eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
12.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
136 ویدیو
237 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️روایتِ صحیح اماکن و وقایع تاریخی برای فرزندان یک ضرورت است! 👌یکی از پایه های نظام سازی تقویت موضوع عبرت در جامعه است و یکی از ابزارهای تقویت عبرت ارائه روایت صحیح از اماکن باستانی و تاریخی به مردم می باشد. 👌 توضیح بیشتر اینکه : معمولاً انسانها در تصمیم های مهم زندگی مانند ۱- انتخاب امام و مسئول، ۲- انتخاب همسر، ۳- انتخاب معلم و کتاب، ۴- انتخاب همسایه و خانه، ۵- انتخاب غذا، ۶- انتخاب دوست، ۷- انتخاب شغل و..... به پشیمانی و ندامت بعد از انتخاب مبتلا می شوند. 👌یکی از ابزارهای تقویت آگاهی مردم قبل از تصمیم گیری و بالتبع ایجاد شرایط برای تصمیم گیری صحیح افراد، بازخوانی وقایع تاریخی -علی الخصوص اماکن تاریخی- با محوریت تصمیم های مهم مردم آن واقعه و محل تاریخی است. به عنوان مثال در کرمانشاه را می توان به محوریت مسائل فوق الذکر بازخوانی کرد و اطلاعات مردم را راجع به عواقب تصمیم غلط در این حوزه های مهم بالا برد. 👌 اماکن تاریخی، عاقبت سوء اهل شرک و تکذیب کنندگان آیات الهی را در تصمیمات مهم برای مردم بازخوانی می کند و علاوه بر تقویت مسئله عبرت در مردم به حکومت ایده های معیوب یونسکو بر اماکن باستانی ایران خاتمه می دهد. حجت الاسلام علی کشوری - گفتگو با اعضای مکتب اسلامی اصفهان درباره نظام سازی فقهی- پنج شنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌مسجد رکن الملک اصفهان از تاریخ شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰ (به مدت پنج شب) میزبان تبیین اولویت های تمدنی است
سلام و ادب و ارادت و احترام بحث شب هفتم (جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰) در مسجد رکن الملک اصفهان به معرفی نظریه مدیریت شهری محله محور اختصاص دارد. @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌مسجد رکن الملک اصفهان از تاریخ شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰ (به مدت پنج شب) میزبان تبیین اولویت های تمدنی است
سلام و ادب و ارادت و احترام بحث شب هشتم (شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰) در مسجد رکن الملک اصفهان به معرفی الگوی فقهی روایت اختصاص دارد. @olgou4
👌در الگوی شناسایی و ثبت میراث فرهنگی ناملموس تحول ایجاد کرده ایم و محوریت این تحول برجسته سازی سنت ها و آداب تقویت کننده روابط انسانی است. همچنین در الگوی جدیدِ روایت میراث فرهنگی محسوس کارکردهای ابنیه تاریخیِ مرتبط با روابط انسانی را برای انسان برجسته می سازیم. @olgou4
👌دیدار و گفتگوي صميمي با دکتر رسول بخشی (مدیر گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان) و هیئت همراه درباره عوارض خطرناک پول اعتباری و خلق پول و سرفصل های دانش فقهی پول - یک شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ - مدرسه علمیه رکن الملک اصفهان @olgou4
الگوی پیشرفت اسلامی
👌مسجد رکن الملک اصفهان از تاریخ شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰ (به مدت پنج شب) میزبان تبیین اولویت های تمدنی است
سلام و ادب و ارادت و احترام بحث شب نهم (یک شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰) در مسجد رکن الملک اصفهان به تبیین مفاهیم مطرح در صلوات و کاربرد آن در نظام سازی اجتماعی اختصاص دارد. چیستی مفهوم صلوات بخشی از مباحث فقه التسبیح است. @olgou4
⚡️پرسش از طلاب مدرسه هدایت ❓در هنگام بررسی یک آیه یا یک روایت چه قواعدی را مد نظر دارید؛ لطفا با ذکر مثال توضیح دهید. @olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
تبیین اولویت های تمدنی - جلسه دوم ۴ مهر ۱۴۰۰ - اصفهان.mp3
18.4M
🔉صوت سخنرانی حجت الاسلام علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) در جلسه دوم از سلسله جلسات تبیین اولویت های تمدنی- مسجد رکن الملک اصفهان - یک شنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ هجری (شب اربعین ۱۴۴۳) ❓تفاوت مجتمع آپارتمانی و دار واسعه؟ @olgou4
نشرة شهر الربيع الأول.pdf
442.8K
🗞خبرنامه مدرسه هدایت به زبان عربی - شماره ربیع الاول ۱۴۴۳ هجری قمری ❓برای دوستان عرب زبان بفرستید... @olgou4
👌درباره دروس مدرسه هدایت/ تبیین پردازشی حدیث لو علم الناس محاسن کلامنا.... 🗞متن کامل خبر: https://nro-di.blog.ir/1400/07/15 @olgou4
⚡️معرفی سرفصل های دانش فقهی پول! 👌مقدمتاً باید عرض کنم که در فقاهت، طبقه بندی و تبویب بحث ها یک کار ضروری است و در فقاهت فعلی این کار را به نوعی سلیقه و ذوق فقیه می دانند. اما به نظر گاهی تبویب مباحث فقهی به صورت غلط و یا طرح مستقل یک بحث فقهی، باعث ارائه درک غلط از آن موضوع در اذهان می شود. 👌مصداق اتم این بحث، ارائه مستقل بحث پول در اسلام و طرح پول طلا به صورت تفکیک شده از سایر حوزه های فقهی مرتبط است. به عبارت ساده تر وقتی از پول طلا در تجارت و تبادل به صورت مستقل بحث می کنیم؛ این مانند این است که از بحث رکوع در صلاة به نحو مستقل بحث کنیم. 👌در نظریه پول غیر اعتباری، از پول دارای قید مالیَّت در فضای تبادل بحث می کنیم. و از تئوریزه کردن پول به صورت مستقل پرهیز داریم. اساسا تبادل و تجارت را دارای سه رکن درونی، سه رکن بیرونی و یک رکن غائی می دانیم. (هفت سرفصل اصلی) 👌تبادل و تجارت دارای سه رکن درونی ، ۱- شکل تبادل یا عقود تبادل، ۲- ارزشگذاری اختیاری افراد در تبادل یا و ۳- ابزار تبادل یا پول دارای قید مالیت است. اثر فنی هر سه رکن درونی تبادل، متعادل کردن شرایط خریدار و فروشنده است. 👌تبادل و تجارت و بالتبع ابزار تبادل، از سه رکن بیرونی ۱- طبقه بندی فقهی مشاغل، ۲- الگوی تولید غیر متمرکز و ۳- الگوی تجارت مردمی متأثر می شود. تحقق ارکان بیرونی ثلاث، اصل تبادل را کماً و کیفاً متحول می کند و بالتبع جریان پول غیر اعتباری را در عینیت آسان تر می کند و در واقع تعادل در عرضه و تقاضا را برای جامعه به ارمغان می آورد. 👌تبادل و تجارت و بالتبع پول، دارای غایتی؛ تحت عنوان "سود ارتباطی" و "تنظیم روابط انسانی" هم می باشد. متأسفانه در مکاتب اقتصادی نهاد گرائی و نئوکینزی، غایت تجارت و تبادل در محدوده ایجاد ارزش افزوده محدود می شود و به همین دلیل ربا به عنوان تبادلی پرسود به رسمیت شناخته شده است؛ این در حالی است که ربا به اختلال شدید در روابط انسانی می انجامد. حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - معرفی سرفصل های دانش فقهی پول - یک شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ هجری - حوزه علمیه قم @olgou4