هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه النظم چه می گوید؟!
👌مدرسه فقهی هدایت، ایجاد نظم را به محوریت زمان و مکان و کمیت تئوریزه کرده است. بر اساس این نگاه فقهی تبیین صحیح زمان های شارع برای انجام امور مختلف + معرفی مکانهای شارع برای امور مختلف در کنار تبیین کمیت های شارع برای امور مختلف، زیرساخت ایجاد نظم در جامعه است. به عبارت دیگر: نظم آفرینی به معنای مواظب بر پایه رعایت بر زمان و مکان و کمیت محقق می گردد. فهرست مطالب اصلی فقه النظم (حد کبار وقت) به شرح زیر است:
۱- معرفی زمان های اصلی برای تنظیم امور در بیان شارع محترم
۲- معرفی امور اصلی انسان و زمان مورد نیاز برای هر کدام در بیان شارع محترم
۳-معرفی مکان های اصلی زندگی در بیان شارع محترم
۴-معرفی مقادیر، کمیت ها و کیل های اصلی در بیان شارع محترم
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
#فقه_النظم
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۴۱
۱۸ آذر ۱۴٠۲/سال سوم
امان از امضای تضمین جان کری های سلامت!
آغاز واکسیناسیون و فقه بیش از حد پویا!
سلام و عرض ادب خدمت خواهران و برادران محترم
این یادداشت👆 را ۹۴٠ روز پیش نوشتم (۲۳ اردیبهشت ۱۴٠٠) و بهانه بازنشر آن، گزارشی است که چند روز پیش از تلویزیون پخش شد: به گزارش خبرگزاری رویترز، میزان تاثیرگذاری #واکسن_فایزر در مهار کرونا کمتر از یک درصد بوده(همان تقریبا هیچ برجام).
نمی دانم از این خبر بگریم یا خوشحال باشم. خبری که شاید برای خیلی ها شوک آور باشد، اما برای بنده کاملا طبیعی بود. یادداشت های متعددی که درین باره نوشته ام گواه ماجراست. این خبر مرا به ایام تلخی برد که بارها و بارها از جانب دوستان انقلابی مان، متهم و متصف به ضد ولایت فقیه و بازیگر زمین دشمن شدیم. تنها به این دلیل که می گفتیم: می توان از راه های آزموده شده بسیار ارزان تر، بی عارضه تر و سریع تری هم کرونا را درمان کرد. بگذریم که همان دوستان وقتی برخلاف #حکم_صریح_رهبری، میلیون میلیون دز واکسن انگلیسی آمریکایی وارد شد، هیچ نگفتند و دم برنیاوردند. شاید به این دلیل که رندان حیله گر و بازی بلد مافیای کرونا، مانند توصیه به ماسک رهبری، تمام مملکت را از این حرف حضرت آقا پر نکرده بودند. و باز هم بگذریم که قریب به اتفاق همان عزیزان تلخ زبان، مدتهاست که دیگر ماسک نمی زنند، با اینکه رهبری کماکان بر همان طریقه پیشینند.
راستی مگر فایزر، گُل سر سبد و یکی از گرانترین واکسنهای مهار کرونا نبود که بارها و بارها بر تاثیر نود درصدی و حتی بالاتر آن سوگند خورده بودند؟ پس چه شد؟
پس کجا رفت تجربه گرانقدر علوم بشری که چون وحی تقدیس می شد و می تازید و دهان معترضان را گِل می گرفت؟
امان از #امضای_تضمین «جان کری» های عرصه سلامت!
راستی کسی از جناب عین اللهی خواهد پرسید که چرا می خواستند به زنان باردار مملکت فایزر بزنند؟ نکند ایشان _ناخواسته_ باید کار ناتمام دکتر مرندی را تمام می کردند. نکند همان چند شیربانو که دراین شرایط دشوار، دغدغه جمعیتی رهبری را لبیک گفته اند، قرار بود از قِبَل فایزر، عقیم شوند و نسل شیعه هرچه سریع تر خشک و نابود شود.
آیا جناب عین اللهی خواهند گفت که چرا در زمان حسن روحانی به اتفاق ۲۵٠٠ نفر از پزشکان طراز اول مملکت، در نامه ای سرگشاده از خطرات و ابهامات جدی واکسیناسیون گفتند، اما وقتی مسند وزارت را تکیه زدند: کَأَنْ لَمْ یَکُنْ شَیْئاً مَذْکورا؟
حقیقتا چقدر می توانید به این دانش علیل و قلیل و مذبذب آقایان اعتماد کنید؟
راستی آقای #رسانه_ملی!! فراموشمان نشده که بعد از حدود دو سال از کرونا و دعوت شبانه روزی به واکسن، شبه مناظره ای بین موافقان و مخالفان واکسیناسیون برگزار کردید که مخالف واکسن همان اول گفت: من مخالف واکسن نیستم!!!!!! فقط میگویم راههای دیگری هم وجود دارد. چرا گزارشی از میزان تاثیرگذاری دیگر واکسنها منتشر نمی کنید؟ سینوفارم، برکت، آسترازنکا و...
به قول حضرت روح الله: بگذارم و بگذرم و کامها را بیش از این تلخ نکنم.
اما بنده و دوستانمان: در آن ایام زندگی عادی مان را داشتیم،آرام و راحت. در پناه پروتکل های قدرتمند، ارزان و بی عارضه ای (دریافت) که از دل آیات کلام الله زندگی استخراج شده بود.
والأمر إلیکم أحبائي...
ارادتمند
@besalamen_amenin
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه البیان چه می گوید؟!
👌مدرسه هدایت، مباحث اصولی و مرتبط با مسئله بیان را در قالب فقه البیان تبویب نموده است. فقه البیان متکفل تئوریزه کردن همه بحث های روشی این مدرسه فقهی است و شامل ۹ دسته قاعده عمیق و پر از بحث است.
۱- تأثیر اصل ظرفیت در بیان و استنباط
۲- تأثیر اصل تفکر در بیان و استنباط
۳- تأثیر اصل مُکث در بیان و استنباط
۴-تأثیر اصل مقایسه در بیان و استنباط
۵- تأثیر اصل رفق در بیان و استنباط
۶-تأثیر اصل منزلت در بیان و استنباط
۷-تأثیر اصل انفتاح در بیان و استنباط
۸-تأثیر اصل سیاق در بیان و استنباط
۹-تأثیر اصل کَمیَّت در بیان و استنباط
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - چهار شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
#فقه_البیان
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه الفرقان چه می گوید؟!
👌برای دستیابی به تعالی و پیشرفت اسلامی، نیازمند ارزیابی دائمی امور بر اساس شاخصه های فقهی هستیم. فقه الفرقان، فرق گذاشتن مردم میان پیشرفت و پسرفت (فرقان عمومی) را بر اساس محورهای زیر پی گیری می کند.
۱- تبیین مفاهیم پایه ارزیابی و فرقان در بیان شارع محترم
۲- معرفی حوزه های اصلی ارزیابی و فرقان در بیان شارع محترم
۳-معرفی شاخصه های بخشی ارزیابی در بیان شارع محترم
۴- معرفی ساختارهای ارزیابی در بیان شارع محترم
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
#فقه_الفرقان
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه التزکیه چه می گوید؟!
👌مدرسه فقهی هدایت به دلیل وجود و جعل ظلمت در زمین، تزکیه و پاکسازی را از زیرساخت های اصلی پیشرفت در جوامع می داند و برای دستیابی به پاکسازی و تزکیه و طهارت از علم خطاناپذیر و کامل شارع موارد تفصیلی زیر را در قالب فقه التزکیه (حد کبار طهارت) استنطاق و استنباط نموده است:
۱- معرفی ساختار ظلمت در زمین و مدیران توسعه ظلمت در بیان شارع محترم (سیاق طهارت)
۲-- معرفی موضوعات انفسی طهارت و پاکسازی و تزکیه در بیان شارع محترم
۳- معرفی موضوعات ساختاری و پیوستاری تزکیه و پاکسازی در بیان شارع محترم
۴- معرفی ابزارهای پاکسازی و تزکیه و طهارت در بیان شارع محترم
۵- معرفی زمان های مورد نیاز برای تزکیه و پاکسازی در حوزههای مختلف در بیان شارع محترم
۶- معرفی وضعیت طهارت و تزکیه در دوران ظهور
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
پی نوشت مهم: الگوی فقهی مدیریت آب از نظریات برجسته این باب فقهی محسوب می شود!
#فقه_التزکیه
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه العلم چه می گوید؟!
👌یکی از زیرساختهای قطعی پیشرفت اسلامی عدم تبعیت از محاسبات مبتنی بر علوم ذاتاً مسموم طبقه بندی بیکنی از علم است. در فقه العلم مسائل مختلف مرتبط با علم را از امام علیهالسلام استنطاق و تبویب کرده ایم. برخی از ساختارهای بحث فقه العلم به شرح زیر است:
۱- بررسی اوصاف مرتبط با علم دیگران در بیان شارع محترم (سیاق بحث)
۲- تبیین ویژگیهای روش تحقیق دانش در بیان شارع محترم
۳-معرفی روش های سه گانه شارع در ساخت طبقهبندی برای دانش
۴-معرفی روش ساخت طبقه اول در مباحث فقه العلم (طبقهبندی سؤال پایه)
۵- معرفی روش ساخت طبقه بندی دوم در مباحث فقه العلم (طبقه بندی جدال احسن)
۶- معرفی طبقه بندی سوم در مباحث فقه العلم (طبقه بندی تأسیسی شارع)
۷- معرفی اصول آموزش و دریافت علم در بیان شارع محترم
۸- معرفی ساختارهای آموزش علم در بیان شارع محترم
۹-معرفی وضعیت علم در دوران ظهور
۱۰- معرفی علم خداوند در بیان شارع محترم
۱۱- معرفی وضعیت علم و شعور سایر موجودات در بیان شارع محترم
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
#فقه_العلم
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه الامام چه می گوید؟!
👌مهمترین زیرساخت هدایت و پیشرفت، تبیین الگوی صحیح مدیریت در یک جامعه است. در باب متعالی فقه الامام به این مسئله پرداخته ایم. اثر مسئله امامت بر نظام سازی و اداره جامعه را تبیین و تئوریزه کرده ایم. در مباحث مربوط به امامت، نباید فقط به اثبات مسئله امامت حقه اکتفاء نمائیم و لازم است تا به کارکردهای دیگر امامت هم بپردازیم. برخی از مهمترین مباحث فقه الامام به شرح زیر است:
۱-شرح فقهی تسبیحات اربعه و تأثیر آن بر نظام سازی
۲-شرح فقهی تقسیمات مختلف اسماء الهی -به عنوان خدمات الهی به انسان و مخلوقات- و تأثیر آن بر نظام سازی
۳-شرح فقهی اقسام صلوات و چرایی تنوع صلوات و اثر آن بر نظام سازی
۴-شرح فقهی مفهوم امان -به عنوان ویژگی اصلی ۱۴ معصوم- و اثر آن بر نظام سازی
۵-شرح فقهی مفاهیم پایه امامت و مدیریت جوامع (تزکیه، علم، مکاسب، نظم، عبرت، فرقان، نفی سبیل و بیان)
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲
#فقه_الامام
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
👌همهی برادران علاقهمند به مباحث تمدنی را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم.
❓راههای پیشگیری ساختاری از بیماری کدام است؟
📣از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۱۵
❓مدیریت شهری موجود چگونه جایگاه خانواده را تضعیف میکند؟
📣از ساعت ۸:۳۰ الی ۹:۱۵
❓قواعد استنباط نظریات الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟
📣از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۱۵
✅جهت شرکت در جلسات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مباحثات_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
May 11
❓پول نداریم، تحریم هستیم و به فناوری روز هم دسترسی نداریم!
🔻واکنش عجیب مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم به هشدار سازمان بازرسی درباره اجرا نشدن قانون هوای پاک: پول نداریم، تحریم هستیم و به فناوری روز هم دسترسی نداریم!
👌درمان اساسی آلودگی هوا به تغییر نگاه مسئولین شهر نیاز دارد!
🔹تنها راهحل ریشهای برای جلوگیری از افزایش آلودگیهای زیست محیطی #مدیریت_شهری_محلهمحور میباشد.
https://eitaa.com/olgou_mashhad
بزرگواران حتماً قبل از ورود به جلسه پیشخوانهای ارائه شده را مطالعه فرمایید🙏
🔻پیشخوان فقه البیان👇
https://eitaa.com/olgou4/3846
🔻پیشخوان نظریه مدیریت شهری محله محور👇
https://eitaa.com/olgou_mashhad/2541
🔻پیشخوان نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری👇
https://eitaa.com/ketab_olgou/82
✅جهت ثبتنام در سلسله مباحث تمدنی مسئله محور عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#نظام_سازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
❓دو خبر متناقض دربارۀ آب مشهد!!!
🔻طبق گفته مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن قرار است با برنامهریزی انجامشده آب دریای عمان تا پایان سال ۱۴۰۵ به مشهد برسد!!!
⭕️عبداللهی، مجری طرحهای ویژه تأمین آب مشهد در گفتگو با اخبار مشهد :
🔹تقریبا ١٢٨ میلیون مترمکعب آب در حال خارج شدن از رودخانههای یال شمالی هزارمسجد است و این سهم کشور ما است که در حال خارج شدن از مملکت است!
وی ادامه داد: ادعای بی آب بودن رودخانهها مغرضانه است! رودخانههای رشتهکوه هزارمسجد هر ١٢ ماه سال آب دارند و اگر کسی میگوید آب ندارد به ما هم نشان دهد!
❓با این توضیحات به نظر شما آیا مشهد حقیقتا مشکل کمبود آب دارد؟!
✅درباره #الگوی_فقهی_مدیریت_آب بیشتر بدانید👇
https://eitaa.com/olgou4/4031
https://eitaa.com/olgou_mashhad