هوالشافی
با خبر شدیم که فاضل گرامی جناب حجت الاسلام ایمان اشتری زید عزه به دلیل سانحه در بستر بیماری هستند؛ از محضر حضرت رب العالمین برای ایشان طلب عافیت و سلامت داریم!
@olgou4
👌به فضل الهی: نشست تخصصی نظریه مدیریت شهری محله محور روز دوشنبه ( ۱۰ مرداد ۱۴۰۱) در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار می گردد
🗞لطفا پیشخوان این نشست را مطالعه کنید:
https://eitaa.com/olgou4/3978
#مدیریت_شهری_محله_محور
#زندگی_در_محله
#نقد_بخش_یازدهم_سند_ضاله_2030
@olgou4
⚡️برخی از کتاب ها و گزارش های مدرسه فقهی هدایت درباره نظریه مدیریت شهری محله محور
#مدیریت_شهری_محله_محور
@olgou4
👌به فضل الهی: دومین نشست تخصصی نظریه مدیریت شهری محله محور روز چهار شنبه ( ۱۲ مرداد ۱۴۰۱) در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار می گردد
🗞لطفا پیشخوان این نشست را مطالعه کنید:
https://eitaa.com/olgou4/3978
#مدیریت_شهری_محله_محور
#زندگی_در_محله
#نقد_بخش_یازدهم_سند_ضاله_2030
@olgou4
⚡️پیشرفت شهر را بر اساس بسته جدیدی از شاخصه ها، ارزیابی می کنیم!
👌به فضل الهی: برای ارزیابی وضعیت پیشرفت کشور، یک بسته شاخصی جدید را طراحی کرده ایم و در فقه الفرقان آن را تبیین می نمائیم. این بسته شاخصی ۱۲ محور بحثی دارد؛ که در یک حوزه به تبیین شاخصه های ارزیابی پیشرفت شهر می پردازد.
⚡️شاخصه هائی مانند: ۱- کاهش سفرهای درون شهری، ۲- کاهش ساختاری تولید زباله، ۳- تنوع در ایده های مرتبط با تفریح غیر متمرکز شهری، ۴- تناسب کالبد شهر با اصل مترقی تجارت عمومی، ۵- میزان استفاده از درختان و درختچه های معطر، ۶- ارائه خدمات زیرساختی به شهروندان برای امداد غیر متمرکز فقرا و... بخشی از شاخصه های پیشرفت اسلامی در حوزه مدیریت شهری محسوب می شوند.
👌جهت گیری ساختاری این شاخصه های جدید، تحقق تدریجی محلات سه گانه اسلامی است و ذهنیت مدیران شهری و مردم در راستای تحقق محلات مستقل، محلات وابسته و محلات اضطراری هدایت می کند.
👌 شایان ذکر است که : تحقق مفاهیم پایه شهر اسلامی را (۱- روابط انسانی صحیح در حوزه های سیزده گانه، ۲- تسخیر شئ پایه در ۲۰۰ حوزه پرکاربرد و ۳- استفاده از اسماء الهی در مدیریت) وابسته به تحقق و احیای مفهوم فقهی محله (محیط همسایگی) می دانیم.
حجت الاسلام علی کشوری - تبیین اجمالی شاخصه های جدید ارزیابی شهر - بامداد چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - قم
#شاخصه_های_پیشرفت
#محلات_سه_گانه_اسلامی
#مدیریت_شهری_محله_محور
@olgou4
⚡️امید آفرینی چگونه محقق می شود؟
👌در یک جمله: پرداختن به مسائل امید آفرین، طریق اصلی تحقق امید در جامعه است و مراد از مسائل امید آفرین، مسائل بسیار مرتبط با حوائج و نیازهای مردم است.
👌در رأس مسائل امید آفرین ۱۲ مسئله ۱- تغییر الگوی ساخت مسکن، ۲- تأکید بر محله محوری، ۳- ارتقای سطح سلامت جامعه، ۴- آموزش و پرورش هویت ساز، ۵- محرومیت زدائی ساختاری، ۶- تغییر در الگوی مدیریت راهبردی، ۷- تغییر در مدل قدیمی سازمان برنامه و بودجه، ۸- عمومی کردن تجارت، ۹- تحول در الگوی پخش اخبار صدا و سیما، ۱۰- حذف قوانین مزاحم در همه حوزه ها، ۱۱- فرعی کردن مونیتورینگ در فرآیندهای امنیتی کشور و ۱۲- عدم استفاده از نظریات ناکارآمد در اداره کشور (علت ناکارآمدی های کشور استفاده از نظریات سند توسعه پایدار 2030 و اسناد بین المللی است) خودنمایی می کند!
👌در تئوریزه کردن مسائل امید آفرین باید به دو اصل پی گیری مردمی این مسائل و رجوع روشمند به منابع وحیانی در تحلیل های کارشناسی، توجه ویژه ای داشته باشیم. نادیده گرفتن مردمی شدن، خدمات مرتبط با این مسائل را گرانتر و زمان تحقق آنها را دیرتر می نماید. همچنین اگر منابع وحیانی را مبنای تحلیل های کارشناسی قرار ندهیم؛ #تحلیل_های_فلج_کننده مطرح در اسناد بین المللی کشور را بیچاره خواهد کرد.
حجت الاسلام علی کشوری - تبیین الگوی ملی امید آفرینی- پنج شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - حوزه علمیه قم
#الگوی_ملی_امید_آفرینی
#مسائل_امید_آفرین
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
@olgou4
⚡️طرح تمدنی مدرسه هدایت چه می گوید؟
👌از نظر مدرسه فقهی هدایت، تمدن ضاله و معیوب مدرنیته، چهار انحراف بزرگ را بر زندگی بشر تحمیل کرده است و بالتبع برای ساخت تمدن اسلامی مواجهه روشمند با این چهار انحراف یک ضرورت است.
👌انحراف اول تمدن مدرنیته، ایجاد اختلال در روابط انسانی و گسترش فردگرایی و تنهایی در جوامع مختلف است. (برای تبیین معادلات وحی در مسئله تنظیم روابط انسانی، فقه نظام در ۹ محور ۱- فقه الامام، ۲- فقه العلم، ۳- فقه التزکیه، ۴- فقه المکاسب، ۵- فقه العبرة، ۶- فقه النظم، ۷- فقه الفرقان، ۸- فقه البیان و ۹- فقه نفی سبیل، پایه گذاری شده است.)
👌انحراف دوم تمدن مدرنیته، ارائه یک الگوی غلط و همراه با تالی فاسد فراوان -در حوزه های سلامت، محیط زیست و اخلاق- برای تصرف در طبیعت است. مبنای اصلی این الگوی غلط، ارائه توصیف ناقص و غلط از عناصر تشکیل دهنده عالم است. ( برای تبیین معادلات وحی در مسئله تسخیر طبیعت، فقه الخلق در ۱۰ محور ۱- جدول فقهی خصلت، ۲- جدول فقهی بنیاد، ۳- جدول فقهی زمان، ۴- جدول فقهی عِماد، ۵- جدول فقهی زینت، ۶- جدول فقهی سببیت (جدول تسخیر)، ۷- جدول فقهی تغییر، ۸- جدول فقهی طبقه بندی اشیاء، ۹ - جدول فقهی حیازت و ۱۰ - و جدول فقهی نفی تشبیه، پایه گذاری شده است.)
👌انحراف سوم تمدن مدرنیته، ارائه یک تصویر مبهم و همراه با انکار از اسباب باطنی عالم است. انسانهای مدرن گزارشی دقیق از اسباب باطنی عالم در اختیار ندارند و بالتبع از این اسباب موثر در زندگی خود استفاده نمی کنند. ( برای تبیین معادلات وحی در مسئله اسباب باطنی عالم، فقه علوم غریبه در محورهائی مانند: ۱- معرفی جن و اقسام آن و تبیین مناسک مرتبط با عدم اختلاط در زندگی انسان و جن، ۲- معرفی ملائکه و مدبرات اربعه و تبیین چگونگی تاثیرگذاری ملائکه بر زندگی انسان، ۳- تبیین چگونگی ارتباط با عالم اموات و ارواح بر اساس بازخوانی عمیق مفهوم زیارت، ۴- تبیین اجمالی مفهوم تنزل امر در آسمانهای هفت گانه و تبیین اتفاقات امری در هر آسمان، ۵- تبیین مفهوم حجاب و سرادق، ۶- تبیین مکانیزم مدیریت بت خانه ها در اقوام اولین (بررسی تجربه های اقوام اولین در ارتباط میان انسان و جن)، ۷- بررسی تأثيرات آسمانِ رفیع بر زمین (بررسی تاثیر کواکب، نجوم، مصابیح و قمر و شمس بر زندگی)، ۸- معرفي اجمالی علومی مانند علم اعداد و جداول اوفاق، علم حروف و اسماء، علم جعفر و... تبیین شده است.)
👌انحراف چهارم مدرنیته، معرفی ناقص خداوند متعال و نادیده گرفتنِ نقش تام مقام ربوبی در اداره عالم است. مدرنیته عملاً خداوند را به عنوان یک مهندس بازنشسته معرفی می کند و بشر را از تکیه دادن به حضرت غنیِ حمید محروم کرده است. (برای معرفی مقام ربوبیت، فقه التسبیح در محورهایی مانند ۱- تبیین تفصیلی معنای سبحان الله، ۲- تبیین تفصیلی معنای الحمدلله، ۳- تبیین تفصیلی معنای لااله الا الله و ۴- تبیین تفصیلی معنای الله اکبر، تبیین تفصیلی معنای صلوات، ۵- تبیین تفصیلی ۹۹ اسم الهی با تأکید بر شرح تفصیلی اسم حسیب ( به دلیل مواجهه با مفهوم تنزل یافته سود در تمدن مدرنیته)، شرح تفصیلی اسم ذو انتقام (به دلیل مواجهه با تسامح حداکثری انسان مدرن در مسئله حق الناس ) و اسم مُسبب (به دلیل مواجهه با مفهوم ناقص علیت در منطق صوری و مفهوم ناقص متغیر در منطق سیستمی) پایه گذاری شده است.
حجت الاسلام علی کشوری - گفتگو با برخی از نخبگان کرج -چهارشنبه - پنجم محرم الحرام ۱۴۴۴ ( ۱۲ مرداد ۱۴۰۱) - کرج
🗞منبع:
https://nro-di.blog.ir/1401/05/13
#طرح_تمدنی_مدرسه_هدایت
#از_امام_بپرس
#تمدن_معیوب_مدرنیته
@olgou4
أَبَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِلْحَقِّ إِلاَّ إِتْمَاماً وَ لِلْبَاطِلِ إِلاَّ زُهُوقاً وَ هُوَ شَاهِدٌ عَلَيَّ بِمَا أَذْكُرُهُ
@olgou4