هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌همهی برادران علاقهمند به مباحث تمدنی را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم.
❓راههای پیشگیری ساختاری از بیماری کدام است؟
📣از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۱۵
❓مدیریت شهری موجود چگونه جایگاه خانواده را تضعیف میکند؟
📣از ساعت ۸:۳۰ الی ۹:۱۵
❓قواعد استنباط نظریات الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟
📣از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۱۵
✅جهت شرکت در جلسات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مباحثات_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
⚠️هشدار به مدیران شهری
اگر مشکل را از ریشه حل نکنید، شک نکنید، #ترافیک_مشهد روزبهروز به ترافیک تهران نزدیکتر خواهد شد!
یک مثال واقعی: منزل در محله پنجتن
🔻کسبوکار پدر 👈قاسم آباد
🔻محل تحصیل فرزندان 👈احمدآباد
🔻محل تفریح خانواده 👈طرقبه
🔻خرید مایحتاج 👈۱۷ شهریور
❌سفرهای درونشهری بیشتر = ترافیک بیشتر = آلودگی هوای بیشتر = بیماریهای تنفسی بیشتر
✅راهحل👈#مدیریت_شهری_محله_محور
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نشست های آتی مدرسه هدایت
۱- نشست تخصصی: الگوی فقهی مدیریت آب
https://eitaa.com/olgou4/4031
۲- نشست تخصصی: نظریه فقهی کُرْسی (نجوم پایه)
https://eitaa.com/olgou4/5754
۳-نشست تخصصی: طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری
https://eitaa.com/olgou4/6033
۴-نشست تخصصی: جمع ابتدائی ادله
https://eitaa.com/olgou4/3087
دایره پژوهش - پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - قم
#طرح_و_برنامه_فقهی
#دوران_پردازش_الگو
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
✅در جلسه سوم مبحث پیشگیری ساختاری از بیماری در مدرسه علمیه نواب چه گذشت؟!
👌 در جلسه روز پنجشنبه ۱۴دیماه۱۴۰۲ گفته شد که طبقهبندی موجود از علم، توصیفات خداوند به عنوان خالق اشیاء را آموزش نمیدهد.
🔹به عنوان مثال #جدول_تناوبی_عناصر(مندلیف) تأثیر طلا و آهن بر بدن انسان را بحث نکرده و فقط به توصیفات حداقلی کشف شده مثل (چکشخواری و عدم چکشخواری، رسانایی و عدم رسانایی و ...) اکتفا میکند.
🔶به نظر ما نگاه سلولپایه به اشیاء، باعث شده تا سلامت انسان دچار چالشهای جدی بشود.
👌به همین خاطر نیازمند آموزش #طبقهبندی_جدید_علم هستیم.
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#مفاهیم_پایه
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ به فضل الهی: اولین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی کشور روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ در شهر مقدس قم برگزار می گردد. محتوای ارایه شده در این اجلاسیه در مقایسه با ایده های معیوب سند توسعه پایدار 2030 ارایه می گردد.
❓عناوین اجلاسیه اول:
۱- آموزش مشاغل برتر (حجتالاسلام محمد اسماعیل زاده)
۲- تحول در کتب درسی مدارس آینده (حجت الاسلام رضا اسدنژاد)
۳- پیشگیری و درمان بیماری های کلیوی (ابراهیم ابن علیان)
۴- پیشگیری و درمان دیابت (حسن قربانپور)
۵- پیشگیری و درمان فشار خون (جواد حکیمی فرد)
۶- موانع کاشت درخت مثمر (محمد جواد مسعودی نیا)
۷- نقد روایت مشهور از تخت جمشید (حجتالاسلام علی عزیزی)
۸- راه حل تسریع در ساخت خانه های حیاط دار (حجت الاسلام سید مصطفی رضوی)
۹- مصالح ساختمانی جدید
۱۰- ارتباط پول طلا و کاهش تورم (مهندس محمد غلامی)
۱۱- ارتباط بازارهای رایگان و کاهش تورم (حجتالاسلام قاسم یزدانی)
۱۲- زیرساخت های مورد نیاز برای محله محوری (مصطفی بازوند)
❓محتوای ارایه شده در این اجلاسیه از حیث شرایط اجرایی، توسط هیئت عالی نقد و بررسی با مدیریت برادر جهادی حاج عظیم ابراهیم پور نقد و بررسی می شود.
#اجلاسیه_مشترک
#نظریات_تمدن_ساز
#جامعیت_اسلام
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️مواجهه با نفوذ تحلیل های معیوب سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ را وظیفه ای مقدس می دانیم!
👌در قالب ۹ باب فقهی (که شامل ۱۰۰ نظریه فقهی و ۴۰۰ سرفصل فقهی است) با تحلیل های معیوب سند توسعه پایدار 2030 و مبانی پوزیتویستی آن مواجهه می کنیم و از نظام مبارک جمهوری اسلامی پشتیبانی فکری و برنامه ای خواهیم نمود.
👌فقه الامام، فقه العلم، فقه التزکیه، فقه المکاسب، فقه البیان، فقه النظم، فقه العبرة، فقه الفرقان و فقه نفی سبیل؛ ابواب اصلي فقه نظام هستند. در هرکدام از این ابواب فقهی حدود ۱۰ نظریه مادر فقهی جانمایی شده است!
👌به عنوان مثال: به دلیلِ علیل بودن وزارت بهداشت در تأمین جدی مسئله پیشگیری از بیماری، نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری را استنباط و تبویب کرده ایم. یکی از سرفصل های فقهی این نظریه: طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری است.
👌 همچنین به دلیل ضعف جدی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در مهار تورم، سرفصلهائی مانند: الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم را استنباط و تبویب نموده ایم. نظریه مهم مشاغل برتر، یکی دیگر از نظریات کاربردی مطرح در فقه المکاسب است.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - چگونگی مواجهه با نفوذ گفتمانی سند توسعه پایدار 2030 در ایام انتخابات - بامداد یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ - قم
#فقه_نظام
#نظریات_فقهی
#جهاد_تبیین
https://eitaa.com/olgou4
🔻در جلسه سوم از سلسله جلسات فقهالبیان مدرسه نواب به چه سؤالاتی پرداخته شد؟
✅سوالات این جلسه بدین شرح است:
❓آیا برای ارتقای علم اصول، نیازمند ارتقای تعریف این علم هستیم؟
❓آیا کلمه دین در عبارت «لیتفّقهوا فی الدین» فقط بایدها و نبایدها است یا توصیفاتی که خداوند نسبت به تمام اشیاء داشته را هم در برمیگیرد؟
🔶 لازمه نظام سازی براساس مفاهیم دینی ارتقای توان فقاهتی حوزههای علمیه میباشد.
برای مطالعه بیشتر ⬇️
https://eitaa.com/olgou4/5535
#فقه_البیان
#تکامل_فقاهت
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
سیر مطالعاتی مدرسه هدایت. .pdf
1.93M
🗞 سیر مطالعاتی نظریات فقهی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی / ۶۷ صفحه
❓آیا سؤال درباره سیر مطالعاتی، سؤال دقیقی است؟!
❓اقدامات لازم برای رشد علمی کدام است؟
❓نقش تحریک فکر محیط پیرامونی در رشد علمی
❓شیوه مطالعه طبقه بندی جدید علم
#نظریات_فقهی
#سیر_مطالعاتی
#طبقه_بندی_جدید_دانش
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌همهی برادران علاقهمند به مباحث تمدنی را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم.
❓راههای پیشگیری ساختاری از بیماری کدام است؟
📣از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۱۵
❓مدیریت شهری موجود چگونه جایگاه خانواده را تضعیف میکند؟
📣از ساعت ۸:۳۰ الی ۹:۱۵
❓قواعد استنباط نظریات الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟
📣از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۱۵
✅جهت شرکت در جلسات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مباحثات_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
May 11
📢در جلسه چهارم از سلسله جلسات پیشگیری ساختاری از بیماری به چه سؤالاتی پرداخته شد؟
❓اسماءالهی چه تأثیری در پیشگیری و درمان بیماریها دارند؟
❓چگونه اسماءالهی باعث پیشگیری از بیماری میشوند؟
✅اسماء الهی یکی از چهار مفهوم پایه در الگوی پیشرفت اسلامی میباشد.
🔶آموزش این مفاهیم، تأثیر بسزایی در کاهش بیماری در جامعه دارد.
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#نظامسازی_فقهی
@olgou_mashhad
هم اکنون
آغاز سخنرانی حجةالاسلام پناهیان در افتتاحیه اولین اجلاسیه تبیین راه حلهای تمدنی کشور در قم
#جامعیت_اسلام
📌محتوای این اجلاسیه در مقایسه با ایدههای معیوب سند توسعه پایدار۲۰۳۰ ارایه میگردد.
#اولویتهای_تمدنی
@olgou_mashhad
🟩 فهرست برنامه اجلاسیه جریانهای تمدنی:
اجلاسیه اول ۲۴دی ۱۴۰۲
قرائت قرآن
سرود جمهوری اسلامی
افتتاحیه
حجةالاسلام عزتزمانی
حجةالاسلام پناهیان
۱)دکتر مصطفی بازوبند
۲)حجةالاسلام رضا اسدنژاد
۳)حجةالاسلام علی محمدی
۴)محمدجواد مسعودینیا
۵)حجةالاسلام علی عزیزی
۶)ابراهیم ابن علیان
۷)حسن قربان پور
۸)جواد حکیمی فر
۹)حجةالاسلام رضوی
۱۰)حجةالاسلام قاسم یزدانی
۱۱)مهندس محمد غلامی
🟢 اختتامیه: حجةالاسلام رهدار
@olgou_mashhad
⚡️هم اکنون
🔸حجتالاسلام پناهیان:
🔻برخی دنبال نفی #فقه_نظام هستند.
🔹برای اداره جامعه احکام ویژه لازم است.
🔸شهید صدر در این زمینه میفرمایند:
«دین تنها ساختاری است که جامعه میتواند در درون آن راهحلی برای مشکل اجتماع بیابد و هیچ نظام اجتماعی از پس معضل تضاد بین انگیزههای شخصی و منافع اجتماعی برنمیآید، مگر اینکه ساختار آن نظام یک ساختار دینی باشد»
یکشنبه۲۴ دی ۱۴۰۲_اجلاسیه تبیین راهحلهای تمدنی کشور در قم
@olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌همهی برادران علاقهمند به مباحث تمدنی را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم.
❓راههای پیشگیری ساختاری از بیماری کدام است؟
📣از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۱۵
❓مدیریت شهری موجود چگونه جایگاه خانواده را تضعیف میکند؟
📣از ساعت ۸:۳۰ الی ۹:۱۵
❓قواعد استنباط نظریات الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟
📣از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۱۵
✅جهت شرکت در جلسات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مباحثات_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
مدرسه تمدنی بینات
👌همهی برادران علاقهمند به مباحث تمدنی را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم. ❓راههای پیشگیری سا
عرض سلام و ادب
شروع مباحثات رأس ساعت ۷:۳۰
در صحن مدرسه علمیه نواب
ان شاءالله
هدایت شده از اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی
33.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزارشی تصویری (قسمت چهارم) از اولین اجلاسیه مشترک جریان های تمدنی - ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲ - شهر تمدن ساز قم - ۶/۳۰ دقیقه
❓جامعیت اسلام؛ راه حل مشکلات کشور
#جامعیت_اسلام
#فقه_نظام
#اجلاسیه_مشترک
https://eitaa.com/Tamadon_Islam
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
⚡️پرسشهای اصلی اولین برنامه پیشرفت اسلامی چیست؟
#نظامسازی_فقهی
#اولین_برنامه_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ رسوایی
🔻 رسالت مردم غزه از طرف خداوند
➕ طبل رسوایی علوم انسانی غربی…
🔹حجتالاسلام مهدویارفع
#طبقهبندی_جدید_علم
#فقه_العلم
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۴۹
۲بهمن ۱۴٠۲/ سال سوم
از من بپرسید پیش از آنکه از دست بروید!
از هرکه سوالهایت را می پرسی و علمت را اخذ می کنی، همو امام توست و راهبر اعمالت که حضرت مدینة العلم علیه السلام فرمودند: اَلْعِلْمُ إِمَامُ اَلْعَمَلِ وَ اَلْعَمَلُ تَابِعُهُ(الأمالی للطوسی ج۱ص۴۷۸). همین است که آقا امیرالمومنین علیه السلام پس از این کلام مبارک که «هیچ علمی نیست جز اینکه من آغاز کننده آنم»، به جناب کمیل فرمودند: ای کمیل جز از ما اخذ نکن تا از ما بشوی(تحف العقول ج۱ص۱۷۱). با این مبنا، اصل و اساس زندگی سکولار و ظالمانه کنونی دنیا، به علمی باز می گردد که از منبع حقیقی و صحیحش اخذ نشده است.
یکی از مهم ترین پرسشهای سالهای اخیر، نحوه مدیریت و دست یابی به #منابع_آبی است. در قرآن کریم که روشنگر و پاسخگوی تمام #نیازهای_بشری الی یوم القیامه است(الکافی ج۷ص۱۷۵) پاسخ این پرسش آمده است.
در قرآن و روایات حداقل سه نوع منبع آبی داریم:
۱. آب باران که از آسمان می آید(بقره۲۲)
۲. آبی که روی زمین است که دریاها هستند. طبق روایات ما، دریاها به کفاره قتل حضرت هابیل علیه السلام به وسیله برادرشان قابیل_ اولین قتلی که در زمین رخ داد_ شور شدند و غیرقابل استفاده و در روز ظهور دوباره شیرین خواهند شد و در دسترس بشریت.
۳. آبی که زیر زمین است. بر اساس آیه سی سوره نازعات که درباره #دحوالارض است و روایاتی که از اهل بیت علیهم السلام ذیل این آیه آمده، ابتدا همه جا را آب فرا گرفته بود. آنگاه خداوند زمین را از مکان #کعبه ی کنونی گسترش داد و کوهها را بر روی آب قرار داد. عین همین معنا در آیه۷۴ سوره بقره هم آمده که زیر بعضی از سنگها آب وجود دارد. همینطور حضرت آقا امیرالمومنین علیه السلام،تنها صاحب کلام همیشه زنده #سلونی_قبل_أن_تفقدونی، در خطبه ۹۱ نهج البلاغه شریف می فرمایند: پس از آنکه هیجان آب در زیر اطراف زمین ساکن شد و کوههای بلند سرکشیده را که بر دوش زمین قرار داشت، بر روی خود حمل نمود، خداوند آبهای چشمهها را از قله کوهها به جریان انداخت، و در پهن دشتها و رودخانهها سرازیرساخت. همین طور در آیه ۴۴ سوره هود درباره طوفان حضرت نوح علیه السلام، خداوند متعال هم به آب اختصاصی زمین اشاره می کند و هم به آب اختصاصی آسمان(باران).
همه این موارد یعنی منابع عظیم آبی که از آسمان و آب باران نیست در زیر بعضی از کوهها قرار دارد.
جالب اینجاست که بنده چند #قنات منطقه خودمان را بررسی کرده ام و علیرغم کاهش بارندگی در سالهای اخیر، قناتهایی که مادرچاه آنها در دامنه کوه قرار دارد، یا دچار کاهش آب نبوده اند یا بسیار کم تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته اند.
@besalamen_amenin
❓هدف، محتوا و شکل مطلوب در آموزش کدام است؟!
👌طرح سوالات امتحانی یکی از مدارس آموزش و پرورش توسط یکی از معلمان علاقهمند به الگوی پیشرفت اسلامی
🔹درس کارآفرینی و تولید
#مشاغل_برتر
#فقه_المکاسب
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌همهی برادران علاقهمند به مباحث تمدنی را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم.
❓راههای پیشگیری ساختاری از بیماری کدام است؟
📣از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۱۵
❓مدیریت شهری موجود چگونه جایگاه خانواده را تضعیف میکند؟
📣از ساعت ۸:۳۰ الی ۹:۱۵
❓قواعد استنباط نظریات الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟
📣از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۱۵
✅جهت شرکت در جلسات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مباحثات_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
مدرسه تمدنی بینات
👌همهی برادران علاقهمند به مباحث تمدنی را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم. ❓راههای پیشگیری سا
سلام علیکم
امروز مدرسه نواب تعطیل می باشد
لذا جلسه کنار مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.
٠٩٣٥٧٩٧٦٦٢٧
جهت هماهنگی
❓ساخت آپارتمان؛ آری یا نه؟!
✅به ۱۰ دلیل ساخت آپارتمان در شرایط فعلی صحیح نیست:
۱. تفریح کمتر
۲. حریم خصوصی کمتر
۳. نزاع بیشتر افراد
۴. بازی کمتر
۵. زباله بیشتر
۶. هزینه بیشتر
۷. سلامت کمتر
۸. مهمانی کمتر
۹. ترافیک بیشتر
۱۰. امنیت کمتر
#دار_واسعه
#مقررات_فقهی_ساختمان
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️معرفی مدرسه تمدنی بینات
🔻ما در مدرسه تمدنی بینات مشغول انتقال ۹ دسته تخصص فقهی مرتبط با سبک زندگی، در قالب راهاندازی چرخه چهاربخشی تحریک فکر به نخبگان و اقویای شیعه هستیم.
🔆اصلاح سبک زندگی نیازمند تفقه بیشتر در ۱- امامت ، ۲- علم ، ۳- تزکیه، ۴- مکاسب، ۵- بیان، ۶- نظم، ۷- فرقان، ۸- عبرت و ۹- نفی سبیل است.
#نظامسازی_فقهی
#طبقهبندی_جدید_علوم
https://eitaa.com/olgou_mashhad