساسی درباره نقش مسجد در اداره جامعه پاسخ داده می شود. معاونت پژوهش مدرسه فقهی هدایت - سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ @olgou4
AudioCutter_مسجد و اداره جامعه - جلسه اول ۲۳ خرداد ۱۴۰۲.mp3
28.02M
🔈 صوت دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه - جلسه اول - سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - بنیاد هدایت ❓تبیین سرفصل های دوره (۷ پرسش درباره مسجد) https://eitaa.com/olgou4
⚡️نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه به زودی افتتاح می شود! 👌در حال راه اندازی یک نمایشگاه مفهومی برای "تبیین ارتباط مسجد و اداره جامعه" هستیم. هدف این نمایشگاه ارتقای درک مسئولین و نخبگان از کارکردهای بی بدیل مسجد است. 👌در نمایشگاه مفهومی "مسجد و اداره جامعه" به ۷ پرسش اساسی زیر درباره مسجد پاسخ داده می شود: ۱- قواعد اصولی استنباط از آیات و روایات مرتبط با مسجد و صلات کدام است؟ ۲- مفاهیم پایه اداره مسجد چیست؟ ۳- ساختار خدمات قابل ارائه در مسجد کدام است؟ ۴- برنامه های اجرایی مساجد تمدن ساز کدام است؟ ۵- ابزارهای ارتباطی و اجرایی یک مسجد کدام هستند؟ ۶- روش های تأمین مالی برای یک مسجد تمدن ساز کدام است؟ ۷- کارکرد کتابخانه تخصصی پشتیبان مسجد و مدرسه علمیه یک مسجد کدام است؟ 👌 مهمترین بخش نمایشگاه تخصصی مسجد و اداره جامعه، کتابخانه تخصصی مسجد است؛ که در آن ۹ دسته کتاب در اختیار امام جماعت و مسئولین مسجد قرار می گیرد. کتابخانه تخصصی مسجد و اداره جامعه، کتاب های مرتبط با ۱- مفهوم امامت، ۲- مفهوم علم، ۳- مفهوم تزکیه، ۴- مفهوم مکاسب، ۵- مفهوم عبرت، ۶- مفهوم نظم، ۷- مفهوم فرقان، ۸- مفهوم بیان و ۹-مفهوم نفی سبیل را عرضه و منتشر می کند! 👌دریک فرآیند تکاملی و تدریجی برای پشتیبانی از مساجد اعظم و مساجد بازار و مساجد محلات یک شهر، یک مدرسه علمیه چابک در محل مسجد اعظم طراحی و تأسیس می شود. https://eitaa.com/olgou4
⚡️دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه از روز دوشنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ در شهر قم آغاز شده است‌. ❓هر روز ساعت ۵ صبح 🗞معرفی سرفصل های دوره: https://eitaa.com/olgou4/5355 https://eitaa.com/olgou4
AudioCutter_مسجد و اداره جامعه - جلسه دوم ۲۴ خرداد ۱۴۰۲.mp3
33.78M
🔈 صوت دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه - جلسه دوم - چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - بنیاد هدایت ❓بررسی پرسش اول دوره: روش استنباط از آیات و روایات مرتبط با مسجد چگونه باشد؟ (تبیین ساختار مباحث فقه البیان) https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: مدیریت تحولات مبتنی بر مفهوم هدایت روز دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ در مرکز تخصصی حوزه علمیه مشکات برگزار می گردد. (به فضل الهی) https://eitaa.com/olgou4
AudioCutter_مسجد و اداره جامعه - جلسه سوم ۲۵ خرداد ۱۴۰۲.mp3
30.58M
🔈 صوت دوره مباحثاتی مسجد و اداره جامعه - جلسه سوم - پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - بنیاد هدایت ❓بررسی پرسش اول دوره: شرح قاعده بیان مبتنی تأمل https://eitaa.com/olgou4