هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۴٠
۱۳ آذر ۱۴٠۲/سال سوم
قم یا هاروارد؟ از دانشگاه های آمریکا در منطقه تا نمایشگاه الگوی پیشرفت
#پرده_اول: مهمترین پایگاه های آمریکا در منطقه، دانشگاه هایی هستند که با هیچ منطقی خلع سلاح نمیشوند! مراکزی که وظیفه تربیت نیرو برای #امامت_آمریکایی_عالم را برعهده دارند: دانشگاه آمریکایی بغازیچی استانبول تاسیس۱۸۶۳/ دانشگاه آمریکایی بیروت لبنان ت ۱۸۸۶/ د.آ قاهره مصر ت۱۹۱۹/ د.آ ایروان ارمنستان ت۱۹۹۱/ د.آ دبی امارات ت ۱۹۹۵/ د.آ شارجه امارات ت ۱۹۹۷/ د.آ کویت ت۲۰۰۴/ د.آ کابل افغانستان ت۲۰۰۶(پنج سال پس از اشغال)/ د.آ سلیمانیه کردستان عراق ت۲۰۰۷(چهار سال پس از اشغال)/ و در نهایت دانشگاه آمریکایی بغداد عراق تاسیس ۲۰۲۱. تدریس در همه دانشگاه ها به زبان انگلیسی و اعطای مدرک معتبر بین المللی است و دانشجویانی که بیشترشان به پستهای حساس و کلیدی کشورهای جهان اسلام دست پیدا میکنند . البته واضح است که این ساده ترین و ماندگارترین نوع اشغال واقعی یک کشور بوسیله آمریکا است.
#پرده_دوم: جمهوری اسلامی برای مواجهه با شبیخون نرم، همه جانبه، بنیادین و ماندگار این دانشگاه های ذاتا مسموم و غیر توحیدی، در وهله نخست، نیاز به یک طبقه بندی جدید از علوم بر مبنای قرآن دارد و آنگاه پاسخگویی تمامی نیازهای بشری بر اساس آن. تلاشی که اولین نسخه آن در نمایشگاه الگوی پیشرفت اسلامی تبلور یافته. در واقع این نمایشگاه، نقشه درگیری حداکثری و تفصیلی اسلام و مدرنیته است که تاکنون بالغ بر دویست جلد آن منتشر شده است.
مطالعه درباره نمایشگاه الگوی پیشرفت: اینجا و اینجا
@besalamen_amenin
May 11
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
کتابچهٔ نظریات فقهی مسئله محور(2).pdf
42.14M
🗞کتابچه معرفی نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی ۴۸ صفحه
❓معرفی ۴۰عنوان از نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی
❓کتابچه اول برای معرفی نمایشگاه
#نمایشگاه_تخصصی_الگوی_پیشرفت
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست معرفی نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی روز سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ در مدرسه علمیه نواب شهر مشهد برگزار گردید.
❓ نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی به ۴۰۰ مسئله مرتبط با اداره جامعه پاسخ میدهد!
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#نمایشگاه_تخصصی
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️راه حل مسئله تورم به زبان ساده
👌تورم و گرانی (غلاء السعر) ریشه در اختلال های متعدد میان طرف بایع و طرف مشتری دارد و نباید راه حل علاج آن را بر اساس پیشنهادهای معیوب اقتصاد کلان مبنی بر تثبیت قیمت ارز، کاهش میزان نقدینگی و... دنبال کنیم: برخی از علت های غلاء السعر مبتنی بر مفاهیم فقه المکاسب به شرح زیر است:
الف: وقوع اختلال شدید در تحقق طبقه بندی صحیح از مشاغل و دور شدن مردم از مشاغل صحیح ۱- کشاورزی، ۲- باغداری، ۳- دامداری، ٤- خياطي و ٥- تجارت عمومی (عدم تحقق مشاغل برتر، ایران را از حیث تأمین غذا و لباس در حد ۲۲ میلیون تن در سال به خارج وابسته نموده است.)
ب: ترجیح الگوی تولید صنعتی و کارخانه ای به الگوی تولید محله ای و خانواده محور -خصوصاً در حوزه غذا- به افزایش تورم مصرف کننده انجامیده است. در الگوی تولید صنعتی قیمت ها به عنوان تابعی از سود سرمایه دار تعریف می شود و افسانه رقابت و شورای معیوب رقابت، قدرت رقابت با سود کلان سرمایه دارها را ندارد. (اجرای قانون مترقی احیای موات و توزیع عمومی زمین رایگان میان مردم و ساخت دار واسعه از زیرساخت های مهم تولید غیر متمرکز و بالتبع کاهش قیمت ها است.)
ج: توزیع متمرکز و مگامال های معیوب یکی از علت های اصلی تورم و گرانی و احتکار در کشور است. برای حل مشکل افزایش قیمت ها، دولت و واقفین باید هزینه توزیع کالا در کشور را از طریق ساخت بازارهای موقت صفر کنند. بازار موقت مکانی ثابت دارد ولی بهره برداری از آن به صورت روزانه و رایگان است و براساس تحقیقات میدانی مدرسه فقهی هدایت، زمینه ساز توزیع ارزان حدود ۵۰۰ قلم از کالاهای مرتبط با معیشت خانوار است!
د: عدم جریان عقود اسلامی در مبادلات مردمی و تسعیرهای متعدد حکومتی و استفاده از پول اعتباری، از دلایل مهم غلاء السعر و تورم محسوب می شود. البته از منظر تحقیقات مدرسه فقهی هدایت، "موضوعات ثلاثه بند د از بسته فقهی مهار تورم" در شرایط تولید و توزیع متمرکز و تحقق طبقه بندی مدرن از مشاغل قابلیت اجرای حداقلی دارد. (مدیریت غلاء السعر از منظر فقه، راه حل های تکمیلی دیگری هم دارد.)
👌 مکرراً گفته ایم: دو اقدام واگذاری ۱۰ میلیون قطعه زمین رایگان ۱۰۰۰ متری و ساخت گسترده بازارهای موقت در محل های ثابت، در یک دوره زمانی ۲ ماهه، ضمن توسعه امیدواری در مردم ایران، اژدهای هفت سر تورم در ایران را به صورت جدی مدیریت خواهد کرد! به عبارت بهتر: مدیریت تورم از مدیریت انتظارات تورمی (بخوانید: امیدوار کردن مردم به حل مشکلات اقتصادی) آغاز می گردد و هیچ اقدامی مانند اجرای قانون مترقی احیای موات و ساخت دار واسعه و ساخت بازارهای موقت، قدرت امید آفرینی و مدیریت سریع انتظارات تورمی را ندارد.
👌متأسفانه برخی از طلاب و اساتید مانند آقای علوی بروجردی به جای عبرت گیری از اجرای نظریات اقتصاد کلان در ایران و پذیرش استنباط های ضابطه مند جدید در حوزه مکاسب و اقتصاد، مردم و مسئولین را به اجرای نظریات و استدلالهای معیوب اقتصاددان های بی سواد غربی (مانند فریدمن) ارجاع می دهند.
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ) - بازخوانی بسته فقهی تحلیل و مهار تورم - بامداد پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - قم مبارک
#تحلیل_های_نجات_بخش_فقه_المکاسب
#تبادل_بایع_و_مشتری
#الگوی_فقهی_تحلیل_تورم
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️بازدید از اراضی مرتبط با مشاغل برتر در منطقه اسماعیل آباد شهر مشهد / ۱۵ آذر ۱۴۰۲
❓تبیین قواعد فقهی تقسیمات شهری و کاربری های اساسی اراضی برای جمعی از فضلای حوزه مشهد
#مشاغل_برتر
#ترکیب_اراضی_اساسی
#مشهد_آینده
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️بررسی و نقد خدمات آستان قدس رضوی به زائران!
👌پیشنهاد می شود: آستان قدس رضوی در قالب یک نمایشگاه تصویری، شخصیت های مدفون در حرم رضوی را به زائران معرفی کند. معرفی کتب و خدمات این شخصیت ها به معصومین علیهم السلام؛ زمینه ساز ارتقای درک مردم از مفهوم نصرت امام خواهد شد.
👌به عبارت دیگر: آستان قدس رضوی باید در حوزه ایده پردازی با موضوع نصرت امام ورود نماید و به زائران و محبان امام رضا علیهالسلام، مشورتهای متنوعی با موضوع نصرت امام ارائه کند. راه اندازی نمایشگاه معرفی شخصیت های حرم رضوی، ظرفیت مشاوره ای و عبرت آفرینی آستان قدس را ارتقاء می دهد و مردم را با دست پرتری به شهرهای خود باز می گرداند!
👌همچنین پیشنهاد می شود: جشنواره غذای رضوی به صورت سالانه در حرم معرفت آفرین امام رضا علیهالسلام برگزار گردد. موضوع این جشنواره بسیار مهم بررسی تأثیرات غذا بر اعضای بدن -خصوصاً تأثیرات غذا بر قلب، خون و کبد- بر اساس آیات و روایات است. بازخوانی نظرات بدون خطای امام رضا علیهالسلام درباره غذا برای مردم، بسیار جذاب است و نتیجه قطعی آن رضایت امام رضا علیهالسلام از خادمان خود و کاهش بیماری های مردم است.
👌در حرم مطهر رضوی نظرات امام رضا علیهالسلام درباره غذا برای مردم بازخوانی نمی شود و این یک نقیصه در برنامههای حرم محسوب می شود. برای کمک به ارتقای برنامههای حرم رضوی؛ الگوی جدید زیارت را در ۹ محور تئوریزه کرده ایم.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت)- نقد خدمات آستان قدس - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - حرم امام رضا علیهالسلام
#الگوی_جدید_زیارت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه المکاسب چه می گوید؟!
👌مباحث اقتصادی مدرسه هدایت در قالب فقه المکاسب تبویب شده است و سرفصل های اقتصادی آن کارآمد تر از سرفصل های اقتصاد کلان است. فقه المکاسب ۸ سرفصل بحثی دارد:
۱- معرفی روش تحقیق فقهی در حوزه اقتصاد
۲- چیستی مشاغل برتر
۳- تولید مردمی و غیر متمرکز
۴- عمومی شدن تجارت و فوائد خمسه آن + تعریف جدید بازار
۵- اصول سه گانه تبادل میان بایع و مشتری (پول غیر اعتباری، تسعیر و رعایت عقود)
۶- تأمین مالی متعدد و تخصصی پروژهها
۷- شناسایی و توجه به عوامل غیر اقتصادی مؤثر بر اقتصاد
۸- اقتصاد در دوران ظهور
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲
#فقه_المکاسب
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه العبرة چه می گوید؟!
👌مدرسه فقهی هدایت، یکی از زیرساخت های هدایت و پیشرفت را قدرت عبرت آفرینی در افراد می داند. استفاده بهینه از ابزارهای فقهی عبرت آفرینی، به کاهش جرائم در جامعه و افزایش قدرت پیشگیری از جرم ختم می شود. ابزارهای عبرت آفرینی به شرح زیر در فقه العبرة تئوریزه شده است:
۱- عبرت آفرینی و احسن القصص (روایت صحیح تاریخ)
۲- عبرت آفرینی و جانمایی صحیح قبرستان
۳- عبرت آفرینی و رعایت اصول کامل احتضار، تغسیل،تشییع، تدفین و مراسم ختم
۴- عبرت آفرینی و بازدید از میراث فرهنگی و آثار گذشتگان (احیای عبرتکده ها)
۵- عبرت آفرینی و اجرای کامل حدود و تعزیرات و دیات
۶- عبرت آفرینی و قتال با کفار حربی
۷- عبرت آفرینی و فصول ۴ گانه
۸- عبرت آفرینی و آداب تخلی و استحمام
۹- عبرت آفرینی و ملاقات بیمار
۱۰- عبرت آفرینی و تعبیر صحیح رؤیا و خواب
۱۱- عبرت آفرینی و معاد باوری
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
#فقه_العبرة
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه النظم چه می گوید؟!
👌مدرسه فقهی هدایت، ایجاد نظم را به محوریت زمان و مکان و کمیت تئوریزه کرده است. بر اساس این نگاه فقهی تبیین صحیح زمان های شارع برای انجام امور مختلف + معرفی مکانهای شارع برای امور مختلف در کنار تبیین کمیت های شارع برای امور مختلف، زیرساخت ایجاد نظم در جامعه است. به عبارت دیگر: نظم آفرینی به معنای مواظب بر پایه رعایت بر زمان و مکان و کمیت محقق می گردد. فهرست مطالب اصلی فقه النظم (حد کبار وقت) به شرح زیر است:
۱- معرفی زمان های اصلی برای تنظیم امور در بیان شارع محترم
۲- معرفی امور اصلی انسان و زمان مورد نیاز برای هر کدام در بیان شارع محترم
۳-معرفی مکان های اصلی زندگی در بیان شارع محترم
۴-معرفی مقادیر، کمیت ها و کیل های اصلی در بیان شارع محترم
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
#فقه_النظم
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۴۱
۱۸ آذر ۱۴٠۲/سال سوم
امان از امضای تضمین جان کری های سلامت!
آغاز واکسیناسیون و فقه بیش از حد پویا!
سلام و عرض ادب خدمت خواهران و برادران محترم
این یادداشت👆 را ۹۴٠ روز پیش نوشتم (۲۳ اردیبهشت ۱۴٠٠) و بهانه بازنشر آن، گزارشی است که چند روز پیش از تلویزیون پخش شد: به گزارش خبرگزاری رویترز، میزان تاثیرگذاری #واکسن_فایزر در مهار کرونا کمتر از یک درصد بوده(همان تقریبا هیچ برجام).
نمی دانم از این خبر بگریم یا خوشحال باشم. خبری که شاید برای خیلی ها شوک آور باشد، اما برای بنده کاملا طبیعی بود. یادداشت های متعددی که درین باره نوشته ام گواه ماجراست. این خبر مرا به ایام تلخی برد که بارها و بارها از جانب دوستان انقلابی مان، متهم و متصف به ضد ولایت فقیه و بازیگر زمین دشمن شدیم. تنها به این دلیل که می گفتیم: می توان از راه های آزموده شده بسیار ارزان تر، بی عارضه تر و سریع تری هم کرونا را درمان کرد. بگذریم که همان دوستان وقتی برخلاف #حکم_صریح_رهبری، میلیون میلیون دز واکسن انگلیسی آمریکایی وارد شد، هیچ نگفتند و دم برنیاوردند. شاید به این دلیل که رندان حیله گر و بازی بلد مافیای کرونا، مانند توصیه به ماسک رهبری، تمام مملکت را از این حرف حضرت آقا پر نکرده بودند. و باز هم بگذریم که قریب به اتفاق همان عزیزان تلخ زبان، مدتهاست که دیگر ماسک نمی زنند، با اینکه رهبری کماکان بر همان طریقه پیشینند.
راستی مگر فایزر، گُل سر سبد و یکی از گرانترین واکسنهای مهار کرونا نبود که بارها و بارها بر تاثیر نود درصدی و حتی بالاتر آن سوگند خورده بودند؟ پس چه شد؟
پس کجا رفت تجربه گرانقدر علوم بشری که چون وحی تقدیس می شد و می تازید و دهان معترضان را گِل می گرفت؟
امان از #امضای_تضمین «جان کری» های عرصه سلامت!
راستی کسی از جناب عین اللهی خواهد پرسید که چرا می خواستند به زنان باردار مملکت فایزر بزنند؟ نکند ایشان _ناخواسته_ باید کار ناتمام دکتر مرندی را تمام می کردند. نکند همان چند شیربانو که دراین شرایط دشوار، دغدغه جمعیتی رهبری را لبیک گفته اند، قرار بود از قِبَل فایزر، عقیم شوند و نسل شیعه هرچه سریع تر خشک و نابود شود.
آیا جناب عین اللهی خواهند گفت که چرا در زمان حسن روحانی به اتفاق ۲۵٠٠ نفر از پزشکان طراز اول مملکت، در نامه ای سرگشاده از خطرات و ابهامات جدی واکسیناسیون گفتند، اما وقتی مسند وزارت را تکیه زدند: کَأَنْ لَمْ یَکُنْ شَیْئاً مَذْکورا؟
حقیقتا چقدر می توانید به این دانش علیل و قلیل و مذبذب آقایان اعتماد کنید؟
راستی آقای #رسانه_ملی!! فراموشمان نشده که بعد از حدود دو سال از کرونا و دعوت شبانه روزی به واکسن، شبه مناظره ای بین موافقان و مخالفان واکسیناسیون برگزار کردید که مخالف واکسن همان اول گفت: من مخالف واکسن نیستم!!!!!! فقط میگویم راههای دیگری هم وجود دارد. چرا گزارشی از میزان تاثیرگذاری دیگر واکسنها منتشر نمی کنید؟ سینوفارم، برکت، آسترازنکا و...
به قول حضرت روح الله: بگذارم و بگذرم و کامها را بیش از این تلخ نکنم.
اما بنده و دوستانمان: در آن ایام زندگی عادی مان را داشتیم،آرام و راحت. در پناه پروتکل های قدرتمند، ارزان و بی عارضه ای (دریافت) که از دل آیات کلام الله زندگی استخراج شده بود.
والأمر إلیکم أحبائي...
ارادتمند
@besalamen_amenin
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه البیان چه می گوید؟!
👌مدرسه هدایت، مباحث اصولی و مرتبط با مسئله بیان را در قالب فقه البیان تبویب نموده است. فقه البیان متکفل تئوریزه کردن همه بحث های روشی این مدرسه فقهی است و شامل ۹ دسته قاعده عمیق و پر از بحث است.
۱- تأثیر اصل ظرفیت در بیان و استنباط
۲- تأثیر اصل تفکر در بیان و استنباط
۳- تأثیر اصل مُکث در بیان و استنباط
۴-تأثیر اصل مقایسه در بیان و استنباط
۵- تأثیر اصل رفق در بیان و استنباط
۶-تأثیر اصل منزلت در بیان و استنباط
۷-تأثیر اصل انفتاح در بیان و استنباط
۸-تأثیر اصل سیاق در بیان و استنباط
۹-تأثیر اصل کَمیَّت در بیان و استنباط
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - چهار شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲
#فقه_البیان
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه الفرقان چه می گوید؟!
👌برای دستیابی به تعالی و پیشرفت اسلامی، نیازمند ارزیابی دائمی امور بر اساس شاخصه های فقهی هستیم. فقه الفرقان، فرق گذاشتن مردم میان پیشرفت و پسرفت (فرقان عمومی) را بر اساس محورهای زیر پی گیری می کند.
۱- تبیین مفاهیم پایه ارزیابی و فرقان در بیان شارع محترم
۲- معرفی حوزه های اصلی ارزیابی و فرقان در بیان شارع محترم
۳-معرفی شاخصه های بخشی ارزیابی در بیان شارع محترم
۴- معرفی ساختارهای ارزیابی در بیان شارع محترم
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
#فقه_الفرقان
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه التزکیه چه می گوید؟!
👌مدرسه فقهی هدایت به دلیل وجود و جعل ظلمت در زمین، تزکیه و پاکسازی را از زیرساخت های اصلی پیشرفت در جوامع می داند و برای دستیابی به پاکسازی و تزکیه و طهارت از علم خطاناپذیر و کامل شارع موارد تفصیلی زیر را در قالب فقه التزکیه (حد کبار طهارت) استنطاق و استنباط نموده است:
۱- معرفی ساختار ظلمت در زمین و مدیران توسعه ظلمت در بیان شارع محترم (سیاق طهارت)
۲-- معرفی موضوعات انفسی طهارت و پاکسازی و تزکیه در بیان شارع محترم
۳- معرفی موضوعات ساختاری و پیوستاری تزکیه و پاکسازی در بیان شارع محترم
۴- معرفی ابزارهای پاکسازی و تزکیه و طهارت در بیان شارع محترم
۵- معرفی زمان های مورد نیاز برای تزکیه و پاکسازی در حوزههای مختلف در بیان شارع محترم
۶- معرفی وضعیت طهارت و تزکیه در دوران ظهور
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
پی نوشت مهم: الگوی فقهی مدیریت آب از نظریات برجسته این باب فقهی محسوب می شود!
#فقه_التزکیه
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه العلم چه می گوید؟!
👌یکی از زیرساختهای قطعی پیشرفت اسلامی عدم تبعیت از محاسبات مبتنی بر علوم ذاتاً مسموم طبقه بندی بیکنی از علم است. در فقه العلم مسائل مختلف مرتبط با علم را از امام علیهالسلام استنطاق و تبویب کرده ایم. برخی از ساختارهای بحث فقه العلم به شرح زیر است:
۱- بررسی اوصاف مرتبط با علم دیگران در بیان شارع محترم (سیاق بحث)
۲- تبیین ویژگیهای روش تحقیق دانش در بیان شارع محترم
۳-معرفی روش های سه گانه شارع در ساخت طبقهبندی برای دانش
۴-معرفی روش ساخت طبقه اول در مباحث فقه العلم (طبقهبندی سؤال پایه)
۵- معرفی روش ساخت طبقه بندی دوم در مباحث فقه العلم (طبقه بندی جدال احسن)
۶- معرفی طبقه بندی سوم در مباحث فقه العلم (طبقه بندی تأسیسی شارع)
۷- معرفی اصول آموزش و دریافت علم در بیان شارع محترم
۸- معرفی ساختارهای آموزش علم در بیان شارع محترم
۹-معرفی وضعیت علم در دوران ظهور
۱۰- معرفی علم خداوند در بیان شارع محترم
۱۱- معرفی وضعیت علم و شعور سایر موجودات در بیان شارع محترم
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - جمعه انتظار ۱۷ آذر ۱۴۰۲
#فقه_العلم
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️فقه الامام چه می گوید؟!
👌مهمترین زیرساخت هدایت و پیشرفت، تبیین الگوی صحیح مدیریت در یک جامعه است. در باب متعالی فقه الامام به این مسئله پرداخته ایم. اثر مسئله امامت بر نظام سازی و اداره جامعه را تبیین و تئوریزه کرده ایم. در مباحث مربوط به امامت، نباید فقط به اثبات مسئله امامت حقه اکتفاء نمائیم و لازم است تا به کارکردهای دیگر امامت هم بپردازیم. برخی از مهمترین مباحث فقه الامام به شرح زیر است:
۱-شرح فقهی تسبیحات اربعه و تأثیر آن بر نظام سازی
۲-شرح فقهی تقسیمات مختلف اسماء الهی -به عنوان خدمات الهی به انسان و مخلوقات- و تأثیر آن بر نظام سازی
۳-شرح فقهی اقسام صلوات و چرایی تنوع صلوات و اثر آن بر نظام سازی
۴-شرح فقهی مفهوم امان -به عنوان ویژگی اصلی ۱۴ معصوم- و اثر آن بر نظام سازی
۵-شرح فقهی مفاهیم پایه امامت و مدیریت جوامع (تزکیه، علم، مکاسب، نظم، عبرت، فرقان، نفی سبیل و بیان)
معاونت پژوهش مدرسه هدایت - شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲
#فقه_الامام
#معرفی_نمایشگاه_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
👌همهی برادران علاقهمند به مباحث تمدنی را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم.
❓راههای پیشگیری ساختاری از بیماری کدام است؟
📣از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۱۵
❓مدیریت شهری موجود چگونه جایگاه خانواده را تضعیف میکند؟
📣از ساعت ۸:۳۰ الی ۹:۱۵
❓قواعد استنباط نظریات الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟
📣از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۰:۱۵
✅جهت شرکت در جلسات عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مباحثات_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
May 11
❓پول نداریم، تحریم هستیم و به فناوری روز هم دسترسی نداریم!
🔻واکنش عجیب مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم به هشدار سازمان بازرسی درباره اجرا نشدن قانون هوای پاک: پول نداریم، تحریم هستیم و به فناوری روز هم دسترسی نداریم!
👌درمان اساسی آلودگی هوا به تغییر نگاه مسئولین شهر نیاز دارد!
🔹تنها راهحل ریشهای برای جلوگیری از افزایش آلودگیهای زیست محیطی #مدیریت_شهری_محلهمحور میباشد.
https://eitaa.com/olgou_mashhad
بزرگواران حتماً قبل از ورود به جلسه پیشخوانهای ارائه شده را مطالعه فرمایید🙏
🔻پیشخوان فقه البیان👇
https://eitaa.com/olgou4/3846
🔻پیشخوان نظریه مدیریت شهری محله محور👇
https://eitaa.com/olgou_mashhad/2541
🔻پیشخوان نظریه پیشگیری ساختاری از بیماری👇
https://eitaa.com/ketab_olgou/82
✅جهت ثبتنام در سلسله مباحث تمدنی مسئله محور عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#نظام_سازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
❓دو خبر متناقض دربارۀ آب مشهد!!!
🔻طبق گفته مدیرعامل شرکت تأمین آب صنایع و معادن قرار است با برنامهریزی انجامشده آب دریای عمان تا پایان سال ۱۴۰۵ به مشهد برسد!!!
⭕️عبداللهی، مجری طرحهای ویژه تأمین آب مشهد در گفتگو با اخبار مشهد :
🔹تقریبا ١٢٨ میلیون مترمکعب آب در حال خارج شدن از رودخانههای یال شمالی هزارمسجد است و این سهم کشور ما است که در حال خارج شدن از مملکت است!
وی ادامه داد: ادعای بی آب بودن رودخانهها مغرضانه است! رودخانههای رشتهکوه هزارمسجد هر ١٢ ماه سال آب دارند و اگر کسی میگوید آب ندارد به ما هم نشان دهد!
❓با این توضیحات به نظر شما آیا مشهد حقیقتا مشکل کمبود آب دارد؟!
✅درباره #الگوی_فقهی_مدیریت_آب بیشتر بدانید👇
https://eitaa.com/olgou4/4031
https://eitaa.com/olgou_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️مقام معظم رهبری: فرض کنید در سند ۲۰۳۰، چیزی که مخالف اسلام باشد، وجود نداشته باشد، که البته وجود دارد!
مسأله اصلی استقلال کشور است!
.
🔻وزیر امور خارجه: بخشهای دیگر سند۲۰۳۰ مثل آموزش و پرورش این سند نیست!
⚠️سند ۲۰۳۰ دارای چهار هدف پنهان است!👇
https://eitaa.com/olgou4/5568
#اولویتهای_تمدنی
#هجوم_اسناد
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌همهی علاقهمندان به مباحث تمدنی در خراسان را به شرکت در این جلسات دعوت مینماییم.
❓سوال اصلی در فقهالبیان👇
قواعد استنباط نظریات الگوی پیشرفت اسلامی کدام است؟
❓سوال اصلی در مدیریت شهری👇
مدیریت شهری موجود چگونه خانواده را تضعیف میکند؟
❓سوال اصلی در پیشگیری ازبیماری👇
راههای پیشگیری ساختاری از بیماری کدام است؟
✅جهت ثبتنام عدد ۱ را به شماره ۰۹۳۵۷۹۷۶۶۲۷ ارسال نمایید.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مباحثات_تمدنی
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
اولویت های تمدنی، مشهد، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲.pdf
5.36M
📚گزارش اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه / ۱۳۱ صفحه
۱- تأثیرات منفی اسناد بین المللی
۲- معرفی اولویتهای تمدنی ۱۲ گانه
۳- نحوه اجرای اولویتهای تمدنی
🎙 صوت نشست تخصصی مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/5507
#اولویت_های_تمدنی
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
مهم/ مشهد مقدس در آستانه ثبت یک دسته گل تاریخی!
🔹با کمال تاسف مطلع شدیم که طرح بلندمرتبهسازی در مشهد مقدس با ابعادی کمسابقه و بلکه بیسابقه در آستانهی تصویب قرار گرفته است. مدیران مربوطه بنا دارند در صورت تصویب نهایی این طرح، ۶۶ محدوده و محور از این کلانشهر را که شامل بسیاری از محورهای اصلی مشهد میشود، به عنوان پهنه مجاز برای برجسازی اعلام نمایند؛ آنهم بدون در نظر گرفتن افق زمانی برای اجرای این طرح و در واقع به صورت مادامالعمر! به این ترتیب از زمان تصویب طرح بلندمرتبهسازی مشهد تا همیشه، دست سرمایهگذاران ساختمانی برای برجسازی در پهنههای متعدد باز خواهد ماند و بدین ترتیب دیر زمانی نخواهد پایید که شهر مقدس مشهد، به برخی شهرهای چینی که مملو از برجهای خالی از سکنه شده است، شباهت پیدا کند!
🔹برای آنکه عمق فاجعه را بهتر متوجه شوید، حجم محدودههای مجاز بلندمرتبه سازی مشهد را با سایر کلانشهرهای دنیا مقایسه بفرمایید؛ برای مثال، آسمانخراشهای سیدنی تنها در ۶ محدوده از شهر احداث شدهاند؛ و یا برجهای پاریس صرفا در ۵ محدوده ساخته شدهاند؛ و یا حتی در خود نیویورک که مهد نظام لیبرال سرمایهداری است، برجها به پهنههای کاملا انگشت شماری نظیر منهتن محدود شدهاند که آن هم عمدتا با کاربری اداری و یا تجاری است و نه مسکونی و مابقی این کلانشهر که بخش عمده آن را تشکیل میدهد، با الگوی کم تراکم و افقی اجرا شده است. اما طرح بلندمرتبهسازی مشهد در ۶۶ محدوده (یعنی بخش عمدهای از محورهای اصلی این شهر مقدس) پیشبینی شده است تا از این جهت، مشهدالرضا(ع) حتی از مهد نظام سرمایهداری هم پیشی بگیرد! لذا خدمت مدیران ذیربط پیشنهاد میشود تا در صورت اجرای چنین طرح بیسابقهای، نام مشهد را به لحاظ شدّت و حدّت بلندمرتبه سازی و هویت زدایی از این شهر مقدس، برای ثبت در گینس نامزد بفرمایند تا بلکه با ثبت این افتخار کذایی به نام خود، نامشان را در تاریخ شهرسازی که نه، تاریخ شرّسازی جهان جاودانه نمایند!
🔹آقایان و خانمهای محترمی که این چند صباح، مدیریت این شهر مقدس بر عهده شماست! واقعا خودتان متوجه عواقب هویتی چنین طرح بیسابقهای نیستید؟! آیا میدانید که این چند صباحی که اداره این شهر بر عهده شماست به زودی میگذرد اما تبعات چنین طرحی تا دهها و بلکه صدها سال دامنگیر این شهر و شهروندانش خواهد شد؟! آیا هرگز به قضاوت تاریخ و آیندگان درخصوص چنین طرح محیرالعقولی نیاندیشیدهاید؟! آیا از پیشگاه قدسی حضرت رضا(ع) که ولیّ نعمت همه ما و شماست شرم نمیکنید که با چنین طرحی چوب حراج بر تتمّه هویتی شهر ایشان بزنید؟! آیا نمیدانید که این نوع افراط در بلندمرتبهسازی، حتی در خود کشورهای غربی هم سالهاست که منسوخ شده است؟! آیا قصد دارید حتی از پاپ هم کاتولیکتر شوید که با چنین طرحهایی اینطور آینده هویتی این شهر را به سخره گرفتهاید؟!
🔹از نهادهای نظارتی انتظار میرود با قید فوریت، به پرونده این طرح محیرالعقول ورود نمایند و اجازه ندهند تصویب چنین طرح بیسابقهای، خدای نکرده به لکه ننگی برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شود. از همه دلسوزان انقلاب اسلامی (اعم از دانشگاهیان و حوزویان و فعالان فرهنگی و ...) نیز تقاضا میشود با روشنگری درخصوص ابعاد مختلف این طرح غیرعلمی، غیرعقلی و غیرشرعی، جلوی تصویب و ابلاغ آنرا بگیرند.
@baladetayyeb