📢 #مدل_اداره_کشور
چگونه مرجعیت سازمانهای بینالملل را تثبیت میکند؟👇🏻
مدل اداره کشور، مردم و مسئولین را متقاعد میکند که به عضویت #سازمان_ملل_متحد درآیند و با این کار قبول میکنند که #تمامی_مسائل_خود را فقط با مشورت و نظرات کارشناسی #آژانسهای_تخصصی_سازمان_ملل حل کنند.
لذا به صورت قانونی #مرجعیت این سازمان تثبیت میشود.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#بزرگترین_مانع_رجوع_به_معصومین علیهمالسلام
❌آژانسهای تخصصی سازمان ملل سازوکار قانونی برای ملتها در نظر گرفتهاند که باعث شده تحت هر شرایطی #مرجع_همه_ملتها بمانند
و مردم به فکر رجوع به #علم_خطاناپذیر_معصومین علیهمالسلام نباشند.
⭕️یکی از این سازوکارها #اسناد_بینالمللی هستند.
اسنادی مثل #سند2030 #دستگاه_محاسباتی_مسئولین را به نفع توسعه غربی تغییر میدهد؛ لذا ناخودآگاه تصمیماتی اخذ میکنند
که در نهایت جامعه از #علم_معصومین علیهمالسلام محروم میشوند.
🔴حال چگونه باید جلوی #تصمیمسازی_اسناد_بینالمللی را بگیریم؟
✅شورای الگوی پیشرفت اسلامی
به مسئولین پیشنهاد میکند تا با پذیرش تکامل در الگوی نگهبانی از نظام،
مانع تصمیمسازی اسناد بینالمللی در کشور بشوند.
👌🏻" الگوی جدید نگهبانی از نظام " با ابزار #نظام_مقایسه میان "نظریات فقهی" و "نظریات توسعه غربی"؛
زمینه صیانت از نظام تصمیمسازی کشور و محاسبات مسئولین را فراهم میآورد.
جهت آشنایی با الگوی جدید نگهبانی از نظام مدرسه فقهی هدایت👇🏻
https://eitaa.com/olgou4/2054
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢 #مهمترین_دلیل_مقبولیت_سازمانملل👇🏻
مهمترین دلیل مقبولیت سازمان ملل و در نتیجه قبول کردن برنامههای آن،
احساس #توسعهیافتگی آنها در زمینههای #اقتصادی، #سیاسی، #نظامی و عرصههای مختلف #معیشتی توسط مسئولین، نخبگان و مردم است.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢 #احساس_توسعهیافتگی 👇🏻
این احساس ناشی از #جنگ_تبلیغاتی با #ابزار_رسانه است.
غرب بوسیله رسانه توانسته #ادبیات_توسعه خود را در همه جای عالم گسترش دهد
و
با القای نگاه خود مبتنی بر توسعهیافتگی
همه ملتها را به این نتیجه رسانده که کشورشان یا #توسعهیافته است یا #در_حال_توسعه است و یا توسعهنیافته و #جهان_سومی است.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢 #توسعه_مستلزم_اجرای_نظامات 👇🏻
با القای #حس_عقبافتادگی
به کشورهای دسته دوم و دسته سوم،
آنها را مجاب میکند که #سطح_بالای_رفاه و توسعهیافتگی نیازمند #سرمایه_زیاد است
و
این سرمایه با نگاه اقتصادی داشتن به همه سیستمها، امکان پذیر است.
به اعتقاد آنها تا سیستمهای مورد نیاز مثل #سیستم_آموزشی، #سیستم_بهداشت، #سیستم_بانکداری، #سیستم_حمل_و_نقل و ... را تجاری نکنیم
رسیدن به #آرمان_توسعهیافتگی محال است.
بنابراین مشاهده میکنیم که همه سیستمهای زندگی اجتماعی ما، غربی شده است.
ما با #مدل_اداره_کشور به شیوه غربی آرمان رسیدن به #حیات_طیبه و #تمدن_اسلامی را باید از سرمان خارج کنیم.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢 #اصلیترین_سیستم برای رسیدن به #رفاه_روزافزون👇🏻
در بین همه سیستمها، یکی از اصلیترین بخشهایی که میتواند کار پشتیبانی باقی سیستمها را بکند،
#آموزش_و_پرورش است
که متاسفانه بعد از #انقلاب_اسلامی،
همان سیستم آموزشی که در #دوره_پهلوی اجرا میشد ادامه پیدا کرد
و رفته رفته مسئولین هم به این نتیجه رسیدند که
برای رسیدن به رفاهی که از #توسعهیافتگی در غرب مشاهده کرده بودند،
باید #سیستم_آموزشی در کشور،
مسیر خود را ادامه دهد.
این در حالی بود که مسئولین توجه نداشتند که #هدف_سیستم_آموزش_غرب #تسلط_بر_طبیعت است.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
داشتن #نگاه_مادی در تمام جنبههای زندگی، غربیها را به این نتیجه رساند که بدون #تسلط_بر_طبیعت نمیتوانند به #رفاه_روزافزون برسند، لذا برای تحقق این منظور، علوم را به سه دسته تقسیم کردند👇🏻
1⃣علوم پایه
2⃣علوم تجربی
3⃣علوم انسانی
آنها برای دستیابی به #نیروی_تکنسین که بتواند بر طبیعت مسلط شود
#مدارس_ابتدائی، #دبیرستان و همچنین #دانشگاه را ایجاد کرده و به این علوم پرداختند.
این #طبقه_بندی توسط #فرانسیس_بیکن صورت گرفت.
✅#طبقه_بندی_علوم
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
⚡️تمام احتیاجات مردم در کتاب و سنت بیان شده است.
امام خمینی(ره) در #کتاب_ولایت_فقیه میفرماید:
#قرآن_مجيد و #سنت شامل همهی دستورات و احكامى است كه بشر براى سعادت و كمال خود احتياج دارد.
در #کتاب_كافى فصلى است به عنوان
《#تمام_احتياجات_مردم در كتاب و سنت》
و
«كتاب» يعنى قرآن، (تِبيانُ كُلِّ شَيْءٍ) است.
یعنی #روشنگر_همه_چيز و همه امور است.
#طبقه_بندی_فقهی_علوم
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
اگر بخواهیم به علم خطاناپذیر وحی رجوع کنیم،
نیازمند طبقهبندی علوم براساس #فقه هستیم
و
این طبقهبندی را باید جایگزین #طبقهبندی_بیکنی کنیم.
#طبقهبندی_فقهی_علوم
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که #نظام_سرمایهداری با بکارگیری #ابزار_رسانه و #تبلیغات، #پیشرفت خود را در مقابل چشم مردم جهان قرار داده
و آنها را به این نتیجه میرساند که برای رسیدن به این #رفاه، لوازم آن را بپذیرند.
لازمه دستیابی به این رفاه هم اجرای #سیستم_آموزشی و به تبع آن #تحصیل_علوم مورد نیاز این سیستم است.
همچنین به این نتیجه رسیدیم که
این #علوم در نتیجه #جدایی_از_دین به اینصورت #طبقهبندی شده است.
در پیشفرض این علوم #رجوع_به_وحی معنا ندارد
لذا به گونهای طبقهبندی شده که انسان احساس نیاز به #سوال_از_امام علیهالسلام نمیکند.
بنابراین برای اینکه بتوانیم #مرجعیت_علمی معصومین را تثبیت کنیم به طبقهبندی دیگری از علوم نیاز داریم.
#طبقهبندی_فقهی_علوم
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢دروس مدرسه و دانشگاه مردم را از همراهی با امام دور میکند...
🔶لازمه #شناخت_امام و #همراهی_با امام علیهالسلام #سوال از او #در_همه_امور_زندگی است.
🔷درباره #معماری، #شهرسازی، #سلامت، #تربیت_فرزند، #آموزش_و_پرورش، #صنعت ، #کشاورزی، #سیاست_خارجی و.... باید از امام سوال کنیم؛ تا همراه او باشیم.
🔶لازمه #سوال_از_امام علیهمالسلام در همه حوزه های زندگی، تأسیس یک #طبقهبندی_جدید_از_علم
-مبتنی بر کتاب و سنت- است.
🔷آموزش و علم آموزی مبتنی بر طبقه بندی آقای #فرانسیس_بیکن یعنی تقسیم علوم به #علوم_پایه، #علوم_تجربی و #علوم_انسانی، انسان را از همراهی با امام دور میکند
و در مرحله #محبت_به_امام نگه میدارد.
بدلیل اینکه این علوم هیچ ارتباطی با #علم_امام نداشته و
مبانی این علوم، ذاتاً مسموم است.
#فقه_العلم
#طبقهبندی_فقهی_علوم
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
برای دستیابی به #مقام_همراهی_امام
۹ دسته علم شامل:
1⃣علوم مرتبط با امامت
2⃣علوم مرتبط با علم
3⃣علوم مرتبط با مکاسب
4⃣علوم مرتبط با تزکیه
5⃣علوم مرتبط با نظم
6⃣علوم مرتبط با فرقان
7⃣علوم مرتبط با بیان
8⃣علوم مرتبط با جرم
9⃣علوم مرتبط با سیاست خارجه
را پایهگذاری کردهایم.
نتیجه پرداختن به این علوم #تثبیت_مرجعیت_علمی_معصومین علیهم السلام خواهد شد.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir