⚡️مقایسه اجمالی تفاوت های طبقه بندی فقهی از علم با طبقه بندی بیکنی از علم/ مهمترین رشته علمی برای بشر معرفه الامام است.
👌طبقه بندی فقهی علم دارای چند ویژگی مهم است؛ که در طبقه بندی بیکنی از علم این ویژگی ها وجود ندارد.
👌اول اینکه: محور این طبقه بندی کشف فقهی معادله برای تنظیم روابط انسانی است و نه کشف معادله برای تصرف در طبیعت.
👌 دوم آنکه: در مقام فهمِ معادلات اصلی و فرعی این طبقه بندی جدید، از ظرفیت تفکر در پنج سطحِ: ۱- روش تامل، ۲- روش تعقل، ۳- روش تدبر، ۴- روش تجرب و ۵- روش تفقه استفاده می کنیم. در حالیکه در طبقه بندی بیکنی فقط از ظرفیت تجربه استفاده می شود. البته تجربه پوزیتویستی با تَجرّب دینی هم متفاوت است.
👌سوم اینکه: به دلیل مضر بودن مدیریت متمرکز برای تنظیم صحیح روابط انسانی، در طبقه بندی فقهی از علم، تصرف در طبیعت و صنعت و کشاورزی و... میل به عدم تمرکز دارد و معادلات تصرفی فقهی متنوع و محله ای خواهد بود.
👌و نکته چهارم آنکه: مهمترین رشته علمی در طبقه بندی فقهی از علم ، مسئله انتخاب امام و مدیر به معنای عام آن است. آغاز تنظیم روابط انسانی را معرفه الامام می دانیم و امام شناسی تمدنی ما، ۱۴ سرفصل بحثی دارد. پاسخ به پرسش حیاتی ساخت یابی از منظر امام، اولین باب رشته علمی معرفه الامام است.
حجت الاسلام علی کشوری - تبیین نظریه سلطان - سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - کرمانشاه
#نظریه_سلطان
#معرفه_الامام
#ساخت_یابی_فقهی
@olgou4
👌بازدید از عبرتکده طاق بستان - سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - کرمانشاه
⚡️حجت الاسلام علی کشوری: روایات فعلی از اماکن باستانی غلط است و به اشکالاتی مانند تحریف، جعل و باستان پرستی مبتلا شده است. الگوی فقهی روایت امور باستانی را تولید کرده ایم. در این الگو عبرت -که عنصری برای تدبر است- به عنوان مفهوم محوری انتخاب شده است.
#الگوی_فقهی_روایت
#عبرتکده_طاق_بستان
#مواجهه_با_هجوم_یونسکو
@olgou4
👌بخشی از برنامه های ضد جمعیتی ؛ که در کشور اجرا می شود....
#توسعه_محرومیت_زاست
#برنامه_های_ضد_جمعیت
@olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌بخشی از برنامه های ضد جمعیتی ؛ که در کشور اجرا می شود.... #توسعه_محرومیت_زاست #برنامه_های_ضد_جمعی
⚡️⚡️در برنامه ریزی توسعه غربی ۱۵ عامل بر ضد جمعیت عمل می کند / فعالان حوزه جمعیت این موضوع را با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی پی گیری کنند...
👌 مشکلات جمعیتی کشور؛ فقط از طریق تقویت نهاد خانواده حل می شود و تقویت نهاد خانواده هم به طراحی مجدد فضای حاکم بر خانواده وابسته است. بعد از تتبع موضوع شناسی در اسناد برنامه ای کشور ۱۵ برنامه خطرناک ضد جمعیت و ضد خانواده را شناسائی کرده ایم.
👌یکی از برنامه های ضد جمعیت ساخت خوابگاه به جای ساخت خانه است. محیط فعلی آپارتمان ها (بخوانید: خوابگاه ها) به دلیل فقدان تفریح و تضعیف روابط انسانی؛ زمینه گسترش کمی و کیفی جمعیت را فراهم نمی آورد. لازم است سیاست های ساخت مسکن را تغییر دهیم. مسکن را باید در هویت محله ای طراحی کرد و مجلس یازدهم جمهوری اسلامی در تغییر قوانین ساخت مسکن رسالت بزرگی بر عهده دارد.
👌یکی دیگر از برنامههای ضد جمعیت؛ طرح مفاهیم ضد خانواده در حوزه بهداشت و درمان است. اسناد برنامه ای وزارت بهداشت -به دلیل تقلید از سازمان who- بر مبنای مفاهیم ضد جمعیت نوشته شده است. به عنوان مثال مفهوم مخالف شرع "سقط جنین ایمن" توسط سازمان بهداشت و درمان ایران پی گیری می شود.
👌 همچنین در حوزه سلامت، از برخی واکسن ها برای کنترل نسل استفاده می شود. برای تقویت مسئله جمعیت پیشنهاد راهبردی تغییر تعریف واکسن از تعریف معیوب انتقال بیماری ضعیف شده، به تعریف جدید و کارآمد "ترویج اقدامات محیطی، تغذیه ای و روحی تقویت کننده سلامت" را مطرح کرده ایم.
👌فقدان گفتگوی عمیق درباره فوائد رزقی، تربیتی، آخرتی و رفاهی خانواده یکی دیگر از موانع برنامه ای گسترش جمعیت است. بخش خبر صدا و سیما قدرت مفهوم پردازی متناسب با نهاد خانواده را ندارد و در بهترین وضعیت در حوزه جمعیت نقطه زنی می کند.
👌به فضل الهی در آینده نزدیک در نشستی تخصصی علاوه بر معرفی تفصیلی عوامل ضد خانواده در برنامه ریزی توسعه غربی، راه حل های الگوی پیشرفت اسلامی برای حوزه جمعیت را تبیین خواهیم کرد.
حجت الاسلام علی کشوری- تبیین برنامه جمعیتی الگوی پیشرفت - چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - قم مبارک
#برنامه_جمعیتی_الگو
#توسعه_محرومیت_زاست
@olgou4
👌شهر قم میزبان دوره مباحثاتی جدول جانمائی / ۳۱ مرداد لغایت ۹ شهریور ۱۳۹۹ / ساعت ۱۰ صبح..
⚡️جانمائی نظریات فقهی نقشه الگو در نظم موجود، در نظم مطلوب و در نظام فقه
☑️ هرشب ساعت ۲۲ پیاده فوری این دوره مباحثاتی در اختیار علاقه مندان به گفتگوهای فقهی الگوی پیشرفت قرار می گیرد. به فضل الهی
#جدول_جانمائی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
جلسه اول دوره مباحثاتی جدول جانمایی 990601.mp3
30.38M
🔉جدول جانمائی نظریات فقهی نقشه الگو - جلسه اول - ۱ شهریور ۱۳۹۹ - قم مبارک
⚡️موضوع جلسه اول: تفاوت های دوران پردازش الگوی پیشرفت اسلامی با دوران پرورش و پژوهش
#جدول_جانمائی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
جدول جانمائی-جلسه1.pdf
3.91M
🗒 پیاده فوری جدول جانمائی نظریات فقهی نقشه الگو - جلسه اول - ۱ شهریور ۱۳۹۹ - قم مبارک
⚡️موضوع جلسه اول: تفاوت های دوران پردازش الگوی پیشرفت اسلامی با دوران پرورش و پژوهش
#جدول_جانمائی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
جدول جانمائی- جلسه 2 -3 شهریور.MP3
40.13M
🔉جدول جانمائی نظریات فقهی نقشه الگو - جلسه دوم - ۲ شهریور ۱۳۹۹ - قم مبارک
⚡️موضوع جلسه دوم: تفاوت مدیریت پرسش در دوران پردازش الگوی پیشرفت اسلامی با دوران پرورش و پژوهش
#جدول_جانمائی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
⚡️توصیه های ۴گانه حجت الاسلام کشوری به مدیر دوره مباحثاتی جدول جانمائی
#اتقان×زمان
#جدول_جانمائی
@olgou4
جدول جانمایی - جلسه دوم.pdf
3.98M
🗒 پیاده فوری جدول جانمائی نظریات فقهی نقشه الگو - جلسه دوم - ۲ شهریور ۱۳۹۹ - قم مبارک
⚡️موضوع جلسه دوم: تفاوت های دوران پردازش الگوی پیشرفت اسلامی با دوران پرورش و پژوهش
#جدول_جانمائی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
جدول جانمائی - جلسه 3 - 3 شهریور.MP3
45.42M
🔉جدول جانمائی نظریات فقهی نقشه الگو - جلسه سوم - ۳ شهریور ۱۳۹۹ - قم مبارک
⚡️موضوع جلسه سوم: تبیین ابزار اول ایجاد موازنه در گفتگوهای دوران پردازش الگوی پیشرفت اسلامی (پرسش از حجیت)
#جدول_جانمائی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
جدول جانمائی نظریات فقهی نقشه الگو - جلسه سوم- ۳ شهریور ۱۳۹۹.pdf
8.04M
🗒 پیاده فوری جدول جانمائی نظریات فقهی نقشه الگو - جلسه سوم - ۳ شهریور ۱۳۹۹ - قم مبارک
⚡️موضوع جلسه سوم: تبیین ابزار اول ایجاد موازنه در گفتگوهای دوران پردازش الگوی پیشرفت اسلامی (پرسش از حجیت)
#جدول_جانمائی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
جلسه چهارم دوره مباحثاتی جدول جانمایی 990604.mp3
34.62M
🔉جدول جانمائی نظریات فقهی نقشه الگو - جلسه چهارم - ۴ شهریور ۱۳۹۹ - قم مبارک
⚡️موضوع جلسه چهارم: تبیین فوائد سه گانه برجسته سازی پرسش از حجیت در گفتگوهای دوران پردازش الگوی پیشرفت اسلامی
#جدول_جانمائی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
جدول جانمائی نظریات فقهی نقشه الگو - جلسه چهارم - 4 شهریور ۱۳۹۹.pdf
4.1M
🗒 پیاده فوری جدول جانمائی نظریات فقهی نقشه الگو - جلسه چهارم - ۴ شهریور ۱۳۹۹ - قم مبارک
⚡️موضوع جلسه چهارم: تبیین فوائد سه گانه برجسته سازی پرسش از حجیت در گفتگوهای دوران پردازش الگوی پیشرفت اسلامی
#جدول_جانمائی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌شهر قم میزبان دوره مباحثاتی جدول جانمائی / ۳۱ مرداد لغایت ۹ شهریور ۱۳۹۹ / ساعت ۱۰ صبح.. ⚡️جانمائی
جلسه پنجم دوره جانمائی
احتراماً به اطلاع علاقه مندان به گفتگوهای فقهی الگوی پیشرفت اسلامی می رساند: که پنجمین جلسه دوره بحثی جدول جانمائی امروز ساعت ۱۶ برگزار می شود.
#جدول_جانمائی
#نظام_سازی_فقهی
@olgou4
⚡️جدول تصمیم چیست؟
👌خروجی مباحثات جدول جانمائی، تولید جدول تصمیم برای دوران پردازش الگوی پیشرفت اسلامی است.
👌در جدول تصمیم -به صورت خلاصه- اطلاعات مربوط به حجیت، اطلاعات مربوط به ظرفیت و اطلاعات مربوط به نظام تصمیم ها درج می شود..
👌 اطلاعات جدول تصمیم ابزار پایه هماهنگ سازی و مدیریت دوران پردازش است و شبیه جزوه تولد نظریه در دوران پرورش الگوی پیشرفت اسلامی عمل می کند.
حجت الاسلام علی کشوری- پنج شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹- بیان فوائد جدول جانمائی - قم مبارک
#جدول_جانمائی
#جدول_تصمیم
#جمعه_انتظار
@olgou4
⚡️ابزارهای پرورشی مدرسه هدایت کدام است؟/ معرفی برگه شرح سوال، جزوه تولد نظریه و جدول تصمیم
👌در دوران پژوهش الگوی پیشرفت اسلامی، اطلاعات نهائی را در برگه شرح سوال تجمیع می کردیم. برگه شرح سوال سیر تنقیح یک سوال و سیر تبدیل یک سوال به حسن السوال را تبیین می کند.
👌در دوران پرورش الگوی پیشرفت اسلامی، جزوات تولد نظریه را طراحی کردیم. محققِ الگو بعد از یک بازه زمانی "حُسن الاستماع" و سپس "تضارب اولیه" با یک نظریه پرداز، برداشت نهائی خود از نظریه فقهی را در قالب الگوی ساخت تقریر می کرد.
👌در دوران پردازش الگوی پیشرفت اسلامی؛ اعضای اصلی قرارگاه یک نظریه فقهی، بعد از مرور برگه شرح سوال و مرور جزوه تولد نظریه، اطلاعات سه گانه مورد نیاز برای پردازش یک نظریه فقهی را در قالب جدول تصمیم، تدوین و منتشر می کنند. اطلاعات جدول تصمیم شامل گزارش اجمالی سیر حجیت، گزارش اجمالی ظرفیت شناسی زمان و مکان اجرای نظریه و گزارش نظام تصمیمات قابل اجرا در قرارگاه فقهی است؛ که در اختیار مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.
حجت الاسلام علی کشوری - معرفی ابزارهای پرورشی مدرسه هدایت - جمعه انتظار - ۷ شهریور ۱۳۹۹
#برگه_شرح_سوال
#جزوه_تولد_نظریه
#جدول_تصمیم
@olgou4
⚡️برگه شرح سوال؛ ابزار تنقیح سوال
👌در بحث های موضوع شناسی عرض کرده ایم: طلبه باید قدرت تنقیح پرسش های مدرن را داشته باشد. چگونگی تنقیح و تبدیل این پرسش ها به پرسش های بهتر در "برگه شرح سوال" تبیین می شود.
👌 تاکنون با این روش فقهی پرسش های مدرنی مانند ۱- چگونگی بهبود فضای کسب و کار، ۲- چگونگی تجمیع سرمایه برای بخش تولید، ۳- چگونگی هدایت نقدینگی، ۴- چگونگی ارزش گذاری برای پول کاغذی(معادله نشر اسکناس و معادله قیمت گذاری برای ارز واسط) و ۵- چگونگی کشف و علاج عدم توازن های جامعه تنقیح و تبدیل گشته اند.
حجت الاسلام علی کشوری- تبیین کارکردهای برگه شرح سوال - شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ - مدرسه مشکات - قم مبارک
#برگه_شرح_سوال
#جزوات_تولد_نظریه
#جدول_تصمیم
@olgou4
👌پرسش های الگوی پیشرفت اسلامی از برنامه هفتم کشور - شماره اول
❓چرا سازمان برنامه و بودجه هزینه های اقتصادی ناشی از دور بودن محل کار از محل خانه را محاسبه نمی کند؟
#نظام_سازی_فقهی
#پرسش_های_پایه
#برنامه_هفتم
@olgou4
👌نشست تخصصی معرفی طبقه بندی فقهی علوم/ چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ساعت ۱۱ صبح - خبرگزاری حوزه های علمیه....
📚طبقه بندی جدید علم از منظر فقه هدایت
#تحول_درحوزه
#نظام_سازی_فقهی
#طبقه_بندی_فقهی_علوم
@olgou4
طبقه بندی فقهی علوم_ خبرگزاری حوزه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹.mp3
25.57M
🔉صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری در نشست تخصصی معرفی طبقه بندی فقهی علوم - چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ (۲۰ محرم الحرام ۱۴۴۲) - خبرگزاری حوزه های علمیه
❓تبیین ساختار ۹ بخشی طبقه بندی جدید علوم
#طبقه_بندی_فقهی_علوم
#نظام_سازی_فقهی
#تحول_درحوزه
@olgou4
👌طبقه بندی موجود علم؛ در تنظیم روابط انسانی علیل است....
🗞گزارش خبرگزاری حوزه از نشست تخصصی معرفی طبقه بندی فقهی علوم:
https://hawzahnews.com/x9Py7
#تنظیم_صحیح_روابط_انسانی
#طبقه_بندی_فقهی_علوم
@olgou4