هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
51.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تذکر مهم حجت الاسلام علی کشوری درباره مجموعه تمدنی نقش جهان اصفهان! (سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱) / ۶ دقیقه
❓الگوی روایت میدان نقش جهان غلط است!
#روایت_صحیح_میراث_فرهنگی
#روایت_ناقص_یونسکو
#روایت_ناقص_آیکوموس
@olgou4
May 11
مدرسه تمدنی بینات
#حوزه_علمیه_ثقلین #میزبان_گفتوگوهای_تمدنی با سلام و احترام جلسه کارگروه مطالبهگر الگوی پیشرفت اسل
#گزارش_تصویری
#جلسه_هفتگی
سهشنبه ۱۰ خرداد
⭕️ محور گفتوگوی این جلسه👇🏻
👌🏻بررسی #معنای_هدایت بعنوان تصرف در نظام نگرشهای موثر بر تصمیمگیری افراد
👌🏻بررسی انواع نگرشهای موثر بر تصمیمگیری افراد
👌🏻بررسی تاثیرات #قانون در نادیده گرفتن #اختیار_انسان
با تشکر فراوان از مدرسه تخصصی اخلاق و تربیت حوزه علمیه ثقلین 🙏🏻
#تمدن_نوین_اسلامی_در_راه_است
#کارگروه_الگوی_پیشرفت_مشهد
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌به فضل الهی: نشست تخصصی پروتکل های فقهی مدیریت انواع آبله روز دوشنبه (۱۶ خرداد ۱۴۰۱) از ساعت ۸ صبح در شهر تمدن ساز قم برگزار می گردد.
❓نشست ویژه اطبای طب اسلامی برای تبیین فضای شناختی و معرفتی (روش تحقیق) و شیوههای پیشگیری و درمانی انواع آبله
#پروتکل_های_فقهی_مدیریت_آبله
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#نقد_و_اخراج_سازمان_بهداشت_جهانی
https://eitaa.com/olgou4
#حوزه_علمیه_ثقلین
#میزبان_گفتوگوهای_تمدنی
با سلام و احترام
جلسه کارگروه مطالبهگر الگوی پیشرفت اسلامی
فردا پنجشنبه ۱۹ خرداد ماه
ساعت ۱۶ الی ۱۸
مکان: خیابان امام رضا علیه السلام
امام رضاعلیه السلام ۲ اولین دو راهی دست راست #مدرسه_تخصصی_اخلاق_تربیت_ثقلین
مباحث این هفته پیرامون
قواعد اصولی #فقه_البیان برگزار خواهد شد.
از عموم برادران علاقهمند به مباحث الگوی پیشرفت دعوت میشود تا ضمن حضور، جلسه دوم مباحثه را مطالعه فرمایند.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
جلسه 2 فقه البیان.pdf
822.4K
جلسه دوم #فقه_البیان
فقه البیان عبارت است از :
اصول دستیابی به استنباطهای مرتبط با نظم اجتماعی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
⭕️مسئله اصلی در فقه البیان، فضای حاکم بر گفتوگو است.
🔰یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده شرایط حاکم بر گفتوگو را #اجتهادی بحث کنیم :
این است که از نظر شریعت اسلام، هدف از گفتوگو، تقویت امر #هدایت است.
🔸و گفتیم که هدایت بمعنای تصرف در نظام #نگرشهای_مؤثر_بر_تصمیمگیری_فرد است.
👌🏼بنابراین گفتوگویی که منجر به تصرف در نظام نگرشهای یک انسان میشود دارای قواعد خاص و پیچیدهای است که نیاز به استظهارگیری از آیات و روایات دارد.
#فن_بیان
#معنای_هدایت
#فقه_البیان
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
👌اولین نشست تخصصی: برنامه ملی محرومیت زدایی روز شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۹ صبح در شهر کرج برگزار می گردد.
👌محورهای اصلی نشست:
❓آزادسازی بهره برداری از زمین
❓تغییر الگوی ساخت مسکن (دار واسعه)
❓عمومی سازی تجارت
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/4234
#مقررات_فقهی_ساختمان
#عمومی_سازی_تجارت
#قانون_مترقی_احیای_موات
@olgou4
مدرسه تمدنی بینات
#گزارش_تصویری
#جلسه_هفتگی
پنج شنبه 19 خرداد
⭕️ محور گفتوگوی این جلسه👇🏻
✅تبیین اجمالی قواعد فقه البیان
👌ابواب پنج گانه فقه البیان شامل
#بیان_مبتنی_بر_ظرفیت
#بیان_مبتنی_بر_تامل
#بیان_در_فضای_نظام_مقایسه
#بیان_مبتنی_بر_رفق
#بیان_مبتنی_برمکث
متن خوانی و مباحثه شد.👇👇
به طور واضحی مشخص شد به کارگیری قواعد فقه البیان در تبیین طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام با نخبگان و مدیران شهر مشهد حائز اهمیت است و فرصت های محدود و مختصری که مدیران شهری تا کنون جهت ارائه این طرح اختصاص داده اند، مغایرت جدی با قواعد بیان این طرح و سایر نظریات الگوی پیشرفت دارد و عدم تامل و تفکر را برای مدیران شهری و عدم ارائه طرح در فضای نظام مقایسه را برای ارائه دهندگان به همراه دارد.
با تشکر فراوان از مدرسه تخصصی اخلاق و تربیت حوزه علمیه ثقلین 🙏🏻
#گفتگو_مناسک_دارد.
#کارگروه_الگوی_پیشرفت_مشهد
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
مدرسه تمدنی بینات
👌اولین نشست تخصصی: برنامه ملی محرومیت زدایی روز شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۹ صبح در شهر کرج برگزار م
اولین نشست تخصصی ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
🎤حجت الاسلام کشوری
🔹طرح سه پرسش جهت ساز(قدرت تغییر ریل در کشور)- البته طرح ملی ابعاد دیگری دارد که در جلسات دیگر مورد بحث خواهد بود.
1⃣ محرومیت زدایی یک پدیده تک بعدی است یا چند بعدی؟
به عبارت دیگر این پدیده فقط اقتصادی است یا دارای ابعاد غیر اقتصادی هم هست؟
2⃣ ایده و مفهوم محوری در محرومیت زدایی اقتصادی (با ندیدن مباحث دیگر) چیست؟
غالبا امروز در رویکردهای محرومیت زدایی، توزیع امکانات و خدمات شده است. در حالت پیشرفته، توزیع یارانه را به صورت مستقیم را محرومیت زدا میدانند.
3⃣ راه حل های محرومیت زدایی اقتصادی مبتنی بر مفاهیم پایه چگونه است؟
⭕️ نکته بسیار مهم و راهبردی: ما برای تحقق تمدن اسلامی و به چالش کشیدن مدرنیته دو ماموریت ویژه داریم: تولید دانش، تربیت کارشناس مبتنی بر آن دانش. (احیاء امر اهل بیت، بیاموزید و بیاموزانید)
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
جلسه سوم فقه البیان .pdf
685.1K
📖 جلسه سوم #فقه_البیان
📢 #عقل_در_دستگاه_انبیا_چند_درجه_دارد؟
🔆حضرت رسول میفرمایند :
همه ما انبيا مأموريم با مردم در حدّ عقلشان سخن بگوييم.
وَ قَالَ رسول الله صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : إِنَّا مَعَاشِرَ اَلْأَنْبِيَاءِ أُمِرْنَا أَنْ نُكَلِّمَ اَلنَّاسَ عَلَى قَدْرِ عُقُولِهِمْ.
📚تحف العقول ; ج ۱ ص ۴۰
⭕️ تبیین #درجات_عقل
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#حوزه_علمیه_ثقلین
#میزبان_گفتوگوهای_تمدنی
با سلام و احترام
جلسه کارگروه مطالبهگر الگوی پیشرفت اسلامی
امروز پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه
ساعت ۱۶ الی ۱۸
مکان: خیابان امام رضا علیه السلام
امام رضاعلیه السلام ۸ پشت هتل تهران #مدرسه_علمیه_ثقلین
مباحث این هفته پیرامون
قواعد اصولی #فقه_البیان برگزار خواهد شد.
از عموم برادران علاقهمند به مباحث الگوی پیشرفت دعوت میشود تا ضمن حضور، جلسه سوم مباحثه را مطالعه فرمایند.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
عرض سلام خدمت همه برادران و خواهران جبهه الگوی پیشرفت اسلامی
🔰همان طور که مستحضرید
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضاعلیهالسلام
پیشنهاد شفافی از شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی برای شهر مقدس مشهد است که مستلزم #جریانسازی در بین نخبگان شهر مشهد میباشد
و علی رغم گذشت پنج ماه از ارائه این پیشنهاد به #شهرداری_مشهد و گفتگو با برخی نخبگان شهر که به همت برخی از بزرگواران حاضر در گروه رقم خورد،
جای بحث و گفتگوهای تفصیلی در خصوص ابعاد این طرح فقهی تمدنی هنوز باقیست.
💠فارغ از نتیجه ارائه این پیشنهاد به شهرداری، شورای شهر و آستان قدس رضوی که در جای خود قابلیت پیگیری دارد،
تبدیل این طرح به یک #مطالبه_مردمی_و_نخبگانی در کنار سایر #نظریات_شورای_راهبردی_الگوی_پیشرفت_اسلامی(مثل الگوی ارزیابی غذا، مدیریت شهری محله محور، آموزش و پروش آینده و... ) ضرورتی جدی دارد.
⭕️به همین غرض گفتگوهایی را خارج از زمان #متنخوانی و مباحثه نظریات الگوی پیشرفت اسلامی به منظور پیشبرد اقدامات زیر در نظر داریم:
1⃣برنامه ریزی برای گفتگو و ارائه نظریات الگوی پیشرفت با تاکید بر طرح تمدنی محله امام رضا علیهالسلام در بین نخبگان شهری و استانی
2⃣ایجاد مفاهمه با ساختارهای مردمی و اجرایی به منظور برگزاری دور گفتگوهای تمدنی الگوی پیشرفت و یا برگزاری نشست های تخصصی
👌🏼لذا با عنایت به روند ایجاد این مطالبه در شهر مقدس مشهد، دغدغهمندانی که به هر نحوی مثل #طراحی_پوستر | #تدوین_فیلم | #تولید_خبر جلسات | #مستندسازی | #نشر_اخبار با نگاه تمدنی به #مشهد_آینده | ارائه نظریات الگو در گفتگو با نخبگان و مردم | ارتباط با ساختارهای استان به ویژه شهرداری و #آستان_قدس_رضوی و همچنین هیئات مذهبی و.... تمایل به #مشارکت_در_شکلگیری_مطالبهگری پیرامون نظریات فقهی الگوی پیشرفت را دارند به ادمین کانال اطلاع دهند.
مدرسه تمدنی بینات
عرض سلام خدمت همه برادران و خواهران جبهه الگوی پیشرفت اسلامی 🔰همان طور که مستحضرید #طرح_تمدنی_محله
جلسه امروز پیرامون مباحث فوق امروز سه شنبه 31 خرداد از ساعت 16 تا 18 در دفتر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به آدرس خیابان امام رضا علیه السلام 35، پلاک28، طبقه همکف، اتاق همایش برگزار می شود.
مدرسه تمدنی بینات
یادآوری جلسه مباحثه فردا، با محوریت متن جلسه سوم فقه البیان
مدرسه تمدنی بینات
یادآوری جلسه مباحثه فردا، با محوریت متن جلسه سوم فقه البیان
مباحثه امروز در خیابان امام رضا علیه السلام 2، سطح 2 مدرسه ثقلین برگزار خواهد شد.
مدرسه تمدنی بینات
#گزارش
#جلسه_هفتگی
پنج شنبه ۲ تیرماه
⭕️ محور گفتوگوی این جلسه👇🏻
✅تبیین قاعده اول فقه البیان
شامل #بیان_مبتنی_بر_ظرفیت
متن خوانی و مباحثه شد.
با تشکر فراوان از مدرسه تخصصی اخلاق و تربیت حوزه علمیه ثقلین 🙏🏻
#کارگروه_الگوی_پیشرفت_مشهد
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢 #مخاطب_یا_کاربر؟
❌رسانههای امروزی مفهوم تخاطب و مخاطب را به مفهوم کاربر تنزل دادهاند.
⭕️در همه گفتوگوها اولین نکته رعایت #ظرفیت_مخاطب است.
اگر این نکته رعایت نشود تاثیرگذاری بر قلب به حداقل خواهد رسید.
✅مخاطب آنگاه مخاطب شما خواهد بود؛ که قلب او را آماده کنید و #شرایط_پذیرش_خبر را در او آماده کرده باشید.
👌در تمامی رسانهها، به دلیل اینکه همه در حال #تولید_محتوا هستند و با سرعت آن را نشر میدهند؛ به تدریج اقبال مخاطب به خبر کاهش مییابد.
⚠️ اساساً در تئوریهای رسانهای موجود، تصویر درستی از چگونگی آمادهسازی مخاطب به محور #قلب وجود ندارد!
#فقه_البیان
#بیان_مبتنی_بر_ظرفیت
@wsti_ir
#گزارش_تصویری
#جلسه_هفتگی
سه شنبه 8 تیرماه
⭕️ محور گفتوگوی این جلسه👇🏻
✅در حاشیه نقد و گزارش کارگروه الگوی پیشرفت صورت گرفت:
تبیین اجمالی #قواعد_تحریک_فکر
👌ابواب چهارگانه تحریک فکر شامل
#مدیریت_خبر
#مدیریت_تضارب
#مدیریت_کتابت
#مدیریت_نمونهسازی
👇👇
در این گفتگو گزارشی از نتایج گفتگوهای اخیر پیرامون طرح تمدنی #محله_امام_رضاعلیهالسلام و هدایت جلسات گفتگو با نخبگان صورت گرفت و اولویت فعالیت کارگروه الگوی پیشرفت اسلامی که همان مدیریت خبر است، تشریح شد.
با تشکر فراوان از بزرگواران حاضر در جلسه به ویژه عضو محترم شورای راهبردی الگوی پیشرفت و مدرسه فقهی هدایت حجت الاسلام رضایی🙏🏻
#گفتگو_مناسک_دارد.
#کارگروه_الگوی_پیشرفت_مشهد
مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
جلسه ۴ فقه البیان .pdf
474.3K
🔸چگونه عقل به کمک #حجت_خدا میآید؟
🔹تفقه به چه معناست؟
🔸میزان فقاهت یک فقیه را چگونه تشخیص دهیم؟
🔶آیا عقل منبع استنباط حکم است؟
#فقه_البیان
#جلسه_چهارم_فقهالبیان
مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 #فضای_آموزشی_در_مدارس_علمیه_آینده_چگونه_است؟
⭕️فضای آموزشی در #مدارس_علمیه_آینده بهگونهای است که بستر #حضور_اجتماعی_طلاب را فراهم کرده و آنها را بصورت جدی، آماده #مواجهه_با_بدعتهای_زمانه خود میکند.
❌تصور برخی از مسئولین حوزه و روحانیون از مسئله تبلیغ، صرفا به #تعطیل_کردن_دروس در ماه مبارک رمضان و دهه محرم و منبر رفتن محدود میشود.
👌🏻مدرسه تمدنی بینات با ارائه #نظریه_هستههای_توازن_فرهنگی ،
به طلاب خود کمک میکند تا ابتدا به شناسائی و تنقیح نظام مسائل عصر خود که مبتلا به #بدعت شده است بپردازند.
👌🏻سپس در گام بعدی با ارائه الگوی نظامسازی اجتماعی یعنی #الگوی_ساخت ، به طلاب خود کمک میکند تا برای حل هر مسئله، یک فرآیند فقهی پیشنهاد کنند.
⭕️در آخر برای پیادهسازی نظریه فقهی در جامعه، با ارائه ساختار ۷ بخشی مبتنی بر #چرخه_تحریک_فکر ، قدرت تحریک فکر و هدایتگری طلاب خود را ارتقا میدهد.
#فقه_آینده
#تحول_حوزه
#مدارس_علمیه_آینده
#الگوی_نظامسازی_اجتماعی
#برنامه_مدرسه_بینات_برای_حضور_اجتماعی_طلاب_چیست؟
مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔴امام، اسطورهای دستنیافتنی
یا اسوه زندگی ؟؟؟
👌🏻بهترین موضوع مباحثاتی در ایام #نیمه_شعبان و سایر موالید و مناسبتهای مرتبط با ائمه علیهمالسلام، #تبیین_نقش_امام_در_نظامسازی است.
❌برخی میپندارند که امام علیهالسلام همین #نظام_آموزشی،
همین #نظام_سلامت،
همین #نظام_قانونگذاری
همین #نظام_روابط_بینالملل،
همین #نظام_ساخت_مسکن
همین #نظام_مدیریت_شهری
و سایر نظامات مدرن را میپذیرند
و
برخی دیگر، نقشی برای ایشان در نظامسازی قائل نیستند!!!!
❌برخی منبرها هم به #نقش_امام علیهالسلام در تقدیر و شفاعت در آخرت اشاره دارند
و به صورت کلی برای ایشان علمی خاص
بدون بیان کارکردهای آن علم در زندگی بشر تصویر میکنند
و البته هیچ اشارهای به
تعارض #تعریفهای_امام علیهالسلام از امور مختلف
با #تعریفهای_پوزیتویستی رایج ندارند...
⭕️این #تصویرسازیهای_ناقص از امام علیهالسلام در منابر و کتابها باعث شده است، که مردم و نخبگان نقشی محسوس در #نظم_اجتماعی و زندگی برای ایشان قائل نباشند
و بالتبع #انتظار_واقعی برای طلبِ امام علیه السلام هم ایجاد نشود!
❌امام زمان علیهالسلام در ذهن بسیاری از مردمان عصر ما
اسطورهای دستنایافتنی و نه #اسوه_زندگی است.
⭕️متأسفانه امام در ذهنیت ما،
اسوه آموزش | علم | معیشت |
روابط بینالملل | تزکیه | روابط انسانی | کشاورزی | ساخت مسکن | مدیریتشهری
و در یک جمله محور نظامسازی نیست...
#فقه_الامام
#موضوع_منبر
#جمعه_انتظار
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir