May 11
✅در جلسه دوم مبحث پیشگیری ساختاری از بیماری در مدرسه علمیه نواب چه گذشت؟!
👌 در جلسه روز پنجشنبه ۳۰آذرماه۱۴۰۲ گفته شد که تنظیم روابط انسانی یکی از مفاهیم پایه در مسئله پیشگیری ساختاری از بیماری است.
❌جامعهای که مفاهیم و روشهای لازم برای #تنظیم_روابط_انسانی را آموزش نبیند، اصطکاک بین افراد آن جامعه افزایش پیدا کرده و این اصطکاک، بیشترین اثر خود را بر قلب افراد خواهد گذاشت.
طبق گزارش معصومین علیهمالسلام اگر #قلب انسان دچار بیماری شود، اثر خود را بروی مزاج و همچنین اعضای دیگر انسان گذاشته و در نتیجه #منشاء پیدایش بیماریهای مختلف خواهد شد.(اَلْقَلْبِ وَ هُوَ أَمِيرُ اَلْجَوَارِحِ_منلايحضرهالفقيه)
#طبقهبندی_جدید_علوم
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#مفاهیم_پایه
https://eitaa.com/olgou_mashhad
✅ محله در ادبیات الگوی پیشرفت اسلامی به چه معناست؟
👌 نگاه محلهای که در شهرداریها رواج پیدا کرده نگاه مطلوبی نمیباشد هرچند که شعار محله محوری در مدیریت شهری را گامی رو به جلو میدانیم،اما عیب اساسی این است که مدیران شهری ما تعریف دقیقی از محله در اختیار ندارند و عمدتاً محلات بر اساس تقسیم بندی فضایی و یا در برخی موارد نقشه ذهنی شهروندان تدقیق و نام گذاری شده است.
از دیدگاه الگوی پیشرفت اسلامی محله سپر حمایت از نهاد خانواده است، محله پشتیبان نیازهای اصلی خانواده های ساکن در خود می باشد.
❌ زیاد بودن هزینههای مدیریت شهر به روش فعلی،نبود افقی با هویت اسلامی برای شوراهای شهرها در مدیریت شهری فعلی و در نتیجه نهادینه شدن سکولاریسم و به چالش کشیده شدن امنیت ملی ضرورتهای ارائه تعریف جدیدی از مدیریت شهری میباشد.
در این دوره بحثی مدیریت شهری به تبیین چهار سرفص می پردازیم :
۱. فلسفه مدیریت شهری از نگاه الگوی پیشرفت اسلامی
۲. تعریف مطلوب مدیریت شهری از نگاه الگوی پیشرفت اسلامی
۳. باز تعریف مدل تامین هرم نیازهای خانوار
۴. اقدامات عملیاتی برای آغاز اجرایی کردن مدیریت شهری از نگاه الگوی پیشرفت اسلامی
#تعریف_محله
#نظریه_مدیریت_شهری_محله_محور
https://eitaa.com/olgou_mashhad
✅در جلسه دوم از سلسله جلسات فقهالبیان مدرسه نواب به چه سؤالاتی پرداخته شد؟
❓سؤال اول؛ آیا برای تحول اصول فقه موجود نیاز به بررسی تاریخ این علم هست؟
👌پاسخ: بدون دقت تاریخی، توجیه لازم برای تحولِ علوم استنباطی در حوزههای علمیه رخ نخواهد داد.
با دقت در قرن چهارم هجری میبینیم که مرحوم شیخ طوسی(رحمةاللهعلیه) در مقام نظام مقایسه و دفاع از ظرفیت روایات، فهرستی از مباحث اصولی و استنباطی شیعه را تبیین کرده است.
🔹برای اثبات این موضوع اگر به کتب اصولی اهل سنت در همان سالهای قبل از وفات شیخ طوسی مراجعه کنیم، مشابهت مباحث اصولی هر دو مکتب را مشاهده خواهیم کرد.
مع الأسف هنوز بعد از انقلاب اسلامی با همان اصول فقه قرن چهارم مشغول فعالیت اجتهادی هستیم.
🔶حالا که عصر ولایت فقیه است، نیاز بیشتری به تکامل بحثهای اجتهادی داریم. قطعاً این تکامل باعث خواهد شد که از ظرفیت آیات و روایات برای #نظامسازی_دینی بتوانیم بیشتر استفاده کنیم.
برای مطالعه بیشتر ⬇️
B2n.ir/g99029
#فقه_البیان
#تکامل_فقاهت
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ ۹باب فقهی کاربردی برای اداره کشور / قم توان پشتیبانی علمی برای اداره کشور را دارد!
👌با اتکاء تمام به مفاهیم مطرح در ۹ باب فقهی، با ادبیات به اصطلاح کارشناسی توسعه پایدار مواجهه شده ایم. پرسش های دستگاه کارشناسی الگوی پیشرفت، ضمن نقد و تبیین معایب کارشناسی پوزیتویستی؛ یک برنامه کامل برای پیشرفت کشور را ارائه داده است.
👌در ابواب ۹ گانه فقهی حدود ۱۰۰ نظریه فقهی و ۴۰۰ سرفصل فقهی تفصیلی ارایه می شود و در واقع یک تصویر روشن از ایران آینده و خدمات آن در ادبیات فقهی الگوی پیشرفت تئوریزه شده است. (۹ باب فقهی، ۱۰۰ نظریه فقهی و ۴۰۰ سرفصل فقهی)
👌به عنوان مثال: در باب فقه الامام، نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری مطرح شده است و در این نظریه سرفصلی تحت عنوان طبیب مشاور قلب و عروق وجود دارد. همچنین به عنوان مثالی دیگر: در باب فقه التزکیه، نظریه مترقی دار واسعه (مقررات فقهی ساختمان) تبیین شده است و در آن سرفصل مهم اصول جانمایی ساختمان تئوریزه شده است.
👌به عنوان مثال سوم: در باب فقه المکاسب، نظریه مشاغل برتر مطرح است و در این نظریه سرفصل کشاورزی طیبات تبیین می گردد. همچنین در باب فقه العبرة، الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی تدوین شده است و در این الگوی جدید، سرفصل روایت صحیح و واقعی از تخت جمشید ارائه می شود.
👌به عنوان مثال پنجم: در باب فقه العلم، نظریه آموزش و پرورش آینده پیشنهاد شده و در این نظریه سرفصل معرفی کتب درسی جدید تعبیه گردیده است!
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) تبیین فواید طبقه بندی جدید علم- جمعه انتظار ولی عصر - اول دی ۱۴۰۲ - قم
🗞مطلب مرتبط
https://eitaa.com/olgou4/5964
#جمعه_انتظار
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌🏻نباید از این مسئله غفلت کنیم که امروز
روز آماده باش همه دشمنان اسلام است، روز بیدار باش همه #جهانخواران است.
⭕️آن روزی که استعمار شرق و غرب، مسلمانان را خواب کرده بود و بر مَرکب مراد سوار بود، از خطر بزرگ و بالقوهای به نام اسلام و قرآن سخن میگفت.
✅و اما امروز که شوروی و آمریکا به دنبال انقلاب مقدس اسلامی ایران صدها ضربۀ سیاسی و نظامی و فرهنگی خوردهاند و در همه جای عالم زنگ خطر اسلام علیه منافع حیاتیشان به صدا درآمده است، باید با دقت تمام، کیْد وفریب استکبار شرق و غرب را #شناخت و خنثی نمود.
امام خمینی ره
📚صحیفه امام جلد ۲۱ ص ۱۲۱
#لزوم_شناخت_راههای_نفوذ
#هجوم_همهجانبه_به_هویت_شیعه
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
15.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فیلم گفتگوی حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) با برنامه میز اقتصاد شبکه خبر درباره مسئله شناسی صحیح در حوزه اقتصاد و تأثیر آن بر انتخابات / یکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ / ۸ دقیقه
❓اقتصاد دانان معتقد به توسعه پایدار، آسیب شناسی غلطی از مسائل اقتصادی ایران دارند و به نفع سرمایه داران سخن می گویند!
❓اقتصاد باید مردمی شود و اقتصاد مردمی با اقتصاد خصوصی و اقتصاد دولتی متفاوت است. مجلس آینده باید قوانین مغایر با اقتصاد مردمی را لغو کند!
❓واگذاری زمین رایگان به مردم (اجرای کامل قانون احیای موات) و عمومی کردن تجارت و احیای مشاغل برتر از جمله مسائل اقتصادی ایران امروز است.
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
#احیای_موات
#عمومی_شدن_تجارت
https://eitaa.com/olgou4
❓چرا برای آلودگی هوا آدرس غلط میدهید؟
مهدی الهپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:
🔹فعالشدن کانونهای داخلی و خارجی و همچنین وزش باد عامل گردوغبار و آلودگی هوای کلانشهر مشهد شناخته شده است.
👌به همهی علاقهمندان مباحث محیط زیست پیشنهاد میکنیم، برای جلوگیری از شکلگیری محاسبات غلط، کتاب #مدیریت_شهری_محله_محور را مطالعه کنند.
🔻پیشخوان نظریه مدیریت شهری محله محور👇
https://eitaa.com/olgou4/3978
#آلودگی_هوا | #آدرس_غلط
https://eitaa.com/olgou_mashhad
مدرسه تمدنی بینات
✅ محله در ادبیات الگوی پیشرفت اسلامی به چه معناست؟ 👌 نگاه محلهای که در شهرداریها رواج پیدا کرده
✏️از جمله چالش های اصلی در مدیریت شهری که حاصل تعریف غلط و نمادین از مفهوم محله و اداره شهر می باشد:
۱. زیاد بودن هزینههای مدیریت شهر به روش فعلی
توضیح بیشتر آنکه
❌ در روش مدیریت شهری فعلی هزینه های حمل و نقل شهری (ایجاد معابر، پیاده روها، پل های غیرهمسطح، دوربرگردان، اصلاح هندسی معابر،خرید و مدیریت ناوگان حمل و نقل و بسیاری از اقدامات پیدا و پنهان دیگر را شامل می شود) که بخش اعظم هزینه های شهری را شکل میدهد بعلت توزیع غیرمتوازن نیازهای خانوار در سطح شهر سفرهای درون شهری را افزایش داده است.
❌سایر هزینه های شهری مانند تنظیف شهری، بازیافت و ... نیز مشارکت حداقلی شهروندان را بعلت عدم تعرف و هویت در محلات به دنبال دارد.
❌هزینه ایجاد و نگهداری از پارک ها، قبرستان ها و سایر خدمات شهری نیز بعلت نگاه متمرکز و غیر محله ای بودن اداره شهر وضعیت مشابهی دارند و اهتمامی به مشارکت مردم در این خدمات دیده نمی شود.
📌(برگرفته از مباحثات داغ مدیریت شهری، پنجشنبه ۳۰ آذرماه_مدرسه عالی نواب)
#اداره_پرهزینه_شهر
#مدیریت_شهری_محله_محور
#مباحثات_مسئله_محور_فقهی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️دیدار و گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین میر سید محمد یثربی با موضوع تکامل فقاهت - شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - قم
❓حوزه علاوه بر کشف معذر و منجز نیازمند استخراج و استنباط تعاریف شارع محترم از امور است. کشف نظام مند تعاریف شارع، درک مخاطبان شارع از شریعت را ارتقاء می دهد!
❓شارع در موضوعاتی مانند آسمان، طیبات، مشاغل برتر، بازار و.... تعاریفی متفاوت با عرف های تخصصی و عمومی ارایه داده است.
#تکامل_فقاهت
#تعاریف_شارع
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️چند تمرین فقهی بر اساس قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث
👌قاعده اصولی بیان مبتنی بر مُکث، جواب شارع به سؤالات مردم را طبقه بندی و به صورت اولیه تبویب می کند. شارع محترم چون پاسخ های ذو ابعاد به سؤالات می دهد؛ قرائت و بیانش "مُکث پایه" است. مراحل "قرائت مُکث پایه" شارع محترم، شامل: بیان نکات تعریفی مرتبط با یک امر و بیان نکات تصویری مرتبط با یک امر (فوائد مرتبط) و بیان تصمیمات مرتبط با یک امر (احکام مرتبط) می شود.
👌لطفاً بیان شارع محترم درباره طیب(عطر)، طیبات و طهارت را در قالب مراحل بیان مبتنی مُکْث تبویب بفرمایید.
معاونت آموزش مدرسه - ۱۰ دی ۱۴۰۲ - قم
#فقه_البیان
#تمرین_فقهی
#بیان_مبتنی_بر_مُکث
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌همهی برادران علاقهمند به مباحث تمدنی را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم.
❓راههای پیشگیری ساختاری از بیماری کدام است؟
📣از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۱۵
❓مدیریت شهری موجود چگونه جایگاه خانواده را تضعیف میکند؟
📣از ساعت ۸:۳۰ الی ۹:۱۵
❓قواعد استنباط نظریات الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟
📣از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۱۵
✅جهت شرکت در جلسات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مباحثات_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad