eitaa logo
مدرسه تمدنی بینات
658 دنبال‌کننده
601 عکس
100 ویدیو
51 فایل
ما بدنبال ترویج نظریات فقهی مسئله محور در خراسان بزرگ هستیم. 🔽 ارتباط با خادم مدرسه @pishraftslami 🔽 شماره کارت جهت حمایت‌های مالی به جبهه الگوی پیشرفت اسلامی: 5029087001466286 سایت ما https://www.wsti.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اللعن اعدائهم اجمعین
قطره‌‏هايى كه فهميده‏‌اند در كنار دريا، دريا خواهند بود، ديگر تكروى نخواهند داشت.
با مدد الهی و یاری اهل بیت علیهم السلام با را شروع کرده‌ایم . مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 نام مدرسه، برگرفته از کلام خداوند در است خداوند متعال در سوره حدید آیه ۲۵ می‌فرماید: ما پیامبران خود را با فرستادیم، و با آنها کتاب آسمانی و میزان نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند. لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ 📢 با استناد به همین آیه، اگر بخواهیم آن هم بوسیله خود مردم در جامعه اتفاق بیفتد نیازمند چند چیز هستیم که یکی از آن‌ها است. @wsti_ir مدرسه تمدنی بینات
📢 بزرگ‌ترین آرمان مدرسه بینات است. باور ما این است که این آرمان از دو طریق اتفاق می‌افتد: 1⃣ با 2⃣ علیهم السلام در جامعه مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 ؟ بینات برخی از نشانه‌های خاص الهی هستند که خاص بودن آن‌ها به دو جهت است : 1⃣اینکه روشن‌اند و قابل نیستند. 2⃣اینکه روشنی‌بخش‌اند و را روشن می‌کنند. این روش متعال و کسانی هست که راه او را انتخاب کرده‌اند. برخلاف که مرید خودش را به تاریکی‌ می‌برد تا پنهان بماند . @wsti_ir مدرسه تمدنی بینات
❌ اگر بخواهیم هم در مقابل بایستیم و هم از علیهم السلام دفاع کنیم به محتاجیم. يعنی به چیزی نیاز داریم که وقتی برای مردم و مسئولین آن‌ را طرح کردیم کاملاً باشه و پیچیدگی و را برطرف کند. @wsti_it مدرسه تمدنی بینات
📢 یعنی... تشکیل نظام اسلامی استقرار و است. قیام پیامبران خدا و نزول کتاب و میزان الهی برای همین بود که مردم از ، و تحمیل نجات یافته در سایه قسط و زندگی کنند و در پرتو آن نظام عادلانه به کمالات انسانی نایل آیند. ۶۹/۱۰/۰۳ @wsti_ir مدرسه تمدنی بینات
برجسته‌ترین شعار 🔻 ♦️برجسته‌ترین شعار امام زمان است. در زیارت آل یاسین یکی از صفات امام زمان این است که «الّذی یملأ الارض قسطاً و عدلاً کما ملئت ظلماً و جوراً». انتظار این است که او همه عالم نه یک نقطه را سرشار از عدالت کند و قسط را در همه جا مستقر نماید... بنابراین انتظار موعود، در درجه اوّل، انتظار است. درد بزرگِ بشریت، همین بی‌عدالت هاست. نظام سلطه در سطح دنیا به شکل‌های مختلف بر مردم ظلم می‌کند بشریت را زیر فشار قرار می‌دهد و انسان‌ها را از حقوق طبیعی خود محروم می‌کند. @wsti_ir مدرسه تمدنی بینات
📢 👇🏻 خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: که عمل صالحی انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، به او می‌بخشیم. بنابراین آن حیات دیگر که حیات طیبه نام دارد همان دنیایی سرشار از است که نتیجه‌اش پیشرفت فوق‌العاده در برای آباد کردن خواهد بود. مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً (آیه۹۷سوره نحل) مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 چگونه مرجعیت سازمان‌های بین‌الملل را تثبیت می‌کند؟👇🏻 مدل اداره کشور، مردم و مسئولین را متقاعد می‌کند که به عضویت درآیند و با این کار قبول می‌کنند که را فقط با مشورت و نظرات کارشناسی حل کنند. لذا به صورت قانونی این سازمان تثبیت می‌شود. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
علیهم‌السلام ❌آژانس‌های تخصصی سازمان ملل سازوکار قانونی برای ملت‌ها در نظر گرفته‌اند که باعث شده تحت هر شرایطی بمانند و مردم به فکر رجوع به علیهم‌السلام نباشند. ⭕️یکی از این سازوکارها هستند. اسنادی مثل را به نفع توسعه غربی تغییر می‌دهد؛ لذا ناخودآگاه تصمیماتی اخذ می‌کنند که در نهایت جامعه از علیهم‌السلام محروم می‌شوند. 🔴حال چگونه باید جلوی را بگیریم؟ ✅شورای الگوی پیشرفت اسلامی به مسئولین پیشنهاد می‌کند تا با پذیرش تکامل در الگوی نگهبانی از نظام، مانع تصمیم‌سازی اسناد بین‌المللی در کشور بشوند. 👌🏻" الگوی جدید نگهبانی از نظام " با ابزار میان "نظریات فقهی" و "نظریات توسعه غربی"؛ زمینه صیانت از نظام تصمیم‌سازی کشور و محاسبات مسئولین را فراهم می‌آورد. جهت آشنایی با الگوی جدید نگهبانی از نظام مدرسه فقهی هدایت👇🏻 https://eitaa.com/olgou4/2054 مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 مهم‌ترین دلیل مقبولیت سازمان ملل و در نتیجه قبول کردن برنامه‌های آن، احساس آن‌ها در زمینه‌های ، ، و عرصه‌های مختلف توسط مسئولین، نخبگان و مردم است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 این احساس ناشی از با است. غرب بوسیله رسانه توانسته خود را در همه جای عالم گسترش دهد و با القای نگاه خود مبتنی بر توسعه‌یافتگی همه ملت‌ها را به این نتیجه رسانده که کشورشان یا است یا است و یا توسعه‌نیافته و است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 با القای به کشور‌های دسته دوم و دسته سوم، آن‌ها را مجاب می‌کند که و توسعه‌‌یافتگی نیازمند است و این سرمایه با نگاه اقتصادی داشتن به همه سیستم‌ها، امکان پذیر است. به اعتقاد آن‌ها تا سیستم‌های مورد نیاز مثل ، ، ، و ... را تجاری نکنیم رسیدن به محال است. بنابراین مشاهده می‌کنیم که همه سیستم‌های زندگی اجتماعی ما، غربی شده است. ما با به شیوه غربی آرمان رسیدن به و را باید از سرمان خارج کنیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 برای رسیدن به 👇🏻 در بین همه سیستم‌ها، یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند کار پشتیبانی باقی سیستم‌ها را بکند، است که متاسفانه بعد از ، همان سیستم آموزشی که در اجرا میشد ادامه پیدا کرد و رفته رفته مسئولین هم به این نتیجه رسیدند که برای رسیدن به رفاهی که از در غرب مشاهده کرده بودند، باید در کشور، مسیر خود را ادامه دهد. این در حالی بود که مسئولین توجه نداشتند که است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
داشتن در تمام جنبه‌های زندگی، غربی‌ها را به این نتیجه رساند که بدون نمی‌توانند به برسند، لذا برای تحقق این منظور، علوم را به سه دسته تقسیم کردند👇🏻 1⃣علوم پایه 2⃣علوم تجربی 3⃣علوم انسانی آن‌ها برای دستیابی به که بتواند بر طبیعت مسلط شود ، و همچنین را ایجاد کرده و به این علوم پرداختند. این توسط صورت گرفت. ✅ مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
⚡️تمام احتیاجات مردم در کتاب و سنت بیان شده است. امام خمینی(ره) در می‌فرماید: و شامل همه‌ی دستورات و احكامى است كه بشر براى سعادت و كمال خود احتياج دارد. در فصلى است به عنوان 《 در كتاب و سنت》 و «كتاب» يعنى قرآن، (تِبيانُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ) است. یعنی و همه امور است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
اگر بخواهیم به علم خطاناپذیر وحی رجوع کنیم، نیازمند طبقه‌بندی علوم براساس هستیم و این طبقه‌بندی را باید جایگزین کنیم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که با بکارگیری و ، خود را در مقابل چشم مردم جهان قرار داده و آنها را به این نتیجه می‌رساند که برای رسیدن به این ، لوازم آن را بپذیرند. لازمه دستیابی به این رفاه هم اجرای و به تبع آن مورد نیاز این سیستم است. همچنین به این نتیجه رسیدیم که این در نتیجه به اینصورت شده است. در پیش‌فرض این علوم معنا ندارد لذا به گونه‌ای طبقه‌بندی شده که انسان احساس نیاز به علیه‌السلام نمی‌کند. بنابراین برای اینکه بتوانیم معصومین را تثبیت کنیم به طبقه‌بندی دیگری از علوم نیاز داریم. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢دروس مدرسه و دانشگاه مردم را از همراهی با امام دور می‌کند... 🔶لازمه و امام علیه‌السلام از او است. 🔷درباره ، ، ، ، ، ، ، و.... باید از امام سوال کنیم؛ تا همراه او باشیم. 🔶لازمه علیهم‌السلام در همه حوزه های زندگی، تأسیس یک -مبتنی بر کتاب و سنت- است. 🔷آموزش و علم آموزی مبتنی بر طبقه بندی آقای یعنی تقسیم علوم به ، و ، انسان را از همراهی با امام دور می‌کند و در مرحله نگه می‌دارد. بدلیل اینکه این علوم هیچ ارتباطی با نداشته و مبانی این علوم، ذاتاً مسموم است. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
برای دستیابی به ۹ دسته علم شامل: 1⃣علوم مرتبط با امامت 2⃣علوم مرتبط با علم 3⃣علوم مرتبط با مکاسب 4⃣علوم مرتبط با تزکیه 5⃣علوم مرتبط با نظم 6⃣علوم مرتبط با فرقان 7⃣علوم مرتبط با بیان 8⃣علوم مرتبط با جرم 9⃣علوم مرتبط با سیاست خارجه را پایه‌گذاری کرده‌ایم. نتیجه پرداختن به این علوم علیهم السلام خواهد شد. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir
📢 👇🏻 بزرگ‌ترین آرزوی ما(یا همان آرمان ما) رسیدن به است. یه عبارت دیگر ما بدنبال رسیدن به هستیم. تمدنی که زندگی در آن بگونه‌ای دیگر است. این زندگی ما زندگی نیست. هنوز به حیات طیبه نرسیده‌ایم. حیات طیبه یعنی رسیدن به تمدن نوین اسلامی که در آن موج میزند. ما اگر اسلامی بشود آهسته آهسته به حیات طیبه دست خواهیم یافت. مدرسه تمدنی بینات @wsti_ir